Print side | Luk vindue

Projektor og lærred

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=47781
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 21:11

Emne: Projektor og lærred
Skrevet af: Ole N.
Emne: Projektor og lærred
Skrevet den: 29-September-2008 kl. 12:21

Hej med Jer.

Jeg overvejer kraftig en projektor og et lærred. når vi ser film.

Hvad skal jeg vælge ? Hvad skal jeg være opmærksom på ??

Er der kvalitetsforskel på lærreder ??

Hvordan med lydudgang på en projektor ??

Vi ser primært DVD-film, men ikke umuligt, at vi konvertere til Blueray snart.

Håber I kundige folk på Recordere vil hjælpe.......

-------------
Ole Nielsen

System Audio SA2000, Sony KD65XE70, B&W MM-1, WD live og PS4, Infocos X10, 135" lærred, Denon AVR1603, humax bxr-hd+2, CV sub.

Svar:
Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 29-September-2008 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Ole N. Ole N. skrev:

Vi ser primært DVD-film, men ikke umuligt, at vi konvertere til Blueray snart.

Dine spørgsmål er ofte oppe at vende. Du kan starte med at kigge på http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68070 - denne tråd på Hifi4All.

Men uden at kende dit budget, er det svært at vejlede.

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 29-September-2008 kl. 12:34

Du skal starte med at specificere et budget... Det kan groft sagt blive så godt som du har råd til, der er reelt ikke noget loft.

Meget. Men det behøver ikke være dyrt, hvis man vælger rigtigt. Det er mindst lige så meget et spørgsmål om at vælge det rigtige lærred til opgaven. Priserne afhænger dog ikke kun af selve dugens kvalitet, men også af udformningen (fastramme, manuel rulle, motor, tab-tension, indbygning i loft, automatiseret styring, motoriseret afmaskning... Det er en endeløs liste)

Det har du ikke noget at bruge til, lyden skal slet ikke derop!

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 29-September-2008 kl. 12:38

Lyden nåh nej - hvor er jeg dum

Jamen budget siger 4000-6000.

-------------
Ole Nielsen

System Audio SA2000, Sony KD65XE70, B&W MM-1, WD live og PS4, Infocos X10, 135" lærred, Denon AVR1603, humax bxr-hd+2, CV sub.

Skrevet den: 29-September-2008 kl. 12:47

Jamen budget siger 4000-6000.

Det får du næppe en brugbar løsning for.

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 29-September-2008 kl. 13:00

Okay - lærred ScreenUp 50011 105.9" 16:9 til 1545,- - projektor Acer H5350 til 4099,-

Nogle meninger om den sammensætning ??

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 29-September-2008 kl. 13:03
Jeg går ud fra alle projektorere kan levere 16:9, eller ...... ??

-------------
Ole Nielsen

Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 29-September-2008 kl. 13:38

ikke alle kan levere 16:9 nogle kører stadig 4:3, men det er vist efterhånden de projektorer, der primært er dataprojektorer.

til under 6000 får du næppe en løsning du vil sætte meget pris på, måske hvis du har særskilt budget til lærred..

Skrevet den: 29-September-2008 kl. 13:50

Okay - er nød til at spørge lidt ind her. (er lidt hi-fi rookie)

Projektor i Bilka 2000,- Acer - hvad er det den IKKE kan til mit behov ????

Eller for den sags skyld denne: http://www.pixmania.com/dk/dk/742898/art/acer/videoprojektor-hd-ready-h.html - http://www.pixmania.com/dk/dk/742898/art/acer/videoprojektor -hd-ready-h.html

-og hvad er det der gør jeg IKKE skal vælge dette lærred: http://www.pixmania.com/dk/dk/s_action/search/index.html - http://www.pixmania.com/dk/dk/s_action/search/index.html

Håber I vil bruge lidt tid på at sætte mig ind i projektor og lærred-universet

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 29-September-2008 kl. 15:58

Projektor i Bilka 2000,- Acer - hvad er det den IKKE kan til mit behov ????

Eller for den sags skyld denne: http://www.pixmania.com/dk/dk/742898/art/acer/videoprojektor -hd-ready-h.html - http://www.pixmania.com/dk/dk/742898/art/acer/videoprojektor -hd-ready-h.html

De kan ikke give dig en god filmoplevelse. De kan tilgengæld godt projicere et stort billede op på et lærred, men når den første imponatoreffekt med det store billede har lagt sig, er der kun irretation over dårligt billede tilbage.

Når det er sagt, så kender vi ikke dit behov, og jeg vil vove den påstand, at hvis du ikke selv har set projektorer live (og jeg taler ikke om data-projektorer), så kender du ikke selv dit behov (dit behov som i "hvor godt skal billedet være for, at jeg hver gang jeg ser film nyder filmen, frem for at fokusere på fejl og mangler i billedet"). 

-og hvad er det der gør jeg IKKE skal vælge dette lærred: http://www.pixmania.com/dk/dk/s_action/search/index.html - http://www.pixmania.com/dk/dk/s_action/search/index.html

Dit link virker ikke hos mig.

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 29-September-2008 kl. 16:54

2000 er godt nok en lav pris.

Vi bør nok i dette sammenhæng huske at ikke alle betaler 16k for en film oplevelse men bare vil have det op på et stort lærred!

Men er du ikke kritisk hvad angår billed og kikker på om græsset er til at skelne fra hinanden om de er blågrønne eller grågrønne, så overlever du nok.
Det du skal lægge mærke er en lillle ting som støj, som ihverfald går mange på, så 22-30db er max hvad du bør have..25 er ok.

Er der godt mørkt hvor de skal ses, så går det nok med de billige.. men måske vil du i længden kræve mer, og er det din første, så er det jo perfekt.

Tænk hvis alle gjorde som de erfarne billister og valgte BMW 520 og betalte kassen i kasko?
De ville jo slet ikke købe så.. de har måske slet ikke råd..
Så råd er guld værd, bare de ikke kræver du køber dyrt!

Skrevet den: 29-September-2008 kl. 16:56

Overså lige denne?
Man trækker ikke lyd ud af projektor? gør man? det er da mig en nyhed..
mener du bib bib lydene? (undskyld ku ikke la vær')

Det er normalt en receiver eller andet som lyden sendes over til.

Skrevet den: 29-September-2008 kl. 19:28

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Vi bør nok i dette sammenhæng huske at ikke alle betaler 16k for en film oplevelse men bare vil have det op på et stort lærred!

Folk der "bare" vil have billedet op på et stort lærred spørger ikke på et entusiastforum. De køber bare.

Men efter BenQ W5000 er faldet i pris har jeg svært ved at se, hvorfor den ikke skal med i overvejelserne. Fordi man er ny i projektorverdenen (som spørgeren giver udtryk for at være) kan man sagtens få glæde af en bedre projektor.

Tænk hvis alle gjorde som de erfarne billister og valgte BMW 520 og betalte kassen i kasko?
De ville jo slet ikke købe så.. de har måske slet ikke råd..
Så råd er guld værd, bare de ikke kræver du køber dyrt!

Hvis alle købte de lækre projektorer ville et forum som recordere.dk være dødt, for alle ville sidde og se film .

Nu er der heller ingen, som siger at folk skal købe over evne, men når der spørges om råd skader det ikke at sætte kvalitetsoverlæggeren lidt højt. Alle de erfarne "projektorkiggere" har jo netop fundet ud af at de billigste projektorer bør undgås.

Skrevet den: 29-September-2008 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Hvis alle købte de lækre projektorer ville et forum som recordere.dk være dødt, for alle ville sidde og se film .

Undskyld...
Selv dem som køber de "lækre" projektors ,som f.eks den du selv nævner, har jo også deres problemer, og det er der hvor dette forum også kommer til sit rette..
Var vi alle også helt ens og kun købte dyre professionelle løsninger, så ville snakken jo heller ikke indledes med "jeg havde tænkt på en priside omkring 4-6000"..

Nu er der heller ingen, som siger at folk skal købe over evne, men når der spørges om råd skader det ikke at sætte kvalitetsoverlæggeren lidt højt. Alle de erfarne "projektorkiggere" har jo netop fundet ud af at de billigste projektorer bør undgås.

Flere gode råd, er at personen skal holde sig væk fra de 4k løsninger som de første indskydelser, og her er det så måske de professionelle som taler.
Hvordan skal personen forholde sig amatørt set til disse bemærkninger, skal han gå til Amatorprojektor.dk?
For hvis ingen vil gå på kompromis og forklare personen at løsningen kan bruges, men ikke er helt optimal? så kan han jo glemme spørgsmålet..

de pro typer skulle måske også sætte sig lidt ind i de billigere produkter når de nu gerne vil svare personerne som spørger, og så kunne svaret jo måske være positivt i det omfang hans eget budget rækker.

Ville en Runco VX-8 så ikke være den manden skal købe?  Joke'A'Side..

en kontruktiv vurdering er måske det som skal forklares for personen hvis  nogle gider forklare det sytten gange?

Det er jo ikke Merlin han kommer ned i? der siger de jo præcis det samme.. købt dyrt og få det gode!

Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 29-September-2008 kl. 20:55

jeg kender ikke så mange af de projektorer man kan købe for mellem 3 og 6000 - men har kigget på en del forskellige i prisklassen 8 - 20.000 (ja op til 55.000 har jeg også set et par stykker.

Når man har set lidt forskelligt, finder man pludselig ud af at billedet på den 4.000 kr projektor man startede med, slet ikke kan leve op til det man gerne vil ha.

Mit råd er først og fremmest at finde lidt forskellige steder at få en demo under fornuftige forhold. Hvis ikke du prøver forskelligt, kan du let ha tendens til at blive imponeret over det store billede, at du ikke opdager hvilken kvalitet det er.

God kamp..

Nikolaj

Skrevet af: STP36
Skrevet den: 29-September-2008 kl. 22:45
Hvad med en brugt PJ? http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=93187 - Denne her er da en udemærket begynder projektor.
Og det er åbenbart både med lærred + ophæng

-------------
LG OLED65B7V
Denon AVR-X2400H

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 30-September-2008 kl. 00:25

Oprindeligt skrevet af STP36 STP36 skrev:

Hvad med en brugt PJ? http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=93187 - Denne her er da en udemærket begynder projektor.
Og det er åbenbart både med lærred + ophæng

Ja, det er da absolut en løsning. Det vil da være fint som begynder udstyr. Og i øvrigt også til mange "øvede".

Skrevet den: 30-September-2008 kl. 08:28

1000 tak for svar!

Link til lærred her: http://www.pixmania.com/dk/dk/1570543/art/screen-up/50011-manual-projection-s.html - http://www.pixmania.com/dk/dk/1570543/art/screen-up/50011-ma nual-projection-s.html

Gerdes: Du har ret. Jeg har aldrig set en projektor (læs for alm. menneskepenge), andet end i Hifiklubben, og den var dyr.....!!!

Og, ja - vil man ha, så køber man bare - uden at undersøge først. Jeg har spurgt en del herinde før, vedr. køb af min plasma, og det har jeg ikke fortrudt.

Fint link til den Z4 - nogen der har noget at sige om den ??

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 30-September-2008 kl. 08:47

Men er du ikke kritisk hvad angår billed og kikker på om græsset er til at skelne fra hinanden om de er blågrønne eller grågrønne, så overlever du nok.

Lad mig starte med at sige at jeg har fuld respekt for at nogle ikke vil eller kan investere væsentlige beløb i hjemmebio'en. Når jeg ikke helt tror på at man vil blive tilfreds med en 6000,-s løsning, så skyldes det flere ting: Alene dét at man spørger her, viser at man i én eller anden udstrækning har en interesse i at få en god oplevelse ud af det. Måske ved OP bare ikke hvor stor forskel der er på kvaliteten i de forskellige prisklasser (ikke mindst fordi det er ret få butikker der rent faktisk demonstrerer projektorer, og yderst få der gør det ordentligt). Dernæst. OP har betalt vel 15-20k for et Pioneer fladskærms-tv. Det fortæller mig at personen er kvalitetsbevidst, og ikke bare har villet have en tilfældig fladskærm fordi den var flad, men rent faktisk gerne har villet have en god oplevelse ud af det. Når man så køber en projektor, så må det alt andet lige være for at få en bedre/større oplevelse end på Pioneer'en - ellers kunne man jo lige så godt bruge dén. Og i den sammenhæng tror jeg man vil blive skuffet over en ultra-billig projektor i længden. Derfor stiller jeg spørgsmålstegn ved om OP har nogen som helst idé om hvad det er man kan forvente af projektorer i forskellige prisklasser?

Når det er sagt, så ER størrelsen en meget væsentlig faktor for oplevelsen, så man kan sagtens have meget sjov ud af at få et stort billede, specielt i starten, selv om kvaliteten halter. Især hvis man er til gaming. Derfor, hvis det ikke er noget alternativ at vælge en bedre projektor, så kan det være sjovere at have en 6000,-s projektor end ikke at have nogen. Men som Gerdes siger, som regel finder man ud af hen ad vejen at det ikke rigtigt holder hvis kvaliteten ikke er med, så man skal være forberedt på at det er en korttids-investering.

Og så til sidst: Hvis man opfatter en 16.000,-s projektor for en luksus-løsning, så har man da SLET ikke fanget hvordan projektor-markedet hænger sammen... Det svarer lidt til at købe en brugt Kia Picanto, og så sige "Jow, jeg kunne da godt have gjort ligesom de rige og købt en Opel Astra, men nu er jeg jo ikke millionær!"

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 30-September-2008 kl. 08:57

Helt korrekt.

Mit behov er "begynder-projektor" stadiet. Dvs. kun dvd-film til at starte med. Mit Pioneer er eminent til både tv (digital-parabol) og film, men vil gerne prøve projektor-verdenen og få lidt "biograf" i stuen med et stort billede!

Men er vi enige om, at pris og kvalitet hænger sammen på 95% af tingene, så går det fremad for mig....

Otto og Gerdes - hvad er jeres mening om Den z4 ??

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 30-September-2008 kl. 09:19
Hvordan men de 450 timer - hvad er normalt holdbarhed og hvad koster en ny pære ??

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 30-September-2008 kl. 09:24

edit: 2500,- for en pære og en holdbarhed på ca. 1500 - 2000 timer....

Sorry - undersøger først - spøgt bagefter

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 30-September-2008 kl. 09:43

Sidder og kikker på den z4 - 11.500,- kr. ???????

En z5 koster lidt over 8.000,- ???

Hvordan det ?? En z5 må da være bedre end en z4, eller ... ??

-------------
Ole Nielsen

Skrevet af: MartinMcfly
Skrevet den: 30-September-2008 kl. 10:30

Udviklingen inden for projektorer går lige så stærkt som fladskærms udviklingen. Dette gør jo at nye modeller er både bedre og billigere til stor glæde for os forbrugere 

Men til spørgsmålet on et godt projektor setup til ca. 6000,- så kan jeg foreslå følgende som jeg selv har kørende i min stue.

Optoma HD65,- ( 5490,-)   720P DLP projektor
Quality screen lærred på 92" (2000,-)

Dertil kommer HDMI kabel som kan fås for ca. 500,- for f.eks 15 m.
Der er lidt over budgettet, men skal det være nyt tror jeg ikke det kan fås billigere for en "god" løsning.
Nu er spørgsmålet selvfølgelig om du vil være tilfreds med kvaliteten på en Optoma HD65, men jeg kan kun sige at jeg er selv meget imponeret over kvaliteten. Billedet står fantastisk skarpt med flotte farver og kontrast.  

Man skal dog være opmærksom på den såkaldte regnbue effekt som nogen kan se på DLP projektorer. Jeg har heldigvis aldrig set fænomenet.

Skrevet den: 30-September-2008 kl. 16:51

Hvis du vil have "Pioneer-performance" på din projektor skal du op i den kvalitet som leveres af BenQ W5000 og gerne bedre .

Skrevet den: 01-Oktober-2008 kl. 00:16

Sidder og kikker på den z4 - 11.500,- kr. ???????

En z5 koster lidt over 8.000,- ???

Hvordan det ?? En z5 må da være bedre end en z4, eller ... ??

Ja, Z5'eren er både nyere og bedre og kan købes i Tyskland til under 6000 kr.

Det er et typisk trick for sælgere at skrive den pris de gav for deres vare da de købte den, uden hensyntagen hvad den kan købes til nu.

Skrevet den: 01-Oktober-2008 kl. 07:56

Jeg fortsætter med at takke for fin respons.

Gerdes - joh tak - det er ikke nødvendigvis det jeg gør. Mere en førstegangs-projektor for at prøve universet. 13-15k for en projektor er jeg pt. ikke klar til at gi, med mindre den skulle fungere som primær tv/dvd/spil-fremviser.

kaizer - http://www.vip-shops.dk/TradePoint/Item_View?itemNo=SAPLVZ4 - http://www.vip-shops.dk/TradePoint/Item_View?itemNo=SAPLVZ4

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 01-Oktober-2008 kl. 08:50

Jeg fortsætter med at takke for fin respons.

Gerdes - joh tak - det er ikke nødvendigvis det jeg gør. Mere en førstegangs-projektor for at prøve universet. 13-15k for en projektor er jeg pt. ikke klar til at gi, med mindre den skulle fungere som primær tv/dvd/spil-fremviser.

kaizer - http://www.vip-shops.dk/TradePoint/Item_View?itemNo=SAPLVZ4 - http://www.vip-shops.dk/TradePoint/Item_View?itemNo=SAPLVZ4

Ja, deres slogan (...mærkevarer til små priser!) holder da.

Skrevet af: peter772
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 13:48

Du har formentlig købt nu, men jeg har lige lavet hjemmebio i kælderen. Helt mørkt rum.. Billeder kommer snart på recordere...

Jeg købte Acer H5350 til 4200,-  og den leverer et kanon billede i forhold til prisen, og især sammen med Ps3 bluray film. Den kan kun anbefales på det kraftigste, hvis man som jeg ikke er "nørd" inden for dette område. Alle jeg har haft på besøg i biffen har også kun udtrykt sig positivt...

Ang. lærred, så købte jeg voksdug i jysk, til 75,- og det virker meget godt, men igen jeg er ikke prof. inden for området, men ved godt hvornår jeg ser på et godt billede...

Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 18:10

Det har jeg faktisk ikke, men er tæt på.

Jeg har nu brugt meget tid på at søge nettet tyndt og læse review, anmeldelser og kikket på forum og i butikker.

Jeg har set mig varm på en Infocus X10, hvor jeg samtidig får et 76" lærred med i prisen. Samtidig vil jeg købe en Samsung BDP-1500.

Nogen med noget om Infocus X10 ????

Over budget, ja - men må være realistisk og indrømme, at 6000- kr. kommer man ikke så langt med.

Meeeen nu fortsætter spørgsmålene......

Hvor køber I jeres Blueray-film ??

Nogen der kender noget til denne Samsung afspiller ??

Kan den køre DivX ??

Bl.a hvad dette betyder: USB- og netværkstilslutning (til opgradering af firmware)

-------------
Ole Nielsen

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 19:51
ØV, jeg vidste ikke min løsning bestående af en Panasonic PT-AE700 og et Lissaulærred var så ringe. Er godt klar over det slet ikke er topperfomance, men det leverer et ganske godt billede i en bredde på ca. 2,3 m.

Som startløsning er det i mine øjne, indrømmet de er ikke er fuldt kalibrerede, en brugbar løsning.

Jeg er startet i det små af flere grunde:

Økonomi

Skulle først være sikker på det var noget for mig (læs det skulle accepteres af konen)

Elsker at prøve alternative løsninger, her er det især lærredwoodoo jeg tænker på, der ER forskel på lærreder, men jeg tror aldrig jeg vil kaste 10K eller derover efter et lærred. Det er dælme sjovere at købe et rullegardin i IKEA få et ganske acceptabelt billede på det, bygge det om til fastramme lærred, prøve med malede mdfplader (er ikke prøvet endnu) osv osv. End at kaste 10-20K efter et Steward lærred og skal sidde og overbevise sig selv om man ikke er blevet taget i rø... da man kastede alle de penge efter det. Bare min holdning .

Ja jeg får aldrig topperfomance udstyr, da jeg ganske enkelt er for nærig .

Jo vinder xx millioner i Lotto eller lignende, så kommer der sgu også en luksusbio hjem til far her.

Jeg vil foreslå du køber en brugt filmprojektor (1280x720p), sørg for at købe en hvor lampen ikke er brugt op. Køb et mørkelægningsgardin i IKEA som prøveklud, bliver du bidt, så kan du altid genbruge det i et vindue . Prøv hvilken side der virker bedst, for mig var det gummisiden (så vidt jeg husker).
Se http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57109&PN=1&TPN=19 - her en anden brugers oplevelse med "skod" udstyr.

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 20:20

Hvis du vil have "Pioneer-performance" på din projektor skal du op i den kvalitet som leveres af BenQ W5000 og gerne bedre .

faktisk har w5000 mere korrekte farver end pioneer skærmene

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 20:28

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

ØV, jeg vidste ikke min løsning bestående af en Panasonic PT-AE700 og et Lissaulærred var så ringe. Er godt klar over det slet ikke er topperfomance, men det leverer et ganske godt billede i en bredde på ca. 2,3 m.

Som startløsning er det i mine øjne, indrømmet de er ikke er fuldt kalibrerede, en brugbar løsning.

Økonomi

Skulle først være sikker på det var noget for mig (læs det skulle accepteres af konen)

Elsker at prøve alternative løsninger, her er det især lærredwoodoo jeg tænker på, der ER forskel på lærreder, men jeg tror aldrig jeg vil kaste 10K eller derover efter et lærred. Det er dælme sjovere at købe et rullegardin i IKEA få et ganske acceptabelt billede på det, bygge det om til fastramme lærred, prøve med malede mdfplader (er ikke prøvet endnu) osv osv. End at kaste 10-20K efter et Steward lærred og skal sidde og overbevise sig selv om man ikke er blevet taget i rø... da man kastede alle de penge efter det. Bare min holdning .

Jo vinder xx millioner i Lotto eller lignende, så kommer der sgu også en luksusbio hjem til far her.

Jeg vil foreslå du køber en brugt filmprojektor (1280x720p), sørg for at købe en hvor lampen ikke er brugt op. Køb et mørkelægningsgardin i IKEA som prøveklud, bliver du bidt, så kan du altid genbruge det i et vindue . Prøv hvilken side der virker bedst, for mig var det gummisiden (så vidt jeg husker).
Se http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57109&PN=1&TPN=19 - her en anden brugers oplevelse med "skod" udstyr.

nu er jeg selv ejer af et stewart lærred

dette er godt nok købt på baggrund af,at min stue er meget lys,og lærredets egenskaber gør at det ikke spreder lyset særligt meget.vis man bruger 25000-30000,- på et stewart lærred har man sansynligvis også set det.Hvorfor så købe lærredet hvis det ike er bedre end det meget billigere alternativ?

Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Økonomi

nu er jeg selv ejer af et stewart lærred

dette er godt nok købt på baggrund af,at min stue er meget lys,og lærredets egenskaber gør at det ikke spreder lyset særligt meget.vis man bruger 25000-30000,- på et stewart lærred har man sansynligvis også set det.Hvorfor så købe lærredet hvis det ike er bedre end det meget billigere alternativ?

Jeg har skam set et stewart mener det var et StudieTek lærred og det ER bedre, men er ikke prisen værd i mine øjne.

Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 08:43

HDMI v1.3 - hvad er der specielt ved det ??

Ingen med +/- omkring Infocus X10 ??

Hvor køber I jeres Blueray-film ??

Nogen der kender noget til denne Samsung afspiller Samsung BDP-1500??

Kan den køre DivX ??

Bl.a hvad dette betyder: USB- og netværkstilslutning (til opgradering af firmware)

Hvordan med lyden på Blueray - kommer det til at lyde bedre på mit "alm" DD Denon reciver ??

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 26-Oktober-2008 kl. 14:13

HDMI v1.3 - hvad er der specielt ved det ??

f.ex.    32/48 bits farver... idag er de kun 24bit.. giver bedre nuancer dog ikke udbredt endnu da ikke mange digitale medier er optaget/lagret sådanne. BD er jeg dog ikke 100% på.. det kan være et dekomprimerings spørgsmål jeg ikke skal gøre mig klog på lige her.

Skrevet den: 27-Oktober-2008 kl. 20:59

Imorgen får jeg så min projektor og lærred. (Infocus X10). Glæder mig!

Bluray-afspilleren Samsung 1500 er koblet til Pioneer´en og leverer et flot og skarpt billede på Casino Royale, som vi så. Lækker lækker!

Loftbeslag er kommet og der er rokeret rundt i stuen, så nu kan det ikke hurtigt nok blive imorgen

-------------
Ole Nielsen

Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 14:48

Hvor er det fedt. Har haft Wii koblet til den også - glæder mig til at lege mere med indstillinger og få kabler hjem i rigtig længde.....

-------------
Ole Nielsen

Skrevet af: Frederiksen
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 20:29
Hej Ole -

Nu er det ved at være lidt siden dine indlæg og jeg har søgt lidt mere omkring infocus x10 men har ikke fundet meget så jeg er lidt nysgerrig. Hvad er dine erfaringer - Er du tilfreds ?

Mange her i forumet er jeg stor tilhænger af BenQ w5000 og jeg vakler lidt mellem de to. Har dog ikke kunne finde en BenQ forhandler i storkøbenhavn.

Har i forvejen en ældre infokus og den har jeg været meget glad for.

/Arne

Skrevet af: Mads Nørskov
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 11:32

W5000 forhandles af Speakers Corner i Studiestræde 51.

Tlf: 3332 1833

-------------
Mads Nørskov
www.imagosonas.dk

Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 13:09

Jeg er super glad for min x10. Har lige købt et motor-lærred på 108". Det er bare iorden. Vi bruger den til DVD, Divx, Bluray, Wii og TV. Den giver et rigtig godt billede og så er den rigtig nem at bruge. Jeg har kun positivt at sige om InFocus x10.

-------------
Ole Nielsen

Skrevet af: Frederiksen
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 20:41
Hej

Tusind tak for svar til jer begge. Vil straks tage i studiestræde. - Ole hvordan er X10'eren med sort. Læste en bl.a. engelsk anmeldelse hvor det eneste kritik punkt de egentlig havde var at sort ikke var helt sort.

/Arne

Skrevet den: 16-Januar-2009 kl. 15:29
Nu har jeg kun erfaring med denne projektor, så jeg er nok ikke den rette at spørge, men jeg syntes sort er sort. Det er ikke noget jeg har spekuleret på, eller lagt mærke til. Jeg er meget tilfreds med X10´eren!!

-------------
Ole Nielsen

Print side | Luk vindue