Print side | Luk vindue

Ny DVD-afspiller?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=44866
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 03:47

Emne: Ny DVD-afspiller?
Skrevet af: ThomasP
Emne: Ny DVD-afspiller?
Skrevet den: 05-August-2008 kl. 13:12
Har skiftet fra 25" CTR til et Pana PX80-42, som jeg (ligesom mange andre) er glad for. Og nu melder sig så spørgsmålet om familiens DVD-afspiller. Vi har henholdsvis en Sony 720HX (som også er recorder) og en Denver DVD-438, som begge er tilsluttet via RGB. Begge giver et OK billede, synes vi, men vi er jo heller ikke vant til andet.

Vil en anden DVD-afspiller give en væsentlig større filmoplevelse? Og vil den forskel være så synlig, at hustruen vil acceptere endnu en investering?

Bør jeg istedet vente lidt og købe BlueRay?

vh. ThomasP

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 05-August-2008 kl. 13:18
Du får ikke specielt god dvd-afspilning ved at købe en Blu-ray-afspiller. På nær PS3'en er samtlige afspillere på markedet særdeles mangelfulde når det kommer an på afspilning af helt normale dvd-film.

En god dvd-afspiller med HDMI udgang og korrekt de-interlacing af PAL dvd-film ville helt sikkert give et væsentligt løft til dvd-filmene over de to maskiner I har nu. Vil I ikke bruge for mange penge kunne man eventuelt købe brugt.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-August-2008 kl. 17:13

Du vil nok, som vi andre, begynde at ønske en bedre billedkvalitet fra dvd. Så vejen frem er Blu-ray!

Og så kan du jo lige så godt købe en afspiller der både er god til dvd og BD. Og det er, som Naierea siger, en PS3. Der fåes sikkert andre, men de er væsentlig dyrere.

Skrevet af: mougai
Skrevet den: 05-August-2008 kl. 17:42
PS3 et rigtig godt bud som kan det hele

Skrevet af: ThomasP
Skrevet den: 05-August-2008 kl. 21:54
Ja, det lyder jo som en enkelt løsning med en PS3. En løsning, som min yngste søn nok også vil være meget begejstret for! 

Jeg tror, at jeg vil prøve at låne en af nogle venner, så familien ved selvsyn kan se forskellen.

Print side | Luk vindue