Print side | Luk vindue

Onkyo og blæserstøj

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48150
Udskrevet den: 19-September-2024 kl. 03:51


Emne: Onkyo og blæserstøj
Skrevet af: stoffer2001
Emne: Onkyo og blæserstøj
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 09:35

Jeg står og skal vælge min fremtidige AV receiver og det bliver enten en Onkyo eller Denon. Jeg var faktisk tæt på at bestille en Onkyo 705 igår, men læste da en test som påpegede at der var meget støj fra dens blæser. Er der nogen der kender til dette? Og har 606 også dette problem eller har den ingen blæser? Valget af 705 i forhold til 606 skyldes den får mere ros for musikafspilning...

Ellers er en Denon 1909 eller 2308 måske sagen, men måske 1909 mangler lidt kræfter til musik og 2308 har ikke hd dekoder indbygget. Så ingen er perfekt

Er der en der har lidt input til mit dilemma?




Svar:
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 09:39

Oprindeligt skrevet af stoffer2001 stoffer2001 skrev:

Jeg var faktisk tæt på at bestille en Onkyo 705 igår, men læste da en test som påpegede at der var meget støj fra dens blæser. Er der nogen der kender til dette?

Jeg har haft min Onkyo 705 i snart et år og har aldrig hørt blæserstøj. Er du sikker på, den overhovedet har en blæser?



-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.


Skrevet af: ALCFOTO
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 09:44
Heller ingen blæserstøj fra min 805.Er det ikke onkyo hd-dvd afspiller der havde blæserstøj?

-------------
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub
Pioneer PDP LX5090 KALIB.
Pioneer BDP-LX71
LOGITECH HARMONY 1000
http://www.ALEXSoeGAARD.DK - Mine Blu-ray film



Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 09:46
Jeg mindes ikke at have bemærket nogen blæser i Onkyo, ihvert tilfælde ikke noget jeg har kunne fremprovokere den mindste støj fra, kun en masse vellyd.

Det bedste råd er at få noget rådgivning i forhold til hvilken højtalere den skal spille sammen med. Næste step er at finde en seriøs forhandler der er villig til at låne dig en med hjem så du kan teste den om den så lever op til dine forventninger inden du bruger en masse penge på det


-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.


Skrevet af: slate
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 10:14

Min 875 har 2 blæsere men tror aldrig at de har kørt. Som de er placeret er de beregnet til at køle forstærker delen og det er tilsyneladende temperaturen i den del som trigger blæseren.

Jo, min Onkyo bliver varm men det er udelukkende i bagerste højre hjørne (øverst) hvor video boardet sidder



-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107


Skrevet af: stoffer2001
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 10:52

Her et lille udklip:

Dafür hört man leider häufiger etwas, dass mit der Musik eigentlich nichts zu tun hat: Der auf der Unterseite montierte Lüfter springt gerade im Filmbetrieb bei höherer Lautstärke an. Meist geht sein Geräusch in der Grundlautstärke von Filmen unter. Folgt aber auf eine längere Actionsequenz eine ruhigere Szene, wird der noch einige Zeit weiter laufende Lüfter aufgrund seines etwas unruhigen Lager-Geräuschs doch hörbar. Zudem braucht man gar nicht einmal Mehrkanalsound bei hoher Lautstärke spielen, damit der Lüfter aktiv wird. Denn dieser springt selbst bei ausschließlicher lauterer Center-Wiedergabe häufiger an. 

Hele testen findes her: http://www.areadvd.de/hardware/2007/Onkyo_TX-SR_705_02.shtml - http://www.areadvd.de/hardware/2007/Onkyo_TX-SR_705_02.shtml

Det kan jo også være en fejl på hans 705?

Den skal spille surround sammen med Bose acustimass 6 III og stereo med Kef IQ3. Så det er hvad den skal kunne



Skrevet af: stoffer2001
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 11:29

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:



Det bedste råd er at få noget rådgivning i forhold til hvilken højtalere den skal spille sammen med. Næste step er at finde en seriøs forhandler der er villig til at låne dig en med hjem så du kan teste den om den så lever op til dine forventninger inden du bruger en masse penge på det

Kunne det måske være dig? Du kan jo evt. sende mig en pm med priser på 606 og 705.



Skrevet af: zirio
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 12:10
Så er det en fejl i Receiveren.

Jeg var en af de første i Danmark, da fik min Onkyo 875, og jeg har aldrig hørt min Receiver. Så der er muligvis en defekt del, i receiveren.


/Zirio
forum_posts.asp?TID=40992&PN=1 - CineZirio
Elac, Veldyne, Onkyo, Panasonic, Custom Cables, Nordost, Supra


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 12:15
Så længe at teste komme fra www.areadvd.de, ville jeg tage den med en
stor gram salt, et mget stor et, ville tro at de har teste en pre model.

Har 905 ingen problme med blæse støj.


Skrevet af: morteng
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 12:24

Jeg mindes at have læst mig til, at Onkyo kun benytter passiv køling hvilket vil sige at den larmer stort set ik, men bliver meget nemt ekstremt varm (hvilket vel passer fint?)



Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 06-Oktober-2008 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Oprindeligt skrevet af stoffer2001 stoffer2001 skrev:

Jeg var faktisk tæt på at bestille en Onkyo 705 igår, men læste da en test som påpegede at der var meget støj fra dens blæser. Er der nogen der kender til dette?

Jeg har haft min Onkyo 705 i snart et år og har aldrig hørt blæserstøj. Er du sikker på, den overhovedet har en blæser?



Kigger osse lidt på Denon for tiden, og jeg har fundet dette indlæg mht varme udvikling http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14532462#post14532462 - link


-------------
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........


Skrevet af: stoffer2001
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 09:44
Det er da godt at der ikke er blæser problemer. Og varmen, tja lidt bliver de vel altid, synes da ikke at der er mange der klager, så helt galt er det el ikke... Er godt nok blevet lidt lun på den onkyo 


Skrevet af: stoffer2001
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 11:36
så har jeg fået en super pris på 705 i sort. Hvis nogen har indvendinger mod en 705 må de gerne sige til nu...


Skrevet af: kerovan
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 11:39

Oprindeligt skrevet af stoffer2001 stoffer2001 skrev:

så har jeg fået en super pris på 705 i sort. Hvis nogen har indvendinger mod en 705 må de gerne sige til nu...

 

Køb den!

 

Du blir kun imponeret af den, har selv en 705, og den spiller skide lækkert.

Bare husk at have god luft rundt omkring den, for den blir rimelig lun.



-------------
Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse


Skrevet af: stoffer2001
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 11:42
super, så tror jeg jeg vover springet Er der andet end varmen der skulle afskrække?


Skrevet af: stoffer2001
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 11:45

 fandt det...



Skrevet af: stoffer2001
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 17:09

ér der ellers stor forskel på 606 og 705? Ved ikke om jeg kan nøjes med 606, selvom prisforskellen ikke er så stor. En 705 kan vel også holde længere, tænker på preout hvis jeg skulle få brug for det en dag... Men har en 606 ikke også kræfter nok?



Skrevet af: zirio
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 21:04
Det er altid fornuftigt, at have en forstærker med pre-out. Man kan aldrig vide, og man får brug for det. Og det er bedre at have og ikke få brug for det, end ikke at have det, og få brug for det

Så tillykke med købet, du skal nok blive glad for den.
Nej det er vidst ikke den store forskel, jeg mener dog bare, at 606 at ISF-indbygget, hvilket jeg synes er rimelig sejt


/Zirio
forum_posts.asp?TID=40992&PN=1 - CineZirio
Elac, Veldyne, Onkyo, Panasonic, Playstation 3, Custom Cables, Supra


Skrevet af: stoffer2001
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 21:16
Tja isf - til gengæld har 705 THX Jeg bestiller sku svinet og håber den når frem inden weekenden... Det ku være for cool


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 07-Oktober-2008 kl. 21:24
706 har da både THX og ISF, ikke ?


Skrevet af: stoffer2001
Skrevet den: 08-Oktober-2008 kl. 10:23

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

706 har da både THX og ISF, ikke ?

Meget muligt men nu snakker vi 705:) Den har så vidt jeg kan se kun THX



Skrevet af: stoffer2001
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 10:11

så fik jeg bestilt, det blev dog til en 606 istedet, da 705 blev solgt for næsen af mig... Sådan går det jo 606 kommer her en af dagene, og jeg glæder mig helt vildt. Desuden er min ps3 snart tilbage fra rep. så det bliver en god uge

Jeg tænkte på om der er noget specielt vedrørende indstillinger eller om det bare spiller efter auto setup? Eller skal man ind og finjustere lidt?




Print side | Luk vindue