Print side | Luk vindue

Aspect spm til Pioneer DVD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=47735
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 03:23

Emne: Aspect spm til Pioneer DVD
Skrevet af: je79ayps
Emne: Aspect spm til Pioneer DVD
Skrevet den: 28-September-2008 kl. 10:20

Hej!

Ved et tilfælde fandt jeg ud af, at jeg kunne indstille min Pioneer DV-370 til forskellige aspects. Den stod på 4:3 (letter box), og jeg havde godt syntes der var meget sort bjælke på mit Panasonic 42PZ80.

Nu har jeg ændret til 16:9 (wide) og bjælkerne er blevet meget mindre og der er kommet mere billede.

Umiddelbart synes jeg, at det stadig er det samme billede der bliver vist - der er altså ikke cuttet noget af i højde eller siderne så vidt jeg kan se. Jeg synes heller ikke folk er blevet "længere" i hovederne med 16:9 indstillingen.

Så jeg vil egentlig bare gerne have bekræftet at det er 16:9 jeg skal benytte?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-September-2008 kl. 10:50

Ja, selvfølgelig er det da den du skal bruge, ellers passer den jo ikke til TVet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: je79ayps
Skrevet den: 28-September-2008 kl. 11:24
Tak.

Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 28-September-2008 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af je79ayps je79ayps skrev:

Hej!

Ved et tilfælde fandt jeg ud af, at jeg kunne indstille min Pioneer DV-370 til forskellige aspects. Den stod på 4:3 (letter box), og jeg havde godt syntes der var meget sort bjælke på mit Panasonic 42PZ80.

Nu har jeg ændret til 16:9 (wide) og bjælkerne er blevet meget mindre og der er kommet mere billede.

Umiddelbart synes jeg, at det stadig er det samme billede der bliver vist - der er altså ikke cuttet noget af i højde eller siderne så vidt jeg kan se. Jeg synes heller ikke folk er blevet "længere" i hovederne med 16:9 indstillingen.

Så jeg vil egentlig bare gerne have bekræftet at det er 16:9 jeg skal benytte?

Læs evt. artiklen om http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1871&zoneid=3 - Film på TV  , som også omhandler 16:9 tv.

Print side | Luk vindue