Hej Jesper
Men tror du ikke det er alment accepteret, at man ikke nødvendigvis har tid til at svare i samme øjeblik som man læser spørgsmålet ?
Forummet fungerer bedst med mange aktive medlemmer. Det gør vidensbasen meget større, emnerne bredere og mere varieret. Et velbesøgt forum med seriøse emner skaber også - med tiden - en naturlig interesse hos fabrikanter og leverandører - til gavn for os alle.
Det er kun en mindre del af dem der besøger hjemmesiden som også vælger at blive medlem af forummet. Dertil kommer også et naturligt fald i aktiviteten, efter en periode som medlem, så der skal hele tiden "nyt blod" til. Nye medlemmer, nye spørgsmål og nye ting at udforske og debattere.
Jeg ser det derfor som en opgave også at reklammere for forummet, og "sælge" medlemsskaber overfor de mange nye brugere som kigger forbi. Man kan selvfølgelig sige at indholdet i sig selv sælger, men udover det så tror jeg at "spisesedlen" på forsiden også sælger. Man kan hurtigt kaste et blik på de seneste emner, og det er interessant for mange såvel dem som kigger forbi hyppigt som dem der kigger forbi allerførste gang.
Oversigten over dagens besøgende ser jeg som en kombineret information og salgsparameter. Det er såmen ikke fordi jeg tror at folk bliver mere oplyst af at vide hvilke medlemmer der har været forbi i dag, men jeg syntes det viser at der er gang i forummet. Man kan se at det lever, og at 15-20% af medlemmerne kigger forbi i løbet af en dag.
Selvfølgelig kunne man nøjes med at skrive "I alt 70 medlemmer har besøgt forummet i dag", men her syntes jeg at det virker bedre at det er brugernavnene man ser. Mere synligt, mere troværdigt. Men det er ikke sikkert at jeg har ret.
Men i forvejen er det jo meget op til den enkelte bruger, hvor offentlig han/hun ønsker at være. Jeg tænker på, at det står jo enhver frit for at være helt anonym i forummet aligevel. Altså hvis man har et specielt genkendeligt navn, så undlade at bruge det som brugernavn. Evt. skjule sin email-adresse for de andre medlemmer, og nøjes med at bruge de nye personlige beskeder til andre brugere istedet. osv.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|