Print side | Luk vindue

Anmeldelse af YouSee HD-boks med HDD 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46327
Udskrevet den: 10-Maj-2024 kl. 01:43


Emne: Anmeldelse af YouSee HD-boks med HDD 
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af YouSee HD-boks med HDD 
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 11:32

 

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1937">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1937 - Anmeldelse af YouSee HD-boks med harddisk
Anmeldelse af den nye YouSee digital modtager, der kan optage: Samsung SMT-H3126 PVR

 

Spørgsmål til anmeldelsen>>



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: HighDef
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 11:47

Tak for glimrende gennemgang

Jeg har to spørgsmål:

  • Hvordan fungerer tekst-tv? Hastighed og lagring? Fylder det hele skærmen?
  • Har Yousee planer om at udvide med flere HD-kanaler inden for overskuelig fremtid?

 



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 11:53

rigtig god anmeldelse.

det ene jeg mangler ved denne, er at der også var en dvd i.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 11:58
Er der i boksen indbygget mulighed for at formattere disken? For så kunne man måske opgradere til noget mere lagerplads end de sølle 160 GB der er "to little, to late".


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af HighDef HighDef skrev:

Tak for glimrende gennemgang

Jeg har to spørgsmål:

  • Hvordan fungerer tekst-tv? Hastighed og lagring? Fylder det hele skærmen?
  • Har Yousee planer om at udvide med flere HD-kanaler inden for overskuelig fremtid?

 

Tak for de pæne ord Tekst tv, fungerer i mine øjne rimeligt hurtigt, men er jo det gode gamle kendte tekst-tv koncept, og fylder hele skærmen



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

rigtig god anmeldelse.

det ene jeg mangler ved denne, er at der også var en dvd i.

Tak Flemming - det sidste kan jeg ikke gøre sig meget ved - desværre



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 12:11

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Er der i boksen indbygget mulighed for at formattere disken? For så kunne man måske opgradere til noget mere lagerplads end de sølle 160 GB der er "to little, to late".

Ja harddisken kan formateres, men muligheden beskrives ikke lige pt for brugeren



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

rigtig god anmeldelse.

det ene jeg mangler ved denne, er at der også var en dvd i.

Tak Flemming - det sidste kan jeg ikke gøre sig meget ved - desværre

kan du ikke engang sætte en i.

der er slet ikke nogen af jer så, som har prøvet den, som har sagt det til yousee, at der nok er en del som godt ville have en med dvd.

igen, så er det altså en ekstra boks.

 



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

rigtig god anmeldelse.

det ene jeg mangler ved denne, er at der også var en dvd i.

Tak Flemming - det sidste kan jeg ikke gøre sig meget ved - desværre

kan du ikke engang sætte en i.

der er slet ikke nogen af jer så, som har prøvet den, som har sagt det til yousee, at der nok er en del som godt ville have en med dvd.

igen, så er det altså en ekstra boks.

 

Jeg tror det med DVD afspilningen ligger uden for YouSee´s interesseområde. Og nej vi har på intet tidspunkt foreslået YouSee en konfiguration med DVD.

Og skal jeg være helt ærlig, af hensyn til fleskibiliteten i mit set-up, så foretrækker jeg en stand-alone afspiller



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: thokra
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 12:34

@Flemming Larsen

Sådan som jeg læser anmeldelse, så er den ikke født med DVD, så man kan derfor ikke sætte en i.

Samtidig som der står, så kan man ikke trække optagelser ud af boksen pga. rettigheder og licens og derfor er den ikke født med DVD, så kunne den måske modded som dvd brænder... alt er relativt.

Inden længe, så er DVD saga, så kører det via FlashUSB og online, det er i hvert fald det som jeg har oplevet hos familien i USA, alle film de lejer og køber er via deres tv selskab online.



Skrevet af: nightbird
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af thokra thokra skrev:

Inden længe, så er DVD saga, så kører det via FlashUSB og online, det er i hvert fald det som jeg har oplevet hos familien i USA, alle film de lejer og køber er via deres tv selskab online.

Glem nu ikke Blu-ray. I USA er 10% af filmsalget allerede på Blu-ray.



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af thokra thokra skrev:

@Flemming Larsen

Sådan som jeg læser anmeldelse, så er den ikke født med DVD, så man kan derfor ikke sætte en i.

Samtidig som der står, så kan man ikke trække optagelser ud af boksen pga. rettigheder og licens og derfor er den ikke født med DVD, så kunne den måske modded som dvd brænder... alt er relativt.

Inden længe, så er DVD saga, så kører det via FlashUSB og online, det er i hvert fald det som jeg har oplevet hos familien i USA, alle film de lejer og køber er via deres tv selskab online.

du kan jo stadig optage det analoge signal, ved at have en hdd. hvis det er fordi de ikke vil have man skal optage det digitale, så spær dog for det. jeg siger så heller ikke at den behøver at kunne optage, i det mindste bare afspille.

nu ville jeg jo så egentlig hellere have, den med en BD afspiller i. jeg synes bare det ville være rart, at man i samme maskine, kunne smide sine dvd/bd i.

og jeg ville bare ikke gide leje, købe det online. jeg vil sku have noget jeg kan holde i hånden, og stille op på en hylde.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 12:46

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror det med DVD afspilningen ligger uden for YouSee´s interesseområde.

så må de sprede sig lidt. de har efterhånden så mange forskellige ting.

Og nej vi har på intet tidspunkt foreslået YouSee en konfiguration med DVD.

Kunne i ikke prøve, og bare høre hvad de ville sige til det. om ikke andet så bare en som kunne afspille.

Og skal jeg være helt ærlig, af hensyn til fleskibiliteten i mit set-up, så foretrækker jeg en stand-alone afspiller

det er jo så igen, smag og behag. og hvad konen befaler.



-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Urte
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 12:48

Kan i ikke lige fortælle om autosize funktionen, jeg vvil gerne vide lidt mere inden jeg laver mit setup om. Min Onkyo kan ikke altid lide signalet og så resizer mit PIO forkert. Hvilke indstilninger kørte du med på HDD og PIO



-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Skrevet af: smileguy
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 13:08
tak for en rigtig god anmeldelse.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 13:21

Oprindeligt skrevet af smileguy smileguy skrev:

tak for en rigtig god anmeldelse.

Ja men den udmelding fra dig, så er det jo en ren fornøjelse



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

Kan i ikke lige fortælle om autosize funktionen, jeg vvil gerne vide lidt mere inden jeg laver mit setup om. Min Onkyo kan ikke altid lide signalet og så resizer mit PIO forkert. Hvilke indstilninger kørte du med på HDD og PIO

Jo men min 606´ere laver ingen formatændringer til billedet. Har du prøvet at kører signalt "Pass through"? 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Urte
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 13:25
Det har jeg, hvordan er dit TV sat op , ændrer det noget?

-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 13:27

Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

Det har jeg, hvordan er dit TV sat op , ændrer det noget?

Mit tv kører "auto" som billedindstilling



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Urte
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 13:29
lige for at være sikker, virker det så 100% så du ikke behøver at Zoome, eller 90%?

-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 13:42

Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

lige for at være sikker, virker det så 100% så du ikke behøver at Zoome, eller 90%?
 

Jeg benytter normalt ikke zoomfunktionen



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 13:55
Det er jo vældig smart, at man kan optage direkte fra guiden. Er den så også så intelligent, at den ved, når en udsendelse bliver forsinket/forlænget, eller styrer den bare på tidsanigvelser, så man alligevel skal optage det efterfølgende program?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 14:02

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Det er jo vældig smart, at man kan optage direkte fra guiden. Er den så også så intelligent, at den ved, når en udsendelse bliver forsinket/forlænget, eller styrer den bare på tidsanigvelser, så man alligevel skal optage det efterfølgende program?

Godt spørgsmål, som jeg ikke kan svare dig på. Jeg har nu kun yderst sjældent været ude for, at optageren ikke har fået hele udsendelsen med



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 14:17

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Det er jo vældig smart, at man kan optage direkte fra guiden. Er den så også så intelligent, at den ved, når en udsendelse bliver forsinket/forlænget, eller styrer den bare på tidsanigvelser, så man alligevel skal optage det efterfølgende program?

Det er jeg rimelig sikker på, at den ikke gør. Du kan sætte din Samsung til automatik at optage et af dig fast antal minutter både før og efter en planlagt optagelse af en udsendelse.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Crunch
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 14:39
Tak for en fin anmeldelse. :)

Har ventet på denne boks med harddisk siden HD boksen uden harddisk var på tilbud til 699.- Den gang sagde Yousee, at den med harddisk ville blive 500 kr. dyrere og også med "spar-en tusse tilbud". Efter udskydelser af boksen siden foråret, er den nu kommet, men altså uden tilbud med at spare 1000 kr. Summa summarum, vi venter så igen. :(


Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Det er jo vældig smart, at man kan optage direkte fra guiden. Er den så også så intelligent, at den ved, når en udsendelse bliver forsinket/forlænget, eller styrer den bare på tidsanigvelser, så man alligevel skal optage det efterfølgende program?

Det er jeg rimelig sikker på, at den ikke gør. Du kan sætte din Samsung til automatik at optage et af dig fast antal minutter både før og efter en planlagt optagelse af en udsendelse.

 

OK. Det er en acceptabel alternativ løsning. Og jeg køber jo under alle omstændigheder



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 15:29

Oprindeligt skrevet af Crunch Crunch skrev:

Tak for en fin anmeldelse. :)

Har ventet på denne boks med harddisk siden HD boksen uden harddisk var på tilbud til 699.- Den gang sagde Yousee, at den med harddisk ville blive 500 kr. dyrere og også med "spar-en tusse tilbud". Efter udskydelser af boksen siden foråret, er den nu kommet, men altså uden tilbud med at spare 1000 kr. Summa summarum, vi venter så igen. :(

Takker for de pæne ord.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 15:38

Oprindeligt skrevet af Crunch Crunch skrev:

Tak for en fin anmeldelse. :)

Har ventet på denne boks med harddisk siden HD boksen uden harddisk var på tilbud til 699.- Den gang sagde Yousee, at den med harddisk ville blive 500 kr. dyrere og også med "spar-en tusse tilbud". Efter udskydelser af boksen siden foråret, er den nu kommet, men altså uden tilbud med at spare 1000 kr. Summa summarum, vi venter så igen. :(

Du kunne også leje den. Det er faktisk billigt. Ca. 3 år tager det at tjene den ind på lejeafgiften.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: nicolais
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 15:47
Super anmeldelse, tak for det :)

Til dem der spørger mht. at op tage på tid, og hvorvidt den får det hele med, så kan jeg lige nævne, at det er ved at være rigtig mange år siden, at de på tekst-tv (eller anden vis) indførte systemet PDC (Programme Delivery Control) der netop retter på eventuelle forskydelser i starttidspunktet.

Så hvis en helt ny maskine fra 2008 ikke har denne feature, og med EPG (Electronic Program Guide) der har mange år på bagen, så tror jeg vist det er på tide at få ansat nogle software-udviklere i denne branche

Jeg har set frem til denne kasse - og glæder mig til at se et godt tilbud fra YouSee

My 2 cent

UPDATE

Fandt lige et par links til PDC:

http://625.uk.com/pdc/
http://en.wikipedia.org/wiki/Programme_Delivery_Control

Happy reading - hvis nogen gider


Skrevet af: Urte
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 16:06

gider du ikke se på mine billeder i denne tråd, har du samme problem?

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44777&KW=Urte&TPN=23 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44777& KW=Urte&TPN=23

hvis ikke,hvad har du anderledes i dit setup?



-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

gider du ikke se på mine billeder i denne tråd, har du samme problem?

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44777&KW=Urte&TPN=23 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44777& KW=Urte&TPN=23

hvis ikke,hvad har du anderledes i dit setup?

Av- ja sådan ser mit billede ikke ud. Jeg har også fuld skærm på national geo. Hvis jeg checker min opsætning så siger billedet jo bare "ISF Auto".

Omvendt jeg kan ikke forestille mig at ISF-menuen ændre på billedformatet.

Har du på at vælge "bred"?



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Urte
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 16:20
Den vælger selv full, hvor der er rammer hele vejen rundt. På bred er der rammer top/bund og logo uden for

-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 16:33

Oprindeligt skrevet af Urte Urte skrev:

Den vælger selv full, hvor der er rammer hele vejen rundt. På bred er der rammer top/bund og logo uden for

Ja jeg ved sørme ikke hvad jeg skal gøre. Min zoom indstilling på boksen er "standard", min indstilling på tv´et er "ISF nat automatisk".

Jeg kan nok ikke komme det nærmere hvor gerne jeg end ville



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Urte
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 16:38

total strange, for Onkyo burde jo ikke kunne ændre på signalet, så noget er uden for boksen og andet er inden for. Gad vide om fejlen ligger i Pio eller Samsung. Hvilken opløsning sender du signalet ude med 720 eller 1080? Har lige testet det gør ingen forskel her



-------------
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300


Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 18:49
Tak for anmeldelsen

Jeg ska lige høre; Os, der har svaret på det brev fra YouSee om at vi gerne
vil bytte vores HD81 til harddiskmodellen for 500 kr., hvornår vil vi få den
nye harddiskmodel med posten?

Håber det er snart!

Med venlig hilsen
Martin

-------------
/Martin


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 19:03

Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Tak for anmeldelsen

Jeg ska lige høre; Os, der har svaret på det brev fra YouSee om at vi gerne
vil bytte vores HD81 til harddiskmodellen for 500 kr., hvornår vil vi få den
nye harddiskmodel med posten?

Håber det er snart!

Med venlig hilsen
Martin

Selv tak

Efter de informationer som jeg ligger inde med, så skal din nye HDD boks blive afsendt i dag med Post Danmark. Så med lidt held modtager du boksen i morgen



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bambi
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 19:13
I anmeldelsen står der i afsnittet "Billede- og lydkvalitet": 

"Billedkvaliteten ved det optagede står ikke nævneværdigt tilbage fra den oprindelige udsendelse."

Jeg troede boksen lagrede det digitale signal den modtog uden at kode det om, men det er åbenbart ikke tilfældet?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af bambi bambi skrev:

I anmeldelsen står der i afsnittet  et et "Billede- og lydkvalitet": 

"Billedkvaliteten ved det optagede står ikke nævneværdigt tilbage fra den oprindelige udsendelse."


Jeg troede boksen lagrede det digitale signal den modtog uden at kode det om, men det er åbenbart ikke tilfældet?

Jo det er da tilfældet. Jeg kan normalt ikke se forskel i det optagede. Men jeg har et par gange observeret, at en HD optagelse fremstår minimalt anderledes - men også kun minimalt.



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af bambi bambi skrev:

I anmeldelsen står der i afsnittet "Billede- og lydkvalitet": 

"Billedkvaliteten ved det optagede står ikke nævneværdigt tilbage fra den oprindelige udsendelse."

Jeg troede boksen lagrede det digitale signal den modtog uden at kode det om, men det er åbenbart ikke tilfældet?

I såfald er den ganske atypisk fra alle andre PVR's på markedet. Der bør ikke være nogen som helst forskel på live og optaget stream.

-------------
Mvh Hans


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af bambi bambi skrev:

I anmeldelsen står der i afsnittet "Billede- og lydkvalitet": 

"Billedkvaliteten ved det optagede står ikke nævneværdigt tilbage fra den oprindelige udsendelse."


Jeg troede boksen lagrede det digitale signal den modtog uden at kode det om, men det er åbenbart ikke tilfældet?


I såfald er den ganske atypisk fra alle andre PVR's på markedet. Der bør ikke være nogen som helst forskel på live og optaget stream.

Næh det har du ret i. Men jeg kan kun beskrive hvad jeg oplever. Det kan jo også være mig, der ser forkert.

Men jeg er altså nødt til at beskrive hvad jeg oplever, når jeg udarbejder en anmeldelse



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Oprindeligt skrevet af bambi bambi skrev:

I anmeldelsen står der i afsnittet "Billede- og lydkvalitet": 

"Billedkvaliteten ved det optagede står ikke nævneværdigt tilbage fra den oprindelige udsendelse."


Jeg troede boksen lagrede det digitale signal den modtog uden at kode det om, men det er åbenbart ikke tilfældet?


I såfald er den ganske atypisk fra alle andre PVR's på markedet. Der bør ikke være nogen som helst forskel på live og optaget stream.

Næh det har du ret i. Men jeg kan kun beskrive hvad jeg oplever. Det kan jo også være mig, der ser forkert.

Men jeg er altså nødt til at beskrive hvad jeg oplever, når jeg udarbejder en anmeldelse


Jeg tror dine øjne spiller dig et puds. Det er den samme dekoder der viser billedet i begge tilfælde, og det er den umodificerede mpeg stream der ender på harddisken.

Jeg kan absolut ikke se nogen forskel på begge mine modtagere.


-------------
Mvh Hans


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 23:09

Endnu en fyldig anmeldelse, Hother.

Hvordan er kvaliteten via scart (i forhold til Sagem 60)?

Kan man optage real time med HDMI gennem TVet?

 



-------------
Kuro


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Endnu en fyldig anmeldelse, Hother.

Hvordan er kvaliteten via scart (i forhold til Sagem 60)?

Kan man optage real time med HDMI gennem TVet?

 

Tak for de pæne ord

Kvaliteten nvia scart er såmænd okay, og en kende bedre end på Sagem 60, men naturligvis ikke på højde med digital via HDMI.

Hvis du med nr 2 spørgsmål mener, om man umiddelbart kan optage det program som man ser på tv (straksoptagelse), så er svaret ja



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Kvaliteten nvia scart er såmænd okay, og en kende bedre end på Sagem 60, men naturligvis ikke på højde med digital via HDMI.

Hvis du med nr 2 spørgsmål mener, om man umiddelbart kan optage det program som man ser på tv (straksoptagelse), så er svaret ja

1. Sjovt du siger "naturligvis". Læste et recorder-indlæg, hvor en super Denon DVD bruger ikke eller næsten ikke kunne se forskel på scart og HDMI.

2. Nej, jeg søger omgåelse af spærringen for digital optagelse fra HDD. Selv om det hører til sjældenhederne, så er dette er et kardinal punkt for mig.



-------------
Kuro


Skrevet af: thokra
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 10:30

Når vi taler om 121 gb optage plads, hvad er det så i

SD timer

HD timer

Noget helt andet, er der nogen som ved omfanget af boksen i butikkerne, snakkede med TDC / Yousee / KTAS kært barn har mange havne (navne) og de oplyste, at leveringstid online var 14 dage, mens du kunne få dem med i butikken, hvis butikken lå inde med dem.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af thokra thokra skrev:

Når vi taler om 121 gb optage plads, hvad er det så i

SD timer

HD timer

Noget helt andet, er der nogen som ved omfanget af boksen i butikkerne, snakkede med TDC / Yousee / KTAS kært barn har mange havne (navne) og de oplyste, at leveringstid online var 14 dage, mens du kunne få dem med i butikken, hvis butikken lå inde med dem.

Den opgivne GB kapacitet er til en god blandet landhandel af begge dele



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: thokra
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 11:42

Hvad kan man gå ud fra Hother..

F.eks. 5 timer optagelse i HD

F.eks. 200 timer optagelse i SD

eller?



Skrevet af: asbjoerna
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 12:46

Spændende boks! Hvordan ser det ud med ventetid når man skifter mellem de forskellige kanaler? Tager det langt tid at zappe omkring?



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af thokra thokra skrev:

Hvad kan man gå ud fra Hother..

F.eks. 5 timer optagelse i HD

F.eks. 200 timer optagelse i SD

eller?

Jo..nu har jeg ikke regnet på antallet af timer. Men regn med 5 gange mindre tilgængelig optagetid ved HD end ved SD.

Man kan i menuen se hvor meget plads der er tilgængelig



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af asbjoerna asbjoerna skrev:

Spændende boks! Hvordan ser det ud med ventetid når man skifter mellem de forskellige kanaler? Tager det langt tid at zappe omkring?

Se - nu har min erfaring jo lært mig, at hvad jeg synes er fornuftigt synes andre ikke nødvendigvis er fornuftigt.

Det tager vel omkring 2-3 sekunder at skifte fra én kanal til en anden



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: mikkelp
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 13:02

-Har desværre kun 2 HDMI indgange i mit Philips. (1 til computeren og en til PS3). Hvordan er det med at få HD over component?

-Du siger at guide data indeholder data for ca. 1 dag. Er det muligt at have flere dage?

-Er det muligt på nogen måde at bruge IR-blasterne fra MCE-setuppet til at styre boksen uden det helt store cirkus? (altså ikke nødvendigvis at se signalet gennem MCE, men at bruge selve IR-blasterne så man kan sætte HDD-boksen væk).

-Er sourround lyd stadigvæk inkluderet i optaget tv?

Og så lige et spark i r**** til Yousee. Når man køber en HD-modtager med HDD i, så giv dog folk muligheden for at kunne have mere end 121GB (Det er vel ca. 20 timer i HD, eller noget). Hvad tænker man på når man beslutter det? Og i absolut bedste fald så kommer der en usb-HDD så man kan udvidde med... Det bliver med garanti flot at have den stående fremme... Det lugter fælt med mindre at folk der vælger at købe den, med tiden kan bytte den ud med en model der har større HDD. Ellers er den da usælgelig hvis man gerne vil af med den om 6 md.

 



Skrevet af: Logan
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:00

Jeg var nede hos TDC i går og hente en boks  så det er jo begrænset hvor meget jeg har fået leget med den, men lidt blev det da til i løbet af aftenen.

Jeg har kun mellempakken og så en favoritpakke oven i. En af mine favoritkanaler er TV2 News, hvor jeg bruger meget tekst-tv. Min anke med den nye boks er, at tekst-TV er ALT for langsomt. Der burde klart have været mere hukkommelse til tekst-TV. Det er på ingen måde forbedret i forhold til min gamle boks (Segam60).

I og med at jeg kun har TV2 News som en favoritkanal, burde jeg i teorien kun kunne se den med digitalboksen. Heldigvis er det sådan at jeg kan se den på analogt signal, dog lidt forringet men det går dog. Dog sker der det, at nogle af bogstaverne mangler i ny og næ. Det er så pga. det skillefilter der sættes ind når man har en mindre pakke end fuldpakken.

Selv om det måske er lidt gammeldags at bruge tekst-TV, bruger jeg det meget om morgenen, for lige at få læst div. nyhedder inden jeg tager på arbejde. Så derfro ville det for mit vedkommende være dejligt hvis der var mere hukkommelse i boksen til tekst-TV.



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Logan Logan skrev:

Jeg var nede hos TDC i går og hente en boks  så det er jo begrænset hvor meget jeg har fået leget med den, men lidt blev det da til i løbet af aftenen.

Jeg har kun mellempakken og så en favoritpakke oven i. En af mine favoritkanaler er TV2 News, hvor jeg bruger meget tekst-tv. Min anke med den nye boks er, at tekst-TV er ALT for langsomt. Der burde klart have været mere hukkommelse til tekst-TV. Det er på ingen måde forbedret i forhold til min gamle boks (Segam60).

I og med at jeg kun har TV2 News som en favoritkanal, burde jeg i teorien kun kunne se den med digitalboksen. Heldigvis er det sådan at jeg kan se den på analogt signal, dog lidt forringet men det går dog. Dog sker der det, at nogle af bogstaverne mangler i ny og næ. Det er så pga. det skillefilter der sættes ind når man har en mindre pakke end fuldpakken.

Selv om det måske er lidt gammeldags at bruge tekst-TV, bruger jeg det meget om morgenen, for lige at få læst div. nyhedder inden jeg tager på arbejde. Så derfro ville det for mit vedkommende være dejligt hvis der var mere hukkommelse i boksen til tekst-TV.

Når jeg har travlt, ser jeg Tekst-TV via scart, hvor jeg så kan bruger TV'ets Tekst-TV.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Logan
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Når jeg har travlt, ser jeg Tekst-TV via scart, hvor jeg så kan bruger TV'ets Tekst-TV.

Hej Jørn,

Vil det sige, at du både har SCART og HDMI kabel fra boksen til TVet? Og skal boksen så være tændt og bruges til at se eksempelvis TV2 News eller bare i standby mode og så bruge TVet normalt?

Undskyld min uvidenhed  Men tak for hurtigt og godt svar og en god anmeldelse

 



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af Logan Logan skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Når jeg har travlt, ser jeg Tekst-TV via scart, hvor jeg så kan bruger TV'ets Tekst-TV.

Hej Jørn,

Vil det sige, at du både har SCART og HDMI kabel fra boksen til TVet? Og skal boksen så være tændt og bruges til at se eksempelvis TV2 News eller bare i standby mode og så bruge TVet normalt?

Undskyld min uvidenhed  Men tak for hurtigt og godt svar og en god anmeldelse

 

Ja, jeg har begge dele tilsluttet.
Jeg kan selvfølgelig også se Tekst-TV fra TV2 News direkte fra mit TV, men det kan du ikke. Jeg har den store pakke og du har TV2 News som et tillægsprogram. Det kan du kun se via boksen - altså en tændt boks.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Når jeg har travlt, ser jeg Tekst-TV via scart, hvor jeg så kan bruger TV'ets Tekst-TV.

Jeg skal lige have skåret noget ud i pap.

Lige nu har jeg en Sagem 60 (den lille hvide), der kan jeg uden problemer bruge mit TV's indbyggede TTV-dekoder til at se TTV med Selector som input-signal.

Mister jeg denne mulighed med den nye HD-HDD Selector hvis den tilsluttes med HDMI? Mit TV har 2000 siders hukommelse, og jeg vil da være træt af at skullle vænne mig til Selectorens sløve TTV-del.


Skrevet af: samsungspm
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:33
Jeg har en gammel Selector boks med kort fra yousee. Kan dette kort benyttes af den nye Samsung HD boks eller skal man ha en ny type kort til den?


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Når jeg har travlt, ser jeg Tekst-TV via scart, hvor jeg så kan bruger TV'ets Tekst-TV.

Jeg skal lige have skåret noget ud i pap.

Lige nu har jeg en Sagem 60 (den lille hvide), der kan jeg uden problemer bruge mit TV's indbyggede TTV-dekoder til at se TTV med Selector som input-signal.

Mister jeg denne mulighed med den nye HD-HDD Selector hvis den tilsluttes med HDMI? Mit TV har 2000 siders hukommelse, og jeg vil da være træt af at skullle vænne mig til Selectorens sløve TTV-del.

Du kan bare tilslutte både HDMI og scart. Men via HDMI kan du kun bruge boksens Teks-TV.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: J.F.L
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Jeg har en gammel Selector boks med kort fra yousee. Kan dette kort benyttes af den nye Samsung HD boks eller skal man ha en ny type kort til den?



http://yousee.dk/privat/kundeservice/digi/faq.php?id=15789

Kan mit programkort også vise HDTV?

Ja. Vi har kun én type programkort, og det kan både vise almindelige digitale kanaler og HD-kanaler.

Husk at fire andre ting også skal være i orden, før du kan se HDTV:

  • Du skal have en HD-boks
  • Dit tv skal være HD Ready
  • Du skal benytte de korrekte kabler til dit tv - eks. HDMI og/eller S/PDIF
  • Signalet, fra den tv-station du ser, skal sende i HD-kvalitet



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:37

Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Jeg har en gammel Selector boks med kort fra yousee. Kan dette kort benyttes af den nye Samsung HD boks eller skal man ha en ny type kort til den?

Samme kort.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Logan
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:37

Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Jeg har en gammel Selector boks med kort fra yousee. Kan dette kort benyttes af den nye Samsung HD boks eller skal man ha en ny type kort til den?

Du kan bare bruge dit gamle kort



Skrevet af: JohnH
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af J.F.L J.F.L skrev:


Lige nu har jeg en Sagem 60 (den lille hvide), der kan jeg uden problemer bruge mit TV's indbyggede TTV-dekoder til at se TTV med Selector som input-signal.

Mister jeg denne mulighed med den nye HD-HDD Selector hvis den tilsluttes med HDMI? Mit TV har 2000 siders hukommelse, og jeg vil da være træt af at skullle vænne mig til Selectorens sløve TTV-del.


Ja, tekst-tv bliver ikke overført via HDMI og så kan du ikke bruge tv'ets tekst-tv modul. Rigtig, rigtig træls. Kun hvis du kører over scart virker tv'ets tekst tv.


Skrevet af: samsungspm
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:43
Hele 3 svar på mit spørgsmål på ingen tid. Tak for det (o: Jeg har lige et opfølgende spørgsmål:

Jeg har mellempakken fra yousee men kan via selectoren se alle kanaler fra fuldpakken også. Dette uden at jeg betaler for programpakker til selectoren. Jeg bliver kun opkrævet den årlige kortafgift. Jeg ved ikke om det er sådan for alle eller om Yousee ved en fejl ikke har fået lukket for fuld pakke kanalerne på mit kort. Anyway nu vil det selvfølgelig være dejligt hvis jeg kan blive ved med at se fuldpakke kanalerne "gratis" på den nye HD boks. Er det nogen der har erfaringer med eller input til det?


Skrevet af: Logan
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:47

Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Hele 3 svar på mit spørgsmål på ingen tid. Tak for det (o: Jeg har lige et opfølgende spørgsmål:

Jeg har mellempakken fra yousee men kan via selectoren se alle kanaler fra fuldpakken også. Dette uden at jeg betaler for programpakker til selectoren. Jeg bliver kun opkrævet den årlige kortafgift. Jeg ved ikke om det er sådan for alle eller om Yousee ved en fejl ikke har fået lukket for fuld pakke kanalerne på mit kort. Anyway nu vil det selvfølgelig være dejligt hvis jeg kan blive ved med at se fuldpakke kanalerne "gratis" på den nye HD boks. Er det nogen der har erfaringer med eller input til det?

Hvor længe har du haft kortet? jeg kan huske, at den gang jeg fik mit kort, kunne jeg se fuldpakken i tre (3) måneder med den ganzen molivitten incl. Cinema+ og hvad dete ellers hedder. Men så var det også slut  Men det er nu ikke så godt at jeg vil betale for det



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:51

Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Hele 3 svar på mit spørgsmål på ingen tid. Tak for det (o: Jeg har lige et opfølgende spørgsmål:

Jeg har mellempakken fra yousee men kan via selectoren se alle kanaler fra fuldpakken også. Dette uden at jeg betaler for programpakker til selectoren. Jeg bliver kun opkrævet den årlige kortafgift. Jeg ved ikke om det er sådan for alle eller om Yousee ved en fejl ikke har fået lukket for fuld pakke kanalerne på mit kort. Anyway nu vil det selvfølgelig være dejligt hvis jeg kan blive ved med at se fuldpakke kanalerne "gratis" på den nye HD boks. Er det nogen der har erfaringer med eller input til det?

Med et nyt kort følger ca. 3 ugers gratis kik på næsten alle kanaler - herunder også TV1000 og C+. God fornøjelse.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: samsungspm
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Logan Logan skrev:

Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Hele 3 svar på mit spørgsmål på ingen tid. Tak for det (o: Jeg har lige et opfølgende spørgsmål:

Jeg har mellempakken fra yousee men kan via selectoren se alle kanaler fra fuldpakken også. Dette uden at jeg betaler for programpakker til selectoren. Jeg bliver kun opkrævet den årlige kortafgift. Jeg ved ikke om det er sådan for alle eller om Yousee ved en fejl ikke har fået lukket for fuld pakke kanalerne på mit kort. Anyway nu vil det selvfølgelig være dejligt hvis jeg kan blive ved med at se fuldpakke kanalerne "gratis" på den nye HD boks. Er det nogen der har erfaringer med eller input til det?

Hvor længe har du haft kortet? jeg kan huske, at den gang jeg fik mit kort, kunne jeg se fuldpakken i tre (3) måneder med den ganzen molivitten incl. Cinema+ og hvad dete ellers hedder. Men så var det også slut  Men det er nu ikke så godt at jeg vil betale for det



Jeg har haft kortet i flere år (o:


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 15:10

Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Jeg har haft kortet i flere år (o:

Du har fået noget ændret i forbindelse med din nye boks - ikk'?



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: samsungspm
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Jeg har haft kortet i flere år (o:

Du har fået noget ændret i forbindelse med din nye boks - ikk'?



Jeg har ikke nogen ny boks endnu. Kun min gamle Selector hvor jeg altså nu i flere år "gratis" har kunnet se fuld pakke. Spørgsmålet er om jeg også vil kunne det med den nye Samsung HD boks.


Skrevet af: Quarker
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 16:03

Jeg spørger lige dumt...

Hvis jeg forstår det rigtigt så kommer Text-tv ikke med gennem HDMI dvs. jeg kan ikke bruge TV´ets Text-tv (som har hukommelse for samtlige sider og andet godt).

I stedet skal jeg bruge scart for at få Text-tv med over til tv´et. Men for at få det til at virke skal jeg jo skifte over fra min HDMI-indgang til min scart-indgang på tv´et.

Er det rigtigt forstået ?



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Benja Benja skrev:

Jeg spørger lige dumt...

Hvis jeg forstår det rigtigt så kommer Text-tv ikke med gennem HDMI dvs. jeg kan ikke bruge TV´ets Text-tv (som har hukommelse for samtlige sider og andet godt).

I stedet skal jeg bruge scart for at få Text-tv med over til tv´et. Men for at få det til at virke skal jeg jo skifte over fra min HDMI-indgang til min scart-indgang på tv´et.

Er det rigtigt forstået ?

Ingen spørgsmål er dumme

Altså nu benytter jeg normalt kun HDMI fra boksen og over til mit tv - og jeg har tekst-tv - den gode gamle langsomme slags altså



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Benja Benja skrev:

Jeg spørger lige dumt...


Hvis jeg forstår det rigtigt så kommer Text-tv ikke med gennem HDMI dvs. jeg kan ikke bruge TV´ets Text-tv (som har hukommelse for samtlige sider og andet godt).


I stedet skal jeg bruge scart for at få Text-tv med over til tv´et. Men for at få det til at virke skal jeg jo skifte over fra min HDMI-indgang til min scart-indgang på tv´et.


Er det rigtigt forstået ?



Ja, hvis du vil besvære dig med at skulle skifte hver gang du vil se TTV.

Der kan ikke sendes TTV over HDMI, så det er boksens TTV der vises.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Benja Benja skrev:

Jeg spørger lige dumt...

Hvis jeg forstår det rigtigt så kommer Text-tv ikke med gennem HDMI dvs. jeg kan ikke bruge TV´ets Text-tv (som har hukommelse for samtlige sider og andet godt).

I stedet skal jeg bruge scart for at få Text-tv med over til tv´et. Men for at få det til at virke skal jeg jo skifte over fra min HDMI-indgang til min scart-indgang på tv´et.

Er det rigtigt forstået ?

Ja, hvis du vil bruge dit TV's TTV sammen med boksen, skal du skifte over til scart. Via HDMI er det boksens noget langsommere TTV.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Ayla
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 17:24
Bruger man stadig tekst tv til noget?

Er det ikke lidt ligesom VHS, nu når man har guiden og desuden også
Internettet

Undskyld, kunne ikke nære mig

-------------
/Martin


Skrevet af: Chrissian
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 18:19

Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Bruger man stadig tekst tv til noget?

Er det ikke lidt ligesom VHS, nu når man har guiden og desuden også
Internettet

Undskyld, kunne ikke nære mig

Jeg kan godt se hvad du mener...

MEN, der findes altså ikke noget mere afstressende når man kommer hjem fra arbejde, end at smække fødderne op på bordet, knappe bukserne op (for komforten, altså!)() og så læse nyheder og sport på tekst-tv! PAT-funktionen på de fleste nyere TV, gør det bare endnu bedre!

Herlig hilsen

Chrissian



Skrevet af: niepe
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 18:44

Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Bruger man stadig tekst tv til noget?

Er det ikke lidt ligesom VHS, nu når man har guiden og desuden også
Internettet

Undskyld, kunne ikke nære mig

I den grad... bruger fligtigt siderne 270-5 :-)



Skrevet af: niepe
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Jeg har haft kortet i flere år (o:

Du har fået noget ændret i forbindelse med din nye boks - ikk'?



Jeg har ikke nogen ny boks endnu. Kun min gamle Selector hvor jeg altså nu i flere år "gratis" har kunnet se fuld pakke. Spørgsmålet er om jeg også vil kunne det med den nye Samsung HD boks.

du får nok ikke HELE fundpakken.. men du beholder de kanaler du har nu + Kanal 5 HD...



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Jeg har haft kortet i flere år (o:

Du har fået noget ændret i forbindelse med din nye boks - ikk'?



Jeg har ikke nogen ny boks endnu. Kun min gamle Selector hvor jeg altså nu i flere år "gratis" har kunnet se fuld pakke. Spørgsmålet er om jeg også vil kunne det med den nye Samsung HD boks.

Skal jeg være helt ærlig - så tror jeg det ikke. Det er dog ikke noget jeg ved.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: niepe
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Jeg har haft kortet i flere år (o:

Du har fået noget ændret i forbindelse med din nye boks - ikk'?



Jeg har ikke nogen ny boks endnu. Kun min gamle Selector hvor jeg altså nu i flere år "gratis" har kunnet se fuld pakke. Spørgsmålet er om jeg også vil kunne det med den nye Samsung HD boks.

Skal jeg være helt ærlig - så tror jeg det ikke. Det er dog ikke noget jeg ved.

Så er det da heldig jeg har svaret . Jeg var i samme situation. Betalte for mellempakken man kan se fuldpakken. Men den nye (3106) selector kan jeg se de samme programmer for før + Kanal 5 HD.. TV2 Sport HD kan jeg dog stadig ikke se..

 



Skrevet af: Farfar
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Er blæseren aktiv når boksen er tændt, eller kun når der optages på HD? 



Skrevet af: seadog
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 09:05

Jeg fik også et nyt kort, så har lige nu masser af kanaler.

Men hvad med det gamle kort, skal de have det tilbage, ønsker jo ikke at betale 2 kortafgift næste gang ?



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af seadog seadog skrev:

Jeg fik også et nyt kort, så har lige nu masser af kanaler.

Men hvad med det gamle kort, skal de have det tilbage, ønsker jo ikke at betale 2 kortafgift næste gang ?

Skynd dig at ringe til YouSee på 8080 4040.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Farfar Farfar skrev:

[

Er blæseren aktiv når boksen er tændt, eller kun når der optages på HD? 

[/QUOTE]

Hej Farfar, og velkommen til recordere.dk

Blæseren er aktiv når boksen er i funktion. Altså blæseren kører altid, bortset fra, når boksen står i standby 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: jkiehn
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 09:40

Tak for anmeldelsen.

Mit spørgsmål går på om man kan overføre optagelserne til en anden harddisk, pc eller lignende.

Hvilke muligehder har man for det?



Skrevet af: samsungspm
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Så er det da heldig jeg har svaret . Jeg var i samme situation. Betalte for mellempakken man kan se fuldpakken. Men den nye (3106) selector kan jeg se de samme programmer for før + Kanal 5 HD.. TV2 Sport HD kan jeg dog stadig ikke se..

 



Tak for det niebe. Så er der vist ingen tvivl om at jeg må ha mig lidt nyt legetøj (o:


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af samsungspm samsungspm skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Så er det da heldig jeg har svaret . Jeg var i samme situation. Betalte for mellempakken man kan se fuldpakken. Men den nye (3106) selector kan jeg se de samme programmer for før + Kanal 5 HD.. TV2 Sport HD kan jeg dog stadig ikke se..

 



Tak for det niebe. Så er der vist ingen tvivl om at jeg må ha mig lidt nyt legetøj (o:

Bare lige til din orientering: Den nye Samsung har nr. 3126.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Boost
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af jkiehn jkiehn skrev:

Tak for anmeldelsen.

Mit spørgsmål går på om man kan overføre optagelserne til en anden harddisk, pc eller lignende.

Hvilke muligehder har man for det?


Det kan man ikke.
Eneste mulighed jeg ser, er at koble en anden optager til boksen og så optage det man har optaget.


Skrevet af: Renemo
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 10:35
Lige et spørgsmål... Er der nogen der kan svare mig på, hvorfor jeg ikke kan se tv2 over hdmi, men godt kan se den hvis jeg skifter til scart..? Forstår det ikke

-------------
René
Panasonic TH-42PX70 - Panasonic DMR-EH57 - YouSee HD boks (Samsung SMT-H3126 PVR) - Xbox 360 - PS3 Slim 120 GB - Logitech Z-5500


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Oprindeligt skrevet af jkiehn jkiehn skrev:

Mit spørgsmål går på om man kan overføre optagelserne til en anden harddisk, pc eller lignende.


Det kan man ikke.
Eneste mulighed jeg ser, er at koble en anden optager til boksen og så optage det man har optaget.

Kan man dette med HDMI?

Oprindeligt skrevet af Anmeldelsen Anmeldelsen skrev:

Det er dog ikke muligt at kopiere digitale optagelser over til et andet digitalt medie.

Hvordan kan boxen skelne mellem et TV og en recorder i den anden ende af et HDMI kabel?



-------------
Kuro


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af Boost Boost skrev:

Oprindeligt skrevet af jkiehn jkiehn skrev:

Mit spørgsmål går på om man kan overføre optagelserne til en anden harddisk, pc eller lignende.


Det kan man ikke.
Eneste mulighed jeg ser, er at koble en anden optager til boksen og så optage det man har optaget.

Kan man dette med HDMI?

Oprindeligt skrevet af Anmeldelsen Anmeldelsen skrev:

Det er dog ikke muligt at kopiere digitale optagelser over til et andet digitalt medie.

Hvordan kan boxen skelne mellem et TV og en recorder i den anden ende af et HDMI kabel?

En recorder med HDMI indgang?



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 11:37

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

En recorder med HDMI indgang?

Det findes måske slet ikke? Jeg lever stadig med SCART.

Kan man så konvertere HDMI til firewire?



-------------
Kuro


Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Kan man så konvertere HDMI til firewire?

Det kan man så godt for 595 USD. Dog med undtagelse af HDCP beskyttet materiale.

http://www.convergent-design.com/CD_Products_HDConnectMI.htm - http://www.convergent-design.com/CD_Products_HDConnectMI.htm

 



-------------
Kuro


Skrevet af: bbcdk
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 12:27

Hej.

Jeg overvejer at købe denne boks gennem min antenneforening (Nørretranders i Aalborg). Jeg har i dag den fulde digitalpakke og får dermed nogle HD kanaler med gratis ved denne boks, bla. TV2-Sport som antenneforeningen i dag ikke tilbyder.

Mit tv har kun Scart og DVI indgang. Vil jeg få et ok billede ud af en HDMI -> DVI konvertering, ved disse HD kanaler og ellers generelt? Mit tv er kun HD-ready.

Mvh. Brian



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af bbcdk bbcdk skrev:

Hej.

Jeg overvejer at købe denne boks gennem min antenneforening (Nørretranders i Aalborg). Jeg har i dag den fulde digitalpakke og får dermed nogle HD kanaler med gratis ved denne boks, bla. TV2-Sport som antenneforeningen i dag ikke tilbyder.

Mit tv har kun Scart og DVI indgang. Vil jeg få et ok billede ud af en HDMI -> DVI konvertering, ved disse HD kanaler og ellers generelt? Mit tv er kun HD-ready.

Mvh. Brian

Væsentligste forskel mellem HDMI og DVI er vel bare, at lyden skal overføres separat. Anskaf du bare en boks.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: bbcdk
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 12:47

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Væsentligste forskel mellem HDMI og DVI er vel bare, at lyden skal overføres separat. Anskaf du bare en boks.

Dejligt og tak for hurtigt svar. Føler mig en anelse dum, men mit tv har "1 x audio line-in ( RCA phono x 2 )", hvilket kabel skal jeg så købe til at få lyd fra boksen til fjernsynet?   Det er hhv. et rødt og et hvidt stik der er til lyden, på tv'et.

Og lige en ting til, for at kunne optage én kanal og se en anden på samme tid, skal jeg så købe et "t-stik" til antennestikket som fordeler signalet ind i de 2 tunere i boksen?



Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 12:55

Andet steds her på sitet, fremgår det at den ikke kan afspille en igangværende optagelse, forudsat at optagelsen er valgt ved hjælp af guiden.

Hvis det forholder sig således, burde det måske fremgå af anmeldelsen?



-------------
mvh Christian


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af bbcdk bbcdk skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Væsentligste forskel mellem HDMI og DVI er vel bare, at lyden skal overføres separat. Anskaf du bare en boks.

Dejligt og tak for hurtigt svar. Føler mig en anelse dum, men mit tv har "1 x audio line-in ( RCA phono x 2 )", hvilket kabel skal jeg så købe til at få lyd fra boksen til fjernsynet?   Det er hhv. et rødt og et hvidt stik der er til lyden, på tv'et.

Og lige en ting til, for at kunne optage én kanal og se en anden på samme tid, skal jeg så købe et "t-stik" til antennestikket som fordeler signalet ind i de 2 tunere i boksen?

Det sidste først: Boksen har 2 tunere, men kun en antenneindgang. Du skal altså ikke bruge et t-stik.
Boksen har også en rød og hvid udgang som dit TV.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: bbcdk
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 14:43

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Det sidste først: Boksen har 2 tunere, men kun en antenneindgang. Du skal altså ikke bruge et t-stik.
Boksen har også en rød og hvid udgang som dit TV.

Yes, nu var jeg henne og hente boksen og fik den sat til - inkl. lyd :-)

Jeg har dog brugt min komponent-indgang og ikke DVI. Til andres oplysning, skal component slås til i menuen på boksen, mens der er scartstik på. Dette er slået fra som default og giver derfor sort skærm ellers.

Men første indtryk er godt (5 minutters test  ).

Tak for hjælpen!

 



Skrevet af: thokra
Skrevet den: 05-September-2008 kl. 08:14

Mer mer... flere anmeldelser fremmer udbredelsen - jeg overvejer selv at gå ned og købe den idag.... men har fulgt med i denne tråd for at se evt. problematikker jeg kunne få.

Men som udgangspunkt står jeg godt, har 3 hdmi indgange, så ingen problemer med pc, ps3 samt boks. Fuld pakke kabel hos yousee... og plads til alt skidtet

Noget helt andet

* Hvis man f.eks. lejer boksen i 6 mdr. for at teste den og ikke ønsker at have den mere, kan den tilbagesendes?

* Hvis man istedet er helt vild med boksen, hvad skal man så betale efter 6 mdr. for at købe den, 59 kr leje x 6 mdr - købsprisen eller?



Skrevet af: broholm
Skrevet den: 05-September-2008 kl. 13:05
Kan man optage 2 kanaler på den, nu da den har 2 tuner


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-September-2008 kl. 13:12

Oprindeligt skrevet af broholm broholm skrev:

Kan man optage 2 kanaler på den, nu da den har 2 tuner

Hvis du med dit spørgsmål mener, om man på samme tid kan optage 2 forskellige kanaler, så er svaret nej.

Man kan se på en kanal, og optage på en anden



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue