Print side | Luk vindue

Anmeldelse af Velodyne MicroVee subwoofer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48366
Udskrevet den: 19-Maj-2024 kl. 10:57


Emne: Anmeldelse af Velodyne MicroVee subwoofer
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af Velodyne MicroVee subwoofer
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 12:41

 

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2070">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2070 - Anmeldelse af Velodyne MicroVee subwoofer
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=2070 - Velodyne MicroVee er en lille kompakt subwoofer, der passer ind i de fleste stuer. Men hvordan opleves den?

Spørgsmål til anmeldelsen herunder >>



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 14:27
Rigtig god anmeldelse. Specielt kan jeg godt li´at du sammenligner den med 800i (som jeg selv har). Fedt billede med de 2 "små" ved siden af hinanden


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 14:33

Grundig anmeldelse (som sædvanlig)

Men jeg mangler en pris for at vide om den forskel der er i ydelse også afspejler sig i prisen.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Grundig anmeldelse (som sædvanlig)

Men jeg mangler en pris for at vide om den forskel der er i ydelse også afspejler sig i prisen.

Ja....og det beklager jeg, altså det med prisen, for jeg kender den ikke



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: johnjkj
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 15:00
Uden helt at vide det, så tror jeg den ligger tæt på den pris som 800i har, altså ca. 5000 - 5500 kr, eller måske endda lidt mere. Man betaler nok lidt for at den spiller så godt ift. størrelsen.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 15:25
Jeg har nu fået oplyst den vejledende pris til 6.495, og den findes på lager i både sort og hvid

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 15:30

Den må da være utrolig træls at holde ren med alle de riller?!

Overfladen minder lidt om den ganle xbox, og den var svær at holde ren, da det var nærmet umulig at komme ned i bunden af rillerne, med mindre man havde vatpindene fremme.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Den må da være utrolig træls at holde ren med alle de riller?!

Overfladen minder lidt om den ganle xbox, og den var svær at holde ren, da det var nærmet umulig at komme ned i bunden af rillerne, med mindre man havde vatpindene fremme.

Næh...egentlig ikke, en blød micro (meget appropos) fiberklud gør det såmænd



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 17:18
Jeg er klar over, at det er off-topic, men nu bliver jeg altså nødt til at kommentere på denne påstand, som jeg har set flere gange i den seneste tid:
"Hvad kan det hjælpe, at skud med et håndvåben fremstilles med en dyb alt opslugende bas – når der med skud fra disse våben i virkeligheden ikke er de helt store bastoner."

I mine unge dage gik jeg til pistolskydning. Selv om vi brugte nogle små .22 ærtebøsser, var lyden altså ren bas - i modsætning til riflerne, som med nøjagtigt samme ammunition bare leverede skarpe knald.


Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Selv om vi brugte nogle små .22 ærtebøsser, var lyden altså ren bas - i modsætning til riflerne, som med nøjagtigt samme ammunition bare leverede skarpe knald.

Jeg tror så lige, at du må definere bas

Venligst
Søren

Edit: Jeg har aldrig skudt med 5,6 mm pistol - kun med 9 mm. Den giver ikke megen lyd i basområdet, så vidt jeg har kunnet høre


-------------
http://widepond.dk - Widepond


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 17:51

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg er klar over, at det er off-topic, men nu bliver jeg altså nødt til at kommentere på denne påstand, som jeg har set flere gange i den seneste tid:
"Hvad kan det hjælpe, at skud med et håndvåben fremstilles med en dyb alt opslugende bas – når der med skud fra disse våben i virkeligheden ikke er de helt store bastoner."

I mine unge dage gik jeg til pistolskydning. Selv om vi brugte nogle små .22 ærtebøsser, var lyden altså ren bas - i modsætning til riflerne, som med nøjagtigt samme ammunition bare leverede skarpe knald.

Ja noget off topic, men alligevel jeg har gennem tiderne skudt rigtigt meget med håndvåben af forskellige typer. En kaliber 22 er en lille nothing, som i min ører indeholder meget lidt bas - generelt.

Du skal op i noget der ligner Magnum (ikke en is) 357, før der kommer bas- Altså som jeg hører det



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 18:55
Der er bas i en haubits - dyb. Den kan mærkes. Det er bas

Et kortløbet våben leverer mindre energi til projektilet end et våben med længere løb.
Hvis de to våben har samme kaliber, vil lyden af skuddet lyde højere med et kortløbet våben, fordi der med det kortløbede våben ikke er leveret lige så megen energi til projektilet pga det korte løb.
Der er sikkert folk her, der har konstateret, at en (gl.) maskinpistol kan skyde præcist på langt større afstande end pistolen på trods af, at de bruger præcis samme ammunition. Samtidig lyder den ikke så højt :-)

Venligst
Søren

EDIT: OK, nu er vi MEGET OT


-------------
http://widepond.dk - Widepond


Skrevet af: Manic Miner
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 19:30
Skøt selv en del med pistol tidligere, men da min favorit var en .22 med kikkertsikte og lyddemper skal jeg ikke udtale mig så meget om lyden

Uanset, om lyden af håndvåben gengives korrekt i film er vel mere et spørgsmål om lyddesign i films end hvad det er et spørgsmål om design af subwoofere?

Subwooferen har som opgave at gengive det der findes i lydsporet, og kan den ikke gengive den dybeste bassen så kan nu vel det knapt nok anses som en fordel, og dermed et bedre design?

Uanset , her er nogle målinger af Microvee for de der er interesserede i det

http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=24666&start=0&rid=0&SQ=0 - http://www.avtalk.co.uk

På samme side findes der også målinger af mange andre subs, også af SPL800-R hvis data nok kan bruges for at få et billede af SPL800i


Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 20:46
Det er faktisk en pæn frekvensgang 
Fra 50 Hz leverer den faktisk noget på trods af dens fysiske begrænsninger!


-------------
http://widepond.dk - Widepond


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 07:54

Hother, underligt at du ikke kan få den auto sluk til at virke, både på Microwee'en og din egen SPL800i    hvilken indgang bruger du?

Men tak for anmeldelsen, den er som altid super



Skrevet af: Lightyear
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 09:41
Jeg så gerne at anmeldelsen lige blev kigget igennem for stave/skrivefejl. Det hedder f.eks. ikke SubWoofer, men blot subwoofer. Derudover kan jeg kun sige godt arbejde


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hother, underligt at du ikke kan få den auto sluk til at virke, både på Microwee'en og din egen SPL800i    hvilken indgang bruger du?

Men tak for anmeldelsen, den er som altid super

Ja det er mystisk med den manglende autosluk. Jeg benytter LFE input 



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 10:26

Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Jeg så gerne at anmeldelsen lige blev kigget igennem for stave/skrivefejl. Det hedder f.eks. ikke SubWoofer, men blot subwoofer. Derudover kan jeg kun sige godt arbejde

Tja - det skal jeg beklage...men når jeg har fået én stavemåde i "hovedet" når jeg skriver, ja, så er det den der fortsætter



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hother, underligt at du ikke kan få den auto sluk til at virke, både på Microwee'en og din egen SPL800i    hvilken indgang bruger du?

Men tak for anmeldelsen, den er som altid super

Ja det er mystisk med den manglende autosluk. Jeg benytter LFE input 

Tja...den bruger jeg også.

Bare en løs tanke, kan det være fordi du har sat dine 230v stik forskellige i, så null og fase er forskellig på subwoofer og din receiver. Det kan nogle gange give spændings forskel, når man skal forbinde 2 enheder sammen og man ikke har jord på sine stik.

Det viker som om, der er noget der holder liv i din subwoofer indgang, som ikke skal være der, selv når det hele er i stand-by.

 



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hother, underligt at du ikke kan få den auto sluk til at virke, både på Microwee'en og din egen SPL800i    hvilken indgang bruger du?

Men tak for anmeldelsen, den er som altid super

Ja det er mystisk med den manglende autosluk. Jeg benytter LFE input 

Tja...den bruger jeg også.

Bare en løs tanke, kan det være fordi du har sat dine 230v stik forskellige i, så null og fase er forskellig på subwoofer og din receiver. Det kan nogle gange give spændings forskel, når man skal forbinde 2 enheder sammen og man ikke har jord på sine stik.

Det viker som om, der er noget der holder liv i din subwoofer indgang, som ikke skal være der, selv når det hele er i stand-by.

 

Ja det kan jo tænkes. Omvendt, så har jeg til/fra-sluttet så mange gange, at bare én gang skulle jeg "ramt" rigtigt

Pyt, jeg lever med det, blot skal man jo huske på at slukke for Velo´en, for den bruger jo ca 13 watt i standby



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Print side | Luk vindue