Print side | Luk vindue

kvalitets afspiller

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=45490
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 13:38


Emne: kvalitets afspiller
Skrevet af: wads
Emne: kvalitets afspiller
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 16:08
Hej

Jeg skal bruge en god afspiller. Har dog ikke brug for opskallering, så der kune man måske spare lidt. Hvor får jeg så det bedste billede.

På forhånd tak

Henrik



Svar:
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 16:16
Hvad er pris klasse ?

Eller så regner jeg med at det er tale om en DVD afspille ?

En overset mærker er OPPO (www.oppodigital.com), ved god at du ikke
har bruge for at kunne opskallering (hvorfor ?), så kunne DV-920H værre
en mulighed, har selv kik på denne model, samme med en DVDO Skaler
VP50pro, tro jeg at dette combo ville given en af verdens beste DVD
bildet uanset pris.


Skrevet af: wads
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 16:52
Hej

Mit bagprojektionstv kan alligevel ikke vise HD, og regner med, at der går et par år inden jeg skifter endnu, da jeg ihvertfald vil over 60 tommer ehlst 70 vil det kan lade sig gøre til den tid rent økonomisk. Så hvis man kan spare lidt på opskallering, så var det jo en mulighed. Men betaler da det, det koster, hvis det er kun er Denon 2930 eller 3930 der giver ete fornuftigt billede i alm pal.

Har faktisk kigget på Oppo, kan bare ikke rigtigt lide, at det ikke kan skaffes i DK. Ikke sådan at det nødvendigvis skal købes i DK eller være nyt for den sags skyld. Kan bare godt lide, at det er forholdvis nemt, at komme til både reservedele og anden support.

Mvh

Henrik


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 17:00
Skal det kunne købes her i landet og kan du ikke finde Oppo, så er det klart Denon 2930 eller 3930 du bør kigge godt og grundigt på. Er penge noget du ikke taler om men bare har, så mener jeg også du helt bør droppe idéen om Oppo, da der altså er tale om nogle ret bambus-agtige maskiner, hvorimod Denon 2930 osv. er nogle rigtigt velbyggede bæster der kan holde til lidt af hvert, og i mine øjne bare oser kvalitet. Jeg var selv så heldig at kunne købe en 2930'er brugt til rigtigt billige penge, og det er bare noget helt andet når man, som jeg, har været vant til afspillere i en helt anden prisklasse. (før 2930'eren har jeg haft Oppo 971, Pioneer 696 og Panasonic S97)

Opskalering er som oftest ikke det du betaler for i en god afspiller; det er de-interlacingen der gør den store forskel, og det er det den dyre chip i de store fra Denon er rigtigt god til.


Skrevet af: wads
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 17:02
Tak for det uddybende svar, regnde næsten også med, at det var den retning jeg skulle. Men du har ret penge er ikke noget man bare har ;o), derfor er det dobbelt så vigtigt, at bruge dem rigtigt, og på noget jeg kan være tilfreds med årevis femover :o)

Mvh

Henrik


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 17:11
Både 2930 og 3930 burde være gode nok til at være 'den endelige dvd-afspiller'. Har du råd til 3930 så køb den, og hvis ikke, så får du svært ved at finde en afspiller der er bedre end 2930 derude.


Skrevet af: wads
Skrevet den: 16-August-2008 kl. 19:14
Takker, det burde jo være den sidste der skal købes :o)




Print side | Luk vindue