Print side | Luk vindue

squeezebox duo - mister forbindelse

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46293
Udskrevet den: 04-Maj-2025 kl. 00:10

Emne: squeezebox duo - mister forbindelse
Skrevet af: jhf.dk
Emne: squeezebox duo - mister forbindelse
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 15:41

Har en nas synology 407 og squeezebox duo. Fungerer fint sammmen men af og til mister fjernbetjeningen kontakten til nettet. Når man f.eks. skruer op - kan den nogle gange reagerer efter 40 sek og andre gange med det sammen - det er som om den hænger af og til. Nogen bud på hvad dette kan skyldes.

mvh

Jens

-------------
Jens F

Svar:
Skrevet af: slate
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 17:01

Har du opdateret til 7.1 eller 7.2 releasen? Der er blevet rettet et par ting. Både din NAS og receiver skal opdateres.

Beskriv din venligst din opsætning? trådløs/wired? routermodel?

Bruger du trådløst? Står din WLAN router atadig til defaut channel (11) isåfald prøv at ændre channel til 1 eller 6 og se om det hjælper.

I 7.1 kom der en mulighed for at disable en power save inde under factory settings... du kunne evt prøve at disable denne..... Din remote vil så bruge en del mere strøm.

Husk kun ændre en ting af gangen og se om det gør en forskel.

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 01-September-2008 kl. 17:04

Tja, der er jo ret mange elementer i spil. Server (NAS), Trådløst net, Controller og Reciever. Husk når du skruer op/ned f.eks. så bruger du trådløst net til at snakke med NAS, som så igen snakker med recieveren (måske også trådløst).

Hvis du siger at du skruer op og så sker der først noget efter 40 sek, så kunne det msåke være fordi serveren har travlt med noget, periodisk.

Eller at controlleren er hoppet af netværket for at spare batteri, det kan man slå fra under settings WLAN powersave=off eller noget i den retning.

Det kan også være at der er disconnects på det trådløse netværk, som forsinker reaktionen.

Du kunne f.eks.  prøve at bruge webinterfacet istedet for controlleren for at se om problemet stadig opstår og på den måde identificere controlleren som problemet (altså at den mister trådløs forbindelse).

Hvis det stadig sker kan du også prøve at sætte recieveren til med netkabel, hvis den kører trådløst. Husk at sikre dig at det så også kører på kablerne og ikke trådløst, det har før snydt nogen. På den måde kan du så finde ud af om du har issues med dit trådløse netværk.

Mange "tror" de har et fint trådløst netværk fordi de aldrig før har brugt det til andet en emails og browser, hvor midlertidige disconnects ikke opdages.

Du kan også prøve at køre SC på en anden maskine for at se om det er NAS'en der er problemet. Jeg er selv skiftet fra at køre SC på en Vista Laptop til en XP laptop, da jeg (efter lang tids frustration) opdagede at det var Vista der ikke spillede godt nok med min router.

Fra tid til anden oplver jeg også en træghed, men det tager typisk kun op til 10 sekunder, jeg tror måske det er fordi min PC med SC lige har travlt med noget.

Endeligt skal du prøve at læse lidt på slimdevices.com/forum.

/Letten

Skrevet af: jhf.dk
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 20:41

Tak for meget fyldesgørende svar. Jeg tror måske det har noget med disconnects. For hvis jeg betjener sc via web interface fungerer alt perfekt også når jeg har mistet kontakten med fjernbetjeningen. Af og til skriver fjernbetjening connecting to klodsen.

Under netværksstatus på fjernbetj. skriver den signal/støjfohold: mellem 20 og 42 og transmissionhastighed 2mb/s men når det begynder at gå galt står der nil istedet for 2 mb/s

og vupti så forsøger den at connecte igen.

De der disconnects du snakker om hvad er det. Skal iøvrigt nævne at selv om jeg køre trådløst til reciever har jeg til dato ikke oplevet problemer med musikken ang. hakken osv.

-------------
Jens F

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 22:55

Disconnects er et udtryk for at udstyret mister den trådløse forbindelse af en eller anden årsag.

Det kan være forskellige ting, fra det helt simple at du kommer for langt væk fra dit trådløse accesspoint, til noget mere tricky som forstyrrelser fra andre tråløse netværk i nabolaget (kontroller etvt. hvilke kanaler de køre på med Network Stumbler). Det kan også være mikroovne og trådløse telefoner. Det kan også være noget i den trådløse sikkerhed der driller (WPA, WEP).

Men start lige med det helt simple med at sikre dig at trådløs strømstyring er slået fra på controlleren:

Dansk menu:

Indstillinger - Avanceret - Test af standardindstilling - Strømstyring - Strømsparefunktion (der skal ikke være nogen markering her)

Det ovenstående gør er at forhindre controlleren i at slukke for sin indbyggede antenne og dermed afbryde (disconnecte) netværksforbindelsen for at spare på batteriet. Nogle oplever nemlig problemer med at den ikke vil connecte igen bagefter. Det betyder selvfølgelig at den så skal oplades lidt oftere.

Print side | Luk vindue