Print side | Luk vindue

HDD boks hakker ved optaget program

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46566
Udskrevet den: 18-Maj-2024 kl. 11:05


Emne: HDD boks hakker ved optaget program
Skrevet af: Lynggaard
Emne: HDD boks hakker ved optaget program
Skrevet den: 05-September-2008 kl. 19:40
Jeg havde igår sat min samsung boks m/HDD op tag at optage et program via guiden, men da jeg vil se det idag så hakker det temmelig meget. Det virker mest som om den helt umotiveret springer 0.5 til 1.0 sekund frem nogle gange mere

Jeg har en teori om at det ikke er antenne signalet der er problemet men derimod selve boksen, fordi hvis det var antenne signalet ville jeg antage at tuneren havde skrevet det forkerte modtagede signal ned på harddisken og jeg ville så se et problem hver gang jeg nåede til dette punkt i optagelsen

Men hvis jeg spoler en lille smule tilbage og genser stedet med hakkeriet er der i de fleste tilfælde intet hakkeri... Derfor tror jeg at tuneren har modtaget signalet godt nok og skrevet det fint ned på harddisken, men det er selve afspilningen der skaber hakkeriet

Er der andre som oplever det samme ?







Svar:
Skrevet af: Knyp
Skrevet den: 08-September-2008 kl. 22:48
Jeg oplever det samme, men ikke på alle optagelser. Indtil videre tyder det
på, at jeg kun har problemet, når jeg har optaget HD-udsendelser. Det
virker som en buffer-fejl. Også fordi det hakker, når jeg ser live tv lidt
forskudt via optagefunktionen. Der er ingen hakkeri, når jeg ser direkte tv.
Dog har EuroSport HD været elendig under US Open, men det er vist
EuroSports problem.
Til gengæld leverer den nye boks fra youSee et fantastisk HD-billede på mit
92 tommer lærred, når jeg ser live tv. Det hjælper på humøret, selv om
youSee gerne må lave en opdatering, der løser hakkeriet.


Skrevet af: SuperBilleN
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 01:27

jeg har same problem men kun når jeg optager hd, og så er det kun lyden som hakker.

Min ber er 0

og signalet -8,5



Skrevet af: Hyrpel
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 01:29
Min gør det samme, også kun i HD mit signal 8,5 BER 0


Skrevet af: smitty
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 05:57
Har desværre samme problem. Det er vist helt klart et boks-problem. Mit signal er: BER 0 og styrken ligger på 0,9 og 1,4.


Skrevet af: Renemo
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 07:46
Jeg oplever det samme... Nogen der har en idé om, hvad det kan være..?

-------------
René
Panasonic TH-42PX70 - Panasonic DMR-EH57 - YouSee HD boks (Samsung SMT-H3126 PVR) - Xbox 360 - PS3 Slim 120 GB - Logitech Z-5500


Skrevet af: Metacam
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 14:39
Ditto her - eks.: TV2 Sport HD står fint live via HDMI, men det optagede "glitcher" med mange udfald på billede og lyd - den springer simpelthen i afspilningen så det ikke er værd at se på. Har lige bestilt et nyt dobbeltskærmet luksusantenne-jegskalkommeefterdig-kabel, håber det hjælper. Tilsyneladende ingen problemer ved SD-optagelser. Måske skal Samsung-boksen bare flyttes ned til Yousee's fordelingscentral, men så mangler jeg selvfølgelig et HDMI-kabel på 2,3 km


Skrevet af: Thomas_H
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 17:42
Jeg har samme problem, i sær ved HD.

Men hvorfor vil du købe et ny antennekabel hvis det står godt nok live?
Det virker som om at hardware ikke kan følge med - det er lidt skræmmende :o(




-------------
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk


Skrevet af: Metacam
Skrevet den: 10-September-2008 kl. 17:31
I mit tilfælde har jeg brug for 10 meter antennekabel og jeg er spændt på om signalet bliver målbart/optagelsesmæssigt bedre med et færdigsamlet dobbeltskærmet "luksuskabel" mod mit ellers OK selvsamlede kabel. Boksen har 2 tunere og jeg kan kun gætte på at forskellen ligger der (måske i tuneren som bruges til optagelse), et bufferproblem eller ganske enkelt at boksen ikke kan smide HD-data hurtigt nok afsted (disk, board, ram, whatever), så ja, du har nok ret i at det er et hardwareproblem - og meget skræmmende. Mærkeligt at man ikke har opdaget et så essientielt problem under test???


Skrevet af: slagter007
Skrevet den: 11-September-2008 kl. 22:11
Har oplevet det samme her til aften... Lavede en hurtig test på mange kanaler. Og det var galt på alle.

Prøvede også tidsforksudt optagelse med samme resulatet.

Jeg har ingen problemer med antennesignalet.

Da jeg slukkede og tændte bag på boksen kunne den optage normalt igen.
Helt klart et boksproblem..
Går recorder.dk videre med dette problem til YouSee, eller er de opmærksomme på problemet og i så fald kan det klares med en firmware opdatering??


Skrevet af: Metacam
Skrevet den: 11-September-2008 kl. 22:25
Desværre ingen succes med antennekablet til 200,- kr., signal gik fra -12,9 til -13,7 - altså den gale vej (BER 0). Problemet er tydeligt hvis man optager Nascar på TV 2 Sport HD hvor de viser bilpositioner løbende foroven i banner - spring i billede og lyd (umiddelbart de samme steder på optagelsen). Minder om de gode gamle dage, når man skulle lave videooptagelser til pc'eren - det ku' være noget af en udfordring fordi harddiske havde det med at kalibrere på de gale tidspunkter og man helst skulle bruge AV-diske.


Skrevet af: Thomas_H
Skrevet den: 11-September-2008 kl. 22:36


Jeg oplever det på en spøjs måde, sad og så DicoveryHD uden problemer, men ville så lige prøve at optage det samtidig, så begyndte den at hakke i lyden, og stoppede igen da jeg stoppede optagelsen.

Er den underdimentioneret i prosessoren? :o(




-------------
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 11-September-2008 kl. 22:48

Oprindeligt skrevet af slagter007 slagter007 skrev:

Har oplevet det samme her til aften... Lavede en hurtig test på mange kanaler. Og det var galt på alle.

Prøvede også tidsforksudt optagelse med samme resulatet.

Jeg har ingen problemer med antennesignalet.

Da jeg slukkede og tændte bag på boksen kunne den optage normalt igen.
Helt klart et boksproblem..
Går recorder.dk videre med dette problem til YouSee, eller er de opmærksomme på problemet og i så fald kan det klares med en firmware opdatering??

Du skal selv fejlmelde din boks til YouSee.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: lbc1971
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 13:38
Jeg kan melde samme problem - at optagede programmer i HD konsekvent hakker ved afspilning, samt iøvrigt at lyd og billede er forskudt (ca. 1 sek.).

Jeg oplever overhovedet ingen problemer ved Live TV visning af HD-kanalerne (fantastisk lyd og billede).

Signalstyrke omkring -8.


Skrevet af: Thomas_H
Skrevet den: 13-September-2008 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af lbc1971 lbc1971 skrev:

Jeg kan melde samme problem - at optagede programmer i HD konsekvent hakker ved afspilning, samt iøvrigt at lyd og billede er forskudt (ca. 1 sek.).

Jeg oplever overhovedet ingen problemer ved Live TV visning af HD-kanalerne (fantastisk lyd og billede).

Signalstyrke omkring -8.


Begynder din ikke også at hakke, hvis du optager det samtidig med at du ser det?


-------------
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk


Skrevet af: FSCHLAGE
Skrevet den: 13-September-2008 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Thomas_H Thomas_H skrev:

Oprindeligt skrevet af lbc1971 lbc1971 skrev:

Jeg kan melde samme problem - at optagede programmer i HD konsekvent hakker ved afspilning, samt iøvrigt at lyd og billede er forskudt (ca. 1 sek.).

Jeg oplever overhovedet ingen problemer ved Live TV visning af HD-kanalerne (fantastisk lyd og billede).

Signalstyrke omkring -8.


Begynder din ikke også at hakke, hvis du optager det samtidig med at du ser det?


Jeps, har samme problem. Lige så snart jeg optager noget, med straksoptagelse begynder både lyd og billde at hakke. Har fejlmeldt, i fredags, og nu vil yousee sende en ud og måle på mit signal ??
BER=0 , signal= 0.6 (Efter jeg har brugt yousee's eget kabel og fjenet min fordeler i mit skab)  Og det har intet hjulpet.

Mvh. Flemming


Skrevet af: chrlau5
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 17:16

BER=0

Opever meget hakken ved afspilning af HD optagelser. Ser jeg programmet live evt. samtidig med optagelse er der intet "hakkeri".

Ved SD optagelser oplever jeg også små hak og en enkelt gang frøs billedet og jeg måtte genstarte  boksen.

Det er simpelthen for ringe at de ikke har testet boksen mere inden den sendes på markedet.

LiveTV hakker et par gange om ugen hvor jeg må slukke og tænde boksen.

Nogen der ved om Yousee snart har en opdatering klar der løser problemerne? Det er jo klart et boks problem når Livetv kører fint.



Skrevet af: Becka
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 19:39

Vedr. forstærker

Fik af YouSee monteret følgende husforstærker (med lav forstærkning og  returvej):

BK-Anlagen-Verstärker
Type:  BKV 31/200 ER65 20dB (BKV 31/220 F)
*** Kræver 220 volt

samt skiftet antennestikkene på jordkablet og huskablet, der tilsluttes forstærkeren. YouSee lavede også et tv-kabel for tilslutning af SAGEM60 til fordelerdåsen.

Årsag til installation var at SAGEM 60 ikke kunne vise TV3, TCM, Discovery, STV1 og STV2 efter de var blevet flyttet til anden båndbredde.
Efter tilslutning af forstærkeren kunne SAGEM vise kanalerne.

Før og efter monteringen af forstærkeren viste YouSee mig signalforholdende ved:

Kabel-TV boksen ude ved villavejen.
* Perfekt signal ifølge YouSee

Hvor jordkablet på vort loft tilsluttes huskablet (en cirka end 25 meter fra kabel-tv boksen).
* Synligt forringet signal - i forhold til kabel-tv boks
* Jordkabel blev tilsluttet forstærkeren

Fordelerdåse i stue

Hvor Sagem 60 tilsluttes tv-kabel fra fordelerdåse



Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 14-September-2008 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

BER=0

Opever meget hakken ved afspilning af HD optagelser.

Ved SD optagelser oplever jeg også små hak og en enkelt gang frøs billedet og jeg måtte genstarte  boksen.

Det er simpelthen for ringe at de ikke har testet boksen mere inden den sendes på markedet.

LiveTV hakker et par gange om ugen hvor jeg må slukke og tænde boksen. Intet hak på kanalerne ved live tv.

Nogen der ved om Yousee snart har en opdatering klar der løser problemerne? Det er jo klart et boks problem når Livetv kører fint.

Kan jeg få det oversat: LiveTV hakker et par gange om ugen hvor jeg må slukke og tænde boksen. Intet hak på kanalerne ved live tv.



-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: chrlau5
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 08:16
joern.loenborg-> Det gik vist for stærkt den dag. Teksten er nu rettet.


Skrevet af: Torsten38
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 10:44

Jeg har også samme problem.

BER på 0 og fint billede uden hakken ved live HD TV. Når jeg så ser en optaget HD udsendelse hakker billedet........

Har ellers ingen hakken overhovedet, kun ved optaget HD TV.



Skrevet af: smitty
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Torsten38 Torsten38 skrev:

Jeg har også samme problem.

BER på 0 og fint billede uden hakken ved live HD TV. Når jeg så ser en optaget HD udsendelse hakker billedet........

Har ellers ingen hakken overhovedet, kun ved optaget HD TV.

Ditto  

 



Skrevet af: Per Boye
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 18:23
Oprindeligt skrevet af smitty smitty skrev:

Oprindeligt skrevet af Torsten38 Torsten38 skrev:

Jeg har også samme problem.

BER på 0 og fint billede uden hakken ved live HD TV. Når jeg så ser en optaget HD udsendelse hakker billedet........

Har ellers ingen hakken overhovedet, kun ved optaget HD TV.

Ditto  

 

 

Ditto ditto



Skrevet af: SandSand
Skrevet den: 18-September-2008 kl. 16:26
Så kom hakkeriet også til mig.
Desuden så bliver info bjælken ikke opdateret. Havde
faktisk samme problem med den forige HD boks men den kom
da ignag hvis man zappede lidt frem og tilbage men nu er
den da gået helt i stå siden i går.
Mvh. Martin


Skrevet af: Panfan
Skrevet den: 18-September-2008 kl. 21:56

Jeg har samme problem. Kanal5HD ser super ud, når jeg bare ser kanalen. Spoler jeg så tilbage - eller pauser et program, er der helt sikkert både udfald i lyd og billede, når jeg kører igen - og nogen gange ligner det en surealistist farveeksplosion i et kort sekund. (Da jeg endnu har fået åbnet for HD-pakken her 16 dage efter købet, kan jeg ikke sige om problemet også er på de andre HD-kanaler...) Men det er i hvert fald langt mindre på SD-kanalerne. Spørgsmålet er om det skyldes en underdimensioneret processor eller softwaren?

Jeg håber nogen kommer igennem til Yousee og giver lyd videre her. Jeg har opgivet at komme igennem på telefonen. Sidst jeg prøvede, var jeg nr. 18 i køen. Det tog 42 minutter. I dag var jeg nr. 23...

Venligst PanFan



Skrevet af: BUGz
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 00:16

me2

den hakker ikke når jeg ser tv, værken TV2sportHD eller andre kanaler, men når jeg optager og afspiller det (TV2sportHD) jeg lige har set LIVE uden problemer så hakker det helt vildt

signalstyrke ligger mellem -2,5 og -2,8 og BER ligger konstant på 0 (TV2sportHD)

og så kan det jo ikke være signalet men hdd delen der ikke virker som det skal

og når jeg optager og afspiller SD kanaler køre det som det skal, men når jeg optager og afspiller HD kanaler så hakker det helt vildt, så yousee har lovet mere ind de kunne holde (kan optage HD)

må så håbe det bliver fixet ved fw update



-------------
Pioneer PDP-LX5090




Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 11:04

Jeg oplever også jævnligt problemer med hakkeri. Jeg læste et andet sted, at jeg kunne prøve at slukke helt for Selectoren og vente 10 min. Derefter har jeg ingen problemer - dog kommer de igen efter noget tid.

Jeg forelagde problemet for Yousee's hotline, som foreslog at jeg slettede hele harddisken. Det har jeg dog ikke prøvet endnu.



Skrevet af: BUGz
Skrevet den: 19-September-2008 kl. 22:58

jeg har prøvet at formatere harddisken

optagelserne fra HD kanalerne hakker stadigvæk, måske ikke lige så meget, men stadigvæk nok til det bare ikke er godt nok..

YouSeeMyAss

 



-------------
Pioneer PDP-LX5090




Skrevet af: saturn
Skrevet den: 26-September-2008 kl. 01:06

Hej Alle Sammen

Ja så fik jeg byttet min Sagem 81 til en Samsung Hd Hdd. Jeg har kun brugt den ca 2 timer og jeg oplever fuldstændig det samme som alle i andre. Alt virker fint ved live udsendelser kanon HD billeder og ingen problemer. Men både ved time-shift af HD udsendelser og optaget HD udsendelser hakker og springer både lyd og billede. Almindelige SD ser ikke ud til at være et problem.

Jeg lavede et lille forsøg, hvor jeg først så ca 5 min.  af en Discovery HD udsendelse samtidig med at  jeg optog den. Alt fint ingen problemer. Herefter afspillede jeg de 5 min. med det resultat at der var omkring 20 fejl (spring/hakkeri). I nogle tilfælde var lyden væk i flere sekunder.

Der er vist ingen tvivl om at maskinen har en fejl. Om det er en software bug eller det simpelthen er en hardware design fejl, er ikke let at vide. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan en sådan fejl kan slippe igennem Samsungs kvalitetskontrol. Maskinen er jo total ubrugelig til HD optagelser.

Er der nogle der har informeret YouSee for at høre deres kommentar?

Mvh

Carsten :-(



Skrevet af: Panfan
Skrevet den: 26-September-2008 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af saturn saturn skrev:

Er der nogle der har informeret YouSee for at høre deres kommentar?

Mvh

Carsten :-(

Ja. Den 19/9 sendte jeg følgende til både fejlservice og digitalkabeltv:

"...Når jeg optager en HD-udsendelse og efterfølgende ser den, så er den masser af udfald både på lyd- og billedsiden. Men der er ikke udfald, når jeg ser et HD-program live. Men pauser jeg signalet og genoptager seeningen efter nogle minutter, er det sikkert som amen i kirken, at der er udfald og pixeleringer. Jeg har ikke konstateret samme problem på SD-kanaler, men fidusen ved en HD-optager udvandes unægteligt, hvis den ikke kan optage i HD... Er det et problem I er opmærksomme på - og er der en rettelse på vej?

I kan eventuelt se mere om problemet her, hvor der er mange, der har samme problem: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46566& PN=1 ..."

Og nej, jeg har ikke fået svar endnu. Hvis jeg gør, poster jeg det i denne tråd.

Vh Panfan

 



Skrevet af: Panfan
Skrevet den: 26-September-2008 kl. 14:58

Svar i dag fra Yousee:

"Vi har gjort Samsung opmærksomme på problemet, og kan fortælle at en rettelse er på vej med kommende opdatering af digitalmodtagerens software."

  

Vh PanFan

 



Skrevet af: folp
Skrevet den: 26-September-2008 kl. 16:10

Og her er hvad de svarede mig kl 13.09 i dag.

Hej Frank Pedersen
 
Tak for din henvendelse og undskyld det sene svar.
 
Den Beskrevne fejl skyldes et softwareproblem som vi forventer at få klaret med en softwareopdatring i den kommende uge, indtil da kan det hjælpe et gendanne fabriksindstillinger under MENU-INDSTILLINGER-FABRIKSINDSTILLINGER, Bemærk at hvis i har lavet en favoritliste vil denne blive slettet.
 
 
Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os per mail eller på nedenstående telefonnummer.
 
Venlig Hilsen
Robert Bredahl
Kunderådgiver
YouSee A/S
TV Support YOT
Strandlodsvej 44
2300 København S
E-mail mailto:tvsupport@yousee.dk - tvsupport@yousee.dk
Tlf. 80804050
 

 


Fra: Frank Pedersen [mailto:frankpedersen@gmail.com]
Sendt: 19. september 2008 09:32
Til: YouSee tv-support
Emne: Digital Boks med HHD


 Jeg har fuldstændig opgivet at få fat i jer telefonisk, altid 15-20 foran mig i køen.
 
Det drejer sig om Digitalboks med HHD som jeg fik 2.september, en tekniker kom 4.september da jeg ikke havde nogen tv stationer på, herunder blev alle kabler og signaler målt igennem af denne, han fik det til at fungere ,brugsanvisningen havde angivet forkert netværksnummer! og her er så problemet:mange gange dagligt på alle kanaler hakker billedet ,fryser brøkdele af 1 sekund,i perioder er det næsten væk og pludselig er det meget værre,mange gange hjælper det at starte optagelse (trykke på rød knap) så forsvinder hakkeriet.Min kone og jeg er ved at blive skør af det, i må finde en løsning på det , modtage forhold er efter teknikers måling perfekte.
 
MVH Frank Pedersen
 
 



-------------
MVH Frank Pedersen



Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 26-September-2008 kl. 18:27
Er TV2Sport HD Nascar i HD? Prøvede opdate lidt. Der var en masse hakken i lydet live, men når jeg ser på optagelsen er der næsten ikke noget?
Leif


Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 26-September-2008 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Er TV2Sport HD Nascar i HD? Prøvede opdate lidt. Der var en masse hakken i lydet live, men når jeg ser på optagelsen er der næsten ikke noget?
Leif

Ja - Nascar er i HD.

-------------
Mvh Hans


Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 26-September-2008 kl. 20:39
Har nu prøvet optage en halv time af CSI på Kanal 5. Perfekt billede og ikke nogen problem live, men hakken når jeg afspiller det igen.
Leif



Print side | Luk vindue