Print side | Luk vindue

PostDK, nu kan det f. være nok

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=44741
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 05:59


Emne: PostDK, nu kan det f. være nok
Skrevet af: furious jt
Emne: PostDK, nu kan det f. være nok
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 09:03

Vi købte nyt hus med indflytning 1/11 sidste år.
Til at starte med gik det fint med posten. Vi fik alle de breve og pakker, som vi skulle have.

Men i de sidste 3 måneder er det gået helt galt!!

Det startede med at jeg skulle modtage en pakke fra usa. Posten gik ud fra at jeg var spåkone, da han ikke lagde en seddel i min postkasse, men bare smed den ned på det lokale posthus,, og så kunne jeg ellers kigge i min krystalkugle og se at den lå dernede, uden at have fået besked på det. Det holder jo ikke!!

Siden da får vi ikke vigitige breve og vores PBS oversigter.. Regninger dem får vi godt nok, men vi får dem 2 dage inden de skal betales, selvom firmaerne kan bekræfte at de er sendt ud rettidigt.
Vi har ikke modtaget vores månedlige PBS oversigter i 3 måneder.

Jeg har skrevet en mail til postdk, og jeg ringer til deres kundeservice i morgen når de åbner, men kan jeg gøre andet??

Jeg ved ikke hvor vores postomdelingskontor er, for så havde jeg taget derhen og rykket hovdet af de inkompetente, tyvagtige retards.

Jeg ved en del har haft problemer med postdk, har I oplevet noget lignende og hvad har I så gjort ved det? Hvad KAN JEG gøre?



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs



Svar:
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 09:29

Hæ, hæ, det "sjoveste" jeg har været udefor for nyligt er at:

Jeg sidder her ved PC´en og har frit udsyn til brevsprækken. Ind dumper den sædvanlige stak reklamer!

Sammen med stakken følger en af de der "grå sedler" om at jeg har en forsendelse fra amazon liggende på posthuset.

Jeg når at fange budet og spørger ham; hvorfor han ikke ringede på og afleverede forsendelsen...

Han svarer: der er aldrig nogen hjemme på det her tidpunkt og derfor havde jeg ikke pakken med op, men havde skrevet sedlen på forhånd!

ufatteligt!

 



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 09:55
Hehe ja den sitution kender jeg alt for godt, men du FIK i det mindste en seddel

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Ole Pihl
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 10:32

Post Danmark er ved at spare sig selv ihjel .

Jeg arbejder selv i Post Danmark og postbudene ligger vandret for at få posten ud .

Der er sparet så meget på postbudene , at på en del postkontorer må man lade post til hele ruter ligge en dag over , på grund af for få ansatte.

Jo det går skam fint i Danmark



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Han svarer: der er aldrig nogen hjemme på det her tidpunkt og derfor havde jeg ikke pakken med op, men havde skrevet sedlen på forhånd!

ufatteligt!


Det sker også regelmæssigt her. Jeg sidder på nåle herinde og sørger for ikke at lave for meget larm så jeg kan høre når posten ringer på, når jeg ved at jeg kan forvente at modtage en pakke en given dag, men kl. 15.00 er der endnu intet sket, og jeg går ned til postkassen og finder en seddel om en forsendelse der helt sikkert aldrig blev ringet på døren om Heldigvis kan disse dog hentes på posthuset samme aften, i modsætning til dem hvor man ikke har været hjemme, og man så må vente til dagen efter


Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

  Heldigvis kan disse dog hentes på posthuset samme aften, i modsætning til dem hvor man ikke har været hjemme, og man så må vente til dagen efter


Kan de? Postbudet mener da at du ikke var hjemme? Jeg har prøvet hente en gang, men var nødt til at vente til næste dag.
Leif


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 11:47
Med 'disse' refererer jeg til dem hvor man aldrig fik chancen for at modtage pakken; altså hvor de har udfyldt sedlen 'hjemmefra' og slet ikke tager pakken med på turen. Så har de med al sandsynlighed smidt pakken ned på posthuset/i postbutikken først, og så er det jo at man bare kan tøffe der hen og hente pakken samme aften...


Skrevet af: musicus
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 11:49

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Han svarer: der er aldrig nogen hjemme på det her tidpunkt og derfor havde jeg ikke pakken med op, men havde skrevet sedlen på forhånd!

ufatteligt!


Det sker også regelmæssigt her. Jeg sidder på nåle herinde og sørger for ikke at lave for meget larm så jeg kan høre når posten ringer på, når jeg ved at jeg kan forvente at modtage en pakke en given dag, men kl. 15.00 er der endnu intet sket, og jeg går ned til postkassen og finder en seddel om en forsendelse der helt sikkert aldrig blev ringet på døren om Heldigvis kan disse dog hentes på posthuset samme aften, i modsætning til dem hvor man ikke har været hjemme, og man så må vente til dagen efter

Hvis forsendelserne (som du her oplyser) godt kan afhentes samme dag, har der sandsynligvis været tale om en anmeldelses-blanket fra pakkeposten. Hvis pakkepostbudet enten ikke kan komme ind i opgangen (for i modsætning til brevpostbudene har de nemlig hverken nøgler eller dørkoder) eller komme i kontakt med kunden ved hjælp af kaldeanlæg, udfylder han en anmeldelsesblanket, som brevomdeleren så har med ud på omdelingen den næstfølgende dag. Og derfor ligger pakken i sådanne situationer altid klar til afhentning på posthuset, samme dag.

Hvis der var tale om en brevpakke, som brevomdeleren havde anmeldt, ville pakken først kunne afhentes den næstfølgende dag. Med mindre omdeleren af en eller anden årsag har sjusket med tingene. Men prøv næste gang at se efter, om ikke der er blevet krydset af i rubriken: "pakke". Det vil muligvis kunne frikende den arme brevomdeler for skyld.



-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 11:52

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Med 'disse' refererer jeg til dem hvor man aldrig fik chancen for at modtage pakken; altså hvor de har udfyldt sedlen 'hjemmefra' og slet ikke tager pakken med på turen. Så har de med al sandsynlighed smidt pakken ned på posthuset/i postbutikken først, og så er det jo at man bare kan tøffe der hen og hente pakken samme aften...

Nå, det er det der sker??!!

Har nemlig undret mig over at jeg nogen gange kan hente samme dag andre gange ikke!

Det er da bare ikke i orden at man skal betale fuld forsendelse og trods det ikke få det leveret ved døren.. Det kan afsender da heller ikke være tilfreds med, vil jeg mene...

Edit:

Til musicus, der var tale om "brev" fra amazon, indeholdende 2 stk bøger og en anden gang 2 BD film.

Kunne hentes samme dag!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Hvis forsendelserne (som du her oplyser) godt kan afhentes samme dag, har der sandsynligvis været tale om en anmeldelses-blanket fra pakkeposten. Hvis pakkepostbudet enten ikke kan komme ind i opgangen (for i modsætning til brevpostbudene har de nemlig hverken nøgler eller dørkoder) eller komme i kontakt med kunden ved hjælp af kaldeanlæg, udfylder han en anmeldelsesblanket, som brevomdeleren så har med ud på omdelingen den næstfølgende dag. Og derfor ligger pakken i sådanne situationer altid klar til afhentning på posthuset, samme dag.

Hvis der var tale om en brevpakke, som brevomdeleren havde anmeldt, ville pakken først kunne afhentes den næstfølgende dag. Med mindre omdeleren af en eller anden årsag har sjusket med tingene. Men prøv næste gang at se efter, om ikke der er blevet krydset af i rubriken: "pakke". Det vil muligvis kunne frikende den arme brevomdeler for skyld.


Nej, det er ikke sådan det forholder sig. Der er tale om brevpakker og der er alligevel altid adgang til ringeklokken på mine forældres parcelhus, hvor jeg i øvrigt er hjemme så godt som hele tiden her i sommerferien. Kommer postbudet i motoriseret køretøj kan jeg desuden altid høre det.

Så nej, der er ikke tale om deciderede pakker, eller folk der ikke har været hjemme her. Hvis postbudet har været på cykel kan jeg godt forstå at vedkommende ikke gider slæbe mine brevpakker med, men så må vedkommende jo have en bil...


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 12:01

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Med 'disse' refererer jeg til dem hvor man aldrig fik chancen for at modtage pakken; altså hvor de har udfyldt sedlen 'hjemmefra' og slet ikke tager pakken med på turen. Så har de med al sandsynlighed smidt pakken ned på posthuset/i postbutikken først, og så er det jo at man bare kan tøffe der hen og hente pakken samme aften...

Kunne det ikke tænkes at pakken er sent som en "uden omdelings" pakke..?



Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 12:05
7 - 9 - 13: jeg har endnu ikke mistet et brev eller pakke hos P&T. Tværtimod er jeg særdeles tilfreds med dem.

Jeg får pænt meget hjem forskellige steder fra så med mit nye postbud har jeg lavet den aftale at i stedet for at han slæber ting med der alligevel ikke kan komme ind ad brevsprækken og derfor skriver en (eller rettere flere) anmeldelse til afhentning på posthuset, så samler han til bunke og tager det hele med om lørdagen, hvor jeg er hjemme og kan modtage det. Det gamle postbud mente at den slags måtte man ikke. Hvis det bare er en enkelt dvd/cd der kan komme gennem brevsprækken så får jeg den naturligvis på hverdage.

Jeg slipper for at rende på posthuset flere gange ugenligt, mit postbud slipper for at slæbe en masse frem og tilbage og skrive anmeldelser. Ren win win. Og ja - jeg kan sagtens leve med at skulle vente nogle dage extra.

Pakkerne skal jeg stadig på posthuset og hente, eller retter postbutikken som i mit tilfælde er et "indvandrersupermarked". Det er jordens mest servicemindede mennesker. 2 gange har jeg oplevet at en pakke ikke kunne findes. Første gang var jeg kommet ud på fortorvet da ekspedienten kom styrtede - de var fortsat med at lede efter jeg var gået (ja sgu!) og havde fundet den - den lå under et forkert husnummer. Anden gang ringede de dagen efter (havde fået mit nummer) og kunne fortælle at nu var den kommet. Og alt dette sker uden jeg behøver at bede om det. Det er bare "beklager vi kan ikke finde den, hvad er dit telefonnummer, så efterlyser vi den og ringer"


Skrevet af: musicus
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 12:13

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, det er ikke sådan det forholder sig. Der er tale om brevpakker og der er alligevel altid adgang til ringeklokken på mine forældres parcelhus, hvor jeg i øvrigt er hjemme så godt som hele tiden her i sommerferien. Kommer postbudet i motoriseret køretøj kan jeg desuden altid høre det.


Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Til musicus, der var tale om "brev" fra amazon, indeholdende 2 stk bøger og en anden gang 2 BD film.

Kunne hentes samme dag!

Til Naiera og Pede8000

Hmmm ..... Okay? Der er så åbenbart ikke samme gældende praksis i alle postområder. Underligt.

I Århus C - hvor jeg selv er brevomdeler - er metoden med at anmelde brevpakkerne hjemmefra - og så smide hele molevitten af på posthuset, inden man kører forbi hos kunderne og dumper en grå anmeldelses-blanket ind ad brevsprækken - bestemt ikke en praksis, jeg selv er bekendt med. Men der er måske andre regler i f.eks. landområderne?



-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: musicus
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Med 'disse' refererer jeg til dem hvor man aldrig fik chancen for at modtage pakken; altså hvor de har udfyldt sedlen 'hjemmefra' og slet ikke tager pakken med på turen. Så har de med al sandsynlighed smidt pakken ned på posthuset/i postbutikken først, og så er det jo at man bare kan tøffe der hen og hente pakken samme aften...

Kunne det ikke tænkes at pakken er sent som en "uden omdelings" pakke..?

Hvis det var en "uden omdeling"-pakke, ville kunden modtage en særlig blanket, og ikke den sædvanlige "grå seddel".



-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, det er ikke sådan det forholder sig. Der er tale om brevpakker og der er alligevel altid adgang til ringeklokken på mine forældres parcelhus, hvor jeg i øvrigt er hjemme så godt som hele tiden her i sommerferien. Kommer postbudet i motoriseret køretøj kan jeg desuden altid høre det.


Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Til musicus, der var tale om "brev" fra amazon, indeholdende 2 stk bøger og en anden gang 2 BD film.

Kunne hentes samme dag!

Til Naiera og Pede8000

Hmmm ..... Okay? Der er så åbenbart ikke samme gældende praksis i alle postområder. Underligt.

I Århus C - hvor jeg selv er brevomdeler - er metoden med at anmelde brevpakkerne hjemmefra - og så smide hele molevitten af på posthuset, inden man kører forbi hos kunderne og dumper en grå anmeldelses-blanket ind ad brevsprækken - bestemt ikke en praksis, jeg selv er bekendt med. Men der er måske andre regler i f.eks. landområderne?

.... det er måske dig der er skurken??? --- Jeg bor nemlig i Århus C, hehe.

Spøg til side, det ikke en katastrofe, da jeg bor 500 m fra posthuset (og de er rigtig service mindede), undrede mig bare!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: musicus
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

.... det er måske dig der er skurken??? --- Jeg bor nemlig i Århus C, hehe.

Nok snarere en afløser, der har været på spil her. 

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Spøg til side, det ikke en katastrofe, da jeg bor 500 m fra posthuset (og de er rigtig service mindede), undrede mig bare!

Jeg undrer mig også lidt, men i det mindste er det da et plus, hvis forsendelsen faktisk kan afhentes samme dag.

Jeg må nok hellere ved lejlighed spørge postmesteren, om ikke også jeg kan tage denne utraditionelle metode i brug.  Visse dage har jeg nemlig rigtig mange (især) internet-brevpakker med ud, og det kan ofte være noget af en udfordring i det hele taget at finde taske-plads til dem alle sammen. Især, når der også skal være plads til reklamer.

Vil I ikke godt holde lidt igen? Please?



-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Kunne det ikke tænkes at pakken er sent som en "uden omdelings" pakke..?


Helt sikkert ikke, som allerede forklaret. Der har været tale om helt normale små (brev)pakker som dem jeg normalt modtager fra f.eks. DVD Pacific.


Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 13:15
Pakker der skal betales told på kommer på denne måde siden januar. Altså kun besked om at den kan afhentes på posthuset. Og den kan hentes samme dag.
Leif



Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Men der er måske andre regler i f.eks. landområderne?

Jeg har en fornemmelse af, at du i denne tråd generelt svarer ud fra dit kendskab til reglerne og en tro på, at reglerne ikke brydes.

Men tråden handler jo netop om, at reglerne bliver brudt:

Postvæsenet bliver betalt for at bringe en pakke til døren, men postbudet (eller hans chef?) satser på, at der ikke er nogen hjemme. Postbudet undlader derfor at medbringe pakken. I stedet får modtageren blot en seddel, hvor postbudet hævder, at han HAR forsøgt at aflevere pakken men ikke fandt modtageren hjemme.


Skrevet af: musicus
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 14:08

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Men der er måske andre regler i f.eks. landområderne?

Jeg har en fornemmelse af, at du i denne tråd generelt svarer ud fra dit kendskab til reglerne og en tro på, at reglerne ikke brydes.

Men tråden handler jo netop om, at reglerne bliver brudt:

Postvæsenet bliver betalt for at bringe en pakke til døren, men postbudet (eller hans chef?) satser på, at der ikke er nogen hjemme. Postbudet undlader derfor at medbringe pakken. I stedet får modtageren blot en seddel, hvor postbudet hævder, at han HAR forsøgt at aflevere pakken men ikke fandt modtageren hjemme.

Jeg har under alle omstændigheder til hensigt at vise min leder denne tråd. Om ikke andet, så for at få klarlagt, om Post Danmark-regler nu engang er regler - eller om de i virkeligheden godt må bøjes lidt, alt efter situationen(?). Måske vil det endda resultere i en generel indskærpelse over for postbude og distributionsledere, at der ikke må fuskes med kvaliteten i distributionen. Postmesteren i Århus C har nemlig flere gange klart givet sin holdning til kende på dét punkt, så her bliver der jo en mulighed for også at leve op til det.

De øvrige postmestre rundt om i landet kan jeg naturligvis ikke svare for.



-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Pakker der skal betales told på kommer på denne måde siden januar. Altså kun besked om at den kan afhentes på posthuset. Og den kan hentes samme dag.
Leif



Jeg taler ikke om pakker der er blevet fortoldet, og igen er der tale om simple postanmeldelser, ikke de der breve man får når noget er blevet fortoldet.

Det har jeg heldigvis kun prøvet én gang i år, nemlig da jeg fik Rock Band med det hele


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:



Men tråden handler jo netop om, at reglerne bliver brudt: (...)


Netop...


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Om ikke andet, så for at få klarlagt, om Post Danmark-regler nu engang er regler - eller om de i virkeligheden godt må bøjes lidt, alt efter situationen(?).

Postdanmark har to produkter (og en masse andre selvfølgelig):
1. Forsendelse med omdeling.
2. Forsendelse uden omdeling.

Hvis din interne efterforskning resulterer i, at Postdanmark har lov at levere det billige produkt, når afsender har betalt for det dyre produkt, vil det undre mig meget.


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 15:02

Hmmm, jeg luftede min undren over situationen med brevet og fik på mit lokale posthus at vide, at de på det sidste, havde været ude for "problemet" ofte..



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: niepe
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 15:14

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1039854.ece - http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1039854.ece

Så galt kan det også gå med ens post..



Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 16:01

Hvis man betaler for postomdeling som vi jo gør som kunder skal de jo også leverer, det der er tilsvarende det man betaler for. Det er ofte ikke tilfældet især ikke med "brevpakker", som bevidst bliver undladt medtaget fordi de fylder og mange andre sjove argumenter.

Det eneste man kan gøre er at klage til Post DK spændende kundeservice og så hører man aldrig mere til sagen.



-------------
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 16:13

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Hvis man betaler for postomdeling som vi jo gør som kunder skal de jo også leverer, det der er tilsvarende det man betaler for. Det er ofte ikke tilfældet især ikke med "brevpakker", som bevidst bliver undladt medtaget fordi de fylder og mange andre sjove argumenter.

Erhverv har to muligheder:

1) Forsendelse med omdeling.

2) Forsendelse med afhentning på nærmeste posthus.

Hvis den er sendt som 2) bliver der kun smidt en besked i postkassen / brevsprækken.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Hvis man betaler for postomdeling som vi jo gør som kunder skal de jo også leverer, det der er tilsvarende det man betaler for. Det er ofte ikke tilfældet især ikke med "brevpakker", som bevidst bliver undladt medtaget fordi de fylder og mange andre sjove argumenter.

Erhverv har to muligheder:

1) Forsendelse med omdeling.

2) Forsendelse med afhentning på nærmeste posthus.

Hvis den er sendt som 2) bliver der kun smidt en besked i postkassen / brevsprækken.

  /Lars

Det er korrekt, men når du handler kan du

a. aldrig selve vælge forskellen blot at det skal sendes og det koster xxx kr.

b. selvom man vælger fra dag til dag med omdeling gør postdk det alligevel ikke.

Off topic, selvom man får afsendt plasmaskærm i korrekt bur til stående transport fra afsender og via centralerne, omlaster de skærmen til at ligge ned i mindre postbiler til privat levering så er den jo også ligesom død at betale 500 kr for den type forsendelse...



-------------
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Erhverv har to muligheder:

1) Forsendelse med omdeling.

2) Forsendelse med afhentning på nærmeste posthus.

Hvis den er sendt som 2) bliver der kun smidt en besked i postkassen / brevsprækken.


Ligger der en grå seddel i postkassen, er det IKKE sendt uden omdeling. Sedlen har en anden farve ved disse forsendelser.

Tråden her handler om pakker, som er sendt med omdeling.


Skrevet af: mr_keep_smiling
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 20:12

Har ofte pakker fra udlandet, som hovedregel skal jeg selv finde ud af, Hvornår pakken er kommet, på posthuset vil de ikke uden vrøvl udlevere,

Pakkerne uden følge seddel, som stort set aldrig bliver afleveret

Når jeg får pakker til omdeling herhjemmefra, har posten dem sjællent med, men kun en seddel på jeg kan afhente.

Og ja et par gange har jeg rettet henvendelse til salgs stedet, som har fået pakken retur da jeg ikke har afhentet, hvilket man ikke kan vide uden at få en seddel.

Ja, man kan godt blive lidt gal i skralden ind imellem, på post dk.

Hvis de ikke får smadret indholdet, glemmer de sgu, at de har pakken.

Hvad man kan gøre, tja der mangler alternativer, så gav det sig selv.



Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 20:40

Øv nu sætter jeg mit til pc'en efter en hård dags arbejde og ser til min glæde en masse svar i min tråd, men så omhandler de alle regler om levering af pakker Ja det er surt postdk ikke kan finde ud af at aflevere en pakke ordentlig, men jeg får jo slet ikke mine vigtige breve JEg har ikke fået breve fra banken eller pbs i flere måneder, selvom banken HAR sendt breve til mig (til rigtig adr. selvfølgelig). DET kalder jeg et problem

Havde håbet på lidt hjælp til, hvordan jeg takler postdk bedst muligt, men det finder jeg nok selv ud af i morgen, når jeg ringer til deres kundeservice. Er bare bange for at det ikke hjælper en skid.

Så sidste udvej er sikkert at finde ud af, hvor mit postomdelingskontor er og så troppe op og bede om navnene på de postbude der deler post ud til mig.

 



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Øv nu sætter jeg mit til pc'en efter en hård dags arbejde og ser til min glæde en masse svar i min tråd, men så omhandler de alle regler om levering af pakker Ja det er surt postdk ikke kan finde ud af at aflevere en pakke ordentlig, men jeg får jo slet ikke mine vigtige breve JEg har ikke fået breve fra banken eller pbs i flere måneder, selvom banken HAR sendt breve til mig (til rigtig adr. selvfølgelig). DET kalder jeg et problem

Havde håbet på lidt hjælp til, hvordan jeg takler postdk bedst muligt, men det finder jeg nok selv ud af i morgen, når jeg ringer til deres kundeservice. Er bare bange for at det ikke hjælper en skid.

Så sidste udvej er sikkert at finde ud af, hvor mit postomdelingskontor er og så troppe op og bede om navnene på de postbude der deler post ud til mig.

 

Det er aldrig en udvej at gøre det personligt ved at konfrontere enkelte medarbejdere, som med stor sansynlighed ikke vil blive oplyst navne på. Du vil med stor sansynlighed blive bedt om at klage skriftligt til Post Dk's hovedkontor og dermed deres kundeservice. Du kan dog forsøge at klage på en sober måde på dit lokale postkontor (hvis der da findes et sådan).



-------------
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 22:06
Får du dine breve i større portioner, når de endelig dukker op?

Vores post blev ofte afleveret på samme husnummer i en anden gade og vice versa. Første gang, man modtager forkert post, skynder man sig naturligvis at aflevere det til rette modtager. Sker det ofte, bliver man lidt træt af det, og så kan man godt finde på at samle flere breve sammen, inden man får dem afleveret. Vores problem forsvandt dog ret hurtigt, da jeg begyndte at skrive til PostDanmark og bede dem komme og afhente de fejladresserede breve...


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 22:19

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Får du dine breve i større portioner, når de endelig dukker op?

Vores post blev ofte afleveret på samme husnummer i en anden gade og vice versa. Første gang, man modtager forkert post, skynder man sig naturligvis at aflevere det til rette modtager. Sker det ofte, bliver man lidt træt af det, og så kan man godt finde på at samle flere breve sammen, inden man får dem afleveret. Vores problem forsvandt dog ret hurtigt, da jeg begyndte at skrive til PostDanmark og bede dem komme og afhente de fejladresserede breve...

nej brevene, dem som kommer, kommer bare 1 af gangen. Bank, pbs og forsikringsbreve osv osv, kommer slet ikker



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 22:37

Måske har nogen meldt flytning på din adr.. Det har jeg prøvet.. ingen pakker leveret, posten sendte dem rundt i hele dk, da ny adr var et sted i austalien, og de vidste ikke lige hvordan så noget skulle klare med postordre pakker til personen.

De fik fjernet flytnings anmeldelsen, dog tog det dem 3 måneder at finde ud af..

 



Skrevet af: HenrikJ
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 23:33

Især efterkravs forsendelser har de svært ved. Een gang kunne de ikke finde mig da nogen havde angivet min adresse til at være posthusets adresse  Hvordan det så end lader sig gøre.

Men det kniber også med at få sendt besked ud ang at der ligger en pakke på posthuset- Så man risikere at pakken ryger retur når de endelig finder ud af at sende besked..



-------------
Henrik J


Skrevet af: Zola25
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 08:43

Det bliver dejligt når vi får et alternativ til post danmark.. Jeg har helt opgivet, at vente på mine pakker. Postbuddet har dem simpelthen ikke med mere og det p..... mig godt og grundigt af, at der på sedlen bliver krydset af i "Forsøgt afleveret..." når det ikke er tilfældet.

Før i tiden kunne jeg sagtens finde på, at arbejde hjemmefra når jeg ventede pakker, men det er helt omsonst efterhånden. Hvis pakken / brevet indeholder mere en 1 dvd så har de den ikke med på runden. Det er enormt frustrerende, at man ikke kan få sin post leveret til døren - det er vel trods alt det vi betaler for!!??



-------------
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor


Skrevet af: Zola25
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Men der er måske andre regler i f.eks. landområderne?

Jeg har en fornemmelse af, at du i denne tråd generelt svarer ud fra dit kendskab til reglerne og en tro på, at reglerne ikke brydes.

Men tråden handler jo netop om, at reglerne bliver brudt:

Postvæsenet bliver betalt for at bringe en pakke til døren, men postbudet (eller hans chef?) satser på, at der ikke er nogen hjemme. Postbudet undlader derfor at medbringe pakken. I stedet får modtageren blot en seddel, hvor postbudet hævder, at han HAR forsøgt at aflevere pakken men ikke fandt modtageren hjemme.

Jeg har under alle omstændigheder til hensigt at vise min leder denne tråd. Om ikke andet, så for at få klarlagt, om Post Danmark-regler nu engang er regler - eller om de i virkeligheden godt må bøjes lidt, alt efter situationen(?). Måske vil det endda resultere i en generel indskærpelse over for postbude og distributionsledere, at der ikke må fuskes med kvaliteten i distributionen. Postmesteren i Århus C har nemlig flere gange klart givet sin holdning til kende på dét punkt, så her bliver der jo en mulighed for også at leve op til det.

De øvrige postmestre rundt om i landet kan jeg naturligvis ikke svare for.

Så aner postmesteren i Århus ikke hvad hans ansatte går og laver jf. min ovenstående post.

Hver eneste gang jeg forgæves har ventet et ring på døren og blot har fundet en seddel om, at forsendelsen kan afhentes på posthuset, så har jeg kunnet gå direkte på posthuset og få den udleveret. Det kan KUN betyde, at pakken ikke har været med på runden - det er ikke ofte længere det er HVER gang.



-------------
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 09:50
Et alternativ til Post Danmark ser vi nok ikke ligefrem. Løsningen på problemerne ville være at privatiseringen på en eller anden måde ophører, og firmaet ikke nødvendigvis SKAL give overskud, som det er nu. Postomdeling osv. er en nødvendig ting i samfundet, og ikke bare noget man kan udlicitere som en anden konservativ drøm, uden at det går ud over både ansatte, kunder og firmaets omdømme. Blev markedet for omsdeling af post fuldstændig liberaliseret ville det første der røg være postomdeling på landet; det ville simpelthen ikke kunne betale sig at dele post ud i andet end de største byer.


Skrevet af: Snippergyppen
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 09:57
Jeg har også undret mig over hvorfor jeg altid bare fik en seddel, så jeg fangede mit lokale postbud for ca. 2 måneder siden, da han bare kastede en seddel ind ad døren hvorpå der stod at den kunne afhentes. Han var så "venlig" at fortælle mig at der ikke var personale nok, så der var ingen i mit postområde "2400" der fik pakker leveret til døren mere. Sur røv, men sådan er det åbenbart når der skal spares

-------------
Philips 32PF5321
Sony STR-DG820
Argon 6250,6220,SUB8SO, 5.1
Samsung SMT-H3106
Playstation 3 40 GB


Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 10:08

Oprindeligt skrevet af Snippergyppen Snippergyppen skrev:

Jeg har også undret mig over hvorfor jeg altid bare fik en seddel, så jeg fangede mit lokale postbud for ca. 2 måneder siden, da han bare kastede en seddel ind ad døren hvorpå der stod at den kunne afhentes. Han var så "venlig" at fortælle mig at der ikke var personale nok, så der var ingen i mit postområde "2400" der fik pakker leveret til døren mere. Sur røv, men sådan er det åbenbart når der skal spares

Du glemmer en del af din væsentlige pointe, det er med stor garanti dig selv der betaler for en ydelse de ikke leverer. Som forbrugere når vi køber ting der skal sendes, så betaler vi jo selv forsendelsen men får ikke ydelsen - det bør man som min. skrive til Post Dk og cc til den forhandler man har handlet med.



-------------
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk


Skrevet af: Snippergyppen
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 10:36
[[/QUOTE]

Du glemmer en del af din væsentlige pointe, det er med stor garanti dig selv der betaler for en ydelse de ikke leverer. Som forbrugere når vi køber ting der skal sendes, så betaler vi jo selv forsendelsen men får ikke ydelsen - det bør man som min. skrive til Post Dk og cc til den forhandler man har handlet med.

[/QUOTE]

Har skam ikke glemt at det er mig selv der betaler, for at få det leveret til døren, gider bare ikke at sidde og brokke mig helt vildt, her på sittet, over det, det er som sagt en sag mellem mig og post DK.



-------------
Philips 32PF5321
Sony STR-DG820
Argon 6250,6220,SUB8SO, 5.1
Samsung SMT-H3106
Playstation 3 40 GB


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 10:47

Så har jeg lige snakket med kundeservice. De ville omgående tage kontakt til postmesteren i mit område.

Hvis ikke problemet bliver bedre snarest skulle jeg ringe igen, og så kunne jeg få postmesterens nummer. Så nu må vi se.

Jeg får vist en opmærksomhedsseddel på min adresse, så budet kan se han/hun ikke fatter at levere min post. Gad vide om det ikke bare ophidser budet til at lave mere ravage i den end før...

Så det bliver spændende at se om jeg får en pbs oversigt snart. Har næsten glemt, hvordan de ser ud



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 10:55
PBS de kommer sikkert elektronisk i din e bank eller din e boks :)

-------------
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 11:02

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

PBS de kommer sikkert elektronisk i din e bank eller din e boks :)

hehe nej det gør de nu ikke, men det gør de snart da jeg skal have oprettet e-boks. Jeg gider ikke det bøvl med mine bankpapiere og andet ligger og flyder et eller andet sted, istedet for i min postkasse



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

PBS de kommer sikkert elektronisk i din e bank eller din e boks :)

hehe nej det gør de nu ikke, men det gør de snart da jeg skal have oprettet e-boks. Jeg gider ikke det bøvl med mine bankpapiere og andet ligger og flyder et eller andet sted, istedet for i min postkasse

Det er genialt med e-boks, jeg får alt der igennem..

Bank- pbs- lønseddel (suk)- diverse konto udtog- forsikring- elopgørelse.. osv osv osv...

Super!- da jeg så IKKE får det med posten! Bedste opfindelse siden PBS.



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Zola25
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 11:08

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Et alternativ til Post Danmark ser vi nok ikke ligefrem. Løsningen på problemerne ville være at privatiseringen på en eller anden måde ophører, og firmaet ikke nødvendigvis SKAL give overskud, som det er nu. Postomdeling osv. er en nødvendig ting i samfundet, og ikke bare noget man kan udlicitere som en anden konservativ drøm, uden at det går ud over både ansatte, kunder og firmaets omdømme. Blev markedet for omsdeling af post fuldstændig liberaliseret ville det første der røg være postomdeling på landet; det ville simpelthen ikke kunne betale sig at dele post ud i andet end de største byer.

Det er ikke et spøgrsmål om hvorvidt det kan betale sig for det er jo et krav til den ydelse man beder PostDanmark om, at udføre - men det er jo sådan man tvinger dem til, at tænke. Netop derfor burde man udlicitere ydelsen, naturligvis med et krav om, at det skulle fungere som det er tiltænkt idag. problemet er jo netop, at man skærer i budgetterne men fastholder ydelsen - det tilskynder til snyd og omgåelse af "reglerne" overalt hvor man kan. Enten dét eller også dovner de ansatte den bevidst hvilket jeg har svært ved, at tro kan få lov til at fortsætte ubemærket alt for længe.

Det kan naturligvis ikke udelukkes at man har fået en dårlig virksomhedskultur og baseret på mine jævnlige oplevelser på mit lokale postkontor, så mener jeg bestemt det er en medvirkende faktor. Ligegyldighed synes, at drive hverdagen..

Jeg foholder mig kun til, at jeg har betalt for, at få mine varer leveret til døren og det sker ikke - Desværre bliver man blot mødt med ovennævnte ligegyldighed når man henvender sig til virksomheden.



-------------
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor


Skrevet af: Radiomand
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 11:16

Hej Zola25

Så vidt jeg ved skal alt på efterkrav afh på posthuset idag, disse kommer ikke med postbudet rundt, kun en seddel hvor der står hvilken posthus dine efterkravs pakker/breve kan afh hos.



-------------
Jess Poulsen

P&P radio

Din Panasonic specialist i Aarhus C


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 11:36

Har netop i dette øjeblik, fundet en forsendelse, fra amazon, uden for min dør!

Reklamer ind gennem sprækken og amazon- forsendelse uden for døren!

Der blev ikke ringet på!

Jeg har været hjemme hele formiddagen og så med mine egne øjne at reklamene blev skubbet ind til mig.. Bum, der lå de i gangen!

Underligt at budet ikke ringede på for at aflevere forsendelsen!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Zola25
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Radiomand Radiomand skrev:

Hej Zola25

Så vidt jeg ved skal alt på efterkrav afh på posthuset idag, disse kommer ikke med postbudet rundt, kun en seddel hvor der står hvilken posthus dine efterkravs pakker/breve kan afh hos.

Jeg får aldrig ting pr. efterkrav, men det er sikkert rigtigt. Jeg snakker om ganske almindelige pakker eller brev-pakker som man ikke ulejliger sig med, at omdele som jeg ellers har betalt for. Det er bestemt et kendt fænomen i Århus hvor jeg holder til..



-------------
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor


Skrevet af: stigc
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 14:54

måske det her er dit postbud :
http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Roskilde/2008/08/02/073645.htm?wbc_purpose=updateh - http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Roskilde/2008/08/02/07 3645.htm?wbc_purpose=updateh .



-------------
Stig

Blot min ringe mening !


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Zola25 Zola25 skrev:

Det er ikke et spøgrsmål om hvorvidt det kan betale sig for det er jo et krav til den ydelse man beder PostDanmark om, at udføre - men det er jo sådan man tvinger dem til, at tænke.



Det ér netop et spørgsmål om det kan betale sig. Hvis kunderne på landet skulle æde regningen for at få post bragt derud, så ville de hurtigt nægte det på grund af priserne, og så ville man jo være lige langt. Det jeg skriver er i jo tilfælde af at markedet bliver fuldstændig liberaliseret, hvilket var det du ville have, og så kan du roligt regne med at priserne ryger op i skyerne eller du bare aldrig får post bragt ud hvis du bor udenfor KBH, Århus, Ålborg eller Odense.


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det ér netop et spørgsmål om det kan betale sig.

På langt sigt måske, men ikke her og nu. Her og nu har postvæsenet solgt en ydelse, og så skal de naturligvis levere den, uanset om det kan betale sig eller ej.


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af stigc stigc skrev:

måske det her er dit postbud :
http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Roskilde/2008/08/02/073645.htm?wbc_purpose=updateh - http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Roskilde/2008/08/02/07 3645.htm?wbc_purpose=updateh .


Det mest skræmmende ved historien er egentlig, at han ikke blev politianmeldt. Det er en meget alvorlig overtrædelse af straffeloven, hvilket ses af, at strafferammen under under særligt skærpende omstændigheder er 6 års fængsel. At hans forehavende mislykkedes er i den sammenhæng ligegyldigt. Man undgår heller ikke straf ved et bankrøveri, hvis banken får pengene tilbage.

Hvis PostDanmark tog deres ansvar for sikker udbringelse af post alvorligt, burde de have politianmeldt ham for at afskrække andre fra samme handling - hvis PostDanmark da ellers kan betragtes som forurettet part i sagen.


Skrevet af: nybym
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 18:33
uden at jeg vil ind i diskutionen nærmere.. så står der i vores kontrakt noget med at hvis posten bortkommer vil det medføre anmeldelse... (noget i den stil)

-------------
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2



Skrevet af: Zola25
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Zola25 Zola25 skrev:

Det er ikke et spøgrsmål om hvorvidt det kan betale sig for det er jo et krav til den ydelse man beder PostDanmark om, at udføre - men det er jo sådan man tvinger dem til, at tænke.



Det ér netop et spørgsmål om det kan betale sig. Hvis kunderne på landet skulle æde regningen for at få post bragt derud, så ville de hurtigt nægte det på grund af priserne, og så ville man jo være lige langt. Det jeg skriver er i jo tilfælde af at markedet bliver fuldstændig liberaliseret, hvilket var det du ville have, og så kan du roligt regne med at priserne ryger op i skyerne eller du bare aldrig får post bragt ud hvis du bor udenfor KBH, Århus, Ålborg eller Odense.

Som det er nu så æder kunderne i storbyerne jo regningen for, at få bragt post ud til landdistrikterne..

Det har aldrig kunnet betale sig og det kommer det heller ikke til, netop derfor skal det jo være et KRAV at den service skal fortsætte upåagtet hvem der måtte vinde en udlicitering. Det er jo ikke just unormalt at man køber det sure med det søde når man vælger, at byde på en udliciteret offentlig virksomhed. Ej heller, at der sættes loft over indtægterne ved en regeringsbestemt prisregulering. Se blot på tog- og busdriften. Der ville ikke eksistere ret mange ruter til landdistrikterne hvis det skulle betale sig selv - Men det skal det jo ikke og sådan har PostDanmark jo altid fungeret. Man behøver jo ikke, at liberalisere med bind for øjnene. 

Vi har IMO brug for flere konkurrerende virksomheder som kan holde prisen nede og kapre kunder på kvaliteten - såsom rent faktisk, at bringe den post ud som man har betalt dem for, at gøre - Det er vel ikke for meget forlangt?

 



-------------
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:


På langt sigt måske, men ikke her og nu. Her og nu har postvæsenet solgt en ydelse, og så skal de naturligvis levere den, uanset om det kan betale sig eller ej.


Jamen det er jeg da enig i. Jeg mener netop ikke at man bør køre Post-DK som en forretning der skal give mega overskud; tvært imod skulle man IMO hellere acceptere et lille underskud i bytte for bedre service end den vi har i dag. Men det kræver jo at forretningen ikke køres af fremtidige konservative toppolitikere der kun tænker profit.

Posten er IMO en service nærmest på linje med skoler, hospitaler osv. Det skal ikke give overskud, det skal bare fungere, og konkurrence er ikke nødvendigvis vejen til bedre service, fordi konkurrence fungerer bare ikke til at forbedre alt her i livet, når man taler praksis i stedet for den idéelle liberale verden.



Skrevet af: musicus
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 20:30

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg mener netop ikke at man bør køre Post-DK som en forretning der skal give mega overskud; tvært imod skulle man IMO hellere acceptere et lille underskud i bytte for bedre service end den vi har i dag. Men det kræver jo at forretningen ikke køres af fremtidige konservative toppolitikere der kun tænker profit.

Posten er IMO en service nærmest på linje med skoler, hospitaler osv. Det skal ikke give overskud, det skal bare fungere, og konkurrence er ikke nødvendigvis vejen til bedre service, fordi konkurrence fungerer bare ikke til at forbedre alt her i livet, når man taler praksis i stedet for den idéelle liberale verden.

Hørt!

Og denne uvelkomne bølge af udlicitering af tjenester, der tidligere hørte ind under stat, amt eller kommune, er nok desværre forårsaget af folketingets beslutning om at indføre skattestop og skattelettelser. De kære Folkevalgte har sikkert indset, at med færre penge i statskassen var der pludselig nogen virkelig tunge poster, som gjorde det svært at få budgettet til at balancere ordentligt.

Hvis det stod til dem inde på Christiansborg, ville de sikkert hellere end gerne udlicitere polititjenesten til Securitas og ambulance- og brandtjenesten til ISS - bare deres tilbud var lavt nok. Eller hvad med f.eks. at udlicitere Folketinget - eller kongehuset. Var det ikke noget? Næ, lad os få Post Danmark tilbage på finansloven.



-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

(...) og konkurrence er ikke nødvendigvis vejen til bedre service, fordi konkurrence fungerer bare ikke til at forbedre alt her i livet, når man taler praksis i stedet for den idéelle liberale verden.


Ja, det er hørt

Praksis har dog vist, at udlicitering har givet en større grad af synlighed mht, hvad pengene går til i almindelighed. Det har haft stor betydning for vore politikere, som er sat i verden til at styre tingene - ikke mindst økonomisk.
Fra politikerne har der været et stigende krav om detailstyring, og derfor har redskabet været salg, udlicitering eller konkurrenceudsættelse i stedet for at indføre bedre styring af virksomhederne - både på direktionsgangen og hos den øvrige ledelse.

Svjv. har erfaringer også vist, at det sjældent bliver en samlet succes, selvom man i første omgang griner hele vejen til banken.

Man skal godt nok også have et specielt fokus, hvis man anser selskabsdannelsen og det delvise salg af aktierne i Post Danmark for gavnligt for forbrugerne (eller medarbejderne).

Venligst
Søren


-------------
http://widepond.dk - Widepond


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 21:35

Musicus skrev:

"Hvis det stod til dem inde på Christiansborg, ville de sikkert hellere end gerne udlicitere polititjenesten til Securitas og ambulance- og brandtjenesten til ISS - bare deres tilbud var lavt nok"

Øhm... Ambulance og brandvæsen er jo allerede privat, mange steder! (Falck).. Fungerer vist ok.

Dele af banestrækningerne er udliciteret til Arriva, fungerer fint (desværre, jeg er selv ansat hos DSB )...

Busserne i regionerne betjenes af de vognmænd/trafikselskaber, der efter en licitation kan gøre det bedst / billigst!

Hvorfor skulle posten ikke kunne klare sig lige så fint eller bedre end nu hvis det blev helt privat istedet for nu hvor vist 45% er på private hænder??



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: musicus
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hvorfor skulle posten ikke kunne klare sig lige så fint eller bedre end nu hvis det blev helt privat istedet for nu hvor vist 45% er på private hænder??

Posten kunne muligvis også klare sig udmærket, hvis det ikke lige var for en paranoid ledelses konstante skræk for Dommedags komme, når det sidste monopol engang bortfalder.

Man forsøger så at ruste sig til situationen med dét, som mange (bl.a. også hos firmaets egne medarbejdere) sarkastisk kalder for: 'non stop-rationalisering'. Bl.a. skal vi i Århus igennem en ny omlægning af alle postruterne her i slutningen af august måned, der indebærer: Færre post-teams og endnu længere ruter i de enkelte distrikter. Konstant lyder det fra ledelsen: "Ja, ja - det gik da fint sidste år, men vi skal alligevel bestræbe os på at blive endnu bedre" Underforstået: Opnå et endnu større overskud, end sidste år. Indtjening på bekostning af kvaliteten.

Som en anden helt rigtigt skrev lidt længere tilbage i tråden, så er Post Danmark nok desværre i fuld gang med at spare sig selv ihjel.

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Øhm... Ambulance og brandvæsen er jo allerede privat, mange steder! (Falck).. Fungerer vist ok

Jo, men hvad nu hvis f.eks. ISS eller Dansk Vikarservice  hviskede Anders Fogh diskret i øret: "Psst, Anders! Det dér kan vi gøre endnu billigere. Er du frisk?"?  Mundvandet ville sikkert omgående begynde at løbe på Anders-drengen, ved at høre nogen sige: "billigt".



-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 22:27

Hmmm, det virker bekendt! Tror spare-iveren er et udbredt fænomen i de tidligere etater!

Vi skal løbe hurtigere og hurtigere, til en stadig ringere realløn! Man trimmer organisationen, så den er klar til kampen mod de øvrige selskaber der byder ind på ens domæne! 

Jeg har erkendt at det er den vej det går, og forsøger at følge med!

Det er altid "spændende" at logge på intranettet, for at se hvad der nu er under opsejling!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 22:31

ISS eller Falck... tja, hvis de havde expertisen, ville jeg ikke kunne se noget galt i det.

Falck er en forretning lige som alle andre private. De kører ambulancer for at tjene penge, ingen tvivl om det! 

Edit: Dansk Vikar service.. hahahaha, very funny!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Jebbe
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 15:46

Når Post Danmark svigter, må man selvfølgelig bruge andre metoder.

Alle rudekuverterne fra kommunen, banken (PBS og kontoudskrifter), forsikringsselskabet m.m. kan man få lagt ind i en e-boks. Så får man dem til tiden.

http://www.e-boks.dk - www.e-boks.dk

Med e-Boks får du en sikker elektronisk postboks, hvor du kan modtage og opbevare de dokumenter, du normalt modtager med posten. Yderligere kan du i e-Boks gemme din dåbsattest, vielsesattest samt andre af dine vigtige og private papirer.

e-Boks er tilknyttet dit cpr-nummer og følger dig hele livet, - uanset om du flytter eller skifter e-mail adresse.

Du behøver ikke huske nye adgangskoder for at få adgang til dine dokumenter. Brug Digital Signatur, pinkode eller din netbank til at logge på e-Boks.



-------------
Jebbe


Skrevet af: thun
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 08:21

Min kone har vinket til postbudet, gennem køkkenvinduet, mens han puttetede seddelen i postkassen, med påtegnelsen, vi har forgæves forsøgt at aflevere en forsendelse, men der var ikke nogen hjemme!!!

Det må da være hos posten der ikke er nogen hjemme




Print side | Luk vindue