Print side | Luk vindue

Philips MCI 500 og DR-Netradio

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Distribution og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Trådløs, WiFi, modulator mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=47341
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 10:30

Emne: Philips MCI 500 og DR-Netradio
Skrevet af: Zytnia
Emne: Philips MCI 500 og DR-Netradio
Skrevet den: 20-September-2008 kl. 17:06

Mit nye anlæg, en Philips MCI 500 fungerer ellers perfekt. Der er "bare" det problem at DR-Netradio tilsyneladende ikke kan modtages.

På min Philips Club login står:
På grund af d,e mange forskellige måder tjenesterne tilbydes, er det ikke sikkert at alt indhold (URL'er) kan afspilles på din Streamium-enhed, selvom formatet (f.eks. MP3, WMA) understøttes.

Kan det mon virkelig være rigtigt at DR-Netradio ikke kan modtages?

mvh Henning

Svar:
Skrevet af: Zytnia
Skrevet den: 22-September-2008 kl. 20:59
Problemet er løst. Der er tilsyneladende Linux-linket der skal anvendes

Skrevet af: otto
Skrevet den: 06-Januar-2009 kl. 17:07

Hej Henning

Jeg har selv samme problem.

Jeg går ud fra at du mener, at alle DR's radiostationer skal tilføjes manuelt under "mine medier" på streamuim management hjemmesiden.?

På DR's hjemmeside er oversigten over direkte links her: http://www.dr.dk/netradio/afspillere.asp - http://www.dr.dk/netradio/afspillere.asp

Linux linket er fx for P3: mms://wmscr1.dr.dk/e02ch03m

Det virker ikke for mig.

Hvordan finder du det link, som virker?

Skrevet af: mhårhus
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 08:39

Jeg har også lige fået MCI 500, og er meget skuffet over at det ikke er muligt at modtage DRs kanaler.

Er der nogen der har hørt noget om hvornår Phillips forventer at løse problemet.

Skrevet af: HenrikH
Skrevet den: 28-April-2009 kl. 17:58

Hvordan spiller anlægget?

Jeg overvejer at købe et sådan anlæg, men er lidt usikker på lydkvaliteten. Jeg vil erstatte højttalerne med et ældre Dantax SUB 2000 subwoofer sæt, som jeg bruger i dag til mit nuværende anlæg.

Men er det muligt - eller er sættet afstemt til de medfølgende højttalere.

Andre erfaringer med Philips modtages også gerne.

I So Ein Ding var der også noget med problemer med at finde disc-label til grafikken (kun muligt på rippede CD) er der nyt om det?

-------------
mvh

Henrik

Skrevet den: 30-April-2009 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Hvordan spiller anlægget?

Jeg overvejer at købe et sådan anlæg, men er lidt usikker på lydkvaliteten. Jeg vil erstatte højttalerne med et ældre Dantax SUB 2000 subwoofer sæt, som jeg bruger i dag til mit nuværende anlæg.

Men er det muligt - eller er sættet afstemt til de medfølgende højttalere.

Andre erfaringer med Philips modtages også gerne.

I So Ein Ding var der også noget med problemer med at finde disc-label til grafikken (kun muligt på rippede CD) er der nyt om det?

Jeg synes anægget spiller rigtig godt, når der tages i betragtning at der er tale om et minianlæg.

Højttalerne er tilsluttede via nogle specielle stik, jeg ved ikke om man kan købe disse stik, har aldrig set den slag før, ellers må man jo klippe af og samle kablerne, med risiko for at det kan forringe lydkvaliteten lidt.

Det er fortsat sådan at album coveret kun vises når der afspilles musik fra Harddisken.

Og så er der jo problemet med DRs netradio, jeg har fået følgende svar fra Phillips:

Hej ,

Takk for ditt mail.
Jeg er helt med vedrende situationen med MCi500H og Philips Wireless Music Centers i Denmark vedrende brug til at hør DR.
Jeg sender videre din feedback til den Philips branch der arbejder på Streamium Wireless Music Centers.

Med venlig hilsen,

Nicky Hung
Philips Support

<p><b>-----Original Message-----</b><br><pre>
Hej Nicky

Så bør I vel stoppe med at sælge jeres streamium produkter i Danmark, eller i det mindste sikre jer at forhandlerne angiver at netradiodelen ikke fungerer til de vigtigste stationer.

Jeg tror at så godt som alle som køber i Danmark, forventer at kunne høre DRs stationer.

Det er jo ikke bare en tilfældig lille radiostation der ikke kan afspilles!!!

Jeg har iøvrigt læst mig til at DRs programmer virker med NP2900, så er det ikke bare at kopiere noget software derfra.

Jeg er på alle andre områder tilfreds med mit anlæg, jeg vil derfor foretrække at I får løst problemet.

Kunne det eventuelt ske i et samarbejde med DR.

> >
> Hej ,
>
> Takk for ditt e-mail vedrende opsil af DR med MCI500H.
> Philips dev har ikke informert os om hvornår vi kommer at få en opgradering som giver opdateret understødelse til DR.
> Det er sa att MCi500H understøder MP3 og WMA, men DR sender ud en strøm i et ikke standard WMA VBR multibitrate format og jeg tror ikke vi kan garantere at det kommer at fungere med MCI500Hs hardware. Vi arbejder på att give mange tjenester men kan ikke garantere at alle internet radio bruger et standard system som passer vores enheder. Du har lide købt din produkt 04/24/2009 och du vil bruge den til at høre DR, jeg rekommenderer at du returnerer produkten til forhandleren på grund af inkompatibilitet med DR netradio. Vi vil at du skal være tilfreds med dine hi-fi enheder!
>
> Med venlig hilsen,
>
> Nicky Hung
> Philips Support
>

Skrevet den: 01-Maj-2009 kl. 22:44

Nogen der ved om man ville kunne streame ANR guld og ANR hitFM med anlægget?

Om ikke andet kan man vel bare tage det ned på FM delen. Vidste faktisk ikke der var FM modtager på den også - positiv overraskelse

-------------
mvh

Henrik

Skrevet den: 12-Maj-2009 kl. 22:04

Mhårhus er dit problem ikke løst med den nye opdatering ver. 2.11 ?

Der er kommet en opdering, der netop adresserer det med at de ikke kan spille alle netstationer.

Nogen der i øvrigt vil bidrage med info om lydkvaliteten. Overvejer stadig køb, men er usikker på lyden.

Hvor kan det ses/høres. Har ikke kunnet finde det her i Aalborg (prøvet Expert, Fona, Elgiganten, Bilka mv. uden held til at finde det).

-------------
mvh

Henrik

Skrevet den: 29-Maj-2009 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Mhårhus er dit problem ikke løst med den nye opdatering ver. 2.11 ?

Der er kommet en opdering, der netop adresserer det med at de ikke kan spille alle netstationer.

Nogen der i øvrigt vil bidrage med info om lydkvaliteten. Overvejer stadig køb, men er usikker på lyden.

Hvor kan det ses/høres. Har ikke kunnet finde det her i Aalborg (prøvet Expert, Fona, Elgiganten, Bilka mv. uden held til at finde det).

Nej, det er fortsat ikke muligt at afspille DRs netradioer.

Med hensyn til lydkvalitet, kan du eventuelt læse lidt på streamiumcafe.com.

Jeg er tilfreds med lydkvaliteten.

Print side | Luk vindue