Print side | Luk vindue

Fra PC til TV med S-video (TV-out)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=4458
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 20:22

Emne: Fra PC til TV med S-video (TV-out)
Skrevet af: Beno
Emne: Fra PC til TV med S-video (TV-out)
Skrevet den: 11-Marts-2005 kl. 12:58
Hej

Jeg har TV-out på min labtop, og vil gerne se nogle avi-film på mit TV.
(gennem composite "hvid,gul,rød" på tv´et)
Kan man få et kabel der har S-video i den ene ende (til PC´en) og hvid,gul,rød i den anden ende (til tv´et) ??
Eller er der ikke lyd i S-video-signalet?

På forhånd tak

Beno

Svar:
Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 11-Marts-2005 kl. 13:38

Oprindeligt skrevet af Beno Beno skrev:

Hej

Jeg har TV-out på min labtop, og vil gerne se nogle avi-film på mit TV.
(gennem composite "hvid,gul,rød" på tv´et)
Kan man få et kabel der har S-video i den ene ende (til PC´en) og hvid,gul,rød i den anden ende (til tv´et) ??
Eller er der ikke lyd i S-video-signalet?

På forhånd tak

Beno

Du skal have lyden ud fra den bærbare gennem det lille line-out stik, der er i den, da der ikke er lyd i s-video signaler.

Men det kan sagtens lade sig gøre rent kabelmæssigt.

-------------
mvh

Henrik

Skrevet af: Beno
Skrevet den: 11-Marts-2005 kl. 13:47

Kanon!

MEN findes der så et stik der går fra phono-stikket (fra PC´en) og så over til composite (hvid og rød)..??

Beno

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 11-Marts-2005 kl. 14:06

Hej Beno,

Hvis kvaliteten ikke betyder det store, kan du få et http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1625 - DVD kabelsæt i Harald Nyborg til kr. 49,50. Kittet har alt du behøver (samt en Scart konverter) - faktisk er det en rigtig god pris i forhold til at skulle købe delene enkeltvis.

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 11-Marts-2005 kl. 14:17

Som laursen skriver får du alt det du skal bruge via HN's DVD kabelsæt forudsat du forbinder til TV med scart i stedet for composite (gul phonostik).

Jeg har på et tidspunkt leget med at sætte en IBM r40 op med et sådant sæt.

Det kan være du skal ind og rette i skærmopsætningen på pc'en for at få signalet over - så fortvivl ikke, hvis du ikke lige får billed i første forsøg. Jeg troede også først at kabelforbindelserne drillede, men det var opsætning på pc'en der skulle rettes før det virkede.

Opsætningen var i mit tilfælde vedr. det indbyggede ATI grafikkort, der har en helt speciel opsætning vedr. TV-out.

-------------
mvh

Henrik

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 11-Marts-2005 kl. 14:28

Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Som laursen skriver får du alt det du skal bruge via HN's DVD kabelsæt forudsat du forbinder til TV med scart i stedet for composite (gul phonostik).

Jeg mener ikke det er en forudsætning at bruge scart. Der følger en S-Video -> Composite adapter med, så alle signaler til TV kan vælges at bevares i RCA (Phono) stik.

Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Det kan være du skal ind og rette i skærmopsætningen på pc'en for at få signalet over - så fortvivl ikke, hvis du ikke lige får billed i første forsøg. Jeg troede også først at kabelforbindelserne drillede, men det var opsætning på pc'en der skulle rettes før det virkede.

Opsætningen var i mit tilfælde vedr. det indbyggede ATI grafikkort, der har en helt speciel opsætning vedr. TV-out.

Ja, jeg har også selv haft 'fornøjelse' af ATI's opsætning. Det har iøvrigt tidligere været diskuteret i tråden http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3021 - Fra bærbar PC til TV...

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Print side | Luk vindue