Print side | Luk vindue

Panasonic 42PZ85E til 9999,-

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=45282
Udskrevet den: 25-Maj-2025 kl. 08:36

Emne: Panasonic 42PZ85E til 9999,-
Skrevet af: Granner
Emne: Panasonic 42PZ85E til 9999,-
Skrevet den: 12-August-2008 kl. 20:42

Har lige set på forsiden af Elgigantens avis at de sælger Panasonic 42PZ85E til 9999,-

- det er pænt meget billigere end i diverse netbutikker herhjemme (og i Tyskland for den sags skyld) - det må da næsten være en fejl?

-------------
Sony HDR-HX820
Panasonic 42PZ85

Svar:
Skrevet af: saaroe
Skrevet den: 12-August-2008 kl. 20:44
Så det også lige i en tv reklame. Jeg troede også det var løgn, så jeg tjekkede op på deres hjemmeside. Men den ser sgu ud til at være god nok...

Overaskende billigt...

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-August-2008 kl. 20:48

He he, gammel nyhed!

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45046& PN=2 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45046& PN=2

Spørgsmålet er om ikke de er ved at være udsolgt. Det er meeeget billigt...

Skrevet af: Dinsdale
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 09:53

Man kan jo sagtens være billigst når man ikke har nogen varer ;-)

Iflg. en sælger i den lokale Elgiganten så havde de kun en håndfuld 42PZ85 og de var væk i løbet af en halv time mandag morgen.

Så det var altså for godt til at være sandt!

Skrevet af: StoneColdO
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 10:06
Jeg antager at man kan få sådan et TV i Elgiganten, til samme pris, bare at de bestiller det hjem, når de ikke har haft nogen hjemme overhovedet.

Skrevet af: popcorn
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Dinsdale Dinsdale skrev:

Iflg. en sælger i den lokale Elgiganten så havde de kun en håndfuld 42PZ85 og de var væk i løbet af en halv time mandag morgen.

Næe - man kunne blot ringe og bestille en skærm efter det gældende tilbud og få den leveret den 24/8 istedet som jeg gjorde.

Tilbuddet gjaldt ikke kun den lille håndfuld fysiske skærme der var i butikkerne, og ikke kun til de få der måtte have forsøgt at købe i butikkerne.

-------------
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)

Skrevet af: StoneColdO
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af popcorn popcorn skrev:

Næe - man kunne blot ringe og bestille en skærm efter det gældende tilbud og få den leveret den 24/8 istedet som jeg gjorde.

Tilbuddet gjaldt ikke kun den lille håndfuld fysiske skærme der var i butikkerne, og ikke kun til de få der måtte have forsøgt at købe i butikkerne.

Forstået sådan at man burde kunne bestille på nettet, eller ringe dertil og bestille et?

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 10:47

hej igen

Jeg har lige talt med Elgigantens kundeservice. Det er IKKE muligt at bestille et 42PZ85 til tilbudsprisen, da Panasonic ikke vil levere flere til Elgiganten. Øvrige Panasonic forhandlere har været utilfredse med at de ikke har kunnet sælge TV'et til samme pris!

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 10:53

hej igen

Jeg har lige talt med Elgigantens kundeservice. Det er IKKE muligt at bestille et 42PZ85 til tilbudsprisen, da Panasonic ikke vil levere flere til Elgiganten. Øvrige Panasonic forhandlere har været utilfredse med at de ikke har kunnet sælge TV'et til samme pris!

Det lyder ulovligt. Jeg troede ikke Panasonic var blandt dem, der forsøger at håndhæve mindstepris

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 11:06

ok - så har jeg jo været heldig - jeg ringede mandag morgen til kundeservice og klarede det hele over telefonen med betaling via Visa dankort. Har fået faktura og leveringsdato osv. så jeg formoder da jeg også modtager en skærm :)

-------------
(Spawn på job)

Skrevet af: caze
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 11:08

hej igen

Jeg stod selv i en El-Giganten da de åbnede og fik samme besked. Det er bare surt, at El-Giganten ikke selv havde sørget for at have en masse på lager inden de sendte sådan et tilbud på gaden, så de ikke kom i leveringsproblemer.

Men det strider i hvert fald mod konkurrenceloven §6, stk. 2 nr. 7, at Panasonic vil bestemme priserne, som dette jo er et indirekte bevis på.

Jeg ser lige tiden lidt an og håber på, at El-Giganten får leveret skærmene.

Skrevet af: cs3650
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 12:09

Jeg var også i Elgiganten mandag morgen (i city2), der var kun en skærm + udstillingsmodel som jeg fik. Men inden jeg var færdig med at handle kom en anden sælger og sagde at han lige havde fået at vide at de kom d. 21/8. Så der kommer forhåbentlig en ny til mig.

Der stod også en efter mig som skulle have samme skærm, han havde lige fået det samme at vide hos kundeservice.

Skrevet af: Donny
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 12:39

Alle Panasonic centre er vist godt tosset over prisen.

Fik også en lang forklaring, at skærmene elgiganten fik, var ikke fra Panasonic DK, men fra Tyskland. Så hvis skærmen skulle til rep., var det ikke Panasonic DK. Så de 30 mdr. garanti (hvis du altså er medlem af Pana Club) gælder ikke.

Jeg gik i Elgiganten.

Skrevet af: Maestro
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 14:42
Skærmene er købt igennem Panasonic Norden og Panasonic Danmark, så den med at det kommer fra Tyskland er bare en gang salgsgas 

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 15:01
Ja - selvfølgelig er de det, ellers var der nok ikke meget ide med at Panasonic Norden/DK whiner og taler om ikke at ville levere flere fordi de andre Panasonic Centre er sure - og heller ikke rigtigt noget for de andre Panasonic Centre at være sure over.

-------------
(Spawn på job)

Skrevet af: diazz
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 15:18
haha det jo ikke første gang ELgiganten laver uetiske salgstricks 

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 20:07
Hvad er der uetisk ved det?
At prisen bliver dumpet kommer jo ikke andre end os forbrugere til gode, at det pisser nogle butikker af fordi de ikke kan have deres avance i fred er vel ikke vores problem?

Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af diazz diazz skrev:

haha det jo ikke første gang ELgiganten laver uetiske salgstricks 

Bare fordi Elgiganten har råd til at sælge disse TV billigere end andre konkurrenter gør det da ikke uetisk.
I sidste ende kommer det ikke andre til gode end forbrugeren.

Jeg ville ha været enig hvis vi snakkede parrallel-importerede modeller...
Sys det er LANGT mere uetisk alle de butikker der forhandler parrallel-importerede varer uden at oplyse det.

Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 21:03

Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Bare fordi Elgiganten har råd til at sælge disse TV billigere end andre konkurrenter gør det da ikke uetisk.
I sidste ende kommer det ikke andre til gode end forbrugeren.

Jeg ville ha været enig hvis vi snakkede parrallel-importerede modeller...
Sys det er LANGT mere uetisk alle de butikker der forhandler parrallel-importerede varer uden at oplyse det.

Helt Enig

At Elgiganten hiver tegnebogen op er deres problem, dog bør de have varene på lager når de sætter det i en tilbudsavis!

Det burde være strafbart ikke at oplyse om varen er parallelimporteret!

Du som forbruger skal jo vurdere inden købet om du vil løbe risikoen, hvis f.eks. den pågældne forhandler lukker eller går konkurs.

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 22:04
Citér

Helt Enig

At Elgiganten hiver tegnebogen op er deres problem, dog bør de have varene på lager når de sætter det i en tilbudsavis!

Det præcis det jeg mener. Det jo ikke første gang de laver deres slagtilbud uden at have varen?  og de skal fandme ikke producenten skylden for ikke at ha leveret varen hver gang for det holder sq ikk !

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 22:08

Citér

Helt Enig

Det præcis det jeg mener. Det jo ikke første gang de laver deres slagtilbud uden at have varen?  og de skal fandme ikke producenten skylden for ikke at ha leveret varen hver gang for det holder sq ikk !

Hvis man læste hele tråden var der altså en anden som bestilte uden de var på lager. Jeg tillader lige at paste det som Popcorn (spawn) skrev

"Næe - man kunne blot ringe og bestille en skærm efter det gældende tilbud og få den leveret den 24/8 istedet som jeg gjorde.

Tilbuddet gjaldt ikke kun den lille håndfuld fysiske skærme der var i butikkerne, og ikke kun til de få der måtte have forsøgt at købe i butikkerne."

Så måske man lige skulle klappe hesten engang?

At Panasonic Nordic ikke vil levere flere til dem, eller hvad det nu er. Kan vel ikke være El-Gigantens problem, bare fordi visse Panasonic centre skal tjene boxen på de skærme

Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 22:12
Hmm jeg tager muleposen på igen, men folk forventer jo at kunne gå ud (køre) og hente et eksemplar med det samme, jeg tror der er mange der vender om og bliver sure eller også køber det som sælgeren måske forsøger at få dem over på.

Skrevet af: Eiberg
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

... bare fordi visse Panasonic centre skal tjene boxen på de skærme

Tror slet ikke du ved hvad du taler om... Der er INGEN butikker der tjener boxen på fladskærme og jeg kan garantere for at at det tilbud Elgiganten giver her ikke leverer andet end røde tal - men det jo fint, Elgiganten DK er en vild underskuds forretning, men de kan klare det fordi de tjener gode penge i specielt Sverige (... og Norge).

Næste problem er så bare det med at kunne levere varen ;)

Skrevet den: 14-August-2008 kl. 00:50
Sploink det jo ikke pointen? læs dog hvad jeg skriver i stedet for.

At reklamere med et tilbud når man ingen vare har? de har jo ingen....
1 skærm er sq da ikke nok når du laver en landsdækkende kampagne !

Skrevet den: 14-August-2008 kl. 08:14

Jeg ved ikke om det er uetisk, men det er ihvertfald useriøst og dybt kritisabelt at slå et tilbud op i en landsdækkende annonceavis uden at angive at der er tale om et meget begrænset parti varer.

Det er salgsteknik i bedste ALDI stil og kan kun have til formål at trække kunderne ind i butikken og så håbe på at de glade og fro alligevel lægger nogle penge når de nu er der.

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-August-2008 kl. 09:06

Jeg ved ikke om det er uetisk, men det er ihvertfald useriøst og dybt kritisabelt at slå et tilbud op i en landsdækkende annonceavis uden at angive at der er tale om et meget begrænset parti varer.

Det er decideret ulovligt, men samtidig utroligt svært at gøre noget ved, for det første fordi det er en ret udflydende grænse hvornår butikken burde have indset at der ville blive hurtigt udsolgt, for det andet skal der jo være nogen til at køre sagen, og hvis du ikke har købt noget, har du jo ikke noget køb at klage til FKN over... Så skal man politianmelde og hele rets-møllen igennem, og det er dog noget tungt, for til slut at give butikken et lille rap over nallerne som ikke gør nogen forskel alligevel.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 14-August-2008 kl. 10:22

Sploink det jo ikke pointen? læs dog hvad jeg skriver i stedet for.

At reklamere med et tilbud når man ingen vare har? de har jo ingen....
1 skærm er sq da ikke nok når du laver en landsdækkende kampagne !

Der er da folk som har købt deres skærme ??  Og tror nu også der har været mere en 1 skærm som du siger.
Men hvis de ikke har skrevet i avisen at der var et begrænset antal, er det sløvt af dem

De har det stadig på deres hjemmeside til 9999. Dog skriver de at man skal ringe til dem og høre nærmere

Skrevet af: Bitteboy
Skrevet den: 14-August-2008 kl. 13:07
Det bliver spændende - jeg var også i elgiganten i fisketorvet i mandags - der var vi 2 som "løb" for at komme ind til sælgeren - men her havde de ingen på lager.. Vi fik dog lov til at bestille dem og få dem til 9999,- Så nu må vi se, når de har lovet at jeg får det d. 20, om det bliver en realitet..

Jeg har endda betalt for det, så de kan ihvertfald ikke kræve yderligere.. Men hvis de ikke har det d. 20 som lovet, så kan de få lov til at give rabat på et beslag, med mindre I kan anbefale et godt et.. :) (det skal være med drejearm) 

Skrevet af: Aphex
Skrevet den: 14-August-2008 kl. 13:22
Grunden til de ikke har flere er fordi Elgiganten normalt ikke forhandler panasonic...så vidt jeg kunne forstå..

kan nu ikke rigtigt se problemet når du stadig kan få det TV fra reklamen til samme pris,der går bare et par uger.

Skulle selv få den 21. så 7 dage's nedtælling.

Er der iøvrigt nogen der ved om Panasonic har nogen garanti på døde pixels?
syntes jeg læste et sted der var 100% pixel garanti i hele garanti perioden?

Skrevet af: GUPE
Skrevet den: 14-August-2008 kl. 13:28
I Aalborg havde de vistnok 6 stk på lager mandagmorgen, og skulle få nogle flere idag, om de så får det nu da Panasonic åbenbart har stoppet leverancen, ved jeg ikke?

Skrevet den: 14-August-2008 kl. 13:46

Jeg forstår ikke at nogen stadig skriver at man da bare kan bestille et TV nu til levering senere.

Jeg har talt med både kundeservice og den lokale Elgiganten og ingen af dem vil tage imod en bestilling, hvor er det så lige man skal gøre det????

Skrevet af: SputnikG
Skrevet den: 14-August-2008 kl. 13:53

Jeg fik et i Roskilde, de sagde de havde nogen, men ikke nok til de ville pakke et ud til deres udstilling. Rimeligt nok, solgt blev de vel hurtigt. Jeg var dog den eneste TV kunde den morgen. Hurra for en fleksibel arbejdsplads. På nettet havde jeg søndag set at den fysisk var i Roskilde, så i mine øjne er der da ikke noget piv. Men selvfølgelig er det noget  hvis de ikke har et eneste tilbuds tv når butikken åbner.

Og ikke mere piv fra mig over at jeg ikke fik et PZ80 i fælleskøb ...

Nu kører den på et modereret billed, og så glæder jeg mig til den skal have fuld skrald!

-------------
mvh Mads
Panasonic 42PZ-85

Skrevet af: Spunk
Skrevet den: 14-August-2008 kl. 14:42

Jeg forstår ikke at nogen stadig skriver at man da bare kan bestille et TV nu til levering senere.

Jeg har talt med både kundeservice og den lokale Elgiganten og ingen af dem vil tage imod en bestilling, hvor er det så lige man skal gøre det????

Jeg var lige inde forbi en elgiganten, og der sagde ekspedienten at jeg godt kunne bestille et...

update: der er så åbenbart forskel på folk. Nu prøvede jeg at ringe til kundeservice, og han ville ikke ligge en bestilling ind, men foreslog mig at gå ned i en butik og prøve...

Skulle måske været hoppet på vognen i den 1ste elgigant jeg var inde i.. øv..

Skrevet af: gsmidth
Skrevet den: 14-August-2008 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Jeg var lige inde forbi en elgiganten, og der sagde ekspedienten at jeg godt kunne bestille et...

Hvilken Elgiganten var det? Var forbi i dag og kunne ikke få lov til at bestille nogen...

Skrevet den: 14-August-2008 kl. 15:40
elgiganten på nørrebrogade.. han lød heller ikke vildt begejstret for det, men sagde at vi godt kunne finde ud af det.

Skrevet den: 14-August-2008 kl. 17:19
Nok fordi han er provisionslønnet og måske ikke tjener kassen på tv'et

Så er det lettere at sige der er udsolgt i håb om at kunde køber noget andet

Skrevet den: 14-August-2008 kl. 19:00
Nu er jeg så officelt mere end almindeligt PISSED OFF på Elgiganten og deres tåbelige annoncering og sælgere der direkte LYVER.

Har lige været nede i den lokale afd. og de ville så ikke lade mig bestille et tv. Til trods for at jeg tidligere var blevet informeret om at det kunne lade sig gøre.

Det værste var nu at "sælgeren" siger at der er 3 fjernsyn tilbage i fields man kan bestille.. okay siger jeg så, kan du bestille et der for mig? Nej, det kunne hun ikke, men hun kunne prøve at ringe til deres salgsleder. Han tog så åbenbart ikke tlf. Så kørte jeg ellers en tur i Fields for selv at bestille det. Da vi kommer derud er det selvfølgelig (det anede mig) udsolgt. Jeg spørger deres sølger hvornår det var udsolgt og han svarer 'i mandags'....

Tusind tak til en stupid sælger, der spilder min tid, ringe serviceniveau..

Det undrer mig så også at de i annoncen INTET skriver om begrænsning på varen, eller så længe lager haves. Hvis du spørger mig, mener jeg rent faktisk jeg har krav på at få lov at bestille et fjernsyn til den annoncerede pris, da alle de tv de har solgt er solgt som bestillinger. Hvis de havde en begrænsning på hvad der måtte sælges af tv, kunne de jo have skrevet det i annoncen.

"for var jeg tit træt og deprimeret, men så prøvede jeg elgiganten, -og nu har jeg det bare værre og værre."

Skrevet af: afk
Skrevet den: 14-August-2008 kl. 21:48

Kan tilslutte mig din opfattelse af købeloven og begrænset antal varer, men det er desværre ofte et alment trick i "kasse-pusher-branchen", hvor det blot drejer sig om at få varer over desken, og så gælder alle tricks.

I kontrast hertil er mange internet-butikker faktisk gode til service, men til gengæld skal man læse sig til og tro på reviews på internettet eller via netværk - eller sites som recordere.dk.

At skamride fysiske butikker som demoshops for internettet er efter min mening hyklerisk, hvis man så undres over servicen - måske er det det, El-giganten er udtryk for!  Med mindre man ser ud til, at man ikke kender til internettet, får man ikke en god service :-)

Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 14-August-2008 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af afk afk skrev:

Kan tilslutte mig din opfattelse af købeloven og begrænset antal varer, men det er desværre ofte et alment trick i "kasse-pusher-branchen", hvor det blot drejer sig om at få varer over desken, og så gælder alle tricks.

Elgiganten havde på et tidspunkt en 3-dages annoncegaranti, har de droppet denne idag?

-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 14-August-2008 kl. 22:54

Hos mig er der en frisk avis fra Giganten, hvor nævte tilbud også er gældende fra man d 18 aug.

I denne står der " Leveringstid kan forekomme " ? ? ! !  

Skrevet den: 15-August-2008 kl. 06:49
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hos mig er der en frisk avis fra Giganten, hvor nævte tilbud også er gældende fra man d 18 aug.

I denne står der " Leveringstid kan forekomme " ? ? ! !  

Hvilken avis står det i??

Skrevet den: 15-August-2008 kl. 06:54
ja godmorgen.. du skriver selvfølgelig der er fra el-giganten selv 

Men er det næste uges tilbudsavis du sidder med. For så tror jeg seriøst jeg går amok efter gårsdagens cirkus..

Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 07:30

er jeg den eneste der tænker, det burde ikke være sådan men lad dog være med at handle hos elgiganten når I oplever så dårlig service?

at vi som forbrugere vil have ting billigt er en ting (ikke god for udviklingen men tja), men man skal da ikke blive ved med at støtte et foretagne der ikke vil leve op til service m.m.

-------------
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk

Skrevet den: 15-August-2008 kl. 08:07

Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

ja godmorgen.. du skriver selvfølgelig der er fra el-giganten selv 

Men er det næste uges tilbudsavis du sidder med. For så tror jeg seriøst jeg går amok efter gårsdagens cirkus..

Ja, det er næste uges avis. :

" Avisen er gældendde fra D 18 august - 23. august 2008 "

Skrevet den: 15-August-2008 kl. 08:16
hmm. jeg koger lige nu.. 

De (sælgerne) stod og lød som om at der slet ikke kom flere i Laaaaaang tid.

Hvis nu bare de havde sagt at tilbuddet gjaldt i næste uge, så kan jeg sq'da prøve der...

Men det giver jo ingen mening det her, hvis ikke de vil sælge tv'et til 9999,- så lad sq da for helvede være med at putte det i avisen.

Lyder meget som om de har brændt nallerne og har regnet forkert, da de satte det på tilbud, der skal jo være nogen til rådighed/bestilling mandag.

Skrevet af: Valde1936
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 09:09

Den Avis er jo nok trykt før Mutanten blev blacklistet hos Panasonic.

Hvis denne blacklistning ellers er sandt...

Som jeg ser det er det ikke Mutanten men derimod Panasonic der er den

helt store skurk, jeg kunne rigtigt godt tænke mig at tale med den lokale mutantvarehuschef for ar få det bekræftet, og i så fald køre en sag mod Panasonic... Det kan ikke være det helt store beløb der skal samles ind til det formål.

Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Den Avis er jo nok trykt før Mutanten blev blacklistet hos Panasonic.

Hvis denne blacklistning ellers er sandt...

Som jeg ser det er det ikke Mutanten men derimod Panasonic der er den

helt store skurk, jeg kunne rigtigt godt tænke mig at tale med den lokale mutantvarehuschef for ar få det bekræftet, og i så fald køre en sag mod Panasonic... Det kan ikke være det helt store beløb der skal samles ind til det formål.

Ok nu løber det vist lidt af med det hele. Uanset hvad kan det næppe være Panasonics ansvar hvad Elgiganten reklamerer med de kan og ikke kan. hvorvidt der så er en aftale imellem de 2 kan vi jo ikke vide noget om og derfor vil det da være helt ude i hampen det du skriver, i mine øjne

-------------
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk

Skrevet den: 15-August-2008 kl. 09:37
Og hvem siger at de er blacklistet??

Har lige snakket med mutant "kundeservice". Hun (en meget blond 18½ årig telefon-tøs formoder jeg) sagde at de ikke kunne bestille så længe levering var ukendt.

Jeg gjorde hende opmærksom på at avisen i næste uge skrev at de havde tv'et, og jeg gik ud fra at de må leve op til deres annoncering. Hun sagde bare at jeg kunne jo prøve at møde op i butik mandag, men ville ikke garantere noget.

Vi er vel enige om at de SKAL leve op til deres annoncering, eller er det da falsk markedsføring.

Skrevet den: 15-August-2008 kl. 10:46
Selvfølgelig skal de leve op til deres markedsføring.
Er der nogen der har prøvet at få kontakt med deres hovedkontor? Jeg kunne ikke forstille mig at indstillingen er at man skal snyde flest mulige, men nogengange løber man ind i 18årige tøser som desværre ikke har den viden der skal til for at træffe en beslutning eller til at informere kunden.
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_GetCMSContent-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000QDOWLfDT?ContentKey=1498&MenuId=655 -
Elgigantens ledelse

Have fun

Skrevet den: 15-August-2008 kl. 10:58
Ja, om ikke andet så ved Elgigantens ledelse ihvertfald hvordan man skaffer hvide skjorter og sorte habitter ;-)

Skrevet af: Valde1936
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 12:16
Tilsydenladende har de også styr på hvordan man reder håret tilbage...

Skrevet den: 15-August-2008 kl. 12:22
Ville lige nævne at man nu.. pludselig kan bestille tv'et på deres hjemmeside.

Jeg har bestilt et nu, men det bliver dog 475,- dyrere da man skal vælge levering.

Så må vi se om de kan leve op til det...

Har også snakket med kundeservice, og denne gang sagde de at man godt kunne bestille tv'et i butikkerne igen, men de ikke kunne sige om hvornår det blev leveret, og om de overhovedet vil komme til at kunne levere det..

Tilsyneladende skulle det være noget med at de havde sat tv'et for billigt, så de pludselig ikke måtte købe flere fra leverandør. Om det så er Panasonic danmark, der har været inde over vides ikke. Det rammer jo lidt alle deres autoriserede forhandlere.

Skrevet af: Thorsten1000
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 17:27
Var i Elgiganten i Randers i eftermiddag.

En af ekspidienterne sagde at de ikke fik flere hjem, fordi den lave pris havde gjort panasonic dk. sure.

Nu kan jeg se i deres avis for næste uge at den er der igen.

--Thorsten

-------------
Venlig hilsen
Thorsten Jørgensen
------------------------
Panasonic TH-42PZ80E
CD HD PVR box & WD TV Live & 3GB ReadyNAS

Skrevet af: GUPE
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 17:32

Ja, og det figurerer igen i næste uges tilbudsavis til 9999 kr? dog står det nu at leveringstid kan forekomme?

Mærkeligt at de stadigvæk reklamerer med det til 9999 kr, hvis det passer at Panasonic Norden har lukket ned for leverancen?

Men er det ikke kun rygter? Jeg tror ikke på at det passer, fordi det er jo direkte ulovligt for en leverandør at bestemme udsalgspriser, eller at nægte at levere et produkt fordi vedkommende butik sælger produktet for billigt. Hvis det virkeligt passer burde de meldes til forbruger styrelsen.

Skrevet den: 15-August-2008 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af GUPE GUPE skrev:

Jeg tror ikke på at det passer, fordi det er jo direkte ulovligt for en leverandør at bestemme udsalgspriser, eller at nægte at levere et produkt fordi vedkommende butik sælger produktet for billigt.

I så fald tror jeg at B&O  bør skydes v daggry . .!  

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 21:03

Jeg tror ikke på at det passer, fordi det er jo direkte ulovligt for en leverandør at bestemme udsalgspriser, eller at nægte at levere et produkt fordi vedkommende butik sælger produktet for billigt.

Eller Pioneer...!!

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 21:14
I mine ører det rigtigt nok at en leverandør kan nægte at sælge deres produkt til en butik? De må vel selv bestemme hvem de sælger til?
Grunden til man ikke finder B&O så mange steder er vel ikke kun fordi Fona er de eneste der gider sælge det?

Om det så er tilfældet i den her sag, skal jeg ikke blande mig i:P

Skrevet den: 15-August-2008 kl. 21:49
Så er jeg sgu spændt på om jeg for mit d.21

Skrevet af: Snippergyppen
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 22:21

-------------
Philips 32PF5321
Sony STR-DG820
Argon 6250,6220,SUB8SO, 5.1
Samsung SMT-H3106
Playstation 3 40 GB

Skrevet den: 15-August-2008 kl. 22:49
Hvis det nu er Panasonic dk der er blevet sure, el-giganten vel bide i det sure æble og parallel importere det. Selvom det ikke er optimalt kan de leve op til deres annocering.

Undres måske bare en smule hvis ikke evt. Pana dk ikke allerede har været inde over og godkendt tilbuddet. Virker mystisk.

Anyways, Kunne el giganten som er forholdsvis store i Norden ikke presse panasonic dk lidt...

Skrevet af: gsmidth
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 23:13
Har lige bestilt et på elgigantens hjemmeside. Kunne vælge levering fra den 20.8 så nu er det bare at håbe der dukker et tv op

Skrevet af: mreiche
Skrevet den: 15-August-2008 kl. 23:54
Det er iøvrigt også i El-Gigantens tilbudsavis gældende fra og med 18/8 til samme pris. Med 2 uger i træk til den pris, så har de vel tænkt lidt over logistikken....

Men hvor kan man lige se giraffen? Jeg har været forbi Herlev der ikke havde et eksemplar. Og da stort set alle andre fladskærme de har til skue, leverer et middelmådigt til dårligt billede, når det handler at vise almindelig TV, så vil jeg se det med mine egne øjne, før end at jeg bider på krogen.

Hvorledes har dette TV iøvrigt med judder? Eksempelvis om de lodrette kabler på en hængebro kommer hoppende hen over skærmen, hvis billedet viser en panorering hen langs en hængebro?

Og hvorledes har dette TV det med SD? Er der i det hele taget nogen som mener de har et 40"+ TV der er istand til at vise SD uden, at billedet bliver mishandlet og vist med kunstig skarphed og lejlighedsvise firkanter, selv når det bliver betragtet fra en passende afstand?

Jeg har en fornemmelse af at plasma generelt er bedre til SD, måske mest fordi, at farver vises pænere, men det er måske blot min idé?

Og så er der lige min bekymring omkring specielt burn-in. Hvilke plasma skærme har indbygget et værn imod burn-in og retention?

Mvh.
Michael

Skrevet den: 16-August-2008 kl. 00:39
Surprise surprise........ El giganten kan jo det hele . NOT!

Skrevet den: 16-August-2008 kl. 08:59
du kan se tv'et i fields.

og sjovt nok virker det som om folk stadig bliver afvist i nogle butikker.

Ved ikke helt hvad der foregår, men jeg er sikker på at el-giganten ville få mere sympati/forståelse hvis de meldte klart ud.

Jeg har også bestilt via hjemmesiden, jeg gider ikke rende ud i butikker igen fra mandag, -så jeg håber på det bedste :-)

Skrevet den: 16-August-2008 kl. 20:32
Jeg tog i Fields og så det. De sælger det stadigvæk, og regner med at kunne levere senere i september, dvs. når Panasonic kan levere. I mine øjne viste TV'et det bedste billede af alle de de havde udstillet, inklusiv en dyrere Pioneer, der hang lige ved siden af. Men det var muligvis blot en spørgsmål om indstilling. Og dog, Panasonic'en har større opløsning. Iøvrigt var visning af almindelig TV generelt bedre hos El-Giganten i Fields end i Herlev.

Jeg så både almindelig TV, som var cykelløb og tennis fra OL, samt en film på DVD. Dvs. jeg formoder at det var DVD, da opløsningen ikke var så skarp som jeg har set fra Blueray. Netop udsendelsen fra OL blev vist på en naturlig facon, og ikke med en overskarphed som stort set alle LCD'erne. Det eneste digital-firkant flimmer jeg bemærkede var omkring en del af det resultat-overlay der blev vist i tenniskampen, det var lidt lige som et JPG-billede der er blevet komprimeret for meget. Netop sådan et panel med stillinger og resultater der bliver vist oven i selve kampen er dog et punkt LCD'erne mestrer. Her kommer den overskarphed de altid udviser dem tilgode, på Panasonic'en var de altid lidt uldne, men hellere det, end at alt bliver unaturligt skarpt. Farver og hurtige panoreringer var så til gengæld der hvor Panasonic'en gav LCD'erne baghjul. Flere LCD'er led grimt under at skulle vise cykelbanen (af træ) som baggrund til nærbilleder af cykelrytterne. Det blev uskarpt, farveløst og en pixeleret masse.

Så er der bare det med retention og burn-in. Skal jeg være urolig når TV'et også kommer i hænderne på konen og datteren som begge kunne finde på, at bruge DVD-spillen til at afspille lyd'CD'er, og andet hvor der konstant vises et næsten fast billede?

Skrevet af: afk
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 08:44

Apropos leveringssituation,

Så fortsætter El-giganten deres TV-reklamer med 42PZ85E til 9999,-!

En avis kan være for-produceret, så den kan være svær at stoppe/erstatte med andet, men et reklameindslag kan ikke falde ind under samme kategori - især med El-gigantens indslag, der er en "wrapper" af små indslag med nogle slagvarer, så det burde blot være en simpel redigering.

Det passer bare ikke rigtigt sammen med rapporterne om de generelt manglende udstillings-modeller og leverancer    - med enkelte undtagelser som Fields...

Skrevet den: 17-August-2008 kl. 20:33
Du har helt ret med de trykte reklamer, men jeg har en mistanke om, at man som annoncør godt kan finde på, at lade TV-reklamer fortsætte uanset leveringssituationen. Hvis først man får lokket en mulig kunde indenfor i butikken, så har man jo i det mindste muligheden for at sælge dem noget andet 

Skrevet af: Bjarke
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 21:17

Ja for det er fastsatte priser.... men har hørt at ansatte i fona kunne få 25% på B&O produkter.. men da B&O fandt ud af det, ville de ikke sælge til den fona afdelling mere... Det kommer åbenbart an på at holde prisen konstigt oppe.

-------------
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive

Skrevet af: slate
Skrevet den: 22-August-2008 kl. 11:54

Min kollega og hans nabo har netop fået deres leveret fra elmutanten i Holstebro. De drønede derud da tilbudet kom i sin tid og fik at vide at der var levering til 21/8.

Min kollega var i øvrigt derude igen senere for at købe en på hans forældres vegne og det kunne ikke lade sig gøre.

"kollega +nabo" var tilsyneladende de eneste de havde i systemet, og så havde de en fedtet liste ved siden af hvor der stod en 5-8 stykker som: "skulle have besked hvis det blev muligt at købe"

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet den: 22-August-2008 kl. 12:06
Jeg har idag fået at vide, at jeg først kan forvente mit fjernsyn i midten af september - selvom jeg havde fået lovning på det d. 20/8..
Skidt skidt.. Jeg fik tilbud om at vælge et hvilket som helst fjernsyn i elgiganten, men der er jo intet der kan hamle op med det? :(

Hvordan bør jeg forholde mig? Kan jeg forlange, at jeg vil købe det et andet sted og de kan betale differencen? Det tror jeg ikke, at jeg kan, da de har tilbudt mig at få pengene tilbage - men det er jeg jo ikke interesseret i.. Jeg vil bare gerne have mit fjernsyn!!

Skrevet af: jessmoeller
Skrevet den: 22-August-2008 kl. 12:34

Oprindeligt skrevet af Bitteboy Bitteboy skrev:

Jeg har idag fået at vide, at jeg først kan forvente mit fjernsyn i midten af september - selvom jeg havde fået lovning på det d. 20/8..
Skidt skidt.. Jeg fik tilbud om at vælge et hvilket som helst fjernsyn i elgiganten, men der er jo intet der kan hamle op med det? :(

Hvordan bør jeg forholde mig? Kan jeg forlange, at jeg vil købe det et andet sted og de kan betale differencen? Det tror jeg ikke, at jeg kan, da de har tilbudt mig at få pengene tilbage - men det er jeg jo ikke interesseret i.. Jeg vil bare gerne have mit fjernsyn!!

Det er surt at skule vente så længe på sit tv, når de har lovet en tidligere levering.

Der reelt kun 2 muligheder: Vent eller få pengene tilbage.

Man kan ikke forlange at en butik betaler differencen for et tv der er købt andet sted

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 22-August-2008 kl. 13:25
Jeg har lige fået mit ind ad døren

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: cs3650
Skrevet den: 22-August-2008 kl. 16:48
Har lige modtaget mit og skal i gang med sætte det op.

Skrevet den: 23-August-2008 kl. 15:48
#Spawn & # cs3650

Har i købt i butik eller bestilt over nettet ?

Jeg købte mit om morgenen første dag der var tilbud og har fået samme besked bitteboy.

Det man kan frygte lidt er hvordan de fordeler de få, de nu for hjem..!
går det efter tur? ja så ville jeg mene jeg havde fået mit!?

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 17:31

Jeg bestilte mit ved at ringe til kundeservice om morgenen på første tilbudsdag, her blev det så lagt som en internet bestilling.

Udmærket skærm iøvrigt

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 19:58
Hej Allesammen

Jeg må indrømme, at jeg er rigtigt skuffet over Elgigantens service og tilbud hos dem.

Jeg var ude i Elgiganten på Fisketorvet på deres 1. tilbudsdag (d. 11-08-2008). Her fik jeg lovning på, at jeg kunne hente fjernsynet senest d. 20-08-2008.

Da jeg kom derud med en lejet varevogn til at fragte fjernsynet hjem i, så havde de selvfølgeligt ikke fået det hjem - jeg måtte gå med uforrettet sag og en regning fra en varevogn rigere.. :(
- Tilgengæld lovede de højt og helligt, at jeg senest kunne hente det i dag (d. 11-09-2008). (Jeg fik muligheden for at få et LG60" tv istedet, men det har jeg ikke plads til eller pengene tilbage - men det får jeg jo intet nyt fjernsyn af)

Af skade bliver man klog, så jeg ringede til deres kundeservice igår som ikke kunne fortælle mig om det var kommet.. Genial kundeservice! Men de kunne få en fra afdelingen til at ringe til mig, så en ekspedient ringede til mig lidt i 21 i går aftes.. Det var (selvfølgelig) ikke kommet, men ville komme i slutningen af måneden (ca. d. 26-09-2008) - ca. 1½ måned efter bestilling.

Jeg kan absolut ikke anbefale Elgiganten til nogen.. Meget dårlig service - og en masse ting de ikke kan holde...

Slutteligt kan jeg slet ikke forstå, at min kammerat som bestilte til samme pris på nettet et par dage (5-6 dage) fik hans fjernsyn LEVERET 6 DAGE EFTER BESTILLING - der er noget galt eller hvad synes I?

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 10:30
Ja, de snyder folk, og er slet ikke til at stole på. Det er set før.

Jeg vil dog ikke give skylden videre til de stakkels ansatte. For de aner for det meste ikke, hvad der foregår i koncernen. De giver bare beskeden videre fra øverste instans.
Næh, de skyldige sidder længere oppe i højhuset - blandt ledere og (dum)smarte marketingsmænd.

Min kammerat arbejder for et reklamebureau, og kan bl.a. se deres aviser 2-3 uger før, de bliver smidt i postkassen.

Her er et eksempel på, hvad de kan finde på at spise deres kunder af med:

Tilbudsavis: På forsiden stod der bl.a. - med store fine bogstaver - at de havde et "stærkt begrænset" antal PX80E til salg for 6.000kr. Nederst på siden stod der "Se mere på side 6".

Da man så bladrer om på side 6, kan man så se med små bogstaver, at det drejer sig om PX8 og IKKE PX80.

Ja, trykfejl kan forekomme - ingen tvivl om det. Men lur mig ikke, at de har gjort det med vilje for at lokke kunder ind i butikkerne. Det kan sagtens ligne El-Gigantens metoder at markedsføre sig selv på.

Jeg finder det selv ret forkasteligt!

Print side | Luk vindue