Print side | Luk vindue

DP-1000 sammen med PZ80

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=45948
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 14:27


Emne: DP-1000 sammen med PZ80
Skrevet af: Epoq
Emne: DP-1000 sammen med PZ80
Skrevet den: 25-August-2008 kl. 18:27

Jeg oplever et ekstremt underligt problem når jeg placerer min gamle Kiss DP-1000 i nærheden af mit nye Panasonic PZ80. Fjernbetjeningen til dvd-afspilleren fungerer pludselig ikke længere, og lykkes det mig at starte en dvd op via knapperne placeret på afspilleren, åbnes diverse menuer i løbet af filmen (uden at der er blevet trykket på noget!). En gang imellem reagerer afspilleren forsinket på tryk på fjernbetjeningen, men det er ikke den valgte funktion der aktiveres.

Min DP-1000 står i en tvbænk under pz80. Hvis jeg trækker afspilleren ud og stiller den op langs vægen (dvs. lidt væk fra fjernsynet) forsvinder problemet.

Hvis jeg flytter afspilleren ind i rummet ved siden af hvor det gamle CRT fjernsyn står og tilslutter, er der ingen problemer- fin respons som normalt.

Hvad pokker kan dette skyldes? Jeg har prøvet at slukke for alle andre apparater end pz80 og dp1000. Jeg har prøvet at tage batterierne ud af fjernbetjeningen til pz80. Alt sammen uden resultat

Alle foreslag modtages med kyshånd, det er godt nok et irriterende problem




Svar:
Skrevet af: Epoq
Skrevet den: 26-August-2008 kl. 08:51
update: der står en surround center-speaker på tv-bænken, som jeg også har prøvet at flytte - det hjalp heller ikke.


Skrevet af: Spitfire
Skrevet den: 26-August-2008 kl. 08:56
Har du prøvet med andre kabler?


Skrevet af: Epoq
Skrevet den: 26-August-2008 kl. 20:50

Oprindeligt skrevet af Spitfire Spitfire skrev:

Har du prøvet med andre kabler?

ja, har nu prøvet med to forskellige scart-kabler, og to forskellige strømkabler - stadig med samme resultat.

Jeg kom til at tænke på, om VIERA link / Qlink på tv'et kan have noget med sagen at gøre? Udsendes der nogle signaler, og kan man slukke for sådan noget?

 

 




Print side | Luk vindue