Print side | Luk vindue

Hjælp til at få Harmony 785 optimeret

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=47544
Udskrevet den: 04-Maj-2025 kl. 00:04

Emne: Hjælp til at få Harmony 785 optimeret
Skrevet af: Maggerholm
Emne: Hjælp til at få Harmony 785 optimeret
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 11:56
Jeg spurgte igår i en anden tråd, men fornemmer, at det er dumt, at genbruge en tråd, hvor der i overskriften står [Problem løst!], så derfor tillader jeg mig at oprette mit eget emne.

Der er også kommet lidt flere problematikker til siden.

Første problem er stadig det samme:

Hvordan jeg får tilføjet nogle flere "genvejs-kommandoer" (vist kaldet "discrete commands").

Med dette mener jeg, at der i databasen af kommandoer fx er en funktion der hedder "HDMI3", altså så man direkte kan switche til HDMI 3 indgangen.

Dette kan man jo ikke lige via den originale remote.
Her skal man vælge "AV", og vælge en en menu.
Hvor kommer disse "genvejs-kommandoer" fra, og hvordan kan jeg selv tilføje nye?
(Det er jo ikke lige muligt at overføre det fra den originale remote, når der ikke er en knap til funktionen).

Mit problem er, at der er "genvejs-kommandoer" til HDMI1, 2 og 3, og AV1, 2 og 3 (den sidste er frontindgangen).
Ligeledes er der en genvej til "PC", men der mangler en til Component indgangen.

Hvordan får jeg denne med?

Næste problem:

Jeg har en Onkyo TX-NR905, og denne har et netværksstik, og kan derfor streame musik fra min PC.

Når dette skal styres, skal man vælge "Net/USB" på den originale remote (som også kan programmeres til at styre flere ting, og dette svarer vel så til at den er programmeret til atstyre "Net/USB").
Den skifter altså karakter, så fx de almindelige receiver funktioner ikke kan styres, når man har valgt "Net/USB".

Selve "device'en" 905 har en frygtelig masse funktioner, som giver en masse "undersider" på skærmen.

Jeg vil derfor gerne oprette en aktivitet, hvor Harmonyen, tænder for receiver, og vælger "Net/USB input, og derefter indeholder de koder der skal til for at styre dette.

Koderne er tilstede, men jeg kan ikke komme til at vælge en aktivitet, der hedder "Lyt til Musik-fil", da softwaren siger jeg ikke har noget udstyr der kan afspille musikfiler.

Hvordan kommer jeg videre?
Er jeg nødt til at "snyde" og blot oprette "Lyt til CD" og alligevel vælge "Net/USB input, og selv tildele Harmonyen de rette koder?

Hvad skal der til for at fortælle Harmony softwaren, at jeg har nogle enheder med streaming mulighed (Har også en Xbox, der jo kan være extender for min mediacenter PC (PC'en er dog ikke tilføjet mine enheder, er det det der er galt?)

Og til sidst et lille ekstra spørgsmål:
Der kommer jo nogle "defaul ikoner" på Harmonyen, alt efter hvilken aktivitet man oprettet (Popcorn ved "Se DVD"), Filmrulle ved "Se Laserdisc", som jeg har brugt til min HD DVD aktivitet).

Kan man udskifte disse ikoner?
I så fald hvordan, og er der allerede ikoner at vælge imellem, eller kan man tilføje flere?.

Mvh Michael

p.s. Ja det blev langt, beklager.

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite

Svar:
Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Næste problem:

Jeg har en Onkyo TX-NR905, og denne har et netværksstik, og kan derfor streame musik fra min PC.

Når dette skal styres, skal man vælge "Net/USB" på den originale remote (som også kan programmeres til at styre flere ting, og dette svarer vel så til at den er programmeret til atstyre "Net/USB").
Den skifter altså karakter, så fx de almindelige receiver funktioner ikke kan styres, når man har valgt "Net/USB".

Selve "device'en" 905 har en frygtelig masse funktioner, som giver en masse "undersider" på skærmen.

Jeg vil derfor gerne oprette en aktivitet, hvor Harmonyen, tænder for receiver, og vælger "Net/USB input, og derefter indeholder de koder der skal til for at styre dette.

Koderne er tilstede, men jeg kan ikke komme til at vælge en aktivitet, der hedder "Lyt til Musik-fil", da softwaren siger jeg ikke har noget udstyr der kan afspille musikfiler.

Hvordan kommer jeg videre?
Er jeg nødt til at "snyde" og blot oprette "Lyt til CD" og alligevel vælge "Net/USB input, og selv tildele Harmonyen de rette koder?

Hvad skal der til for at fortælle Harmony softwaren, at jeg har nogle enheder med streaming mulighed (Har også en Xbox, der jo kan være extender for min mediacenter PC (PC'en er dog ikke tilføjet mine enheder,

Løsning:

Nå dette problem blev løst ved at tilføje denne komponent: Musikafspiller->Digital Musikserver->Microsoft->Windows Media Player.

Med denne kunne jeg oprette en "Lyt til musik-aktivitet", der indeholdt min 905'er og Media Player, og blot lade Harmonyen indeholde de koder til 905'eren, der skulle bruges til "Net/USB" funktionen.

Men jeg synes Harmony softwaren er tung at danse med.
Den er til tider meget ukonsistent, og det kan være svært lige at gennemskue, hvad man kan i givne tilfælde, og hvor man i så fald skal finde funktionerne.

Fik desuden at vide, at der var en opdatering af min DVD afspiller, og at jeg ved at tilføje den, ikek ville miste den gamle konfiguration, men blot vilel få tilføjet den nye, og den så ville overtage den gamles plads i aktiviteterne.
Det klarede den også smertefrit, men mine tilpassede knapper var ikke på den nye DVD afspiller.
Dem skulle jeg selv konfigurere og flytte rundt på på ny.
Hvad var så nyt?
"Tilbage/Previous" koden var forsvundet og afløst af "Afslut/Exit".

Det var meget konfigurering på ny for reelt ingen ændring.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite

Print side | Luk vindue