Print side | Luk vindue

Ny GPS koncept fra Blaupunkt !

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Navigation og CarFi
Forumbeskrivelse: GPS navigation, bilradio, anlæg, TV og DVD til bilen
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46259
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 19:44

Emne: Ny GPS koncept fra Blaupunkt !
Skrevet af: Lennon
Emne: Ny GPS koncept fra Blaupunkt !
Skrevet den: 31-August-2008 kl. 23:46

Ny spændende GPS trend fra Blaupunkt m indbygget kamera :

http://www.amobil.no/artikler/lanserer_gps-er_som_leser_veiskilt/55389?pid=1 - http://www.amobil.no/artikler/lanserer_gps-er_som_leser_veis kilt/55389?pid=1  

Svar:
Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 02:41
En spændende GPS er IMO én, der kan guide én fra A til B uden fejl!

Det kræver
  1. Et opdateret netværk --> opdaterede veje
  2. Opdaterede adresser
Ruteberegningen, som er baseret på den ovennævnte totale utopi, skal ske med det naturlige supplement af trafikantens benyttelse af kort og skilte, men den skal  være et autoritativt bud på en rute, der tager hensyn til - foruden evt. øvrige forudsætninger for ruteberegningen -
  • vejbeskaffenhed,
  • trafikmængde
  • og trafikantens egne preferencer
Bemærk vel min brug af begrebet autoritativt!

Er der nogen, der tør tro på deres dejlige GPS? Altså stole på, at den er rigtig i sin analyse?

Hvad er det vigtigste i dens lille maskines analyse? Smarte funktioner for brugeren? Fuldstændighed? Geometrisk præcision? Opdaterethed?

Blaupunkt kommer ikke i nærheden af et bud på en GPS, der kan løse sin opgave

/Søren

-------------
http://widepond.dk - Widepond

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 08:47

Den perfekte navigator findes ikke endnu

Men de bliver bedre til at vise hvad man skal fortage sig.

Nogle har " vognbane visning"  og Blaupunkt få åbenbart foto billeder .

Det er da en fin hjælp - jeg tror at mange har trivlet på hvad de ser på skærmen.

Jeg stoler ikke 100% på min Garmin 370   men den hjælper da meget med at finde rundt i EU

Jeg tror ikke Blaupunkt gør det dårligere end andre navigatorere

Hans

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 11:00

Man kunne godt frygte at føreren får brugt lidt for meget energi på at kigge på skærmen med denne ide.

Navi skal efter min mening primært høres og så kan man lige kaste et hurtigt blik på skærmen en gang imellem, ellers bliver det for farligt. 

Skrevet af: Leondk
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 23:14

Hold da op der er en expert her...

Efter jeg har prøvet en Blaupunkt Ttavelpilot 700 med video navigation, syntes jeg nu det er det mest spændende der længe er sket. Videofunktionen er modsat alle andre navi 100% troværdi overfor hvordan vejen foran dig ser ud.

Og i den sammenligning syntes jeg nu at min TomTom 730 virker lidt "kedelig" i sammenligning, og da jeg i løbet af de seneste 6 måneder kun har fået en valid mapshare opdatering sætter jeg spørgsmålstegn ved den "feature"...

men når nu en autoritær person ved så meget som at Blaupunkt aldig kommer i nærheden af dette, må jeg vel være glad for min tomtom...

Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

En spændende GPS er IMO én, der kan guide én fra A til B uden fejl!

Det kræver

1. Et opdateret netværk --> opdaterede veje
  2. Opdaterede adresser
Ruteberegningen, som er baseret på den ovennævnte totale utopi, skal ske med det naturlige supplement af trafikantens benyttelse af kort og skilte, men den skal  være et autoritativt bud på en rute, der tager hensyn til - foruden evt. øvrige forudsætninger for ruteberegningen -
  • vejbeskaffenhed,
  • trafikmængde
  • og trafikantens egne preferencer
Bemærk vel min brug af begrebet autoritativt!

Er der nogen, der tør tro på deres dejlige GPS? Altså stole på, at den er rigtig i sin analyse?

Hvad er det vigtigste i dens lille maskines analyse? Smarte funktioner for brugeren? Fuldstændighed? Geometrisk præcision? Opdaterethed?

Blaupunkt kommer ikke i nærheden af et bud på en GPS, der kan løse sin opgave

/Søren

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 23:23
Velkommen til vores forum, Leondk 

Man bliver i autoritær ved at udtale sig med autoritet
Og ja, opdatering af vejnetværket er vigtigt, men jeg er meget skuffet over den opdateringstid kortfirmaerne arbejder med. Der går alt for langt tid fra, at en vej ændres, til den figurerer i et af de dyre, såkaldt nye kort fra firmaerne.
Og så er lir jo en god ting - også ved en GPS. Det bliver den bare ikke mere korrekt af, og den bliver ikke nødvendigvis bedre til at føre dig fra A til B...

Venligst
Søren

-------------
http://widepond.dk - Widepond

Skrevet af: Leondk
Skrevet den: 18-September-2008 kl. 21:38

tak.

men ud fra hvad du skriver om kort opdateringerne, så kan vi vel blive enige om at det er Teleatlas/Navteq du er bitter på.

Blaupunkt var de første i Europa med bilnavigation, og er stadig blandt de største når det kommer til OEM siden. En af forskellene mellem de forskellige producenter vel også de algoritmer der ligger til grund for beregningerne af ruterne der er forskellige. Der kan man vel forvente at Blaupunkt ikke er helt uerfaren..

Alle kan vel finde en kinamand der kan lave en lille kasse med et 4.3" display i...

Print side | Luk vindue