Print side | Luk vindue

garanti/reklamtion ved tysk import -onkyo

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=47686
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 01:44


Emne: garanti/reklamtion ved tysk import -onkyo
Skrevet af: Think-T-wice
Emne: garanti/reklamtion ved tysk import -onkyo
Skrevet den: 26-September-2008 kl. 22:44
I forbindelse med at jeg kigger lidt efter reciever på nettet, har jeg set at flere herinde har handlet hos tyske Mediaran.de.

Jeg har skrevet til dem hvordan de forholder sig ved reklamtion/updates osv.. De henviser til at jeg skal rette henvendelse til Onkyo.dk for evt udbedring.

Dette forstår jeg ikke, troede ikke de ville røre import med en ildtang?

Er der nogen som bidrage med info vedr dette?

Dialog fra mail:

spørgsmål fra mig:Hvilken garanti er der tilknyttet?
svar: warrantytime is 2 years.

spørgsmål fra mig: Hvem betaler fragt i tilfælde af jeg skal  sendt til rep og retur ved evt defekt
svar: contact onkyo denmark. i think you can handle your warranty with them

spørgsmål fra mig: Bliver min vare samlet op af evt ups for transport til rep?
svar: no, you have to send/bring it to an onkyo repair service

spørgsmål fra mig: hvordan med software update, klare i den
svar: also contact onkyo denmark


Teksten er tilpasset lidt, men det lyder da som en mærkelig garanti, eller sagt på anden vis, man er fuc.... hvis der sker noget eller?

Kan nogen afklare reglerne for dette?

På forhånd tak



-------------
Mvh

Think-T-wice



Svar:
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 27-September-2008 kl. 12:25
"contact onkyo denmark. i think you can handle your warranty with them"

Lyder betryggende


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 27-September-2008 kl. 12:47

Oprindeligt skrevet af Think-T-wice Think-T-wice skrev:



Jeg har skrevet til dem hvordan de forholder sig ved reklamtion/updates osv.. De henviser til at jeg skal rette henvendelse til Onkyo.dk for evt udbedring.

Du vil IKKE kunne få service eller updates igennem den danske importør, på noget som helst andet end dét der er købt igennem dem. Så køber du i Tyskland, skal du selv håndtere transport frem og tilbage i tilfælde af rep.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 27-September-2008 kl. 13:18

Oprindeligt skrevet af Think-T-wice Think-T-wice skrev:

Jeg har skrevet til dem hvordan de forholder sig ved reklamtion/updates osv.. De henviser til at jeg skal rette henvendelse til Onkyo.dk for evt udbedring.

Dette forstår jeg ikke, troede ikke de ville røre import med en ildtang?

Der findes ikke noget Onkyo.dk, og der er derfor ingen officiel dansk service-afdeling for Onkyo i Danmark.

Der er derimod en importør, som yder en god service, men selvfølgelig kun på produkter som de selv har solgt og tjent på. Hvis de skulle reparere produkter købt i udlandet, skulle de betale det af egen lomme, og det hænger jo ikke sammen.

Det er iøvrigt altid forhandleren der er ansvarlig for reklamationer, uanset hvilke aftaler de måtte have med "baglandet". Det er det samme i hele EU, så den tyske forhandler her må have misforstået noget helt basalt. Det er dem der skal sørge for reparationen, og du skal sende varen ned til dem.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 27-September-2008 kl. 14:06

Du kan læse lidt om dine rettigheder på http://www.forbrugereuropa.dk - www.forbrugereuropa.dk

 



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: Think-T-wice
Skrevet den: 28-September-2008 kl. 08:22
Hej alle

Tak for jeres indput, hvilket bekræftede min egen konklusion.

Jeg kan dog ikke forstår, hvorfor man ikke få gratis Onkyo service, f.eks ved fejl og opdateringer, uanset hvor man har handlet, da andre selskaber jo blot giver regning videre til producent.
F.eks Nokia,,

Men jeg tror ikke den sælger er helt med på den, det fremgår jo af svar.

Tror sku at hvis jeg skal handle at det bliver igennem Dk forhandler.. intet bøvl.



-------------
Mvh

Think-T-wice


Skrevet af: bulk
Skrevet den: 28-September-2008 kl. 09:33

Oprindeligt skrevet af Think-T-wice Think-T-wice skrev:

Hej alle

Tak for jeres indput, hvilket bekræftede min egen konklusion.

Jeg kan dog ikke forstår, hvorfor man ikke få gratis Onkyo service, f.eks ved fejl og opdateringer, uanset hvor man har handlet, da andre selskaber jo blot giver regning videre til producent.
F.eks Nokia,,

Men jeg tror ikke den sælger er helt med på den, det fremgår jo af svar.

Tror sku at hvis jeg skal handle at det bliver igennem Dk forhandler.. intet bøvl.

Da jeg købte min Onkyo 805 ringet jeg osse og forhørte hvordan og hvorledes med garanti.  Jeg fik af vide jeg skulle sende den direkte til Onkyo i tyskland!. 

Det ville jeg ikke have noget problem med, da det jo ikke tager mere end en dag mere at sende til tyskland, de 300-500kr det sikkert koster er stadig givet godt ud. 

Da købet fra tyskland jo gjorde man fik den 3500-4000 kr billigere derfra.  Så jeg har intet problem hvis uheldet skulle være ude en dag, med at sku sende den derned.     




Print side | Luk vindue