Oppo Blu-ray afspiller - Update
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46585
Udskrevet den: 06-April-2025 kl. 15:51
Emne: Oppo Blu-ray afspiller - Update
Skrevet af: Gromit
Emne: Oppo Blu-ray afspiller - Update
Skrevet den: 06-September-2008 kl. 10:49
Mestrerne fra Oppo kommer snart med en Blu-ray afspiller.
Skal blive meget spændende og se om Oppo også kan levere en verdensklasse Blu-ray afspiller som de gør med deres DVD afspillere.
Specifications so far:
The unit will have the same DVDO processing chipset as found in the new DVDO Edge (VRS by Anchor Bay). It will have 7.1 analogue outputs, HDMI 1.3 (with support for native decoding for DTS HD and Dolby Digital Plus/TrueHD), and will upscale DVDs to 1080p. It even supports 24p output.Based on the chassis markings, BD Live 2.0 support (via 10/100 Mbps Ethernet) is included out of the box and USB connectivity is provided for photos and music playback. Dedicated analogue stereo outputs are also present and the unit has IR control in/out connections ("for Oppo approved connections only"). No RS-232C control is present. Perhaps most surprising (in a pleasant way) is SACD support as well as compatibility with HDCD's. Coaxial & S/PDIF outputs are present for legacy audio, including Dolby Digital and DTS.
While Oppo isn't releasing any pricing information we can't imagine this unit being competitive unless it is priced at $499 or less given the competition on the market from such companies as Sony, LG, Panasonic and others.
http://www.audioholics.com/reviews/transports/high-definition-dvd-players-hd-dvd-blu-ray/oppo-bdp-83-blu-ray - http://www.audioholics.com/reviews/transports/high-definitio n-dvd-players-hd-dvd-blu-ray/oppo-bdp-83-blu-ray
http://gizmodo.com/5046217/oppo-bdp+s83-blu+ray-player-may-be-first-almost-universal-disc-reader - http://gizmodo.com/5046217/oppo-bdp+s83-blu+ray-player-may-b e-first-almost-universal-disc-reader
|
Svar:
Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 06-September-2008 kl. 11:45
Hvorfor er Oppo egentlig ikke repræsenteret her i landet?
Det kan da ikke være helt uinteressant at være importør for så gode afspillere.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 17:32
UPDATE:
The BDP-83 will be a Profile 2.0 that features the ABT 2010 de-interlacing and scaling solution for both DVD and Blu-Ray media. The product as currently implemented supports SACD. We are investigating the possibility of DVD-Audio support.
The player will support the transportation and decoding of the Dolby Digital Plus, Dolby Digital TrueHD, DTS High Resolution, and DTS HD-Master. In the current implementation only the core DD and DTS are supported, but the hardware will support the transportation and decoding of these formats in the future.
No price has been established, but we are throwing around $499~699 as the possible price points. Anticipated release is Winter (November through February)
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 19:45
fast2night skrev:
Hvorfor er Oppo egentlig ikke repræsenteret her i landet?
Det kan da ikke være helt uinteressant at være importør for så gode afspillere.
|
http://www.bigture.eu - www.bigture.eu er netop blevet importør af Oppo. At det først er sket nu, skyldes at de ikke har været godkendt til salg i EU før nu.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: zirio
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 20:36
Der er kommet en pris på afspilleren I USA. I EU, er det stadig ukendt (så vidt jeg ved)
http://gizmodo.com/5046217/oppo-bdp+s83-blu+ray-player-may-b e-first-almost-universal-disc-reader
|
Skrevet den: 08-September-2008 kl. 16:17
AV Precision skrev:
http://www.bigture.eu - www.bigture.eu er netop blevet importør af Oppo. At det først er sket nu, skyldes at de ikke har været godkendt til salg i EU før nu. |
Okay, så du også blevet forhandeler af OPPO...!? Så kunne du måske giver din mening til kende. 
|
Skrevet den: 08-September-2008 kl. 17:36
Gromit skrev:
Okay, så du også blevet forhandeler af OPPO...!? Så kunne du måske giver din mening til kende. 
|
Det skal jeg gøre når jeg har haft fingrene i den... Men en enkelt hemmelighed kan jeg da afsløre: Jeg har tidligere ejet en Oppo afspiller... Den brugte jeg dog kun til 576i output, og af forskellige årsager valgte jeg at droppe den igen. Pågældende model (970 tror jeg det var) havde en elendig opskalering, men den var så heller ikke tiltænkt at bruges til dét. DV 983, og formodentligt blu-ray afspilleren også, er noget helt andet, og Secrets er vel nok den mest troværdige kilde mht. tests af DVD-afspillere. Det interessante bliver at teste dens PAL performance, da det er noget Secrets ikke lægger ret meget vægt på.
Anyway, jeg kan afsløre at der 1. oktober bliver en demonstration af DV-983 i mit demo-rum, jeg prøver at nå at få en pressemeddelelse strikket sammen inden jeg tager til Grønland i morgen...
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 08-September-2008 kl. 19:15
AV Precision skrev:
Anyway, jeg kan afsløre at der 1. oktober bliver en demonstration af DV-983 i mit demo-rum, jeg prøver at nå at få en pressemeddelelse strikket sammen inden jeg tager til Grønland i morgen... |
Jamen, jamen! Glæder mig MEGET til at høre dine synspunkter vedrørende DV-983.
Desværre bor jeg ikke i Jylland ....ellers ville jeg nok melde mig til din demonstration 1 okt. - til trods for at jeg allerede har en Oppo DV-983 som jeg er ovenud imponeret over. 
Ser YDERST frem til deres Blu-ray afspiller.
PS.
Siden du er blevet OPPO forhandler, så må du jo, i større eller mindre grad, stå inde for deres kvalitetspræstationer.
|
Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 08-September-2008 kl. 20:46
Gromit skrev:
Mestrerne fra Oppo kommer snart med en Blu-ray afspiller.
Skal blive meget spændende og se om Oppo også kan levere en verdensklasse Blu-ray afspiller som de gør med deres DVD afspillere.
|
Jeg forstår ikke det der Oppo BD hype.
De kan åbenbart levere gode DVD afspillere til en god pris. Det er en bedrift.
BD formatet er, så vidt jeg har forstået meget lettere at fortolke, idet der ikke skal skaleres eller de-interlaces. Hvis Oppo *ikke* kan lave en BD afspiller, der matcher de store så er det en skuffelse.
Det bliver da langt sjovere at se om kineserne kan komme med en 1000 kr afspiller, som levere et nær Denon billede.
------------- Kuro
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 08-September-2008 kl. 21:07
mgmg skrev:
Jeg forstår ikke det der Oppo BD hype. |
Det er da ligetil: Det er meget få Blu-ray-afspillere der dur til at afspille normale dvd-film. Så annoncerer Oppo en BD-afspiller der har en dvd-del der kommer til at svare til 983'erens! Dét er da ret fedt, for så kan man få både Blu-ray og dvd-afspilning, af høj kvalitet, i én afspiller.
|
Skrevet af: vasen
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 09:14
Fuldstændig enig med Naiera. Som DVD spille er OPPO suveræne til prisen (da de gør tingene grundigt) og hvis de ligger ligeså meget benarbejde i at få det optimale ud af BD, ja så er det en klar vinder i min bog.
|
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 10:25
Udover DVD-afspilningen, så er der også en ret overset detalje, nemlig at antallet af udgivelser i 1080i formentligt vil være stærkt stigende efterhånden som der kommer flere koncert-udgivelser på BD. Med 1080P output fra BD'en bliver 1080i>1080P de-interlacing lige pludselig vigtigt, og der vil Oppo'en formentligt også have en fordel. Men ellers er det rigtigt nok, hvis man bare vil have en BD-afspiller der kan spytte 1080P ud uden noget lir, så er der ved at være mange muligheder at vælge imellem, og her vil en Panasonic eller en PS3 være fuldt ud lige så god. Det man kan forestille sig i længden, er at Oppo ligesom på deres DVD-afspillere laver flere forskellige versioner, alt efter om man har brug for "hele dynen", eller bare vil have et løbeværk og håndtere al skalering eksternt.
Og så lige lidt brok: Hvorfor er det at så mange mennesker har svært ved at forholde sig til produkter der ikke lige henvender sig til "MIG!" Jeg læser utroligt meget kritik her i forummet og under kommentarerne på nyhederne, hvor folk sabler et produkt ned og nærmest siger at det aldrig burde være sendt på markedet, alene fordi det ikke lige tiltaler netop deres behov. Hav dog lidt forståelse for at andre mennesker kan have andre behov. "Hvad skal vi med en BD med god DVD-afspilning, jeg spiller ikke DVD'er længere alligevel". Nej, men det er der ANDRE der gør, der er jo ingen der siger DU behøver købe den, hvis den ikke lige tiltaler dine behov. Derfor kan man vel godt anderkende produktets kvaliteter? Jeg har personligt ikke en døjt at bruge en DV-983 til (bare et eksempel, jeg ved godt tråden her omhandler BD), eftersom jeg alligevel har en scaler der håndterer DVD opskaleringen mindst lige så godt. Men derfor kan jeg da godt anerkende at produktet leverer high-end ydelse til en rimelig pris. Det er der mange der vil have glæde af.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 10:34
Gromit skrev:
PS.
Siden du er blevet OPPO forhandler, så må du jo, i større eller mindre grad, stå inde for deres kvalitetspræstationer.
|
Der findes nogle få anmeldere og kollegaer som jeg godt tør stole blindt på, og bedømme et produkts kvalitet "igennem deres øjne". Noget jeg ellers er blevet ret varsom med, efter nogle ubehagelige overraskelser, men i dette tilfælde er jeg ikke i tvivl. Jeg har reelt ikke forhandlet signalkilder indtil nu, fordi jeg har vedtaget med mig selv at jeg ikke ville sælge et produkt jeg ikke selv føler er det bedste til prisen, og det har jeg ikke rigtigt haft mulighed for, da produkter som Denon, Pioneer og Arcam ikke er noget man bare lige kan blive forhandler af som man selv har lyst. Nu har jeg så muligheden med Oppo, der om nogen er dén producent der matcher min indgangsvinkel til hvordan et produkt bør være konstrueret.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 14:08
Naiera skrev:
Dét er da ret fedt, for så kan man få både Blu-ray og dvd-afspilning, af høj kvalitet, i én afspiller.
|
Absolut. Dén pointe har ikke været tydelig, de steder jeg har læst. Jeg tror faktisk at mange forventer synligt bedre billedkvalitet ved BD end de gængse mærker.
AV Precision skrev:
nemlig at antallet af udgivelser i 1080i formentligt vil være stærkt stigende efterhånden som der kommer flere koncert-udgivelser på BD |
Overraskende. Hvad er rationalet for dette?
AV Precision skrev:
Og så lige lidt brok: Hvorfor er det at så mange mennesker har svært ved at forholde sig til produkter der ikke lige henvender sig til "MIG!"
|
Jeg føler mig ikke truffet, men min erfaring siger mig, at dette er en yderst udbredt menneskelig egenskab, som ikke er begrænset til recordere.dk.
------------- Kuro
|
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 14:20
mgmg skrev:
AV Precision skrev:
nemlig at antallet af udgivelser i 1080i formentligt vil være stærkt stigende efterhånden som der kommer flere koncert-udgivelser på BD |
Overraskende. Hvad er rationalet for dette? |
Meget af det er optaget i 1080i til HD TV-udsendelse. Det vil naturligvis være meget blandet mellem 1080i og 1080P, men jeg forventer afgjort flere 1080i udgivelser i fremtiden.
mgmg skrev:
Jeg føler mig ikke truffet, men min erfaring siger mig, at dette er en yderst udbredt menneskelig egenskab, som ikke er begrænset til recordere.dk.
|
Enig, og jeg er sikkert heller ikke selv fri for den. Når jeg forsøger at opdrage på folks personlighed i et fora som dette hvor det overhovedet ikke hører hjemme, afslører jeg jo også visse fejl i min egen... Det udvikler sig hurtigt til en ret politisk diskussion, som for det første ikke hører til her, og som for det andet vil være uklogt for mig at føre i offentligt rum under alle omstændigheder...
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 14:53
mgmg skrev:
Jeg tror faktisk at mange forventer synligt bedre billedkvalitet ved BD end de gængse mærker. |
Glemte lige: Det tror jeg du har ret i, men det er i givet fald ikke noget Oppo har lovet dem, det siger vel mest om hvor tilfredse køberne i virkeligheden er hvis de per automatik har dén forventning... Mit største succeskriterie for sådan en afspiller vil være om de kan lave den lige så hurtig i betjeningen som en PS3.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 15:35
AV Precision skrev:
Meget af det er optaget i 1080i til HD TV-udsendelse. |
Selvfølgelig. Planet Earth er et godt eksempel på BD 1080i.
Jeg forstår så ikke, at udgiveren ikke har foretaget de-interlacingen inden med top$ udstyr, så forbrugeren kan få topkvalitet uden at have en topmodel fra Denon.
------------- Kuro
|
Skrevet den: 09-September-2008 kl. 15:52
mgmg skrev:
Jeg forstår så ikke, at udgiveren ikke har foretaget de-interlacingen inden med top$ udstyr, så forbrugeren kan få topkvalitet uden at have en topmodel fra Denon.
|
Det kan du så absolut have ret i.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 12:22
Jeg håber nogen herinde kan svare på om USB porten på Oppo 983 kan bruges til at se film fra eksempelvis en ekstern harddisk og hvilke formater der vil kunne ses. 
Kan der måske gisnes om at ethernet stikket på den kommende Bluray afspiller vil kunne benyttes til at hente medie filer fra netværket og måske høre netradio? 
|
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 12:38
Otto har du nogen form for informationer, om hvornår Oppo'en kommer til Danmark?
|
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 17:01
zirio skrev:
Otto har du nogen form for informationer, om hvornår Oppo'en kommer til Danmark? |
DV 983 lander om en uges tid såvidt jeg er oplyst. BD afspilleren ved Oppo næppe selv præcist hvornår bliver lanceret i Europa.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 17:13
Ville give " mgmg" ret, hvorfor udgiveren ikke har foretaget de-
interlacingen med top udstyr, så ville man værre ud over mange problem,
da der er mange DVD afspille og TV der ikke kan foretaget en korrekt de-
interlacingen, og så se 1080i ikke god ud.
Glæder mig til at se hvad Oppo DV989 kan når det komme til de-
interlacingen, men Otto skal jo føst komme hjem fra det kolde nord.
Håber snart at der komme en lev. dato på Oppo´s Blu-ray afspiller.
|
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 23:59
Den Oppo DVD-afspiller ser spændende ud... Gad vide hvordan den performer mod den nye Onkyo, NAD T585 og Denon 2930. De 4 ville jeg gerne have hjem til en lille shoot out... 
------------- De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 12:05

Coming Soon ...
http://oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/ - http://oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/
Den ser nu dejlig ud på billeder. Virker ikke så skrøbelig at se på som frygtet - mums 
------------- Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 12:16
Ja, med 983 og nu Blu-ray-afspilleren, virker det som om at de har lagt 'low end'-byggekvalitetstiderne bag sig. Hvis så OSD og lignende også får et facelift, så er den her afspiller lige pludselig på listen over mulige afløsere til PS3'en... (og i dette tilfælde også DVD-2930'eren)
|
Skrevet af: timj
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 12:23
Ja den ser meget fed ud, den skal afløse min dvd-2900 er der nogle der har hørt om den kommer med på hifi-messen her i weekenden??
|
Skrevet af: Shaolin
Skrevet den: 17-November-2008 kl. 11:25
Ja, jeg venter også stadig spændt på nyt om den... kom der noget nyt frem i weekenden? Eller er der endnu ingen dato?
|
Skrevet den: 17-November-2008 kl. 11:31
NU har jeg (desværre) aldrig set de "gamle" Oppo i aktion, men jeg har da set designet . Jeg må tilslå, at designet på den nye BD-model, er betydelig mere inspirende, end 983eren. Om den så performer, ligesom de andre model, ja det bliver jo spændende at se. Jeg har kun hørt det skulle være en ekstrem god afspiller, selvom prisen er rimelig lav.
Men det ville da være rart, men lidt flere oplysninger fra Oppo/ Oppo's forhandlere.
Zirio http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40992&PN=1 - CineZirio Onkyo, Elac, Velodyne, Panasonic, Playstation 3, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra
|
Skrevet den: 20-November-2008 kl. 09:56
Seneste nyt vedrørende lanceringen i USA hedder om 2 måneder, altså februar/marts 2009.
Prisen er stadigvæk ikke fastsat men regn med et sted mellem $500 - $1000
|
Skrevet af: laurs
Skrevet den: 20-November-2008 kl. 14:30
Gromit skrev:
Seneste nyt vedrørende lanceringen i USA hedder om 2 måneder, altså februar/marts 2009.
Prisen er stadigvæk ikke fastsat men regn med et sted mellem $500 - $1000 | samtidig siger oppo :
I was on the phone with OPPO today and they said 2 months and I said your going to miss the Xmas timeframe and they said it is what it is....the pricing will be more than the panny 55, sony 550 its aimed at being a bargain compared to the $2000 DENON and the $1000 Pioneer according to them. Same or better function but less than them. No exact price but i asked if it was $499 or more, I got the impression its going to be more than $499.
So looks like Feb or Mar...
lost 33
det ville da være fedt hvis den kan konkurrere på analogdelen med Denon 3800
Men det vil sansynligvis være at sætte forhåbningerne for højt,da denonen har samme D/A konvertere som de dyre Denon forstærkere
------------- Benq w5000,stewart firehawk 92"tabtension,M&K 750/55 tripole.velodyne DD12,Primare spa 21,primare dvd 26,dvdo vp 50, samsung 1400
|
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 13:56
Så er der lidt nyt:
What We Know:
The current status of the BDP-83 is that it is still in beta testing. OPPO is currently investigating the possibility of implementing an Early Adoption Program. Basically, this means that you will be able to purchase the BDP-83 late-December or early-January in its current state.
The player will be released for an estimated retail price of $499 to $599.
What Is The Current State:
The OPPO BDP-83 Blu-ray Player currently supports the following:
- PS3 caliber load speeds for BD-Java enabled discs.
- SACD DSD over HDMI and multi-channel analog.
- SACD DSD to PCM
- Bit stream support for Dolby Digital Plus, Dolby Digital TrueHD, and DTS-HD Master to HDMI 1.3 or higher receivers. Optical and digital coaxial do not have the bandwidth required for these new high resolution audio formats, but they can still pass Dolby Digital and DTS CORE.
- 1080p24Hz output for both Blu-ray and DVD
- Source Direct. This allows the player to intelligently and automatically change the resolution of the player based off of the content source. For example, SD DVD will playback at 480i, while Blu-ray is played back at 1080p/24Hz.
- BD Live 1.1 with BONUSVIEW
- ABT 2010 de-interlacing and upscaling up to 1080p/60Hz with HDMI. Component is 1080i only (Blu-ray) with no ABT processing.
- Video Demo Mode: splits the screen vertically with one half showing the original source image, while the other half shows the results of adjustment to the Edge Enhancement, Detail Enhancement and Noise Reduction controls.
- Resolution and other Picture adjustments can be performed on the fly.
- 30 and 36bit Deep Color support
- DVD-Video playback
- DVD+R/RW/DL and DVD-R/DL disc support
- CD-R/RW disc support
- CD-Audio and HDCD playback
- AVCHD over DVD and USB
- MP3 with ID3 Tag and Album Art
- 1920x1080 native MPEG-2 and DivX support.
- PNG and JPEG Viewing at up to a native 1920x1080 pixels
- Anamorphic lens compatible with constant height Zoom. Other Zoom modes identical to DV-983H.
- Region 1 DVD
- Region A Blu-ray
The OPPO BDP-83 Blu-ray Player currently lacks the following, but will be available through firmware update at a later time:
- Internal decoding of Dolby Digital Plus, Dolby Digital TrueHD, and DTS-HD Master
- Decoding of DVD-Audio. DVD-Video is supported.
- BD Live 2.0
|
Skrevet af: timj
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 14:29
Glæder mig til at se den i action. så vi må håbe den kommer inden nyt år
|
Skrevet af: Bronson
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 15:00
Jeg lage lige mærke til at den kun understøtter USA
Region 1 DVD
Region A Blu-ray
Det er forhåbeligt noget der let kan ordnes, eller hvad.
------------- Pioneer SC-LX71
Pioneer SA 9800
Dali Ikon 6 Supra Rondo 4*4
Panasonic TH-42PZ80E
|
Skrevet af: fast2night
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 15:27
Bronson skrev:
Jeg lage lige mærke til at den kun understøtter USA
Region 1 DVD
Region A Blu-ray
Det er forhåbeligt noget der let kan ordnes, eller hvad. |
Min Oppo 983H blev leveret regionsfri og er en EU model, så mon dog ikke at den tilsvarende BD-Afspiller bliver leveret med den rigtige BD region, og med regionsfri DVD afspilning.
------------- Mvh Hans
|
Skrevet af: maagren
Skrevet den: 12-December-2008 kl. 16:45
Hvad jeg umiddelbart kunne læse mig til på avsforum.com var, at det er Early Adoption afspillerne, som måske kommer i december/januar. Den officielle produktion starter om et par måneder.
Derudover leveres afspilleren så vidt jeg kan med den relevante regionskodning på BD og DVD (om det så kan ordnes efterfølgende er en anden sag).
Men man skal selvfølgelig heller ikke tro på alt hvad man læser på nettet.
------------- Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
Skrevet af: ddennis
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 00:16
Håber ikke det er mig der er alt for langsom - men tjek link: http://whathifi.co.uk/News/Oppos-universal-Blu-ray-Disc-player-on-sale-next-month/ - http://whathifi.co.uk/News/Oppos-universal-Blu-ray-Disc-play er-on-sale-next-month/
|
Skrevet af: Christian H
Skrevet den: 15-December-2008 kl. 09:35
ddennis skrev:
Håber ikke det er mig der er alt for langsom - men tjek link: http://whathifi.co.uk/News/Oppos-universal-Blu-ray-Disc-player-on-sale-next-month/ - http://whathifi.co.uk/News/Oppos-universal-Blu-ray-Disc-play er-on-sale-next-month/ |
Så vidt jeg kan se skriver de det samme som der bliver nævnt tidligere i tråden her. Nemlig at de udgaver der kommer på markedet inden for kort tid, er nogle "Early adaptors" udgaver som muligvis ikke vil kunne det samme som dem der bliver sat til salg ved den officielle lancering, men mon det ikke er for at Oppo kan blære sig med at være de første med en "Universal player" på markedet?
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120699&title=christians-nye-stuesetup-nu-med-55-st60 - Mit stueset-up: Panasonic, Integra, Pioneer, Elac, Velodyne, og Sonos
|
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 12:44
Ønsker man at få nyt om BDP-83 i Europa skal man skrives op her:
http://www.opposhop.com/en/article/58/oppo_bdp_83_blu_ray_disc_player - http://www.opposhop.com/en/article/58/oppo_bdp_83_blu_ray_di sc_player
Oppo vil nemlig ikke vil ikke sende udenlandsk via deres amerikanske website. Med andre ord, os der venter i spænding på BDP-83 skal købe den via Sverige ...når den engang kommer på markedet.
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 12:54
Gromit skrev:
Ønsker man at få nyt om BDP-83 i Europa skal man skrives op her:
http://www.opposhop.com/en/article/58/oppo_bdp_83_blu_ray_disc_player - http://www.opposhop.com/en/article/58/oppo_bdp_83_blu_ray_di sc_player
Oppo vil nemlig ikke vil ikke sende udenlandsk via deres amerikanske website. Med andre ord, os der venter i spænding på BDP-83 skal købe den via Sverige ...når den engang kommer på markedet.
|
Det tror jeg ikke for vores alle sammens Otto skal forhandle dem
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 18:20
Gromit skrev:
Oppo vil nemlig ikke vil ikke sende udenlandsk via deres amerikanske website. Med andre ord, os der venter i spænding på BDP-83 skal købe den via Sverige ...når den engang kommer på markedet. |
Jeg vil gerne lige gøre rede for Oppo's distributions-strategi, så alle forstår hvordan man kan købe en Oppo, og hvorfor det forholder sig sådan: De amerikanske modeller er såvidt jeg har forstået ikke ROHS godkendte, og derfor er det ikke lovligt for Oppo at sælge dem direkte fra USA til EU, selv om de ville. Om der er nogen konkret forskel på apparaterne ud over stemplet ved jeg ikke, men det er kun dem der sælges via Sverige - som naturligvis bliver region B/2, for at besvare et tidligere spørgsmål - der som sådan er lovlige at sælge i EU.
Mht. hvor man kan købe Oppo, så er situationen i Danmark såvidt jeg ved indtil videre unik: Oppo er som sådan en såkaldt internet-direct producent, hvor strategien er ikke at have nogen mellemled, men levere direkte fra fabrikken til slutbrugeren. Opposhop i Sverige har så en licens-aftale med Oppo, om at levere Oppo til det europæiske marked, og leverer således som udgangspunkt til hele EU - det kan sammenlignes med Lsound i Norge, der leverer SVS til Europa, uden mellemhandlere.
Derfor BURDE der principielt ikke være nogen fysiske forhandlere af Oppo. Vi - AV Precision/Bigture (Medlyd) - har imidlertid haft et ønske om at kunne levere nogle komplette løsninger til folk, som vi føler vi kan stå inde for, og hér passer Oppo's ydelse bare rigtigt godt til dét vi forsøger at opnå med vores systemer. Derfor har vi valgt at gå på kompromis med avancen, og det er dermed lykkedes os at lave en aftale med Opposhop i Sverige om at forhandle produktet i Danmark, til groft sagt samme priser som direkte fra Opposhop.com. Det betyder så som sagt at avancen er yderst skrabet, og der vil derfor ikke blive tale om nogen former for fælleskøb, mængderabat, flinkerabat til gamle kunder eller hvad ved jeg - alle betaler den samme pris, eller også får de ingen afspiller. Det synes jeg sådan set, på trods af at en jyde som mig burde være født med hustler-gen, er en meget reel ting.
Man kan naturligvis argumentere for at AV Precision heller ikke er en butik som sådan, og dermed er det stadig sådan at man ikke vil kunne gå ind i en butik tirsdag eftermiddag og se en Oppo afspiller, men DVD-afspillerne kan ses i aktion hos mig i min åbningstid, og det vil BD afspilleren også kunne når den kommer.
Det er naturligvis fortsat muligt at handle direkte hos Opposhop.com hvis man måtte ønske det.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: Pittens
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 09:08
Er der kommet en forventet prisside på afspilleren?
Der bliver snakket 500£-600$ ganger man stadigt med 10 for at få en reel pris? Men snakker vi nutidskurs og ganger med 5,5-6, så er det jo ret spændende, også for mig som begynder :-)
|
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 11:14
Pittens skrev:
Er der kommet en forventet prisside på afspilleren?
Der bliver snakket 500£-600$ ganger man stadigt med 10 for at få en reel pris? Men snakker vi nutidskurs og ganger med 5,5-6, så er det jo ret spændende, også for mig som begynder :-)
|
Du kan ikke bare gange lige over med dollarkursen, der skal lige noget moms og lidt ekstra fragt med i regnestykket - men du skal dog heller ikke gange med 10 længere. Vi har officielt meldt ud at vi forventer en pris på "ikke over 5000,-". Det betyder ikke at den kommer til at koste 5000,-, men vi har bare villet give et fingerpeg, hvor der er plads til noget kurs-udsving. Men tager du udgangspunkt i priserne på DVD-afspillerne, så er det ikke helt skævt at sige at 600$ i USA vil være lig med 600 euro herovre - og så er vi jo et pænt stykke under 5000,-. Udover dét, så ved jeg ikke mere end dig mht. prisen, den er ikke fastsat endeligt endnu fra Oppo's side, derfor kan vi heller ikke love noget præcist om hvad vi kommer til at tage for den - vores pris bliver den samme som hos www.opposhop.com.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 11:46
Er jeg den eneste der går og glæder sig, til den kommer på gaden? 
Jeg frygter dog, at der kan gå nogle måneder endnu.
------------- Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 11:56
maagren skrev:
Er jeg den eneste der går og glæder sig, til den kommer på gaden?  |
Det kan man vist roligt sige nej til... Jeg har aldrig oplevet at få så mange forhåndsbestillinger på et produkt man hverken kender introduktionstidspunkt eller endelig pris på... For slet ikke at snakke om så LIDT brok over at den indikerede introduktionsdato er udskudt - folk må være forvænt med udskydelser efterhånden... 
maagren skrev:
Jeg frygter dog, at der kan gå nogle måneder endnu.
|
Mit indtryk er at de ikke rigtigt oplyser noget som helst om datoer, før den rent faktisk står på lageret klar til afsendelse, så jeg tror vi får MEGET kort varsel før den rent faktisk står her.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 18:26
Tror da nok også lige den ryger på min ønskeseddel for denne sommer  Men er jeg den eneste der også glæder sig til at se hvordan den performer med alm musik CD'er? Hvordan klarer 983 eren eks?
|
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 18:48
Wolff skrev:
Tror da nok også lige den ryger på min ønskeseddel for denne sommer  Men er jeg den eneste der også glæder sig til at se hvordan den performer med alm musik CD'er? Hvordan klarer 983 eren eks?
|
Oppo'en skal afløse min PS3 til både BD, DVD og CD afspilning, så jeg er også spændt på at se, hvordan den klarer sig med musik cd'er.
De første indtryk fra beta-testerne på avsforum.com lover dog godt
|
Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 23:45
Skrevet af: Hjelm
Skrevet den: 16-Januar-2009 kl. 12:17
Har lige laest denne maneds tyske AudioVision magasin - hvor de siger at den"skulle" kommer til at koste 500 Euro i Tyskland
|
Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 16-Januar-2009 kl. 12:25
De får da travlt på Oppo fabrikken, alle fridage er inddraget..
------------- Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 11:52
En anmeldelser der bekræfter, at vi virkelig har noget at glæde os til her i Euro-land. 
HomeTheaterForum skrev:
The Oppo BDP-83 is what I like to call the Lord of the Rings in blu-ray players, it is "The One Player To Rule Them All"! |
http://www.hometheaterforum.com/htf/ht-hardware-high-definition/283340-htf-special-review-upcoming-oppo-bdp-83-profile-2-0-universal-blu-ray-player.html - http://www.hometheaterforum.com/htf/ht-hardware-high-definit ion/283340-htf-special-review-upcoming-oppo-bdp-83-profile-2 -0-universal-blu-ray-player.html
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 13:53
Det forstår jeg ikke en dyt af, altså beskrivelsen af billedkvaliteten for Blu Ray.
Nu har man jo netop lige besluttet, at der ingen forskel er i billedkvalitet
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 14:24
Hother skrev:
|
Hvem har bildt dig det ind?
Hvem er "man", og "hvem" har bemyndigelse til, at "beslutte" at der ingen forskel er i billedkvaliteten?
Selvfølgelig er der forskel i billedkvaliteten. Alt andet ville være naivt, at tro på.
|
Skrevet af: GC08
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 15:04
Gromit skrev:
Hother skrev:
|
Hvem har bildt dig det ind?
Hvem er "man", og "hvem" har bemyndigelse til, at "beslutte" at der ingen forskel er i billedkvaliteten?
Selvfølgelig er der forskel i billedkvaliteten. Alt andet ville være naivt, at tro på.
Mon ikke der tænkes på denne tråd - primært fra side 18 og fremefter.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54422&PN=1&TPN=18 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=54422& PN=1&TPN=18
|
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 15:37
Hother skrev:
Det forstår jeg ikke en dyt af, altså beskrivelsen af billedkvaliteten for Blu Ray.
|
Jeg forstår ikke helt hvor du ser modsigelsen i anmeldelsen. Han skriver jo netop ikke at den gør noget usædvanligt, andet end at gøre det den skal: "Nothing to report other than splendid images, the 83 does what it should do well and with no problems at all, you can't ask for more than that." Dvs. at dét en god blu-ray afspiller skal gøre, er at aflevere billedet uden bullshit, og det er så dét den gør. Det synes jeg er meget fint i tråd med konklusionerne i vores test, ligesom at han lydmæssigt skriver at den afleverer bitstream som den skal, uden ballade, og det er så så godt som dét kan være, hvilket igen er i tråd med vores lille seance.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 15:38
Gromit skrev:
Selvfølgelig er der forskel i billedkvaliteten. Alt andet ville være naivt, at tro på. |
Jeg synes så det er lige så naivt bare at antage at der er forskel, uden at kontrollere om det rent faktisk er tilfældet.
EDIT: Vores seance er iøvrigt ikke et bevis for at der ikke er forskel, blot at der ikke kunne påpeges nogen forskel der kunne fastslås ved en almindelig subjektiv A/B sammenligning (udover førnævnte PS3 issue).
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 17:07
AV Precision skrev:
Hother skrev:
|
Jeg forstår ikke helt hvor du ser modsigelsen i anmeldelsen. Han skriver jo netop ikke at den gør noget usædvanligt, andet end at gøre det den skal: "Nothing to report other than splendid images, the 83 does what it should do well and with no problems at all, you can't ask for more than that." Dvs. at dét en god blu-ray afspiller skal gøre, er at aflevere billedet uden bullshit, og det er så dét den gør. Det synes jeg er meget fint i tråd med konklusionerne i vores test, ligesom at han lydmæssigt skriver at den afleverer bitstream som den skal, uden ballade, og det er så så godt som dét kan være, hvilket igen er i tråd med vores lille seance.
|
Citat fra anmeldelsen:
All of this would be for lost if the 83 was a bad performer in the video quality area, not a chance!!. I easily put the player at the top of the heap when it comes to PQ of all the blu-ray players I have owned and reviewed, maybe even the best
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 17:31
Hother skrev:
All of this would be for lost if the 83 was a bad performer in the video quality area, not a chance!!. I easily put the player at the top of the heap when it comes to PQ of all the blu-ray players I have owned and reviewed, maybe even the best |
Det siger stadig ikke noget om hvor mange afspillere han mener er ligeværdige på toppen. Det er i hvert fald svært at udlede noget ud af, uden at vide hvad han siger om de øvrige. Og jeg mener under alle omstændigheder at du tager det ud af kontekst, når han selv uddyber udtalelsen ved at sige at dét der gør den god er at den ikke laver noget den ikke skal.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: kimols
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 17:37
Ok Otto...hvornår ser vi den så på gaden herhjemme???? ved du det??
------------- Mvh KimOlsen LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
|
Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 17:39
Nu må den da snart komme - det mindster er da en leveringstid fra OPPO's side. Hvis der ikke snart sker noget springer jeg på en Panasonic BD-80.
God weekend.
Mvh. Torben
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 17:41
AV Precision skrev:
Jeg synes så det er lige så naivt bare at antage at der er forskel, uden at kontrollere om det rent faktisk er tilfældet.
EDIT: Vores seance er iøvrigt ikke et bevis for at der ikke er forskel, blot at der ikke kunne påpeges nogen forskel der kunne fastslås ved en almindelig subjektiv A/B sammenligning (udover førnævnte PS3 issue).
|
Undskyld, mig men jeg er helt uenig med dig. I den elektroniske verden vil der altid være en forskel... har altid været en forskel. Stor som lillebitte. Om det så er indbildning eller videnskabeligt... Det har altid været en forskel. Det gælder naturligvis også Blu-ray.
Derfor vil det være naivt og tro andet. Fot at modbevise, at der ikke er forskel, vil man være tvunget til, at sammenligne samtlige produkter på markedet mod hinanden, hvad der naturligvis er umuligt.
Det handler jo om subjektivt opfattelse, hvorved man ikke kan "beslutte" noget om billedkvalitet.
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 17:41
2ben skrev:
Nu må den da snart komme - det mindster er da en leveringstid fra OPPO's side. Hvis der ikke snart sker noget springer jeg på en Panasonic BD-80.
God weekend.
Mvh. Torben |
Uha..... tror du skal vente på DEn Oppo
------------- Mvh KimOlsen LG G1 77” LG G1 65” dmr-ubc90 Integra DRX-8.4 Elac Atmos TS 30.30 Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 17:57
Hvis man kun skal bruge en oppo til blueray, så kan man lige så godt købe en Panasonic BD-80. Der er stort set ikke forskel på blueray delen.
Men en oppo har mange fordele på dvd og cd siden. Samt den måske er bedre ved opførelse af analog HD lyd.
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 18:17
AV Precision skrev:
Hother skrev:
All of this would be for lost if the 83 was a bad performer in the video quality area, not a chance!!. I easily put the player at the top of the heap when it comes to PQ of all the blu-ray players I have owned and reviewed, maybe even the best |
Det siger stadig ikke noget om hvor mange afspillere han mener er ligeværdige på toppen. Det er i hvert fald svært at udlede noget ud af, uden at vide hvad han siger om de øvrige. Og jeg mener under alle omstændigheder at du tager det ud af kontekst, når han selv uddyber udtalelsen ved at sige at dét der gør den god er at den ikke laver noget den ikke skal.
|
Jo, nu kan jeg sådan set godt læse engelsk Otto, jeg bruger det indgående hver eneste evige dag- Og misforstå mig nu ret, jeg synes at det er en glimrende anmeldelse der tager udgangspunkt i det vigtige. Og det skulle da glæde mig såfremt den som nævnt er blandt de bedste BD afspillere - jeg har jo ligesom én i ordre hos dig
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 18:23
Gromit skrev:
Undskyld, mig men jeg er helt uenig med dig. I den elektroniske verden vil der altid være en forskel... har altid været en forskel. Stor som lillebitte. Om det så er indbildning eller videnskabeligt... Det har altid været en forskel. Det gælder naturligvis også Blu-ray. |
Fordi det altid har været sådan, vil det altid blive ved med at være sådan?
Er der forskel på billedet fra forskellige HDMI-kabler? Er det naivt at mene at der ikke er forskel? Jeg synes det er naivt for eksempel at tage de erfaringer man har skabt sig inden for analog signalbehandling, og overføre direkte til digital signalbehandling. Der er en meget væsentlig skillelinie imellem analog og digital signalbehandling, og det er useriøst ikke at anerkende dén forskel og skabe sig nogle nye, relevante erfaringer i stedet for at forvente at alt bare er som det altid har været.
Under alle omstændigheder, så er jeg meget stor modstander af bare at købe dét der ser dyrest og lækrest ud, med en formodning om at det må være bedre end de billige, uden rent faktisk at undersøge om det er tilfældet eller ej.
Gromit skrev:
Derfor vil det være naivt og tro andet. Fot at modbevise, at der ikke er forskel, vil man være tvunget til, at sammenligne samtlige produkter på markedet mod hinanden, hvad der naturligvis er umuligt. |
Nu vrøvler du vist lidt, at MODbevise at der IKKE er forskel er det samme som at bevise at der er forskel, og det kræver kun to produkter at bevise. Men der ER forskel, diskussionen har gået på om der er forskel på to afspillere der overholder de gældende standarder, og iøvrigt ikke foretager unødig processering af billedet. Der findes afspillere der ikke overholder standarderne, og så er der naturligvis forskel. Og der vil altid være nogle der bevidst eller ubevidst afviger fra den optimale løsning, selv om der skulle findes en indiskutabelt optimal løsning.
Spørg 1000 mænd om de vil have et spark i skridtet, så skal der nok være nogle der svarer ja, om ikke andet så bare for at se hvad der sker, eller for at være rebelske og ødelægge statistikken.
Anyway, jeg fremlægger ikke som ufravigeligt fakta at der ikke er forskel, tværtimod. Jeg fremlægger den antagelse at der ikke er forskel, og opfordrer folk til at bevise at der ER forskel - eftersom netop som du vist mente at sige, man kan ikke bevise at der IKKE er forskel, det ville netop kræve at man tester alt.
Gromit skrev:
Det handler jo om subjektivt opfattelse, hvorved man ikke kan "beslutte" noget om billedkvalitet.
|
Det er jeg så enig i, men jeg tror nu også at Hother var en anelse sarkastisk i dén udtalelse... 
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 18:26
Sarkastisk - mig? - aldrig
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 18:29
Hother skrev:
Jo, nu kan jeg sådan set godt læse engelsk Otto, jeg bruger det indgående hver eneste evige dag- Og misforstå mig nu ret, jeg synes at det er en glimrende anmeldelse der tager udgangspunkt i det vigtige. Og det skulle da glæde mig såfremt den som nævnt er blandt de bedste BD afspillere - jeg har jo ligesom én i ordre hos dig |
Jow jow... 
Nu sagde jeg ikke at du ikke kan læse engelsk, jeg sagde at du fortolkede på en enkelt sætning uden for kontekst. Når man læser hele afsnittet, så synes jeg ikke det virker som om personen mener billedet skiller sig ud fra andre gode afspillere, jeg læser det netop som om at fordi der IKKE er nogen punkter der skiller sig ud, men afspilleren bare afleverer det den skal, så er det en god afspiller. Det må så betyde at han har fundet fejl ved flere andre afspillere, men det er jo svært at vide uden at have læst hans øvrige anmeldelser. Men jeg synes ret klart det fremgår at dét han forstår ved en god afspiller er at den gør dét den skal, hverken mere eller mindre. Jeg synes ikke han som sådan skriver at den er bedre end andre gode afspillere.
Bortset fra det skal man jo ikke lægge for meget vægt på én persons mening, men jeg ville have været meget mere nervøs hvis anmelderen havde fremhævet "bedre skarphed" eller lignende, sammenlignet med andre afspillere. Det ville være i modstrid med hele mit grundlag for at anbefale Oppo, hvis de gjorde noget ved billedet for at "forbedre" det.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 18:40
Jo jo Otto- Men den nævnte tekst ændre sig altså ikke, uanset hvad der måtte følge efterfølgende
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 19:15
Er i 2 gift?????
|
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 19:29
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 19:58

|
Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 06-Marts-2009 kl. 22:35
kimols skrev:
|
Ja - anmeldelsen gør jo ikke ventetiden mindre belastende 
|
Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 00:38
kimols skrev:
|
Vil have den i sølvfarve, please!
------------- mvh Infinity
|
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 10:44
AV Precision skrev:
Under alle omstændigheder, så er jeg meget stor modstander af bare at købe dét der ser dyrest og lækrest ud, med en formodning om at det må være bedre end de billige, uden rent faktisk at undersøge om det er tilfældet eller ej. |
Det kan vi hurtigt blive enige om.
AV Precision skrev:
Og der vil altid være nogle der bevidst eller ubevidst afviger fra den optimale løsning, selv om der skulle findes en indiskutabelt optimal løsning. |
Underforstået, at der også er en forskel uden indiskutabelt at definerer, hvad den optimale løsning er.
AV Precision skrev:
Anyway, jeg fremlægger ikke som ufravigeligt fakta at der ikke er forskel, tværtimod. Jeg fremlægger den antagelse at der ikke er forskel, og opfordrer folk til at bevise at der ER forskel - eftersom netop som du vist mente at sige, man kan ikke bevise at der IKKE er forskel, det ville netop kræve at man tester alt. |
Nu vrøvler du vist lidt med brugen af ordet "ikke". Vi må hellere lade diskussionen ende som uafgjort inden det går helt galt. 
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 10:49
Uden at jeg har fulgt helt med i denne debat, så vil jeg gern vide hvad denne afspiller kan gøre meget bedre en dem der står rundt om i stuerne, også set i lyset af den nyligt afviklede "test" hos Otto.
Igen ud fra min synsvinkel, er der så ikke ved at opstå en form for massehysteri over et produkt der er beskrevet fantastisk, men endnu ikke testet op imod andre lignende produkter?
Som sagt har jeg kun læst denne tråd løst, så det er kun min umiddelbare reaktion.
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 11:01
Skyum skrev:
Uden at jeg har fulgt helt med i denne debat, så vil jeg gern vide hvad denne afspiller kan gøre meget bedre en dem der står rundt om i stuerne, også set i lyset af den nyligt afviklede "test" hos Otto.
Igen ud fra min synsvinkel, er der så ikke ved at opstå en form for massehysteri over et produkt der er beskrevet fantastisk, men endnu ikke testet op imod andre lignende produkter?
Som sagt har jeg kun læst denne tråd løst, så det er kun min umiddelbare reaktion.
|
Ja, det kan virke lidt pudsigt, for i bund og grund er den formentlig ikke bedre end de fleste andre BD afspillere (selv om jeg jo slår til lyd for, at der er mindre forskelle mellem de forskellige BD afspillere, og den anmeldelse der linkes til fortæller jo lidt af det samme). Den er utvivlsomt bedre som DVD afspiller end de fleste andre BD afspillere, og "lydoverførslen" er sikkert fuld på højde med de bedre BD afspillere.
Men ellers må vi jo bare vent og se/høre
|
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 11:38
Ja men jeg synes bare at se en fantastisk interesse som umiddelbart er opstået ud fra omtale/rygte frem for erfaring (hvilket jo ogaå er svært ),
Bevar roen, entusiasmen, men også skepsis og lad dig ikke rive med uden først at drage egne erfaringer 
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 11:42
Skyum skrev:
Ja men jeg synes bare at se en fantastisk interesse som umiddelbart er opstået ud fra omtale/rygte frem for erfaring (hvilket jo ogaå er svært ),
Bevar roen, entusiasmen, men også skepsis og lad dig ikke rive med uden først at drage egne erfaringer 
|
Jeg kan i det mindste ikke forestille mig at du behøver at skifte din glimrende Pioneer BD afspiller, hvis du primært vil se BD. Men se hvad du finder ud af omkring dit lydsystem, det henstår jo i det uvisse, og kan have indflydelse
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 11:53
hvis man skifter sin Pioneer BD afspiller ud men en oppo, hvis man primært vil ser BD. Så har man vist for mange penge. En oppo bliver helt sikkert god, men primært fordi man får en samlet løsning. Man får en maskine som er god til det hele. Har selv en oppo 983 til dvd og cd og PAN BD50. Denne løsning er fin til mig, fordi jeg får noglelunde det bedste fra begge "verdener"
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 13:26
Spørsmået er om Oppo er så meget beder end Pioneer BDP-LX91 (hvad de
først teste kunne tyder på (teste kan jo værre skrivet af en fan af Oppo)),
men her er Oppo ikke sat op i mod en LX91 ?????
Og når en ting lyder for god til at værre sandt, ja så netop er det ikke
sandt.
En Oppo 983 har jo hele ikke vundet teste alle steder.
|
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 13:34
Hother skrev:
Skyum skrev:
|
Jeg kan i det mindste ikke forestille mig at du behøver at skifte din glimrende Pioneer BD afspiller, hvis du primært vil se BD. Men se hvad du finder ud af omkring dit lydsystem, det henstår jo i det uvisse, og kan have indflydelse
|
Ja,men jeg har jo nappet et sæt Dali Ikon 7 som fronter, i det mindste indtil jeg finder noget jeg synes er MEGET bedre til surround/musik, hvor mit udgangspunkt IKKE er high-end lyd. Jeg regner med at købe en Dali Ikon vokal 2 som center, og så ved jeg ikke helt med baghøjttaler,men der har jeg indtil videre besluttet mig for at bruge mine Infinity Alpha 40.
Jeg er til gengæld VILDT glad for min Pioneer SC-LX81 receiver der virkelig leverer varen UDEN at blive varm
P.S. Gir du kaffe i morgen søndag HVIS jeg har kagen med ? 
|
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 14:52
Skyum skrev:
Hother skrev:
Skyum skrev:
|
|
Ja,men jeg har jo nappet et sæt Dali Ikon 7 som fronter, i det mindste indtil jeg finder noget jeg synes er MEGET bedre til surround/musik, hvor mit udgangspunkt IKKE er high-end lyd. Jeg regner med at købe en Dali Ikon vokal 2 som center, og så ved jeg ikke helt med baghøjttaler,men der har jeg indtil videre besluttet mig for at bruge mine Infinity Alpha 40.
Jeg er til gengæld VILDT glad for min Pioneer SC-LX81 receiver der virkelig leverer varen UDEN at blive varm
|
Kaffe? det vi da godt sige - hvad tid?
|
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 14:54
Hother skrev:
Skyum skrev:
Hother skrev:
Skyum skrev:
|
|
|
Kaffe? det vi da godt sige - hvad tid?
|
Ved 10-11 tiden eller der omkring ?
|
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 17:42
Skyum skrev:
|
Grunden til at jeg frem til oppo´en er, at jeg er træt af at have flere afspillere til at stå end højst nødvendigt og hvis oppoen levere en høj ydelse til musik, DVD og Bluray og kan afspille SACD og prisen kommer til at ligge på ca. 5000, så kan jeg, med mit setup, med fordel skifte til den. Iøvrigt har jeg også bestilt den ved Otto . Jeg ser vel dvd, bluray og hører musik ligelig fordelt og så er det optimalt med en allrounder til en rimelig pris.
|
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 17:50
kennethbrdk skrev:
Skyum skrev:
|
Grunden til at jeg frem til oppo´en er, at jeg er træt at have flere afspillere til at stå end højst nødvendigt og hvis oppoen levere en høj ydelse til musik, DVD og Bluray og kan afspille SACD og prisen kommer til at ligge på ca. 5000, så kan jeg, med mit setup, med fordel skifte til den. Iøvrigt har jeg også bestilt den ved Otto . Jeg ser vel dvd, bluray og hører musik ligelig fordelt og så er det optimalt med en allrounder til en rimelig pris.
|
SUPER og saglig begrundelse, og især da du prioterer sacd.
Helt forståeligt
|
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 17:54
Skyum skrev:
kennethbrdk skrev:
Skyum skrev:
|
Grunden til at jeg frem til oppo´en er, at jeg er træt af at have flere afspillere til at stå end højst nødvendigt og hvis oppoen levere en høj ydelse til musik, DVD og Bluray og kan afspille SACD og prisen kommer til at ligge på ca. 5000, så kan jeg, med mit setup, med fordel skifte til den. Iøvrigt har jeg også bestilt den ved Otto . Jeg ser vel dvd, bluray og hører musik ligelig fordelt og så er det optimalt med en allrounder til en rimelig pris.
|
SUPER og saglig begrundelse, og især da du prioterer sacd.
Helt forståeligt
|
Prøvede også at gøre mig umage 
|
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 17:57
SÅDAN
|
Skrevet af: azrael
Skrevet den: 07-Marts-2009 kl. 21:07
Har ikke læst tråden igennem, så jeg ved ikke om det er old news, men jeg opdagede fornyligt, at OPPO har fået smidt bl.a. specifikationer og manualen på deres BDP-83 preview side.
Og nogle "early adopters" har åbenbart allerede maskinen og ser generelt ud til at være ret glade for den.
http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/ - http://www.oppodigital.com/blu-ray-bdp-83/
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet af: detlef
Skrevet den: 08-Marts-2009 kl. 11:41
MKV support!
|
Skrevet den: 08-Marts-2009 kl. 12:44
Skyum skrev:
Igen ud fra min synsvinkel, er der så ikke ved at opstå en form for massehysteri over et produkt der er beskrevet fantastisk, men endnu ikke testet op imod andre lignende produkter? |
Det er et spørgsmål der jævnligt dukker op, så jeg vil prøve at give et svar - for jeg mener det er en rimeligt velbegrundet massehysteri:
Afspilleren er ikke hypet på grund af billedkvaliteten ved afspilning af blu-ray. Der er mange afspillere der leverer udmærket billede ved blu-ray afspilning (hvadenten man mener der er forskel på dem eller ej), så dér er der ingen der forventer nogen revolutioner - bare den gør sin opgave ordentligt uden at lave fejl, så er alle glade hvad dét angår. Dét der primært er hypen, er billedkvalitet ved afspilning af DVD, fordi mange gerne vil have en afspiller der gør begge dele godt, uden at det skal koste et 5-cifret beløb. Hér angiver producenten meget specifikt at billedkvaliteten vil være identisk med DV-983. Dén afspiller har været på markedet længe, og har fået overvældende gode reviews overalt. Derfor må det antages at være rimeligt at bedømme den kommende BDP-83's DVD-afspilning på baggrund af DV-983, og derfor synes jeg det er lidt unfair at sige at man ikke kender BDP-83's performance på dette punkt endnu.
Derudover er der nogle detaljer der er væsentlige, men som man ikke behøver egentlige reviews for at vurdere: Oppo'en er en meget komplet pakke, den har de features man sådan lige kan tænkes at have brug for. Der kan være forskel på præcist hvilke af disse features man lægger til grund for købet, f.eks. som brugeren ovenfor der nævner SACD, mens andre vil være ligeglade med dét. Men hvor de fleste andre afspillere i prisklassen har begrænsninger på forskellige områder, så selv en perfekt ydelse ikke betyder at alle brugere vil få opfyldt behovene på feature-siden, så er der ikke ret mange behov som Oppo'en ikke dækker på feature-listen. Og her behøver vi vel ikke ligefrem en anmelder til at bekræfte at der er USB indgang, at der er source direct output osv. En væsentlig "feature", som jeg godt mener man kan have forventninger til uden en egentlig anmeldelse, er at der loves betjeningshastighed på PS3 niveau. Alene dette punkt ville jeg personligt ofre rigtigt mange andre features for at få, hvis det var nødvendigt.
Den mest ukendte faktor er sådan set lydkvaliteten, men sandsynligvis skal flertallet af brugerne bruge bitstream output alligevel, og så betyder det ikke så meget, og for dem der skal bruge analog output har man igen et vist holdepunkt i DV-983.
Derudover vil jeg påstå at der ikke findes ret mange brugbare reviews af blu-ray afspillere alligevel, og kombineret med at det er yderst sjældent man får en brugbar demo af forskellen på afspillerne inden man køber, så er folks vurdering af de afspillere der ER på markedet ikke væsentligt mere velbegrundet end vurderingen af Oppo'en. Det kan man så sige i sig selv er lidt tragisk, men fakta er at indkøbet af blu-ray afspiller som tingene er i dag i meget høj grad er et spørgsmål om at vælge et produkt man har tillid til og gå efter sin "gut feeling", mere end at foretage et kvalificeret valg ud fra produkternes egentlige ydelse. Desværre.
I sidste ende drejer den megen omtale Oppo'en får sig om meget høje, men velbegrundede forventninger. Det betyder selvsagt også at når den kommer på markedet, så vil det give MEGET kraftigt bagslag hvis den ikke lever op til disse forventninger, især fordi ventetiden er ved at have været lang. Der er heldigvis ikke noget der tyder på at vi ender med en KISS historie hvor alle venter med længsel på et produkt der viser sig ikke at levere det lovede.
Personligt mener jeg dybest set at dét Oppo lover at levere, bare er hvad alle blu-ray afspillere BURDE levere, men eftersom ingen reelt gør det, ender dén afspiller der ser ud til at ville gøre det, med at fremstå som et meget unikt produkt. I hvert fald i prisklassen - dybest set tror jeg ikke folks forventninger til Oppo'en er højere end de forventninger der har været til f.eks. Denon 3800 og Pioneer LX-91 - forskellen er at Oppo'en ligger i en prisklasse hvor mange flere kan være med, derfor bliver der helt naturligt snakket mere om den. Derfor mener jeg egentlig ikke at der bliver hypet mere på Oppo'en end på så mange andre kommende produkter, det er bare tilfældigvis et produkt der rammer rigtigt mange af især dette forums brugere, så det kommer til at fylde mere end pre-release forventninger til dyrere produkter, selv om forventningerne for så vidt er lige store.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 08-Marts-2009 kl. 13:54
detlef skrev:
MKV support! |
Additional Media Formats – Additional disc and file formats, such as audio CD, HDCD, Kodak Picture CD, AVCHD, MKV, and other audio/video/picture files on recorded discs or USB drives can be played back on the BDP-83.
Bare synd det kun er optiske diske eller USB drev. Ville være dejligt fra et netværks drev.
------------- Med venlig hilsen, Thomas
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 08-Marts-2009 kl. 14:04
AV Precision skrev:
Skyum skrev:
Igen ud fra min synsvinkel, er der så ikke ved at opstå en form for massehysteri over et produkt der er beskrevet fantastisk, men endnu ikke testet op imod andre lignende produkter? |
Det er et spørgsmål der jævnligt dukker op, så jeg vil prøve at give et svar - for jeg mener det er en rimeligt velbegrundet massehysteri:
Afspilleren er ikke hypet på grund af billedkvaliteten ved afspilning af blu-ray. Der er mange afspillere der leverer udmærket billede ved blu-ray afspilning (hvadenten man mener der er forskel på dem eller ej), så dér er der ingen der forventer nogen revolutioner - bare den gør sin opgave ordentligt uden at lave fejl, så er alle glade hvad dét angår. Dét der primært er hypen, er billedkvalitet ved afspilning af DVD, fordi mange gerne vil have en afspiller der gør begge dele godt, uden at det skal koste et 5-cifret beløb. Hér angiver producenten meget specifikt at billedkvaliteten vil være identisk med DV-983. Dén afspiller har været på markedet længe, og har fået overvældende gode reviews overalt. Derfor må det antages at være rimeligt at bedømme den kommende BDP-83's DVD-afspilning på baggrund af DV-983, og derfor synes jeg det er lidt unfair at sige at man ikke kender BDP-83's performance på dette punkt endnu.
Derudover er der nogle detaljer der er væsentlige, men som man ikke behøver egentlige reviews for at vurdere: Oppo'en er en meget komplet pakke, den har de features man sådan lige kan tænkes at have brug for. Der kan være forskel på præcist hvilke af disse features man lægger til grund for købet, f.eks. som brugeren ovenfor der nævner SACD, mens andre vil være ligeglade med dét. Men hvor de fleste andre afspillere i prisklassen har begrænsninger på forskellige områder, så selv en perfekt ydelse ikke betyder at alle brugere vil få opfyldt behovene på feature-siden, så er der ikke ret mange behov som Oppo'en ikke dækker på feature-listen. Og her behøver vi vel ikke ligefrem en anmelder til at bekræfte at der er USB indgang, at der er source direct output osv. En væsentlig "feature", som jeg godt mener man kan have forventninger til uden en egentlig anmeldelse, er at der loves betjeningshastighed på PS3 niveau. Alene dette punkt ville jeg personligt ofre rigtigt mange andre features for at få, hvis det var nødvendigt.
Den mest ukendte faktor er sådan set lydkvaliteten, men sandsynligvis skal flertallet af brugerne bruge bitstream output alligevel, og så betyder det ikke så meget, og for dem der skal bruge analog output har man igen et vist holdepunkt i DV-983.
Derudover vil jeg påstå at der ikke findes ret mange brugbare reviews af blu-ray afspillere alligevel, og kombineret med at det er yderst sjældent man får en brugbar demo af forskellen på afspillerne inden man køber, så er folks vurdering af de afspillere der ER på markedet ikke væsentligt mere velbegrundet end vurderingen af Oppo'en. Det kan man så sige i sig selv er lidt tragisk, men fakta er at indkøbet af blu-ray afspiller som tingene er i dag i meget høj grad er et spørgsmål om at vælge et produkt man har tillid til og gå efter sin "gut feeling", mere end at foretage et kvalificeret valg ud fra produkternes egentlige ydelse. Desværre.
I sidste ende drejer den megen omtale Oppo'en får sig om meget høje, men velbegrundede forventninger. Det betyder selvsagt også at når den kommer på markedet, så vil det give MEGET kraftigt bagslag hvis den ikke lever op til disse forventninger, især fordi ventetiden er ved at have været lang. Der er heldigvis ikke noget der tyder på at vi ender med en KISS historie hvor alle venter med længsel på et produkt der viser sig ikke at levere det lovede.
Personligt mener jeg dybest set at dét Oppo lover at levere, bare er hvad alle blu-ray afspillere BURDE levere, men eftersom ingen reelt gør det, ender dén afspiller der ser ud til at ville gøre det, med at fremstå som et meget unikt produkt. I hvert fald i prisklassen - dybest set tror jeg ikke folks forventninger til Oppo'en er højere end de forventninger der har været til f.eks. Denon 3800 og Pioneer LX-91 - forskellen er at Oppo'en ligger i en prisklasse hvor mange flere kan være med, derfor bliver der helt naturligt snakket mere om den. Derfor mener jeg egentlig ikke at der bliver hypet mere på Oppo'en end på så mange andre kommende produkter, det er bare tilfældigvis et produkt der rammer rigtigt mange af især dette forums brugere, så det kommer til at fylde mere end pre-release forventninger til dyrere produkter, selv om forventningerne for så vidt er lige store.
|
det man også skal bemærke er,at det er forbrugerne som har hypet oppoen og IKKE oppo selv.
det som for mig vil gøre udslaget om det bliver oppoen,er hvor god den er til at dekode
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 08-Marts-2009 kl. 14:12
Jeg er for øvrigt lidt ked af... nej, snarere irriteret over, at OPPO har valgt at spare både S-Video og RGB udgang på BDP-83 væk. Som ikke-fladskærmsejer bliver man jo nærmest holdt udenfor så.
Det ville ellers være nærliggende at købe en BDP-83 i stedet for en ny DVD-afspiller, når nu dens evner som DVD-afspiller skulle være mere eller mindre identiske med DV-983. Jeg kunne også forestille mig, at det et eller andet sted kunne hjælpe med at sætte lidt mere gang i salget af BD film.
Hvis jeg nu kunne tilslutte BDP-83 til mit gamle billedrørstv, så kunne jeg i al fald sagtens forestille mig at købe BD film, selvom jeg p.t. ikke har et tv, der lader mig nyde den fulde billedkvalitet. Og nej, composite er *ikke* en mulighed...
------------- "This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
Skrevet den: 08-Marts-2009 kl. 19:55
AV Precision skrev:
Skyum skrev:
|
Hej Otto.
Tak for din fine begrundelse som jeg slet ikke betvivler beror på en kompetent forventning ud fra dit kendskab til den afløste model, men også ud fra de fakta der allerede er tilgængelige.
Det som jeg generelt "frygter", er at der her kan opstå en forventning der får folk til at sælge en afspiller de egentligt sagtens kunne være tilfreds med,men lader sig rive med af sådanne debatter, uden selv kritisk at se/lytte på produktets evner, for på den måde selv at OPLEVE forbedringerne, og DEREFTER at tage stilling til evt. udskiftning.
Det er IKKE en opsang vendt mod dig, men mere en løftet pegefinger i forhold til at lade sine forventninger ryge i vejret som en raket, og på den måde opbygge et luftkastel som afgører beslutningen INDEN produktet er på markedet.
Da jeg føler mange er blevet "ført" ud i investeringer ud fra "ekspertvurderinger", især i forholdt til eks. HDMI-kabler til en minde formue, hvor de fleste, med deres beskeden kabellængder, ikke har fået valuta for pengene.
Alle mine formaninger skyldes min begejstring for dette forum, der i høj grad hjælper den enkelte i at foretage et valg ud fra andre brugeres erfaring.
Til sidst vil jeg fastslå med syvtommers søm at det bestemt ikke er møntet på dig Otto, men er en objektiv vurdering af div. indlægs indflydelse på folks valg, og derfor (i mine øjne) et sundt, kritisk skriv der maner til at vi bevarer roen og giver os tid til en egentlig vurdering.
Med venlig hilsen 
|
Skrevet den: 08-Marts-2009 kl. 21:54
p.las skrev:
AV Precision skrev:
Skyum skrev:
|
det man også skal bemærke er,at det er forbrugerne som har hypet oppoen og oppo selv.
det som for mig vil gøre udslaget om det bliver oppoen,er hvor god den er til at dekode
|
Hmm. Jeg ville bare mene at mange lige så godt kunne lade deres receiver dekode ?
|
Skrevet af: detlef
Skrevet den: 09-Marts-2009 kl. 05:21
Skyum skrev:
Hmm. Jeg ville bare mene at mange lige så godt kunne lade deres receiver dekode ? |
Klart. Men vi er nogen der ikke har de nye formater i receiveren ( endnu ), og så er dekodeningen lige pludselig ret væsentlig....
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 09-Marts-2009 kl. 08:15
detlef skrev:
Skyum skrev:
Hmm. Jeg ville bare mene at mange lige så godt kunne lade deres receiver dekode ?
|
Klart. Men vi er nogen der ikke har de nye formater i receiveren ( endnu ), og så er dekodeningen lige pludselig ret væsentlig....
|
bare fordi at recieveren dekoder er der ingen garanti for at bliver gjordt godt.
det som vi skal lære er at dekodning godt kan sammenlignes med D/A konvertering.de sidder begge et aftryk på lyden.Til shoot outet var der nogle der bedre kunne lide Nadens dekodning og andre Pioneer lx 91 dekodning.
det jeg mener er at på samme måde at forstærkeren og d/a konverteren er et samsurium af den lyd der kommer ud af højtaleren,er dekodningen også en del af den lyd.Man skal stille sig kritisk over for dekodningen på nøjagtig samme måde man stiller sig kritisk over for D/A konverterne.ud over at de er der.,skal de også lyd messigt falde i den hver enkels smag
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 09-Marts-2009 kl. 08:35
detlef skrev:
Skyum skrev:
|
|
Selvfølgelig 
|
Skrevet den: 09-Marts-2009 kl. 08:40
p.las skrev:
detlef skrev:
Skyum skrev:
|
|
bare fordi at recieveren dekoder er der ingen garanti for at bliver gjordt godt.
det som vi skal lære er at dekodning godt kan sammenlignes med D/A konvertering.de sidder begge et aftryk på lyden.Til shoot outet var der nogle der bedre kunne lide Nadens dekodning og andre Pioneer lx 91 dekodning.
det jeg mener er at på samme måde at forstærkeren og d/a konverteren er et samsurium af den lyd der kommer ud af højtaleren,er dekodningen også en del af den lyd.Man skal stille sig kritisk over for dekodningen på nøjagtig samme måde man stiller sig kritisk over for D/A konverterne.ud over at de er der.,skal de også lyd messigt falde i den hver enkels smag
|
Det er jeg HELT enig med ("skal de også lyd mæsigt falde i den hver enkels smag") Det er faktisk humlen i mine komentarer til denne tråd generelt. Pas på ikke at lade andres mening besttemme dit valg,men lad dig vejlede og LYT/SE dig frem til dit valg.
MVH Henrik
|
Skrevet den: 09-Marts-2009 kl. 08:47
azrael skrev:
Jeg er for øvrigt lidt ked af... nej, snarere irriteret over, at OPPO har valgt at spare både S-Video og RGB udgang på BDP-83 væk. Som ikke-fladskærmsejer bliver man jo nærmest holdt udenfor så.
Det ville ellers være nærliggende at købe en BDP-83 i stedet for en ny DVD-afspiller, når nu dens evner som DVD-afspiller skulle være mere eller mindre identiske med DV-983. Jeg kunne også forestille mig, at det et eller andet sted kunne hjælpe med at sætte lidt mere gang i salget af BD film.
Hvis jeg nu kunne tilslutte BDP-83 til mit gamle billedrørstv, så kunne jeg i al fald sagtens forestille mig at købe BD film, selvom jeg p.t. ikke har et tv, der lader mig nyde den fulde billedkvalitet. Og nej, composite er *ikke* en mulighed...
|
Den høje billedkvalitet der omtales ved Oppo'erne gælder kun når man bruger HDMI udgangen. Desuden drejer det sig langt hen ad vejen om kvaliteten af de-interlacing, og det er meget få billedrørs-tv der har progressivt input. DV-983 er ikke imponerende på de analoge udgange. Så har du et display hvor du har brug for analog input, så skal du ikke købe en Oppo.
Jeg tvivler iøvrigt på at markedet for blu-ray afspillere tilsluttet billedrørs-tv er noget der er til at få øje på i statistikkerne.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 09-Marts-2009 kl. 20:20
Du forstår måske ikke helt hvor jeg vil hen. Hvis jeg nu kunne tilslutte f.eks. OPPO BDP-83 til analogt til mit billedrørstv og få en lignende billedkvalitet fra både DVD *og* blu-ray, så ville jeg da meget hellere smide penge efter blu-ray film end efter DVD film. Velvidende at jeg kan få en suveræn billedkvalitet, når jeg en gang om nok ikke alt for lang tid får en fladskærm. Jeg kunne forestille mig, at andre tænker lidt på samme måde. Og jeg ved for øvrigt godt, at VRS kredsløbet kun kommer i spil på HDMI-udgangen.
|
|