Print side | Luk vindue

toldopkrævning fra dvd.co.uk

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=45833
Udskrevet den: 10-Maj-2024 kl. 11:08


Emne: toldopkrævning fra dvd.co.uk
Skrevet af: Flemming Larsen
Emne: toldopkrævning fra dvd.co.uk
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 14:07

jeg har for 14 dage siden fået sendt, en dvd fra dvd.co.uk  til 12,95 + 1 pund i porto. og de vil sku have 185kr for det. de er jo sindsyge.

og nu har jeg fået en toldopkrævning, fra pest dk. så er spørgsmålet, kan det virkelig være rigtigt?

jeg troede at, når det var under den pris som de sender for, så skulle der ikke være chancer for told.



-------------
Mvh
Flemming Larsen



Svar:
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 14:14

jeg kan ikke engang klage, i følge det brev jeg har fået. jeg kan hente eller returnere. det er sku da underligt.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 14:18
Ja, sådan en fik jeg også i dag, for en times tid siden. Jeg havde i de forgangne par uger undret mig meget over hvor den film blev af, som blev sendt for to uger siden i dag. Samme pris som du har, både med hensyn til varen, forsendelse (selvfølgelig) og det PostDK mener de skal suge af mit blod.

Jeg mener selvsagt ikke at det er noget de skal blande sig i, sålænge varen passer under de £16. Jeg vælger derfor også slet ikke at betale, så varen bare bliver sendt tilbage til dvd.co.uk efter 14 dages oplagring. Jeg har så bestilt T2 på Blu-ray igen, for at gøre endnu et forsøg. Bliver tolderidioterne ved med at snuppe bestillinger derfra, må man jo finde et andet sted at købe fra

Det ér jo set før, at Toldcentret blander sig hvor de ikke skal. F.eks. har jeg en kammerat der engang fik lov til at betale told osv. på noget sendt fra Sverige...


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg kan ikke engang klage, i følge det brev jeg har fået. jeg kan hente eller returnere. det er sku da underligt.



Det undrer egentlig ikke mig. De mener selv de er fuldstændigt ufejlbarlige, og uanset om det er berettiget eller ej, skal de have lov til at fortolde præcis så meget som det lyster dem... Det er vores egen skyld fordi vi er så frække at bestille noget fra et land der ikke er med i EU, frihandelsaftaler eller ej.



Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 17:06
Er det virkeligt rigtigt, at der ingen muligheder er for at gøre indsigelser? Jeg kan godt forstå, de (post) laver en regel om, at man "ikke kan klage" ellers drukner de nok i klager over told mv., men hvis de direkte søger for told på noget da ikke skal fortoldes, kan det sgu ikke være rigtigt, at man bare skal betale eller lade varen gå retur!?


Skrevet af: nightbird
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg har for 14 dage siden fået sendt, en dvd fra dvd.co.uk  til 12,95 + 1 pund i porto. og de vil sku have 185kr for det. de er jo sindsyge.

og nu har jeg fået en toldopkrævning, fra pest dk. så er spørgsmålet, kan det virkelig være rigtigt?

jeg troede at, når det var under den pris som de sender for, så skulle der ikke være chancer for told.

Er du sikker på det ikke er moms der bliver opkrævet? Bagatelgrænsen ligger på 80 kr. Man skal først betale told når prisen overstiger 22 euro.


Skrevet af: Fakker
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 18:34
Træls må man sige, på godt Jysk


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 18:48

Oprindeligt skrevet af nightbird nightbird skrev:

Er du sikker på det ikke er moms der bliver opkrævet? Bagatelgrænsen ligger på 80 kr. Man skal først betale told når prisen overstiger 22 euro.

der står direkte toldopkrævning.

det er simpelthen for meget, men nu gør jeg som naiera og lader den gå tilbage

det er bare for meget, at man ikke får et brev om hvad det koster, så man kan forsvare, hvor meget tingene koster.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 18:49

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Er det virkeligt rigtigt, at der ingen muligheder er for at gøre indsigelser? Jeg kan godt forstå, de (post) laver en regel om, at man "ikke kan klage" ellers drukner de nok i klager over told mv., men hvis de direkte søger for told på noget da ikke skal fortoldes, kan det sgu ikke være rigtigt, at man bare skal betale eller lade varen gå retur!?

der står kun afhent, eller lad gå retur. spasserrøve.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

der står direkte toldopkrævning.


På grund af bagatelgrænsen for told på cirka 130 kr, er det nok alene moms som er opkrævet. Men det er også galt nok

Værdi i DKK   135 kr  (GBP 13,99 x toldkurs)
Moms 25%     35 kr (cirka)
Gebyr til PestDK   150 kr [ja, det er en meget besværlig udregning og postmedarbejdere som kan udføre operationen multiplikation skal have en meget høj løn].

Det giver en samlet regning omkring 185 kr... Det er gebyret på 150 kr som betyder noget. Hvis der var opkrævet told er det 3,5% for DVD, og selv momsbeløbet er beskedent. Men 150 kr er mere end hvad en Blu-Ray film koster i udlandet, så retur med skidtet. Så tjener PestDK heller ingen penge på dig!!


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg kan ikke engang klage, i følge det brev jeg har fået. jeg kan hente eller returnere. det er sku da underligt.


Du kan altid klage over PostDanmark, og hvis du ikke er tilfreds med svaret, kan du klage videre til trafikministeriet. Din klage har dog næppe betydning for den aktuelle forsendelse. Den bliver formentlig returneret efter 14 dage, uanset om du klager eller ej.

En ting som man kunne overveje at klage over er gebyret på 150 kr. Jeg mener ikke at der er et retsligt grundlag for at opkræve det. Der er hverken en lov eller en aftale med modtageren af pakken, og den begrundelse som PestDK selv anfører synes jeg er meget suspekt. Men det er nok en lidt længere diskussion, men jeg vil overveje at forfølge sagen hvis jeg selv en dag bliver ramt af gebyret...


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 21:31
jeg har nu tænkt mig, at gå på posthuset mandag og be dem om at send den retur med det samme. jeg gider ikke vente 14 dage mere, inden de så sender den retur, og jeg så kan få en ny tilsendt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 21:32

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, sådan en fik jeg også i dag, for en times tid siden. Jeg havde i de forgangne par uger undret mig meget over hvor den film blev af, som blev sendt for to uger siden i dag. Samme pris som du har, både med hensyn til varen, forsendelse (selvfølgelig) og det PostDK mener de skal suge af mit blod.

Jeg mener selvsagt ikke at det er noget de skal blande sig i, sålænge varen passer under de £16. Jeg vælger derfor også slet ikke at betale, så varen bare bliver sendt tilbage til dvd.co.uk efter 14 dages oplagring. Jeg har så bestilt T2 på Blu-ray igen, for at gøre endnu et forsøg. Bliver tolderidioterne ved med at snuppe bestillinger derfra, må man jo finde et andet sted at købe fra

Det ér jo set før, at Toldcentret blander sig hvor de ikke skal. F.eks. har jeg en kammerat der engang fik lov til at betale told osv. på noget sendt fra Sverige...

kan du heller ikke klage?

ham din ven med den fra sverige, hvad endte det med?



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 21:45
Det endte med at han betalte fordi han ikke gad noget bøvl.


Skrevet af: pgrundl
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 21:56
Uddrag fra deres T&C: (ser ud til, at man kun kan bestille ting over £18 hos dem, hvis man vil vide sig sikker).

Custom Charges

  • NO customs charges are payable for items shipped to UK, Channel Islands or BFPO addresses.

  • On European shipments -

    • Items over £18 are shipped from the mainland UK and will not incur any customs charges.

    • Some items under £18 are shipped from the mainland UK and will not incur any customs charges.

    • Some items under £18 are shipped from Switzerland and, in some countries, may be subject to additional charges for import duties and taxes. Customs requirements vary from country to country and it is your responsibility to contact your local customs office for accurate information. base.com Ltd. is not responsible for these additional charges.




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-August-2008 kl. 23:52
Troede da at der var betalt taxes i det land de sender fra. Er det da ikke normal EU procedure?


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Troede da at der var betalt taxes i det land de sender fra. Er det da ikke normal EU procedure?


Jersey (og kanaløerne) er ikke EU, i hvert fald ikke i skattemæssig henseende.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 00:17
De forsendelser jeg har fået fra dvd.co.uk er altid fra switzerland. De har en samhandelsaftale med EU. Gælder den ikke også tax reglerne? 


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

De forsendelser jeg har fået fra dvd.co.uk er altid fra switzerland. De har en samhandelsaftale med EU. Gælder den ikke også tax reglerne? 


Tjaaaaaah...

Lars skrev i en tråd at det forholdt sig sådan, men jeg undrede mig over det, da der normalt skal betales moms ved import fra ikke-EU lande, herunder EØS lande som Norge og Schweiz (som vi har en frihandelsaftale med, men det betyder kun ingen told).

Problemet er ofte at udlændinge ikke kender vores meget lave bagatelgrænse for moms (80 kr).


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 02:00

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jersey (og kanaløerne) er ikke EU, i hvert fald ikke i skattemæssig henseende.

dvd.co.uk er ikke kanaløer.

Det er England, Tyskland eller Schweiz.

De opkrævninger kan sagtens være en fejl fra Post Danmarks side.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: SJ
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 02:43
Bestil kun en vare derfra, hvis den koster over £18!

Hvor svært kan det dog være? 


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 03:43

 what..  nu har jeg lige bestilt 8 bd titler fra dvd.co.uk idag.. der er for en 110 £ bør jeg så nu annullere den ordre ??  Røv

*edit*

fedt de kan åbenbart ikke annulleres da de var ved at blive sendt. hva gør man så hvis de bliver taget i tolden ? så skal jeg vente på de bliver sendt retur, og så får jeg kun købs beløbet tilbage minus fragten ?



Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

 what..  nu har jeg lige bestilt 8 bd titler fra dvd.co.uk idag.. der er for en 110 £ bør jeg så nu annullere den ordre ??  Røv

*edit*

fedt de kan åbenbart ikke annulleres da de var ved at blive sendt. hva gør man så hvis de bliver taget i tolden ? så skal jeg vente på de bliver sendt retur, og så får jeg kun købs beløbet tilbage minus fragten ?



Jeg ved godt mit svar ikke er populært, men det er moralsk forkert, at lade pakken gå retur (men moral i dag er nærmest ikke eksisterende).

Når man bestiller varer via internettet, er man forpligtet til, at undersøge hvor firmaet hører til. Tag ansvar for det man gør og betal hvis pakken bliver taget i toldkontrol, det er ikke andres ansvar en ens eget.

Om dvd.co.uk refunderer det fulde beløb ved jeg ikke, men det skal de. Selvom jeg i ovenstående tilfælde, ikka kan se firmaet skal belastes med den udgift.




Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 09:37
hvordan bliver filmene sendt fra dvd.co.uk, i en samlet pakke eller alle film i hver deres indpakning ?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jersey (og kanaløerne) er ikke EU, i hvert fald ikke i skattemæssig henseende.

dvd.co.uk er ikke kanaløer.

Det er England, Tyskland eller Schweiz.

De opkrævninger kan sagtens være en fejl fra Post Danmarks side.

  /Lars

hvad kan man så gøre, kan man kontakte nogen angående dette?



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 09:39

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Bestil kun en vare derfra, hvis den koster over £18!

Hvor svært kan det dog være? 

det er meget svært, det er ikke mange ting over 16 pund, som du kan bestille.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

 what..  nu har jeg lige bestilt 8 bd titler fra dvd.co.uk idag.. der er for en 110 £ bør jeg så nu annullere den ordre ??  Røv

*edit*

fedt de kan åbenbart ikke annulleres da de var ved at blive sendt. hva gør man så hvis de bliver taget i tolden ? så skal jeg vente på de bliver sendt retur, og så får jeg kun købs beløbet tilbage minus fragten ?

de sender filmene hver for sig. og jeg har lige talt, hvor mange film jeg har fået derfra. det er 82, og dette er første gang der er gået lort i den. så jeg vil ikke tro der sker noget.

forhåbentlig.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

de sender filmene hver for sig. og jeg har lige talt, hvor mange film jeg har fået derfra. det er 82, og dette er første gang der er gået lort i den. så jeg vil ikke tro der sker noget.

forhåbentlig.

ja det selvfølgelig rigtigt. men det kan jo være at de bare først nu har fået øjene op for dvd.co.uk på samme måde som stort set ALT blir stoppet der kommer fra amazon.com :-( det godt nok lidt trist, jeg håber på det bedste. ellers må jeg desvære lade dem gå retur, ønsker ikke først at skulle gi 1000 kr for filmene, og så 1000 kr for at få dem  



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

de sender filmene hver for sig. og jeg har lige talt, hvor mange film jeg har fået derfra. det er 82, og dette er første gang der er gået lort i den. så jeg vil ikke tro der sker noget.

forhåbentlig.

ja det selvfølgelig rigtigt. men det kan jo være at de bare først nu har fået øjene op for dvd.co.uk på samme måde som stort set ALT blir stoppet der kommer fra amazon.com :-( det godt nok lidt trist, jeg håber på det bedste. ellers må jeg desvære lade dem gå retur, ønsker ikke først at skulle gi 100 kr for filmene, og så 1000 kr for at få dem  

det vil jeg bestemt ikke håbe. jeg gider sku heller ikke betale 180,- ekstra pr. film jeg får derfra.

du må lige sige til hvordan det går. hvis det er som det plejer. så når der er sendt, så plejer der hos mig ikke at gå over tre dage.

jeg kan virkelig godt forstå dig i, at hvis du har bestilt 8 film ikke vil give 8 gange 180,- oveni.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 11:28

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

det vil jeg bestemt ikke håbe. jeg gider sku heller ikke betale 180,- ekstra pr. film jeg får derfra.

du må lige sige til hvordan det går. hvis det er som det plejer. så når der er sendt, så plejer der hos mig ikke at gå over tre dage.

jeg kan virkelig godt forstå dig i, at hvis du har bestilt 8 film ikke vil give 8 gange 180,- oveni.

præcis hvad sker der så med den film du fik tilsendt, den sendte du retur, har du så fået pengene igen ? eller er det en svære affære ?



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

 

præcis hvad sker der så med den film du fik tilsendt, den sendte du retur, har du så fået pengene igen ? eller er det en svære affære ?

jeg fik først brev i går. så jeg vil gå på posthuset i morgen, og høre om der ikke er nogen jeg kan ringe til, og høre om det ikke er en fejl.

den ligger der jo i 14 dage, så jeg har lidt tid til at, måske finde ud af om det er en fejl. jeg håber.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg fik først brev i går. så jeg vil gå på posthuset i morgen, og høre om der ikke er nogen jeg kan ringe til, og høre om det ikke er en fejl.

den ligger der jo i 14 dage, så jeg har lidt tid til at, måske finde ud af om det er en fejl. jeg håber.

det virker os underligt.. jeg har aldrig hørt om at der kom afgift på varer fra England. med mindre det var 1000+ krs varer. du må os lige give en tilbage melding på hvordan det ser ud med PæstDK på mandag



Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 12:02

jeg fandt dette i en anden tråd her på recordere. om at der på pakkerne er skrevet fortoldningsprisen osv, er det rigtigt ?

"Mine forsendelser fra DVD.CO.UK er ikke kommet fra UK, men fra Schweiz eller et andet ikke-EU land (det var nok ikke Jersey, så på den måde har du ret). Ikke nok med det, på mine forsendelser har de skrevet 14 GBP på CN22 toldformuleren uanset varens pris. Det lugter af noget toldfusk der passer til UK kunder som har GBP 17.99 som bundgrænse. Men skidt i et land som Danmark med 80 kroners bundgrænse og et gebyr til PestDK på 150 kr!!"



Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 12:53

I stedet for al den spekuleren og diskuteren så ring dog til SKAT og få rigtig svar eller tjek her :

http://vita.skat.dk/ - http://vita.skat.dk/

 

PostDK og andre transport firmaer må ikke tage skat eller told for noget som de ikke er forpligtiget til.

 

 

The_Unforgiven



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

jeg fandt dette i en anden tråd her på recordere. om at der på pakkerne er skrevet fortoldningsprisen osv, er det rigtigt ?

der står priser på pakkerne fra dvd.co.uk, med mindre du har bedt om at få den registreret som gave. og hvis du har det, er der heller ikke nogen faktura med i pakken.

jeg har med vilje ikke gjort dette, for at pest dk netop kan se hvad prisen er, så man kunne være fri for misforståelser.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

I stedet for al den spekuleren og diskuteren så ring dog til SKAT og få rigtig svar eller tjek her :

http://vita.skat.dk/ - http://vita.skat.dk/

 

PostDK og andre transport firmaer må ikke tage skat eller told for noget som de ikke er forpligtiget til.

The_Unforgiven

meget godt med det link. men jeg fatter ikke en meter af disse ting.

så jeg prøver i første omgang, at gå ned på posthuset.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg ved godt mit svar ikke er populært, men det er moralsk forkert, at lade pakken gå retur (men moral i dag er nærmest ikke eksisterende).


Synes du at det er moralsk "rigtigt" at PestDK opkræver et mafiagebyr på 150 kr for noget så simpelt som at beregne momsbeløbet? Et gebyr som de lige har forhøjet med 100%. Derefter skal du endda selv hente pakken/brevet på posthuset efter deres nye NO-service politik, så de sparer ydermere tid med omdeling.

Der er al mulig grund til at lade disse pakker/breve gå retur, så PestDK ikke tjener penge på gebyret. Hvis der er tale om DVD/BD film som sendes enkeltvis, vil værdien af pakken ofte være mindre end PestDK gebyret...


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

I stedet for al den spekuleren og diskuteren så ring dog til SKAT og få rigtig svar eller tjek her :

http://vita.skat.dk/ - http://vita.skat.dk/

 

PostDK og andre transport firmaer må ikke tage skat eller told for noget som de ikke er forpligtiget til.

The_Unforgiven

meget godt med det link. men jeg fatter ikke en meter af disse ting.

så jeg prøver i første omgang, at gå ned på posthuset.

Det håber jeg sandelig du får noget ud af. Det må da være PostDK der har et forklaringsproblem her 



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 13:52

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg ved godt mit svar ikke er populært, men det er moralsk forkert, at lade pakken gå retur (men moral i dag er nærmest ikke eksisterende).


Synes du at det er moralsk "rigtigt" at PestDK opkræver et mafiagebyr på 150 kr for noget så simpelt som at beregne momsbeløbet? Et gebyr som de lige har forhøjet med 100%. Derefter skal du endda selv hente pakken/brevet på posthuset efter deres nye NO-service politik, så de sparer ydermere tid med omdeling.

Der er al mulig grund til at lade disse pakker/breve gå retur, så PestDK ikke tjener penge på gebyret. Hvis der er tale om DVD/BD film som sendes enkeltvis, vil værdien af pakken ofte være mindre end PestDK gebyret...

nemlig rigtigt. der er bare så meget galt, i vores system ang. told og moms.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

I stedet for al den spekuleren og diskuteren så ring dog til SKAT og få rigtig svar eller tjek her :

http://vita.skat.dk/ - http://vita.skat.dk/

 

PostDK og andre transport firmaer må ikke tage skat eller told for noget som de ikke er forpligtiget til.

The_Unforgiven

meget godt med det link. men jeg fatter ikke en meter af disse ting.

så jeg prøver i første omgang, at gå ned på posthuset.

Det håber jeg sandelig du får noget ud af. Det må da være PostDK der har et forklaringsproblem her 

ja, det håber jeg sku også.

og efter hvad man kan se, er der mange herfra som handler netop, hos dvd.co.uk.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

der står priser på pakkerne fra dvd.co.uk, med mindre du har bedt om at få den registreret som gave. og hvis du har det, er der heller ikke nogen faktura med i pakken.

jeg har med vilje ikke gjort dette, for at pest dk netop kan se hvad prisen er, så man kunne være fri for misforståelser.

Hvis der ikke står værdi på pakken (eller forkert værdi), og hvis de har mistanke om at det ikke er en "rigtig" gave, har PestDK to muligheder i toldkontrollen

1) Lade varen passere

2) Anmode dig om kopi af faktura. Hvis værdien er < 80 kr, kan de ikke opkræve noget gebyr hos dig. Altså har PestDK spild deres tid uden at tjene penge på dig.

Mange enkeltfilm fra udlandet har en værdi under 80 kr, i hvert fald DVD, og mon ikke PestDK tænker på dette når de overvejer om de skal vælge mulighed #1 eller #2? Size matters...


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:11

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:



2) Anmode dig om kopi af faktura. Hvis værdien er < 80 kr, kan de ikke opkræve noget gebyr hos dig. Altså har PestDK spild deres tid uden at tjene penge på dig.

Mange enkeltfilm fra udlandet har en værdi under 80 kr, i hvert fald DVD, og mon ikke PestDK tænker på dette når de overvejer om de skal vælge mulighed #1 eller #2? Size matters...

jamen hvad så. skal jeg så efter reglerne betale, for denne dvd som koster ca. 130kr?

jeg har hele tiden fået at vide, at der ikke skulle ryge noget ekstra på fra dvd.co.uk. og det var derfor at man kun, kunne bestille film til bestemte priser.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jamen hvad så. skal jeg så efter reglerne betale, for denne dvd som koster ca. 130kr?


Dét synes jeg bestemt ikke du skal. Lad dem sende den tilbage til afsender, og bestil så igen fra dvd.co.uk eller en anden side med tilsvarende priser.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jamen hvad så. skal jeg så efter reglerne betale, for denne dvd som koster ca. 130kr?


Det er et godt spørgsmål (hvad reglerne er i dette tilfælde), men hvis du afviser forsendelsen, skal du i hvert fald ikke betale noget -- efter reglerne.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:18

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jamen hvad så. skal jeg så efter reglerne betale, for denne dvd som koster ca. 130kr?


Dét synes jeg bestemt ikke du skal. Lad dem sende den tilbage til afsender, og bestil så igen fra dvd.co.uk eller en anden side med tilsvarende priser.

nu er det så ikke fordi jeg har lyst til det.

jeg kunne bare godt tænke mig, at vide om jeg, efter loven i princippet skal gøre det?



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg ved godt mit svar ikke er populært, men det er moralsk forkert, at lade pakken gå retur (men moral i dag er nærmest ikke eksisterende).


Synes du at det er moralsk "rigtigt" at PestDK opkræver et mafiagebyr på 150 kr for noget så simpelt som at beregne momsbeløbet? Et gebyr som de lige har forhøjet med 100%. Derefter skal du endda selv hente pakken/brevet på posthuset efter deres nye NO-service politik, så de sparer ydermere tid med omdeling.

Der er al mulig grund til at lade disse pakker/breve gå retur, så PestDK ikke tjener penge på gebyret. Hvis der er tale om DVD/BD film som sendes enkeltvis, vil værdien af pakken ofte være mindre end PestDK gebyret...

Det er moralsk forkert, at kende til risikoen og ikke gider betale hvis man bliver snuppet.
Det er lidt ligesom dem der tager noget kød i køledisken og på vej til kassen finder ud af, de ikke gider have det alligevel og så bare smider det på en hylde, for så er det ikke længere vedkommendes problem.
Man kender eller rettere burde kende risikoen når man handler via internettet.

Gebyrstørrelsen er hvad det er, nu er det jo ikke bare, at tage en lommeregner og så regne prisen ud, desværre er der jo en kæmpe administration med det.

Jeg mener til gengæld bagatelgrænsen burde hæves.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg kunne bare godt tænke mig, at vide om jeg, efter loven i princippet skal gøre det?


Kontakt SKAT hvis du vil vide om der skal opkræves moms (eller told) af forsendelser fra Schweiz med værdi under 16 GBP.

Hvis du returnerer (afviser) forsendelser, skal du efter loven ikke betale noget.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:20

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jamen hvad så. skal jeg så efter reglerne betale, for denne dvd som koster ca. 130kr?


Det er et godt spørgsmål (hvad reglerne er i dette tilfælde), men hvis du afviser forsendelsen, skal du i hvert fald ikke betale noget -- efter reglerne.

jeg må se hvad de siger på posthuset. også så man ved det til en anden gang.

nu har jeg ventet på den i 14 dage, og er sku lidt utålmodig.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Det er lidt ligesom dem der tager noget kød i køledisken og på vej til kassen finder ud af, de ikke gider have det alligevel og så bare smider det på en hylde, for så er det ikke længere vedkommendes problem.
Man kender eller rettere burde kende risikoen når man handler via internettet.


Det er absolut ikke det samme. Til at starte med er PestDK's gebyr formentlig ulovligt.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Det er lidt ligesom dem der tager noget kød i køledisken og på vej til kassen finder ud af, de ikke gider have det alligevel og så bare smider det på en hylde, for så er det ikke længere vedkommendes problem.
Man kender eller rettere burde kende risikoen når man handler via internettet.


Det er absolut ikke det samme. Til at starte med er PestDK's gebyr formentlig ulovligt.


Hvordan ulovligt ?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:24

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg ved godt mit svar ikke er populært, men det er moralsk forkert, at lade pakken gå retur (men moral i dag er nærmest ikke eksisterende).


Synes du at det er moralsk "rigtigt" at PestDK opkræver et mafiagebyr på 150 kr for noget så simpelt som at beregne momsbeløbet? Et gebyr som de lige har forhøjet med 100%. Derefter skal du endda selv hente pakken/brevet på posthuset efter deres nye NO-service politik, så de sparer ydermere tid med omdeling.

Der er al mulig grund til at lade disse pakker/breve gå retur, så PestDK ikke tjener penge på gebyret. Hvis der er tale om DVD/BD film som sendes enkeltvis, vil værdien af pakken ofte være mindre end PestDK gebyret...

Det er moralsk forkert, at kende til risikoen og ikke gider betale hvis man bliver snuppet.
Det er lidt ligesom dem der tager noget kød i køledisken og på vej til kassen finder ud af, de ikke gider have det alligevel og så bare smider det på en hylde, for så er det ikke længere vedkommendes problem.
Man kender eller rettere burde kende risikoen når man handler via internettet.

Gebyrstørrelsen er hvad det er, nu er det jo ikke bare, at tage en lommeregner og så regne prisen ud, desværre er der jo en kæmpe administration med det.

Jeg mener til gengæld bagatelgrænsen burde hæves.

jeg er så træt af at vente på denne film, så jeg vil gerne betale, hvis det er rigtigt at man skal. jeg gider bare ikke hvis det er fordi posten har lavet en fejl.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg kunne bare godt tænke mig, at vide om jeg, efter loven i princippet skal gøre det?


Der er absolut intet i vejen med at nægte modtagelse. Det er din ret ikke at skulle hoste op med gebyret, velsagtens ligesom det er din ret at nægte modtagelse hvis du mod forventning får tilsendt et eller andet per postopkrævning.


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg ved godt mit svar ikke er populært, men det er moralsk forkert, at lade pakken gå retur (men moral i dag er nærmest ikke eksisterende).


Synes du at det er moralsk "rigtigt" at PestDK opkræver et mafiagebyr på 150 kr for noget så simpelt som at beregne momsbeløbet? Et gebyr som de lige har forhøjet med 100%. Derefter skal du endda selv hente pakken/brevet på posthuset efter deres nye NO-service politik, så de sparer ydermere tid med omdeling.

Der er al mulig grund til at lade disse pakker/breve gå retur, så PestDK ikke tjener penge på gebyret. Hvis der er tale om DVD/BD film som sendes enkeltvis, vil værdien af pakken ofte være mindre end PestDK gebyret...

Det er moralsk forkert, at kende til risikoen og ikke gider betale hvis man bliver snuppet.
Det er lidt ligesom dem der tager noget kød i køledisken og på vej til kassen finder ud af, de ikke gider have det alligevel og så bare smider det på en hylde, for så er det ikke længere vedkommendes problem.
Man kender eller rettere burde kende risikoen når man handler via internettet.

Gebyrstørrelsen er hvad det er, nu er det jo ikke bare, at tage en lommeregner og så regne prisen ud, desværre er der jo en kæmpe administration med det.

Jeg mener til gengæld bagatelgrænsen burde hæves.

jeg er så træt af at vente på denne film, så jeg vil gerne betale, hvis det er rigtigt at man skal. jeg gider bare ikke hvis det er fordi posten har lavet en fejl.



Nej det forstår jeg godt, selvfølgelig skal man ikke betale for noget som ikke er berettiget, helt enig .

PS: Hvad er det for en film ?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg er så træt af at vente på denne film, så jeg vil gerne betale, hvis det er rigtigt at man skal. jeg gider bare ikke hvis det er fordi posten har lavet en fejl.


Hvis du bestiller igen fra dvd.co.uk eller Play.com kan du jo regne med at have filmen en onsdag-torsdag stykker i den kommende uge

Jeg fik i går en bunke bøger afsendt fra Play.com d. 20., så et af argumenterne for at bruge dvd.co.uk (det går meget hurtigt), er så småt ved at forsvinde. Jeg har oplevet samme, hurtige, forsendelse fra Play de sidste mange gange jeg har bestilt derfra.



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:41

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:



Nej det forstår jeg godt, selvfølgelig skal man ikke betale for noget som ikke er berettiget, helt enig .

PS: Hvad er det for en film ?

det er filmen vantage point. jeg har den selv på blu-ray, men skulle have brugt den, til en gave det den 27/8. den kommer jo først herhjemme den 2/9. + at der er også danske tekster på.

så uanset om jeg kunne lade den gå tilbage, kan jeg ikke være helt sikker, på at få en ny inden onsdag.

så nu må jeg se hvad de siger.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 14:44

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg er så træt af at vente på denne film, så jeg vil gerne betale, hvis det er rigtigt at man skal. jeg gider bare ikke hvis det er fordi posten har lavet en fejl.


Hvis du bestiller igen fra dvd.co.uk eller Play.com kan du jo regne med at have filmen en onsdag-torsdag stykker i den kommende uge

Jeg fik i går en bunke bøger afsendt fra Play.com d. 20., så et af argumenterne for at bruge dvd.co.uk (det går meget hurtigt), er så småt ved at forsvinde. Jeg har oplevet samme, hurtige, forsendelse fra Play de sidste mange gange jeg har bestilt derfra.

kunne være jeg skulle prøve play lidt igen. har handlet der meget før, men der var mange gange der gik 8-14 dage før de var fremme. det gider man jo ikke rigtigt.

tak for rådet.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Det er absolut ikke det samme. Til at starte med er PestDK's gebyr formentlig ulovligt.


Hvordan ulovligt ?


Har du nogen aftale med PestDK om at de skal foretage toldbehandlingen for dig mod betaling af 150,- kr? NEJ. SKAT har ikke noget mod at du selv forestår toldbehandlingen, det er alene PestDK som forhindrer dig i dette. Et sådant system, hvor du selv kan ordne papirarbejdet, fungerer fint i Norge.

Er der en dansk lov som giver PestDK ret til at opkræve 150 kr for denne ydelse, som de i øvrigt påtvinger dig? NEJ.

Jeg forstår simpelthen ikke den begrundelse som PestDK anfører for deres påståede ret til at opkræve gebyret.

En lille analogi: Jeg har mange gange haft lyst til at sætte et skilt på min postkasse med en tekst ala "Breve som afleveres til en forkert adresse af PestDK pålægges et gebyr på 100 kr, som svarer til mine udgifter med et returnere det til PestDK". Men det vil jeg ikke få noget ud af, da PestDK sikkert bare vil hævde at vi ikke har lavet en aftale derom (hvad de har helt ret i...), og jeg må ikke bare smide brevene i skraldespanden.

PestDK har i mange år hævdet at toldgebyret blot svarede til deres omkostninger ved at udføre toldbehandlingen. Det er bare meget mærkeligt at disse udgifter, der primært er løn, steg med 100% fra 2007 til 2008. Og nej, der er ikke tale om at det var 10 år siden at PestDK sidst havde forhøjet gebyret.

Gjorde PestDK de danske kunder opmærksom på at gebyret steg med 100%? Nej, absolut ikke, de gjorde alt hvad de kunne for at holde det hemmeligt. Da jeg checkede i november 2007, efter at deres nye kraftigt forhøjede priser specielt overfor forbrugerne var annonceret, skulle jeg lede meget længe på deres website for at finde gebyret. Gebyret stod naturligvis ikke under de priser som ellers normalt er relevante for almindelige forbrugere.

Det er efter min mening ren pengeafpresning af de danske forbrugere at PestDK opkræver dette gebyr. De har formentlig bemærket at mange forbrugere vælger at handle i udlandet fordi forsendelse fra udlandet til Danmark ofte er billigere end forsendelse internt i Danmark. Men det tjener PestDK jo ingen penge på, og derfor bruger de andre metoder for at hive penge ud af forbrugerne.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

kunne være jeg skulle prøve play lidt igen. har handlet der meget før, men der var mange gange der gik 8-14 dage før de var fremme. det gider man jo ikke rigtigt.

tak for rådet.



Nej, jeg stoppede også med at bruge Play med mindre det var nødvendigt, på grund af langsom forsendelse, men så her på det sidste er det, som nævnt, begyndt at gå væsentligt hurtigere fra dem.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nej, jeg stoppede også med at bruge Play med mindre det var nødvendigt, på grund af langsom forsendelse, men så her på det sidste er det, som nævnt, begyndt at gå væsentligt hurtigere fra dem.


Det er meget sjældent at mine forsendelser fra Play tager mere end 3-5 dage, medmindre toldfingrene er involveret. For et par måneder siden havde jeg dog en DVD der var lettere forsinket, men der sad en klistermærke med "toldbehandlet i Frankfurt" (på tysk), hvilket nok er forklaringen...

Gennemsnitligt er Play nok 1 - 1 1/2 dage langsommere end for et par år siden, men det er ikke meget. Det mest irriterende er deres dårlige indpakning, som tit fører til løse disce med risiko for ridser (dog ikke noget som indtil nu har forhindret mig i at afspille DVDerne). På grund af priserne, specielt på ikke-nyudgivelser, er Play min foretrukne R2 forhandler.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: SJ
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 18:39
Play sender ikke fra et EU land, så moms og told er en stor risiko.

Dvd.co.uk sender fra UK, så længe varens pris er over £18. Hvis varens pris er under £18, sendes varen fra et ikke-EU land.

Dog kunne det tyde på, at man desværre ikke helt kan regne med, at dvd.co.uk sender varer hvis pris er over de £18 fra UK (selvom det står i deres Terms and Conditions), så anbefalingen må vel efterhånden være, at man bestiller sine varer et andet sted end fra de to nævnte butikker?


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Play sender ikke fra et EU land, så der kommer altid moms og told på.


Bortset fra de 99 ud af 100 gange hvor der ikke gør


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 18:46

Har lige benyttet dvd.co.uk igen i denne uge med deres tilbud med 2 bluray for ca. 18 £ og bestile 4 af dem - kom 2 dage efter - ingen told og de var pakket 2 og 2 imodsætning til hvad de plejer.

Så skal vi ikke satse på, at der er nogen der har været uheldige herinde og FORHÅBENTLIG, at det ikke er noget, der bliver sædvane



Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 18:48

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Play sender ikke fra et EU land, så moms og told er en stor risiko.

Dvd.co.uk sender fra UK, så længe varens pris er over £18. Hvis varens pris er under £18, sendes varen fra et ikke-EU land.

Dog kunne det tyde på, at man desværre ikke helt kan regne med, at dvd.co.uk sender varer hvis pris er over de £18 fra UK (selvom det står i deres Terms and Conditions), så anbefalingen må vel efterhånden være, at man bestiller sine varer et andet sted end fra de to nævnte butikker?

hvorfor sender de fra et ikke EU land hvis man køber for under 18£af gangen ? virker da lidt underligt. kunne bedre forstå det hvis det var fordi at en muligvarer ikke var på lager det ene sted, og derfor blev sendt fra et andet lager ?



Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Har lige benyttet dvd.co.uk igen i denne uge med deres tilbud med 2 bluray for ca. 18 £ og bestile 4 af dem - kom 2 dage efter - ingen told og de var pakket 2 og 2 imodsætning til hvad de plejer.

Så skal vi ikke satse på, at der er nogen der har været uheldige herinde og FORHÅBENTLIG, at det ikke er noget, der bliver sædvane

håber du har ret, da jeg lige har brugt for 1000 kr på 8 titler. deriblandt 4 styk af deres 2 for 18 £ tilbud



Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Har lige benyttet dvd.co.uk igen i denne uge med deres tilbud med 2 bluray for ca. 18 £ og bestile 4 af dem - kom 2 dage efter - ingen told og de var pakket 2 og 2 imodsætning til hvad de plejer.

Så skal vi ikke satse på, at der er nogen der har været uheldige herinde og FORHÅBENTLIG, at det ikke er noget, der bliver sædvane

håber du har ret, da jeg lige har brugt for 1000 kr på 8 titler. deriblandt 4 styk af deres 2 for 18 £ tilbud

Ja for jeg har da også planer om at bestille en del derfra (har en ønskeliste derinde på ca. 40 film ) og har da også bestilt transformers derinde med release d. 08/09/2008.



Skrevet af: SJ
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 18:57
Jeg er altid uheldig, så jeg har lige afbestilt mit Tiger Woods PGA Tour 09 til min PS3. Jeg tager ingen chancer.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 19:04

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jeg er altid uheldig, så jeg har lige afbestilt mit Tiger Woods PGA Tour 09 til min PS3. Jeg tager ingen chancer.

det må da koste over 16 pund? og hvis det gør det, så er der 110% ingen chance for told, da de sender fra uk.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jeg er altid uheldig, så jeg har lige afbestilt mit Tiger Woods PGA Tour 09 til min PS3. Jeg tager ingen chancer.

det må da koste over 16 pund? og hvis det gør det, så er der 110% ingen chance for told, da de sender fra uk.

nu jeg lige lidt i tvivl.. altså. når jeg laver en bestilling på et x antal film.. så kommer det jo op og koste 1xxx antal kr.. (over 18 £) men hver film bliver efter hvad jeg høre her, sendt hver for sig. vil de så gå ind og tælle dem som værende under de 16-18 £ og derfor sende dem fra et ikke EU land ?  eller hvordan skal jeg forstå det?



Skrevet af: SJ
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 19:15
Jeg tror desværre, du skal regne med, at filmene sendes fra et ikke-EU land.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 19:15

Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

nu jeg lige lidt i tvivl.. altså. når jeg laver en bestilling på et x antal film.. så kommer det jo op og koste 1xxx antal kr.. (over 18 £) men hver film bliver efter hvad jeg høre her, sendt hver for sig. vil de så gå ind og tælle dem som værende under de 16-18 £ og derfor sende dem fra et ikke EU land ?  eller hvordan skal jeg forstå det?

hvis en film koster under 16 pund, så bliver den sendt fra schweiz. hvis over, og du kan få lov til at bestille den, så sendes den fra uk.

og bestiller du 3 film af 9 pund, så er det stadig under den grænse, hvor de sender fra schweiz.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: SJ
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jeg er altid uheldig, så jeg har lige afbestilt mit Tiger Woods PGA Tour 09 til min PS3. Jeg tager ingen chancer.

det må da koste over 16 pund? og hvis det gør det, så er der 110% ingen chance for told, da de sender fra uk.



Det tror jeg ikke, du får brugeren Thyboen her fra siden til at skrive under på. 


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jeg er altid uheldig, så jeg har lige afbestilt mit Tiger Woods PGA Tour 09 til min PS3. Jeg tager ingen chancer.

det må da koste over 16 pund? og hvis det gør det, så er der 110% ingen chance for told, da de sender fra uk.



Det tror jeg ikke, du får brugeren Thyboen her fra siden til at skrive under på. 

 hvorfor?



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: SJ
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 19:29
Thyboen's vare til £42 blev sendt fra Schweiz med dertilhørende moms og told opkrævning.  


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

hvis en film koster under 16 pund, så bliver den sendt fra schweiz. hvis over, og du kan få lov til at bestille den, så sendes den fra uk.

og bestiller du 3 film af 9 pund, så er det stadig under den grænse, hvor de sender fra schweiz.

okay så jeg kan godt regne med at alle de film jeg har bestilt bliver sendt fra schweiz  må jo så bare håbe på det bedste

 

hvor på dvd.co.uk finder i det med leveringen fra de forskellige lande ? syntes ikke rigtig jeg kan finde nået

http://www.dvd.co.uk/help/ - http://www.dvd.co.uk/help/

 



Skrevet af: pgrundl
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

 hvor på dvd.co.uk finder i det med leveringen fra de forskellige lande ? syntes ikke rigtig jeg kan finde nået

http://www.dvd.co.uk/help/ - http://www.dvd.co.uk/help/

 

http://www.dvd.co.uk/help/terms/dp11/default.htm - http://www.dvd.co.uk/help/terms/dp11/default.htm




Skrevet af: SJ
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 19:43
Bare synd man ikke kan regne med det, som de skriver.  


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 19:47

men der står:

Non-book items priced less than £18.00 may be fulfilled by DVD.CO.UK GmbH (Switzerland) based on stock availability. This will be confirmed on the order confirmation email.

burde det så ikke være bekræftet i en mail om de bliver sendt fra UK eller schweiz ?



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 19:51

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Thyboen's vare til £42 blev sendt fra Schweiz med dertilhørende moms og told opkrævning.  

det har jeg sku aldrig hørt om.

de serier og bokse jeg har bestilt, er altid kommet fra uk.

der er sku da heller ikke, styr over noget efterhånden.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:


Jeg ved godt mit svar ikke er populært, men det er moralsk forkert, at lade pakken gå retur (men moral i dag er nærmest ikke eksisterende).

Når man bestiller varer via internettet, er man forpligtet til, at undersøge hvor firmaet hører til. Tag ansvar for det man gør og betal hvis pakken bliver taget i toldkontrol, det er ikke andres ansvar en ens eget.

Hvis vi skal snakke moral, ligger firmaet efter min mening, som de har redt.

De forsøger at fremtræde som en forretning i UK, og så sender de varen fra Schweiz for at spare omkostninger. Køber opdager det kun, hvis han giver sig til at læse firmaets handelsbetingelser - og det her er altså for vigtigt til at blive gemt væk i handelsbetingelserne.

Jeg er dog enig i, at det generelt er moralsk forkert at "straffe" eet firma på en måde, der også påfører et andet firma omkostninger. Hvis man mener, at dvd.co.uk handler rigtigt og kun PostDanmark gør noget moralsk forkert, hjælper det ikke noget, at man påfører dvd.co.uk ekstra omkostninger, fordi man ønsker at straffe PostDanmark.



Skrevet af: nightbird
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 22:16

Jeg forstår ikke problemet. Hvis man ikke vil risikere at skulle betale told og moms, kan man jo bare holde sig fra de firmaer der ikke sender fra et EU-land.

Jeg er dog enig i at bagatelgrænsen på de 80 kr. burde hæves og at Post Danmarks gebyr er alt for højt.



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af nightbird nightbird skrev:

Jeg forstår ikke problemet. Hvis man ikke vil risikere at skulle betale told og moms, kan man jo bare holde sig fra de firmaer der ikke sender fra et EU-land.

dem er der ikke så mange af. og så er de en del dyrere end de andre.

Jeg er dog enig i at bagatelgrænsen på de 80 kr. burde hæves og at Post Danmarks gebyr er alt for højt.

det kan vi ikke blive uenige i.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-August-2008 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af nightbird nightbird skrev:

Jeg forstår ikke problemet.


Så har du enten for mange penge eller bare ikke samme samlergen som nogle af vi andre har



Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 11:22

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor i har hørt/læst ang bagatel grænse?

Jeg har aldrig hørt/læst om den , jeg ved dog at du må modtage gaver for ca 350 kr fra IKKE EU lande.

Men du skal betale skat/moms af ALT fra IKKE EU lande , uden undtagelse og det link til skal kan man læse hvad man skal betale i %skat plus moms.

 

 

The_Unforgiven



Skrevet af: nightbird
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor i har hørt/læst ang bagatel grænse?

Du kan blandt andet læse om det her:

http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/ehandel8/uden-for-eu/ - http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/ehandel8/ude n-for-eu/

 



Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af nightbird nightbird skrev:

Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor i har hørt/læst ang bagatel grænse?

Du kan blandt andet læse om det her:

http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/ehandel8/uden-for-eu/ - http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/ehandel/ehandel8/ude n-for-eu/

 

Jeg har læst deres "guide" før og jeg morer mig altid over deres eksempel med bukser købt i USA. De koster kr. 257,- og ender med en samlet pris på kr. 833,75 (inkl. gebyr til Post.dk) Det er jo værre end registreringsafgiften på biler... Hurra! 



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 12:27

så har jeg talt med skat.

det ser ikke godt ud. fra schweiz skal man ikke betale told, af ting under 160kr. men når internetbutikkerne sender derfra, så trækker de momsen fra de ting de sender, for at kunne sælge så billigt som muligt.

så de ting som koster over 60kr, skal der betales 25% moms af. det ville så være ok for mig, hvis ikke pest dk skulle have 150kr for 5 minutters arbejde.

så det vil jo sige at de ting man får fra dvd.co.uk, kan man ikke være sikre på, at man ikke lige skal af med 180-200kr ekstra.

men der er håb forude. hende jeg talte med, fortalte mig at fra 1/12, så stiger bagatelgrænsen på hvad man må importere fra et ikke eu land. fra de nuværende 1250kr til 3250kr. når man har været ude og rejse.

det vil jo sige, at hvis man er en tur i us ingen problemer har med at tage en ps3, eller andet grej med hjem helt op til 3250.

og hun sagde så også, at den latterlige bagatelgrænse på 80kr. er under behandling, til at skulle sættes op. hun kunne desværre ikke oplyse om hvor meget elller hvornår.

bare det at de er igang.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 12:31
tja så er det go bare og tage chancen, og så håbe at tingene ikke bliver taget i tolden.. jeg håber ellers må de ryge retur


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 12:37

Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

tja så er det go bare og tage chancen, og så håbe at tingene ikke bliver taget i tolden.. jeg håber ellers må de ryge retur

ja, jeg lader også min ryge retur denne gang. havde ikke lige regnet med at skulle give 185kr mere for en gave.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 12:46

Kender en der købte varer til en samlet værdi af 4.200kr fra us.

Pakken blev selvfølgelig taget i tolden og han fik den seddel, hvor man skal angive om det er til gave eller ej, og værdi.

Han skrev det var til en gave og værdien var 1.000kr.

Han fik en regning på ca. 300kr.

Så det kunne jo godt betale sig. At det så er uartigt, er så en anden ting.



-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Stefan V
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

så har jeg talt med skat.

det ser ikke godt ud. fra schweiz skal man ikke betale told, af ting under 160kr. men når internetbutikkerne sender derfra, så trækker de momsen fra de ting de sender, for at kunne sælge så billigt som muligt.

så de ting som koster over 60kr, skal der betales 25% moms af. det ville så være ok for mig, hvis ikke pest dk skulle have 150kr for 5 minutters arbejde.

så det vil jo sige at de ting man får fra dvd.co.uk, kan man ikke være sikre på, at man ikke lige skal af med 180-200kr ekstra.

men der er håb forude. hende jeg talte med, fortalte mig at fra 1/12, så stiger bagatelgrænsen på hvad man må importere fra et ikke eu land. fra de nuværende 1250kr til 3250kr. når man har været ude og rejse.

det vil jo sige, at hvis man er en tur i us ingen problemer har med at tage en ps3, eller andet grej med hjem helt op til 3250.

og hun sagde så også, at den latterlige bagatelgrænse på 80kr. er under behandling, til at skulle sættes op. hun kunne desværre ikke oplyse om hvor meget elller hvornår.

bare det at de er igang.

Det er da fantastisk at de arbejder på sagen! det er mere end hvad jeg havde regnet med

Det er bare surt med sådan en gave, flemming



Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 14:05

jeg har lige fået mail fra dvd.co.uk.. ALLE de film jeg bestilte er blevet sendt fra schweiz  nu må jeg så håbe de ikke bliver taget i tolden.. ellers skal jeg jo nok vente længe før jeg får pengene retur

nogle af filmene kostede sågar over 18 £ og blev stadig sendt fra schweiz  måske jeg kan være heldig at et par stykker går igennem tolden (krydser fingre for alle sammen)

i andre som HAR modtaget jeres film, kan i ikke tjekke jeres mail og se i bunden hvor de er sendt fra ? står i afsendelses mailen fra dvd.co.uk



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

så har jeg talt med skat.

det ser ikke godt ud. fra schweiz skal man ikke betale told, af ting under 160kr. men når internetbutikkerne sender derfra, så trækker de momsen fra de ting de sender, for at kunne sælge så billigt som muligt.

så de ting som koster over 60kr, skal der betales 25% moms af. det ville så være ok for mig, hvis ikke pest dk skulle have 150kr for 5 minutters arbejde.

så det vil jo sige at de ting man får fra dvd.co.uk, kan man ikke være sikre på, at man ikke lige skal af med 180-200kr ekstra.

men der er håb forude. hende jeg talte med, fortalte mig at fra 1/12, så stiger bagatelgrænsen på hvad man må importere fra et ikke eu land. fra de nuværende 1250kr til 3250kr. når man har været ude og rejse.

det vil jo sige, at hvis man er en tur i us ingen problemer har med at tage en ps3, eller andet grej med hjem helt op til 3250.

og hun sagde så også, at den latterlige bagatelgrænse på 80kr. er under behandling, til at skulle sættes op. hun kunne desværre ikke oplyse om hvor meget elller hvornår.

bare det at de er igang.

Sku da for mærkeligt at den beløbsgrænse ikke også gælder for internet handel



Skrevet af: atdjei
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

jeg har lige fået mail fra dvd.co.uk.. ALLE de film jeg bestilte er blevet sendt fra schweiz  nu må jeg så håbe de ikke bliver taget i tolden.. ellers skal jeg jo nok vente længe før jeg får pengene retur

nogle af filmene kostede sågar over 18 £ og blev stadig sendt fra schweiz  måske jeg kan være heldig at et par stykker går igennem tolden (krydser fingre for alle sammen)

i andre som HAR modtaget jeres film, kan i ikke tjekke jeres mail og se i bunden hvor de er sendt fra ? står i afsendelses mailen fra dvd.co.uk

Hej

Det sidste halve år har jeg købt 20 Blu-ray film fra dvd.co.uk de er alle sendt fra Schweiz, INGEN af dem er blevet taget af Post Danmark.

Hilsen Jimmi 



Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af atdjei atdjei skrev:

Hej

Det sidste halve år har jeg købt 20 Blu-ray film fra dvd.co.uk de er alle sendt fra Schweiz, INGEN af dem er blevet taget af Post Danmark.

Hilsen Jimmi 

en lille opmundring må jeg sige.. håber stadig



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 14:43
Noget tyder altså på at de har "fået øje på" forsendelser fra Schweiz. Jeg har fået adskillige film derfra, men ingen her for nylig. Så tidligere VAR der ingen problemer, det er der åbenbart nu.


Skrevet af: MC_Disko
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 15:31

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Noget tyder altså på at de har "fået øje på" forsendelser fra Schweiz. Jeg har fået adskillige film derfra, men ingen her for nylig. Så tidligere VAR der ingen problemer, det er der åbenbart nu.

ja muligvis  jeg skal hvertfald nok vende tilbage når jeg forhåbentlig snart få de film der fra.

ps. venter os på film fra cdon.com da de havde de bd titler til 99 kr.. de blev sendt i fredags, de jo sendt som normal brev. så burde ha haft dem i lørdags, men nix.. og heller intet idag.. det er bare ALTID når jeg får sendt en pakke over en weekend.. så forsvinder de... tror jeg har prøvet det 14 ud af 15 gange  hader det skod firma til PestDK



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 15:41

Oprindeligt skrevet af Stefan V Stefan V skrev:

Det er da fantastisk at de arbejder på sagen! det er mere end hvad jeg havde regnet med

Det er bare surt med sådan en gave, flemming

ja, så langt så godt.

nu køber jeg bare filmen i næste uge, når den kommer herhjemme, det kan være at bilka eller giganten sælger den til 150,-



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af MC_Disko MC_Disko skrev:

jeg har lige fået mail fra dvd.co.uk.. ALLE de film jeg bestilte er blevet sendt fra schweiz  nu må jeg så håbe de ikke bliver taget i tolden.. ellers skal jeg jo nok vente længe før jeg får pengene retur

nogle af filmene kostede sågar over 18 £ og blev stadig sendt fra schweiz  måske jeg kan være heldig at et par stykker går igennem tolden (krydser fingre for alle sammen)

i andre som HAR modtaget jeres film, kan i ikke tjekke jeres mail og se i bunden hvor de er sendt fra ? står i afsendelses mailen fra dvd.co.uk

positive tanker. jeg har jo fået sendt over 80, og kun taget 1 gang. så der sker ikke noget. jeg krydser fingre, sammen med dig.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: MDHell
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 15:44

Hej Flemming, ved godt det ikke er 150,- men det er ret tæt på

http://www.dvdstrax.dk/index.php?m=100&p=160&SCREEN=item&item=168388&department - http://www.dvdstrax.dk/index.php?m=100&p=160&SCREEN= item&item=168388&department =



-------------


Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

så har jeg talt med skat.

det ser ikke godt ud. fra schweiz skal man ikke betale told, af ting under 160kr. men når internetbutikkerne sender derfra, så trækker de momsen fra de ting de sender, for at kunne sælge så billigt som muligt.

så de ting som koster over 60kr, skal der betales 25% moms af. det ville så være ok for mig, hvis ikke pest dk skulle have 150kr for 5 minutters arbejde.

så det vil jo sige at de ting man får fra dvd.co.uk, kan man ikke være sikre på, at man ikke lige skal af med 180-200kr ekstra.

men der er håb forude. hende jeg talte med, fortalte mig at fra 1/12, så stiger bagatelgrænsen på hvad man må importere fra et ikke eu land. fra de nuværende 1250kr til 3250kr. når man har været ude og rejse.

det vil jo sige, at hvis man er en tur i us ingen problemer har med at tage en ps3, eller andet grej med hjem helt op til 3250.

og hun sagde så også, at den latterlige bagatelgrænse på 80kr. er under behandling, til at skulle sættes op. hun kunne desværre ikke oplyse om hvor meget elller hvornår.

bare det at de er igang.

Sku da for mærkeligt at den beløbsgrænse ikke også gælder for internet handel

ja, det ville bare være godt.

men så fik elektronikforetningerne herhjemme, ikke solgt noget som helst.



-------------
Mvh
Flemming Larsen



Print side | Luk vindue