Print side | Luk vindue

Sanyo PLV-Z700 - Otto

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48479
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 12:06

Emne: Sanyo PLV-Z700 - Otto
Skrevet af: Thomas H
Emne: Sanyo PLV-Z700 - Otto
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 12:04
Otto.. kan vi få en vurdering af denne projekter? :) Er det noget man skal holde sig fra, eller er det et godt køb i forhold til prisen? :)

-------------
Med Venlig Hilsen
Thomas H.
LG 55LB650V - Samsung BD-F6500 - Marantz NR1608 - Dali Concept serie

Svar:
Skrevet af: bony
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 12:08
Jeg følger lige denne tråd. Den projektor er rigtig interessant. :)

Skrevet af: Thyge
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 13:47

Ligeså hér! 9k er sgu en skarp pris. Hvordan står den mål med BenQ W5000 som koster 5k mere?

Er det små detaljer hvor de skal stå side-by-side før du kan registrere forskellen, eller er der god sammenhæng mellem pris/effekt?

Skrevet af: noob30
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 14:05
http://www.projectorcentral.com/sanyo_z700_projector_review.htm - http://www.projectorcentral.com/sanyo_z700_projector_review. htm

Skrevet af: Brian321
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 14:25

Det er en ringere projektor end Z2000 som Otto ikke synes er særlig imponerende, og slet ikke på niveau med W5000 fsva. ren billedekvalitet.

(Se tråd vedr. udsalgspriser på W5000 her på forummet)

Skrevet af: Thyge
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 14:28

Oprindeligt skrevet af noob30 noob30 skrev:

http://www.projectorcentral.com/sanyo_z700_projector_review.htm - http://www.projectorcentral.com/sanyo_z700_projector_review. htm

Citat fra ovennævnte anmeldelse, hvor der til sidst også bliver lavet en head-on-head sammenligning imellem: Sanyo PLV-Z700 vs. BenQ W5000

Both have sharp images, but I'll give the BenQ a slight advantage. I seriously doubt it will be noticeable during movie watching, but on a good HDTV signal, you just might spot a difference. Any difference though, is too small to be real factor.

Placement issues notwithstanding, enthusiasts will favor the BenQ, while the "average joe" should be happy with either!

Så må man gøre op med sig selv og sin pengepung om man er entusiast eller almindelig forbruger.

Skrevet af: p.las
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 20:21

det handler jo kun om skarphed.hvad med ansi kontrast,shadow detail og farver.

Skrevet af: Clinten
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 20:57
Jeg har mailet med Pipro.de om netop Z700.

Pipro vurderer den også som dårligere end Z2000. Benq W5000 kommer den ikke i nærheden af - men da jeg ikke kan placere BenQ'en - så venter jeg fortsat på Epson TW3800.

Pipro er også helt uforstående overfor det flotte review på projector-central... Måske skulle jeg gå efter Z2000'en...

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 13-Oktober-2008 kl. 21:26

Oprindeligt skrevet af Thomas H Thomas H skrev:

Otto.. kan vi få en vurdering af denne projekter? :) Er det noget man skal holde sig fra, eller er det et godt køb i forhold til prisen? :)

Jeg kan _slet_ ikke gennemskue hvordan Projectorcentral kan give den så positiv en omtale. Det er muligt at det "til prisen" er fint - jeg kan finde på flere 720P modeller til de penge jeg hellere vil have - men jeg har det lidt sådan at hvis man ikke kan finde noget nævneværdigt at kritisere ved en projektor som Z700, så er man utroværdig som anmelder, så kan man jo rose hvad som helst. Det er den ubetinget ringeste 1080P hjemmebio-projektor jeg har set. Men det er jo også den billigste, så det er jo i sig selv fair nok. Det bliver bare et problem, hvis man nærmest får det til at lyde som om det er hip som hap om man køber en Z700 eller f.eks. en Epson TW2000, eller BenQ W5000. De er begge i en helt anden liga.

Når det er sagt, så vil jeg vurdere den til at være groft sagt lig med en Z5 men med 1080P, måske med lidt mindre lys end Z5. Dét synes jeg bare ikke er nogen specielt imponerende reference at bruge, Sanyo står efter min mening stille mens konkurrenterne rykker kraftigt. Z2000 betragtede jeg i forvejen som en af de mindst imponerende 1080P'ere på markedet, med tydeligt ringere kontrast end (indrømmet, dyrere) konkurrenter fra Epson, Mitsubishi og Panasonic, og Z700 er ringere. Det er en fin begynder-projektor hvis man ikke vil lave for stort billede, og vil kunne sige til vennerne at man har 1080P uden at det skal koste noget, og det er vel også godt nok til at man kan sige at det er sjovere end at købe et Panasonic plasma for de samme penge. Vil man have en projektor under 10k som ikke må være DLP, og man ikke forventer at kunne lave over 90-100 tommer billeder, så kan man have meget sjov ud af sådan en projektor, men der er altså ikke voldsomt langt prismæssigt op til nogle meget sjovere sager. Lad være med at tro at det er en billig genvej til dén ydelse man har set fra andre 1080P projektorer.

Det er dét der er problemet med "godt til prisen". Det er "godt til prisen" hvis du ikke har råd til noget bedre, eftersom at der ikke er så mange alternativer hvis vi antager at man vil have 1080P (vi kan jo lige så godt indse at det er dét de unge vil ha'...). Men når man kan få projektorer i 15k klassen som jeg mener er klart bedre (både DLP og LCD), så er det ikke "godt til prisen" for ham der egentlig har et budget på 15k, men tror at han lige kan lave en hurtig genvej og så have 5k mere til sprut og kvinder.

-------------
Mvh Otto

Print side | Luk vindue