Print side | Luk vindue

harman/kardon AVR 255

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=45305
Udskrevet den: 01-Juni-2025 kl. 02:33

Emne: harman/kardon AVR 255
Skrevet af: Guests
Emne: harman/kardon AVR 255
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 09:26

Hey,

Jeg har lige fået sådan et møgdyr ind ad døren :)

Lyden er rigtig god, men når jeg slukker for den (standby) så kommer der en lille lyd fra venstre højttaler???
Jeg vil ikke kalde det et "knald" eller skratten, nærmere en bip-agtig lyd.

Er det en defekt udgang eller siger harman/kardon bare sådan???

Nogen der har sådan en som kan nikke genkendende til det jeg beskriver, eller har et bud på om den skal en tur tilbage?

Den er købt hos CineMagic, fin service og gode priser :)

Svar:
Skrevet af: jrued
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 09:31

er det når du slukker helt for den? altså så den ikke står standby?

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 09:39

Nej det er når jeg sætter den i standby tilstand :)

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 09:43

Har samme model og købt samme sted. Men den skal ikke sige nogen lyd, ved standby. og slet ikke når den slukkes.
prøv og skue helt ned for lyden, inden du sætter den i standby. Så burde
det nemlig ikke have noget at gøre med din højtaler tilslutning.

Har en kamerat som har købt en denon 2808, det har han fortrudt. harman/kardon AVR 255 spiller bare godt

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 09:56

Den spiller nemlig kanon godt, dejlig varm i lyden :)

Den siger også lyden når lyden er skruet helt ned eller er på mute, så den må vist retur :(

Tak for hjælpen...

Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 11:14

Ja det bliver da ikke sjovt at undvære den, Som xcardmans siger min heller ikke den lyd du snakker om.

Xcardman: Godt at høre du stadig er glad for din, jeg venter bare på den firmware de lovede ville komme inden for en måned, men det jo så 2 måneder siden de sagde det.

Skrevet af: datlars
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 11:27

Min siger heller ikke noget når jeg slukker den.

Har I også en svag pulserende knurrende lyd fra jeres efter et stykke tid når den er blevet varm?

Min er helt lydløs når jeg tænder den men efter et stykke tid kommer der en svag, men dog hørbar, lyd fra de 2 blæsere i den.

Jeg har haft kabinettet åbent og set at blæserne efter et stykke tid begynder at rotere, men stadig lydløst. Men efter lidt mere tid (og varme) så begynder de at at støje. Hvis jeg så standser dem med en finger knurrer det stadig, så det må vel være noget styreelektronik der laver støjen??

Skrevet af: jrued
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 11:46

men angående lyden fra højtalerne tror jeg ikke det er nogen defekt udgang. så længe højtaleren spiller fint når den er tændt.

det er meget normalt at højtalere og sub for den sags skyld kan give en lyd fra sig når spændningen i dem forsvinder.

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 14:46

Til Susperia
Er du stadig glad for den, du snakkede om at skulle byttes. Har du fået nogenlunde styr på stereo lyden.

Jeg har sat den ene blæser ud af spillet, da den larmede. Jeg kører dog
med effektforstærkere til mine fronter. Den bliver cirka 35-37 grader varm
efter 2 timers brug.
Det er åbenbart en defekt på denne model.

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 14:54

Jeg er nogenlunde glad for den. Men venter og ser hvad den firmware får gjort.

Jeg har haft snakket med H/K, og han lovede som sagt den firmware, som egentlig er grunden til jeg beholdte den.

Ang stereo lyd fortalte ham fra H/K at min gamle 245 faktisk havde en bedre dlp chip eller hvad det nu var han kaldte det, Så den var bedre til stereo. Så jeg ved stadig ikke om jeg skal kigge videre efter en anden.

Men jo har fået det lidt bedre med stereo, Men er ikke super tilfreds altid, da den mangler meget dybde i forhold til den anden jeg havde.

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 15:30

den firmware er det noget du får tilsendt, eller hvordan skal den opdateres

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 15:33

Nej den skulle gerne komme på denne her side http://www.harmankardon.com/product_support/SupportDetails.aspx?Region=EUROPE&Country=GB&Language=ENG&cat=&prod=AVR%20255/230&sjump=ps&ky=1ADEDABFC78221D4AAAD5B52D215F256&#active - http://www.harmankardon.com/product_support/SupportDetails.a spx?Region=EUROPE&Country=GB&Language=ENG&cat=&a mp;prod=AVR%20255/230&sjump=ps&ky=1ADEDABFC78221D4AA AD5B52D215F256&#active

Og så kan man opdatere via sin pc

Skrevet af: daemon_ninth
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 15:38
Firmwaren vil blive tilgængelig på HK's site. Opdateringen kan gøres derhjemme via RS-232 porten.

Hvad er grunden til, at du venter på firmwaren Susperia? Hvilke(t) problemer har du med din HK 255?

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 16:51

Min ps3, x360 og min hd dvd hakker i det, fordi det kommer fra 60hz og så laver den det om til 50hz.

Og så hvis jeg pauser filmen på min hd dvd, så får den ikke lyden tilbage med mindre at jeg spoler tilbage.

Ved du hvornår den firmware kommer, Eller du arbejder ikke ved H/K?

Jeg har ikke selv fået set så mange blu ray film på den, Men har læst på nogle udenlandske sider at den kan have problemer med nogle film.

Skrevet af: larsl
Skrevet den: 13-August-2008 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Susperia Susperia skrev:

Min ps3, x360 og min hd dvd hakker i det, fordi det kommer fra 60hz og så laver den det om til 50hz.

Du kan få den til at vise 60hz ved at trykke 2 gange på "back/exit" knappen på receiveren mens den er slukket.
Hold knappen inde ved 2. tryk til til display viser PAL to NTSC. (sættes tilnage til PAL på samme måde.)

Det fjernede hakkeriet på mine HD-DVD og NTSC-dvd'er

Læs evt. mere her: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=771558&page=21 - http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=771558&p age=21

/Lars

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 17:40

Tak for det, Så vil jeg da lige prøve det.

Men håber stadig de kommer med en opdatering hvor den bare køre igennem avr255 uden at gøre noget andet, Er da næsten sikker på at man kan på onkyo.

Edit: Nu hvor der er så mange her som har den, Kan i så fortælle mig om det altid er 48khz fra blu ray og hd, jeg har ikke set den skrive andet. Ved så heller ikke om det har noget at sige, har ikke forstand på det. Tænkte det kan være jeg har sat et eller forkert?

Edit2: Jeg har sjovt nok ikke lige set den side du linker til, selvom jeg faktisk har skrevet i den tråd ang det med at stereo lyd lød tamt. Men den kom jo pludselig op på så mange sider, så gad ikke følge med mere, men tak for oplysningen.

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 19:33

Vil blueray ikke hakke en lille smule på dit tv, da det ikke kan modtage et 1080p/24 signal, men det du jo nok i forvejen.  

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 19:42

Jo, men så lidt at det egentlig ikke generer mig.

Og det er intet i forhold til det hakkeri som den omtalte 60 til 50hz konvertering giver...

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 20:03

Ja præcis som larsl siger, Det er intet i forhold til. jeg købte optoma HD65 projektoren som understøtter 1080p/24, Og jeg lagde ikke mærke til det kørte bedre end på mit tv.

Larsl. Skriver din også 48khz når du ser film?

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 21:02

Skriver din også 48khz når du ser film?

Næh ikke ved bitstream, kun ved pcm fra afspillerne (EP30 og HD-XE1) men det passer vel også med at du kører med en PS3 der afkoder til PCM.

Men din EP35 burde da kunne levere bitstream.

EDIT: Du har faktisk ret, ved True-HD og DTS-MA skriver display et kort øjeblik 3/2/.1 48khz, men ved PCM står der PCM 48KHZ hele tiden.

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 21:33

Nu har jeg lavet en RMA på CineMagic's hjemmeside, så håber på en hurtig bytter :)

Jeg har ikke haft andre problemer med den og kan ikke nikke genkendende til at den ikke skulle lyde godt i stereo, tvært imod?

Heller ikke haft nogen form for snurrende lyd fra blæsere?

Nu nåede jeg så heller ikke at have den særlig længe, men glæder mig godt nok til at få en ny :)

Skrevet den: 13-August-2008 kl. 21:54

larsl. jeg troede bare det var højere end de 48 khz, men igen ved jeg ikke noget om det. bare det lyder fint, og det gør det jo.

Zardo. jeg havde nok også været tilfreds med den i stereo hvis jeg ikke lige havde skiftet den ud med H/K avr 245 som gav mere dybde end den nye her. Har måske også skrevet det lidt forkert, for den spiller godt i stereo, jeg mangler bare den bas jeg havde på min avr 245.

Men det sagde ham fra H/K ikke kunne bliver bedre med en firmware, da det var chippen der var lidt skrabet i forhold til den anden, Jeg kunne jo stille på sub og sådan noget til hver enkelt indgang på den gamle, her stiller man det til alle indgange, og det er lidt dårligt.

Edit: Det med blæserne har heller ikke generet mig, Jeg kan godt høre dem en smule, men så skal der være helt stille.

Skrevet den: 14-August-2008 kl. 10:06

Nåå okay, sådan er det jo en gang imellem :)

Jeg er egentlig selv Marantz mand, men havde bare lyst til at prøve noget nyt og er faktisk meget overrasket over hvor godt AVR 255 spiller i forhold til den gamle Marantz, som ellers var en af de større modeller (SR 7200).

Skrevet den: 25-August-2008 kl. 08:58

Jeg fik en ny her i fredags og den har ikke nogen lyd når den går i standby, lækkert :)

Til gengæld har jeg lidt støj fra blæserne, egentlig lidt højere end ventet og det kan godt irritere mig lidt. Nogen her som også kan høre deres?

Skrevet den: 25-August-2008 kl. 09:42

ja kan også godt høre mine blæsere, Men så skal der også være helt stille.

Skrevet den: 25-August-2008 kl. 11:10

Okay, vi sad lige og så en film igår nemlig og der kan man godt høre dem i de stille passager i filmen...

Det er da lidt ærgeligt syntes jeg, at de ikke har valgt nogen der er støjsvage

Skrevet den: 25-August-2008 kl. 11:44

Ja men sagde din den anden ikke noget? Der er en her inde fra som vidst har taget den ene fra. mener han skrev i starten af din tråd.

Skrevet den: 25-August-2008 kl. 12:17

Det kan jeg ikke huske, jeg nåede nemlig ikke rigtig at bruge den så meget pga. fejlen.

Jeg er ikke meget for at stoppe nogen af dem, der er jo en grund til at de sidder der.

Måske blæseren skal køres til ellers må jeg lige høre H/K om det er noget de er bekendt med og måske har en løsning på?

Den danske distributør ligger i Kvistgård, ikke ret langt fra hvor jeg bor :)

Skrevet den: 25-August-2008 kl. 12:30

Jeg har læst om mange fra england og usa brokke sig over de blæsere.

Så tror ikke det er noget de kan gøre ved, min er næsten 2 måneder gammel nu, og den siger ikke mindre end da jeg fik den.  

Skrevet den: 25-August-2008 kl. 13:07

Måske man bare skal vænne sig til lyden... Da jeg lige fik Samsung BDP-2400 syntes jeg også den larmede helt vildt, men nu hører jeg den slet ikke længere

Nu ser jeg bare frem til at se og høre en masse film i HD

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 17:03
Er der ikke en tendens til at blæsere larmer mere og mere når der kommer snavs på dem. Det gør de i min PC.

Skrevet den: 25-August-2008 kl. 17:14

Jeg har sat den ene blæser ud af spillet, da den larmede. Jeg kører dog
med effektforstærkere til mine fronter. Den bliver cirka 35-37 grader varm
efter 2 timers brug.
Det er den blæser i midten der larmer på min, den er sat ud af spillet ved
hjælp af et lille stykke ståltråd. Så nu siger den intet.
hvis man ikke bruger en effektforstærkere, bliver den sikkert noget varmere.  Så havde jeg heller ikke gjort det.

Skrevet den: 26-August-2008 kl. 15:12
Nu må jeg se om jeg bliver alt for generet af det... lige nu gider jeg ikke gøre noget ved det...

Skrevet den: 28-August-2008 kl. 10:03

Jeg har lige et lille spørgsmål til i andre AVR 255 ejere :)

Normalt plejer jeg ikke at have sub'en kørende når jeg hører musik i stereo. Men jeg kan ikke umiddelbart finde ud af hvordan jeg gør det bedst på AVR 255?

Hvis jeg sætter mine fronter til "Large", så kan jeg vælge sub indstilling "LFE". På den måde spiller min sub ikke med i stereo, det er jo fint nok.
MEN... hvad så når der skal ses film, der ville jeg jo helst gerne have mine fronter fritaget for dybbas, men er jeg så nødt til at gå ind og lave om på højttalerindstillingerne?

Min gamle Marantz havde en "Direct" funktion, hvor det var det eneste der skulle til for at gøre det.

Skrevet den: 28-August-2008 kl. 10:09

Det var også en af de ting jeg var meget utilfreds med, Og ja du skal stille om på det hver gang. Min qamle H/K kunne du sætte instillinger for hver indgang, og ikke som her hvor den gælder alle.

Men måske er det en ting der kommer med i den opdatering som kommer på et tidspunkt, Han ville ikke love noget ham fra H/K, men han mente det måske kom. Så vi må bare vente at se.

Skrevet den: 28-August-2008 kl. 10:59

Øv... håber de får det med i opdateringen.

Jeg kan ikke huske om du har skrevet det, men havde han nogen ide om hvornår de ville udgive opdateringen???

Skrevet den: 28-August-2008 kl. 11:05

Måske inden for en månede, Det kom an på om der kom flere ting som skulle med i den opdatering.

Skrevet den: 28-August-2008 kl. 11:33
Jamen, det bliver jo spændende at se når den kommer så

Skrevet den: 01-September-2008 kl. 10:12

Så er der desværre sket det at min nye 255'er også har fået en lyd når den sættes i standby???

Forskellen er nu bare at det kun sker på den her når den er blevet driftsvarm?

Det er lidt irriterende, så nu ryger den retur og så annullerer jeg handlen, for jeg vil kun forvente at det ville ske igen med en ny.
Jeg har tænkt tanken om det kunne være et varme problem, men efter at have prøvet med 2 andre recievere fra hhv. Marantz og Denon uden problemet, må jeg konkludere at det ligger i 255'eren... ØV!

Den har 10cm. luft til begge sider, 8cm. bagtil, 3 i toppen og fri luft i fronten og den føles ikke særlig varm efter at have hørt musik samt lidt film kiggeri.
Hvad har i andre???

En reset af 255'eren hjælper heller ikke... desværre

Skrevet den: 01-September-2008 kl. 10:26

Tror 3 cm i toppen er for lidt. jeg har 10cm til toppen, og jeg lagde et termometer på den på et tidspunkt, og der blev den over 50grader varm, jeg kan næsten ikke lægge min hånd på den når jeg har spillet lidt musik. Og der er den kun sat til -38-35 db.

Jeg har så godt nok ikke noget luft til den i siderne, Men synes over 50 grader er for vildt. Jeg har så godt nok ikke hørt det din kommer med, har faktisk slet ikke hørt andre med det problem. 

Skrevet den: 01-September-2008 kl. 10:49

Det kan jeg sagtens gøre... den er da varm, men ikke så man ikke kan ligge hånden på den?

Måske jeg skulle måle temp. på den når den har kørt lidt, det kunne være sjovt lige at sammenligne.

Det er bare rigtig ærgeligt, for den spiller virkelig godt jo.
Men jeg syntes bare ikke at den skal/bør sige den lyd.

Skrevet den: 01-September-2008 kl. 11:41

Jeg har også rost den og denne spiller også godt. Men! et meget stort Men.
soundround delen er rigtig god, men i stereo er mangler den noget.
Jeg synes også den spillede godt i stereo, men så skulle jeg lige prøve og sætte min gamle Technics SA-DX940 til. På de samme højtaler spillede min Technis med flere detaljer og mere dybe. netop de ting som  Susperia mangler. Nu har jeg haft 4 personer til at høre forskellen og alle med den samme konklusion. Lyden er meget flad på min 255.

Skrevet den: 01-September-2008 kl. 11:57

@xcardman

Har du den stadigvæk eller har du købt noget andet i stedet for.

Jeg overvejer en Onkyo 606'er?

Skrevet den: 01-September-2008 kl. 12:19
Jeg har den stadigvæk, men overvejer stærkt og købe noget andet.
Men denne gang skal jeg være helt sikker i mit valg og sikkert også i anden prisklasse. Det er jo en fin enhed, men den har bare en for dårlig chip til stereo. Den spiller jo ikke direkte dårligt, men der mangler bare noget. Jeg opdaget det jo også først, da jeg hørte den anden.

Skrevet den: 01-September-2008 kl. 15:00

jeg tor du skal op i en onkyo 875 for at få noget der er bedre, 606 er slet ikke så kraftig som avr 255. Jeg var også begyndt at tænke på at købe en onkyo 875, men venter lige og ser hvad 876 kommer til at koste.

xcardman. Min spiller nu rigtig godt i stereo, her mener jeg detaljer og diskant, det blev meget bedre da jeg købte supra kabler. Og bas har jeg fået bedre efter jeg snakkede med ham fra H/K, min sub stod på phase 180, og på 0 spiller sub med nu. og så har jeg sat bas på 10 på hver indgang.

Og så mente han også den ville rette op på det i den opdatering. De havde endna haft sat den til for at afprøve og måle, og de kunne ikke forstå jeg brokkede mig over den, for den spillede meget bedre end min gamle H/K sagde de.

Skrevet den: 01-September-2008 kl. 15:19

Min spiller heller ikke dårligt, men jeg vil helst undgå sub når jeg spiller stereo. der mangler bare dybe uden sub. Jeg venter også på den nye firmware inden jeg skifter noget ud. Den er jo et fund til pengene.
Jeg kan forstå, at de er i fuldgang med at lave den.

Skrevet den: 01-September-2008 kl. 16:05

Min sub er heller ikke så meget med, men den giver lige en smule mere dybde, og det gør den godt. når du stiller din bas til 10, så er det vidst kun dine højtalere du giver bas, Mit gav meget ved at gå fra 8 til 10. Hvad står din på?

Ja de er i fuld gang, jeg håber på maks 3 uger, men som han sagde, hvis der kom andre fejl der skulle rettes, så ville den blive udskudt.

Men at gå til en 606 vil jeg tro er dumt, men hvis du gør det zardo, må du endelig sige til om du synes den er bedre.

Skrevet den: 01-September-2008 kl. 16:16
Jamen det vil jeg da prøve, så højt stå min bas ikke. Den er bare ikke tilsluttet lige nu, men jeg ved at den stå som standard.

Skrevet den: 01-September-2008 kl. 21:11

Grunden til at jeg vil prøve en 606'er at den ligger i samme prisklasse.

Jeg har desværre ikke så jeg kan købe de større modeller

Nu giver jeg den et forsøg og jeg skal gerne komme med mit indtryk af forskellen på de to.
Jeg har også tænkt på Denon, men syntes bare ikke rigtig de rykker længere?

Imorgen ryger 255'eren retur og så venter jeg på at få pengene tilbage og med mine erfaringer med CineMagic, så tager det heldigvis ikke så lang tid. Det er simpelthen alletiders forhandler

Skrevet den: 04-September-2008 kl. 17:52
Nu jeg har sat min Technics SA-DX940 til med analog 5.1 og den lyder også bedre med HD lyd. Så der må være noget galt med 255. Nu venter jeg på den nye firmware og hvis den ikke bliver bedre ryger den ud. 
Det bliver ikke en harman/kardon næste gang.

Skrevet den: 05-September-2008 kl. 10:54

Okay, det lyder da ærgeligt.

Ud over Onkyo 606, så overvejer jeg også Denon 1909.

Skrevet den: 05-September-2008 kl. 14:02

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Nu jeg har sat min Technics SA-DX940 til med analog 5.1 og den lyder også bedre med HD lyd. Så der må være noget galt med 255. Nu venter jeg på den nye firmware og hvis den ikke bliver bedre ryger den ud. 
Det bliver ikke en harman/kardon næste gang.

Ang den ikke spiller HD lyd godt forstår jeg ikke, Der synes jeg den gør det rigtig godt, også selv almindelig 5.1 lyder meget bedre end de andre forstærkere jeg har haft.

Men har du prøvet at kontakte cinemagic, og høre om du kan få dine penge tilbage? Da jeg skrev at de kunne snakke med H/K om at lade handlen gå tilbage, sendte han den videre til dem, og så var det de ringede og ikke kunne forstå alt det jeg kom med.

Jeg overvejer også stadig onkyo 875/876, Hvis der ikke snart kommer den opdatering.

Zardo: Har du fået dine penge tilbage for den? Og hvad skrev du til dem?

Skrevet den: 05-September-2008 kl. 14:11

@Susperia

Jeg har ikke fået pengene tilbage endnu. Jeg sendte den i tirsdags, men har ikke hørt fra dem . Skrev så en mail til dem igår, som jeg heller ikke har fået svar på?

Det jeg gjorde var at oprette en RMA sag på deres hjemmeside hvor jeg valgte "fortrydelse af køb". Umiddelbart kan du kun fortryde inden for 14 dage fra modtagelsen.
Jeg skrev så at jeg havde fået mislyden igen, så den skal de nok lige tjekkes igennem først. Men håber jeg snart hører fra dem?

Skrevet den: 05-September-2008 kl. 14:15

Du må meget gerne vende tilbage med hvad der sker.

Jeg synes bare det er for dårligt der skal gå så lang tid før de kan komme med en opdatering, Og nu gider jeg snart ikke vente mere.

Skrevet den: 05-September-2008 kl. 14:50

Det skal jeg nok.

Det er det også, men når du at få opdateringen inden du skaffer dig af med den, så må vi andre lige høre om det er blevet bedre :)

Skrevet den: 05-September-2008 kl. 17:49

Så har jeg modtaget en mail fra CineMagic om at de har tibageført det fulde beløb for min fortrydelse af AVR 255 :)

Igen, god service fra dem :)

Skrevet den: 06-September-2008 kl. 12:34

Jeg tager alle mine ord igen omkring min Harman/Kardon AVR 255, fejlen
var slet ikke på min Harman, med en forkert indstilling af min effektforstærker. Da jeg spillede uden effekt trin, var lyden stadig flad.
den mangler nogle detaljer i diskant området uden effekt trin.
Det læste jeg også i en lille mini test mellem en onkyo 606 og harman.
Der var på en som havde lagt et link der på forrummet, men kan desværre
ikke lige finde det.
så nu er jeg super tilfreds

Skrevet den: 07-September-2008 kl. 11:17

Det lyder godt, så ryger den ikke lige med det samme?

Jeg får noget andet at grej hjem på onsdag, så det bliver spændende at høre om det bliver bedre?

Skrevet den: 07-September-2008 kl. 11:59

Jeg er stadig super tilfreds, det tog også sin tid. Basen lyder ikke muddet og man kan høre alle detaljer, på et lavet volume niveau.
Du må meget gerne skrive på denne tråd, hvad du synes om dit nye udstyr.

Skrevet den: 07-September-2008 kl. 12:49

Xcardman: Ja det kræver lidt tid at få den indstillet ordentligt, men jeg er også tilfreds ned lyden nu. Hvad var bedst i den mini anmeldelse du læste?

Zardo: Blev det 606 du prøver?

Skrevet den: 07-September-2008 kl. 13:02
det var en 606 der vandt.
Men jeg tror de har haft samme problemer som vi har haft.
hvis den var indstillet rigtig  tror jeg ikke den havde vundet. De skriver  nemlig at den havde nogle mangler i diskant området.
Jeg tror dog at en 606 er mere brugervenlig.

Skrevet den: 07-September-2008 kl. 13:26

Ja diskant mangler den slet ikke efter en ordentlig opsætning.

Og da jeg skiftede højtaler kabler til supra rondo bi wire, mener det var det de hedder, der kom der endnu mere diskant og klarhed.

Skrevet den: 07-September-2008 kl. 13:31
Jeg prøver den helt nye Denon AVR-1909, de små test der har været af den indtil videre har været rigtig positive. Så nu må vi se :)

Skrevet den: 07-September-2008 kl. 15:47
Den tror jeg også jeg havde valgt frem for en 606, plus den har preout 

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 10:13

Så fik jeg min nye Denon AVR-1909 sat igår aftes :)

Mht. mine oplevelser af den, så vil jeg skrive om dem i http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46531&PN=1 - denne tråd.

Skrevet af: JayKay
Skrevet den: 23-September-2008 kl. 15:37
Jeg har fået en Harman Kardon AVR-255.

Men idag da jeg skulle tænde den og høre noget musik fra min Ipod var der
et eller andet der sagde noget... jeg tror den er brændt af :-(
Jeg havde sat den på 55 db.
Når jeg tænder den skriver den "protect" i displayet og slukker igen.
Jeg har Dali Concept 1 Som højtalere.

Hvad skal jeg gøre?

Skrevet den: 23-September-2008 kl. 15:46

Prøv lav en reset, mener det er bag på man gør det.

Så skal du godt nok indstille det hele forfra.

Skrevet den: 23-September-2008 kl. 15:51
Nu har jeg prøvet at resette den, men den skriver stadig "protect" og
slukker.
Hvad skal jeg så?

Skrevet den: 23-September-2008 kl. 15:59

Ok så ved jeg det ikke, så må du nok kontakte forhandleren, Eller H/K

Hvor har du købt den?

Skrevet den: 23-September-2008 kl. 16:21

Prøv at tage alle kabler af (undtagen 220v) og se om det er en kortslutning i et af dem der gør det.

Start evt. kun med at tage højttalerne fra.

Skrevet den: 23-September-2008 kl. 16:53
Jeg må lige prøve når ungerne er blevet lagt i seng.
Jeg kommer lige med en tilbagemelding.

Skrevet den: 23-September-2008 kl. 19:12
Nu har jeg prøvet at tage alle kabler fra undtagen strømstik, men den siger
stadig "protect" og slukker.
Jeg vil prøve at skrive til H/K og spørge om hvad det kan være.

Skrevet af: Haapanen
Skrevet den: 23-September-2008 kl. 19:28
Er der ingen garanti ?

Skrevet den: 23-September-2008 kl. 19:30
Jo, jeg har lige købt den så det skulle der være.

Skrevet den: 23-September-2008 kl. 20:50
Nu har jeg skrevet til H/K. Så må vi se hvad de siger.

Er der ikke noget med at man kan opdatere den?
Hvordan gør man det?

Skrevet den: 24-September-2008 kl. 07:41
Hvorfor skriver du til H/K, jeg ville da som det første tage kontakt til forhandleren. Hvor har du købt den henne?

Skrevet den: 24-September-2008 kl. 09:14
Har selv en 255, hvis den stadig siger "protect"  selvom højtalerne ikke er tilsluttet er den defekt. som jeg kan forstå det, virkede den jo i starten.
Så hvis du ikke har sat højtalerledninger ordenligt, kan den være brændt af. Der skal faktisk ikke meget til. Der skal sikkert skiftes en sikring.
tage kontakt til forhandleren med det samme.

Skrevet den: 24-September-2008 kl. 19:47
Jeg har købt den igennem min stedfar som arbejder hos Calamus Danmark.
Han er sat på sagen og han vil i morgen kontakte importøren.

Skrevet af: KongKent
Skrevet den: 16-Juli-2009 kl. 06:44

Jeg hiver lige en gammel tråd frem igen, her et lille års tid efter bølgerne gik højst.

For jeg overvejer nemlig at investere i en H/K AVR 255, da min nuværende Pioneer ikke har HDMI-indgange, og gider ikke overføre HD-lyd fra BD-afspilleren via otte analoge signalkabler mere.

Så valget skal stå mellem en Pioneer 919 eller en H/K AVR 255. De koster begge omkring 5K. Pioneer passer ind i mit udstyr (se signatur), men jeg har hørt en del positive toner omkring Harman Kardon AVR 255, så vil lige høre jer om følgende:

Er der styr på sub spiller med i 2 ch stereo?

Har alle problemer med varmen?

Er der problemer med HDMI-indgangene der giver "sne"?

Hvordan er den ellers, helt generelt?

I signaturen kan I som sagt se hvilket udstyr den kommer til at spille sammen med.

Håber nogen gider tage sig tid til at genoplive tråden for en stund.

-------------
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H
BD: Panasonic DMP-BD55
Front: Dali Evidence 870
Center: Dali C1000
Bag: Dali R1000
Sub: Dali SWA-15

Skrevet den: 16-Juli-2009 kl. 07:45

Lydmæssigt er 255'eren rigtig god, der savnede jeg aldrig noget. Mht. sub, så er den lidt begrænset her mht. indstillinger når vi taler fler kanals lyd kontra 2 kanals. En source direct funktion ville have hjulpet her, men det kunne man ikke på den jeg havde. Måske en software opdatering har hjulpet på det?

Så lige bortset fra sub muligheder er det en fed receiver.

Nu har du godt nok allerede bestemt dig for en 919 eller 255, men mener at der lige er kommet nye modeller fra Denon, som måske var værd at se på?

Skrevet den: 16-Juli-2009 kl. 07:53

Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Nu har du godt nok allerede bestemt dig for en 919 eller 255, men mener at der lige er kommet nye modeller fra Denon, som måske var værd at se på?

Njaaarrhhh... så er jeg heller ikke mere låst fast, end at Onkyo, Denon, NAD m.fl. også stadig sagtens kan komme i betragtning. Hvilke modeller tænker du på?

For jeg tror jeg skal til Aalborg igen snart, og lige få lyttet til den AVR 255 igen, og så måske forbi HFK og snuse lidt til deres Denon udstyr. For når jeg nu alligevel har valgt, at det godt kan blive andet end Pioneer, så er det jo ligegyldigt om det er Denon, Marantz, Harman Kardon eller Onkyo, da KURO-link og fjernbetjenings-fidusen alligevel ryger ud af vinduet.

-------------

Skrevet den: 16-Juli-2009 kl. 08:18

Der er fuld knald på sub efter de kom med en opdatering, så der mangler den ikke noget overhovedet.

Jeg var klar til at gå af med min dengang, men endte op med at beholde den efter de kom med en opdatering som rettede de problemer jeg havde.  især efter jeg hørte min vens onkyo 806, den var jeg faktisk temmelig skuffet over, især efter hvor meget de bliver anbefalet her inde.

Varm bliver den godt nok, og det er desværre helt vildt. Men det tager jeg ikke så tungt.

Jeg havde sne på via den ene hdmi indgang, hvor jeg lige skulle ned og pille ved kablet engang imellem, men her den anden dag prøvede jeg at vende stikket, og så var det problem løst, så det har hele tiden været noget med kablet.

Og generelt er jeg helt tilfreds med den nu, der er lige nogle små ting som jeg kunne bruge. lidt flere hdmi indgange, men kan faktisk ikke lige nu finde på flere minusser.

Skrevet den: 16-Juli-2009 kl. 08:47

@ Susperia > Fabelagtigt. Sådan noget med opdatering der gør at sub'en virker m.v. gør mig lidt mere sikker.

Hvad med HD-lyd og surround generelt? Er du tilfreds?

-------------

Skrevet den: 16-Juli-2009 kl. 08:54

Jeg er meget tilfreds med min og synes ikke den bliver særligt varm.. En fed ting ved den er at den spiller rigtig godt i stereo.

Avr355 fås til 6000 her: http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-avr-3791p.html - http://www.cinemagic.dk/shop/harman-kardon-avr-3791p.html

Skrevet den: 16-Juli-2009 kl. 09:09

Ja jeg er tilfreds med HD-lyden også, den spiller godt som Haapanen skriver.

Men min den bliver så varm at jeg ikke kan holde hånden på den, målte den i starten til omkring de 60 grader mener jeg det var.

Men det skal også lige siges at den er helt lukket til i siderne, og der er 10cm luft til toppen. Så selvfølgelig er det også med til at gøre den varm.

Min gamle H/K stod samme sted, men blev ikke helt så varm.

Skrevet af: PhDream
Skrevet den: 16-Juli-2009 kl. 09:12
Og glem ikke Yamaha. F.ex. denne: http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/985459_
-rx-v663-yamaha.html

Der får man utrolig meget til prisen.

Skrevet den: 16-Juli-2009 kl. 12:58
Det lyder da kanon mht. den opdatering...

Skrevet den: 16-Juli-2009 kl. 14:02
For megen surf på nettet har gjort mig alvorligt lun på AVR 355, altså storebroderen. Jeg må ned i en butik snarest muligt, ellers sover jeg ikke roligt den næste tid. 

Også for lige at høre på alternativerne i den prisklasse.

For nej, jeg får ikke råd til en SC-LX Pioneer i denne omgang.

-------------

Skrevet den: 17-Juli-2009 kl. 23:59

Der er fuld knald på sub efter de kom med en opdatering, så der mangler den ikke noget overhovedet.

Hvad skal den opdaterede version hedde, for at den er i orden?

Jeg overvejer lidt at købe én i starten af næste måned, men gider ikke købe en ny som jeg selv skal til at opdatere. Den skal sgu være i orden fra start.

Bonusspørgsmål: Hvordan opdaterer man en receiver?
(har aldrig prøvet den slags)

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 11:08

Oprindeligt skrevet af KongKent KongKent skrev:

Hvad skal den opdaterede version hedde, for at den er i orden?

Jeg overvejer lidt at købe én i starten af næste måned, men gider ikke købe en ny som jeg selv skal til at opdatere. Den skal sgu være i orden fra start.

Bonusspørgsmål: Hvordan opdaterer man en receiver?
(har aldrig prøvet den slags)

Hvis der ikke er LAN stik, så sker det via afspiller med en CD.

Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 11:46
På H/K AVR255+355 opdaterer man  med software på en PC og en serielforbindelse til receiveren.

Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 12:55
være opmærksom på ikke alle rs232 seriel usb stik virker til dem.

se denne http://www.iogear.com/product/GUC232A/ - http://www.iogear.com/product/GUC232A/

den har jeg selv brugt og virker

Skrevet den: 18-Juli-2009 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af larsl larsl skrev:

På H/K AVR255+355 opdaterer man  med software på en PC og en serielforbindelse til receiveren.

Puha, det lyder omstændigt. Skal receiveren være opkoblet til en skærm mens man opdaterer den, eller kan man koble den fra, stille den ind til sin pc og opdatere den dér?

(hus hvor pc står på 1. sal og hjemmebiograf er i stueplan, i den anden ende af huset (som er 224 kvm)  ).

-------------

Skrevet den: 19-Juli-2009 kl. 01:50

Du behøves kun at kunne se computerens skærm under opdateringen.

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 09:40

Så er der firmware igen

September 13 opdatering har reddet livet for min h/k 255, efter jeg fik ps3 slim har jeg haft problemer med flimmer på skærmen, når jeg var i ps3 menuen, så jeg har flere gange truet den med druknedøden.
Jeg havde ikke problemet med ps3 fat, så det er ikke sikkert problemet er så udbredt.

Update Improvements

This software package includes the following updates for your AVR. Even if you have not encountered any of these issues, we recommend that you install the new software to take advantage of additional minor performance improvements:

• The elimination of audio glitches that previously occurred when the audio stream was interrupted or changed, particularly when changing sources.
  • Issues with occasional loss of sound or inability to lock incoming high-resolution audio streams.
  • Improved compatibility with cable set-top boxes when an HDMI™ connection is used.

In addition to the items resolved in this update, all previous improvements are also incorporated in this software, including:

• The AVR will now pass “whiter than white” and “blacker than black” video information when it is available. Note that not all video displays are compatible with these signals, and the video information cannot be displayed unless both the source and display are able to handle them.
  • Occasional screen or display freezes or loss of video when the switching from analog video to HDMI™ video or between AM/FM and XM® radio have been eliminated.
  • The AVR now corrects for frame jitter.
  • Dolby® Pro Logic® IIx processing is now available for 7.1 systems when the input source is “DTS-ES® discrete.”
  • Occasional pops and clicks with certain PCM audio sources have been eliminated.

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 09:59
Tak for det. den må jeg da lige se og få ned

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 10:05

Jeg kan ikke hente den ned. Det siger bare klik når jeg trykker accepter, og så sker der ikke mere.

Hvordan pokker får jeg den så ned?

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 10:10

Jeg havde samme problem i Internet Explorer, prøv med f.eks.  firefox istedet. Det virkede hos mig

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 10:33

Jeg fandt et direkte link på minhembio.com http://www.harmankardon.com/resources/Brands/harmankardon/Products/ProductRelatedDocuments/en-US/Software/AVR255_AVR355_SoftwareUpgrade.zip - http://www.harmankardon.com/resources/Brands/harmankardon/Pr oducts/ProductRelatedDocuments/en-US/Software/AVR255_AVR355_ SoftwareUpgrade.zip  

Husk at opdateringen ikke fungerer i win7 og muligvis også vista.. Jeg var nød til at skifte fra 7 tilbage til xp for at få gjort opdateringen færdig :-/

Skrevet den: 14-Oktober-2009 kl. 11:35

Lige en detalje. Installeren skriver 254/354 i toppen, som er de tilsvarende amerikanske modeller. Men det var ikke et problem for mig at installere den.. lige bortset fra at win7 går i stå ved video upgrade.

Print side | Luk vindue