TV/Hifi møbel der passer til Onkyo 805?!
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46041
Udskrevet den: 04-Maj-2025 kl. 02:00
Emne: TV/Hifi møbel der passer til Onkyo 805?!
Skrevet af: Nick_S
Emne: TV/Hifi møbel der passer til Onkyo 805?!
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 00:53
Goddag de herrer.
Nu har jeg ledt i mange dage og nætter (tjek evt klokkeslættet for dette indlæg) efter et pænt og praktisk møbel til at opbevare mine elekroniske himstergimster til min hjemmebio. Problemet er at jeg har en Onkyo 805 der er så satans stor at den ikke passer ing d i nogen af dem jeg har fundet. Var nemlig faldet lidt for denne sag; http://hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hi-fi_moebelhylde/ argon_cube_1_moebel_hvid.htm
Men den er ikke dyb nok til at kunne indeholde både Onkyo'en og kablerne der skal sidde bagpå. Det jeg faldt for ved Argon møblet var at det så så dejligt enkelt og praktisk ud, og at man kunne gemme de ting væk man ikke gad se på (evt grimme effektforstærkere, xbox, osv) + at man kunne placere sin center i(!) møblet istedet for ovenpå.
Så ved I lidt om hvad det er jeg tænker når jeg sidder og leder, så nu håber jeg I kan komme med nogle fremragende forslag til mig på mulige alternativer :)
Budgettet lyder på max 3500,-
På forhånd tak
Nick
|
Svar:
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 01:20
Mene at Clic møbler er dyber en Argon Cube og også meget dyre
http://www.clic.dk/dk/ENTRANCE/
|
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 03:35
Til det budget er der INTET der matcher, hvis det skal være ala Argon Cube. Der er kun Clic og Frislev tilbage, de er MEGET dyrere. Alternativet er, at man skal lave det selv, eller få nogle (f.eks. en møbelsnedker, det er billigere end Clic og Fislev!! ) andre til at lave det...
Ellers så må du i HFK. Det har jeg gjort, og er også ejer af Onkyo 805, så må den bare titte lidt frem! 
------------- De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet af: broeman
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 08:06
Tja, hvis det ikke skal koste alt for meget, prøv at kikke på Ikeas hjemmeside (de har lige lavet nogle nye bl.a. til fladskærme). Det er nok hvad mit budget ville holde til
------------- Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 10:50
Startrek - Clic er godt nok nogle lækre møbler, men er du færdig en pris. Der må jeg simpelthen stå af. Ellers tak :)
Asklepios - Du siger du selv har været i HFK - har du selv erhvervet dig møbler der?
Må indrømme at jeg nok ikke har evnerne til hverken at lave. eller tegne det selv :)
Men tror du godt at Onkyo'en kan være der og stadig se nogenlunde fornuftigt ud i en Argon Cube? De supra hdmi kabler jeg har er jo ikke ligefrem specielt nemme at bøje omme bagtil :/
broeman - Har ledt lidt på deres hjemmeside uden at finde noget med synderlig succes, gider ddu evt finde et link til noget du mener kunne være interessant, i håb om at det bare er mi der er lidt halvblind? :)
Tak for hjælpen alle tre :)
|
Skrevet af: jimsor
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 11:57
Tvilum-Scanbirk laver en møbelserie, der hedder "power".... jeg har selv købt model nr. 74180 og 74181 i Idémøbler i Randers, pris 1600 kr for udstillingsmodellerne, så slap jeg også selv for at samle dem :) (ca. 500 kr mere hvis de skal være nye).
Jeg har selv Onkyo 805 og jeg har også ledt i lang tid, men jeg håber disse vil fungere (de er ikke kommet i brug endnu).
Målene er BxDxH i cm: 82 x 48,5 x 62,4 (aner ikke om det er udvendige eller indvendige mål :))
Man kan dog ikke se dem på hjemmesiden, hvilket er lidt underligt, man skal selv ud i butikken og se dem.
------------- Samsung PS59D7005, Onkyo 805, PS3, Cerwin Vega Surround (5.1), Denon DVD og Samsung HDD-optager
|
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 12:52
Har lige kigget på Power serien på Tvilum-Scanbirk hjemmesiden. Ser faktisk ganske fonuftigt ud. Ved du evt om det er noget man kan få i hvidt? Det er sådan at alt jeg har er helt sort så hvis møblet også bliver sort bliver det godt nok dystert at se på ;)
Men tak!
|
Skrevet af: jimsor
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 13:16
Nej, jeg ved desværre ikke noget om farverne. Dem jeg købte var i ahorn, tror jeg det hed (?) Det er i hvert fald lyst træ 
------------- Samsung PS59D7005, Onkyo 805, PS3, Cerwin Vega Surround (5.1), Denon DVD og Samsung HDD-optager
|
Skrevet af: afk
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 13:36
Tvilum-Scanbirk er vel enten laminat eller finer-møbler, så modellerne findes nok i flere overflader. På forsiden af produktsiderne står flg., der kunne indikere noget i den stil:
Hvide møbler - efter tidens tand og lige i øjet. Et hav af andre farver er selvfølgelig også en mulighed. Valget er dit, men een ting er sikkert - du får praktisk opbevaring og fremragende designdetaljer med reoler, TV-møbler og borde fra Tvilum-Scanbirk.
Vi forener ganske enkelt pris, kvalitet og design - hele vejen igennem...
|
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 14:10
De der Cube ser jo meget fine ud egentligt.. Hmm :) havde slet ikke set de havde møbler.
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 18:24
Ja de er nemlig ret fede. Tror jeg måler op præcist hvor stor recieveren er og vandrer ned i hifiklubben og tjekker hvordan det kommer til at se ud. For er sgu lidt lun på den. Men tror også jeg tager et smut ned forbi idemøbler på fredag for at se på de Tvilum-Scanbirk møbler :)
|
Skrevet af: akjosko1
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 20:15
Cube'n fra hfk er rigtig lækre, men vær klar på at finde støvkluden fra ca.
hver anden dag for de samler støv, ligesom alle andre hvide ting... hehe...
ellers et rigtigt lækkert møbel der er let at montere osv:D Kan klart
anbefales, og så holder de faktisk til en del...
------------- Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60021&PN=1 - Podspeaker studiebio
|
Skrevet af: -PP-
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 20:19
Jeg har selv bygget et møbel til mit udstyr. Syntes selv det er blevet ret godt og min søster har allerede "bestilt" en ved mig. Kunne evt. også lave en til dig.
Jeg kan prøve at ligge et par billeder op. Så kan du se om det er noget..
|
Skrevet den: 27-August-2008 kl. 23:32
-PP- Vil meget gerne se noget af det du har lavet! Har du evt mulighed for at lave noget i stil med Argon Cube 1 møblet kunne jeg også fristes til at bestille noget hos dig :) Efter at have brugt hele dagen på at lede er jeg snart på grådens rand ;)
Ser frem til lidt billeder :)
Mvh
Nick
|
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 28-August-2008 kl. 20:13
Hej Nick, Hvis du kan vente til weekenden, evt. mandag, så er jeg klar til at smide midlertidige billeder op at mit set-up! Så kan du se hvordan en 805 med Supra kabler tager sig ud i en Argon Cube... 
MVH
------------- De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet den: 28-August-2008 kl. 21:09
Det ville være super Asklepios! Vil enormt gerne se det, venter spændt ;)
|
Skrevet den: 28-August-2008 kl. 22:43
Hej Nick
Ville ha' lagt nogle billeder ind i aften. Men mit kamera er fucked, så jeg må lige finde på noget andet..
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 29-August-2008 kl. 00:25
Du kan jo også tegne dit anlæg
|
Skrevet af: broeman
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 13:14
Nick_S skrev:
broeman - Har ledt lidt på deres hjemmeside uden at finde noget med synderlig succes, gider ddu evt finde et link til noget du mener kunne være interessant, i håb om at det bare er mi der er lidt halvblind? :)
|
Jeg havde bare kikket i det katalog der kom ind af brevsprækken. Hvis man kigger på hjemmesiden bliver man ikke så let inspireret, de er virkelig dårlig til at præsentere produkterne der Men jeg tror ikke at der er nogen der ville være gode nok til at fremhæve en lækker forstærker som din (den skal vel ikke gemmes væk i et skab )
Edit: husk at kigge på "kombinationer"-fanebladet foroven, hvis muligheden er der, så kan man se forskellige måder man kan sammensætte deres moduler.
------------- Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 14:57
Bare i orden -PP- :) Venter spændt ;)
Hehe, nej broeman recieveren skal stå med al sin magt og pragt og pryde min stue! Må lige se om ikke jeg kan opdrive et katalog et eller andet sted så. Ellers må jeg jo tage derud og se om ikke jeg kan blive inspireret :)
|
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 17:01
Så fik jeg endelig knipset nogle billeder. Beklager kvaliteten da det er med taget med en mobil..
Helt lukket.

Åben når der skal ses film

På klem hvis man bare hører radio

|
Skrevet af: MortenKBH
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 17:08
shit det er et stort møbel. Hvordan med remoten ???
------------- Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
NAD 356 BEE med indbygget DAC
Sonos Connect
B&W DM685
|
Skrevet af: akjosko1
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 17:09
Det er da mega nice!!! Hvor lang tid har det gate at lave - kan ikk lige huske
om du har sagt det tidligere i tråden...
Billedkvaliteten fejler så absolut intet!
Nice Setup, det ser rigtig stilrent ud
------------- Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60021&PN=1 - Podspeaker studiebio
|
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 17:17
MortenKBH: Ja det er lidt stort men kan sagtens laves i andre bredder og højder. Mht. remoten går PS3 fint igennem da det er bluetooth. Har den dog for det meste åben pga. varmen. Receiveren modtager igennem tv'et da begge dele er Pioneer...
akjosko1: Ved ikke lige med tiden. Det er noget jeg rodet lidt med når jeg lige har haft tid. Måtte skifte hængslerne et par gange for at få det til at virke ordenligt..
Tak for det!
|
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 22:19
Hold da kæft hvor ser det lækkert ud. Men inden jeg kommer helt i ekstase over det må jeg hellere spørge dig; hvor lang tid vil det tage dig at lave et til mig, og ikke mindst; hvor meget vil det koste? :)
|
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 00:26
Prisen kommer jo an på størrelse og evt. farve. Så hvis du kan forklare eller tegne hvordan du gerne vil ha' det til at se ud, skal jeg finde ud af en pris.
Mht. tid. Nu ved jeg jo hvordan det skal gøres, så det vil vel tage et par uger med at skaffe dele og sætte det sammen. Hvor bor du i øvrigt?
|
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 00:43
Ja det lyder selvfølgelig rimeligt nok, har en kammerat der er semi-arkitekt så kan han tegne det for mig. Har du autocad så du kan se tegningerne hvis jeg får ham til tegne det i det?
Befinder mig i nordsjælland, så håber du er fra sjælland også ;)
|
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 12:14
Jeg har ikke autocad, så han må lige gemme det som .pdf eller noget i den retning..
Jeg bor i Herning så der jo da et lille stykke vej.. Det gør det jo selvfølgelig lidt mere bøvlet..
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 12:05
Ah ja okay. Det kan jeg selvfølgelig godt se. Men hvis nu at du kan lave det præcist som jeg gerne ville have det er jeg da naturligvis villig til at køre efter det ;)
Skaffer lige tegninger til dig hurtigst muligt så du kan se om det kan lade sig gøre :)
Nick
|
|