Print side | Luk vindue

CD Samling på PS3

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=45738
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 07:45


Emne: CD Samling på PS3
Skrevet af: Zola25
Emne: CD Samling på PS3
Skrevet den: 21-August-2008 kl. 15:40

Jeg har netop overstået et større projekt med, at gøre hele min CD-Samling tilgængelig på min PS3 - Der har været en del spørgsmål om emnet både hér på siden og andre steder, så jeg tænkte, at jeg ville dele ud af mine erfaringer.

Jeg indkøbte en 1Tb (Jeg har temmeligt mange Cd´er ), Western Digital ´My Book´Ekstern Hard Disk til formålet. Den er preformatteret i FAT32 som er et krav for, at den kan bruges på PS3. Den var ovenikøbet billig (1kr/Gb), og har vist sig, at være nærmest lydløs og have et fint design meget lig PS3´erens blanke piano-finish. Smag og behag.

Jeg lavede en folder på harddisken kaldet MUSIC (PS3 skal have de rigtige foldernavne) og lod herefter Windows Media Player 11 (WMP11) rippe CD´erne ned i denne folder. Dvs, at fil strukturen ser således ud: MUSIC/Bandnavn/Pladenavn/Sange. Meningen var ikke, at få plads til mest muligt men derimod i så høj kvalitet som muligt, så alle CD´erne blev rippet i lossless WAV-Format.  USB-Stikket blev sat i, og Harddisken blev fundet uden problemer. Folderen MUSIC blev fundet, og hér skal man huske at trykke på "Trekant" og vælge: Display all files. Ellers vil man kun kunne se roden og den efterfølgende folder. Sangene ligger i en folder længere nede så det er en (tåbelig) nødvendighed. Det kostede et par timer, at finde frem til det

En fin ting med WMP11 er, som bekendt for de fleste, at det går på nettet og henter informationer om albummet samt downloader et billede af coveret til pladen. Den feature ville jeg naturligvis gerne have med når jeg afspillede musikken over PS3´eren. Desværre så har det vist sig, at være et problem med WAV-Formatet. Det virker fint hvis det er en mp3 fil eller en CD direkte i afspilleren, men WAV-Filerne fra Harddisken kunne jeg ikke få succes med. Der findes dog en nem (omend lidt omstændig) løsning.

Jeg lavede en ny folder kaldet PICTURES. Herefter kopierede jeg alle de billeder af covers som WMP11 havde fundet, over i denne folder. Efterfølgende fandt jeg hvert individuelle album på PS3´eren, trykkede options (trekant) og valgte, at indsætte det rette billede til albummet. Hvis man nærmer sig cd nummer 2000 i sin samling så tager det altså en smule tid, men det virker! Jeg kunne ikke finde en nemmere måde - måske der er én??

Jeg har nu glæden af, at have hele min musiksamling tilgængelig via mit TV samt fjernbetjeningen til min PS3. Samtidig med, at oplysninger om Kunstner, Albumtitel, Sangtitel samt billede af coveret bliver vist på skærmen. Super juke-boks



-------------
Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1)
BenQ W5000
Denon AVR 1911
Oppo BDP-103
B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1)
Playstation 4
Zaptor



Svar:
Skrevet af: Haapanen
Skrevet den: 21-August-2008 kl. 16:02

Har du et link til den hdd? Er den ekstern ?

Det er samme løsning jeg er ude efter. Men jeg mangler stadig ps3'eren.



Skrevet af: Susperia
Skrevet den: 21-August-2008 kl. 17:28

Nu har jeg lige sat en 250gb i min, og er så ved at overføre musik, Men når jeg sætter den til gruppe navn så har den bare blandet alle numre fra samme gruppe sammen.

Altså feks 4 cder fra samme gruppe bliver til en mappe med en masse numre, Er det også sådan ved dig?




Print side | Luk vindue