Hele beløbet hæves - leverer kun delvis!?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=47111
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 01:48
Emne: Hele beløbet hæves - leverer kun delvis!?
Skrevet af: meta
Emne: Hele beløbet hæves - leverer kun delvis!?
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 18:48
Hej
Jeg har på nettet bestilt 3 varer til en samlet pris af knapt 300,- incl 79,- kr i fragt - ved et dansk firma.
Efter 1½ måneds ventetid (varerne er ikke på lager) får jeg endelig en mail, at alle mine varer er afsendt. Stor er derfor min overraskelse, da pakken kun indeholder den mindste vare - til en værdi af under 30,- kr.
Endnu større øjne får jeg, da jeg kan se, at hele ordrebeløbet er hævet på min konto!
Har skrevet til firmaet, som hævder, at deres system ikke kan håndtere en delvis betaling af en delvis levering...!!
Men er deres fremgangsmåde overhovedet lovlig?
Og hvordan står jeg, hvis de (mod deres egen forventning - naturligvis) ikke kan levere de resterende varer? Ender jeg så med at betale mere end 100,- kr (incl fragt) for en vare, der har en værdi på knapt 30,- kr??
------------- + 70 positive handler!
|
Svar:
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 18:52
Vil lige tilføje, at den leverede vare, med lethed kunne være sendt i en kuvert til 5,50 i porto!!
|
Skrevet af: PSSO
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 22:35
Dette skulle vel ikke være dvdstrax.dk - de benytter nemlig sammme betalings "model"
------------- mvh PSSO
|
Skrevet af: Klausens
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 23:09
Coolshop.dk hæver kun når alle varer er leveret... Bestilte 2 spil, til en 800,- Det første kom efter 2 dage, og der sidste kom efter 2 uger, hvorefter de hævede det fulde beløb... Det burde det andet firma også gøre
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 23:14
meta skrev:
Vil lige tilføje, at den leverede vare, med lethed kunne være sendt i en kuvert til 5,50 i porto!! |
Firmaer foretrækker ofte pakker, fordi de kan spores (track & trace).
Der forsvinder så mange ting imellem butik og kunde, og er det sendt som brev er det bare "bad luck" for firmaet.
Udover tabet for butikken, så kan de heller ikke se om kunden rent faktisk har fået varen. Det er anderledes med pakker, hvor sporingen afslører hvor i systemet at den blev tabt (hvis den blev tabt).
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 15-September-2008 kl. 23:36
Kan tilføje at proshop også først hæver når alle varer er leveret.. så er det ikke mere undtagelsen i dit uheldige tilfælde?
Du skulle måske sætte navn på, bare så vi andre ved hvornår vi ikke bør handle hos dem. det er ikke forkert..
|
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 08:26
pendec skrev:
Kan tilføje at proshop også først hæver når alle varer er leveret.. så er det ikke mere undtagelsen i dit uheldige tilfælde?
Du skulle måske sætte navn på, bare så vi andre ved hvornår vi ikke bør handle hos dem. det er ikke forkert..
|
Det er netop Proshop, som jeg handlet med. Har dem mistænkt for at ville tørre mig gevaldigt! Ordren står som færdigbehandlet, men jeg har som sagt kun fået leveret for 28,- Følgesedlen er dog korrekt
|
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 08:40
meta skrev:
pendec skrev:
|
Det er netop Proshop, som jeg handlet med. Har dem mistænkt for at ville tørre mig gevaldigt! Ordren står som færdigbehandlet, men jeg har som sagt kun fået leveret for 28,- Følgesedlen er dog korrekt
|
Sjovt.. jeg mangler min ene vare og det er da 5 dage siden nu, og de har stadig ikke trukket for de "mange" penge de har sendt for.. Nå, men det er altså ikke tilfældet her, de har ikke trukket betaling..
I mit filfælde lå der også en seddel i den ene kasse at varen var i restordre? har du også set sådanne en? for måske har distributøren snydt proshop?
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 11:04
Tror nu godt du kan stole på Proshop. De får generelt god omtale, har selv handlet der et par gange uden problemer, har også brugt deres kundeservice, der virkede fint.
Eventuelt kan du få din bank til at tilbageføre betalingen, hvis du ikke stoler på Proshop. Men jeg ville ringe til kundeservice, de plejer at være ganske fornuftige at tale med.
|
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 15:02
Ups.
Nu laver Proshop lige præcis samme fejl for mig... de påstår hårdnakket at alle pakker er sendt og modtaget...
og eftersom de er deres distributør som sender for dem .. "tror de" at alt er leveret..
Proshop har ikke styr på deres logistik... Så derfor hæver de pengene.
De har lige bildt mig ind at alt er modtaget, så det viser tydeligt en fejl i deres distributions kæde..Så kan kun give dig ret.. Proshop er ikke bedre..
Fejl eller ikke fejl fra deres side.. det er proshop som har ansvaret..
Nu har jeg følgeseddel med "restordre" info på, så den skal de selv æde og måske lære af.
update, Proshop har erkendt problemet de har her, og de mener alle distibutører er informeret om de ikke må del levere.. så pakke registreres som sendt, det er jo så ikke sandt.
Nå.. men de har altså gjort præcis det samme og trukket penge før levering af alle varer.
|
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 18:13
thor-thor skrev:
Tror nu godt du kan stole på Proshop. De får generelt god omtale, har selv handlet der et par gange uden problemer, har også brugt deres kundeservice, der virkede fint.
Eventuelt kan du få din bank til at tilbageføre betalingen, hvis du ikke stoler på Proshop. Men jeg ville ringe til kundeservice, de plejer at være ganske fornuftige at tale med. |
Det er jo en rigtig dårlig løsning for mig, idet jeg så netop kommer af med over 100 kr for en vare, der reelt koster 28....!! Så jeg vælger at tro på, at de kan levere de resterende varer - men jeg har ikke tænkt mig at handle med dem igen - eller anbefale dem til andre! Synes det er en dårlig behandling man får
Har desuden kontakt med deres såkaldte "kundeservice" pr mail, men får bare en sludder for en sladder og de undlader at forholde sig til mine meget konkrete spørgsmål!
|
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 18:17
pendec skrev:
update, Proshop har erkendt problemet de har her, og de mener alle distibutører er informeret om de ikke må del levere.. så pakke registreres som sendt, det er jo så ikke sandt.
Nå.. men de har altså gjort præcis det samme og trukket penge før levering af alle varer. |
Står din ordre også som færdigbehandlet inde på deres side?
|
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 20:04
meta skrev:
pendec skrev:
Nå.. men de har altså gjort præcis det samme og trukket penge før levering af alle varer. |
Står din ordre også som færdigbehandlet inde på deres side?
|
ja.. jeg ringede og tog en snak med dem, hvor de først sagde alt var ok, så nævnte jeg følgeseddel som jeg havde, og så kunne han godt se at distributør havde et problem..
Han sagde de havde styr på det, og sagde "ja, du kan ikke følge din ordre, men ring og så skal vi nok checke op, hvis det varer for længe"
|
Skrevet den: 16-September-2008 kl. 20:22
Jeg har skrevet og bedt dem ændre status på min ordre - er spændt på hvad de skriver tilbage...
|
Skrevet den: 17-September-2008 kl. 15:09
meta skrev:
Jeg har skrevet og bedt dem ændre status på min ordre - er spændt på hvad de skriver tilbage... |
Det kunne (som ventet) ikke lade sig gøre Proshop er i mine øjne amatører!! Får så afgjort en ringe karakter på TrustPilot
|
Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 10:40
Hmm vis det er tilfældet så køber jeg da heller ikke mere hos dem, af computer ting, men hvad så med SHG dem ejer de jo også nu, er det lige så ringe der?
|
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 11:07
Proshop har skrevet til mig, at nu har de bedt deres lagerhoteller om ikke at sende delleverancer ud, da det ikke kan håndteres af deres system. Gad vist hvad de har gjort tidligere...? Kan da ikke passe, at det er et nyt problem for dem?
Nå, men jeg afventer stadig de resterende varer - og så er jeg færdig med Proshop - de har simpelthen håndteret denne handel for ringe IMO
|
Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 13:05
De sidste to gange jeg har haft handlet med Proshop, har der også været
problemer med forsendelser. Første gang sendte de ikke min vare fordi mit
telefonnummer ikke kunne matches til min adresse - så måtte jeg selv rykke
for det efter nogle dage. Anden gang lovede de afsendelse samme dag, men
pakken blev først sendt 3 dage senere.
For 5-6 år siden handlede jeg meget ved dem og da var der ingen
problemer - ved ikke hvad der er gået galt i mellemtiden.
------------- An a day...
|
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 13:11
DarkStar skrev:
De sidste to gange jeg har haft handlet med Proshop, har der også været problemer med forsendelser. Første gang sendte de ikke min vare fordi mit telefonnummer ikke kunne matches til min adresse - så måtte jeg selv rykke for det efter nogle dage. Anden gang lovede de afsendelse samme dag, men pakken blev først sendt 3 dage senere.
For 5-6 år siden handlede jeg meget ved dem og da var der ingen problemer - ved ikke hvad der er gået galt i mellemtiden. |
Ja, har selv prøvet det, da email blev ændre hos dem.. Så sendte de en mail om at JEG skulle ringe til dem vedr ordre.. De kunne sgu da løfte røret og ringe til kunden ligesom flere andre gør, når de skal sikre forsendelses stedet er det rigtige.. Men ikke forhale leveringen på sådanne grundlag er dårlig kunde service.
Og jeg fik samme historie omkring "del leverancer", som deres distributører var vel informeret om? jeg sagde så at det var de jo så ikke, når det alligevel skete.. Har pt idag stadig ikke modtaget min sidste "del leverance", så jeg har overvejet at annullere den og lade dem spilde tiden på at refundere pengene til mig.
|
Skrevet den: 23-September-2008 kl. 12:16
så er min del leverance kommet frem!
Så proshop har ikke svigtet kunden denne gang!
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 23-September-2008 kl. 22:47
Hej , jeg håber at jeg lige kan bruge denne tråd til mit spørgsmål...D17-9 bestilte jeg BD film for 1103kr hos dvdstrax , d 18-9 blev alle pengene så hævet men jeg har kun modtaget 1 film indtil nu , er det helt normal procedure eller hvad?...
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: edtwodth
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 02:17
Blander mig lige her :-)
Kan se at Proshop.dk er e-mærket. Måske er det en god idé at kontakte e-handelsfonden, der står bag e-mærket.
Det er jo, så vidt jeg husker, ikke lovligt iht. e-mærket og dansk lovgivning at trække pengene før varene er sendt?
Det kan jo i længden koste dem e-mærket?
Bare et lille forslag
Forsat go aften/nat
------------- http://www.twitter.com/edtwodth" rel="nofollow - Twitter: @edtwodth
|
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 10:18
hopgreve skrev:
Hej , jeg håber at jeg lige kan bruge denne tråd til mit spørgsmål...D17-9 bestilte jeg BD film for 1103kr hos dvdstrax , d 18-9 blev alle pengene så hævet men jeg har kun modtaget 1 film indtil nu , er det helt normal procedure eller hvad?...
MVH
|
Fimaet er ejet af norsk ejer, så her er det nok norsk lov som gælder, selvom hans produkt tilbydes i et dk domain. hmmm, måske er det også forkert så..
i Danmark går den nok ikke..
|
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 16:55
Hej pendec , tak for dit svar...dvdstrax ligger i fredrikshavn , men betalingen går til noget der hedder , payex finance AB NUF...., jeg troede egentlig også at når man bestilte hos et firma der hedder .dk så ville de først trække betalingen ved afsendelse...
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 17:13
hopgreve skrev:
Hej pendec , tak for dit svar...dvdstrax ligger i fredrikshavn , men betalingen går til noget der hedder , payex finance AB NUF...., jeg troede egentlig også at når man bestilte hos et firma der hedder .dk så ville de først trække betalingen ved afsendelse...
MVH
|
Læser du deres betingelser mener de såmænd også noget andet
Betalingskort. Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken dvdstrax.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra dvdstrax.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. VIGTIGT! På dit kontoudtog vil hævninger fra dvdstrax.dk stå som Cinemax AS.
så de skriver en ting og gør noget andet.. det er nok en 50/50 butik, 50% gode kunder og 50% sure kunder..
|
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 17:32
pendec skrev:
hopgreve skrev:
MVH
|
Læser du deres betingelser mener de såmænd også noget andet
Betalingskort. Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken dvdstrax.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.
Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra dvdstrax.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. VIGTIGT! På dit kontoudtog vil hævninger fra dvdstrax.dk stå som Cinemax AS.
så de skriver en ting og gør noget andet.. det er nok en 50/50 butik, 50% gode kunder og 50% sure kunder..
|
Hej pendec , ja de skriver åbenbart et og gør noget andet , jeg har lige spurgt flemming larsen og han siger at de har gjort sådan et par måneder...Bortset fra det har de vildt mange BD-film til en okay pris og det er rart at der også er kommende nyheder med release dato...
MVH
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 17:41
de skriver så også at pengene trækkes, når varerne sendes. og der er sendt en film, det er jo også en vare.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 17:43
flemming larsen skrev:
de skriver så også at pengene trækkes, når varerne sendes. og der er sendt en film, det er jo også en vare. |
Ja , men jeg synes at det er lidt rigeligt med 1103kr for SWAT , selvom det er en god film...
MVH
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 17:45
hopgreve skrev:
flemming larsen skrev:
de skriver så også at pengene trækkes, når varerne sendes. og der er sendt en film, det er jo også en vare. |
Ja , men jeg synes at det er lidt rigeligt med 1103kr for SWAT , selvom det er en god film...
MVH
|
så er det jo positivt, at de næste film er gratis.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 17:59
ha9953 skrev:
Blander mig lige her :-)
Kan se at Proshop.dk er e-mærket. Måske er det en god idé at kontakte e-handelsfonden, der står bag e-mærket.
Det er jo, så vidt jeg husker, ikke lovligt iht. e-mærket og dansk lovgivning at trække pengene før varene er sendt?
Det kan jo i længden koste dem e-mærket?
Bare et lille forslag
Forsat go aften/nat
|
Takker for forslaget!
Har netop skrevet til e-handelsfonden vedr min handel med proshop. Kan kun opfordre andre til at gøre det, hvis de har oplevet brud på e-handels reglerne
|
Skrevet den: 25-September-2008 kl. 16:40
Vedr dvdstrax , jeg har talt med min bank i dag , og de siger at det er ulovligt at dvdstrax hæver hele beløbet når de del-leverer , det må de IKKE...jeg vil prøve at sende dvdstrax en mail og spørge hvorfor at de gør sådan , dette indlæg skal ikke forstås negativt om dvdstrax , da jeg synes at det virker som et godt sted at handle , har da også lige fået en mail fra dem i dag vedr de næste 2 film jeg bla mangler.....Jeg synes bare også at det burde være sådan at hvis man bestiller en del film og nogle fex først har release om flere måneder , at så er det rimeligt at der kun bliver trukket det beløb der modsvarer de film de sender....
MVH
|
Skrevet den: 26-September-2008 kl. 16:46
Hej , jeg har i dag fået svar på min mail til dvdstrax , og de skriver at de har problemer med del-betalinger i øjeblikket , men i løbet af oktober vil det blive lavet om så hvis man bestiller flere film , og nogle er i rest ordre , så vil det beløb kun blive trukket tilsvarende den vare der er blevet sendt... så alt i alt god service og hurtigt svar fra dvdstrax...
MVH
|
|