Min erfaring med GodPris...
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46339
Udskrevet den: 03-Maj-2025 kl. 14:32
Emne: Min erfaring med GodPris...
Skrevet af: TeknikTumpe
Emne: Min erfaring med GodPris...
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 14:11
Min erfaring med GodPris... 
For et godt stykke tid siden fik jeg mit tv sendt til rep. på grund at en "bjælke" hen over skærmen, og i den forbindelse talte jeg med dem telefonisk hos GodPris, hvor de forsikrede mig om at det ikke ville komme til at koste mig noget, da han tydeligt kunne se på mine billeder som jeg havde sendt pr. mail at den var gal med mit tv... Men ok, jeg skulle have vidst bedre end at tro på dem , for i dag blev jeg så ringet op, at de kunne se at jeg ikke havde betalt regningen for at have fået det sendt til rep. og det undrede mig gevaldigt for det eneste papir jeg havde fået fra dem, var et papir hvor der stod at regningen var betalt og der var INTET girokort med... Jeg må indrømme at jeg blev fandens sur og harm, og fortalte at den stadig er gal med mit tv, hvortil han svarede at så måtte jeg sende en reklemation og dertil kunne jeg kun svare ham at " Jeg ikke vil betale for endnu en rep. men at han bare kunne sende det manglende girokort på den rep. hvor det siges at mit tv ikke fejler noget, og at jeg aldrig ville handle hos dem igen"
Det skal lige siges, at da jeg fik mit tv retur var der intet at se, men det kom kort tid efter igen, og grunden til at jeg ikke har reageret på det, er at jeg ikke ønskede at sende det retur igen, og stå uden tv.
Der er forhåbentligt mange som har god erfaring med dem, og det havde jeg da så absolut også da jeg skulle købe hos dem, men det blev der da godt nok lavet gevaldigt om på efter tv'et begyndte at drille...
Tja..i sidste ende er det nok min egen skyld, jeg skulle have skrevet mail med dem i stedet for at tage deres ord pr. telefon for gode vare , for nu kommer jeg alligevel til at betale for at have sendt tv'et til rep. og de ikke kunne finde nogen fejl, og mit tv har en bjælke...
Min pointe er "lav altid en skriftlig aftale, hvis du taler med nogen, for det risikere at være dig som står med l... i sidste ende"
Tumpe
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Selv en TeknikTumpe skal starte et sted"
|
Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 14:20
Det lyder da mystisk med Godpris. Jeg har altid fået aldeles fremragende service fra dem. De har altid været super behjælpelige og professionelle.
Jeg forstår ikke en dyt af din oplevelse med Godpris
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 14:23
Jeg har også kun gode erfaringer med godpris, men jeg har så heller aldrig haft en reklamationssag. Og det er jo tit der et firma viser sit værd.
Men ja det er altid en god ting at have ting på skrift. It's sad but true.
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 14:33
Hother skrev:
Det lyder da mystisk med Godpris. Jeg har altid fået aldeles fremragende service fra dem. De har altid været super behjælpelige og professionelle.
Jeg forstår ikke en dyt af din oplevelse med Godpris
|
Tja... det undrer også mig, da de så absolut har været helt flinke, lige ind til nu... men der er jo ikke noget at komme efter, efter som jeg ikke har noget på skrift, jeg er bare så skuffet/vred og ikke mindst ked af det , og så er det jo egentligt ligegyldigt hvor flinke de end måtte have været da jeg købte det, og også da jeg talte med dem inden det blev sendt til rep...
Jeg håber ikke at andre jeg har anbefalet dem til risikere at komme til at stå på samme måde, jeg vil ihvert fald ikke længere anbefale dem til nogen .
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 14:35
furious jt skrev:
Jeg har også kun gode erfaringer med godpris, men jeg har så heller aldrig haft en reklamationssag. Og det er jo tit der et firma viser sit værd.
Men ja det er altid en god ting at have ting på skrift. It's sad but true.
|
Yep... det har jeg så også lært nu .
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 15:42
uanset hvad syntes jeg du skulle sende en mail til forbrugerrådet om din oplevelse, ligeledes at de godt må medtage http://www.godpris.dk - www.godpris.dk på deres liste over virksomheder der tager det omstridte gebyr... det kan jo være de virksomheder tænker sig om endnu engang.. dette har faktisk fået elgiganten til helt at droppe gebyret.
se listen http://www.forbrugerraadet.dk/nyheder/alle/nyhed309/ - her
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 20:21
Det kan jeg desværre ikke, for på reklamationen står der, at man selv skal betale for fragt og lign. hvis der ikke findes nogen fejl på produktet ...det var vedkommende som jeg self. ikke kan huske navnet på, som sagde telefonisk at jeg ikke kom til at betale noget, efter som han saktens kunne se at der var noget galt, det fik jeg self. ikke på skrift dum som jeg er....havde jeg vidst at der alligevel var en mulighed for at jeg ville komme til at betale, så havde jeg aldrig sendt det retur, for det er tv'et ikke dyrt nok til.
Der er er ikke noget at komme efter, andet end min egen dumhed... men nu er jeg da kun lykkelig for at jeg ikke sendte en reklamation mere da bjælken på tv'et kom igen...det har da i det mindste sparet mig for yderligere 500,- og dem kan kan jeg jo bruge på et tv alle andre steder end der .
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 20:40
Jo du kan så for det er jo netop hele princippet om at man overhovedet skal betale et undersøgelsesgebyr såfremt de ikke finder en fejl ved produktet at man er ude efter også selvom kunder skriver under på inden de indleverer produktet at de skal betale det, så jeg mener faktisk din sag er et skoleeksempel på hvad man gerne vil have rapporteret og iøvrigt gerne vil have på deres liste sådan andre brugere kan få et bedre overblik.
Forbrugerstyrelsen mener helt generelt at dette er en underminering af kundens rettigheder i garantiperioden, og man forsøger at få ændret reglerne, så jeg syntes fortsat du skal udfylde deres online formular sådan at godpris kan komme på http://www.forbrugerraadet.dk/nyheder/alle/nyhed309/ - listen.
du kan jo bare copypaste hvad du allerede har skrevet i første indlæg ind http://www.fbr.dk/nyheder/alle/nyhed309/svar/ - her (du kan se de virksomheder der allerede er kommet på listen http://www.fbr.dk/nyheder/alle/nyhed309/lister/ - her )
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 20:51
Jeg kan overhovedet ikke, og på nogen som helst måde genkende den negativitet angående Godpris, ALT har været førsteklasse, der er købt en del produkter der, på intet tidspunkt har der været udsættelser. Har haft en enkelt garanti rep, ingen problemer på nogen måde.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 20:56
Tja... nu har jeg prøvet at skrive til forbrugerrådet, så må de tage stilling til om det er en form for undersøgelsesgebyr .
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 20:59
Radiomanden skrev:
Jeg kan overhovedet ikke, og på nogen som helst måde genkende den negativitet angående Godpris, ALT har været førsteklasse, der er købt en del produkter der, på intet tidspunkt har der været udsættelser. Har haft en enkelt garanti rep, ingen problemer på nogen måde.
|
Jamen det er jo kun godt for dig, jeg har har bare ikke haft samme gode oplevelse 
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 21:03
Der er utallige brugere her på forummet der kun har det posetive om forhandleren.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 21:06
Jamen igen, godt for dem, sådan var det bare ikke for mig .
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 21:39
Forskellen ligger desværre i om man konstaterer noget galt med produktet eller ej, hvis de finder en fejl hos reperatøren så er alt i skønneste orden men gråzonen som også forbrugerrådet nu tager kampen op med, er det hvor der INTET er galt hvem betaler så gebyret p.t. er lovgivningen IKKE skarp nok der og det kunne tyde på det er det Tumpe har været udsat for her.
------------- PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk
|
Skrevet af: God Pris
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 21:44
Kære TeknikTumpe
Først og fremmest den regning du har modtaget og som var forfalden den 17.7.2008 har INTET med Elgigantens undersøgelses gebyr at gøre.
Som jeg ved en tidligere lejlighed og igen i dag har fortalt dig så er årsagen til, at du har fået en regning ganske enkelt - værkstedet (Elesco, Assens - JVC´s garanti vækrsted) har IKKE konstateret de fejl du har reklameret over. De har endda haft dit TV stående til observation over en længere periode uden at se eller bemærke de ting som du har bemærket ved dit TV. Dette udløser en regning fra dem på kr. 493,75 og det er den regning som du har fået videre faktureret og desuden modtaget en kopi af da vi fremsendte regningen til dig. Du er telefonisk, via e-mail og vores elektroniske RMA ark blevet gjort bekendt med at hvis værkstedet ikke konstatere fejl så bliver vi desværre nødsaget til, at videresende regningen hvad der i øvrigt er ganske almindelige vilkår hos, jeg fristes til at sige 100 % af både danske web og fysiske butikker.
Jeg ved godt, at du dags dato blev vred på mig da jeg tillod mig at rykke for betaling af en faktura som du snart har fået 2 måneders kredit på. Hvad jeg ikke helt forstår, er hvis du var utilfreds med fakturaen hvorfor kom du så ikke retur da du modtog den for snart 2 måneder siden? Både Casper og undertegnede havde endda gjort dig opmærksom på at der kom en regning. Jeg hører også først i dag da jeg rykker dig, at dit TV er defekt og det er derfor du ikke vil betale, da jeg så venligt forespørger om vi så ikke skal få kigget på det får jeg et ubehøvlet svar retur.
Jeg vil gerne slå klart fast, at det er mit mål at behandle vores kunder som jeg gerne selv vil behandles og det er i øvrigt også hvad de andre hos God Pris bliver indprentet. Desværre er det sådan, at hvis værkstedet ikke finder de fejl, som reklameres over så tager de penge for deres ulejlighed de nægter desværre at arbejde gratis. Vi modtager regningen i første omgang og videresender så denne, hvis vi hver gang skulle betale disse undersøgelses gebyrer som ikke ender med en reparation så er jeg bange for, at det på længere sigt ville give et gevaldigt stort hul i ”kassen”.
------------- Mange hilsener
Michael Damgaard
www.godpris.dk
|
Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 21:59
Det er så ikke helt korrekt det med at gebyret IKKE kan sammenlignes med Elgigantens det er faktisk præcis det samme konstateres der ikke fejl viderefaktureres kunden ligesom Elgiganten og andre butikker har gjort.
Man kan læse mere om forbrugerrådet kampagne i mod de gebyrer som I blandt siger næsten 100 % opkræver her http://www.forbrugerraadet.dk/nyheder/alle/nyhed310/ - http://www.forbrugerraadet.dk/nyheder/alle/nyhed310/
Generelle regler om undersøgelses gebyret ifølge lovgivningen p.t. kan læses her:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/24/ - http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/24/
------------- PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 22:24
GodPris...
Først vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg ikke har nævnt ElGiganten i denne sammenhæng... det var en bruger som nævnte ordet undersøgelsesgebyret.
jeg fik en faktura (kopi), hvor der stod at i havde betalt...jeg fik ALDRIG et girokort som skulle betales derfor min store forundring da i så pludseligt hænger i telefonen...
En hos jer sagde at jeg ikke ville komme betale noget, da det tydeligt kunne ses ud fra billeder at der var noget galt.
De fleste mennesker ville aldrig sende et tv til rep. bare for sjov.
Ja, jeg var vred i telefonen, men det ville du måske ikke være hvis du pludselig blev ringet op, om en manglende betaling for en regning som du aldrig har modtaget.
Som jeg sagde til dig, skal jeg nok betale den regning når i sender det girokort, som jeg aldrig har modtaget.
Der er stadig et problem med mit tv, men jeg kunne aldrig drømme om at sende det retur igen som du forslog, efter den oplevelse som jeg lige har haft.
PS. undskylder for evt. stavefejl el. lign. , men jeg er stadig utroligt skuffet.
Hilsen
Tumpe
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 22:38
God Pris skrev:
..... værkstedet (Elesco, Assens - JVC´s garanti vækrsted) har IKKE konstateret de fejl du har reklameret over. De har endda haft dit TV stående til observation over en længere periode uden at se eller bemærke de ting som du har bemærket ved dit TV. Dette udløser en regning fra dem på kr. 493,75
........ Desværre er det sådan, at hvis værkstedet ikke finder de fejl, som reklameres over så tager de penge for deres ulejlighed de nægter desværre at arbejde gratis. |
Aha!
Men hvis dén fejl, som værkstedet overhovedet ikke har kunnet konstatere ved apparatet (selv over en længere periodes observation) så på mirakuløs vis alligevel viser sig for brugeren, selvsame dag som apparatet er leveret tilbage i stuen, så er man vel berettiget til at få refunderet gebyret. Eller hvad?
For så har værkstedet da tydeligvis ikke løst opgaven særlig godt, for nu at udtrykke det neutralt.
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 22:42
Smurf skrev:
Det er så ikke helt korrekt det med at gebyret IKKE kan sammenlignes med Elgigantens det er faktisk præcis det samme konstateres der ikke fejl viderefaktureres kunden ligesom Elgiganten og andre butikker har gjort.
Man kan læse mere om forbrugerrådet kampagne i mod de gebyrer som I blandt siger næsten 100 % opkræver her http://www.forbrugerraadet.dk/nyheder/alle/nyhed310/ - http://www.forbrugerraadet.dk/nyheder/alle/nyhed310/
Generelle regler om undersøgelses gebyret ifølge lovgivningen p.t. kan læses her:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/24/ - http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/24/
|
Jeg ved snart ikke hvad der er rigtigt eller forkert .
Men jeg skal nok sørge for at få samtaler på skrift/mail fremover 
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 22:42
Det er da sansynligt, ved en periodisk fejl, at den ikke har vist sig hos reperatøren.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 22:45
Har du ikke mulighed for at tage et billede / videofilm af problemet.
På den måde vil godpris / reparatøren have lettere ved at finde dit problem.
Måske fik værkstedet ikke kikket ordentligt efter da de checkede dit tv.
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 22:48
musicus skrev:
God Pris skrev:
..... værkstedet (Elesco, Assens - JVC´s garanti vækrsted) har IKKE konstateret de fejl du har reklameret over. De har endda haft dit TV stående til observation over en længere periode uden at se eller bemærke de ting som du har bemærket ved dit TV. Dette udløser en regning fra dem på kr. 493,75
........ Desværre er det sådan, at hvis værkstedet ikke finder de fejl, som reklameres over så tager de penge for deres ulejlighed de nægter desværre at arbejde gratis. |
Aha!
Men hvis dén fejl, som værkstedet overhovedet ikke har kunnet konstatere ved apparatet (selv over en længere periodes observation) så på mirakuløs vis alligevel viser sig for brugeren, selvsame dag som apparatet er leveret tilbage i stuen, så er man vel berettiget til at få refunderet gebyret. Eller hvad?
For så har værkstedet da tydeligvis ikke løst opgaven særlig godt, for nu at udtrykke det neutralt.
|
Det var så svagt at se lige da det kom retur, man kunne kun lige ane det hvis man stod tæt på tv'et, men det er gradvist blevet værre igen med tiden.. sådan så det ud da det blev sendt til rep. http://imageload.dk/files/bcb454b308edd24d2f50387f27273326.gif - http://imageload.dk/files/bcb454b308edd24d2f50387f27273326.g if
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 22:53
lahan skrev:
Har du ikke mulighed for at tage et billede / videofilm af problemet. På den måde vil godpris / reparatøren have lettere ved at finde dit problem.
Måske fik værkstedet ikke kikket ordentligt efter da de checkede dit tv. |
Jeg sendte flere billeder til GodPris, og det var der at jeg fik at vide at jeg ikke ville komme til at betale noget, da de tydeligt kunne se problemet + jeg lagde de selvsamme billeder med til reperatøren .
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 23:02
Radiomanden skrev:
Det er da sansynligt, ved en periodisk fejl, at den ikke har vist sig hos reperatøren.
|
Jo, måske. Men jeg har selv - i to tilfælde - oplevet, at fejl ved et elektronik-produkt, der hjemme i min stue har optrådt yderst konstant, er blevet returneret fra værkstedet med påtegnelsen: "Der kunne ikke konstateres nogen fejl ved produktet". Og jeg behøver vel næppe at fortælle, hvad der så skete, da produktet blev tilsluttet og tændt for, vel? Rigtigt gættet: fejlen var der sandelig stadig - nærmest som om der overhovedet ikke var blevet rørt ved produktet på værkstedet.
Rent hypotetisk kan det vel godt tænkes, at en elektronikfejl kan være konstant hjemme i dagligstuen, og så periodisk henne på værkstedet. Men rent hypotetisk kan det også tænkes, at sagen i visse tilfælde måske forholder sig lidt anderledes. Det er jo vanskeligt at bevise, men hvad nu hvis man henne på værkstedet bare har stået og kløet sig forvirret i håret og sagt: "Hvad hulen er det hér dog for noget. Er der nogen som ved, hvordan man fikser de dér underlige striber i skærmbilledet?" ...... "Eller hvilken dims, der evt. skal skiftes for at rette det?" ....... "Nej?" ........ "Okay, så pakker vi det s'gu bare ned igen, vedlægger vores standardskrivelse og sender en regning".
Nogen gange virker det bare lidt påfaldende.
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
Skrevet den: 02-September-2008 kl. 23:30
Kære "TeknikTumpe"
Tilsyneladende ser vi begge lidt forskelligt på hvad der er sagt og skrevet, men jeg har nedenstående tilbud til dig inden der går for megen "mundhuggeri" i den.
Jeg vil gerne tilbyde dig at vi får afhentet din skærm på din adresse og kører den til JVC i Tåstrup. Du vedlægger diverse billede dokumentation og reklamations arket fra sidst, dette er uden nogen form for udgift for dig uanset udfaldet af JVC´s undersøgelse af skærmen. Skulle det vise sig at værkstedet ved den første indlevering ikke har gjort deres arbejde godt nok og den omtalte fejl konstateres så får du selvfølgelig den tidligere faktura krediteret og dit TV lavet.
Du kan sove på tilbuddet og komme retur til mig i løbet af i morgen enten telefonisk eller via email.
Michael Damgaard
www.godpris.dk
|
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 08:35
Jeg har pænt takket nej til ovenstående tilbud fra GodPris, da jeg føler at tilliden allerede er brudt.. og jeg betaler girokortet som jeg hele tiden har sagt.
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 08:37
Radiomanden skrev:
|
man kan vel så syntes det er pudsigt at kunden kan se fejlen både før og efter skærmen har været på værksted.
Helt generelt er det en problematisk fremgangs metode at bruge i reklamationssager da kunder jo reelt står uden indflydelse på hvad der sker på værkstedet.
I denne situation bliver der sendt billeder til sælger som så beder kunden om at returnere tvet, også syntes jeg som forbruger at det er problematisk at man skal betale for det.. egentligt uanset om man på forhånd er oplyst om det eller ej, det er jo i garantiperioden, og de billeder som er sendt til sælgeren må jo have været nok til de har sagt det må vi vist hellere kigge lidt nærmere på, så jeg mener jo de tager seriøst fat om kundens problem.. også er det så der går kuk i den fordi værkstedet ikke finder en fejl (måske fordi den ikke ligger inde for hvad de syntes er en fejl ala små pixelfejl osv.) de fleste kunder accepterer jo modstræbende sådan et svar. (her mener jeg værkstedet/producenten måske har et problem.. som godpris jo i første omgang er nødt til at følge det er klart nok)
Men jeg syntes da det er glædeligt at se der er kommet et tilbud til tekniktumpe om endnu en omgang kontrol, og man må jo så håbe at denne gang kan fejlen ses på værkstedet.. og at hun jo nu har sort på hvidt at det er uden omkostninger for hende, det er kun glædeligt at se folk reagere på lidt debat
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 08:42
TeknikTumpe skrev:
Jeg har pænt takket nej til ovenstående tilbud fra GodPris, da jeg føler at tilliden allerede er brudt.. og jeg betaler girokortet som jeg hele tiden har sagt.
|
hmm well jeg syntes da for din egen skyld det kunne være rart at få konstateret om der reelt var noget galt med skærmen.
jeg tror som sådan i denne situation har du alt at vinde og intet at tabe ved det tilbud især fordi der nu er lidt ekstra opmærksomhed på sagen, worst case får du dit tv tilbage uden yderligere ændringer, best case accepterer man der er en fejl og tilbyder dig en alternativ løsning som du så kan vælge ud fra.
at agere personligt får du intet ud af imo 
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Kosmo12
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 08:56
Hej Tekniktumpe
Forstår godt at du er ked af forløbet med dit tv. Men jeg mener helt klart
at Godpris nu for alvor har vist viljen til at få dit problem løst, hvorfor jeg på ingen måde forstår dit afslag af det tilbud Godpris nu har givet. Det kan da godt være at tilliden er væk, men som jeg ser det har du intet at tabe ligesom du afskærer Godpris for at rette op, hvis der er begået fejl fra deres side. Hvor vil du nu få løst problemet med dit tv uden det giver dig yderligere omkostninger. Det var bare min mening, men det er selvfølgelig heller ikke mig der har haft oplevelsen, og du træffer jo helt og holdent beslutningen selv.
|
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 09:05
rhsin skrev:
TeknikTumpe skrev:
|
hmm well jeg syntes da for din egen skyld det kunne være rart at få konstateret om der reelt var noget galt med skærmen.
jeg tror som sådan i denne situation har du alt at vinde og intet at tabe ved det tilbud især fordi der nu er lidt ekstra opmærksomhed på sagen, worst case får du dit tv tilbage uden yderligere ændringer, best case accepterer man der er en fejl og tilbyder dig en alternativ løsning som du så kan vælge ud fra.
at agere personligt får du intet ud af imo 
|
Jo, det kan du have ret i, men tilliden er brudt og jeg er nået til det punkt hvor jeg bare vil betale den regning som lovet, så jeg længere har noget med dem at gøre .
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 09:16
Smurf skrev:
|
Måske skulle Godpris.dk overveje, at kikke lidt forbrugerrådet kampagne.
|
Skrevet af: beauville
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 09:22
TeknikTumpe skrev:
Jeg har pænt takket
nej til ovenstående tilbud fra GodPris, da jeg føler at
tilliden allerede er brudt.. og jeg betaler girokortet
som jeg hele tiden har sagt. |
Det er dog det tåbeligste jeg længe har hørt.
Suck it up - giv Godpris lov til at lave dit TV, så kan
du lege martyr en anden dag..
------------- /Christian
'I stick my neck out for nobody'
|
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 09:31
beauville skrev:
TeknikTumpe skrev:
|
Det er dog det tåbeligste jeg længe har hørt.
Suck it up - giv Godpris lov til at lave dit TV, så kan du lege martyr en anden dag.. |
Jeg ønsker på ingen måde at lege martyr, jeg ønsker bare at lægge oplevelsen bag mig...
Vi har alle forskellige meninger og måder at reagere på, og fuld respekt for det .
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 09:36
Kosmo12 skrev:
Hej Tekniktumpe
Forstår godt at du er ked af forløbet med dit tv. Men jeg mener helt klart
at Godpris nu for alvor har vist viljen til at få dit problem løst, hvorfor jeg på ingen måde forstår dit afslag af det tilbud Godpris nu har givet. Det kan da godt være at tilliden er væk, men som jeg ser det har du intet at tabe ligesom du afskærer Godpris for at rette op, hvis der er begået fejl fra deres side. Hvor vil du nu få løst problemet med dit tv uden det giver dig yderligere omkostninger. Det var bare min mening, men det er selvfølgelig heller ikke mig der har haft oplevelsen, og du træffer jo helt og holdent beslutningen selv.
|
Fair nok ... De har da så absolut vist god vilje, og havde tilbuddet været kommet allerede inden jeg skrev herinde, så havde jeg sikkert også benyttet mig af det..
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 10:02
Jeg har som tidligere skrevet aldrig haft problemer med godpris, så følgende er ikke en decideret kritik af dem
Jeg synes bare det er skidt at en kunde er nød til at oprette en tråd på et forum som dette, for at få den hjælp og behandling som han er berrettiget til.
Det samme skete for nogle måneder siden med krishav. Jeg synes sq det er for dårligt.
Og jeg forstår da godt at trådstarter ikke vil tage imod deres tilbud. De skulle have givet det tilbud fra starten af!!
Men det der er allermest skidt, er at det jo ikke er alle forhandlere som læser med herinde, og skulle jeg så komme ud for en lignende hændelse med en sådan, så kan jeg ikke bare skrive herinde og så får de dårlig samvittighed og løser problemet.
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet af: jrued
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 10:06
Du har muligheden for at vende en dårlig oplevelse til en god. eller ihvertfald en mindre dårlig. som kosmo12 siger. har du intet at tabe her. pga. det forstår jeg absolut ikke dit valg.
kender heller ikke omfanget af problemet med skærmen. det lyder næsten for mig som det er ubetydeligt siden du ikke vil give det en ekstra 100% gratisk chance her.
men fair nok hvis man ikke har tid og overskud, til at bruge så lang tid på et tv, forstår jeg det godt!
på den anden side burde alle sites og forhandlere tilbyde det godpris har gjort her første gang! der er sgu ingen der sender deres tv til rep for sjov!!!!
- så kunne de ihvertfald bedre forsvare de enormt høje elektronik priser i DK!
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 10:36
Alt efter hvor gammelt dit TV er vil jeg da foreslå dig at kontakte importøren/producenten af dit TV her i DK.
Jeg har 2 gange fået ordnet mit LG TV af LG Nordic uden beregning da de har 2 års garanti. 1. gang var softwareopdatering og 2. gang fik jeg skiftet et kontrolboard.
Hvor..."diplomatisk" var du når du kommunikerede med GodPris? En sur kunde kan man hurtigt blive træt af hvis man får skældud, også selvom kunden egentlig har ret 
PS: Periodiske fejl kan skyldes mange ting, f.eks. at der er støj i dine el-installationer eller antennekabel. Du skriver ikke hvilket signal fejlen optræder i, eller om det er helt generelt uanset hvilken kilde du benytter. er det både via HDMI, SCART, VGA osv. Prøv evt. at smide TV'et ind til naboen og se om fejlen også optræder der...
|
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 12:37
TeknikTumpe skrev:
Jo, det kan du have ret i, men tilliden er brudt og jeg er nået til det punkt hvor jeg bare vil betale den regning som lovet, så jeg længere har noget med dem at gøre .
|
For såvidt kan jeg godt forstå dine principper, men jeg syntes bare ikke de er konstruktive i forsøget på at finde en løsning problemerne til trods.
Jeg er helt enig i andres indlæg om at deres tilbud skulle have kommet hurtigere.. en frustreret kunde skal man jo spotte tidligt i forløbet, i er jo tydeligvist nu løbet skævt af hinanden, også er det altid min filosofi at kigge på målet og arbejde for at nå det, også kan vejen nogle gange være underlig og kringlet, men når man målet så er det også fint nok.
Så jeg syntes da du skulle tænke over det, også sige til dig selv at du trods alt har fået skabt opmærksomhed om en problemstilling som ihvertfald godpris ikke har været forberedt godtnok på, ellers havde du jo ikke været utilfreds.
Men giv dem da chancen for at rette op på fejlen, jeg kunne forstå hvis det var 2 eller 3 gang du havde en konflikt at så var tålmodigheden opbrugt.
Finder de nu pludselig en fejl skal du jo heller ikke betale regningen for den første fejlfinding de giver jo lissom sig selv.
Men ok valget er dit.. jeg syntes bare man må være lidt stædig i forsøget på at nå målet om et fejlfrit tv.. og selvfølgelig uden en værksteds eller fragt regning for dig.
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 14:36
Teknik Tumpe@
Jeg forstår til fulde din frustration. men nu er jeg også kvinde! Jeg har selv haft en lignende oplevelse med min computer. En md efter købet gik skærmen i sort, så jeg ringede til firmaet, som sagde jeg bare skulle komme med den, så ville de se på den.
Efter 3 dage ringede de og sagde at de ikke kunne finde fejlen, da den ikke gik i sort hos dem. Så derfor skulle jeg betale for den tid de havde brugt på det. Jeg blev edderspændt rasende og forlangte at få min computer uden regning, for der var jo garanti på.
Men der var ikke noget at gøre. Måtte betale 250 kr, hvilket var meget billigt, da de havde brugt 1½ time på den, sagde manden. De tilbød at sende skærmen til Belgien til firmaet for at finde fejlen, men jeg skulle selv betale fragten. Men det syntes jeg var noget fis at foreslå.
Fik dem til at skrive et stykke papir om at den havde været inde hos dem pga omtalte fejl, fordi det kunne bruges som bevisførelse i en eventuel sag inden for reklamationsperioden. Jeg har ikke rykket yderligere på sagen, da det er meget sjældent at skærmen går i sort.
Men det er så sikkert som amen i kirken, at jeg aldrig handler i den butik mere.
|
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 20:56
Det kan godt være, at det virker temmeligt dumt at takke nej til tilbuddet, som kom efter jeg havde skrevet herinde, men på den anden side, så er pengene nu overført så de kan se dem på deres konto i morgen, og så er det et overstået kapitel ... Min manglende tillid og udsigten til igen at skulle undvære mit tv i x antal uger, da jeg hverken kan låne et, et andet sted eller har lysten til at købe et reserve gjode udfaldet af min beslutning, og så vil jeg selvfølgelig bare have det ud af verden, så jeg ikke længere har noget med dem at gøre.
Der var en som nævnte problemet med mit tv, og dertil kan jeg svare at det er en irriterende form for gennemsigtig streg/bjælke som er øverst i billedet
http://imageload.dk/files/b46d70d7317b035ab7b7f8b4c8a62455.jpg - http://imageload.dk/files/b46d70d7317b035ab7b7f8b4c8a62455.j pg
men den kan jeg undgå hvis jeg stiller billedet til panoramic eller 16:9, så jeg kan godt se tv indtil jeg får sparet op til til et andet .
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet den: 03-September-2008 kl. 21:32
Kampus skrev:
Teknik Tumpe@
Jeg forstår til fulde din frustration. men nu er jeg også kvinde! Jeg har selv haft en lignende oplevelse med min computer. En md efter købet gik skærmen i sort, så jeg ringede til firmaet, som sagde jeg bare skulle komme med den, så ville de se på den.
Efter 3 dage ringede de og sagde at de ikke kunne finde fejlen, da den ikke gik i sort hos dem. Så derfor skulle jeg betale for den tid de havde brugt på det. Jeg blev edderspændt rasende og forlangte at få min computer uden regning, for der var jo garanti på.
Men der var ikke noget at gøre. Måtte betale 250 kr, hvilket var meget billigt, da de havde brugt 1½ time på den, sagde manden. De tilbød at sende skærmen til Belgien til firmaet for at finde fejlen, men jeg skulle selv betale fragten. Men det syntes jeg var noget fis at foreslå.
Fik dem til at skrive et stykke papir om at den havde været inde hos dem pga omtalte fejl, fordi det kunne bruges som bevisførelse i en eventuel sag inden for reklamationsperioden. Jeg har ikke rykket yderligere på sagen, da det er meget sjældent at skærmen går i sort.
Men det er så sikkert som amen i kirken, at jeg aldrig handler i den butik mere.
|
Jeg tror at du er den første kvinde som jeg er stødt på herinde, altså hvad jeg ved af, for man kan jo ikke altid se det på folks "nick" .
Man føler sig lidt som en idiot, når varen kommer retur fordi der ikke kan konstateres nogen fejl, når man selv har kunnet se at der tydeligt var noget galt...
Jeg er da rigtigt glad for at høre at din pc ikke længere driller så meget mere, men du har ret i at det ikke er sjovt at skulle betale for det, og man bliver vred og frustreret, man skulle jo tro at enten reklamationsretten og en forsikring oveni skulle kunne dække...her kostede det mig lidt under de 500,- .
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 07:45
TeknikTumpe skrev:
Kampus skrev:
Teknik Tumpe@
|
Jeg tror at du er den første kvinde som jeg er stødt på herinde, altså hvad jeg ved af, for man kan jo ikke altid se det på folks "nick" .
Man føler sig lidt som en idiot, når varen kommer retur fordi der ikke kan konstateres nogen fejl, når man selv har kunnet se at der tydeligt var noget galt...
Jeg er da rigtigt glad for at høre at din pc ikke længere driller så meget mere, men du har ret i at det ikke er sjovt at skulle betale for det, og man bliver vred og frustreret, man skulle jo tro at enten reklamationsretten og en forsikring oveni skulle kunne dække...her kostede det mig lidt under de 500,- .
|
Kampus er kun kvinde af sind, ikke fysisk
|
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 07:57
........... ............
Nå' ja havad søren, jeg er selv det modsatte .
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 09:02
TeknikTumpe skrev:
........... ............
Nå' ja havad søren, jeg er selv det modsatte .
|
den må du lige forklare.. så du er modsat, altså mand af sind og kvinde fysisk 
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Heintze
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 09:36
Jeg har kun rosende ord at sige om forhandleren godpris.dk
De har altid taget fat om ens henvendelse, enten med en ombytning eller afhjælpning af problemet, og som jeg har forstået er det også en vellidt forhandler hos producenterne i Danmark, måske lige LG og Samsung som prøver at styre priserne på markedet, og forhindre netbutikker i at sælge deres produkter, kan have noget imod godpris.dk.
|
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 09:41
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 09:43
Heintze skrev:
De har altid taget fat om ens henvendelse, enten med en ombytning eller afhjælpning af problemet-
|
Det kan du jo ikke skrive.. De har jo netop i dette tilfælde IKKE afhjulpet problemet fra starten..
|
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 09:45
Heintze skrev:
De har altid taget fat om ens henvendelse, enten med en ombytning eller afhjælpning af problemet, og som jeg har forstået er det også en vellidt forhandler hos producenterne i Danmark, måske lige LG og Samsung som prøver at styre priserne på markedet, og forhindre netbutikker i at sælge deres produkter, kan have noget imod godpris.dk.
|
Det var også det som jeg havde hørt om dem, og derfor jeg i sin tid købte hos dem... men gør det ikke igen .
Hvad producenterne synes om dem tør jeg ikke sige noget om, da jeg ikke selv er sådan en, så jeg ved ikke hvad de tænker eller gør , og jeg kan jo kun tale ud fre egen erfaring.
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 10:25
Jeg forstår ikke helt hvad der menes med, at vi ikke har afhjulpet problemet fra starten. Hvad skal vi lige præcis gøre hvis vækstedet ikke finder nogen fejl og ikke kan se problemet - skifte panelet på en formodning? Det får jeg aldrig nogen leverandør til at acceptere. Jeg ved desuden at Elesco har haft en telefonisk dialog med kunden for at få problemet uddybet, men det har ikke bibragt til at de kan se fejlen. De har desuden bedt kunden om at komme direkte retur til dem hvis den oplyste fejl viste sig igen hos hende.
At TV´et tilsyneladende stadig havde en defekt blev jeg først gjort opmærksom på for nu 2 dage siden, efterfølgende forsøger jeg at "gyde lidt olie på vandene" og få konstateret uden beregning om det forholder sig sådan, men det er uden interesse.
Hvis jeg skal være helt ærlig føler jeg ikke, at vi har fejlet i denne sag, jo man kan måske sige at vi skulle have rykket for betalingen for længe siden for så var vi nok blevet bekendt med, at der åbenbart er et problem med skærmen - tankelæser er jeg desværre ikke
Afslutningsvis vil jeg sige husk nu på at en sag altid har to sider og det kan være meget svært at få alle aspekter frem i en sag via et forum som dette.
Michael Damgaard
www.godpris.dk
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 12:47
furious jt skrev:
Kampus er kun kvinde af sind, ikke fysisk
|
Og det begrunder du med at......
|
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 12:55
Havde jeg ikke fået beskeden (telefonisk) fra GodPris om at jeg ikke skulle bekymre mig om nogen regning, da de tydeligt kunne se fejlen, og så ydermere ikke modtager nogen regning men pludselig en rykker-opringning, så havde sagen været helt anderledes, for som jeg sagde til GodPris, så ville jeg IKKE sende det til rep. hvis det risikerede at komme til at koste mig noget.
Nå' men... startede min tråd for at fortælle om min oplevelse, og intet andet, men det virker mere som om at jeg vil gøre det til en hetz mod web-shoppen... og det er ikke tilfældet... derfor vil jeg bede adminstrator om at lukke tråden, og få afsluttet denne sag en gang for alle.
Til slut vil jeg bare sige mange tak for alle jeres besvarelser .
-------------
LG HT 552
SONY RDR-HXD970
Optoma HD70
PS3
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 04-September-2008 kl. 13:15
Hej Alle
Efter ønske fra den der startede emnet, så lukkes det nu. Der er kommet de nødvendige svar.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
|