Print side | Luk vindue

Bestil dog boxen eller ???

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48393
Udskrevet den: 06-Maj-2025 kl. 16:52

Emne: Bestil dog boxen eller ???
Skrevet af: -NEO-
Emne: Bestil dog boxen eller ???
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 21:49
Hej,

Om godt en uges tid får jeg leveret mit nye 50" Pioneer fra fælleskøbet som erstatter min trofaste gamle Philips CRT.

Jeg har tænkt mig i samme omgang at "opgradere" fra mit nuværende analoge Yousee setup, til den nye HD box, og selvfølgelig med harddisk - min 2 år gamle HDD Sony recorder, kan jo ikke optage HD...

MEN - når jeg læser diverse indlæg her i forum'et kommer jeg i tvivl om, hvorvidt jeg evt. skal vente lidt eller hvad...

Som jeg har forstået på indlæggene her, skal jeg være forberedt på 2 væsentlige mangler i forhold til hvad jeg ellers havde forventet:

1) Box'en er i praksis ubrugelig i forhold til optagefunktionen for så vidt angår HD udsendelser (den hakker);

Skulle jeg tage og spare 20 kr pr måned og tage HD boxen uden optager - og så bruge min Sony som jeg plejer? (hvis jeg kan få fruen til at slette noget af alt de Dans der fylder den...). Nogen der kender betingelserne for så at bytte boxen til harddisk versionen om 6 måneder når de er nået ud over "test-perioden"?

2) Jeg skal forvente at TDC kan være uger om at få mig "oprettet" så jeg får de kanaler jeg har bestilt

Er chancerne mon lige gode( -dårlige) for at få en oprettelse igennem i løbet af et par dage istedet for uger, uanset om jeg bestiller box'en via Yousee's hjemmeside eller går hen til den lokale Expert forhandler?

-NEO-

Svar:
Skrevet af: klander
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 22:34

Hej NEO.

Til spørgsmål 1. Min Samsung med HD hakker ikke hverken ved live tv eller optaget tv om det er SD eller HD er ligegyldigt og jeg kender 5 andre der har den og ingen problemer der heller. Der har været lidt snak om at der findes 2-3 forskellige hardware ver af boksen om det passer ved jeg ikke, men du skal altid huske på at man høre "kun de 50"  der råber op, de andre 1100 der er tilfreds hører man ikke.

Spørgsmål 2. de gange jeg har bestilt pakker/programmer har jeg haft den ½ time efter.  Køb din boks ved TDC ikke ved Expert - Fona osv for de laver sku tit kage i det "de skal bare have solgt noget" hvad du for er de ligeglad med.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: Macbom
Skrevet den: 10-Oktober-2008 kl. 23:34
Til spørgsmål 1:
Jeg ville købe boksen med HDD nu, da du ikke har mulighed for at bytte
den til en anden boks senere med mindre du lejer den selvfølgelig.
Problemet med optagelse i HD er som klander også skriver, ikke altid et
så stort problem, men der er fokus på det fra Yousees side også, så det
bliver rettet. Det står dig jo staidg frit for at optage på din gamle recorder
indtil det bliver rettet.

Til spørgsmål 2:
Jeg tror at chancen for at ramme rigtig første gang er størst ved at
bestille online, og i forhold til programmer og pakker, så følger der jo en
prøveperiode på 3 uger, hvor du kan se alle programmer, og så kan man
håbe at de til den tid har fået løst de problemer, der hidtil har været.

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 09:18

Min Anbefaling:

Køb med HDD - den optager rigtig flot på ikke HD kanaler

Hakkeriet bliver sikkert rettet af yousee   men det er værd at vente på.

Et 50'' TV fortjener også en god optager / modtager   det fås denne vej

Skrevet af: JørgenR
Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 10:18

Jeg købte YouSee HDD boxen SMT-H3106 med harddisk i onsdags. Havde i forvejen den tilsvarende uden harddisk. Udskiftningen skete også med nogle betænkeligheder, efter alle de problemer man har læst om.

Da jeg kun har haft den nye box få dage, skal jeg endnu ikke udtale mig for skråsikkert, men jeg har ikke oplevet hakkeri i BILLEDER  - heller ikke på HD-kanalerne incl. HD-pakken.

Derimod bliver LYDEN hakket i stykker når jeg OPTAGER HD-udsendelser. Altså udfald i lyden med ujævne mellemrum, og det sker hele tiden. Ser jeg udsendelserne "live" uden at optage, optræder problemet stort set ikke. Jeg overfører lyden fra boxen til receiver via den optiske 5.1 udgang, og med "surround" valgt i boxens menu. Årsagen til problemet er jeg endnu ikke klar over, men det kan virke som at om boxen har problemer med at håndtere datamængden, og derfor opstår der pauser i "streamingen". Boxen er produceret i august 2008, og mit TV-signal er helt perfekt.

Men bortset fra problemet med lyden ved optagelser af HD-udsendelser, er jeg foreløbig tilfreds med boxen. Billeder, både live og optagne står rigtigt skarpt. En del funktionalitet har jeg dog ikke haft tid til at kigge nærmere på endnu.

Mon ikke mit lydproblem er relateret til andres oplevelser med hakkeri i billeder ? Man må gå ud fra, at YouSee arbejder med en opdatering af boxen, men der kommer jo INGEN information fra den kant. De har alle muligheder for at informere via deres hjemmeside, men ønsker det åbenbart ikke.

Da jeg købte boxen i onsdags, spurgte jeg for sjov skyld sælgeren i TDC-butikken, om de ikke havde haft mange problemer med den box ? Nej, det havde de i hvert fald ikke. Slet ingen ?, spurgte jeg. Jo, der havde måske været en enkelt kunde. Men de modtager heller ingen information ang. fejl fra YouSee, sagde han  Jeg anbefalede ham at kigge ind på recordere.dk, og følge med i hvad der foregår i det virkelige liv

-------------
/ Jørgen

Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 20:15
Ok, fedt at høre fire købsanbefalinger. Jeg bestiller den nu på yousee's hjemmeside- så må tiden vise hvad der sker.

Keep you posted...

-NEO-

Skrevet den: 11-Oktober-2008 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

...Da jeg købte boxen i onsdags, spurgte jeg for sjov
skyld sælgeren i TDC-butikken, om de ikke havde haft mange problemer
med den box ? Nej, det havde de i hvert fald ikke. Slet ingen ?, spurgte jeg.
Jo, der havde måske været en enkelt kunde.

Jeg "tror" jeg arbejder i en anden TDC Butik end den du har været i, og her er
meldingen den samme. Vi hører stort set ikke fra utilfredse kunder, tvært
imod har der været flere inde og fortælle, hvor glade de er for boksen. Min
teori er at den almindelige dansker har lidt mindre krav til boksen, end vi
herinde har. Faktisk er jeg nok den kunde, der klager mest over boksen i
min butik

Skrevet af: Brasch
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 01:10

Oprindeligt skrevet af Macbom Macbom skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenR JørgenR skrev:

...Da jeg købte boxen i onsdags, spurgte jeg for sjov
skyld sælgeren i TDC-butikken, om de ikke havde haft mange problemer
med den box ? Nej, det havde de i hvert fald ikke. Slet ingen ?, spurgte jeg.
Jo, der havde måske været en enkelt kunde.

Jeg "tror" jeg arbejder i en anden TDC Butik end den du har været i, og her er
meldingen den samme. Vi hører stort set ikke fra utilfredse kunder, tvært
imod har der været flere inde og fortælle, hvor glade de er for boksen. Min
teori er at den almindelige dansker har lidt mindre krav til boksen, end vi
herinde har. Faktisk er jeg nok den kunde, der klager mest over boksen i
min butik

mon ikke også der er flere der ringer direkte ind til kundeservice?

Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 01:40
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

mon ikke også der er flere der ringer direkte ind til
kundeservice?

Jo sikkert, men nu snakkede han jo om hvor mange der havde klaget i butik.
Og der får vi flest positive tilbagemeldinger. (i min i hvert fald)

Skrevet af: Peoke
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Spørgsmål 2. de gange jeg har bestilt pakker/programmer har jeg haft den ½ time efter.  Køb din boks ved TDC ikke ved Expert - Fona osv for de laver sku tit kage i det "de skal bare have solgt noget" hvad du for er de ligeglad med.

Her føler jeg mig sgu lidt trådt på :D Jeg er i en Elbodan butik (Det samme som expert) Og vi har sgu styr på sagerne! :D Jeg oplever tit at folk kommer ind til os fordi TDC ikke har styr på tingene. Og jo vi har en del reklamationer på boxen, men det vil dog stadig ikke afholde mig for at anbefale boxen. Min 3126 med harddisk har kørt upåklageligt. Hvis det skulle ske at der er noget galt med boxen går du bare ned og får den byttet.

-------------
But did you die?

Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Peoke Peoke skrev:

Her føler jeg mig sgu lidt trådt på :D Jeg er i en Elbodan butik (Det samme som expert) Og vi har sgu styr på sagerne! :D Jeg oplever tit at folk kommer ind til os fordi TDC ikke har styr på tingene. Og jo vi har en del reklamationer på boxen, men det vil dog stadig ikke afholde mig for at anbefale boxen. Min 3126 med harddisk har kørt upåklageligt. Hvis det skulle ske at der er noget galt med boxen går du bare ned og får den byttet.

Det var skam ikke for at træde nogen over tæerne ;) men når lige det har med prorgam kortene at gøre har jeg og flere jeg kender dårlig erfaring  med expert - Fona og Elgiganten, de glemmer sku lige at sende oplysningerne ind til YouSee, og så står folk altså med en ubrugelig boks. Det kan godt være at i ikke glemmer i din butik men de  gør det andre steder, og så er den ikke længere. Men hvad angår service der har TDC meget at lære i forhold til Expert, for TDC sælger gladeligt en vare men vil derefter ikke røre ved den det stinker..

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 08:56

du skal altid huske på at man høre "kun de 50"  der råber op, de andre 1100 der er tilfreds hører man ikke.

Du skal også huske på, at en undersøgelse har vist, at der for hver kunde, som råber op, er 27 andre kunder, som også er utilfredse uden at råbe op.

Så ud af de 1100, som ikke råber op, må der være 1350, som er utilfredse...

Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 09:03

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

du skal altid huske på at man høre "kun de 50"  der råber op, de andre 1100 der er tilfreds hører man ikke.

Du skal også huske på, at en undersøgelse har vist, at der for hver kunde, som råber op, er 27 andre kunder, som også er utilfredse uden at råbe op.

Så ud af de 1100, som ikke råber op, må der være 1350, som er utilfredse...

Måske, den undersøgelse kender jeg ikke  men så burde der slet ikke være nogle bokse ude, man beholder vel ikke noget der ikke duer eller gør man.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 09:29
Jo, hvis man går og tror det bliver ordnet med en opdatering. Men det kunne jo være man skulle få den byttet. I tilfælde af, at man for den med den gode hardware. Mon ikke bare det er et spørgsmål om, hvad folk accepterer.

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio

Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 09:31

man beholder vel ikke noget der ikke duer eller gør man.

Beholder du din boks? Du har længere oppe i tråden skrevet, at du er en af dem, der råber op om boksen.

Naturligvis beholder man noget, der ikke duer - hvis alternativerne er værre.

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 10:33

Beholder du din boks? Du har længere oppe i tråden skrevet, at du er en af dem, der råber op om boksen.

Hvis man beholder noget, der ikke dur, så må der være noget galt. Hvis man beholder noget, hvor der er nogle fejl/mangler, som man tror bliver udbedret, så er man forventningsfuld/tålmodig. Ja, den danske sporg er en svær en.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 11:30

Så læs rigtig Ja jeg beholder min boks for den fejler ikke noget og jeg har aldrig sagt den fejlede noget, jeg har derimod  sagt det modsatte at den kører perfekt!!!!

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hvis man beholder noget, hvor der er nogle fejl/mangler, som man tror bliver udbedret, så er man forventningsfuld/tålmodig.

Er det ikke netop denne type fejl, vi diskuterer?

Det var ikke mig, der valgte at bruge udtrykket "ikke dur". Men jeg svarede ud fra, hvad tråden handler om - nemlig mangler, som nok er irriterende, men som ikke gør produkt totalt ubrugeligt i enhver situation.

Skrevet af: folp
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 14:20
Ja det her er vanskeligt ,jeg har også en boks med optage funktion ,den hakker. Tålmodig som jeg er venter jeg på¨en s/w opdatering  ,ok det er en fejl ,mangler derimod f.eks den kan ikke optage serier , du kan ikke optage direkte fra SØG i TV guiden du kan ikke springe ind i en optaget film og se derfra hvor du vil men må starte forfra hver gang ,alt dette er store mangler men ikke direkte fejl ,derfor har jeg stadig min boks med harddisk, jeg tror ikke det hjælper at få en ny ,desuden når jeg fejlmelder siger yousee at det bliver rettet i en kommende s/w opdatering, jeg forstår ikke at nogen er så heldige at slet ikke have hakkeri,men godt for dem.

-------------
MVH Frank Pedersen

Skrevet af: Ken_T
Skrevet den: 12-Oktober-2008 kl. 15:11
slettet

Skrevet den: 14-Oktober-2008 kl. 21:22
Hej alle,

Så er boxen som jeg bestilte lørdag aften på Yousee's hjemmside leveret - Dvs. 2 arbejdsdage til levering - det kan ikke blive bedre.

Jeg vil se om jeg kan nå at få den sluttet til her i aften, dog bliver det jo ikke noget med HD endnu, da min LX5090'er først lander på lørdag...men så jeg har jeg da lidt at pille ved mens jeg venter

-NEO-

Print side | Luk vindue