Print side | Luk vindue

Hvilken ny DVDafspiller til mit budget?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46187
Udskrevet den: 21-September-2024 kl. 13:49


Emne: Hvilken ny DVDafspiller til mit budget?
Skrevet af: PIratossen
Emne: Hvilken ny DVDafspiller til mit budget?
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 01:57
Nu har jeg jo så fået mit 42px80, og det spiller bare. Og man får jo set mange flere film

Det har så også betydet at jeg nu er blevet temmelig træt af mit discout united afspiller, at den nok står for en udskiftning. For det første er det jo ikke optimal kvalitet på mine købte DVDer. Men hvad værre er at den ofte hakker i familiens hjemmebrændte DVDer.
Hvorfor gør de egentlig det?

Nå men hvad kan i anbefale for en afspiller? Den skal have HDMI, og vel koste max omkring 1000kr. Kan man få noget der duer bare lidt til de penge?

Eller er man bedre tjent med en gang i fremtiden at få en PS3 så man har en BR afspiller også?



Svar:
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 02:51

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:


Nå men hvad kan i anbefale for en afspiller? Den skal have HDMI, og vel koste max omkring 1000kr. Kan man få noget der duer bare lidt til de penge?

Smid som minimum hellere 500 - 600 kroner mere i puljen; så er der penge til en Denon DVD-1740 http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/denon_dvd-1740_dvd-afspiller_sort.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/d enon_dvd-1740_dvd-afspiller_sort.htm

eller DVD-1730. http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/denon_dvd-1730_dvd-afspiller_soelv.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/d enon_dvd-1730_dvd-afspiller_soelv.htm

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Eller er man bedre tjent med en gang i fremtiden at få en PS3 så man har en BR afspiller også?

Hehe. Kan man nu også købe PS3'ere hos Fætter BR?  En lille joke. Jeg mener at den rigtige forkortelse skal være: BD (= Blu-ray Disc)



-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 07:18
Dit nye PX80 fortjener en god afspiller, og det finder du ikke i den prisramme du efterlyser.

Jeg skiftede selv fra en Pioneer DV-696 til en Panasonic DVD-S99, og der er en verden til forskel. Her kunne jeg se hvor meget jeg egentlig gik glip af på Pioneer'en.

Du skal op over 2000 før det bliver spændende at se film, og her finder du Denon 1940, en afspiller du ikke finder bedre i prisklassen.

Kan varmt anbefales:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/denon_dvd-1940_dvd-afspiller_soelv.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/d enon_dvd-1940_dvd-afspiller_soelv.htm


-------------
Mvh Hans


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Kan man få noget der duer bare lidt til de penge?


Som allerede nævnt mener jeg også at du bør hæve budgettet. Køb en Denon DVD-1940 eller Panasonic DVD-S100. Det er IMO minimum i et nogenlunde seriøst setup.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 09:42

Lige pt har Fona i lagersalg en Pioneer DV-400K til 699 kr. Den er nu ikke så ringe. Billedet kørt via min Onkyo til 720p er nu ganske glimrende.

Dér hvor man kan sige, at afspilleren er mindre heldig er på lydsiden. Men DTS kan den da stadig.

Jeg købte den faktisk til brug for barnebarnet som vil se diverse børnefilm. Og som sagt, den er ikke helt ringe til prisen



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 10:25
Hvor god er scaleren i hhv 1740 og 1940 i forhold til mit tv?

Og kan jeg være sikre på de ikke hakker i brændte dvder, og hvorfor sker dette egentlig?
.


Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 10:32
Umiddelbart synes jeg da også det lyder fint. Er der nogen andre som kan forbælle mig om DV-400K ville fungere ok? Hvad kan man bruge det USBdrev til?

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Lige pt har Fona i lagersalg en Pioneer DV-400K til 699 kr. Den er nu ikke så ringe. Billedet kørt via min Onkyo til 720p er nu ganske glimrende.

Dér hvor man kan sige, at afspilleren er mindre heldig er på lydsiden. Men DTS kan den da stadig.

Jeg købte den faktisk til brug for barnebarnet som vil se diverse børnefilm. Og som sagt, den er ikke helt ringe til prisen



Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 10:33

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Kan man få noget der duer bare lidt til de penge?


Som allerede nævnt mener jeg også at du bør hæve budgettet. Køb en Denon DVD-1940 eller Panasonic DVD-S100. Det er IMO minimum i et nogenlunde seriøst setup.

Enig. Køb noget ordentligt grej. Det fortjener dit tv .



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 10:35

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

  Hvad kan man bruge det USBdrev til?

 

 En USB tilslutning. Den bruges til JPEG og MP3.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 10:37

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Hvor god er scaleren i hhv 1740 og 1940 i forhold til mit tv?

Skaleren er den mindst interessante. Den kritiske billedebehandling i forbindelse med DVD er de-interlacing. Da de fleste tv ikke kan de-interlace skal dette ske i DVD-afspilleren. Skal dette gøre fornuftigt er løsningen minimun Denon DVD1940 eller Panasonic S100.



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Hvor god er scaleren i hhv 1740 og 1940 i forhold til mit tv?


Det er ikke skaleringen der er den store forskel; uanset hvilke afspiller du køber er det nok 480/576p der vil være det optimale at sende op til tv'et. Det der gør forskellen er kvaliteten af de-interlacingen i afspilleren, og der er 1940'eren altså nogle ret betydningsfulde niveauer over 1740'eren.


Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 11:15
Men hvad så i forhold til den DV-400K som eftersigende er på tilbud?


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Men hvad så i forhold til den DV-400K som eftersigende er på tilbud?

Jeg har set modellen større og der er stadigvæk langt op til den Panasonic jeg har, og endnu længere op til Denon 1940.

Jeg ved godt du vrider dig i tøjret, men du må altså ikke spare på billedkvaliteten til dit TV.

-------------
Mvh Hans


Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 30-August-2008 kl. 12:49

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Men hvad så i forhold til den DV-400K som eftersigende er på tilbud?

Du får ikke Pioneer kvalitet i DV-400. Jeg har den selv stående i stuen tilsluttet et Pioneer 427XD tv. Udover muligheden for 576i output fra DV-400 adskiller den sig ikke fra andre discount DVD-afspillere på markedet. På fronten kunne der lige så godt stå Denver eller andet supermarkeds mærke i stedet for Pioneer.

Hvis du vil have bedre billedekvalitet end du får fra din nuværende discountafspiller, skal du købe en af de tidligere nævnte Denon DVD1940 eller Panasonic S100.



Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 13:00
Hvordan er PS3 til DVD?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Men hvad så i forhold til den DV-400K som eftersigende er på tilbud?

Du får ikke Pioneer kvalitet i DV-400. Jeg har den selv stående i stuen tilsluttet et Pioneer 427XD tv. Udover muligheden for 576i output fra DV-400 adskiller den sig ikke fra andre discount DVD-afspillere på markedet. På fronten kunne der lige så godt stå Denver eller andet supermarkeds mærke i stedet for Pioneer.

Hvis du vil have bedre billedekvalitet end du får fra din nuværende discountafspiller, skal du købe en af de tidligere nævnte Denon DVD1940 eller Panasonic S100.

Jeg er faktisk rimelig uenig med dig omkring billedkvaliteten på den nævnte Pioneer. Vist - den er på ingen måde high-end, men det er jo heller ikke det som spørgeren går efter.

Jeg har faktisk lige holdt den op i mod Pana BD 30 (som DVD mæssigt heller ikke er high-end), og forskellen billedkvaliteten mellem de to afspillere er ret så begrænset.

Jeg har bl.a. lige switchet mellem de to afspillere og DTS Tests disc´s, og helt ærligt at sammenligne Pioneer´eren med en billig Denver, er absolut unfair 

Man kan i øvrigt læse her, hvad andre brugere mener om produktet. Man skal tage den for hvad den er, og ikke samenligne den med produkter der prismæssigt ligger langt over. Lad os nu for en gangs skyld hold os på jorden

http://www.amazon.com/review/product/B000Q6CWA4/ref=dp_top_cm_cr_acr_txt?%5Fencoding=UTF8&showViewpoints=1 - http://www.amazon.com/review/product/B000Q6CWA4/ref=dp_top_c m_cr_acr_txt?%5Fencoding=UTF8&showViewpoints=1



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 14:08
Hother,

Hvor har du set den DV400K som lagersalg?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 14:12

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Hother,

Hvor har du set den DV400K som lagersalg?

F.eks. her:

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=2000340830 - http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber= 2000340830

Men få Fona til at vise dig en DVD via et set-up, som matcher dit eget, og se om du er tilfreds



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 14:13

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Hvordan er PS3 til DVD?

I øvrigt er PS3 absolut noget af det bedste (af BD afspillere) til DVD



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 16:39

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg er faktisk rimelig uenig med dig omkring billedkvaliteten på den nævnte Pioneer. Vist - den er på ingen måde high-end, men det er jo heller ikke det som spørgeren går efter.

Man skal tage den for hvad den er, og ikke samenligne den med produkter der prismæssigt ligger langt over.

Jeg sammenligner ikke DV-400 med high end afspillere eller langt dyrere afspillere. Jeg sammenligner den med andre discount DVD-afspillere og det finder jeg helt fair .

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har faktisk lige holdt den op i mod Pana BD 30 (som DVD mæssigt heller ikke er high-end), og forskellen billedkvaliteten mellem de to afspillere er ret så begrænset.

Nu er jeg heller ikke specielt imponeret over den DVD-performance som BD30 har, så for min skyld må du gerne sammenligne DV-400 og BD30 for så vidt angår DVD-afspilning.



Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 17:27
Nu forvandler den her tråd sig godt nok lidt, men er jo ved at overveje mine muligheder 

Hvad er mulighederne for en harddiskoptager, findes der nogle som er ok dvdafspillere også?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 17:36
Ja det er der! Panasonic EX87 er en fremragende dvd afspiller. Meget bedre end BD30.


Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 17:38

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Nu forvandler den her tråd sig godt nok lidt, men er jo ved at overveje mine muligheder 

Hvad er mulighederne for en harddiskoptager, findes der nogle som er ok dvdafspillere også?

Uenighed er et forums stærke side ellers er der bare for meget rygklapperi  (og så taler vi ikke om Onkyo A/V receivere og Pioneer tv).

Harddiskoptagere med DVD-afspilning på nivau med Denon DVD1940 findes mig bekendt ikke. Men kan du nøjes med mindre står det dig frit for at købe en sådan.

 



Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 17:45

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det er der! Panasonic EX87 er en fremragende dvd afspiller.

Hvis EX87 er en fremragende DVD-afspiller, hvilket tillægsord vil du så benytte om Denon DVD-A1XVA elller bare DVD3930?  



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Harddiskoptagere med DVD-afspilning på nivau med Denon DVD1940 findes mig bekendt ikke. Men kan du nøjes med mindre står det dig frit for at købe en sådan.

Kunne være interessant at lave en sammenligning! Jeg mener det! EX87 er en fremragende dvd afspiller. Nogle dvder står så klart at man næsten tror det er BD. 



Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 17:58
Hvilke optagere skal man se på hvis det er? Ikke til for meget over 3k

Hvis jeg nu har zaptor og derigennem får en kanal jeg kun modtager digitalt ville jeg så kunne optage fra den kanal hvis jeg forbinder mellem zaptor og recorder med scart?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 18:02

Oprindeligt skrevet af PIratossen PIratossen skrev:

Hvilke optagere skal man se på hvis det er? Ikke til for meget over 3k

Hvis jeg nu har zaptor og derigennem får en kanal jeg kun modtager digitalt ville jeg så kunne optage fra den kanal hvis jeg forbinder mellem zaptor og recorder med scart?

 1. En Pana EX77

 2. Ja da, det er jo sådan det gøres.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 19:22

Ja nu er der ikke ret stor prisforskel mellem EX77 på 160 GB og EX87 på 250 GB. Faktisk kun et par hundrede. EX87 koster kun 3162,- hos Computersalg.

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=399754&searchArea=&Soegeord - http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=399754&a mp;searchArea=&Soegeord =

Du kan også optage digitalt via den indbyggede DVB-T tuner hvis du tilslutter en tagantenne eller stueantenne.



Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 19:53
Den EX87 ser umiddelbart lækker ud. Hvordan er DVDen i sådan en, er det helt noget hø?

Hvordan er den sammenlignet med fx Sony HX650 eller HX750?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 19:56

 

 Den preformer helt fint.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 21:36
Ok jeg er blevet sikker på det er en DVDrecorder jeg skal have fat i. Jeg har søgt lidt rundt omkring, og har så lige et par spørgsmål.

1. Når nu det analoge signal forsvinder i 2009 hvad betydning har det så? boksen bliver vel ikke uduelig? Jeg kan vel stadig optage analogt som altid, har jeg ret?

2. Læste at EXerne har plads til et CA kort, og det skulle have noget med Boxer at gøre. Kan en fortælle mig hvad et CA kort er, og hvad jeg skal bruge det til?

3. Jeg læste et sted at den ikke kan afspille DVD-R, kan det passe? Det er vigtigt, at den afspiller alle brændte DVDer jeg kan finde på at smide efter den.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 21:46

 

 1. Hvis en Digibox skal bruges efter 2009, til de nye kanaler, så skal den have MPEG4. Der vil ikke værre Analoge OTA signaler til den tid. Analogt KabelTV fortsætter desværre nogle år endnu.

 2. Pana Recorderen og andre med Digituner kræver et CA modul/kortlæser for at kunne modtage MPEG4, og dekode OTA kanaler.

 3. EX77/87 kan afspille og optage på alle DVD typer.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 21:57
1. Ok og EX87 har ikke MPEG4? Den kan kun afspille det?
Og hvad er et OTA signal?

2. og EX87 har et CA modul?

Jeg har ikke brug for en DVB-t tuner, så ved ikke om det gør at der er nogle andre modeller som er mere interessante?

Hvilke ting er det EX87 kan som Sony HX650 ikke kan?

Som i nok kan fornemme er jeg ikke den største ekspert på området, så jeg håber der er nogle flinke mennesker som vil hjælpe mig lidt


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 22:02

 

 EH57 og EH58 er de Analoge modstykker til EX modellerne, så en af dem vil være at vælge.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 22:26
Men så længe der er et scart i min Zaptor eller i min selector eller hvad jeg nu bruger så vil jeg kunne bruge min box som altid ligemeget hvad der sker i fremtiden mht boxer og digitalt ikke sandt?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 18:00

 

 Boxer har ikke og vil ikke få noget at gøre med hvad der er eller ikke er på KabelTV, det er fidusen i det hele.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: PIratossen
Skrevet den: 11-September-2008 kl. 13:48
Lige en update så købte jeg EH57, og billedet er fantastisk i forhold til den gamle afspiller. Jeg ved ikke om det kun er HDMI der gør det eller om det også er bedre til deinterlacing, men nice er det ihvertfald.





Print side | Luk vindue