Print side | Luk vindue

TDC TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=44363
Udskrevet den: 19-Marts-2024 kl. 08:00


Emne: TDC TV
Skrevet af: leifskip
Emne: TDC TV
Skrevet den: 25-Juli-2008 kl. 06:28

Jeg popper lige en gammel kending op igen.

Håber på at der er lidt flere som har fået erfaring med TDC's bredbånds TV. Nu kører de igen en kampagne, og umiddelbart er det billigere end det jeg betaler til Dansk Kabel TV.

Men så er der jo lige billedkvalitetet, og den er jo ret vigtig.

Sidder der nogle derude som kan udbrede lidt erfaring inden man ryger på den.




Svar:
Skrevet af: leifskip
Skrevet den: 25-Juli-2008 kl. 11:50

Sidder der dog ikke nogle i dette forum som har erfaring med TDC Bredbånds TV ????.

 



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 25-Juli-2008 kl. 12:28

Hej leifship

Læs evt:  http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1356 - Anmeldelse af TDC TV

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: leifskip
Skrevet den: 25-Juli-2008 kl. 12:41

Det er jo en lidt ældre anmeldelse - helt afgjort OK, men jeg kunne nu godt tænke mig at høre fra nogle som har TDC TV.

- og deres erfaringer med det....



Skrevet af: leifskip
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 14:13

Det er helt utroligt at der ikke i dette "kæmpeforum" faktisk er nogle som har bestilt TDC Bredbånds TV - og som kan komme med nogle erfaringer.

Jeg har set anmeldelsen, men den er efterhånden gammel, og der må vel sidde nogle som har draget sine erfaringer.

Kom nu - ud af busken  - inden jeg eventuelt skifter fra den lokale antenneforening til til TDC.



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af leifskip leifskip skrev:

Det er helt utroligt at der ikke i dette "kæmpeforum" faktisk er nogle som har bestilt TDC Bredbånds TV - og som kan komme med nogle erfaringer.

Jeg har set anmeldelsen, men den er efterhånden gammel, og der må vel sidde nogle som har draget sine erfaringer.

Kom nu - ud af busken  - inden jeg eventuelt skifter fra den lokale antenneforening til til TDC.



Har du overvejet at bruge SØGE funktionen? Der har været indlæg om TDC TV.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: leifskip
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 14:54

Det er meget få indlæg der har været om TDC TV, og især fra nogle som rent faktisk har TDC TV.

Der er en masse som har fordomme mod TDC - derfor ønsker jeg at høre fra nogle som har TDC - og hvordan de oplever kvalitetetn.



Skrevet af: yderside
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 15:26

Har ikke været ved PC'en så meget de sidste 14 dage, så derfor kan jeg først komme med mine input nu.

Som jeg selv rimelig hurtigt konstaterede, desværre. Så kan/vil Viasat ikke sende bl.a. bold i ordentlig kvalitet, det har nok været den største skuffelse

Ellers er jeg generelt ret godt tilfreds. Billedekvaliteten på de fleste kanaler er faktisk rigtig god. Blev faktisk lidt imponeret over den gamle Western på DR 1 igår aftes, den stod sgu godt på Pana'en. Det skal dog siges at der er nogle kanaler som stadigvæk halter lidt efter, men det kommer nok.

Guiden og Her og Nu visningen fungere også ret godt! Det største irretationsmoment i den forbindelse er fjernbetjeningen. Den kræver lige lidt følelse at behandle når man suser igennem kanalerne. Er lidt svært at forklarer og det kan sgu også godt ske at det bare er mine pølsefingre

Optagefunktionen fungere også ganske fornuftigt. Har dog ikke benyttet den så meget, men "Timer" funktionen med at markerer et eller flere programmer og derefter lade den optage fungere meget godt. Har ikke tidsforskudt noget i forbindelse med optagelser, så den kan jeg ikke kommer nærmere ind på.

Alt i alt er jeg ganske godt tilfreds, men indrømmet, bold på TV3+ og TV2 Sport i en ordenlig kvalitet vil lige ha' gjort det sidste.

Håber du kan bruge det det noget. Ellers er du velkommen et smut til Viborg og prøve det af



-------------
Premier League 2007/2008 - Manchester United
Champions League 2007/2008 - Manchester United

Espania Campeones


Skrevet af: j.stensig
Skrevet den: 28-August-2008 kl. 09:30
Hejsa,
Har haft TDC TV i næsten 2 år og generelt været tilfreds. Har haft PVR-løsningen (harddiskoptager) siden maj 2007 og det fungerer rigtig godt.

Plus-siden:
PVR (integreret harddiskoptager) kombineret med super Timer-funktion
Pause-live TV fungerer forrygende (selv sønnike på 5 år kan finde ud af det)
Forskydt optagelse = meget børnefamilievenligt !
TV Guide 7 dage frem med søgefunktion

Minus-siden:
* Lidt bøvlet at overføre optagelser fra PVR til andre medier (SCART + 1:1-overførsel)
* Hos os kan vi kun modtage én TV-strøm, dvs. vi kan ikke optage på én kanal mens vi ser en anden kanal (det er noget teknisk med centralen, dæmpning på signalet osv). Jeg ved at andre steder i landet kan modtages 2 eller endda 3 TV-strømme

Sig til hvis der skulle være brug for yderligere erfaringer med TDC TV


Skrevet af: janelne
Skrevet den: 28-August-2008 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af j.stensig j.stensig skrev:

Sig til hvis der skulle være brug for yderligere erfaringer med TDC TV

  1. Har du prøvet at leje film? Kan man også leje de nyeste film, ligesom i Blockbuster, eller er der dømt firser-film?
  2. Ved du tilfældigvis om der er HD-kanaler på vej (om TDC-TV overhovedet kan distribuere HD-kvalitet)?


Skrevet af: moho
Skrevet den: 28-August-2008 kl. 11:02

Som  J-stensig skriver

Når man kun kan modtage et Tv program ad gangen siger dette vel alt. Er ordene føle sig snøret, i forhold til Udbyderen, for voldsomt sprogbrug? Kvaliteten af kommende HDTV via samme system    

YouSee og Stofa leverer samtlige programmer til ens "Vægstik" eller Husstand om man vil.   

Det jeg synes er morsomt er at TDC nu kan få et helt konkret billede af hvad man SER af programmer, og dette kan måske give kuldegysninger i forhold til ønsker om frit valg og priser på de enkelte kanaler, og her går mine tanker også til Programleverandørerne!

Hvilket ordvalg Antenneforeninger ánvender overfor Offentligheden, når det kommer til Aftage flere og dyrere programmer. Enten som selvstændig forening, eller som, nå ja, "Underlagt YouSee".



-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: janelne
Skrevet den: 28-August-2008 kl. 11:55

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Når man kun kan modtage et Tv program ad gangen siger dette vel alt. Er ordene føle sig snøret, i forhold til Udbyderen, for voldsomt sprogbrug?

Jamen, hvad er problemet? Er det at man ikke kan SE program-A og OPTAGE program-B samtidig?



Skrevet af: moho
Skrevet den: 28-August-2008 kl. 16:07

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1356 - Anmeldelse af TDC TV  

Det er kommentarerne her som er vigtigste

 



-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: janelne
Skrevet den: 28-August-2008 kl. 19:03

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Det er kommentarerne her som er vigtigste

Har kigget .... Og? Forstår ikke hvor du vil hen - og hvad det er du forsøger at gøre til et stort problem.



Skrevet af: Gatnuk
Skrevet den: 28-August-2008 kl. 19:29
Well, for en som ikke har levet med Parabol, men normal kabel-TV/antenne forening, som det lyder moho har, så kan jeg se problemet i at han ikke kan tage forskellige kanaler på flere TV og samtidig optage det han vil :)

Dette er ikke muligt via TDC som det er PT, men det er jo ikke anderledes end som hvis man havde Parabol :), der er muligheden, men du skal betale en lille skvat ekstra for at gøre det :).

Denne mulighed får du også med TDC til september, håber og krydser fingre ^^. De kan jo nå at udskyde det endnu.

Har selv TDC TV, og det kører upåklageligt, fornuftig billedkvalitet og de små info skærme når man zapper frem og tilbage imellem kanalerne er en sød lille finesse.


Skrevet af: j.stensig
Skrevet den: 29-August-2008 kl. 00:01
Til Janelne
  1. Har du prøvet at leje film? Kan man også leje de nyeste film, ligesom i Blockbuster, eller er der dømt firser-film? Har prøvet et par gange, det virker fint i praksis. Dog er udvalget ikke så opdateret som hos Blockbuster, men ellers OK. Se evt. http://film.tdconline.dk/lejfilm/
  2. Ved du tilfældigvis om der er HD-kanaler på vej (om TDC-TV overhovedet kan distribuere HD-kvalitet)? Ved ikke hvad de konkrete planer er ang. HD på TDC TV, der er givetvis et stykke vej endnu, da HD vil kræve en del båndbredde. Teknisk skulle det nok kunne lade sig gøre, men jeg tror at der er andre prioriteter, feks. at få en større udbredelse af løsningen, så investeringer kan betale sig. 
Til moho
Kan sagtens følge dine tanker omkring "overvågning", det er helt sikkert en potentiel bagside ved TDC TV.
Mht. at føle sig snøret, så har jeg det ikke sådan, dog synes jeg blot at det er ærgerligt at det ikke kan lade sig gøre hos mig (endnu). Det er dog noget man bør undersøge inden man bestiller TDC TV, hvis det er kritisk for ens beslutning. Jeg optager i dag blot evt. "anden-udsendelse" på min anden harddiskoptager via dvb-t, i de reelt sjældne situationer hvor behovet opstår





Skrevet af: janelne
Skrevet den: 29-August-2008 kl. 11:13

Oprindeligt skrevet af j.stensig j.stensig skrev:

Har du prøvet at leje film? Kan man også leje de nyeste film, ligesom i Blockbuster, eller er der dømt firser-film? Har prøvet et par gange, det virker fint i praksis. Dog er udvalget ikke så opdateret som hos Blockbuster, men ellers OK. Se evt. http://film.tdconline.dk/lejfilm/

Det var dog en fesen omgang film   Men idéen er jo god nok. Håber de får flere (nye) film på hylderne.

Oprindeligt skrevet af j.stensig j.stensig skrev:

Ved du tilfældigvis om der er HD-kanaler på vej (om TDC-TV overhovedet kan distribuere HD-kvalitet)? Ved ikke hvad de konkrete planer er ang. HD på TDC TV, der er givetvis et stykke vej endnu, da HD vil kræve en del båndbredde. Teknisk skulle det nok kunne lade sig gøre, men jeg tror at der er andre prioriteter, feks. at få en større udbredelse af løsningen, så investeringer kan betale sig. 

Jeg kan nu se, at TDC skriver følgende på deres http://kundeservice.tdc.dk/privat/tv/faq.php?id=11423 - hjemmeside :

I løbet af 2008 tilbyder vi tv-kanaler i HD kvalitet med TDC TV.

Så der må være noget på vej.



Skrevet af: moho
Skrevet den: 29-August-2008 kl. 16:27

Kære  Jan

Med overvågning tænkte jeg kun på statistik af hvad man så, i forhold til Programleverandørerne. Ligesom hvad hedder boksen til de ca 1100 som anvendes i øjeblikket.  Marketing / Reklame.

TV Meteret     Jeg glemmer ALDRIG avisartiklen fra for ca 12 år siden, om TDC og Kabel TV. Prisen herfor hos Jysk Telefon eller TDC, hvad navn der gjaldt dengang.



-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?



Print side | Luk vindue