Print side | Luk vindue

Anmeldelse af Denon DVD-2500BT blu-ray

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=46829
Udskrevet den: 30-Januar-2025 kl. 15:17

Emne: Anmeldelse af Denon DVD-2500BT blu-ray
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af Denon DVD-2500BT blu-ray
Skrevet den: 10-September-2008 kl. 15:56

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1870">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1870 - Denon er udkommet med deres første blu-ray afspiller. Vi kigger nærmere på den her.

Debat og spørgsmål herunder >>>

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Svar:
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 10-September-2008 kl. 16:12
"Men dette hjælper faktisk på et andet problem, at afspilleren ikke kan
vælge opløsning automatisk efter kilden. Som en ren transport, der
lægger op til brug af en ekstern scaler chip som f.eks. Realta, der burde
der også have været en mulighed for at afspilleren lader signalet være
helt uberørt. Altså sender 576i ud for PAL DVD og 1080P/24 ud for blu-
ray. Men det kan den ikke. Der er godt nok en HDMI Video Resolution
AUTO, men den funktion vælger automatisk opløsning efter displayet, og
ikke efter kilden.".

At den ikke kan sende det råt bilde signal ud, se jeg som at den er totalt
uejent som transpoter, da man ikke kan vælge en HIGH-END scaler.

Bliver spænde hvad Oppo´s Blu-ray afspille kan, den komme jo til at
koste det samme, måske engang at Oppo komme med en Blu-ray
transporte som de idag har som DVD.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 10-September-2008 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Teoretisk set burde blu-ray opleves ens, uafhængigt af afspiller.

Ja, hvis afspillerne er konstrueret rigtigt og indstillet ordentligt. F.eks. var der nogle af de tidligere afspillere på markedet, som klippede nogle af de finere detaljer, fordi de var konstrueret såen lidt med hovedet under armen. Med PS3'en kræver det sådan set at man tænder for Superhvid; og så har man korrekt 1080p-output. Joe Kane har godkendt dette som værende reference, så dér er altså ikke meget at vinde over. Om Denon'en sender tingene ud korrekt, og hvorvidt den i denne test var indstillet ordentligt, vides jo egentlig ikke...

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 19:31

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Teoretisk set burde blu-ray opleves ens, uafhængigt af afspiller.

Ja, hvis afspillerne er konstrueret rigtigt og indstillet ordentligt.

Jeg kan bare konstantere at ikke to afspillere er helt ens, når de sættes op mod hinanden i en kontrolleret A/B test.

Men som forklaret i anmeldelsen, så har bedømmelsen været ren subjektiv.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 19:33

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

At den ikke kan sende det råt bilde signal ud, se jeg som at den er totalt uejent som transpoter, da man ikke kan vælge en HIGH-END scaler.

Ja, Denon har fået lavet en Blu-ray transport, der ikke samtidig er en god DVD transport.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 19:41
Når man giver så mange penge for en BD transporte, som også kan spille
DVD, men meget ringe det giver jo ingen mening

Gad vide om DENON DVD3800BD blive en ligså ringe DVD afspille ?

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 10-September-2008 kl. 19:46

At den ikke kan sende det råt bilde signal ud, se jeg som at den er totalt uejent som transpoter, da man ikke kan vælge en HIGH-END scaler.

Ja, Denon har fået lavet en Blu-ray transport, der ikke samtidig er en god DVD transport.

/Lars

mon ikke det bliver rettet med en opdatering senere.det er sku da en kæmpe brøller.pioneers nye afspiller som kommer snart kan smide et uberørt signal ud via en form for direct source eller noget i den stil.Oven i hatten har den analog udgange til intern dekodning,godt nok med mangelfuld HT opsætning.

jeg troede netop at denonen KUN kunne sende et rådt signal ud ,som jeg syntes der har været lagt op til

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 19:50
De mangelfuld HT opsætning, gør jo de analog udgang ubrugelig, håber at
Denon ikke lave de samme brøler med den næste Blu-ray generation.

Bilver spænde om Pioneer og Sony lide af samme problem, de har jo lidt af
mangelfuld HT opsætning ?

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 20:03

Gad vide om DENON DVD3800BD blive en ligså ringe DVD afspille ?

Nej, den får en Realta scaler chip indbygget.

Denon DVD-3800BD forventer jeg vil kandidere til bedste DVD afspilning blandt blu-ray afspillerne (alle).

/Lars 

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 20:07
JA jeg håber at Denon bliver den beste DVD DVD afspilning blandt alle blu-
ray afspillerne, men man må jo også tænke på konkurrencen fra Pioneer
BDP-LX91 og Sony BDP-S5000ES, og måske også Oppo´s Blu-ray afspille
(oppo skulle jo bruge en bedre billde chip en Denon).

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 20:59

Jeg kan bare konstantere at ikke to afspillere er helt ens, når de sættes op mod hinanden i en kontrolleret A/B test.

Og at du ser en forskel må så bunde i at noget enten er indstillet forkert, eller konstrueret forkert. Og PS3'en er ikke konstrueret forkert.

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg troede netop at denonen KUN kunne sende et rådt signal ud ,som jeg syntes der har været lagt op til

Det er også derfor den på det nærmeste må betegnes som værende en fejlkonstruktion, hvad angår dvd-afspilning. En 'transport' bør ikke gå ind og de-interlace med et mangelfuldt chipset som UniPhier (uanset build), når man i markedsføringen af apparatet lægger op til at den skal parres med en receiver eller ekstern scaler med god de-interlacing.

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 21:07

JA jeg håber at Denon bliver den beste DVD DVD afspilning blandt alle blu-
ray afspillerne, men man må jo også tænke på konkurrencen fra Pioneer
BDP-LX91 og Sony BDP-S5000ES, og måske også Oppo´s Blu-ray afspille
(oppo skulle jo bruge en bedre billde chip en Denon).

Holder det stik med at Oppo Blu-ray-afspilleren får samme dvd-del som Oppo 983, så bliver den bedre til dvd-afspilning end Denon DVD-3800BD. Det kommer nok til at være i marginalerne, og Denon'ens højere byggekvalitet og deslige kan selvfølgelig gøre at man foretrækker den, fremfor Oppo'en.

Skrevet af: pr76
Skrevet den: 10-September-2008 kl. 22:44

Og at du ser en forskel må så bunde i at noget enten er indstillet forkert, eller konstrueret forkert. Og PS3'en er ikke konstrueret forkert.

Kald du det bare konstrueret forkert, men vil nu hellere have en afspiller som er konstrueret forkert men med bedre billede

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 23:19
Denon'en har ikke bedre billedkvalitet end PS3'en. Som jeg har skrevet et par gange nu er der en eller anden forklaring på den forskel der måske/måske ikke opleves.

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-September-2008 kl. 23:38

Jamen teoretisk er det da muligvis rigtigt Naiera - altså at billedkvaliteten bør være den sammen ved afspilning af BD, næsten uanset produkt.

Jeg mener bare ikke, at det er sådan i praksis. Hvorfor bruger producenterne millioner til udvikling af billedkredsløb og et stabilt og velfungernede BD-drev.

For sidste dag i dag, så tester jeg på Pioneer BDA-LX71, og du kan sige hvad du vil, billedet på Pio´en er generelt en smule mere skarpt, og farverne en kende mere nuancerede, og detaljerne en anelse bedre - og dette holdt op i mod Pana BD30, som bestemt ikke er nogen dårlig afspiller.  

Ellers så skulle vi jo alle have PS3 på hylden

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 10-September-2008 kl. 23:52

Denon'en har ikke bedre billedkvalitet end PS3'en. Som jeg har skrevet et par gange nu er der en eller anden forklaring på den forskel der måske/måske ikke oplevelse.

Mht. forskelle af den beskrevne art, så er det yderst nemt at se i sådan en A/B test. Man kan registrere selv meget små forskelle, når der zappes imellem to ens signaler. Især hvis man udvælger sig de rette scener at sammenligne med.

Jeg finder ansigter nemmest at spotte forskelle på, nok fordi vores hjerne er programmeret til at fange selv små variationer i ansigter. Det er den måde vi afkoder omgivelserne, og fanger "status" hos andre mennesker.

Forskellene her oplevedes mindst ved 1080P/24 blu-ray, mindre ved øvrig blu-ray og noget større ved DVD. Jeg kunne sagtens vise dig 10 scener på blu-ray 1080P/24 ... uden at du ville kunne se forskel. Og så bagefter finde 10 andre scener, hvor du bemærker forskellen.

Hvad forskellene kommer af, og hvilken afspiller der er mest perfekt, kan jeg ikke afgøre. Men jeg kan beskrive min subjektive oplevelse, og den var at jeg bedst kunne lide James ... når han kom ud af den Denon.

Men indrømmet, det er nede i afdelingen for flueknepperi ... for når først filmen kører, så er det ikke den type små forskelle jeg underholder mig med. Så ser jeg handlingen i stedet ... helt fagidiot må man jo heller ikke være 

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 10-September-2008 kl. 23:56

Til den pris er jeg hamrende skuffet over den ringe DVD-playback.. måske jeg lever i et andet prisleje end målgruppen for denne afspiller men til den pris forventer/forlanger jeg spitzenklasse på alle ender og kanter.

Tror bare jeg beholder min PS3 indtil videre :-)

Super grundig og fed anmeldelse forresten - sammenligningsbillederne hjælper meget!

Skrevet af: laurs
Skrevet den: 11-September-2008 kl. 08:11
ideen med Denon afspilleren er jo netop at man skal bruge top of the line(evt DVDO)ekstern scaler.Men det fine løbeværk+div bliver jo skyllet ud i lokumet fordi man netop ikke kan gøre det.jeg kunne godt tænke mig at vide hvem dette produkt er optimalt for?

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 08:13
det er det samme med 3800 men den har jo netop top of the line scalere indbygget.

Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 11-September-2008 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Til den pris er jeg hamrende skuffet over den ringe DVD-playback.. måske jeg lever i et andet prisleje end målgruppen for denne afspiller men til den pris forventer/forlanger jeg spitzenklasse på alle ender og kanter.

Tror bare jeg beholder min PS3 indtil videre :-)

Super grundig og fed anmeldelse forresten - sammenligningsbillederne hjælper meget!

Nu har det aldrig været meningen at man skulle benytte den interne billedchip. Hensigten er at man sender et native signal ud til receiveren, der så har en ordentlig chip siddende. Denon har med vilje sat en middelmådig chip drevet. Uniphier-chippen er en ok løsning uden at være prangende. Iøvrigt den samme som sidder i Pana BD30.

Hvad der så lige er sket for dem mht. netop at sende det native signal ud ved jeg ikke, men det kan heldigvis rettes med opdatering. Ingen afspiller er perfekt fra starten. Bare se på de opdateringer der er kommet til både Pana'erne og PS3 siden de dukkede op første gang.

Men sluttelig ja....så er PS3 og 2500BT's kunder angiveligt ikke de samme, selvom strømforbruget på PS3 alene kan retfærdiggøre merudgiften på Denon'en

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 08:26

De mangelfuld HT opsætning, gør jo de analog udgang ubrugelig, håber at
Denon ikke lave de samme brøler med den næste Blu-ray generation.

Bilver spænde om Pioneer og Sony lide af samme problem, de har jo lidt af
mangelfuld HT opsætning ?

denon 3800

har en meget komplet ht opsætning.der mangler intet.Miner meget om de muligheder som er på deres forstærkere/processoreMan kan dog kun skrue ned for HT styrken da det er analog og lyden hurtigt kan blive overstyret.man vælger sågar selv om det skal være i fod eller meter.der er ingen tvivl om at hvis man skal bruge de intene dekoder til HD lyd,er det afspilleren at gå efter.PT er det afspilleren jeg venter på,selv omjeg ikke for mulighed for at bruge min dvdo vp50.Håber dog at en firmware opdatering giver mulighed for at køre et rådt signal ud på både 2500/3800

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen teoretisk er det da muligvis rigtigt Naiera - altså at billedkvaliteten bør være den sammen ved afspilning af BD, næsten uanset produkt.

Det er jo netop det jeg skriver at den IKKE bør være, når man sammenligner med produkter der er lavet forkert.

Teori og praksisk hænger dog sammen her, i og med at PS3'en har KORREKT 1080p-OUTPUT. Det kan ikke skrives nok: PS3'en gør det korrekt og derfor kan man ikke umiddelbart gøre det bedre (vi får at se hvad Pioneer finder ud af med deres udvidede farverumsfiksfakserier, men jeg holder personligt ikke vejret). Heller ikke hvis det er med en Denon der koster dobbelt så meget som PS3'en. Den forskel man oplever i en test som denne, hvis det ikke bare er placebo, hvilket selvfølgelig er meget muligt, kan forklares ved at PS3'en enten er forkert indstillet, eller at Denon'en er forkert indstillet/konstrueret.

Hvorfor bruger producenterne millioner til udvikling af billedkredsløb og et stabilt og velfungernede BD-drev.

Fordi de smider penge væk på ting de ikke behøver? I øvrigt aner du jo intet om hvor producenterne smider penge hen; de vil selvfølgelig gerne have dig til at tro, at deres afspiller er meget bedre end alle andre, men reelt ser tingene altså anderledes ud når man har at gøre med et format som Blu-ray, hvor korrekt 1080p/60/24-output ikke er specielt dyrt eller indviklet at opnå.

Nu er alle de her Kina-afspillere jo så småt på vej, og hvis de laves ordentligt, så er det også muligt at de får ligeså god billedkvalitet som PS3'en, og alle andre afspillere med korrekt 1080p-output. Der vil dog nok være store forskelle hvad angår HD-lyd og den slags, og så vil de selvfølgelig også bare være 'gennemført discount-agtige', hvilket nok vil gøre at jeg personligt vil gå i en stor bue udenom dem.

For sidste dag i dag, så tester jeg på Pioneer BDA-LX71, og du kan sige hvad du vil, billedet på Pio´en er generelt en smule mere skarpt, og farverne en kende mere nuancerede, og detaljerne en anelse bedre - og dette holdt op i mod Pana BD30, som bestemt ikke er nogen dårlig afspiller.

'Ud-af-æsken' spytter BD30'eren faktisk ikke korrekt 1080p ud, så det er jo meget muligt at det er derfor du ser en forskel.

Ellers så skulle vi jo alle have PS3 på hylden

Jeg har ALDRIG skrevet at jeg mener at alle bare bør købe en PS3. Der kan være mange årsager til at foretrække andet (jeg ville personligt meget hellere bruge en Denon DVD-3800BD), men det er ikke på grund af lyd- eller billedkvalitet.

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af laurs laurs skrev:

jeg kunne godt tænke mig at vide hvem dette produkt er optimalt for?

Folk der allerede har en Denon DVD-2930 eller 3930 og kun vil bruge 2500'eren til at se Blu-ray

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Men sluttelig ja....så er PS3 og 2500BT's kunder angiveligt ikke de samme, selvom strømforbruget på PS3 alene kan retfærdiggøre merudgiften på Denon'en

Sludder og vrøvl. Ser du tre film om ugen der er i snit to timer lange, så vil det tage 92 år at betale forskellen fra en PS3 til omtalte Denon (hvis vi lige er flinke ved Denon'en og siger prisforskellen er 3500,-), med den forskel der er i strømforbrug. Det koster 38 kroner mere om året at se disse tre film om ugen på en PS3, fremfor en Panasonic BD30. (eller var det Samsung BD-P1400? Pointen forbliver dog den samme...)

Og ja, jeg kan godt se din blinkende smiley Men dit indlæg giver stadig udtryk for det forkerte indtryk mange tilsyneladende har af PS3'ens strømforbrug. Ja, det er større, men det er altså ikke noget der ligefrem trækker tænder ud.

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 09:41

Sludder og vrøvl. Ser du tre film om ugen der er i snit to timer lange, så vil det tage 92 år at betale forskellen fra en PS3 til omtalte Denon (hvis vi lige er flinke ved Denon'en og siger prisforskellen er 3500,-), med den forskel der er i strømforbrug. Det koster 38 kroner mere om året at se disse tre film om ugen på en PS3, fremfor en Panasonic BD30. (eller hvad det Samsung BD-P1400? Pointen forbliver dog den samme...)

Og ja, jeg kan godt se din blinkende smiley Men dit indlæg giver stadig udtryk for det forkerte indtryk mange tilsyneladende har af PS3'ens strømforbrug. Ja, det er større, men det er altså ikke noget der ligefrem trækker tænder ud.

jeg vil ikke kaste mig ud i en diskussion om at det ene er bedre/mere korrekt end det andet.hvis at det samme gælder for blu-ray ,som cd/dvd har ,løbeværket+pladsering af strømforsyning og div en betydning.Eks vis coax udgange lyder meget forskelligt.men det er sandsynligvis ikke det samme

Skrevet af: akjosko1
Skrevet den: 11-September-2008 kl. 10:29
Nu har jeg siddet og læst tråden igennem, og er ligesom kommet frem til
den konklusion, at hvis jeg evt. vælger at anskaffe mig en 2500'eren til
fordel for ps3, så er det opbygningen, altså kvaliteten i konstruktionen, som
man får bedre og så at der står Denon på den, med mindre man virkelig har
en go scaler i sin receiver!?.

Hvor go er den scaler der sidder i denons receiver såsom 2808'eren til
forskel fra den der sidder i en denon 1940?

(nu kigger jeg kun på DB og DVD delen og kvaliteten i de to afspillere, og
ser her bort fra alle de andre ting som ps3'eren kan)

-------------
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60021&PN=1 - Podspeaker studiebio

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 11-September-2008 kl. 10:53

Jeg synes sku det er lidt tamt at smide så mange ekstra penge ud efter en afspiller, også har du faktisk alligevel et produkt der halter lidt ..

Og at skulle give 3000kr mere for at du har en afspiller som lige falder i din smag er lidt sygt, undskyld udtrykket, jeg ved godt at 3000kr mere ikke er alverden, men det er stadigvæk penge der kunne være blevet brugt til noget andet udstyr, også bare lige fordi at der skal stå "Denon" og fordi at man synes at det store  firkantede design er smart, eller fordi at den skal passe ind i resten af udstyret.

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 11:07
kan godt følge dig... Nu lukker jeg måske bare øregas ud, men kunne man
ikke koble den på en dVDO scaler (ved godt at den koster 3k)

-------------
Samsung 40f86BD, Denon 2808, 4. minipods, cinepod, Bass station subwoofer. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=60021&PN=1 - Podspeaker studiebio

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 12:45

Oprindeligt skrevet af akjosko1 akjosko1 skrev:

kan godt følge dig... Nu lukker jeg måske bare øregas ud, men kunne man
ikke koble den på en dVDO scaler (ved godt at den koster 3k)

det er det jeg vil gøre,men min projektor er 1080p,dvs at jeg skal sende et native signal/rådt blu-ray signal.problemet er så at når du vælger at sende det ud som 1080p vil den også gøre det på dvd siden,som det optimale vil være 575i.Afspilleren skal overhovedet ikke røre signalet

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 17:12

Den forskel man oplever i en test som denne, hvis det ikke bare er placebo, hvilket selvfølgelig er meget muligt, kan forklares ved at PS3'en enten er forkert indstillet, eller at Denon'en er forkert indstillet/konstrueret.

Men et er teori, noget andet praksis.

Det vil klæde dine indlæg, hvis du begyndte at putte mere praktisk erfaring ind i debatten. Du dyrker en uopnåelig teori - men klamrer dig til den fordi det er den eneste du har.

Men det er ikke for at skræmme dig, at jeg har inviteret dig en tur til Odense for at se på live eksempler. Godt godt er den Denon afspiller retuneret til HiFi-Klubben igen, men jeg er sikker på at vi kan arrangere noget hvis du insisterer.

Hvad jeg derimod finder forkasteligt, er din trang til at nedgøre andre og ikke mindst deres viden og erfaring på området. Jeg tror - og håber - dog på, at det beror på din egen manglende erfaring.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 17:18

Den forskel man oplever i en test som denne, hvis det ikke bare er placebo, hvilket selvfølgelig er meget muligt, kan forklares ved at PS3'en enten er forkert indstillet, eller at Denon'en er forkert indstillet/konstrueret.

Det vil klæde dine indlæg, hvis du begyndte at putte mere praktisk erfaring ind i debatten. Du dyrker en uopnåelig teori - men klamrer dig til den fordi det er den eneste du har.

Men det er ikke for at skræmme dig, at jeg har inviteret dig en tur til Odense for at se på live eksempler. Godt godt er den Denon afspiller retuneret til HiFi-Klubben igen, men jeg er sikker på at vi kan arrangere noget hvis du insisterer.

Hvad jeg derimod finder forkasteligt, er din trang til at nedgøre andre og ikke mindst deres viden og erfaring på området. Jeg tror - og håber - dog på, at det beror på din egen manglende erfaring.

/Lars

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 17:24

Praksis er når Joe Kane kigger på PS3'ens 1080p-output med diverse testskiver og konkluderer at det er korrekt. Det kan gøres anderledes, men ikke (umiddelbart*) bedre.

Jeg nedgør absolut ingen eller noget. Jeg skriver at der må være en forklaring på hvorfor du ser en forskel, hvis ikke det bare er en placebo-effekt du oplever. Der ér mulighed for at indstille disse afspillere forkert (og det er ikke samtlige Blu-ray-afspillere på markedet der kan indstilles til at spytte 1080p helt korrekt ud), og hverken PS3'en eller BD30'eren kommer indstillet helt korrekt ud af æsken. Denon'en kender jeg ikke så meget til, men lur mig om der ikke også er mulighed for at 'ødelægge' outputtet der, hvis man skruer de forkerte steder.

*se tidligere kommentar(er) hvad angår Pioneers BD-afspillere.

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 17:30

Praksis er når Joe Kane kigger på PS3'ens 1080p-output med diverse testskiver og konkluderer at det er korrekt. Det kan gøres anderledes, men ikke (umiddelbart*) bedre.

Nix.

Praksis er, når du - Niera - kigger på billederne og konstanterer at der er forskel. Først der - og kun der - vil du holde op med at forfølge de uopnåelige drømme / ønsker du læser om på nettet.

Du er en teoretiker, og du overfører teori til praksis. Og der begår du en fejl, som desværre er umulig at rette, før du selv åbner øjnene.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 17:41
Det er altså noget sludder. Det er ikke teori når f.eks. Joe Kane konstaterer at outputtet er korrekt; det er teorien testet i praksis/den virkelige verden/med egne øjne og videnskabelig indgangsvinkel, og derved bekræftet. Som jeg forstår det lidt ligesom Secrets dvd-anmeldelser der blander teori (benchmark tests) og praksis (egne øjne i den virkelige verden), og derved skaber de absolut mest troværdige og brugbare anmeldelser på nettet. Men alligevel insisterer nogle på at sætte spørgsmålstegn ved resultaterne, fordi de ikke forstår det (ikke dig, Lars, dette er blot et eksempel).

Hvis der er nogen der forfølger uopnåelige drømme er det folk som dig, der virker overbevist om at 'jo dyrere jo bedre' (gælder både billede og lyd/receiver-dekodning/bitstream), og nægter at acceptere, at der er en logisk forklaring på hvorfor disse forskelle opleves. Det er ikke teori at HD-lyd kun kan pakkes ud på én måde; det er fakta. Opleves der en forskel er der en forklaring, igen ligesom med Toshiba XE1, hvor forkert/dårlig indstilling af maskinen gav den oplevede forskel man diskuterede på nettet, som bevis på at receiver-dekodning af HD-lyd skulle være bedre.

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 17:48

Det er altså noget sludder. Det er ikke teori når f.eks. Joe Kane konstaterer at outputtet er korrekt;

Det er netop teorien. Den som du bruger.

Praksis er at kigge på billederne, og se de forskelle der er.

Problemet er at du ikke kender forskel på teori og praksis i forbrugerelektronik, eller blot ignorerer at der er en forskel og hvad den skyldes.

Udover det, så er det ikke Joe Kanes kig på en PS3'er der debateres her. Mere at videodelen af blu-ray kan være mangfoldig.

Men alene ved at du bruger de kommentarer fra Joe Kane, så har du anerkendt at din viden en rent teoretisk. Der er absolut intet praktisk i dine indlæg.

Du kunne ligeså godt citere Wikipedia på din viden!  (og intet ondt ord i det)

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 17:48
Nu er PS3 reference for mange tidskrifter, filmselskaber m.m., og det ville
den ikke værre hvis den ikke målet korrekt, som Joe Kane mere en
bekræftet med div. test.

At man måske syndes at en spille maskine, ikke kan værre den beste Blu-
ray afspille på market, er en anden sag, men sådan forholde det sig nu.

Derfor tro jeg meget på den komme Blu-ray afspille fra Oppo, da netop
Oppo gør meget ud af den, vise det korrekt signal, bla. ved at bruge en
beder billde chip end Denon eller Pioneer gør, til tre til fire gange prisen.

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 18:00

Praksis er at kigge på billederne, og se de forskelle der er.

Og det gør Joe Kane selvfølgelig også!

Du kunne ligeså godt citere Wikipedia på din viden!  

Nej. Alle og enhver kan nærmest skrive hvad de vil på Wikipedia. Joe Kane er måske den største kapacitet indenfor sit felt i dag.

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 18:02

Joe Kane, Joe Kane & Joe Kane..............

Nogle mennesker bliver bare forgudet og alle deres udtaelser er lig med sanheden  Tag nu og dan jeres egne meninger istedet for at lytte til en bestemt person.

Ja PS3 er referance mange steder, men tag nu lige og klap hesten. Hvor mange gode Blu Ray afspillere var der på markede for et par måneder siden. Det er først nu og de næste måneder der begynder at komme de "tungere" modeller og så skal i se at lige pludselig er PS3 ikke referance længere.

Naiera, lige så snart nogle påstår at en given maskine er bedre end PS3, så er den ikke indstillet rigtigt, der er fejl på et produkt eller noget helt tredie. Jeg kunne godt tænke mig at vide om du har lavet en A-B test mellem PS3 og en stand alone BD-maskine og på hvilket udstyr, for jeg håber da at ud har dannet dig dine egne erfaringer og ikke lever i skyggen af hvad en bestemt person mener

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 18:06

Har du været i militæret Naiera? For det virker da som om at du har mistet evnet til at være selvstendig og skal have andre til at fortælle dig hvad du skal gøre og mene

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 18:08

Problemet er at du ikke kender forskel på teori og praksis i forbrugerelektronik, eller blot ignorerer at der er en forskel og hvad den skyldes.

Sludder. Jeg er udmærket klar over forskellen på teori og praksis, og når du i praksis oplever en forskel, så er det blot jeg konstaterer at der må være en forklaring. Så simpelt er det. Enten er noget forkert indstillet, PS3'en ikke så god som den går for at være, Denon'en mindre god, eller noget andet. Det er useriøst bare at gå fuldstændig uvidenskabeligt til værks og nægte at søge en forklaring på en forskel der egentlig ikke burde være der, når man går ud fra at Denon'en også er i stand til korrekt 1080p-ouput.

Jeg har i øvrigt selv en Denon DVD-2930, som vel nærmest er dvd-pendanten til 2500BT, og der er RIG mulighed for at ændre på billedgengivelsen med en LANG række indstillinger. Hvem siger at du eller Denon ikke har peppet indstillingerne lidt op eller ned? Bevidst eller ubevidst. Min 2930'er har hvad der ligner at være en fejl i softwaren, så når man første gang, efter apparatet har været tændt i den pågældende omgang, skifter mellem de forskellige billed-presets, kan se en tydelig forskel, selvom de forskellige presets er indstillet 100% ens. Sådan noget lignende kunne jo snildt tænkes at være tilfældet med 2500'eren. Men det er selvfølgelig bare én mulig forklaring på den forskel du oplever.

Hvad angår 2930'eren er det noget jeg skal have mit taget sammen til at skrive til Denon om, for den slags er selvfølgelig ikke optimalt.

Skrevet af: slate
Skrevet den: 11-September-2008 kl. 18:08
Mon ikke PS3 er reference mange steder fordi det er den mest udbredte BD afspiller... ergo alle kan forholde sig til den.

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 18:20

Jeg er udmærket klar over forskellen på teori og praksis, og når du i praksis oplever en forskel

Ja, men du har ingen praktisk erfaring med den.

Og derfor er dine input ikke relevante i denne sammenhæng.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 18:36
reference er vel også noget man bruger for at have noget at måle op mod.bedre som dårligere.jeg ved godt at der er korrekt output,men hvad er korrekt.skarphed farve +div?jeg kunne godt forestille mig et korrekt billede vil blive bedre hvis man gør noget ud af at skærme kabinettet,mere præcist drev ,mere jævn spænding(strømforsyning)+div

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 19:20

Ja, men du har ingen praktisk erfaring med den.

Og derfor er dine input ikke relevante i denne sammenhæng.

Useriøs kommentar. Det kan godt være du synes det er problematisk at du mener jeg hænger mig for meget i teori, men at du fuldstændig lukker ørerne for alt andet end hvad du har set, uanset de nærmest uanede mængder mulige fejlkilder, er det virkelige problem. Det er useriøst at du helt nægter at forholde dig til muligheden for at f.eks. Denon-maskinen kan være indstillet forkert. Og jeg kender jo Denons afspillere ret godt, og der er netop rig mulighed for at de kan være indstillet forkert.

Skrevet den: 11-September-2008 kl. 19:45

Useriøs kommentar. Det kan godt være du synes det er problematisk at du mener jeg hænger mig for meget i teori, men at du fuldstændig lukker ørerne for alt andet end hvad du har set, uanset de nærmest uanede mængder mulige fejlkilder, er det virkelige problem. Det er useriøst at du helt nægter at forholde dig til muligheden for at f.eks. Denon-maskinen kan være indstillet forkert. Og jeg kender jo Denons afspillere ret godt, og der er netop rig mulighed for at de kan være indstillet forkert.
´

Jeg lukker ikke øjnene for noget - tværtimod har jeg brugt uhyggelig meget tid på at finde ud af, hvad der var op og ned i denne sammenhæng.

I denne sammenhæng er mit problem, at dine øjne virker lukkede for alt andet end hvad du læser af teori hos de få "guder" du dyrker.

Mine muligheder er - og har hele tiden været - helt åbne. Men jeg har endnu til gode at opleve samme hos dig. Alene dit ordvalg i debatterne er ikke gode .. du nedgør gerne dem som tillader at stille spørgsmål til din teoretiske viden.

Men inden dette ender i unødvendig mudderkastning, så vil jeg bede dig nøjes med kun bidrage med egne erfaringer. Eftersom dette er et emne for anmeldelse af Denon DVD-2500BT - og ikke for hverken teorerisk viden eller uvidenhed omkring blu-ray i al almindelighed.

Hvis du ikke efterlever dette ønske, altså at nøjes med at udveksle erfaringer med - og stille spørgsmål til - Denon DVD-2500BT, så ser jeg ingen anden udvej end at sætte din profil på pause for en stund.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 11-September-2008 kl. 23:15
Jeg er meget overrasket over dette udsagn:

Hvis du ikke efterlever dette ønske, altså at nøjes med at udveksle erfaringer med - og stille spørgsmål til - Denon DVD-2500BT, så ser jeg ingen anden udvej end at sætte din profil på pause for en stund.

/Lars

Naiera har i denne tråd IMO hele tiden ført en saglig debat.
Der har været underbyggede holdninger, men frem for alt har der været stillet nogle kritiske spørgsmål/opfordret til saglig debat.

Jeg fik ikke selv læst denne sidste del af tråden, (som jeg læste op på siden lidt over middag 10.9), før jeg rapporterede negative, følelsesladede ytringer til moderator. De var IKKE fra Naiera.
Det kan måske godt være, at Naiera har været på kant med andre medlemmer tidligere, men jeg kan ikke - selv efter en meget kritisk gennemlæsning - finde nogen som helst anledning til at hans profil skal 'sættes på pause'
Det ville IMO være et bølleagtigt overgreb!

Jeg synes snarere, at han måske skal have et par svar på sine spørgsmål

Venligst
Søren

-------------
http://widepond.dk - Widepond

Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 11-September-2008 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Breddam Breddam skrev:

Jeg synes snarere, at han måske skal have et par svar på sine spørgsmål

Jaja, OK...
Jeg har ikke en skid forstand på emnet, i sig selv, men jeg kan da se, at Naiera rent retorisk har et overtag.
Han fremfører argumenter (måske(?!))kombineret med holdninger, men ingen gendriver argumenterne - overhovedet
vh s

-------------
http://widepond.dk - Widepond

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 01:33

Spørgsmålet er måske ikke om hvorvidt der er noget som har været forkert indstillet, men mere om det er værd at smide 3000kr mere for at der står denon på afspilleren og at den så måske viser billedet en lille smule skarpere, så lidt, at de fleste normale mennesker ikke ligger mærke til det, altså for fuck sake, hvis man virkelig sidder og ligger mærke til hver enkelt lille fejl der muligvis er i billedet, kan man så overhovedet sidde og nyde en film? :/

Altså for mig og se, så svare det lidt til at betale (eksempel!) 20000kr ekstra for en bil, som så kan komme fra 0-100 på 0.2 sekunder hurtigere end en bil der er 20000kr billigere,  min point er at du nok næppe ligger mærke til de 0.2 sekunder. Et lidt halvskidt eksempel men alligevel.

Og hvis du satte mig til at se den film på bluray, udvidende om hvilken afspiller der var sat til, så ville jeg ikke kunne gætte mig til at det var en denon afspiller frem for ps3'eren der var sat til, og det tror jeg sku heller ikke at der er særligt mange andre mennesker der kan. Jeg kan ikke lige huske hvad man kalder sådan en test, blind test?

Det kan godt være at det er mig som er lidt små-nærig hvad det angår, og hvis man alligevel har tænkt sig at smide den slags penge efter noget udstyr så er man vel heller ikke længere den normale bruger, eller en som går en smule op i sit hi fi udstyr, men nærmere en hysterisk kritiker, jeg synes bare at det er dybt godnat.

Men det jeg synes så synes er det sjovste ved det, er at voksne mennesker kan komme op og skændes over noget tekst og nogle billeder.

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 10:09

Sludder og vrøvl. Ser du tre film om ugen der er i snit to timer lange, så vil det tage 92 år at betale forskellen fra en PS3 til omtalte Denon (hvis vi lige er flinke ved Denon'en og siger prisforskellen er 3500,-), med den forskel der er i strømforbrug. Det koster 38 kroner mere om året at se disse tre film om ugen på en PS3, fremfor en Panasonic BD30. (eller var det Samsung BD-P1400? Pointen forbliver dog den samme...)

Hmmm...med de 10 timer jeg har maskinen i gang på ugebasis, så er differencen betalt på små 24 år.

Jeg ved godt at PS3'eren ikke længere er den strømsluger den har ry for at være. For mit vedkommende bruger jeg mere strøm end en mindre skala kontorvirksomhed, så de par håndører kan vist være ligegyldig. Og jo det skulle tages som en joke.....

Den eneste grund til at jeg aldrig får en PS3 indenfor døren er, at der står Sony på den, det er en spillekonsol, den er ufattelig grim i forhold til en stand-alone afspiller, samt jeg har intet at bruge alt det gøjl den kan til.

Farvegengivelsesdiskussionen holder jeg mig udenfor. Jeg har ikke den fornødne viden og kan egentlig ikke se forskel på de to afspiller de par gange jeg har prøvet (på blu-ray altså, da ingen af dem alligevel slår en 2930 på dvd-delen, hvilket til gengæld er ret tydeligt).

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Og hvis du satte mig til at se den film på bluray, udvidende om hvilken afspiller der var sat til, så ville jeg ikke kunne gætte mig til at det var en denon afspiller frem for ps3'eren der var sat til, og det tror jeg sku heller ikke at der er særligt mange andre mennesker der kan. Jeg kan ikke lige huske hvad man kalder sådan en test, blind test?

Hvor ved du det fra? Har du set Denon'en?

Jeg vil personligt heller ikke give dobbelt så meget for denne afspiller som ikke er meget bedre end en til det halve af prisen.

Men at nogle køber den fordi der står denon på den og at den passer ind i deres setup synes jeg ikke der er noget galt i, og fatter ikke du rakker ned på dem for det!

Jeg venter selv på pioneer afspillerne og HÅBER de er bedre end den her denon og ps3. Hvis det viser sig at pio'en ikke er bedre så køber jeg den nok alligevel selvom den koster 6.999kr, da den passer ind i mit setup.

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 10:40

Spørgsmålet er måske ikke om hvorvidt der er
noget som har været forkert indstillet, men mere om det er værd at
smide 3000kr mere for at der står denon på afspilleren og at den så
måske viser billedet en lille smule skarpere, så lidt, at de fleste normale
mennesker ikke ligger mærke til det, altså for fuck sake, hvis man virkelig
sidder og ligger mærke til hver enkelt lille fejl der muligvis er i billedet,
kan man så overhovedet sidde og nyde en film? :/

Altså for mig og se, så svare det lidt til at betale (eksempel!) 20000kr
ekstra for en bil, som så kan komme fra 0-100 på 0.2 sekunder hurtigere
end en bil der er 20000kr billigere,  min point er at du nok næppe ligger
mærke til de 0.2 sekunder. Et lidt halvskidt eksempel men alligevel.

Og hvis du satte mig til at se den film på bluray, udvidende om hvilken
afspiller der var sat til, så ville jeg ikke kunne gætte mig til at det var en
denon afspiller frem for ps3'eren der var sat til, og det tror jeg sku heller
ikke at der er særligt mange andre mennesker der kan. Jeg kan ikke lige
huske hvad man kalder sådan en test, blind test?

Det kan godt være at det er mig som er lidt små-nærig hvad det angår,
og hvis man alligevel har tænkt sig at smide den slags penge efter noget
udstyr så er man vel heller ikke længere den normale bruger, eller en som
går en smule op i sit hi fi udstyr, men nærmere en hysterisk kritiker, jeg
synes bare at det er dybt godnat.

Men det jeg synes så synes er det sjovste ved det, er at voksne
mennesker kan komme op og skændes over noget tekst og nogle
billeder.

Hvis man allerede er igang med at læse en anmeldelse om forskelle i
billedkvalitet mellem forskellige blurayafspillere kan man vist ikke
længere tillade at kalde sig en normal bruger.

Der er vel ingen der siger, at alle skal købe den afspiller bare fordi man
læser testen. Jeg synes da omvendt det ville være totalt spild af tid, hvis
man testede den slags apparater og ikke gik ned i nogen detaljer, men
bare skrev, at den har 'god' billedkvalitet.

Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 10:52

På den ene side er det da kun godt for os forbrugere hvis der ikke er forskel fra en Sharp H20 til en Denon 3800 (og alt det ind imellem). Hvis der ikke er forskel eller den er marginal.

Om man udtaler sig om der er forskel eller ej....De folk der tror der er forskel uden at have set det, kan resten af forum-brugerne ikke bruge som troværdigt input.

For eksempel er det sjældent at folk skriver at deres PS3 larmer af H til mens de ejer den, men efter de har solgt den og anskaffet en "måske bedre" maskine deles dette med forum

F.eks. har jeg en Sharp som jeg er super tilfreds med, men spurgte folk mig om jeg syntes load-tiden er lang - ville jeg sige "mega lang, dog har jeg ikke prøvet quick start"

Prøver forkvaklet at sige at det er fedt med sammenlignings-tests som den Lars har lavet. Hvis det er hans opfattelse kan den da i det mindste bruges. Modsat man læser nogle skrive at den nye Pioneer synes at give godt billede. Mange folk vil synes det de har stående derhjemme som de lige har brugt kr. 5.000-20.000 er fantastisk hehe.

Mht. 0,2 sek fra 0-100 eller hvad der blev sammenlignet med i tidligere post er jeg ikke enig. Det er jo et billede vi sikkert snart ville kunne opleve med Blu-Ray herhjemme.

Blu-ray afspillere......kr. 1.200 i Bilka vs. kr. 6.000 Pioneer vs. kr. 12.000 Denon/Marantz el.lign.

Vil bestemt tro der vil være forskel om end ikke tydeligt i billede, så i lyd og byggekvalitet, men igen her vil folk fra første gruppe forsøge at retfærdiggøre deres indkøb (kunne i hvert fald tænkes).

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 10:58
jeg vil bakke furious jt op i hans udmelding om at det altså godt kan være
et kriterium at maskinen passer ind i setup'et, specielt hvis man bor
sammen med en bedre halvdel, som for det meste skal have det hele til at
passe sammen - sådan har jeg det dog også selv

Har selv haft en lille diskussion med konen om, om det skulle være ps3'eren
eller 2500bt'en, hvor efter hun pegede på 2500bt'en, da der passer ind i
setup'et, så må man jo bare give det ekstra. Det er jo noget man skal se på
hver dag

-------------

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:15

Se - forskellen på f.eks. Denon´en og på sin vis Pio LX71 og de øvrige BD afspillere, er langt hend ad vejen byggekvaliteten og stabiliteten. Begge har dobbelt "chassis", stabilt opbyggede kvalitetsdrev. Og som jeg ser det, er byggekvaliteten man betaler for. Okay - og så lidt for navnet.

Så har Pio LX71 den fordel, i forhold til ejere af Pio tv det lille ekstra "pift", at den er bygget til at harmonere med disse.

Foskellen i billedkvalitet ved BD afspilning er ikke så stor mellem de forskelige afspillere - men den er der.

Det der må være afgørende i valget af en high-end BD player må være, om man prioritere byggekvalitet og en anelse bedre billedkvalitet højere end den pris man må betale for en high-end afspiller i forholdet til den mere dagligdags afspiller.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:45
Der er også derfor at jeg tro mere og mere på Oppo´s Blu-ray afspille, her
er hvad der skal bruges, bla. ingen smart designe, man betal ikke for navnet
m.m.

Tro også at Oppo kan lever varen, og ikke dumme sig som Denon har gjort
med 2500, faktis er Pioneer LX71 (til samme pris som Denon 2500), en
beder transport end 2500 er, da Pioneer kan sende de rå signal ud, og
derved kan bruges med en løs scale.

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:50

Nu er der vel ingen der har dummet sig. Meget kan rettes med software. Hvis man skal afskrive firmaer pga. fejl i konstruktionerne kan du godt stoppe med købe udstyr og investerer i en billedbog istedet.

Der er ingen der kan se sig fri for gentagne fejl i deres produkter. Nogle lære hurtigere end andre, og får det rettet.

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:53

Jeg kopierer lige en kommentar fra anmeldelsen herind, da der er et konkret svar på DVD-transport problematikken:

Jens H. Larsen (Hi-Fi Klubben) - 2008/09/12
Flot og seriøs test. Jeg kan oplyse at DENON er opmærksom på det upraktiske "DVD-direct" problem. I dagens version skal man faktisk vælge 576i for at få rå DVD-video ud af DVD2500 - men det er jo uhensigtsmæssigt når man så skifter til BR. DENON i Japan har lovet mig at det fixes ved en software upgrade snarest - så der bliver en fælles "DIRECT" setting

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 11:53

Nu er der vel ingen der har dummet sig. Meget kan rettes med software. Hvis man skal afskrive firmaer pga. fejl i konstruktionerne kan du godt stoppe med købe udstyr og investerer i en billedbog istedet.

Der er ingen der kan se sig fri for gentagne fejl i deres produkter. Nogle lære hurtigere end andre, og får det rettet.

helt enig! Hvis ps3'en f.eks ikke var belvet opdatere 1.000 gange, så var den næppe en så rost afspiller som den er

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

For eksempel er det sjældent at folk skriver at deres PS3 larmer af H til mens de ejer den, men efter de har solgt den og anskaffet en "måske bedre" maskine deles dette med forum

Det er jo netop fordi den ikke larmer.. jeg tillader mig her at snakke kun om den ægte PS3 (altså 40/80GB'en) - den er som PS3'en skulle have været fra starten.. nogenlunde strømbesparende og ufattelig lydløs.

Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 13:27

Igen kan man vel egentligt diskutere om det er til diskussion hvad folk mener. Jeg har personligt erfaret at PS3 er en glimrende afspiller med fede features + samtidig en spillemaskine + til billige penge.

Kan dog blot ikke leve med den støj der kommer fra den eller dens design. MEN dem der mener modsat er jeg sikker på er tilfredse / superglade for en PS3.

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 12-September-2008 kl. 15:01

Jeg kopierer lige en kommentar fra anmeldelsen herind, da der er et konkret svar på DVD-transport problematikken:

Jens H. Larsen (Hi-Fi Klubben) - 2008/09/12
Flot og seriøs test. Jeg kan oplyse at DENON er opmærksom på det upraktiske "DVD-direct" problem. I dagens version skal man faktisk vælge 576i for at få rå DVD-video ud af DVD2500 - men det er jo uhensigtsmæssigt når man så skifter til BR. DENON i Japan har lovet mig at det fixes ved en software upgrade snarest - så der bliver en fælles "DIRECT" setting

/Lars

det gælder vel også 3800 når den kommer,eller hva?

Skrevet den: 12-September-2008 kl. 15:35

Jeg kunne forestille mig at Denon DVD-3800BD fik de samme muligheder. Men der er det mindre nødvendigt, da den har allerede en god scaler indbygget (HQV Realta). Så den må forventes, at kunne lave en flot skalering af DVD til 1080P selv.

Når det er et ønske til Denon DVD-2500BT, er det fordi den ikke har nogen god scaler indbygget selv. Så her vil det være en fordel hvis signalet sendes rent videre, til en ekstern scaler. Det kunne være en løs scaler, eller en forstærker med scaler som eksempelvis den store Denon AVC-A1HD, som ligeledes er udstyret med en HQV Realta chip.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: kim olsen
Skrevet den: 13-September-2008 kl. 01:38
underligt, jeg har aldrig lagt mærke til at PS3 skulle være larmende når den afspiller blu-ray. jeg kan ikke se at det er et problem medmindre man sidder med hovedet oppe i afspilleren eller spiller så lavt at man dårligt kan høre det.

-------------
Crown - there is no substitute.

Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 13-September-2008 kl. 09:51

, hvis man virkelig sidder og ligger mærke til hver enkelt lille fejl der muligvis er i billedet, kan man så overhovedet sidde og nyde en film? :/

Ja, det kan man godt. Man skal bare købe noget udstyr uden synlige fejl i billedet .

Skrevet den: 13-September-2008 kl. 11:29

Jeg kunne forestille mig at Denon DVD-3800BD fik de samme muligheder. Men der er det mindre nødvendigt, da den har allerede en god scaler indbygget (HQV Realta). Så den må forventes, at kunne lave en flot skalering af DVD til 1080P selv.

Når det er et ønske til Denon DVD-2500BT, er det fordi den ikke har nogen god scaler indbygget selv. Så her vil det være en fordel hvis signalet sendes rent videre, til en ekstern scaler. Det kunne være en løs scaler, eller en forstærker med scaler som eksempelvis den store Denon AVC-A1HD, som ligeledes er udstyret med en HQV Realta chip.

/Lars

det håber jeg

jeg går udelukkende efter 3800 da dens interne dekoder/processore gør at jeg kan beholde min "gamle"Primare spa 21,og samtidig få HD lyd.

ud over det har jeg en dvdo vp 50 som jeg meget gerne vil bruge til at opscalere

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 11:13

Den her tråd er gået min næse forbi indtil nu, må jeg erkende... Men jeg sparker lige liv i den igen, eftersom jeg mener at have noget info der er relevant på både teoretisk og praktisk niveau...  Beklager, men det bliver langt og delvist teknisk:

For det første, helt overordnet: Teori kan godt oversættes til praksis, men KUN hvis man har 110% styr på at alle teoretiske aspekter af den praktiske ydelse rent faktisk er kortlagt. Og her må jeg bare erkende at i denne branche lærer man nyt hele tiden. Derfor ligger jeg et sted mellem Naiera og Lars i mit grundlag for udtalelserne: Det er ydelse i praksis der betyder noget, MEN det er væsentligt nemmere at forholde sig til hvordan og hvorfor apparaterne yder som de gør, og ikke mindst om man kan gøre noget ved det, når man har den teoretiske baggrund i orden. De fleste teoretikere, inkl. Joe Kane, arbejder på følgende måde: Man konstaterer at der i praksis sker et bestemt fænomen. Så undersøger man om man kan finde frem til hvad problemet skyldes, dvs. teorien bag. Kan man dét, så har man muligheden for at gøre noget ved det. Det kan være at ændre nogle indstillinger, at ændre produktets opbygning (hvis man er producent), eller at skifte produktet helt ud.

Hvis man kun har den praktiske erfaring, så vil det være vanskeligt for det første at vide hvad man skal gøre ved det, for det andet at vide om det er noget der overhovedet SKAL gøres noget ved. Eksempel: Der er forskel i farvegengivelsen på de to afspillere. Efter kalibrering er det muligt at der kompenseres for den forskel, så slutresultatet principielt er det samme. Men det er alt andet lige altid en fordel at levere signalerne korrekt fra starten, frem for at kompensere for en fejl senere i kæden. Det kan give issues som f.eks. banding. Derfor er det efter min mening IKKE uinteressant at finde frem til hvilken af de to der rent faktisk er korrekt (om nogen), hvis der viser sig at være forskel. Men det indebærer at man har en væsentlig mængde af know-how, måleudstyr og en reference man ved er korrekt. Det er ikke noget man bare lige kan forlange af hvem som helst, og jeg vil ikke i min nuværende position påtage mig at kunne svare præcist på dette - og af samme årsag vil jeg absolut ikke forlange af Lars at han skal kunne. Han har taget en praktisk indgangsvinkel til anmeldelsen, og det er fint.

Mht. Naiera's argumenter, så er jeg ikke specielt begejstret for den meget bastante måde de fremføres på, men helt grundlæggende er jeg meget enig i pointerne. Afspillerne er forskellige i praksis - ergo er der en teoretisk forskel. Vigtig huskeregel: Der kan godt være en teoretisk forskel der ikke udmønter sig i en praktisk forskel, MEN der kan ikke være en praktisk forskel uden at der også er en teoretisk forskel!

Sagt på en anden måde: I princippet er det relativt enkelt at dekode blu-ray billedet til et 1080P/24 signal (bortset fra chroma upsampling, som imidlertid ikke kan medføre de forskelle screenshottene viser). Praksis viser bare at det er yderst sjældent at producenterne følger dén teori, de fleste producenter vil gerne behandle billederne på kryds og tværs inden de får lov til at forlade afspilleren. Derfor: Dét at det KAN lade sig gøre, relativt enkelt og billigt, at levere et "perfekt" signal fra en blu-ray afspiller, er ikke ensbetydende med at alle producenter gør det, og det er ikke ensbetydende med at billedkvaliteten fra dem er ens. Hvis vi ser en indiskutabel praktisk forskel mellem afspillerne, bør vi derfor jagte årsagen.

For at være lidt mere konkret: Som sagt, man skal lære så længe man lever. Jeg gjorde en opdagelse for nyligt mht. Panasonics BD-afspillere. Jeg må dog lige levere en disclaimer, der hedder at jeg ikke har testet tingene til bunds endnu, så nedenstående er skrevet ud fra de erfaringer jeg har gjort mig indtil nu. Som minimum med nogle firmware-versioner (jeg ved ikke om det gælder alle), så klipper afspilleren above white informationer væk, når den står i standard-indstillingen. Det kan løses ved at vælge "cinema" eller ved at skrue manuelt ned for kontrasten. MEN - gør man dette, så begrænser man dynamik-området en lille smule, dvs. hvid er ikke helt så hvid som den skulle være. 100% hvid skal være digitalt 235, mens informationerne fra 236-255 skal bevares. Panasonic'en ser ud til i stedet at flytte digitalt 255 ned til digitalt 235, og dermed flytte 100% hvid ned til et niveau under 235.

Det er i sig selv ikke voldsomt problematisk, da man bare kan kompensere for det ved at skrue op for kontrasten i tv'et - men det vil alt andet lige koste en smule mht. banding, og det ser ud til at det samtidig betyder en smule for farvegengivelsen (det har noget med farvedekodning at gøre, som er en ret avanceret størrelse...). Da jeg ikke tidligere har haft lejlighed til at sammenligne BD30'eren direkte med en anden kilde, er det ikke noget jeg har bemærket, da det som sagt bare betyder at man vil kunne skrue tilsvarende mere op for kontrasten på tv'et, og billedet ser i praksis stadig korrekt ud (og det ændrer ikke på at det p.t. er mit bud på den bedste afspiller til prisen, udover PS3).

Dét der gør dette interessant i denne sammenhæng, er at Denon DVD2500BT bruger samme dekoder-chip som Panasonic, nemlig Panasonic's UniPhier. Det behøver ikke betyde at Denon'en laver samme fejl, men muligheden er der, og forskellen i billedkvalitet minder om dét screenshottene viser. Det KAN være forklaringen på at der er forskel på billedkvaliteten mellem de forskellige afspillere - men jeg understreger at jeg ikke har haft Denon'en i fingrene, og således ikke har haft mulighed for at teste dette. Men det kunne være interessant at måle på outputtet, og se om det er samme issue der gør sig gældende her.

For at understrege at det ikke er et issue man skal forvente at alle og enhver bare sådan lige har styr på, eller fanger i en anmeldelse, så kan jeg lige påpege at såvidt jeg kan se, så er dette ikke noget der testes af http://www.hometheaterhifi.com - www.hometheaterhifi.com . De tester video levels på de analoge udgange, men ikke de digitale - her holder de bare øje med om below black og above white vises, men såvidt jeg kan se ikke om det er ved de korrekte levels. Det har jeg gjort dem opmærksom på, så nu må vi se om de ændrer dette i fremtiden (eller om jeg har misforstået deres tests).

Anyway, det var en lang smøre, der i bund og grund bare skal sige at hvis der ER en forskel i praksis, så er der en teoretisk baggrund for dén forskel. Derfor er jeg fortaler for at finde frem til teorien bag, når man konkluderer at der er en forskel, for forskellen skyldes (i denne sammenhæng) sjældent bare at "den dyre er bedre konstrueret". Men det er farligt at oversætte teori til praksis uden at kontrollere praksis'en, da vi aldrig kan være 100% sikker på at der ikke er noget vi har overset - heller ikke selv om man hedder Joe Kane. Erkendelsen af at der altid er noget nyt at lære, er dét der gør forskellen på en ekspert og en der bare er påståelig.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 24-September-2008 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Anyway, det var en lang smøre, der i bund og grund bare skal sige at hvis der ER en forskel i praksis, så er der en teoretisk baggrund for dén forskel. Derfor er jeg fortaler for at finde frem til teorien bag, når man konkluderer at der er en forskel, for forskellen skyldes (i denne sammenhæng) sjældent bare at "den dyre er bedre konstrueret". Men det er farligt at oversætte teori til praksis uden at kontrollere praksis'en, da vi aldrig kan være 100% sikker på at der ikke er noget vi har overset - heller ikke selv om man hedder Joe Kane. Erkendelsen af at der altid er noget nyt at lære, er dét der gør forskellen på en ekspert og en der bare er påståelig.

Jeg mener netop også at jeg gav udtryk for, at når/hvis man oplever en forskel, så må der være en forklaring, og 'den er dyrere derfor bedre' er ikke nok. Altså at jeg var interesseret i at finde ud af hvorfor denne forskel oplevedes. Jeg ved ikke om det med at være påståelig er skudt efter mig, men jeg synes i så fald ikke det er helt fair, efter at have gennemlæst mine egne indlæg i tråden her endnu en gang.

Ellers mange tak for en grundig forklaring af det hele

Skrevet den: 24-September-2008 kl. 12:04
Ja Denon DVD2500BT er ikke verden beste Blu-ray afspiller, selv om Denon
gerne ville havde os til at tro det.

Spænde og se en test af pioneer BDP-LX71, som jo koste den samme som
en Denon DVD2500BT, ville nemllig skyde på at den er en beder Blu-ray end Denon DVD2500BT, da Pioneer er kendt for at ikke at gå ind og ændre
signalet.

Eller den komme Blu-ray afspiller fra Oppo kunne måske også gå hen og
vinde over Denon DVD2500BT.

Skrevet den: 24-September-2008 kl. 13:07

Jeg mener netop også at jeg gav udtryk for, at når/hvis man oplever en forskel, så må der være en forklaring, og 'den er dyrere derfor bedre' er ikke nok. Altså at jeg var interesseret i at finde ud af hvorfor denne forskel oplevedes. Jeg ved ikke om det med at være påståelig er skudt efter mig, men jeg synes i så fald ikke det er helt fair, efter at have gennemlæst mine egne indlæg i tråden her endnu en gang.

Det var ikke ordret møntet på nogen bestemt, men du kan ikke løbe fra at du har en skarp måde at skrive tingene på, på godt og ondt. Derfor har folk måske netop ikke opfattet det som interesse fra din side, men som at du konkluderer meget håndfast på at det må være Denon'en der er noget galt med. Muligheden foreligger jo for at jeg og andre eksperter har overset noget (det er sket før), og før vi har en forklaring på præcist hvad det er der giver dén forskel screenshottene viser, er det lidt farligt blindt at fastholde at PS3'en bare gør det rigtigt. Måske gør den det bare mere rigtigt end alle de andre på markedet, så de fejl den laver er nogle vi ikke vidste kunne vises bedre. Netop derfor er min reference aldrig et givent produkt, men standarderne i sig selv. Hvis vi måler alt op imod om det matcher en PS3, så udelukker vi også os selv fra at opdage hvis der rent faktisk VAR nogle ting der kunne forbedres.

Omvendt, så er jeg lige så meget som dig klar modstander af automatisk at forvente at en Pioneer LX-91 selvfølgelig er bedre, eftersom den koster 5 gange så meget.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 24-September-2008 kl. 14:22

Det var ikke ordret møntet på nogen bestemt, men du kan ikke løbe fra at du har en skarp måde at skrive tingene på, på godt og ondt.

Jeg har som sådan heller intet at udsætte på det du skriver, bortset fra at jeg, alle mine indlæg i denne tråd taget i betragtning, gerne vil frasige mig at blive kaldt påståelig. F.eks. skriver jeg jo ordret at jeg er åben overfor idéen om at PS3'en måske ikke er så god som den går for at være, men der ligger jo så i det at jeg, som nævnt, ikke bare vil acceptere den der med at 'den er bedre fordi den er dyrere'. Al logik i denne sammenhæng fortæller os jo at den devise netop ikke holder.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 14:33

Omvendt, så er jeg lige så meget som dig klar modstander af automatisk at forvente at en Pioneer LX-91 selvfølgelig er bedre, eftersom den koster 5 gange så meget.

Nu er der jo så også andet i en LX-91 en selve BD afspilning der er baggrund for den højere pris.

Skrevet den: 24-September-2008 kl. 14:43
Ja bla. har LX91 jo profil 2.0, og den skulle havde en super analog
udgang, vigtig hvis den er den enste mulighed for at modtage HIGH-END
HD lyd.

Skrevet den: 24-September-2008 kl. 22:53

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nu er der jo så også andet i en LX-91 en selve BD afspilning der er baggrund for den højere pris.

Ja, NETOP derfor skal man ikke per automatik gå ud fra at billedet er bedre. Det er yderst relevant at se på hvorfor produktet koster dét den gør, i stedet for bare at formode at hvis det er dyrt, så er det også godt.

Uden henvisning til nogen bestemt afspiller i øvrigt, så kan man jo klø sig selv i nakken, og spørge: Når nu pris og kvalitet hænger så utroligt dårligt sammen som tilfældet er mht. billedkvalitet på forskellige afspillere (BD som DVD), hvorfor skulle det samme så ikke gøre sig gældende for lyd - som i mine øjne er væsentligt nemmere at "snyde" med, eftersom der i langt mindre grad er en facitliste man kan læne sig op ad, så folk har nemmere ved at afskrive en dårlig lyd-erfaring med at det er subjektive holdninger.

-------------
Mvh Otto

Print side | Luk vindue