Parallelimporteret Pioneer garanti?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46660
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 06:15
Emne: Parallelimporteret Pioneer garanti?
Skrevet af: towli
Emne: Parallelimporteret Pioneer garanti?
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 17:40
Hej
Jeg har købt mit Pioneer 508xd hos cinemagic.dk. Jeg formoder at det således er parallelimporteret og derfor ikke omfattet af Pioneers ellers ret fede garanti (jeg har forstået at det er noget med at de kommer i ens hjem indenfor 72 timer og ser om de kan fixe tv'et).
Hvis der sker et eller andet omfattet af garantien med mit tv (7-9-13), -er min eneste mulighed da at sende tv'et til Sønderborg med Posten? ..Det er så kæmpestort at jeg næsten ikke kan overskue at skulle fragte det til posthuset, finde noget emballage det kan være i osv.
Findes der en eller anden forsikring man kan tegne hos Pioneer el.lign. mod den slags?
Har i nogen erfaring desangående (hvad med jer der har lavet fælleskøb i udlandet osv - har i f.eks. aldrig oplevet defekter på jeres tv?)
/T
|
Svar:
Skrevet af: chris-torb
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 18:06
towli skrev:
Hej
Jeg har købt mit Pioneer 508xd hos cinemagic.dk. Jeg formoder at det således er parallelimporteret og derfor ikke omfattet af Pioneers ellers ret fede garanti (jeg har forstået at det er noget med at de kommer i ens hjem indenfor 72 timer og ser om de kan fixe tv'et).
Hvis der sker et eller andet omfattet af garantien med mit tv (7-9-13), -er min eneste mulighed da at sende tv'et til Sønderborg med Posten? ..Det er så kæmpestort at jeg næsten ikke kan overskue at skulle fragte det til posthuset, finde noget emballage det kan være i osv.
Findes der en eller anden forsikring man kan tegne hos Pioneer el.lign. mod den slags?
Har i nogen erfaring desangående (hvad med jer der har lavet fælleskøb i udlandet osv - har i f.eks. aldrig oplevet defekter på jeres tv?)
/T
|
Hey.....
Jeg har tegnet en hos de gutter her
http://www.sekurator.dk/ - http://www.sekurator.dk/
Den skal bare tegnes når panelet er nyt... tror at de accepterer 14 dage eller sådan noget...og de tager gerne parallel import..
De afhenter og leverer på adressen og har samtidig noget låne noget med imens reparationen står på.
Men ellers giv dem et ring..
Mvh
chris-torb
|
Skrevet af: Donny
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 18:18
Ellers http://www.edbforsikring.dk/ - EDBforsikring.dk
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 18:34
towli skrev:
Hvis der sker et eller andet omfattet af garantien med mit tv (7-9-13), -er min eneste mulighed da at sende tv'et til Sønderborg med Posten? ..Det er så kæmpestort at jeg næsten ikke kan overskue at skulle fragte det til posthuset, finde noget emballage det kan være i osv. |
Du kan tage det helt roligt. Hvis der sker noget med din skærm i den 2 årige reklamationsperiode, så skal forhandleren afhente skærmen på din adresse.
Drop forsikringer, de er sjældent mere værd, end det papir de er skrevet på.
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet af: Warren
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 19:07
Sandal skrev:
towli skrev:
Hvis der sker et eller andet omfattet af garantien med mit tv (7-9-13), -er min eneste mulighed da at sende tv'et til Sønderborg med Posten? ..Det er så kæmpestort at jeg næsten ikke kan overskue at skulle fragte det til posthuset, finde noget emballage det kan være i osv. |
Du kan tage det helt roligt. Hvis der sker noget med din skærm i den 2 årige reklamationsperiode, så skal forhandleren afhente skærmen på din adresse.
Drop forsikringer, de er sjældent mere værd, end det papir de er skrevet på.
|
Forhandleren, er det Pioneer DK der skal hente?
Hvad så når Cinemagic parallelimporterer?
Hvordan forholder dig sig når man har købt hos Krish AV ? -hvilket jeg har.
Synes man hører svar i flere retninger. Nogen der VED hvordan tingene forholder sig.
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 19:15
Warren skrev:
Forhandleren, er det Pioneer DK der skal hente? |
Det er din forhandler (f.eks. Cinemagic) der skal afhente. Pioneer er producenten, ikke forhandleren.
Warren skrev:
Hvad så når Cinemagic parallelimporterer? |
Købeloven skelner ikke mellem hvor varen oprindeligt kommer fra, blot forhandleren er beliggende i DK.
Warren skrev:
Hvordan forholder dig sig når man har købt hos Krish AV? |
Det kommer an på hvad den engelske lov sige på området. Jeg vil anbefale dig at kigge på http://www.forbrugereuropa.dk - www.forbrugereuropa.dk .
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet af: Warren
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 19:34
Sandal skrev:
Warren skrev:
Forhandleren, er det Pioneer DK der skal hente? |
Det er din forhandler (f.eks. Cinemagic) der skal afhente. Pioneer er producenten, ikke forhandleren.
Warren skrev:
Hvad så når Cinemagic parallelimporterer? |
Købeloven skelner ikke mellem hvor varen oprindeligt kommer fra, blot forhandleren er beliggende i DK.
Warren skrev:
Hvordan forholder dig sig når man har købt hos Krish AV? |
Det kommer an på hvad den engelske lov sige på området. Jeg vil anbefale dig at kigge på http://www.forbrugereuropa.dk - www.forbrugereuropa.dk .
|
Tak for svar.
Realistisk set, får man så nogensinde Cinemagic til at afhente? Jeg har min tvivl.
Jeg stod mellem at købe i en fysisk butik i nærheden eller også online i udlandet. Tog chancen og købte i UK. So far... har der ikke været problemer.
Men skal vi ikke konkludere at Pio 8G og 9G ikke bliver defekt :-)
Spøg til side.. John fra Krish AV skrev at 508XD var "høj-pålidelig" - og at man derfor ikke skulle være nervøs. Jovist vil han gerne sælge, men hvis de havde en fejlrate der var til at føle på, ville det blot komme retur som en boomerang.
Jeg er nu ikke nervøs... men modellerne er ikke så gamle endnu at man kan vide om de får problemer efter 1-2 år.
|
Skrevet af: towli
Skrevet den: 07-September-2008 kl. 19:44
Jeg har sendt nedenstående til Cinemagic - jeg skal lade jer vide hvad de svarer...
/Jan
Hej Cinemagic For ca 3 uger siden købte jeg et Pdp 508xd som jeg er rigtig glad for. Jeg ved at Pioneer yder noget garanti hvor de kommer indenfor 72 timer og forsøger at fixe tv'et i i ens hjem, i tilfælde af reklamationer, men dette gælder tilsyneladende ikke parallelimporterede varer (som jeres?). Mit mareridt ville være at få skullet fragte mit tv ned på posthuset og sendt til jer, det er enormt stort og tungt. Der er (heldigvis og 7-9-13) ikke noget galt med mit tv, men jeg frygter for det tilfælde hvor jeg skulle opleve fejl der evt er dækket af garnatien, men som kræver at jeg skal tilbagesende tv'et til jer. Er jeg dækket af Pioneers garanti (pdp+ hedder det vist) eller kan jeg på nogen måder gardere mig mod dette mareridt med at skulle få fragtet tv'et til jer i sønderborg i tilfælde af reklamationer? Venlig hilsen
|
Skrevet af: towli
Skrevet den: 08-September-2008 kl. 15:27
Svar fra Cinemagic - Jeg håber Sandal har ret i at det er forhandleren der skal afhente iflg. købeloven (?).
/Jan
Hej Jan. Jeg er glad for at høre du er godt tilfreds med dit nye tv. Vores Pioneer tv er som du skriver parallel importeret, hvilket er en af grundene til den gode pris vi kan sælge dem til. Af samme grund er der ikke noget ekstra fra Pioneer Danmark. Vi giver dig de samme rettigheder som købeloven foreskriver. I tilfælde af en reklamation, skal du kontakte vores reklamationsafdeling, som derefter angiver hvordan vi hjælper dig bedst muligt. Jeg håber selvfølgelig ikke at det bliver nødvendigt J. Med venlig hilsen / Best Regards / Mit Freundlichen Grüßen Erik Hynding Møller Salg / Sales
|
Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 08-September-2008 kl. 17:24
towli skrev:
Jeg håber Sandal har ret i at det er forhandleren der skal afhente iflg. købeloven (?). |
Det har han - men jeg gider ikke lige finde en kilde.
Ved fjernhandel skal sælger betale fragten begge veje ved reklamation.
Ved handel i en almindelig butik er tommelfingerreglen vistnok, at sælger skal afhente (eller reparere på stedet), hvis varen er for stor til at kunne medtages i en bus.
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 08-September-2008 kl. 18:02
towli skrev:
Jeg håber Sandal har ret i at det er forhandleren der skal afhente iflg. købeloven (?). |
Selvfølgelig har jeg ret, hvordan kan du dog betvivle mine kundskaber
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/ - http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 08-September-2008 kl. 18:59
De to gange, jeg har haft brug for reklamtion fra to forskellige tyske forhandlere, har der ikke været problemer, de sørger/refunderer fragtuddlæg, så man kan godt have gode udenlandske leverandører.
Synes Erik fra Cinemagic snor sig godt uden om, en bekræftelse på de har ansvaret for forsendelse fra køber til Cinemagic/værksted .
|
|