Print side | Luk vindue

PS3 og optimale indstillinger ved HDMI

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46156
Udskrevet den: 27-April-2025 kl. 16:38

Emne: PS3 og optimale indstillinger ved HDMI
Skrevet af: Peiter@work
Emne: PS3 og optimale indstillinger ved HDMI
Skrevet den: 29-August-2008 kl. 14:30

Har tidligere set en tråd med følgende forslag til indstillinger for PS3 og HDMI:

Sæt "Indstilling"/"BD/DVD indstillinger"/"BD 1080p 24Hz output (HDMI)" = "Aktiver"

Sæt "Indstilling"/"BD/DVD indstillinger"/"BD 1080p Video Output Format (HDMI)" = "Automatisk"

Sæt "Indstilling"/"Skærmindstillinger/"RGB fuld rækkevidde (HDMI)" = "Begrænset"

Sæt "Indstilling"/"Skærmindstillinger/"Y Pb/Cb Pr/Cr Superhvid (HDMI)" = "Aktiver"

Når jeg vil afspille både DVD og BD er ovenstående så nok ?

På forhånd mange tak for jeres svar !

-------------
mvh Peter

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 29-August-2008 kl. 17:53

Ja!

Alt efter hvilket TV du har, kan jeg også anbefale at slå opskalering af DVD fra i PS3. Hvis PS3 skal opskalere DVD, bliver den varm og blæseren larmer hørbart. Hvis du har et bare nogenlunde nutidigt flad-TV, vil det kunne opskalere mindst lige så godt som PS3.

Skrevet af: Insaniac
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 19:47
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45970& PN=1&TPN=2
Synes der bliver skrevet her at man skal disable RGB full range?

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 00:01
Disable/begrænset = det samme i denne diskussion.

Skrevet af: nightbird
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvis PS3 skal opskalere DVD, bliver den varm og blæseren larmer hørbart.

Jeg har en 40Gb PS3 og har altid haft den til at opskalere DVD. Jeg har absolut ingen problemer med støj.

Skrevet den: 31-August-2008 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af nightbird nightbird skrev:

Hvis PS3 skal opskalere DVD, bliver den varm og blæseren larmer hørbart.

Jeg har en 40Gb PS3 og har altid haft den til at opskalere DVD. Jeg har absolut ingen problemer med støj.

Jamen, så er du heldig. Min egen, og dem jeg har set hos venner/bekendte, larmer væsentligt mere når DVD skal opskaleres. Det er alle 40GB.

Vil det sige at din er lydløs når den opskalerer DVD?

Skrevet af: Lindahl
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 15:36
Jeg sad og så Beowolf på bluray på min PS3 (40 gb) den anden dag, hvor jeg havde slået opskaleringen til, og den var så lydløs, at jeg ikke bemærkede noget, på trods af at lyden kun kom fra fjernsynets indbyggede højtalere. Jeg har faktisk aldrig bemærket blæserstøj fra den, hverken under spil ell. film, modsat min gamle Xbox360, som larmede helt vildt

-------------
Panasonic TH-42PX80
PS3 320 gb
NAD C162
NAD 214 THX
Dali 109
Panasonic TH-50PV60
Xbox360 60 gb
MSI Wind 320 gb
HTC Magic

Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 15:48
Det kommer helt an på, hvor man stiller sin PS3 henne. Jeg har min stående inde i et skab, hvor skabslågen er åben under brug. Alligevel larmer den ved opskalering, selvom der er masser af fri plads omkring PS3'en.
Derimod har min lillebror stillet den stående op på et skrivebord, og der siger den ikke en lyd ved opskalering. 

-------------

Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 17:32

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

Det kommer helt an på, hvor man stiller sin PS3 henne. Jeg har min stående inde i et skab, hvor skabslågen er åben under brug. Alligevel larmer den ved opskalering, selvom der er masser af fri plads omkring PS3'en.
Derimod har min lillebror stillet den stående op på et skrivebord, og der siger den ikke en lyd ved opskalering. 

Gad vide om den så ville larme mindre, hvis den stod lodret i stedet for vandret i et skab??? nogle der ved om luftgennemstrømningen er bedre ved lodret placering?

Skrevet af: Ebolaebola
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 21:23
Min står lodret, men den begynder også at larme når den opskalerer dvd.

-------------
William Faulkner, mit nemesis.

Skrevet af: Lindahl
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 22:13
Luftgennemstrømningen burde være bedre, da den varme luft bedre kan slippe væk fra maskinen igennem hullerne. Varm luft har mindre massefylde end tilsvarende kold luft, og stiger derfor til vejrs (forenklet termodynamik). Så alt andet lige, så bør den køle mere effektivt, når maskinen er placeret lodret. (om det så gør en forskel i praksis ved jeg ikke). 

-------------
Panasonic TH-42PX80
PS3 320 gb
NAD C162
NAD 214 THX
Dali 109
Panasonic TH-50PV60
Xbox360 60 gb
MSI Wind 320 gb
HTC Magic

Skrevet af: FlowTex
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 16:01
Har lige købt den nye 80GB udgave, og den siger næsten ingenting, når den upscaler. Den står i et skab, som står ca. 3 cm fra væggen uden bagbelædning, og der er den ikke hørbar. Men den nye udgave udvikler selvfølgelig også mindre varme end 40GB udgaven... derfor jeg ventede og købte 80GB udgaven

Skrevet af: detlef
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af FlowTex FlowTex skrev:

Men den nye udgave udvikler selvfølgelig også mindre varme end 40GB udgaven... derfor jeg ventede og købte 80GB udgaven

Skulle de to ikke være indetiske, på nær harddisk størrelsen, eller misser jeg noget her?

Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 20:00
Har kun erfaring min 80GB (faktisk den første ps3 jeg nogensinde har rørt ved) og ved opskalering kør blæseren skam, men den er næsten ikke til at høre. 

Skrevet den: 01-September-2008 kl. 20:08

Oprindeligt skrevet af Lindahl Lindahl skrev:

Jeg sad og så Beowolf på bluray på min PS3 (40 gb) den anden dag, hvor jeg havde slået opskaleringen til, og den var så lydløs, at jeg ikke bemærkede noget, på trods af at lyden kun kom fra fjernsynets indbyggede højtalere. Jeg har faktisk aldrig bemærket blæserstøj fra den, hverken under spil ell. film, modsat min gamle Xbox360, som larmede helt vildt

Ja, ved blu-ray siger min heller ikke meget, men det var opskalering af DVD det drejede sig om.

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 20:41

Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Skulle de to ikke være indetiske, på nær harddisk størrelsen, eller misser jeg noget her?

Har ikke set nogen steder, at der skulle være anden forskel på de 2 maskiner end harddisk størrelsen.

Skrevet den: 02-September-2008 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Har ikke set nogen steder, at der skulle være anden forskel på de 2 maskiner end harddisk størrelsen.

GPU'en lader til at være 65nm i 80GB-udgaven i stedet for 90nm i 40GB-udgaven, og det er bekræftet at den bruger mindre strøm.

http://forums.slickdeals.net/showthread.php?sduid=0&t=902935 - http://forums.slickdeals.net/showthread.php?sduid=0&t=90 2935

Skrevet af: Sickboy
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 10:54

Ja!

Alt efter hvilket TV du har, kan jeg også anbefale at slå opskalering af DVD fra i PS3. Hvis PS3 skal opskalere DVD, bliver den varm og blæseren larmer hørbart. Hvis du har et bare nogenlunde nutidigt flad-TV, vil det kunne opskalere mindst lige så godt som PS3.

Måske et dumt spørgsmål, men er indstillingerne også ok til spil. Altså med andre ord behøver man ikke skifte indstillinger hver gang man skal spille? Jeg tænker især på de 2 sidste indstillinger, da de 2 første vist kun har noget med BD/DVD afspilning at gøre.

Skrevet af: xJosh
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 15:33
Hvordan kan man se om tv'et opskralere?

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Måske et dumt spørgsmål, men er indstillingerne også ok til spil. Altså med andre ord behøver man ikke skifte indstillinger hver gang man skal spille? Jeg tænker især på de 2 sidste indstillinger, da de 2 første vist kun har noget med BD/DVD afspilning at gøre.

Nu er jeg ikke helt sikker på hvilke indstillinger du snakker om, men de indstillinger der ændres i menupunktet "BD/DVD settings" påvirker så vidt jeg ved kun afspilning af BD og DVD - deraf navnet  

Skrevet den: 09-September-2008 kl. 20:29

Oprindeligt skrevet af xJosh xJosh skrev:

Hvordan kan man se om tv'et opskralere?

Hvis dit TV får et signal i lavere opløsning end det indbyggede panel, vil det opskalere signalet så det passer.

Hvis du således sætter PS3'eren til ikke at opskalere signalet vil TV'et gøre det. Det vil fremgå ved at dit TV et sted i displayet skriver 480P eller 576P når du afspiller en DVD.

Håber det gav mening

Skrevet af: Sickboy
Skrevet den: 10-September-2008 kl. 13:01

Nu er jeg ikke helt sikker på hvilke indstillinger du snakker om, men de indstillinger der ændres i menupunktet "BD/DVD settings" påvirker så vidt jeg ved kun afspilning af BD og DVD - deraf navnet  

Det var de her jeg mente :

Sæt "Indstilling"/"Skærmindstillinger/"RGB fuld rækkevidde (HDMI)" = "Begrænset"

Sæt "Indstilling"/"Skærmindstillinger/"Y Pb/Cb Pr/Cr Superhvid (HDMI)" = "Aktiver"

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 14:10

Det var de her jeg mente :

Ah sorry.

Ja, de gælder både BD/DVD og spil.

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 20:18
Ok,tak Flowtex men hvordan kan det være at mit HD-RDY tv kan køre 1080p? eller skal jeg sætte den ned til 720p?

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 22:08

Ok,tak Flowtex men hvordan kan det være at mit HD-RDY tv kan køre 1080p? eller skal jeg sætte den ned til 720p?

Dit TV kan godt "håndtere" et 1080P signal, selvom det ikke er Full-HD. I så fald skalerer TV'et bare signalet ned til den opløsning panelet nu er i. Du får med andre ord ikke noget ud af at sætte din PS3'er til at levere et 1080P signal, hvis dit TV alligevel skalerer det ned igen.

Hvilket TV har du?

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 14:05
Et eller andet Philips 32' med 2 HDMI så skal jeg sætte den til 720p

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 14:14

Et eller andet Philips 32' med 2 HDMI så skal jeg sætte den til 720p

Det var sørme en præcis modelangivelse

Hvis panelet på TV'et ikke er Full-HD, kan du ligeså godt sætte output fra PS3'eren til 720P.

Så det korte svar er: Ja

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 17:45
1000 tak ;D

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 10:07

Dit TV kan godt "håndtere" et 1080P signal, selvom det ikke er Full-HD. I så fald skalerer TV'et bare signalet ned til den opløsning panelet nu er i. Du får med andre ord ikke noget ud af at sætte din PS3'er til at levere et 1080P signal, hvis dit TV alligevel skalerer det ned igen.

Hvilket TV har du?

Hej

Jeg har en PX80E og en PS3. Hvilke indstillinger bør jeg køre med under BD/DVD-afspilning?

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:06

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Hej

Jeg har en PX80E og en PS3. Hvilke indstillinger bør jeg køre med under BD/DVD-afspilning?

Også 720P.  Panelet i dit TV er 1024 x 768, så 720P er tættest på dit panels opløsning.

Teoretisk "mangler" der 48 pixles i højden i 720P signalet ift. dit panel, men da PX80'eren alligevel kører med overscan og dermed ikke "bruger" alle pixels alligevel, vil jeg klart anbefale 720P, da det er det signal, hvor TV'et skal skalere signalet mindst.

I praksis vil forskellen mellem 720P og 1080P på PX80'eren være beskeden.

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:12

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

HejJeg har en PX80E og en PS3.
Hvilke indstillinger bør jeg køre med under BD/DVD-afspilning?

Også 720P.  Panelet i dit TV er 1024 x 768, så 720P er tættest på dit
panels opløsning.

Teoretisk "mangler" der 48 pixles i højden i 720P signalet ift. dit panel,
men da PX80'eren alligevel kører med overscan og dermed ikke "bruger"
alle pixels alligevel, vil jeg klart anbefale 720P, da det er det signal, hvor
TV'et skal skalere signalet mindst.

I praksis vil forskellen mellem 720P og 1080P på PX80'eren være
beskeden.

Jeg ville sige det diametralt modsatte. Sæt den til at sende 1080p ud, da
PX80 mig bekendt laver al signalbehandling i 1080p alligevel før den selv
skalerer ned til panelets opløsning. Desuden får man mest mulig
information fra bluray med i 1080p, også selvom det ikke kan vises.

Det hjælper ikke noget at have en opløsning, som er 'tæt på' panelets, for
da den alligevel skal skalere. Det er kvaliteten af skaleringen og ikke om
den er stor eller lille, der betyder noget

EDIT: skulle måske lige tilføje, at jeg selv kører med netop PS3 og PX80

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:13

Også 720P.  Panelet i dit TV er 1024 x 768, så 720P er tættest på dit panels opløsning.

Dette er en fejlagtig anbefaling. Der kommer til at mangle opløsning på den ene led, og så tilføjer man en unødvendig omgang skalering. 1080p vil give langt bedre billedkvalitet. Det handler ikke om at ramme panelets opløsning bedst muligt; det handler om at sende det bedst mulige signal ind i skærmen som muligt. Og det er selvfølgelig et uskaleret 1080p-signal og ikke 720p.

Desuden får man kun 24 fps ved at bruge 1080p, og eftersom PX80'eren understøtter 24 fps, så siger al logik at man selvfølgelig bør indstille PS3'en til at spytte 1080p/24 ud, når man ser Blu-ray.

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:18

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Dette er en fejlagtig anbefaling. Der kommer til at mangle opløsning på den ene led, og så tilføjer man en unødvendig omgang skalering. 1080p vil give langt bedre billedkvalitet. Det handler ikke om at ramme panelets opløsning bedst muligt; det handler om at sende det bedst mulige signal ind i skærmen som muligt. Og det er selvfølgelig et uskaleret 1080p-signal og ikke 720p.

Desuden får man kun 24 fps ved at bruge 1080p, og eftersom PX80'eren understøtter 24 fps, så siger al logik at man selvfølgelig bør indstille PS3'en til at spytte 1080p/24 ud, når man ser Blu-ray.

Som jeg også skrev så er den manglende opløsning teoretisk, og de 48 pixels på på ingen måde kunne ses når der alligevel er overscan på TV'et. Jeg har et PX70 og der er ingen synlig forskel mellem 720P og 1080P.

Hvad angår 24 har du dog helt ret. Den del havde jeg ikke taget med i min overvejelse, og dette er alene nok til at anbefalingen bør være 1080P. Beklager.

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:25

Som jeg også skrev så er den manglende opløsning teoretisk, og de 48 pixels på på ingen måde kunne ses når der alligevel er overscan på TV'et. Jeg har et PX70 og der er ingen synlig forskel mellem 720P og 1080P.

Jeg er temmelig sikker på, at det ikke er sådan det hænger sammen. At man bare kan afskrive et par linjer på grund af overscan... Og at du ikke kan se nogen forskel betyder ikke, at den ikke er der at se for andre. Uanset hvad, er det stik imod al logik at nedskalere et 1080p-signal, for så at opskalere det, ligemeget hvor lidt det end er. Opskalering på 'korte afstande' er jo som bekendt mere skadeligt, end opskaleringer mellem opløsninger der ligger langt fra hinanden.

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:34

Jeg er temmelig sikker på, at det ikke er sådan det hænger sammen. At man bare kan afskrive et par linjer på grund af overscan... Og at du ikke kan se nogen forskel betyder ikke, at den ikke er der at se for andre. Uanset hvad, er det stik imod al logik at nedskalere et 1080p-signal, for så at opskalere det, ligemeget hvor lidt det end er. Opskalering på 'korte afstande' er jo som bekendt mere skadeligt, end opskaleringer mellem opløsninger der ligger langt fra hinanden.

Det er selvfølgelig rigtigt at skaleringen foregår jævnt over hele skærmen og derfor vil skaleringen ikke kun ligge i det område som overscan smider væk. Jeg vil dog fastholde at forskellen i praksis er uden betydning (hvis man ser brrt fra 24 fps).

Når det så er sagt er der selvfølgelig ingen grund til smide noget af signalet væk "for tidligt", men det kommer vel i sidste ende an på, hvad der skalerer bedst - TV'et eller PS3'eren.

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:38
Ikke når opløsningen man sender ud fra PS3'en ikke matcher panelets! Så giver det bare ingen mening at begynde at skalere på et rart 1080p-signal. Som sagt: Stik imod al logik.

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:41

Ikke når opløsningen man sender ud fra PS3'en ikke matcher panelets! Så giver det bare ingen mening at begynde at skalere på et rart 1080p-signal. Som sagt: Stik imod al logik.

1080P matcher jo heller ikke panelet, og så skal der alligevel ske en skalering. Hvis PS3'eren er bedre til at skalere det signal ned end TV'et er, så kan det da sagtens give god mening - igen teoretisk.

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:45
Nej, for PS3'en kan, som sagt, ikke skalere til en opløsning der matcher panelets, og så tilføjer du ENDNU en skalering. Det optimale er selvfølgelig at bruge signaler af så høj kvalitet som muligt, og så skalere så få gange som muligt. Så giver det selvfølgelig ingen mening at degradere kvaliteten af 1080p-signalet og tilføje en ekstra skalering.

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:53

Nej, for PS3'en kan, som sagt, ikke skalere til en opløsning der matcher panelets, og så tilføjer du ENDNU en skalering. Det optimale er selvfølgelig at bruge signaler af så høj kvalitet som muligt, og så skalere så få gange som muligt. Så giver det selvfølgelig ingen mening at degradere kvaliteten af 1080p-signalet og tilføje en ekstra skalering.

Jeg tror vi løber lidt i ring her. Så skal vi ikke lukke den med, at jeg vil godt medgå, man som udgangspunkt ikke bør skalere signalet to gange.

Jeg vil dog fastholde at hvis PS3'eren er væsentlig bedre til at nedskalere fra de 1080P end TV'et er, så kan det teoretisk godt give mening at gøre det alligevel.

Og så moderere min tidligere udtalelse til at jeg i praksis ikke vil kan se forskel.

Skrevet af: Lars C
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 17:47
Naiera--> Jeg har lige fået en ps3 og har derfor også rodet med indstillingerne i forhold til mit px70. Det mest optimale er altså at sætte den til at spytte 1080p ud, uanset om man spiller, ser dvd eller blu ray?

Lader jeg den stå på auto er menu'en 1080p, dvd afspilning 576p og spil 720p...

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 18:26

Oprindeligt skrevet af Lars C Lars C skrev:

Naiera--> Jeg har lige fået en ps3 og har derfor også rodet med indstillingerne i forhold til mit px70. Det mest optimale er altså at sætte den til at spytte 1080p ud, uanset om man spiller, ser dvd eller blu ray?

Lader jeg den stå på auto er menu'en 1080p, dvd afspilning 576p og spil 720p...

Sæt den til at sende 1080p ud!

Det kan dit tv nemlig godt håndtere/ modtage!

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet af: pr76
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 22:22

Fed debat i har her, tror at det vil kunne hjælpe mange.

Men jeg kommer med et forslag.......... Kan i ikke lave en oversigt over hvordan i ville indspille PS3, trin for trin. Måske enda skåret lidt ud i pap og så både for Full HD (1080p/i) og HD Ready (720p).

For det er nok et spørgsmål der vil komme nogle gange herinde og så er det bare at henvise til denne fremgangsmåde

Ved ikke om det kun er mig som syntes at det vil være en god ide

Skrevet af: pr76
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 22:24

Jeg har lige et spørgsmål som måske er lidt OT.

Er det på nogen måde overhoved muligt at gøre PS3 kodefri på dvd delen eller BD delen?

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af pr76 pr76 skrev:

Men jeg kommer med et forslag.......... Kan i ikke lave en oversigt over hvordan i ville indspille PS3, trin for trin. Måske enda skåret lidt ud i pap og så både for Full HD (1080p/i) og HD Ready (720p).

For det er nok et spørgsmål der vil komme nogle gange herinde og så er det bare at henvise til denne fremgangsmåde

Første post i denne tråd giver sådan set de rigtige indstillinger!

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 23:55

Jeg har lige et spørgsmål som måske er lidt OT.

Er det på nogen måde overhoved muligt at gøre PS3 kodefri på dvd delen eller BD delen?

Det kan man desværre ikke...

-------------

Skrevet af: Peiter@work
Skrevet den: 13-September-2008 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Første post i denne tråd giver sådan set de rigtige indstillinger!

Posten mangler vist lidt omkring opskalering

-------------
mvh Peter

Skrevet den: 13-September-2008 kl. 09:08

Hey Peiter!

Har tidligere set en tråd med følgende forslag til indstillinger for PS3 og HDMI:

Sæt "Indstilling"/"BD/DVD indstillinger"/"BD 1080p 24Hz output (HDMI)" = "Aktiver"

Sæt "Indstilling"/"BD/DVD indstillinger"/"BD 1080p Video Output Format (HDMI)" = "Automatisk"

.... er de indstillinger der anbefales næsten universalt på alle fora også her!

(indstillingen "opskalerere" skal du ikke pille ved... skal bare stå på normal!)

Håber det hjælper!

-------------

Skrevet af: Bravia
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 08:23

Har I prøvet at slå PS3´erens skalering fra og set resultatet ved SD DVD. Billedet er uskarpt og utydeligt. Så hvad skalerer bedst - tv´et eller PS3´eren ? I mine øjne er der ingen tvivl.

Jeg bruger settings fra AVforum fra Bumtious.

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=787159 - http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=787159

Gå ned til PS3 settings.

-------------
Panasonic TH-42PA50 - pioneer 50 " LX5090, Denon AVR-2106,DVD-1920, B&W - PS3 - Samsung HD 3106.

Skrevet af: Jimmbo
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 12:37
Skulle man ikke lave et afsnit med optimale lydinstillinger på en PS3? Sådan så man får HD lyd.

-------------
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Bravia Bravia skrev:

Har I prøvet at slå PS3´erens skalering fra og set resultatet ved SD DVD. Billedet er uskarpt og utydeligt. Så hvad skalerer bedst - tv´et eller PS3´eren ? I mine øjne er der ingen tvivl.

Der er _nada_ forskel på mit PV60 om jeg opskalerer i PS3 eller ej. Det står hamrende flot og knivsparpt uanset hvor jeg skalerer. Men da PS3'en blæser mere ved opskalering gider jeg selvsagt ikke skalere i den :-)

Det må være en umådelig ringe scaler der sidder i dit TV hvis du kan se en så tydelig forskel.

Skrevet den: 14-September-2008 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Bravia Bravia skrev:

Der er _nada_ forskel på mit PV60 om jeg opskalerer i PS3 eller ej. Det står hamrende flot og knivsparpt uanset hvor jeg skalerer. Men da PS3'en blæser mere ved opskalering gider jeg selvsagt ikke skalere i den :-)

Det må være en umådelig ringe scaler der sidder i dit TV hvis du kan se en så tydelig forskel.

Det skulle jeg ikke mene. Jeg har et pio LX5090

Måske gør jeg et eller andet forkert, hvilket jeg dog ikke kan forestille mig. Er du sikker på du slår skaleringen helt fra på din PS3 ???

Hvis jeg sender signalet fra PS3 i 1080i et det meget bedre.

-------------
Panasonic TH-42PA50 - pioneer 50 " LX5090, Denon AVR-2106,DVD-1920, B&W - PS3 - Samsung HD 3106.

Skrevet den: 14-September-2008 kl. 17:33
Jeg har et Pana 50PX70, og kan overhovedet ikke se forskel på skalering i PS3 eller TV, så jeg lader også TV'et skalere pga mindre blæserstøj fra PS3.

Skrevet den: 14-September-2008 kl. 17:46

Jeg forstår så ingen ting........

Hvis jeg sender et 576 signal til tv´et er der en tydelig forskel til det ringere. Måske skulle vi ha´Anima på banen eller andre med pio LX5090.

-------------

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 18:10
Hej Bravia,

Jep jeg er helt sikker på skalering er slået helt fra. Jeg sad med Transformers
på DVD og skiftede frem og tilbage og så sågar et par scener gentagne
gange med skiftende indstillinger og jeg kunne med fandens vold og magt
ikke se forskel. Jeg havde jo læst overalt på nettet at PS3en opskalerede så
tårene trillede og fuglene sang så jeg blev en kende skuffet.. eller rettere
lettet da jeg hermed slap for blæserstøjen.

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 18:39
Lige et par hurtige:

Jeg har en PX80, og vil lige høre om jeg burde pille ved opskaleringen inde i PS3 menuen?

Endvidere har jeg tænkt mig at investere i DVE, men hvilken bør jeg købe? BD udgaven eller DVD? Jeg ser jo både DVD og Blu-Ray + gaming...

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 19:37
Der kan jo principielt være mindst 3 grunde til forskellen på Bravias og Martins oplevelser:

1. Scaleren i 5090 er elendig, eller den er forkert indstillet.

2. Martins TV er ikke så godt, at forskellen på TV-scaleren og PS3-scaleren bliver synlig.

3. Martins øjne er ikke så gode, at han kan se forskellen på TV-scaleren og PS3-scaleren.

Men jeg er i båd med Martin. Jeg kan heller ikke se nogen afgørende forskel med vores 40W4000. Faktisk er jeg tilbøjelig til at foretrække kvaliteten fra en gammel DVD-afspiller over scart, da skarpe kanter her står lidt roligere, omend mere utydelige. Det er dog ikke noget, jeg har testet på i mere end et par minutter.

Skrevet den: 14-September-2008 kl. 20:49

Hmmmmmm....

Jeg vender lige spørgsmålet i nogle af de andre emner.

/Lars

-------------

Skrevet af: jrued
Skrevet den: 18-September-2008 kl. 18:08
jeg tænkte det var et godt sted lige at høre hvad cross color reduktionsfilter er for noget på PS3

hvad er best tændt eller slukket?

og under spilindstillinger er der et punkt der hedder PS udjævning til/fra hva bedst?

opskaler både under bd/dvd og spil kan man vælge mellem fuldskærm, normal, dobbeltskaler og sluk.

hvad er bedst her. hvis jeg vælger sluk er det så her jeg kan få min onkyo til at skalere i stedet?

Print side | Luk vindue