opdele lcd og plasma
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=45518
Udskrevet den: 18-Februar-2025 kl. 14:46
Emne: opdele lcd og plasma
Skrevet af: Flemming Larsen
Emne: opdele lcd og plasma
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 09:32
der er så mange debatter angående, at hvis man spørger om et lcd tv, så er det første svar altid. hvorfor ikke plasma.
og det ender ikke altid godt, med lidt hede debatter frem og tilbage.
så ville jeg bare høre hvad i, ville sige til at de to emner blev delt. så man på en eller anden måde, bare ikke kunne skrive plasma i en lcd tråd, og omvendt.
det skal ikke tage så alvorligt, kunne bare være sjovt at se, hvad i mener om det.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 09:37
helt klart et JA
Trådene oversvømmes jo af LCD og Plasma indlæg.
|
Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 09:43
Helt klart nej.
Det kan ikke passe at folk der ikke aner noget om mulighederne ikke kan få forelagt det, fx folk der ikke kender fladskærme og har hørt en sælger eller andre sige LCD, så vil de kun få muligheden for at høre om LCD eller for den sags skyld omvendt med plasma, det giver IKKE flere tilfredse forbrugere tværtimod.....
Derimod skal der til at være mere disiplin i tråde, hvis en trådspørger spørger KONKRET om noget fx hvilket lcd til kr. xx så er det ok der en gang bliver spurgt har du overvejet plasma og denne siger ja men jeg vil have lcd, så skal man ligesom stoppe den der og det gælder i øvrigt alle slags tråde. Når man spørger meget konkret herinde er der stort set ingen bruger diciplin, selvom man skriver et budget vælter folk ud med input langt over, eller en bestemt farve så får man det modsatte svar, det er jo bare "støj" i trådene. Så er det os selv, måske hjulpet lidt at forum admins, der skal ændre vores måde at være på, ikke via en slags censtur.
------------- PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk
|
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 09:54
Smurf skrev:
Helt klart nej.
mere disiplin i tråde, hvis en trådspørger spørger KONKRET om noget fx hvilket lcd til kr. xx så er det ok der en gang bliver spurgt har du overvejet plasma og denne siger ja men jeg vil have lcd, så skal man ligesom stoppe den der.
|
dette kan du så have ret i, men det sker jo desværre ikke. hvis man bare kunne sige nej, men det bliver bare ikke taget som et svar, for folk bliver ved. og ja det er ikke kun ang. lcd contra plasma. det er jo også blu-ray med mere.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 09:59
Interessant emne, men forkert forum at diskutere det i.
|
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 10:06
åh fuck. kan vi ikke lige få en admin, til at flytte denne tråd over i det rigtige forum.![](smileys/smiley9.gif)
bær over med mig, jeg er ny her.![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 10:09
Nej, det synes jeg ikke!
Det ville svare til at f.eks. Bilbasen delte deres fora ind i Diesel og Benzin- drevne køretøjer.
Jeg ville nok aldrig have kastet mig ud i Plasma hvis forumet var delt op. Jeg var førhen LCD-fan og ville have kikket i LCD tråde. I dag er jeg ubeskriveligt glad for at jeg læste i det blandede forum, lærte (blev hjernevasket ) og prøvede plasma...
I´m never going back!
Man skal lære af hinanden og udveksle erfaringer osv...
Det synes jeg er vigtigt!![](smileys/smiley1.gif)
Mvh
En forhenværende LCD- ejer.
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 14:21
kan en admin, ikke lige smide denne tråd, over hvor den hører hjemme?
|
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 14:29
Det vil være noget farligt noget... en uvidende spørger tit efter "LCD", selvom det han mener er "fladskærm", altså han sætter lighedstegn mellem de to.
Ligesom folk spørger hvad der er galt med harddisken.. altså selve computeren ![](smileys/smiley36.gif)
Når en spørger hvilket LCD han skal vælge så læser jeg det som hvilken fladskærm han skal vælge - simpelthen fordi han/hun ikke aner at der findes 2 typer og/eller at han/hun måske mere har brug for plasma. Man har jo fået tudet ørene fulde at LCD er fremtiden og blabla så derfor efterspørges det.. fejlagtigt måske.
|
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 18:18
jeg tror nu nok de fleste som spørger, godt ved at der er plasma og lcd.
men hvis som sagt at folk kunne aceptere, at hvis der efter første gang, bliver sagt at trådstarter ikke vil have, det ene eller det andet. så kunne man lade det være ved det. men der er nogen, som bare bliver ved og ved.
men det sker nok aldrig.![](smileys/smiley18.gif)
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 18:45
Martin Johansen skrev:
Når en spørger hvilket LCD han skal vælge så læser jeg det som hvilken fladskærm han skal vælge - simpelthen fordi han/hun ikke aner at der findes 2 typer og/eller at han/hun måske mere har brug for plasma. Man har jo fået tudet ørene fulde at LCD er fremtiden og blabla så derfor efterspørges det.. fejlagtigt måske.
Jeg tror man gør klogt i at læse hvad andre skriver istedet for at begynde at fortolke på det .
|
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 22:10
Jeg tror jeg gør klogt i at fastholde hvad jeg skriver ![](smileys/smiley2.gif)
Der er flere i min omgangskreds der siger "LCD", men blot mener "fladskærm".
Det vil være direkte uklogt at læse hvad folk skriver hvis de efterspørger hjælp til noget de ikke ved noget om - risikoen for at de efterspørger det forkerte er ret stor.. det kaldes behovsanalyse og det er noget man lærer en del om i butiksfaget ![](smileys/smiley17.gif)
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 22:35
Slettede lige lidt... lidt misforstået sammenligning omkring biler og tv. som kan godtages :-)
Tror også det er pointen i den her tråd.. Læseren er træt af at bruge "søge" funktionen på LCD og flere gange ramme tråde som omhandler PLASMA vs LCD osv... hvis man nu allerede har besluttet sig for LCD.. gider man så høre mere på de PLASMA entusiaster?
Fornuftigt at splitte det op i 2 emner... Det vil gavne en masse mennesker som har valgt og ikke vil have plasma kommentarer med på vejen.
|
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 22:36
Usandsynligt dårligt ide, efter min mening. For mig at se er det vigtige ikke hvilken teknologi, men derimod det bedste tv, som jeg kigger efter.
I øjeblikket mener jeg (og mange andre) at de bedste skærme er Plasma, men imorgen eller til December kan det ligeså godt være en LCD.
Som det er nævnt tidligere, rigtigt mange "almindelige" mennesker tror at de eneste fladskærme der er noget værd, er LCD "fordi det er jo det eneste der dur, Plasma er jo bare noget gammeldags noget. Det er ihvertfald det jeg har hørt". Og selv om folk ikke mener at Plasma er det bedste, så kan vi vel godt blive enige om at de langt fra er "gammeldags" og absolut ikke døde og begravede.
Hvis man delte forummet op, og bandlyste det ene ord i det andets forum, hvordan skulle man så nogensinde kunne rådgive om det bedste billede? Hvis om et år, det bedste TV var et Samsung LCD, måtte man så ikke anbefale dette tv til folk der spørger efter plasma, fordi nu har de haft et Pioneer 427 som jo var det bedste på det tidspunkt, og derfor skal deres næste tv også være et plasma?
Jeg synes det er en farligt retning at bevæge forummet i, hvis man begrænser debatten på den måde.
Hvor skal vi også diskutere fordele/ulemper og forskelle på plasma og LCD, hvis der er et forum til LCD og et til Plasma? Hvor skal vi diskutere de ting som går igen for begge typer tv, såsom brugerbetjening, kalibrering, korrekt billede-diskussioner osv.?
Og skal vi lave et forum mere, når de introducerer OLED, SED, og hvad de ellers hedder?
|
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 22:41
pendec skrev:
Pede8000 skrev:
Det ville svare til at f.eks. Bilbasen delte deres fora ind i Diesel og Benzin- drevne køretøjer.
|
lol
Måske ikke lige helt på sin plads... først at sammenligne recordere.dk med en købe database, og næste, at mene at de IKKE opdeler valg mellem diesel og benzin? det er jo lige præcis hvad de gør.. eller ville folk hurtigt blive træt af den side, når man ville se på en diesel og fik præsenteret benzin vogne hele tiden.
Tror også det er pointen i den her tråd.. Læseren er træt af at bruge "søge" funktionen på LCD og flere gange ramme tråde som omhandler PLASMA vs LCD osv... hvis man nu allerede har besluttet sig for LCD.. gider man så høre mere på de PLASMA entusiaster?
Fornuftigt at splitte det op i 2 emner... Det vil gavne en masse mennesker som har valgt og ikke vil have plasma kommentarer med på vejen.
|
Men er det ikke vigtigt at spørge in til hvorfor at brugeren har valgt LCD? Som nævnt flere gange, er der rigtigt mange der har læst/hørt om at LCD er det bedste og eneste rigtige.
Personligt vil jeg mene at det er dårlig rådgivning ikke at spørge ind til dette. Personen kunne måske rent faktisk lede efter det bedste tv (som for ham sagtens kunne være et plasma) men bare er forvirret af begreberne og ikke ved at Plasma findes.
Hvis personen så siger, jeg ved alt om LCD vs Plasma, jeg har set begge dele og jeg har bestemt mig for at det skal være et LCD, så fred være med det. Det er i sidste ende altid den enkeltes valg hvilket tv han/hun vælger, jeg mener bare personligt at det er vigtigt at man træffer dette valg på et oplyst og velinformeret grundlag, og ikke på baggrund af egne eller venners fordomme om den ene eller anden teknologi.
|
Skrevet af: shaman
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 23:14
Hvad med at opdele i 3 (indtil videre)?
"LCD TV", "Plasma TV" samt "Billedeteknologi", med løbende tilføjelser af nye populære mainstream teknologier (f.eks. "OLED TV", etc).
------------- /Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-August-2008 kl. 23:57
Måske det var en ide også at forbyde folk at gå off topic, eller hvad med bandeord?
Dynamikken i forummet går altså fløjten hvis der indføres for mange begrænsninger.
Men er enig i at det skal respekteres hvis trådstarter ikke ønsker råd om en bestemt teknologi.
|
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 09:10
Kampus skrev:
Men er enig i at det skal respekteres hvis trådstarter ikke ønsker råd om en bestemt teknologi.
|
det bliver det jo bare ikke. tværtimod så bliver folk jo nogen gange, svinet til på forskellige måder, med at de ikke har forstand på det, eller er direkte dumme.
|
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 09:38
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
|
det bliver det jo bare ikke. tværtimod så bliver folk jo nogen gange, svinet til på forskellige måder, med at de ikke har forstand på det, eller er direkte dumme.
|
Jeg kunne vildt godt tænke mig at se et eksempel på at der er nogen der er blevet svinet til og kaldt dumme, fordi de ikke ville have et Plasma, for det er da godt nok ikke noget jeg kan genkende som noget der sker regelmæssigt.
|
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 09:41
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
|
|
Så må man jo tage fat i en admin når man har prøvet at få den / dem til at forstå hvor man vil hen med tingene som ejer af tråden må man også tage noget ansvar.
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
|
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 10:34
jonaskp skrev:
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
|
|
Jeg kunne vildt godt tænke mig at se et eksempel på at der er nogen der er blevet svinet til og kaldt dumme, fordi de ikke ville have et Plasma, for det er da godt nok ikke noget jeg kan genkende som noget der sker regelmæssigt.
|
nu skriver jeg ikke noget om regelmæsigt. og jeg gider næppe pløje 10.000 tråde igennem, for at finde dem der er. det er bare sket.
|
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 10:35
Smurf skrev:
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
|
|
Så må man jo tage fat i en admin når man har prøvet at få den / dem til at forstå hvor man vil hen med tingene som ejer af tråden må man også tage noget ansvar.
|
man kan jo ikke kalde på admin, i tide og utide.
bortset fra det vidste jeg ikke, at man var ejer af trådene, man har startet.![](smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 10:46
flemming larsen skrev:
Smurf skrev:
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
|
|
|
bortset fra det vidste jeg ikke, at man var ejer af trådene, man har startet.![](smileys/smiley36.gif)
|
Undskyld formuleringen man naturligvis kan man det, at du så ikke gider er noget helt andet. Når man starter en tråd er man "ejer" (Det er starteren og ejeren der vil opnå noget med den ikke siden) af den og har dermed også et medansvar for de ting der sker i den.
Kører det over gevind bør man være voksen og tage det ansvar istedet for at få alt låst fast så flere muligheder ikke er mulige i samme tråd. Admins her på sitet er mere end villige til at skride ind når de får input til ting der kører af sporet eller hvis folk blive ved med at gå offtopic, efter de pænt er blevet bedt om at lade være.
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
|
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 11:10
flemming larsen skrev:
jonaskp skrev:
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
|
|
|
nu skriver jeg ikke noget om regelmæsigt. og jeg gider næppe pløje 10.000 tråde igennem, for at finde dem der er. det er bare sket.
|
Hvis du vil bruge det som argument for at opdele debatten, så synes jeg da at det bør være noget der sker "relativt regelmæssigt". Man kan jo ikke bruge et sådant argument hvis det er noget der er sket en enkelt gang, for et halvt år siden, og udover dette ikke er set ellers.
Jeg er enig, hvis det er noget der sker tit, at folk bliver svinet til eller kaldt dumme fordi de ikke vil købe Plasma, så er det i allerhøjeste grad et stort problem.
Men jeg synes omvendt også at det er en meget voldsom beskyldning at komme med. Som jeg læser dit indlæg (og jeg kan jo tage fejl) så opfatter du det som et af problemerne der påvirker debatten, at det er sket at folk bliver svinet og kaldt dumme af førnævnte grund. Hvis dette opfattes som et problem der påvirker debatten, så må det jo være fordi det er noget der sker tit nok til at det ikke bare kan afskrives som en enkeltstående hændelse.
Dette skal jo ikke ende op i en retssag hvor der skal føres beviser for og imod, men jeg synes bare det er for nemt at sige at Plasma-fanatikerne har svinet folk til, hvis folk hellere ville købe LCD, og så bruge dette som et argument for at opdele debatten.
Som en sidenote, hvordan skal dette undgås, bare fordi man opdeler debatten? Hvis en person spørger til "det bedste LCD-tv" i LCD debatten (uden at nævne hvorfor det lige skal være et LCD), må man så ikke anbefale et Plasma (hvis nu man mener at det bedste fjernsyn til den pågældende persons situation er et Plasma)? Skal man bare ignorere denne "stakkels forbruger" der måske ender med at købe et godt LCD, men måske ligeså godt kunne have købt et Plasma og være mindst lige så glad for det?
Ovenstående gør sig jo også gældende omvendt. Hvis en person spørger til det bedste Plasma, må man så ikke anbefale et LCD (hvis nu det bedste tv på markedet pt er et LCD)?.
|
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 12:22
jonaskp skrev:
Hvis du vil bruge det som argument for at opdele debatten, så synes jeg da at det bør være noget der sker "relativt regelmæssigt". Man kan jo ikke bruge et sådant argument hvis det er noget der er sket en enkelt gang, for et halvt år siden, og udover dette ikke er set ellers.
jeg tror du er ved at få det ud hvor det ikke, skulle være.
det er jo ikke fordi det sker, hver dag. og heller ikke hvert halve år. men det sker. hvis du går så meget op i det, så gå dog selv tilbage, i dem alle. god fornøjelse.
Jeg er enig, hvis det er noget der sker tit, at folk bliver svinet til eller kaldt dumme fordi de ikke vil købe Plasma, så er det i allerhøjeste grad et stort problem.
det er det jo så ikke.
Men jeg synes omvendt også at det er en meget voldsom beskyldning at komme med. Som jeg læser dit indlæg (og jeg kan jo tage fejl) så opfatter du det som et af problemerne der påvirker debatten, at det er sket at folk bliver svinet og kaldt dumme af førnævnte grund. Hvis dette opfattes som et problem der påvirker debatten, så må det jo være fordi det er noget der sker tit nok til at det ikke bare kan afskrives som en enkeltstående hændelse.
Dette skal jo ikke ende op i en retssag hvor der skal føres beviser for og imod, men jeg synes bare det er for nemt at sige at Plasma-fanatikerne har svinet folk til, hvis folk hellere ville købe LCD, og så bruge dette som et argument for at opdele debatten.
Som en sidenote, hvordan skal dette undgås, bare fordi man opdeler debatten? Hvis en person spørger til "det bedste LCD-tv" i LCD debatten (uden at nævne hvorfor det lige skal være et LCD), må man så ikke anbefale et Plasma (hvis nu man mener at det bedste fjernsyn til den pågældende persons situation er et Plasma)? Skal man bare ignorere denne "stakkels forbruger" der måske ender med at købe et godt LCD, men måske ligeså godt kunne have købt et Plasma og være mindst lige så glad for det?
du skulle vel ikke selv være til plasma.
Ovenstående gør sig jo også gældende omvendt. Hvis en person spørger til det bedste Plasma, må man så ikke anbefale et LCD (hvis nu det bedste tv på markedet pt er et LCD)?.
det hele er en afstemning, for at se hvad folk synes. ikke for at jeg skal have, en off topic debat kørende hele dagen. |
|
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 12:25
[QUOTE=jonaskp]
og prøv at læse post 1. der står at det ikke skal tages så alvorligt. prøv det.
|
Skrevet af: Ole
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 12:27
Smurf skrev:
flemming larsen skrev:
Smurf skrev:
flemming larsen skrev:
Kampus skrev:
|
|
|
|
Undskyld formuleringen man naturligvis kan man det, at du så ikke gider er noget helt andet. Når man starter en tråd er man "ejer" (Det er starteren og ejeren der vil opnå noget med den ikke siden) af den og har dermed også et medansvar for de ting der sker i den.
Kører det over gevind bør man være voksen og tage det ansvar istedet for at få alt låst fast så flere muligheder ikke er mulige i samme tråd. Admins her på sitet er mere end villige til at skride ind når de får input til ting der kører af sporet eller hvis folk blive ved med at gå offtopic, efter de pænt er blevet bedt om at lade være. |
Mht. opdeling af LCD/Plasma vil jeg ikke udtale mig, men i denne deldiskussion er jeg i store træk enig med Smurf:
Ejerskab: Ja, trådstarter har i en vis grad ejerskab over tråden. Netop på den måde, at de jo er trådstarter, der har et "problem", og derfor er det også hans problem vi skal have "løst"/diskuteret - ikke plasma/lcd-fanboys'nes. Desværre er det ofte nye på forummet, som bliver "overfaldet"* af plasmatilhængerne, og de ved ikke alle, hvordan/hvornår man skal kalde på admin..
Rapportering: I skal ikke være så bange for, at kalde på admin. For det første, så er det 1000 gange lettere at moderere en tråd, hvis man får en anmeldelse ved første indlæg, der er off topic, end hvis der er 3 sider med skænderier om - i dette tilfælde - plasma vs. lcd. For det andet, så har vi faktisk ikke så travlt. Vi er 3-4 moderatorer, og vi får vel i gennemsnit én anmeldelse i gennemsnit pr dag. - Vi kan lige følge med![](smileys/smiley36.gif) - Jeg ved ikke hvad jeg gør, den dag jeg har fået overbevist for mange af jer om, at I skal rapportere så vi ikke kan følge med. Men foreløbigt, så vil jeg klart hellere have en rapport, end at "I klarer det selv" - min erfaring siger mig nemlig, at brugere der forsøger - i bedste mening - at agere moderatorer, ofte har den modsatte effekt.
Mht det oprindelige spørgsmål, så synes jeg, at det er en interessant debat, som jeg vil følge nøje. I sidste ende er det Lars, der bestemmer den slags. Jeg ved ikke, om han har overvejet det..
...Ole
* "Overfaldet" er et overdrevet udtryk til at beskrive hvad der sker. Jeg mener det ikke så hårdt![](smileys/smiley1.gif)
------------- Moderator, recordere.dk
|
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 12:41
Ole skrev:
Mht. opdeling af LCD/Plasma vil jeg ikke udtale mig, men i denne deldiskussion er jeg i store træk enig med Smurf:
Ejerskab: Ja, trådstarter har i en vis grad ejerskab over tråden. Netop på den måde, at de jo er trådstarter, der har et "problem", og derfor er det også hans problem vi skal have "løst"/diskuteret - ikke plasma/lcd-fanboys'nes.
ok. jeg har nu aldrig tænkt på mig selv, som ejer af en tråd fordi jeg har startet en. men fedt så ejer jeg da flere ting end jeg havde regnet med.![](smileys/smiley36.gif) Desværre er det ofte nye på forummet, som bliver "overfaldet"* af plasmatilhængerne, og de ved ikke alle, hvordan/hvornår man skal kalde på admin..
jamen det er jo netop det, som sker ind imellem. og jeg ved da også i de fleste tilfælde, vil jeg da selv forsøge at løse tingene, før man skal kalde på storebror. nu er det ikke så tit jeg selv har brug for det.
Rapportering: I skal ikke være så bange for, at kalde på admin. For det første, så er det 1000 gange lettere at moderere en tråd, hvis man får en anmeldelse ved første indlæg, der er off topic, end hvis der er 3 sider med skænderier om - i dette tilfælde - plasma vs. lcd. For det andet, så har vi faktisk ikke så travlt. Vi er 3-4 moderatorer, og vi får vel i gennemsnit én anmeldelse i gennemsnit pr dag. - Vi kan lige følge med![](smileys/smiley36.gif)
jamen så skal jeg da prøve at skaffe jer lidt arbejde. - Jeg ved ikke hvad jeg gør, den dag jeg har fået overbevist for mange af jer om, at I skal rapportere så vi ikke kan følge med. Men foreløbigt, så vil jeg klart hellere have en rapport, end at "I klarer det selv" - min erfaring siger mig nemlig, at brugere der forsøger - i bedste mening - at agere moderatorer, ofte har den modsatte effekt.
Mht det oprindelige spørgsmål, så synes jeg, at det er en interessant debat, som jeg vil følge nøje. I sidste ende er det Lars, der bestemmer den slags. Jeg ved ikke, om han har overvejet det..
som jeg skriver, skal det ikke tages så alvorligt. men hvis der nu var 90% som havde sagt ja, så skulle man måske have overvejet det. men der er da alligevel nogen som gerne vil.
jeg ville nu aldrig selv spørge ang. lcd- plasma. jeg har haft plasma og vil bestemt ikke tilbage.
...Ole
* "Overfaldet" er et overdrevet udtryk til at beskrive hvad der sker. Jeg mener det ikke så hårdt![](smileys/smiley1.gif)
|
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 18-August-2008 kl. 16:55
Hej , jeg synes bestemt IKKE at forum skal opdeles , selvom bølgerne engang imellem går lidt højt , da dette jo er et debat forum og ikke en facit liste. I bund og grund vil jeg da håbe at man anbefaler div tv efter egen overbevisning og ikke hvilken teknologi det pågældende tv nu har , for et eller andet sted burde vi alle være ligeglad med hvilken teknologi det tilhører , bare man får det bedste , efter ens forbrug og penge pung...I fremtiden kommer der jo nok nogle nye typer tv på markedet , og jeg synes det ville være synd , at hvis det første dilemma man stod overfor var hvilken type tv man gik efter , og herfra kun kunne vælge ud fra dette....
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 19-August-2008 kl. 11:11
Det er ikke for at lave det til en quote krig, men jeg tror at et mere generelt emne som svar på dit indlæg, ville være blevet for rodet.
flemming larsen skrev:
jonaskp skrev:
Hvis du vil bruge det som argument for at opdele debatten, så synes jeg da at det bør være noget der sker "relativt regelmæssigt". Man kan jo ikke bruge et sådant argument hvis det er noget der er sket en enkelt gang, for et halvt år siden, og udover dette ikke er set ellers. |
jeg tror du er ved at få det ud hvor det ikke, skulle være.
det er jo ikke fordi det sker, hver dag. og heller ikke hvert halve år. men det sker. hvis du går så meget op i det, så gå dog selv tilbage, i dem alle. god fornøjelse. |
Hvis det ikke sker tit, så kan jeg stadig ikke se hvordan det på nogen måde kan påvirke debatten, i en sådan grad dit indlæg om det lægger op til. Jeg har ikke tænkt mig at gå tilbage for at lede efter noget der skal underbygge dit argument. Jeg kunne jo vælge de sidste 10 tråde hvor der står noget om plasma vs lcd, hvor der ikke er nogen som bliver svinet til. Er det så bevis nok på det modsatte?
Kan du slet ikke følge hvad jeg mener, når jeg skriver at jeg ikke synes det er en fair beskyldning, når du efterfølgende siger at det jo faktisk ikke er noget der sker særligt tit?
flemming larsen skrev:
jonaskp skrev:
Som en sidenote, hvordan skal dette undgås, bare fordi man opdeler debatten? Hvis en person spørger til "det bedste LCD-tv" i LCD debatten (uden at nævne hvorfor det lige skal være et LCD), må man så ikke anbefale et Plasma (hvis nu man mener at det bedste fjernsyn til den pågældende persons situation er et Plasma)? Skal man bare ignorere denne "stakkels forbruger" der måske ender med at købe et godt LCD, men måske ligeså godt kunne have købt et Plasma og være mindst lige så glad for det? |
du skulle vel ikke selv være til plasma. |
Jeg er til godt billede og gode tv. Ja, mit nuværende tv er et Plasma, men jeg kan ikke se hvad det overhovedet har med ovenstående at gøre? Desuden ignorerer du i ovenstående svar, at jeg jo faktisk lige nedenunder skriver at det modsatte også gør sig gældende (hvilket du så har quotet lige nedenunder, men uden egentligt at kommentere det).
flemming larsen skrev:
jonaskp skrev:
Ovenstående gør sig jo også gældende omvendt. Hvis en person spørger til det bedste Plasma, må man så ikke anbefale et LCD (hvis nu det bedste tv på markedet pt er et LCD)?. |
det hele er en afstemning, for at se hvad folk synes. ikke for at jeg skal have, en off topic debat kørende hele dagen. |
Fair nok, men personligt synes jeg ikke at en sådan afstemning kan bruges til særligt meget, hvis ikke der samtidigt bliver diskuteret hvorfor man har svaret ja og nej. Så kunne du ligeså godt have oprettet afstemningen, og bedt Admins låse tråden efterfølgende, hvis du ikke var interesseret i at folk kunne debattere den.
Af samme grund synes jeg absolut ikke at debatten er off-topic.
Det er jo i sidste ende admins der bestemmer om de vil gøre det ene eller det andet, men jeg tror da i allerhøjeste grad at de lytter til brugerne for at veje stemningen og høre hvad folk synes. Og her mener jeg ikke at en simpel afstemning er grundlag nok, til at jeg (hvis jeg var admin) ville få en fornemmelse af hvad folk egentligt mener.
Om du vælger at fortsætte "off-topic" debatten, er jo op til dig selv, det er jo ikke specifikt til dig at jeg skrev det første indlæg. Det var bare min mening om emnet, og hvorfor jeg personligt ikke mener at det bør adskilles.
Jeg beklager hvis jeg tager det "for alvorligt", men jeg synes som sagt at det er ret væsentligt at få en debat om dette også. En afstemning er fin nok, men uden en debat så får vi jo ikke belyst hvorfor folk stemmer ja/nej og hvad fordele og ulemper ville være ved at gøre det ene eller det andet.
Det synes jeg er overordentligt mere væsentligt, end en afstemning der lige nu siger at det faktisk er nogenlunde lige fordelt med for og imod en opdeling. Faktisk "fører" os der gerne vil beholde det samlet jo, så jeg kunne jo bare opgive og lade være med at skrive mere, men jeg synes i allerhøjeste grad at det er en vigtig diskussion at tage, især fordi at det jo ikke er første gang at det er blevet nævnt som en mulighed.
|
|