Print side | Luk vindue

HIFIK’s arrogance

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=47554
Udskrevet den: 16-Maj-2024 kl. 23:18


Emne: HIFIK’s arrogance
Skrevet af: rigo
Emne: HIFIK’s arrogance
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 15:27

Var netiop nede i HIFIK i Lyngby hvor de har en lille udstilling med demo udstyr de har sat til salg.
Blandt andet en Sonos ZP100. Den er ganske grim, da den er sort på begge sidder, og umiddelbart kunne jeg ikke få dette af ved at gnuppe på det. Jeg tror den har været skubbet op af noget, der har misfarvet den. PÅ den ene side er der en meget stor og dyb ridse i plastiken, og generelt er den meget nusset og grim.

Jeg spurgte til prisen og fik af vide af den ville koste 3500(!!!), og "det er jo billigt dan den har kostet 3999 normalt".

Og så er det kæden hopper af for mig. Det er en udgået model, og så er meget medtaget. Ridsen kan ikke fjernes, og jeg tvivler på at det sorte på siderne kan komme af.
Jeg ved det er et unikt produkt, som de (desværre) er ene forhandler på, men prisen er sgu' latterlig




Svar:
Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Var netiop nede i HIFIK i Lyngby hvor de har en lille udstilling med demo udstyr de har sat til salg.
Blandt andet en Sonos ZP100. Den er ganske grim, da den er sort på begge sidder, og umiddelbart kunne jeg ikke få dette af ved at gnuppe på det. Jeg tror den har været skubbet op af noget, der har misfarvet den. PÅ den ene side er der en meget stor og dyb ridse i plastiken, og generelt er den meget nusset og grim.

Jeg spurgte til prisen og fik af vide af den ville koste 3500(!!!), og "det er jo billigt dan den har kostet 3999 normalt".

Og så er det kæden hopper af for mig. Det er en udgået model, og så er meget medtaget. Ridsen kan ikke fjernes, og jeg tvivler på at det sorte på siderne kan komme af.
Jeg ved det er et unikt produkt, som de (desværre) er ene forhandler på, men prisen er sgu' latterlig

 

Det står dig jo frit for at købe eller lade være.

 



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 15:41

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg spurgte til prisen og fik af vide af den ville koste 3500(!!!), og "det er jo billigt dan den har kostet 3999 normalt".

Og så er det kæden hopper af for mig. Det er en udgået model, og så er meget medtaget. Ridsen kan ikke fjernes, og jeg tvivler på at det sorte på siderne kan komme af. Jeg ved det er et unikt produkt, som de (desværre) er ene forhandler på, men prisen er sgu' latterlig

Jeg kan ikke blive forarget over den slags

Det må jo være op til dem, hvad de gerne vil sælge demo varer til, og op til dig hvad du gerne vil give. Kan i blive enige, så er der en handel. Kan i ikke blive enige, så er der ingen handel.

Men at blive forarget over, at de ikke vil sælge til det du gerne vil give, kan jeg nu ikke se nogen grund til. Det står dig jo frit for ikke at købe den.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: musicus
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg spurgte til prisen og fik af vide af den ville koste 3500(!!!), og "det er jo billigt dan den har kostet 3999 normalt".

Efter at du havde spurgt til prisen, og fået vide at det var smadderbilligt, prøvede du så ikke at sige?: "Nej, det synes jeg altså ikke skidtet er værd. Se lige engang hér: Ridser og sorte streger over det hele. Jeg vil allerhøjest gi' ......." Nogen gange kan det faktisk godt svare sig at prøve at tinge om prisen.



-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Var netiop nede i HIFIK i Lyngby hvor de har en lille udstilling med demo udstyr de har sat til salg.
Blandt andet en Sonos ZP100. Den er ganske grim, da den er sort på begge sidder, og umiddelbart kunne jeg ikke få dette af ved at gnuppe på det. Jeg tror den har været skubbet op af noget, der har misfarvet den. PÅ den ene side er der en meget stor og dyb ridse i plastiken, og generelt er den meget nusset og grim.

Jeg spurgte til prisen og fik af vide af den ville koste 3500(!!!), og "det er jo billigt dan den har kostet 3999 normalt".

Og så er det kæden hopper af for mig. Det er en udgået model, og så er meget medtaget. Ridsen kan ikke fjernes, og jeg tvivler på at det sorte på siderne kan komme af.
Jeg ved det er et unikt produkt, som de (desværre) er ene forhandler på, men prisen er sgu' latterlig

 

Det står dig jo frit for at købe eller lade være.

 

Det siger du ikke...



Skrevet af: rigo
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg spurgte til prisen og fik af vide af den ville koste 3500(!!!), og "det er jo billigt dan den har kostet 3999 normalt".

Og så er det kæden hopper af for mig. Det er en udgået model, og så er meget medtaget. Ridsen kan ikke fjernes, og jeg tvivler på at det sorte på siderne kan komme af. Jeg ved det er et unikt produkt, som de (desværre) er ene forhandler på, men prisen er sgu' latterlig

Jeg kan ikke blive forarget over den slags

Det må jo være op til dem, hvad de gerne vil sælge demo varer til, og op til dig hvad du gerne vil give. Kan i blive enige, så er der en handel. Kan i ikke blive enige, så er der ingen handel.

Men at blive forarget over, at de ikke vil sælge til det du gerne vil give, kan jeg nu ikke se nogen grund til. Det står dig jo frit for ikke at købe den.

  /Lars



Skrevet af: rigo
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Jeg spurgte til prisen og fik af vide af den ville koste 3500(!!!), og "det er jo billigt dan den har kostet 3999 normalt".

Efter at du havde spurgt til prisen, og fået vide at det var smadderbilligt, prøvede du så ikke at sige?: "Nej, det synes jeg altså ikke skidtet er værd. Se lige engang hér: Ridser og sorte streger over det hele. Jeg vil allerhøjest gi' ......." Nogen gange kan det faktisk godt svare sig at prøve at tinge om prisen.

Det gik desværre ikke, og det er her jeg ikke helt forstå det. Hvorfor ikke lade mig handle om den? Men nej det var udelukket, for det var jo "billigt"

Point taken med at jeg bare kan lade være med at købe, men i skulle se den. Den er godt nok i ringe stand.



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 16:18
Det er jo tale om en meget bruget vare, så en pris nedsættel på over 50%
ville værre på sin plads, ikke ?


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 16:20

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er jo tale om en meget bruget vare, så en pris nedsættel på over 50%
ville værre på sin plads, ikke ?

Det synes jeg faktisk. Udgået produkt og meget grim stand.



Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 16:25
Hehe, måske skulle forslået en kasse øl for den


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 24-September-2008 kl. 16:28

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hehe, måske skulle forslået en kasse øl for den

He he...ja ja.

Min overskrift er nok skrevet i affekt, men jeg synes blot at det er en mærkelig holdning at give 10% på noget så grim.

Men det er nok blot menning, men jeg kan se at der er nogle i denne tråd, der gerne vil give 3500



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 25-September-2008 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Min overskrift er nok skrevet i affekt, men jeg synes blot at det er en mærkelig holdning at give 10% på noget så grim.

Men det er nok blot menning, men jeg kan se at der er nogle i denne tråd, der gerne vil give 3500

Det er ikke sikkert at de vil det, men derfor kan der godt være NOGEN der vil, og hvorfor skulle de så sælge den for mindre? Eller måske et bedre argument: Hvis de sælger demo'en til dig, så skal de bare pakke en ny demo op, så dén kan blive nusset og så skal der også gives rabat på dén. Så kan det være en bedre forretning at lade den stå, så de i det mindste kun skal give rabat én gang - hvilket de så gør når produktet udgår. 



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 25-September-2008 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Min overskrift er nok skrevet i affekt, men jeg synes blot at det er en mærkelig holdning at give 10% på noget så grim.

Men det er nok blot menning, men jeg kan se at der er nogle i denne tråd, der gerne vil give 3500

Det er ikke sikkert at de vil det, men derfor kan der godt være NOGEN der vil, og hvorfor skulle de så sælge den for mindre? Eller måske et bedre argument: Hvis de sælger demo'en til dig, så skal de bare pakke en ny demo op, så dén kan blive nusset og så skal der også gives rabat på dén. Så kan det være en bedre forretning at lade den stå, så de i det mindste kun skal give rabat én gang - hvilket de så gør når produktet udgår. 

Det er jo et udgået produkt(!!!)

De skal altså bare af med den. De har da ingen interese i at have den stående i butikken forlænge. Det er vel alt andet lige dårligt købmandsskab.
Det er korrekt at de bare kan have den stående til en slår til, men det er vel lige så godt købmandsskab at handle om prisen med en, der viser interesse. De kan jo selv se at den er så slidt at de ikke kan få prisen, og når de har besluttet at sælge den skal den vel bare ud af døren.



Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 25-September-2008 kl. 12:57

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Det er jo et udgået produkt(!!!)

De skal altså bare af med den. De har da ingen interese i at have den stående i butikken forlænge. Det er vel alt andet lige dårligt købmandsskab.
Det er korrekt at de bare kan have den stående til en slår til, men det er vel lige så godt købmandsskab at handle om prisen med en, der viser interesse. De kan jo selv se at den er så slidt at de ikke kan få prisen, og når de har besluttet at sælge den skal den vel bare ud af døren.

Jeg fatter simpelthen ikke, du er blevet så irriteret over dette mislykkede køb.

Den der har grisen bestemmer prisen (ih, hvor det rimer). Om der så findes en køber er jo mere sælgers problem.

Personligt ville jeg nu ikke købe noget der er så grimt, som du beskriver, men det er en anden sag. Vi er jo så forskellige.



-------------
/ Jørgen


Skrevet af: rigo
Skrevet den: 25-September-2008 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Det er jo et udgået produkt(!!!)

De skal altså bare af med den. De har da ingen interese i at have den stående i butikken forlænge. Det er vel alt andet lige dårligt købmandsskab.
Det er korrekt at de bare kan have den stående til en slår til, men det er vel lige så godt købmandsskab at handle om prisen med en, der viser interesse. De kan jo selv se at den er så slidt at de ikke kan få prisen, og når de har besluttet at sælge den skal den vel bare ud af døren.

Jeg fatter simpelthen ikke, du er blevet så irriteret over dette mislykkede køb.

Den der har grisen bestemmer prisen (ih, hvor det rimer). Om der så findes en køber er jo mere sælgers problem.

Personligt ville jeg nu ikke købe noget der er så grimt, som du beskriver, men det er en anden sag. Vi er jo så forskellige.

Jeg hidser mig ikke op (men det er måske svært at se )

Man skulle nok bare have oplevet "sælger" attitude da jeg spurgte til om der kunne handles om prisen. Det var tæt på majestæt fornærmelse

Anyways...jeg lader den ligge.

 



Skrevet af: fredtoft
Skrevet den: 25-September-2008 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af rigo rigo skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er jo tale om en meget bruget vare, så en pris nedsættel på over 50%
ville værre på sin plads, ikke ?

Det synes jeg faktisk. Udgået produkt og meget grim stand.

Nu ved jeg ikke hvor du skal bruge den henne, men pointen med ZP100 er jo netop at du kan placere den så den ikke er synlig. Du skal jo ikke betjene den på kabinettet.

Begge mine ZP100 står helt gemt væk, så i hvert fald hos mig gør udseendet ingen forskel.



-------------
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
http://www.av-blog.dk/ - AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede



Print side | Luk vindue