Print side | Luk vindue

Harmony One + Pana PX80 - [Problem Løst!]

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=45166
Udskrevet den: 19-Maj-2024 kl. 13:26


Emne: Harmony One + Pana PX80 - [Problem Løst!]
Skrevet af: rasmuskarlsen
Emne: Harmony One + Pana PX80 - [Problem Løst!]
Skrevet den: 10-August-2008 kl. 20:54
Hej har nettop erhvervet mig en Logitech Harmony One fjernbetjening - Som jeg synes virker meget lovende...

MEN kan dog ikke få den til at virke sammen med mit Panasonic PX80.. Eller dvs. den virker delvist!

problemet er at jeg ikke kan tænde tv'et med den :(

Når tv'et tændes, fungerer det ved at holde tænd knappen (På den oprindelige fjernbetjening) Inde i ca. 1½ Sek, hvorefter tv'et starter op.

Problemet er bare at Logitech Fjernbetjeningen ikke sender dette "tænd-signal" lang tid nok.. Altså den sender det bare hurtigt -Som den gør med alle andre kommendoer. Men det hjælper ligesom ikke ret meget når signalet skal sendes i ca. 1½ sek :(

Hvad gør jeg?



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-August-2008 kl. 21:01

 

 Jeg mener, at have læst i anden tråd, at man kan forlænge signalet, men spørg ikke hvordan.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: larsl
Skrevet den: 10-August-2008 kl. 21:07

Ellers kan du sætte + eller E forneden på Harmonyen til sende tænd/sluk kommandoen, det virker på mit PX70.

Men problemet er jo så at få det til at virke i Activities også.

Mvh

Lars



Skrevet af: rasmuskarlsen
Skrevet den: 10-August-2008 kl. 21:14
Hmm... Lyder mystisk!

Ja okay kunne selvfølgelig sætte den til det..
Og så bare holde knappen inde i de 1½ sek?

Men det er sq ikk særlig smart... Så kan jeg ikk bruge Activities til noget som helst...


Skrevet af: ipk
Skrevet den: 10-August-2008 kl. 21:56
Min Harmony virker udemærket, jeg har nu altid tændt fjernsynet ved at holde et af tallene nede, når jeg brugte den originale fjernbetjening. 

-------------
Mv. Ivan

Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.


Skrevet af: rasmuskarlsen
Skrevet den: 10-August-2008 kl. 22:02
Jamen hvordan har du så sat tv'et op til Harmony nu?


Skrevet af: rasmuskarlsen
Skrevet den: 10-August-2008 kl. 23:40
Har fundet en løsning på problemet.
Løsningen er lidt speciel, men den virker 100%

Løsning hvis du ejer et PX80, eller lignende med problemer:
------------------------------------

>Tryk på Indstillinger for dit tv

>Vælg overfør infarøde kommandoer

>Vælg brugerdefineret i bunden af skærmen

>Vælg at overføre Power toggle ubehandlet!

>Nu gælder det om at holde power knappen fra din
originale fjernbetjening inde så lang tid som muligt (Uden at programmet melder om fejl med signalet var dårligt)
Du skal med andre ord ikke bare trykke en enkelt gang som under normal lærringsprocess. Men holde knappen inde så lang tid som overhovedt muligt, og slippe lige inden den melder fejl (Tog mig ca. 5 gange at ramme det)

>Nu færdiggører du bare det igangværende, og opdaterer fjernbetjeningen -Og wolla. Signallængden kan nu tænde og slukke dit PX80 (Eller lignende) :D


Skrevet af: larsl
Skrevet den: 10-August-2008 kl. 23:50

  

Mange tak fra en PX70-ejer



Skrevet af: shaman
Skrevet den: 11-August-2008 kl. 05:36

Er forholdsvis nybagt ejer af et PX80, og vant til en Sony fjernbetjening der bare virker lige meget hvor man sidder, hvilken vej den peger samt hvor mange forhindringer og vægreflekteringer man udsætter den for.

Med den originale PX80 remote skal man pege temmelig nøjagtig lige på TV'et i en lige linie før det virker...  er Harmony One bedre (mindre følsom), hvad angår retningsbestemthed af signalet?



-------------
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |


Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 11-August-2008 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Er forholdsvis nybagt ejer af et PX80, og vant til en Sony fjernbetjening der bare virker lige meget hvor man sidder, hvilken vej den peger samt hvor mange forhindringer og vægreflekteringer man udsætter den for.

Med den originale PX80 remote skal man pege temmelig nøjagtig lige på TV'et i en lige linie før det virker...  er Harmony One bedre (mindre følsom), hvad angår retningsbestemthed af signalet?

Min erfaring med Harmony One, er at den udsender kraftige signaler, således at der ikke er problemer med retningsbestemtheden.

Dette konstaterede jeg især i forbindelse med YouSee's Samsung HD-boks hvor original fjernbetjeningen skulle pege MEGET præcist og direkte mod boksen. Ved skift til Harmony One er følsomheden langt mindre - og uden dette irriterende problem.



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 11-August-2008 kl. 20:21
en anden løsning kunne være at kontakte logitech support igennem harmony programmet. Min personlige erfaring er at de reagerer utroligt hurtigt, og de laver løsningen til din remote så du bare skal connecte til PC'en og trykke på 'opdater fjernbetjeningen'.


Skrevet af: shaman
Skrevet den: 11-August-2008 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

 ..er Harmony One bedre (mindre følsom), hvad angår retningsbestemthed af signalet?

Min erfaring med Harmony One, er at den udsender kraftige signaler, således at der ikke er problemer med retningsbestemtheden.

Dette konstaterede jeg især i forbindelse med YouSee's Samsung HD-boks hvor original fjernbetjeningen skulle pege MEGET præcist og direkte mod boksen. Ved skift til Harmony One er følsomheden langt mindre - og uden dette irriterende problem.

Jørgen, tusind tak for svaret - det lyder umiddelbart lovende  

Dog kunne jeg stadig godt - inden et evt. køb - tænke mig konkrete erfaringer fra ejere af PX80 der bruger Harmony One, for det kan vel i princippet også være modtageren på TV'et der sætter begrænsningerne...?



-------------
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |


Skrevet af: shaman
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 06:16

Efter at have sat mine EH57 samt Sony DAV-SC8 fjernbetjeninger op, kan jeg konstatere at der ingen nævneværdig forskel er - man skal pege næsten lige på apparatet (både vertikalt og horisontalt) med alle tre remotes.

Hvis ingen Pana PX80 / Harmony One ejere protesterer, går jeg udfra at begrænsningen skyldes TV'et - at det ikke vil hjælpe at købe en Harmony One... Øv!



-------------
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |


Skrevet af: Delaney
Skrevet den: 28-August-2008 kl. 14:11
Jeg havde samme problem og fandt derfor denne tråd. Tak for hjælpen.

Nyt problem: Jeg har en Activity, der hedder "Se TV". I denne vil den både tænde TV'et og ændre TV'ets indgang til TV. Resultatet af dette er at jeg havner på den digitale antenne indgang (DVB indgangen).

Andre der har samme problem? Eller måske en løsning?


Skrevet af: Sianth
Skrevet den: 29-August-2008 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af Delaney Delaney skrev:

Jeg havde samme problem og fandt derfor denne tråd.
Tak for hjælpen.Nyt problem: Jeg har en Activity, der hedder "Se TV". I
denne vil den både tænde TV'et og ændre TV'ets indgang til TV.
Resultatet af dette er at jeg havner på den digitale antenne indgang (DVB
indgangen). Andre der har samme problem? Eller måske en løsning?


Du kan tilføje en handling til din activity.

Find komandoen som hedder "InputTuner" eller "Mode" - ved tryk på en af
disse skiftes der imellem analog- og DVB-indgangen.
Tilføje denne handling til din "Activity" og wupi, efter du har opdateret din
remote skulle den virke.
Hilsen

-------------
Panasonic TH-42PX80
Samsung LE-32R71W
Bose 3.2.1 GS II
Apple TV (Hacked)
XBox 360
Wii
Zaptor (Motorola)
Joytech 245C A/V Switch
Logitech Harmony 895 "to control it all"



Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 23-September-2008 kl. 21:43
Jeg vil også gerne låne denne tråd.

Har også lige fået et PX80, og har i forvejen en Harmony 785.

Tænd problematikken, har jeg vist løst ved, at have både en On og en Off knap (valgt ud fra allerede eksisterende konfigurationer fra Logitech's database) istedet for en enkelt On/Off.

Vil lige kigge på om den anden løsning er smartere.

Mit problem er istedet, hvordan jeg får tilføjet nogle flere "genvejs-kommandoer".'

Med dette mener jeg, at der i databasen af kommandoer fx er en funktion der hedder "HDMI3", altså så man direkte kan switche til HDMI 3 indgangen.

Dette kan man jo ikke lige via den originale remote.
Her skal man vælge "AV", og vælge en en menu.
Hvor kommer disse "genvejs-kommandoer" fra, og hvordan kan jeg selv tilføje nye?
(Det er jo ikke lige muligt at overføre det fra den originale remote, når der ikke er en knap til funktionen).

Mit problem er, at der er "genvejs-kommandoer" til HDMI1, 2 og 3, og AV1, 2 og 3 (den sidste er frontindgangen).
Ligeledes er der en genvej til "PC", men der mangler en til Component indgangen.

Hvordan får jeg denne med?

EDIT: Har lige fundet en tråd herinde, der handler om det samme (men til et Philips TV).
Her bliver det kaldt "diskrete kommandoer", men der var ingen svar i tråden.

Mvh Michael


-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 28-Oktober-2008 kl. 20:53
Ville lige genåbne tråden en smule, da jeg selv lige har kæmpet med min Harmony 525 og Panasonic TV.

Personligt havde jeg problemer med at mit tv skruede op/ned for volume i 2 step ad gangen i stedet for 1 step.

Efter lang tids søgen i harmony softwaren (forbandede wizard system ) fandt jeg frem til at jeg kunne justere "tryklængden" under 'Problemløsning' og vælge 'Tv reagerer for meget eller kun lejlighedsvis på visse kommandoer.' Den satte jeg fra '3' til '1'.

Fair nok, så var der et problem af vejen... Næste problem var så ovennævnte power-on problem.

Jeg ved ikke om det er samme software til Harmony One som til 525, men jeg fandt frem til at jeg kunne justere power-on og power-off kommandoerne (og længden af disse i ms) igennem 'Juster strømindstillinger'.

Hvis man vælger at tv'et skal være slukket når det ikke bruges, og derefter vælger '
Der er forskellige knapper til at tænde og slukke med'. Så kommer man frem til en menu, hvor man kan vælge hvilken kommando der skal bruges for at tænde TV'et og varigheden af kommandoen i ms. Jeg har sat mit til Tænd (power-on) - 1000 ms og det virker fint med PZ85. Derefter kan samme vælges for Sluk (power-off) (der vist ikke kræver at man holder knappen nede så længe).

På denne her måde slipper man også fra at bruge powertoggle, som trådstarter har fundet et workaround for. Powertoggle er ikke særlig hensigtsmæssig når man laver activities, det er 100 gange bedre at bruge separat power off og power on kommandoer der.

Det er dog et rimeligt mærkeligt stykke software, som har lidt sit eget liv. Jeg har på et tidspunkt oplevet at jeg pludselig ikke kunne justere varighed for power-on/off via denne wizard-menu, og eneste mulighed for at løse det var at fjerne og tilføje tv'et igen .. Tror det sket fordi jeg på et tidspunkt valgte at det var samme knap der slukkede og tændte...

Meget mærkeligt.. Man kunne ønske at logitech lavede et 'easy' og 'advanced' user interface i Harmony softwaren. Så kunne man selv vælge mellem wizard systemet og et andet system med større overblik over muligheder og funktioner...


Skrevet af: shaman
Skrevet den: 26-Februar-2009 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Efter at have sat mine EH57 samt Sony DAV-SC8 fjernbetjeninger op, kan jeg konstatere at der ingen nævneværdig forskel er - man skal pege næsten lige på apparatet (både vertikalt og horisontalt) med alle tre remotes.

Hvis ingen Pana PX80 / Harmony One ejere protesterer, går jeg udfra at begrænsningen skyldes TV'et - at det ikke vil hjælpe at købe en Harmony One... Øv!

Det endte med at jeg købte en Harmony 555 til 390,- kr. og med den er der ingen problemer overhovedet!

Konklusion: Er man frustreret over panasonic fjernbetjeningers retningsfølsomhed, løser det problemet at få sig en Harmony



-------------
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |



Print side | Luk vindue