Mr. Anderson - Nu med Audyssey Pro
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=44782
Udskrevet den: 09-Februar-2025 kl. 11:19
Emne: Mr. Anderson - Nu med Audyssey Pro
Skrevet af: Mr. Anderson
Emne: Mr. Anderson - Nu med Audyssey Pro
Skrevet den: 03-August-2008 kl. 21:11
Det er efterhånden en gammel tråd, så her står en del ældre updates og udskiftninger men så har i også en form for tidslinie at se på. Jeg har købt rækkelejlighed i Esbjerg og samtidlig med jeg er gået igang med komplet renovation har jeg valgt at skifte alt mit udstyr. Så grejet er solgt og nyt bliver bestilt når renovation er færdig. TV/HiFI møbel er dog bestilt. Billeder og forsættelse af tråden starter på side 19. Har skiftet/opgraderet anlæg, tråd bliver opdateres løbende.. Updates fra side 4. Hjemmebyg møbel side 6. Projektor, lærred stuen opgradering kommer på side 7 løbende. Nye billeder side 8.. SENESTE!.. side 9-10 med FINAL resultat.. BenQ W6000 projektor side 16.. Nyt lærred side 18.. Har solgt min projektor og har Stewart lærred til salg. Købt mig et Pioneer LX-5090H istedet for da jeg flytter til mindre, billede side 21.
Update 15-09-2010!!
Så skete det, jeg er flyttet i min ven's lejlighed imens han er i krig, lille fin ordning for når han kommer hjem er det min tur til frivillig værnepligt. Havde samtidlig lyst til at bygge et nyt tv-møbel. Følg med fra side 21
Link til gammel opsætning på hifigalleri.dk - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6292 - http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6292
Side 1 indholder følgende:
- Setup fra start med oversigt billeder
- Ny Subwoofer
- Ny BD afspiller
- Ny Plasma
- Ny Forstærker
Side 2 indholder følgende:
- Lån af Samsung BD-P1500 billeder
- Nye mølber
- Ny fjerb.
- Tv kommer op og hænge
- General nyt overblik
- UPDATE! færdigt
- Dvico Tvix HD M-6500A
Side 4 inderforlder følgende:
- Nye højttaler
- Ny effektforstærker
- Sonos system
- Komplet update af alt nyt generalt hehe
Man kan jo ikke lade være med at blive indsprieret af alle de fede biffer, stuer og ideer som er her på siden og nu som mange andre vil jeg også lave en seriøs stue bio som er vær at se på og evt. kunne give andre indspriration.
Jeg er flyttet ind i en fornuftig 80km2 lejlighed med to stuer i forlængelse med væg imellem, endenlig en stue til ordenlig surround og en til spise/kontor så der kan spredes lidt og minimum komprimeringer. Lejligheden er stadigvæk under opbygning hvis man kan sige det sådan, venter på de sidste møbler som dukker op i uge 33.
Følgende anlæg har jeg stående:
- BW CM 7 Front højttaler i wenge træ
- BW CM 1 Bag højttaler i wenge træ
- BW CMC Center højttaler i wenge træ
- BW ASW700 Sub i valnød træ
- Denon AVR 3808 Surround Reciever
- Denon DVD2500BT Blu-Ray afspiller
- Panasonic TH42PZ80E Plasma
Jeg har taget lidt billeder før vi gik igang med at male og flytte ting ind så vil smide lidt før og efter billeder op og så hvad der kommer følgende.
Det var lige lidt af før billederne, herfra kan det kun blive bedre
Ja som man kan se har jeg været min del i Ikea Men nu nydelige ideer de Svenskere kommer med.
Lidt billeder som min nye sub glæder mig til at få fyrt op under den.
Flere billeder kommer snarest, da der er sket og sker lidt nyt her når mit nye udstyr bliver hentet.
------------- LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 08:22
Mr. Anderson skrev:
Jeg er flyttet ind i en fornuftig 80km2 lejlighed... |
God damn! Det var sgu noget af en lejlighed...
|
Skrevet af: niepe
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 08:32
Non-Desperado skrev:
Mr. Anderson skrev:
Jeg er flyttet ind i en fornuftig 80km2 lejlighed... |
God damn! Det var sgu noget af en lejlighed...
|
Det kan da ikke være i kbh?
Ellers synes jeg det ser godt ud men er Tv'et ikke lidt lille? Den væg burde have mindst 50".
|
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 09:34
Naa det er ikke i KBH, men Esbjerg i det vilde vest
Jeg har bestilt et 42" plasma da geco køre med kanon tilbud på pz80, Loewen er væk, så lige nu er det temmelig kedeligt. Men tirsdag skulle gerne gå hen og blive en meget god dag
------------- LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
Skrevet af: banielsen
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 11:55
Må man spørge ind til dit tv-møbel?
Hvor det er købt samt mål?
Det ser ellers rigtig godt ud. Hænger du dine bag-højtalere op på sidevæggene?
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 12:12
Hvorfor køber du et plasma tv? Den der væg SKRIGER på et stort lærred og en god projektor
|
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 18:48
banielsen skrev:
Må man spørge ind til dit tv-møbel?
Hvor det er købt samt mål?
Det ser ellers rigtig godt ud. Hænger du dine bag-højtalere op på sidevæggene?
|
Mit tv møbel er noget jeg selv har sammensat fra Ikea, det er fra Bestå serien med skuffe fronter jeg har købt beslag til og brugt som låger.
Mine baghøjttaler er ikke kommet op endnu men de kommer op på bagvæggene, venter på beslag. Billeder kommer senere når de er kommet op
Naiera skrev:
Hvorfor køber du et plasma tv? Den der væg SKRIGER på et stort lærred og en god projektor |
Ja min første ide var også et 110" lærred eller noget med en 1080p projektor men mit problem er kræsenhed, jeg kan se regnbuer på alle DLP og LCD er lidt tørt i billedet. Så er der kun det dyre tilbage og det springer jeg udenom i denne omgang, måske til næste år. Mine planer er at når de rigtige modeller udkommer om ja 3-6 måneder skifter jeg tv til 50" størrelsen. Plus jeg kan låne min vens kælder tit til at se film på hans JVC HD1 men lidt Dali Helicon, NAD Master Series, PS3 og sådan
|
Skrevet den: 04-August-2008 kl. 19:17
Så fik jeg hentet min Denon AVR 3808 og fik besked om min Denon DVD2500BT kommer imorgen samtidligt med mit Panasonic TH42PZ80. Håber bare mine 5 nye diskanter også kommer med (ja har små nevøer som syntes det er sjovt at prikke på diskanterne )
Lidt billeder af 3808'eren:
Billede af forstærkeren på sin plads er i første indlæg. Det var lige mini upfate for i dag, ser frem til imorgen med afspiller, tv og opsætningen
|
Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 05-August-2008 kl. 18:23
Ahh Esbjerg! Endelig en fornuftig mand på forumet Du siger lige til hvis du får brug for et par ekstra øjne når Den Denon BD kommer
Resten af herlighederne ser sku også sk*de godt ud!
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 05-August-2008 kl. 18:54
Wolff skrev:
Ahh Esbjerg! Endelig en fornuftig mand på forumet Du siger lige til hvis du får brug for et par ekstra øjne når Den Denon BD kommer Resten af herlighederne ser sku også sk*de godt ud!
|
I må sku være galninge eller pænt rige i Esbjerg hvis i har råd til lejligheder på de 80km^2
Nice lejlighed må jeg nok sige - er lampen over spisebordet også hentet i Ikea?
|
Skrevet af: Christoff
Skrevet den: 05-August-2008 kl. 18:57
Hej Mr. Anderson
Nydeligt set-up!!
Dine front-højtalere + sub ser rigtig fede ud. Gad vide hvor maget bedre dé er i forhold til mine gamle B&W DM640'ere som efterhånden har 15 år på bagen. Det hiver i én efter en højtaler udskiftning. Jeg har heller ingen sub Et spørgsmål: Hvorfor har du tæpper under højtalerne? Er det for at skåne en evt. underbo? Eller giver det en bedre lyd i rummet/stuen? eller...
------------- Pioneer PDP 508XD, PS3, Højtaler:AudioVector-K3 Super,
Forstærker: Onkyo TX-SR 705,
Hdd recorder: Pioneer DVR-LX 70D. DVDO - Edge
Samsung SMT-H3126 PVR
TViX HD M-6500A, Wii
|
Skrevet den: 05-August-2008 kl. 23:04
Skrevet den: 05-August-2008 kl. 23:09
Så fik jeg herlighederne hjem lidt billeder skal der til.
Er det ikke lækkert!? og billedet er lige en tand bedre med Blu-Ray afspilning, det står mere roligt, skarpt og detaljeret. Fik en lille test inden jeg tog den med hjem i den lokale Hifiklub
Andre nye billede er lagt i første indlæg.
|
Skrevet af: afk
Skrevet den: 05-August-2008 kl. 23:25
Når lågerne er lukket i møblet, får receiver mv. ikke hedeslag?
|
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 00:22
afk skrev:
Når lågerne er lukket i møblet, får receiver mv. ikke hedeslag?
|
Godt spørgsmål?, jeg piller den pap plade af bag i så der kan komme luft ind og ud og det burde være nok
|
Skrevet af: morphar
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 08:27
Det ser sgu lækkert ud! :-)
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 08:41
Hej Anderson!
Ser super godt ud (selv med 42" puslinge skærmen ), har dog et spørgsmål:
Hvor er din center- højtaler blevet af??
Den er jo super vigtig... måske gemmer svaret sig i et andet indlæg....jeg kunne dog ikke lige finde det..
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet den: 06-August-2008 kl. 16:19
morphar skrev:
Det ser sgu lækkert ud! :-) |
Takker, glæder mig bare til jeg får alle mine møbler og får det hele færdigt.
Pede8000 skrev:
Hej Anderson!
Ser super godt ud (selv med 42" puslinge skærmen ), har dog et spørgsmål:
Hvor er din center- højtaler blevet af??
Den er jo super vigtig... måske gemmer svaret sig i et andet indlæg....jeg kunne dog ikke lige finde det..
|
Alle mine fem højttaler mangler nye diskanter og jeg har ikke fået mine ophæng til baghøjttalerne endnu, derfor venter jeg lige med at tilslutte det hele. Mine fronter lyder også af hå til nu. Håber da de diskanter er på trapperne meget snart!
|
Skrevet af: Apros
Skrevet den: 08-August-2008 kl. 08:12
Hej Anderson,
Det er da et lækkert set-up - tillykke med det!
Er selv rigtig tilfreds med min 2500.
Et lille tip: Husk at opgradere firmwaren i din 3808, inden du foretager alt for mange indstillinger og kalibrerer dit højttaler setup. Receiveren nulstilles nemlig første gang firware opgraderes, men kun første gang.
Der er en release ude til 3808 og 4308, der bl.a. fikser et problem med DTS HD MA 7.1 i et 5.1 højttaler set-up. Du kan evt. prøve Det Gyldne Kompas på BD før og efter opgradering - så tror jeg du kan se problemet, eller rettere høre ... (du har jo alligevel allerede defekte diskanter).
Opgradering sker via netværk og vejledningen kan du finde her: http://firmware.denon-online.eu/index.php
Der kommer i øvrigt en ny firmware release til October med Audyssey Dynamic Volume, Audyssey Dynamic EQ og HDMI-CEC.
|
Skrevet den: 08-August-2008 kl. 10:04
Apros skrev:
Hej Anderson,
Et lille tip: Husk at opgradere firmwaren i din 3808, inden du foretager alt for mange indstillinger og kalibrerer dit højttaler setup. Receiveren nulstilles nemlig første gang firware opgraderes, men kun første gang.
Der er en release ude til 3808 og 4308, der bl.a. fikser et problem med DTS HD MA 7.1 i et 5.1 højttaler set-up. Du kan evt. prøve Det Gyldne Kompas på BD før og efter opgradering - så tror jeg du kan se problemet, eller rettere høre ... (du har jo alligevel allerede defekte diskanter).
Opgradering sker via netværk og vejledningen kan du finde her: http://firmware.denon-online.eu/index.php
Der kommer i øvrigt en ny firmware release til October med Audyssey Dynamic Volume, Audyssey Dynamic EQ og HDMI-CEC.
|
Hmm jeg troede ikke der var ny firmware før den som du nævner der kommer til Oktober. Er jo en helt ny forstærker, men der er kun en vej til at finde ud af det Den koster også penge den update.
Tak for tippet, er nu godt tilfreds. Billede er bare bedre med Blu-ray end alt andet jeg har set.
Har du slået "deep color" fra? det giver bedre farve rum hvis du benøtter andre scaler til dvd end den i afspilleren.
|
Skrevet den: 08-August-2008 kl. 10:18
Så fik jeg lige en Samsung BD-P1500 på prøve for en aften. Må sige den er god men bare ikke det samme som min Denon DVD2500BT, dog virker den bedre sammen med min Denon AVR 3808 i dvd afspilning.
Billeder er også mørkere (mindre grå detalje) på BD-P1500 end DVD2500BT. DVD2500BT er bare skarpere, mere adskilt i farverne, mere direkte i farverne, klarere i billedet og mere flyendene i panoreringer uden hakken. Havde afspilleren omme ved min ven og satte den sammen med hans JVC-HD1/Sturart ISF 135" lærred. Ja forskellen er ikke kæmpe fra en PS3, men den er der stadigvæk som den er der fra BD-P1500, dog ikke med det mørkere billede (mindre grå detalje).
Lidt billeder:
Jeg skal snart have afskaffet mig et SLR kamera for den Fuji S6500 som jeg har nu kan bare ikke mørke områder. Ellers er den kanon i dag billeder.
|
Skrevet af: Apros
Skrevet den: 08-August-2008 kl. 12:47
Mr. Anderson skrev:
Apros skrev:
Hej Anderson,
|
Hmm jeg troede ikke der var ny firmware før den som du nævner der kommer til Oktober. Er jo en helt ny forstærker, men der er kun en vej til at finde ud af det Den koster også penge den update.
Tak for tippet, er nu godt tilfreds. Billede er bare bedre med Blu-ray end alt andet jeg har set.
Har du slået "deep color" fra? det giver bedre farve rum hvis du benøtter andre scaler til dvd end den i afspilleren. |
Alt hanky panky er slået fra, inden min LX508D skærm blev kalibreret.
Hvis din receiver allerede er opdateret, skal der være en feature i menuen under firmwareopgradering, der check for update eller noget i den stil. Så kan du jo lige tjekke. Seneste store ændring er sket i juli, og din receiver er måske nok produceret inden.
Og helt enig, blu-rayen slår alle andre afspillere, der pt. er på markedet i europa, på BD-fronten.
|
Skrevet den: 12-August-2008 kl. 23:13
Så fik jeg den opdateres, ikke noget jeg har haft brug for da jeg ikke har et 5,1 setup endnu, mangler stadigvæk lidt til at sidde det sammen.
En lille 50 min med et netværks kabel i røven og bare gøre det direkte fra menu'en. Meget nemt, så nu er det på plads
Må sige at netværks funktioner også fungere perfekt, trods den lidt sløve menu på recieveren. Har delt min wmp over netværk og så køre det.
|
Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 16:45
Hallo Mr. Andersen.
Det ser rigtig god i din stue.
Men hvorfor vælger du sådan nogle homo højttalere fra B&W ( det er gasss).
Det ser rigtig godt ud. Er det stadig planen med projektor? Skriv hvis kommer forbi Odense.
Hilsen
Andy
|
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 17:44
Iron Man skrev:
Hallo Mr. Andersen.
Det ser rigtig god i din stue.
Men hvorfor vælger du sådan nogle homo højttalere fra B&W ( det er gasss).
Det ser rigtig godt ud. Er det stadig planen med projektor? Skriv hvis kommer forbi Odense.
Hilsen
Andy
|
Hey Andy,
Ja det er ved at falde på plads med det hele, møblerne er kommet og på plads men mangler stadigvæk de diskanter Så højttalerne er ikke sat korrekt op endnu. Skal også have lagt alle kablerne ind i bakker men et kommer når diskanterne dukker op.
Planen lige nu hvor jeg ikke har DVD2500BT mere er en HTPC mit alles og måske projektor hvis jeg har råd igennem vinteren hvor skærmen så bliver solgt til fordel for større eller projektor. Men ser jo regnbuer på alt der hedder DLP og LCD ja har ikke set modellerne omkring 20k klassen men kan de følger DLP i den prisklasse?
Edit: Kunne ikke nænne at undvære min DVD2500BT til fordel for HTPC så den bliver Har haft min pc koblet til reciever og tv, det virker bare ikke nær så godt med dvd afspilling og så er det rodet for mig. Tro vist jeg hopper på vognen med en Tvix eller Popcorn hour til musik, x264 og sådan. Projektor må tiden vise ellers bliver det nok bare en lækker plasma.
|
Skrevet den: 17-September-2008 kl. 21:11
Så er der lidt opdateringer
- Har fået købt beslag til tv'et og hængt den op
- Købt baghøjt. beslag og hængt dem op
- Placeret center
- Fået min nye sofa og lidt andet
- Købt mig en Logitech Harmony One fjerb. istedet for alle de andre.
Det er sku herligt at have det hele på plads, men venter stadigvæk på mine diskanter til front og bag, har fået center diskanten. Det spiller bare super trods diskanterne og nu venter jeg på en god stak kabel bakker som er beslit og gerne skulle komme op i løber af weekenden.
Lidt nye billeder er det også blevet til
Det var lige sidst nye opdate, mere kommer løbende
|
Skrevet af: MortenKBH
Skrevet den: 17-September-2008 kl. 21:22
Det ser super godt ud - tillykke herfra
------------- Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
NAD 356 BEE med indbygget DAC
Sonos Connect
B&W DM685
|
Skrevet af: morteng
Skrevet den: 18-September-2008 kl. 22:04
Hvilket tv møbel er det du har stående ?
|
Skrevet den: 18-September-2008 kl. 22:48
morteng skrev:
Hvilket tv møbel er det du har stående ?
|
Det er fra Ikea selv samlet, (det er skuffe fronter jeg har købt beslag til) fra serie "bestå"
|
Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 16:36
Endenlig helt færdigt end til jeg sevfølgelig finde på noget nyt
Har fået sat kabel bakker op over det hele nu (sikken et bøvl, men det vær) fået købt mig en Dvico Tvix HD M-6500A boks til alt mit x264, musik og billeder som virker helt fint.
Der er kommet nye diskanter hele vejen rundt efter kun 2,½ måneds venten fra B&W i england.
Det hele spiller bare kanon nu men kan desværre ikke fyre det helt af, af hensyn til min over og underbo sådan er det at bo i lejlighed med fedt anlæg
Her er lidt billeder af det endelige setup:
|
Skrevet af: Ponduus
Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 17:19
Det ser virkelig lækkert ud. Det hele er super gennemført. Kan især godt lide det sammenspil der er mellem farverne. De mørkebrune højtalere, bordet og væggen bagved.
Hold da op
|
Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 23:12
ser jo flot ud.. men men, det rum SKRIGER efter en projektor
|
Skrevet af: fumper
Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 23:34
Enig i det med projektoren...
men ellers SUPER! det ser saftsusemig godt ud!
------------- Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio
|
Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 19-Oktober-2008 kl. 12:11
Hvor har du købt din dvd reol ??
------------- Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
|
Skrevet den: 19-Oktober-2008 kl. 15:00
Bukker og takker for de fine ord
Projektor har været meget inde i mine tanker men er desværre vendt til den dyre enden og det kan penge pungen ikke følger med til pt Kan ikke lukke helt af for lyst i stuen bag ved og heller ikke fra gangen hvor der kommer lyst fra køkkenet, men det er en mindre detalje hehe..
Ender nok med i det nye år at jeg skiller mig af med plasmaen og køber en 32" LCD med DVB-C/MPEG4 tunere til soveværelset og et fast 2:35 ramme lærred med en ordenligt 1080p projektor (Nye epson/panasonic/infocus/andre?) i 20.000 kroners klassen.
|
Skrevet den: 19-Oktober-2008 kl. 15:01
tupac85 skrev:
Hvor har du købt din dvd reol ?? |
Ikea: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/38047210 - http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/38047210
|
Skrevet af: MiniatureZeus
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 12:56
For satan hvor er de bare flotte de højtalere... Det er jo helt crazy! Det er
alumium og wenge træ passer bare helt fuld kommen sammen... Virkelig
klasse.. Er lige ved at falde ned af sofaen af ren begejstring, og kan da godt
se jeg bliver nød til at sparer nogle basører op, så jeg kan få råd til sådan et
sæt...
|
Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 14:12
Hvornår ser vi billeder af dine nye højtalere Danny?
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 16:40
Christian H skrev:
Hvornår ser vi billeder af dine nye højtalere Danny? |
Når jeg finder et program der kan ændre størrelsen på mine billede uden at flipper i nedscaleringen kender du et?
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 17:35
Så fandt jeg en program der laver nogen pæne billede uden en masse hakker ved nedscalering.
Jeg har som man kan se i min signatur købt godt ind og fået mig en kæmpe udskiftning/opgradering
Efter en godt 2 årige periode med B&W og Denon som jeg har været yderst tilfreds med ville jeg gerne prøve noget nyt med mere liv i. Jeg har altid haft noget for Helicon serien og dens lyd især sammen med NAD.
Jeg har flere gange hørt på Helicon og NAD hver for sig og sammen, Helicon har bare den dejlige bløde og fyldige lyd som varmen i mine øre og NAD er simplethen bare for syge i styrke og lyden er helt neutral. Så jeg besluttede mig for at gå amok og tage en ordenlig omgang. Det blev til et sæt Helicon 400Mk2 i deres LE udgave som der kun bliver lavet 500 sæt af, samme med Mk1 center og baghøjttaler i kirsebær som jeg har sendt til Automaler så de kommer til at matche fronterne. Der skulle selfølgelig lidt styrke til at trække den ordenligt, ja min 3808 kunne godt klare dem men Denon er lidt lys i lyden som passer fint sammen med B&W men ikke Dali efter min mening og der måtte gerne være det sidste i bassen og overskud af kræfter. Master serie er jo ultimativ for mit vedkommende og har hørt det sammen og spiller jo fuldstændig LÆKKERT & VILDT!!..
Jeg har også haft bløde knæ for Sonos og det kom med i omgangen, det blev til et opstart sæt plus en ekster aktiv endhed. Der til skal der jo nogen højttaler og Minipod fra Scandyna er lidt specielle og anderledes så dem købte jeg et sæt af i deres Jubilee udgave som er en 2000 sæt begrænset udgave til kontoret/spisestuen. Til den ekster aktiv har jeg købt den nye serie fra Dali, nemlig Lektor 2 som spiller mere blødt og roligt med hensyn til diskanten samt har en god kraft på bassen og klarere mellemtone, de kommer i køkkenet
Det næste må blive en NAD M15HD når den lander til sommer engang, men 27-28k for en surround forforstærker? damn... Spiller godt, har hørt den første udgave M15 men puha.
Det næste er en udskiftning af min Denon DVD2500 til en PS3'er så jeg kan streame, spiller lidt. Har ikke rigtig dvd'er og BD er jo næsten det samme i billede kvalitet, har heller ikke projektor så går nok selvom DVD2500'eren er en mega lækker maskine.
Tv'et skal også udskiftes til et større og lidt bedre, havde endeligt planlagt et Pioneer 5090H men der er lang ventetid på dem og de svenske kurser kan nå at stige enden så der ikke er så meget at hente, jeg er lidt irriteret over der ikke er DVB-C tuner i dem så måske Samsung's nye PS50B855 topmodel plasma kunne være en kandidat? Panasonic kan jo ikke finde ud af det med den sløvfarvet kant i bundet
Nå, nok snak, til billederne. Det er ikke endenlige billeder da bag og center er til maler og jeg skal til at lavet et DIY projekt med en wanabie clic møbel til alt anlæg og center.
Here goes:
Det spiller bare superent og der er vikelig kommet et godt løft på lydbilledet i både stereo og surround, baghøjttalerne er noget tydeligere at høre end CM1'erne. Alt i alt en tilfreds mand
|
Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 18:48
Hårdt setup du har fået sat sammen der!
Det ser rigtigt godt ud.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på at du bor i lejlighed. Kan du
overhoved få lov at bruge/udnytte det bare lidt, eller der er måske ikke så
lydt?
Hvis jeg må komme med en lille kritik og et forslag, så brug lidt penge på en
maler til at fuldspartle og male den væg. Så vil den stå godt til resten af
din/jeres ellers udemærket smag og indretning
------------- http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 19:53
DonJensen skrev:
Hårdt setup du har fået sat sammen der! Det ser rigtigt godt ud. Jeg kan ikke lade være med at tænke på at du bor i lejlighed. Kan du overhoved få lov at bruge/udnytte det bare lidt, eller der er måske ikke så lydt?
Hvis jeg må komme med en lille kritik og et forslag, så brug lidt penge på en maler til at fuldspartle og male den væg. Så vil den stå godt til resten af din/jeres ellers udemærket smag og indretning |
Der er ikke så lydt som de fleste steder, er en privat 3 plans bygning. Hende der bor oven over har det lydt så tager lidt hensyn hehe, betyder også at jeg ikke kan udnøtte det til sit fulde pontiale men næste sted jeg skal bo er helt sikkert hus eller række bolig
Ja det er ikke verdens pæneste væg, det ser faktisk sådan ud på næsten alle væggene. Jeg kunne godt have gjordt det selv men det er så dårlig pus at jeg skal starte helt forfra og det er leje så op i r.... med det
Mit hjem for resten hehe, ingen dame endnu. Men har da fået posetiv kritik fra daterne ang. indretning og farverne så kunne da være det går med de nye også hehe.
|
Skrevet af: Snavsi
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 23:31
Du er da fra Esbjerg... ik.
Wow det er da lige et drømme setup...
Fedt...
|
Skrevet den: 20-Marts-2009 kl. 23:56
Damnit! Du har sku for mange penge! Er rigtig misundelig på de højtalere
Haha! Du bor lige lidt længere nede af gaden kan jeg se. Verden er sku lille
|
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 10:27
Ja det er da en lille verden hehe...
Har nu nogen fordele med disse vare og en rigtig god bankrådgiver
Glæder mig sku til at få center og bag højt. fra maler mandag/tirsdag. Her i slutningen af måneden begynder jeg også på mit tv/anlæg møbel ala clic design. Ellers ser det lidt voldsom ud i min lille stue med de store højttaler, forstærker osv.
|
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 13:14
Godt med nogle billeder af dit nye setup!
Du siger bare til hvis jeg lige skal kigge forbi til et par film
Jeg medbringer gerne Cola
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos
|
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 13:37
Jeg må indrømme at jeg er ret vild med hvordan det ser ud nu. Altså forstærker og sådan på gulvet. Men det bliver spændende at følge med i dit DIY projekt.
Har du forresten nogle planer med de gamle sager?
|
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 14:53
Wolff skrev:
Jeg må indrømme at jeg er ret vild med hvordan det ser ud nu. Altså forstærker og sådan på gulvet. Men det bliver spændende at følge med i dit DIY projekt.
Har du forresten nogle planer med de gamle sager?
|
Jeg har solgt ASW700 subben for en uges tid siden og lige solgt hele CM serie til en heldig gut fra KBH som kommer fredag og henter det
Jeg glæder til at komme igang med DIY projektet her sidst på måneden, har købt alt hvad der skulle til nu og rendt op i knap 1800 kr så det skal nok blive great. Købt 3 køkken bordplader i størrelsen 2020x800x25 for 399 kr. stk i Bauhaus.
|
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 17:39
Great! Så har du jo også lidt start kapital til projektet Glæder mig til at se det færdige resultat.
Måske lidt off-topic, men dit sofabord, hvor har du købt det henne? Har selv ledt efter noget i samme stil, med valnød plade, men enten har de kostet spidsen af en jetjager, eller været temlig tarvelige at se på, (modelbilleder kan selvfølgelig snyde).
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 21-Marts-2009 kl. 18:25
SUPER FEDT setup
Kan ikke lade være med at grine lidt af at du ikke havde råd til en projektor, men så skiftede dine udmærkede B&W højttalere ud med nogle super (men også dyre) Dali højttalere
Det ser bare rigtigt godt ud.
P.S. Hvilken farve har dine højttalere INDEN lakeringen ?
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet den: 23-Marts-2009 kl. 10:02
Wolff skrev:
Great! Så har du jo også lidt start kapital til projektet Glæder mig til at se det færdige resultat.
Måske lidt off-topic, men dit sofabord, hvor har du købt det henne? Har selv ledt efter noget i samme stil, med valnød plade, men enten har de kostet spidsen af en jetjager, eller været temlig tarvelige at se på, (modelbilleder kan selvfølgelig snyde).
|
Jag fandt sofabordet i idemøbler som en demo model. De føre dem ikke mere men har set ligende modeller ved den møbel butik der ligger ved siden af Ikea i Århus. Jeg gav knap 1700,- for den, kostede vist 2799,-
Skyum skrev:
SUPER FEDT setup
Kan ikke lade være med at grine lidt af at du ikke havde råd til en projektor, men så skiftede dine udmærkede B&W højttalere ud med nogle super (men også dyre) Dali højttalere
Det ser bare rigtigt godt ud.
P.S. Hvilken farve har dine højttalere INDEN lakeringen ?
|
Det med projektor kræver plads og kunne ikke finde en som jeg gad eje, så blev de for dyre (25k og op). Et tv er nemmere at bare tænde og bruge hvor jeg rodet med HTPC som gik i vasken for mig. Med anlægget har jeg nogle fordele.
Højttalerne var kirsebær inden lakering, får dem imorgen så bliver spændene. Min maler kiggende og lidt da jeg kom med dem, det er jo mega pæne nye men købte dem med ideen at de skulle males så..
|
Skrevet den: 25-Marts-2009 kl. 22:47
Så kom der højttaler retur fra maler. Desværre har de lagt center højttaler ned på flamingo før klar lakken var helt tør og dette har efterlagt et par mærker så den skal en tur retur og have et nyt lag klar lak på.
Baghøjttaler var helt perfekte og ser virkelig fed ud i sammehæng med fronterne.
Nogle billeder:
|
Skrevet den: 26-Marts-2009 kl. 08:52
Det ser sku godt ud Danny. Bare træls med din center...
Hvor længe skal det så tage at få den lakeret denne gang?
|
Skrevet den: 26-Marts-2009 kl. 11:24
Christian H skrev:
Det ser sku godt ud Danny. Bare træls med din center...
Hvor længe skal det så tage at få den lakeret denne gang?
|
Det var heldigvis ikke så slemt med centeren at det ikke kunne slibes/poleres væk
Så det fik jeg gjordt med det sammen jeg kom forbi min maler i morges. Centeren ligger bag i bilen og kommer op i aften igen
|
Skrevet den: 26-Marts-2009 kl. 21:43
Så kom centeren også op, ser for hårdt ud den farve i hele serie
|
Skrevet den: 26-Marts-2009 kl. 21:51
DET SER BARE SUPER FEDT UD, OG DET LYDER JO MINDST LIGE SÅ GODT.
SUPER TILLYKKE MED DET
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet den: 27-Marts-2009 kl. 08:48
Så ser det sku godt ud!!!
Nu mangler du bare et rack hvor din nye effekt også kan være
Jeg glæder mig til at høre det i arbejde
|
Skrevet af: jenseike
Skrevet den: 08-April-2009 kl. 10:09
Mr. Anderson skrev:
Så fandt jeg en program der laver nogen pæne billede uden en masse hakker ved nedscalering.
Jeg har som man kan se i min signatur købt godt ind og fået mig en kæmpe udskiftning/opgradering
Efter en godt 2 årige periode med B&W og Denon som jeg har været yderst tilfreds med ville jeg gerne prøve noget nyt med mere liv i. Jeg har altid haft noget for Helicon serien og dens lyd især sammen med NAD.
Jeg har flere gange hørt på Helicon og NAD hver for sig og sammen, Helicon har bare den dejlige bløde og fyldige lyd som varmen i mine øre og NAD er simplethen bare for syge i styrke og lyden er helt neutral. Så jeg besluttede mig for at gå amok og tage en ordenlig omgang. Det blev til et sæt Helicon 400Mk2 i deres LE udgave som der kun bliver lavet 500 sæt af, samme med Mk1 center og baghøjttaler i kirsebær som jeg har sendt til Automaler så de kommer til at matche fronterne. Der skulle selfølgelig lidt styrke til at trække den ordenligt, ja min 3808 kunne godt klare dem men Denon er lidt lys i lyden som passer fint sammen med B&W men ikke Dali efter min mening og der måtte gerne være det sidste i bassen og overskud af kræfter. Master serie er jo ultimativ for mit vedkommende og har hørt det sammen og spiller jo fuldstændig LÆKKERT & VILDT!!..
Jeg har også haft bløde knæ for Sonos og det kom med i omgangen, det blev til et opstart sæt plus en ekster aktiv endhed. Der til skal der jo nogen højttaler og Minipod fra Scandyna er lidt specielle og anderledes så dem købte jeg et sæt af i deres Jubilee udgave som er en 2000 sæt begrænset udgave til kontoret/spisestuen. Til den ekster aktiv har jeg købt den nye serie fra Dali, nemlig Lektor 2 som spiller mere blødt og roligt med hensyn til diskanten samt har en god kraft på bassen og klarere mellemtone, de kommer i køkkenet
Det næste må blive en NAD M15HD når den lander til sommer engang, men 27-28k for en surround forforstærker? damn... Spiller godt, har hørt den første udgave M15 men puha.
Det næste er en udskiftning af min Denon DVD2500 til en PS3'er så jeg kan streame, spiller lidt. Har ikke rigtig dvd'er og BD er jo næsten det samme i billede kvalitet, har heller ikke projektor så går nok selvom DVD2500'eren er en mega lækker maskine.
Tv'et skal også udskiftes til et større og lidt bedre, havde endeligt planlagt et Pioneer 5090H men der er lang ventetid på dem og de svenske kurser kan nå at stige enden så der ikke er så meget at hente, jeg er lidt irriteret over der ikke er DVB-C tuner i dem så måske Samsung's nye PS50B855 topmodel plasma kunne være en kandidat? Panasonic kan jo ikke finde ud af det med den sløvfarvet kant i bundet
Nå, nok snak, til billederne. Det er ikke endenlige billeder da bag og center er til maler og jeg skal til at lavet et DIY projekt med en wanabie clic møbel til alt anlæg og center.
Here goes:
Det spiller bare superent og der er vikelig kommet et godt løft på lydbilledet i både stereo og surround, baghøjttalerne er noget tydeligere at høre end CM1'erne. Alt i alt en tilfreds mand |
Hei... Jeg kan absolut anbefalev den nye plasmaen til samsung ps-50B855.. Jeg så den for en uke siden og i mine øyne er kan den kjempe med pioneer sin plasma 100%.. Den levberte en total svarte, utrolige farger og en dynamik jeg sjelden har sett.. Med denne plasmaen kan samsung si att de er på høyde med pioneer sin kuro skjermer uten tvil.. Så er jo designet så utrolig bra.. (Lik LED 8000 serien til samsung)
Jens Petter
Jens
|
Skrevet den: 17-April-2009 kl. 10:26
Jeg ser lidt frem til den dukker op i butikkerne så jeg kan få den set, er lidt lun på den især også fordi den har streaming funktion som understøtter MKV, DVIX, VOB, MPEG2-4 osv. Dog ikke DD eller DTS lyd men den er software opgraderings bar på dette punkt som en Popcorn Hour boks.
|
Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 17-April-2009 kl. 11:33
Hej!
Det ser bare så fedt ud med Sort Piano lak over hele linjen - F*ck nogle fede højtalere!
Ellers et lækkert setup du har fået samlet dig der!
Bare for nysgerrighedens skyld - hvad koster det ca. at få lakeret dine højtalere? På forhånd tak!
------------- Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio
|
Skrevet den: 17-April-2009 kl. 14:42
Larxox skrev:
Hej!
Det ser bare så fedt ud med Sort Piano lak over hele linjen - F*ck nogle fede højtalere!
Ellers et lækkert setup du har fået samlet dig der!
Bare for nysgerrighedens skyld - hvad koster det ca. at få lakeret dine højtalere? På forhånd tak!
|
Tusin tak for de rosende ord, er også glad for det
Det var faktisk ikke så dyrt igen at få malet de højttaler, jeg gav 1500 plus mons ved den lokale autolakere. Men hvis den skal have samme glans som 400 LE'erne skal de vandslibes som koster det samme som lakeringen på de 3 "små" højttaler.
|
Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 17-April-2009 kl. 20:24
Skrevet den: 18-April-2009 kl. 13:43
Ja væggen er ikke helt heldig men gider ikke spilde penge og tid på den. Det er pus på pus lavet af en lidt fusket/useriøs muer så derfor den er unævn. Gammelt hus og det er leje lejlighed, flytter nok ud til næste år så maler måske højst lidt om.
|
Skrevet den: 18-April-2009 kl. 14:00
Jeg synes nu der er ok flot som der er nu. Måske en lidt for varm farve, men det passede skide gode ind med dine gamle Bowers og Wilkins.
Rigtig fedt at du har malet dine nye htt. i sort højglans. Det ligner nogle virkelig dyre højttalere nu. Du kan, hvis du vil, sagtens vådslibe selv. Det kræver dog lidt kofedt. Men som en klog mand sagde:
"The quality is remembered long after the price is forgotten "
|
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 20:43
Så er jeg blevet færdig med mit møbel. Lidt hurtige billeder:
|
Skrevet den: 19-April-2009 kl. 21:53
Det er da blevet godt
Hvor har du købt træet, hvad kostede det, og kan det fås 70 cm i dybden?
Søger nemlig noget som ligner valnød, og som kan fås i en størrelse hvor man kan lave skrivebord ud af det. Dit ligner meget, ligesom dit sofabord.
|
Skrevet den: 20-April-2009 kl. 10:02
Anima skrev:
Det er da blevet godt
Hvor har du købt træet, hvad kostede det, og kan det fås 70 cm i dybden?
Søger nemlig noget som ligner valnød, og som kan fås i en størrelse hvor man kan lave skrivebord ud af det. Dit ligner meget, ligesom dit sofabord.
|
Jeg har været en tur i Bauhaus og købe det hele, bortset fra front stof som jeg købte i hifiklubben. Kostede vel omkring 2000,- i løs dele og så en lille weekends arbejde med det. Jeg købte 3 bordplader i 200x60x25 men du kan jo få dem i alle størrelser og træ typer. Jeg har bejset dem fra lidt lys brun til mørkere.
Jeg har også et kontor miljø/skrivebord i samme stil som jeg selv har stået for også 200x80x30
|
Skrevet den: 20-April-2009 kl. 13:03
Ha, det er nøgagtig samme skrivebord jeg havde tænkt på
Godt nok lidt andre ben, men hold da k*** hvor er det flot!
|
Skrevet af: rene49
Skrevet den: 06-Maj-2009 kl. 00:06
jeg har kun en ting at sige woow.
det falder virkelig i min smag det du har samlet dig
der, det er godt nok også den dyre ende
- men må sku sige det er flot.
|
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 17:50
Så sker der snart en del nyt i stuen. Har bestilt følgende:
- BenQ W5000
- Lissau 90" True Colour
- NADHTRM multifjerbetjening
- Tvix M-6500
- HDMI kabel, PJ ophæng, VTFeet
Mangler en Yousee tv boks, maling, rullegardin og små sager til stuen så giver jeg den lige en ordenlig omgang.
Her igennem weekenden regner jeg med at få malet og hængt rullegardin op og omrugkeret lidt.
Senere skal jeg nå at have monteret en hylde midt i mit DIY møbel til center hvis snedker har tid til at samle mine stumper træ som var i overskud. Og lavet nogle skuffe hylder til DVD/BD/CD'er i møblet.
Stay tune for more updates
|
Skrevet af: Speednut
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 19:40
Har du vundet i Lotto?
Super flot gear du har fået dig der
------------- Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.
Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
|
Skrevet af: kofoed
Skrevet den: 19-Maj-2009 kl. 19:48
Skrevet den: 20-Maj-2009 kl. 11:23
Det er selvbyg, køkken bordplade til 600,- i bauhaus, stål ben til 80,- stk. og lidt snilde så var dem hjemme
Jeg har længe gået og ville lave den opgradering jeg er i gang med så har sparet samme og lavet en aftale med banken, samt har lidt fordele.
Jeg mangler bare en Samsung HD boks og en PS3 istedet for DVD2500'er så er det hele vidst godt dækket ind.
|
Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 20-Maj-2009 kl. 15:45
Kanon lækkert setup. Really nice done. Jeg er meget misundelig.
------------- Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 00:41
Mr. Anderson (Metrix?... )
Super fedt Crip du har mikset sammen, det må siges at det har givet mig en masse inspiration til en kommende lejlighed. Den skal dog ikke ligge i Esberg... He he
------------- JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 01:01
Billede af ny malet vægge og en masse rod
|
Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 08:25
Det bliver flot hjemmebio du får,når det bliver færdig,men du er ikke ked af det,at ligge din skærm ned også på frontglasset,det truede jeg ikke.
------------- M.V.H Jan
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 08:40
Det ser rigtig godt ud med det nye maling Synes også det set lidt giftigt ud med skærmen som ligger ned på hovdet Men det går jo nok, så længe den ligger stille, heh
|
Skrevet af: Despoint
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 11:55
Du er en modig mand Mr. Anderson mht. til plasmaskærm du har lagt med fronten ned af.
Ser frem til det endelige resultat
|
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 13:39
Rolig nu, glas går altså ikke bare lige sådan i stykker fordi man ligger det plant med underlaget
Jovist frarådes det at fragte et plasma liggende, men det kan altså sagtens tåle at blive lagt ned.
Ser kanont ud med de nye farver - det skal du nok blive glad for
|
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 15:20
Haha syntes nu også i er nogle tøse drenge hvad engår det her lig ned af plasma tv..
De kan sagtens klare at ligge ned så længe man er rolig med det og den ligger heller ikke på panalet! den ligger på rammen, men køre nu igen uden det eneste. Det eneste der er med plasme og lig ned er under fragt hvor der er bevægelse, så kan panalet nemlig ramme nogle af de andre lag og gå i stykker hvis man er voldsom men ellers er der ikke noget at være bange for. Har efterhånden flyttet en pæn del plasma tv'er
De her farver er for fede med de nye højttaler og så er de mere matte så man ikke ser væggens ujævnheder og kommer til gavn med projektor (reflektion)
Pæn tak for fine ord.. Er færdig nu men får først projektor og lærred imorgen eller tirsdag..
Et enkelt billede:
|
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 19:41
Det ser sku godt ud Danny. Rart at se at striberne som var der inden det tørrede forsvandt
Det bliver spændende at se det når projektoren og lærred kommer. Jeg krydser fingre for at det bliver i morgen
Du siger bare til hvis du også har brug for en hånd til opsætningen af udstyrret
|
Skrevet den: 24-Maj-2009 kl. 21:50
Christian H skrev:
Det ser sku godt ud Danny. Rart at se at striberne som var der inden det tørrede forsvandt
Det bliver spændende at se det når projektoren og lærred kommer. Jeg krydser fingre for at det bliver i morgen
Du siger bare til hvis du også har brug for en hånd til opsætningen af udstyrret
|
Ja det ser super godt ud det hele nu tusin tak for hjælpen champ...
Jeg håber den dukker op imorgen og lærred også men kommer nok til at vente en dag eller mere efter den desværre men går nu nok, har jo plasma'en stadigvæk. Jep jeg skriver nok for kan være lidt bøvlet selv..
|
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 25-Maj-2009 kl. 00:00
Du har virkelig fået en fed og flot stue. Det ser seriøst godt ud. Fed tv bænk ;)
Bliver sjovt at følge din tråd de næste par dage/uger med lærred og det hele.
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Skrevet den: 28-Maj-2009 kl. 13:52
Tak skal du have "RuneH" er også ret glad for resultatet efterhånden.
Projektor og diverse kabler er ankommet men venter stadigvæk på lærred, PS3 og Samsung tv boks som vidst ligger og venter på posthuset.
Gik i gang med at sidde hylde og skuffer til film i tv møblet i går samt fik trukket den lange og bøvlet 15M HDMI kabel til PJ. I aften får jeg lavet en afstandsstykke til PJ ophæng da jeg har gips loft så den kan komme op og ryttet op omkring. Imorgen når jeg på posthuset så der skulle gerne ligge det sidste og så bliver det en FED! weekend
Billeder kommer senere når det ene og andet kommer på plads..
|
Skrevet den: 28-Maj-2009 kl. 16:47
Jamen så ved jeg da hvad jeg skal bruge hele min forlængede weekend på
Jeg tager flødeboller og Cola med
|
Skrevet den: 28-Maj-2009 kl. 18:12
Christian H skrev:
Jamen så ved jeg da hvad jeg skal bruge hele min forlængede weekend på
Jeg tager flødeboller og Cola med
|
Det er sku en deal...
Lærred kom ikke i dag så ringede og snakkede med Lissau og de ville sende den imorgen men fik dem presset til at se om de kunne få den afsted i dag så jeg har den imorgen. PS3'er er på posthuset og Samsung boksen kommer nok også imorgen.
|
Skrevet den: 30-Maj-2009 kl. 22:45
Lige et par billeder til de nyskærige
Mangler stadigvæk mit lærred og Samsung tv tuner. En forlængelse til mit projektor ophæng kan måske også komme på tale istedet for mit hjemmebiks som dog kan spartles og males men. Trals jeg skal bruge keystone hvis jeg vil have billedet længere ned også
Med blitz.
Uden Blitz.
Det var lige en mindre opdate... Glæder mig for vildt til lærred ankommer. Det skal dog siges jeg er stødt på problemmer med W5000'eren og et støj problem som ikke stammer fra lampe blæseren Så måske der skal ny til her også!? Men enjoy billederne..
|
Skrevet den: 31-Maj-2009 kl. 10:05
Det ser sku godt ud!!!
Du må have et helt fantastisk sort-niveau lige i tiden men det bliver godt når dit lærred dukker op!
Træls med projektorproblemerne. Har du snakket med leverandøren omkring det?
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 31-Maj-2009 kl. 10:42
hvor stort et lærred har du købt?
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 31-Maj-2009 kl. 12:02
Det er ved at være nær den perfekte kombination af stue og hjemmebiograf,
det er slet ikke så tit at det lykkedes.
------------- http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">
|
Skrevet den: 31-Maj-2009 kl. 12:45
Jeg legede lidt med indstillingerne på sort niveau og ja den kan vidst blive temmelig mørk Men farverne er ikke for imponerende lige PT hehe.
Jeg har snakket med leverandøren/importøren og vil lige lade den køre nogle flere timer og se problemmet an. Allerede i går var det ikke så slemt, kom nogen gange. I dag vil jeg prøve at vende projektoren om på maven på en hylde og se om billedet kan komme længere ned.
Jeg har købt en 90" lissau true colour (ISF) som er 199x112cm billede areal. Passer med det billedet jeg har lavet på væggen nu.
Ja jeg har rodet lidt rundt med at få den fedeste kombination og er sku godt tilfreds nu. Der er ikke rigtig noget der kan gøres anderledes med mine omgivelser og mit udstyr vil jeg mene.
|
Skrevet den: 31-Maj-2009 kl. 12:56
Det er vel tæt på at være den ultimative hjemmebio
Stort tillykke
|
Skrevet den: 31-Maj-2009 kl. 13:11
Det ser godt ud. Bliver fedt med lærred på væggen :-)
|
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 10:06
Så kom lærred op, og det er sku et fedt lærred design mæssig. Mangler lige at få gjordt noget ved min hjemmelavet forlængelses ophæng og hist og her hvor der er kommet mærker i væggen og diverse.
|
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 10:18
Det ser jo bare super lækkert ud. Hvor mange tommer er du oppe på?
Anderledes når der intet tv er i sådan en stue.
|
Skrevet af: NoNameDesigndk
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 10:27
Det da blevet rigtigt fedt kan godt lide din stil
hmm har du droppet tv'et helt?
------------- Mvh
Stephen
|
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 10:27
Takker
Det er et 90" fra Lissau i deres nye serie som er ISF godkendt, hedder True Colour.
Jeg ser ikke særlig meget tv alligevel. Venter dog på en Samsung HD tv boks så jeg har muligheden
|
Skrevet af: tvillumsen
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 10:29
Lige et spørgsmål til dit møbel..
Hvordan er din låge konstrueret? Af lister eller MDF eller?
På forhånd tak :-)
tvillumsen
------------- Pioneer 427XA Pioneer DVR-545H-S Pioneer HTZ-7 Sonos PS3 Slim - Wii WD TV Live
|
Skrevet af: NoNameDesigndk
Skrevet den: 03-Juni-2009 kl. 10:40
Gad godt jeg også lige havde pengene og muligheden for at få mig en ordentlig projektor og et fastramme lærrede
kan tv'et så stå nedenunder lærredet eller hvor vil/har du placeret det ?
------------- Mvh
Stephen
|
|