Print side | Luk vindue

Sikker køb af tv med Visa Electron i DK

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=45055
Udskrevet den: 03-Maj-2025 kl. 14:29

Emne: Sikker køb af tv med Visa Electron i DK
Skrevet af: T-teknik
Emne: Sikker køb af tv med Visa Electron i DK
Skrevet den: 08-August-2008 kl. 21:45
Visa Electron som er baseret på udlandet,
er det rigtigt det ikke er dækket lige så godt ind ved manglende/forkert levering, betaling eller øvrig tvist vedr. handel over et større beløb som f.eks. 5000 kr. ved køb af tv hos danske netbutikker, i forhold til Dankort og Visa Dankort?

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 08-August-2008 kl. 21:51
Mener du et dansk-udstedt Visa Electron kort? Det giver dig præcis samme forbrugerbeskyttelse som et dansk-udstedt MasterCard eller VisaDankort.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-August-2008 kl. 21:51

Hvis det er et udenlandsk kort, så kommer det jo an på hvilke regler man der bruger angående kortkøb.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 08-August-2008 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Mener du et dansk-udstedt Visa Electron kort? Det giver dig præcis samme forbrugerbeskyttelse som et dansk-udstedt MasterCard eller VisaDankort.

Det er et dansk-udstedt Visa Electron kort også med bankens eget logo på
Jeg har indtil nu haft og brugt det til mindre netkøb, som jeg selv bestemmer saldobeløbet på,
tvivlen er nu kommet i forbindelse med ovenfor nævnte eksempel, som jeg har hørt at banken kan tage forbehold ved     

Skrevet den: 08-August-2008 kl. 22:13

Når det er et dansk kort, så gælder som før skrevet de normale regler.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: diazz
Skrevet den: 08-August-2008 kl. 22:15
Det kan du ikke altid være sikker på.
Læs i den folder du har fået udleveret af banken eller kig på deres hjemmeside

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 08-August-2008 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af diazz diazz skrev:

Det kan du ikke altid være sikker på.
Læs i den folder du har fået udleveret af banken eller kig på deres hjemmeside

Lov om betalingskort gælder alle danske kort, og det er lov om betalingskort som bestemmer din hæftelse ved misbrug. Den er altid 0 kroner når pin koden ikke anvendes. For alle kort, fordi det står i loven.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 08-August-2008 kl. 22:20

Der må være de samme rettigheder, selv om kortet har sine begrænsninger. Har ikke et sådan kort, det er for mig rimeligt ubrugeligt. 

-------------

Skrevet den: 09-August-2008 kl. 08:25
Tak for budene.   
Jeg har sendt en mail til banken,
så kan et svar fra dem muligvis præcisere det
Jeg skal helst ikke til at lave noget om med brug af kort på nettet - så jeg håber at foretage køb af tv hos den påtænkte netbutik i næste uge.

Ved der er mange som samler alt på et kort
- jeg kan se en vis fordel at foretage netkøb via et bestemt kort, banken har bare ikke en særlig god oplysning om Visa Electron på deres hjemmeside
- men en mail til dem kan forhåbentlig hjælpe på det

Skrevet den: 09-August-2008 kl. 09:55

MAIL.....? Få en samtale med din rådgiver, så får du klar besked.

-------------

Skrevet den: 20-August-2008 kl. 07:34
Alt er i orden
- betilling og køb er gået igennem.
Så må jeg se ved evt. fremtidige køb med kortet.

Print side | Luk vindue