Print side | Luk vindue

Tabsfri kabelføring

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48052
Udskrevet den: 03-Maj-2025 kl. 17:20

Emne: Tabsfri kabelføring
Skrevet af: mlun
Emne: Tabsfri kabelføring
Skrevet den: 04-Oktober-2008 kl. 10:07
Jeg har en Yousee HDD boks hvor signalet ligger og svinger mellem -5 og -6, og det betyder udfald på HD-kanalerne. Derfor vil jeg prøve at optimere kablingen, og vil høre om dette er en mulighed:

Bruge et Fugavægstik som denne: http://elvvs.dk/category.2151.article.33222 og så forbinde med et tabsfri coaxstik 'a la denne fra Antennelageret.dk:
COAX STIK HAN 100% HFTÆT
Varenr: 84020
Pris: kr. 19,50
Varegruppe: Kabler - Stik og løsdele / Stik
Coax stik han. Meget kraftig model, stikket skal ikke skilles af, men kablet afisoleres og skrues direkte ind i stikket.

Eller hvordan gør I andre for at undgå tab i samlinger etc? Ved godt at F-Connectorer er det bedste, men det er vel ikke en option i vægstikket, og i hvert fald slet ikke hvor signalet går ind i boksen (skal være coax).

Håber på nogle staldfiduser!

Svar:
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 04-Oktober-2008 kl. 10:23

Oprindeligt skrevet af mlun mlun skrev:

Eller hvordan gør I andre for at undgå tab i samlinger etc?

Jeg køber kun kvalitetskabler med påmonteret stik - så er jeg sikker på at det er gjort korrekt og så slipper jeg også for selv at gøre det.

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-Oktober-2008 kl. 10:37

Ja, og så er kablet enten for langt eller for kort. Der er intet i vejen med gør det selv når det gøres ordentligt, og så har man den rigtige længde på kablet, samt, at det ganske sikkert er billigere.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: mlun
Skrevet den: 04-Oktober-2008 kl. 10:38
Lyder fornuftigt, men vil et almindeligt coax stik i væggen ikke forringe signalet unødigt? Problemet ved F-connector er desværre at så stritter kablet lige igennem, og det vil ikke være så pænt som ved brug af et vinklet coax-stik. Selve tilslutningen på bagsiden af stikket vil - formoder jeg - i sig selv give et signaltab sammenholdt med en F-connector.

Skrevet af: MDHell
Skrevet den: 04-Oktober-2008 kl. 10:39
Jeg bruger selv det viste stik, købt og monteret af antennelageret og det virker bare.

-------------

Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 04-Oktober-2008 kl. 10:47

Oprindeligt skrevet af mlun mlun skrev:

Lyder fornuftigt, men vil et almindeligt coax stik i væggen ikke forringe signalet unødigt? Problemet ved F-connector er desværre at så stritter kablet lige igennem, og det vil ikke være så pænt som ved brug af et vinklet coax-stik. Selve tilslutningen på bagsiden af stikket vil - formoder jeg - i sig selv give et signaltab sammenholdt med en F-connector.

Bruger de respektive typer der hvor det er nødvendigt, men kan helt ærligt ikke se, at den ene er af foretrække frem for den anden. Det skal bare laves ordentiligt, uden halve løsninger.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: huiron
Skrevet den: 04-Oktober-2008 kl. 12:01
Dit problem er sikkert ikke de -5 til -6 signal styrke.
Derimod vil stikket sikkert hjælpe meget, da der er skærm hele vejen ind.
Det beskytter mod støj ind fra luften ( det almindelige TV signal bruger nogle af de samme frekvenser som kabel tv ).

Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 04-Oktober-2008 kl. 17:08
Man kan jo også sagtens få vinklede f-stik

Print side | Luk vindue