Hejsa.
Nu er tråden godt nok lidt gammel, men syntes nu lige jeg vil svare alligevel, jeg havde FastTV de første 6. måneder efter vi fik vores fibernet, men skiftet grundet deres utallige fejl på både net og TV siden, så fra 1/11-2007 gik jeg så over til DBnet, og var da også nogenlunde tilfreds med dette, udover jeg ikke kunne bruge de 2 tv bokse jeg jeg havde købt ved FastTV
Men hvad jeg ikke fik læst med småt dengang jeg fik DBnet var at den pris jeg fik kun galdte i 12 måneder, og derefter vil blive sat op til "normal" takst, svarende til at den steg med tæt på 400 kr pr måned, det var nu noget mere end jeg syntes jeg vil give for det, så undersøgte det "nye" Smile Content, og endte da også med at bestille det, men så startet problemerne ellers først, de havde "låst" deres smtp server så den krævet brugernavn og password, dette er jo i sig selv ikke unormalt for at undgå de bliver brugt til spam mm. Men da jeg kontakter deres såkaldte kundeservice for at få brugernavn og PW, svare hun så, jamen det skal du da ikke ha' af os (Smile Content) men derimod af din fibernet udbyder, jeg prøvet så ihærdigt at forklare hende at det havde de nu ikke noget med at gøre, men hun vedholdte at sådan var det nu engang hos dem. Så jeg ringet til Energi Fyn og snakket med dem, han var nær røget ned at stolen af grin da jeg fortalte ham om min samtale med Smile content, og kunne kun bekræfte at det selvfølgelig var dem jeg skulle ha' de oplysninger fra. Så på den igen, og fik fat i en anden hm "servicemedarbejder" som viste lige så lidt om hvorfor hun var taget på job som den forgående, og efter godt og vel 10 - 15 minutter mistet jeg så tålmodigheden med hende og bad hende stille mig om til en der viste noget om det lidt mere "tekniske" det kunne hun så ikke, men vil sende en mail til teknisk afdeling som så vil ringe mig op inden for 2 timer. Da jeg ikke havde hørt noget fra dem 2 dage efter sendte jeg dem en mail om at jeg vil gøre brug af min fortrydelseret da de tydeligvis ikke viste hvad de havde med at gøre, og der gik ikke 10 minutter efter jeg havde sendt den før en mand derinde fra ringet med alle de oplysninger jeg vil ha' men der havde jeg fået nok.
Jeg valgte at give FastTV en ny chance og ringet ind til deres Teknisk support afdeling, og fik fat i en mand derinde som åbenbart havde været der længe, for han viste da en del om deres problemer med dårlig forbindelse på både internet og TV siden, og han var ærlig nok til at indrømme der stadig var små udfald men bestemt ikke i den grad som det havde været tidligere, jeg valgte så at prøve og må indrømme jeg har ikke fortrudt det, har godt nok kun haft det et par uger nu men der har ikke været så meget som et enkelt udfald, ihvertfald ikke jeg har opdaget så vil sige de er kommet MEGET efter det, dog vil jeg råde folk til at gå igennem deres tekniske support afdeling og ikke deres kundeservice, for de er ikke nået stort længere end hos nogen af de andre .
Nu havde jeg så boksene så jeg ringet bare selv til Energi Fyn og bad dem flytte mig til FastTV i stedfor DBnet, så det skete med det samme, hvor langtid det vil tage at få FastTV til at gøre det ved jeg ikke, men de siger selv at det kan tage op til 72 timer.
Dog vil jeg lige tilføje at HVIS du vælger at opsige dit DBnet abb. så vær lige forberedt på at du ikke kun har én måneds opsigelse men helt op til 2 måneder, hvis man ikke lige passer på, da de siger løbende måned + en måned, så det er ikke nok at sige den op den første og så forvente at de lukker den til den næste første - ihvertfald ikke hvis det står til dem - er ikke færdig med at slås med dem endnu, for det står INGEN steder i deres betingelser selvom de nu 3 gange har prøvet at overbevise mig det på mail, men har ikke opgivet dem endnu
Det blev lidt langt men håber I kan bruge det til lidt baggrundsviden.
Mvh
Ivan
|