Print side | Luk vindue

PS3 PlayTV problem

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48537
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 02:21

Emne: PS3 PlayTV problem
Skrevet af: lvhoyer
Emne: PS3 PlayTV problem
Skrevet den: 14-Oktober-2008 kl. 11:42
Har lige købt PlayTV på Amazon i Uk, og det virker delvist godt - undertekster, oversigt osv fungerer fint og billedet ser fantastisk godt ud, men jeg har to problemer som jeg ikke kan finde ud af.
Det ene er at det tit "hakker" som om den ikke får signal nok. Hvis jeg sætter antennesignalet til fjernsysnet (også Sony DVB-T) er der ingen problemer og PS3'eren siger under scanningen at der er mellem 83 og 100 procent signalstyrke. Har prøvet en anden harddisk og at skifter USB kabel men lige meget hjælper det - problemet stammer åbenbart fra tuneren.

Derudover kan jeg ikke gennemskue hvordan man sætter den tilbage i "optage mode" så den slukker selv hvis den er igang med at optage noget. Det er ikke omtalt i manualen.

Håber nogen kan hjælpe

På forhånd tak
Lars

Svar:
Skrevet af: Woll
Skrevet den: 14-Oktober-2008 kl. 23:34

Din PS3 play tv kan sagtens være dårligere til at modtage DVB-T end dit Sony TV. Signal problemer giver jo typisk store pixel, frys og asykron billed / lyd.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at teste med et bedre signal for at se om det hjælper.

Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 01:03
Ja det var lidt af det samme jeg var på vej ud i - desværre har jeg ikke umiddelbart adgang til et bedre signal, men jeg må se hvad jeg kan fremskaffe.

Tak for hjælpen

Lars

Skrevet af: TSerup
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 11:35

Det har ikke lige noge med dit spørgsmål at gøre, men hvad koster den at få fragtet hjem fra UK hvis man køber den på Amazon. Overvejer at bestille den.

Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 11:53
Det koster 5 pund og få den sendt - ialt koster det 70 pund.

Skrevet af: longlife
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 12:02

Oprindeligt skrevet af lvhoyer lvhoyer skrev:

Derudover kan jeg ikke gennemskue hvordan man sætter den tilbage i "optage mode" så den slukker selv hvis den er igang med at optage noget. Det er ikke omtalt i manualen.

Jeg har ikke fundet nogen mulighed for at sætte en optagelse i gang manuelt og derefter sætte den til at slukke når udsendelsen er slut. Tænd/sluk automatikken virker kun når det er en planlagt optagelse der skal optages mens PS3'eren står slukket.

Har du forresten problemer med at EPG'en viser forkert klokkeslæt? Min egen Play-TV viser alle klokkeslet som UTC, d.v.s. 2 timer bagud. Men timer optagelser virker nu fint alligevel. Det er bare irreterende at se på.

Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 12:08
Ja jeg har det samme problem - jeg har prøvet at ominstallere/skifte sprog og land uden resultat - vi må nok vente på en opdatering....
Der mangler også nogle flere muligheder for gentagne optagelser - der findes kun "dagligt" og "ugentligt" ikke nogen mulighed for fx "hver fredag" eller alle hverdage".
Hvis nogenskulle rende ind i en Sony site hvor man har mulighed for at komme med forslag til forbedringer vil jeg meget gerne høre om den.

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 13:25

Ja jeg har det samme problem - jeg har prøvet at ominstallere/skifte sprog og land uden resultat - vi må nok vente på en opdatering....
Der mangler også nogle flere muligheder for gentagne optagelser - der findes kun "dagligt" og "ugentligt" ikke nogen mulighed for fx "hver fredag" eller alle hverdage".
Hvis nogenskulle rende ind i en Sony site hvor man har mulighed for at komme med forslag til forbedringer vil jeg meget gerne høre om den.

Da produktet ikke er lanceret i Danmark er der vel en lille bitte risiko for, at den version af PS Store som vi i Danmark tilgår ikke giver mulighed for at hente opdateringer til PlayTV?

Det kan selvfølgelig være at software selv leder efter opdateringer? kan det evt. bekræftes?

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: rapsacdk
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 14:06
ellers er det vel ikke værre end at man opretter en UK-konto...?

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 14:41
Opdateringerne skulle ligge i selve PS3 firmware, og ikke en seperat del, så mon ikke der måske er lidt hjælp i den nye 2.5?

Det er jo plug'n'play?

Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 17:42
Hvis den ligger i selve firmwaren hvorfor kan man så tjekke for opdateringer i playTV/opsætning/om ?

Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 01:38

Hvis den ligger i selve firmwaren hvorfor kan man så tjekke for opdateringer i playTV/opsætning/om ?

Det kan vel være en del af firmware som man downloader, addon? det er ihvertfald jo ikke synligt uden modulet er tilsluttet. så et eller andet sted i firmware lægger de softwaren og den hentes vel ned sammen med firmware, men måske var det kun første gang, hvem ved..

Skrevet af: stonefree
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 19:52
Har desværre også problemet med at det hakker - kommer med 1-2
minutters mellemrum og varer 10-20 sekunder så det er dybest set
ubrugeligt. Hverken mit fjernsyn eller min Digiality box har skyggen af
problemer med samme signal. Sjovt nok er der ingen problemer
overhovedet med de svenske kanaler! Er der nogen der kan se dansk TV fra
Hove senderen uden problemer med PlayTV?

Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 00:57
For nu lige at slutte den af så viste det sig at problemet med at den hakkede stammede fra et for kraftigt antennesignal (jeg havde lige overset Gladsaxe senderen var blevet tændt her lige om hjørnet). Siden jeg fik dæmpet signalet har der ikke været nogen problem....

Opdateringen til ver. 2.50 har også betydet at man ikke længere kan slukke den hvis PlayTV er igang med en optagelse, istedet hopper den over i den skærm mode hvor den siger at den slukker selv når optagelsen er færdig.

Så er der kun lige den med tiden tilbage....

Skrevet af: JacobJ
Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 13:22
lvhoyer, det lyder godt nok meget interesant. Jeg spekulerer på om PS3en
laver noget kompensation for dårligt signal som virker omvendt når
signalet er i orden?

Uanset, kan man få at vide hvordan din gamle og nye opsætning ser ud?

Har du testet om det hakker hvis du ser en anden kanal end den du
optager på, timeshifter på kanal nr. 2, downloader, spiller, eller noget
andet som kunne belaste harddisken?

Jeg har læst på AVforum at nogle har haft gode resultater med at slette
alle PlayTV filer, men at problemet med hakken er vendt tilbage efter kort
tid. Er der noget her som har oplevet det?

Skrevet den: 26-Oktober-2008 kl. 14:14
Er der nye erfaringer med boksen nu, med 2.5 opdateringen?

Skrevet den: 26-Oktober-2008 kl. 20:47
Umiddelbart ser det ud til at det kører bedre nu, problemet er bare at jeg snart har prøvet så mange ting så jeg ikke helt kan huske hvornår forbedringen indtrådte. Det bliver ikke bedre af at have en søn på 13 år som nogen gange spiller på den samtidig med at den optager uden jeg opdager det - så mine statistikker desangående er svære. Så pt. optager jeg de vigtigste ting dobbelt - både på min Sony HDD recorder og PS3'eren. Det er ærgeligt for PS3'eren er HDD recorderen totalt overlegen i alle sammenhænge bortset fra stabiliteten. Det hjalp virkelig meget at jeg fik skruet niveauet på antennesignalet ned ved simpelthen bare at slukke for antenneforstærkeren, så umiddelbart tror jeg at problemet ligge mest i tunerboxen - nogle enkelte gange har jeg oplevet at det hakker ved at kigge på direkte tv igennem den (uden at den lavede andet).

Jeg venter spændt på at der kommer til en opdatering til PlayTV afdelingen.

Andre ideer ?

Skrevet den: 26-Oktober-2008 kl. 20:58

Fedt nok at høre løsningen er næsten fuldendt ok for dig!

Så kan den jo vel godt betale sig at indvestere, som alternativ til de hdd recorders.

Skrevet den: 26-Oktober-2008 kl. 22:24
Jeg synes klart at det er et rigtigt godt produkt hvis det altså virkede stabilt. har netop måttet netop i aften måtte skifte over til optagelsen på HDD recorderen fordi PS3'eren begyndte at hakke lidt midt i "Sommer". Men for f.... hvor ser det altså bedre ud på PS3'eren når den altså kører.
Umiddelbart vil jeg ikke anbefale nogen at købe den før de har fået løst problemet.

Suk

Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 01:59
i home cinema choise står der at der osse er en freeview tuner, så burde man osse kune snuppe alle de freeview kanaler son en freeview sat box kan, eller tager jeg helt felj der...

her er review en

http://www.homecinemachoice.com/node/9717

-------------
+100HD Film

Skrevet den: 03-December-2008 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

i home cinema choise står der at der osse er en freeview
tuner, så burde man osse kune snuppe alle de freeview kanaler son en
freeview sat box kan, eller tager jeg helt felj der...her er review en
http://www.homecinemachoice.com/node/9717

Har lige fundet ud af at der bliver sendt en test kanal her i København fra
folketinget som skulle være mpeg4 - mit sony fjernsyn vil gerne vise det,
men PlayTV'et vil ikke - SUK
Mht. til freeview tror jeg det bare betyder at de bliver sendt uden at man
behøves at betale for se dem, men kun fra antenne - der er kun antennestik
i den....

Skrevet af: thomasfj
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 07:56

FYI:

Problemet med forskudt tid i EPG'en er løst med 1.01 updaten. Nu bruger den tiden sat på din PS3.

Skrevet af: kris212
Skrevet den: 21-December-2008 kl. 23:46
Er der et entydigt svar på hvorfor PlayTV ind i mellem hakker på de danske men ikke de svenske kanaler?

Det må vel være noget med signalstyrken og ikke mindst signalkvaliteten at gøre?

Jeg kører al den nyeste SW fra Sony.

Skrevet af: stonefree
Skrevet den: 22-December-2008 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af kris212 kris212 skrev:

Er der et entydigt svar på hvorfor PlayTV ind i mellem
hakker på de danske men ikke de svenske kanaler?Det må vel være noget
med signalstyrken og ikke mindst signalkvaliteten at gøre?Jeg kører al den
nyeste SW fra Sony.

Desværre ikke noget svar men alligevel rart at høre fra en der oplever præcis
det samme som en selv. Eftersom der ikke kom nogen fix i den første sw
opdatering tvivler jeg faktisk lidt på at det nogensinde bliver anderledes.

Skrevet af: Benny Jensen
Skrevet den: 15-Oktober-2009 kl. 20:18

Selvom denne tråd er 1 år gammel er den meget interessant. Jeg købte en PlayTv for ca. ½ år siden (også fra Amazon). Men jeg har også haft "hakkeri" på den - lige indtil i går hvor jeg skruede ned på antenneforstærkerens signalstyke fra ca. 95 til ca. 75-80%

Nu spiller det bare, så der må være "et eller andet" med for kraftige signaler.

Så nu bliver jeg ikke længere "hånet" af konen for endnu en ubrugelig "dims".

Nu venter jeg spændt på 1-11-09 hvor DR-HD går i luften. Med den seneste "spilopdatering" af PlayTv (1.10) skulle mpg4 være understøttet (men ikke mulig at optage pga. noget med beskyttelse af rettigheder).

Skrevet af: jan160674
Skrevet den: 15-Oktober-2009 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Benny Jensen Benny Jensen skrev:

Selvom denne tråd er 1 år gammel er den meget interessant. Jeg købte en PlayTv for ca. ½ år siden (også fra Amazon). Men jeg har også haft "hakkeri" på den - lige indtil i går hvor jeg skruede ned på antenneforstærkerens signalstyke fra ca. 95 til ca. 75-80%

Nu venter jeg spændt på 1-11-09 hvor DR-HD går i luften. Med den seneste "spilopdatering" af PlayTv (1.10) skulle mpg4 være understøttet (men ikke mulig at optage pga. noget med beskyttelse af rettigheder).

Jeg døjede også en del med hakken. Men jeg formodede det var pga. for dårligt signal. Jeg har købt en forstærker og nu er det klart bedre men den hakker en smule ind i mellem. Altså modsat dig

Min tv guide viser også forkert tid, har du løst det?

Skrevet af: miri
Skrevet den: 15-Oktober-2009 kl. 20:31
.. men du får desværre ikke lyd på, da HE-AAC ikke understøttes af 1.10

-------------
miri

Skrevet af: JacobJ
Skrevet den: 15-Oktober-2009 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Det gjorde min også en overgang efter en eller anden opdatering. Jeg kan ikke huske præcis hvad jeg gjorde for at fikse det, men jeg mener det var noget
med at skifte land (måske tidszone?) et par gange.

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Jeg døjede også en del med hakken. Men jeg formodede det var pga. for dårligt signal. Jeg har købt en forstærker og nu er det klart bedre men den hakker en smule ind i mellem. Altså modsat dig

Hej Jan

Det kan være dit signal bliver forstærket for meget nu. Er det muligt at dæmpe forstærkningen? Min antenne er en stuemodel (UVR-AV209) til 200,- fra Harald Nyborg, med indbygget forstærker som kan dæmpes på en lille drejeknap. Den er ikke så køn at ha' stående i stuen så jeg har placeret den på mit loft. Og jeg har faktisk dæmpet signalet yderligere fra 75-80% til ca. 40% for at fjerne hakkeriet helt.

Jeg har ikke bemærket om tiden er forkert i min guide. Når jeg vælger at optage et program bliver det gjort på det rigtige tidspunkt. Men jeg kan da fortælle at min første PS3'er blev byttet med den jeg har nu fordi uret kun kørte når der var tændt. Selv om den var på standby, stoppede uret. Uret startede så igen når PS3'eren var igang, men det kan jo ikke bruges til noget.

Måske det også er "hoveduret" det er galt med i din PS3'er (?)

Men ellers er PlayTV en rigtig fin ting. Mulighederne for at optage, sætte på pause og spole frem/tilbage osv. er bare fede. Jeg har faktisk kun et minus (udover "hakkeri" ved for kraftiget signal  ) jeg mangler TekstTV. Mon ikke det kommer i en PlayTV-opdatering (?)

Jeg påtænker derfor at skifte de 80gb hdd til noget større.

Så hvis man har en PS3 og modtager sit tv-signal via dvbt vil jeg anbefale PlayTV.

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 07:25

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

.. men du får desværre ikke lyd på, da HE-AAC ikke understøttes af 1.10

Hej Miri

Øv - det er da noget skidt  (så må vi nyde billederne i stedet  )

Nå, men mon ikke HE-AAC-lyd kommer med en opdatering (?)

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 09:24

... Nå, men mon ikke HE-AAC-lyd kommer med en opdatering (?)

Sony har lovet det i lang tid, de har testet, men vil ikke sætte dato for frigivelse af opdatering.

Deres problem er, at PlayTV har DVB-T tuner, og den kan ike anvendes til modtagelse af HD i UK (som PlayTV alene er markedsført i), og resten af verden (næsten) kræver understøttelse af HE-AAC i forbindelse med HD, og derfor må der ske noget.

Resultatet kunne dog også blive en hardwareopdatering med DVB-T2 tunere, med tilhørende software, der understøtter HE-AAC.

-------------
miri

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 10:01

Resultatet kunne dog også blive en hardwareopdatering med DVB-T2 tunere, med tilhørende software, der understøtter HE-AAC.

Altså at folk skal smide den gamle playtv ud, for Sony vil have flere penge nu, og så skal folk købe den nye hardware PlayTv2 får at få hvad andre giver dem i fungerende tilstand den første gang?

Det lyder rimlig usandsynligt...

Da produktet aldrig er lanceret med henblik på salg i DK , så bør norden nok ikke tro at HE-AAC vil komme i nærmeste fremtid..

Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 10:01

Husk lige at opdatere denne tråd, om den kan vise DR-HD, når det går i luften - hvis den kan det, så bestiller jeg omg...

Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 11:02
Hvis vi ser på New Zealand, så sælges PlayTV ikke dér endnu.

Det er fordi PlayTV kun kan klare lyden fra New Zealandsk TV3 (Vist Dolby Digital 2.0)

Resten af DVB-T kanalerne i New Zealand benytter HE-AAC.

Mig bekendt er der planlagt en PlayTV SW opdatering således at PlayTV også kan klare lyden på resten af DVB-T kanalerne i New Zealand. - Altså HE-AAC (og dermed kan produktet lanceres)

November er nævnt, "inden jul" er også nævnt.

I dag er der ikke forskel på PlayTV SW afhængigt af hvor i verden man befinder sig. Hvis dette fortsat bliver gældende, så kunne det tyde på, at playTV også snart kan benyttes med HD og HE-AAC i Danmark.

Mht. UK:
PlayTV er ikke ALENE markedsført i UK, men også i Tyskland, Frankrig, Spanien og Italien. Den kan opsættes med endnu flere sprog, blandt andet dansk.

/B

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Altså at folk skal smide den gamle playtv ud, for Sony vil have flere penge nu, og så skal folk købe den nye hardware PlayTv2 får at få hvad andre giver dem i fungerende tilstand den første gang?

Da produktet aldrig er lanceret med henblik på salg i DK , så bør norden nok ikke tro at HE-AAC vil komme i nærmeste fremtid..

Edit:

HE-AAC understøttelse er alene et spørgmål om PS3 og software, og med hensyn til understøttelse af nordiske standarder, så skal man huske på, at HE-AAC anvendes i blandt andet Frankrig, Australien og New Zealand. Sony siger selv, at de arbejder på en løsning, der understøtter HE-AAC - så kan man jo tro på om det kommer eller ej...

-------------
miri

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Husk lige at opdatere denne tråd, om den kan vise DR-HD, når det går i luften - hvis den kan det, så bestiller jeg omg...

Yes Sir!!

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 18:14

Hej pendec

...aldrig er lanceret med henblik på salg i dk....

Hvorfor kan man så vælge dansk sprogmenu?

Skrevet den: 16-Oktober-2009 kl. 22:51

Hvorfor kan man så vælge dansk sprogmenu

tror ikke du skal lægge noget særligt i at menu'r er danske..

der er meget udstyr til salg som har nordisk sprog support, og til dels pga de vel på et tidspunkt planlægger at sælge det i norden.

Forklaringen var i den kom ud på markedet, at norden ikke havde noget HD matriale at tilbyde, så Sony så ikke nogen grund til at lancere den til nordiske kunder. Det kan man vel godt forsvare, når f.eks Tyskland har de først 35+ kanaler at tilbyde rent digitalt og vi er kun lige ved at starte op med vores, og så er de jo kodet. Det er de ikke i Tyskland.

Så igen pga. kodning vil Sony aldrig vælge at lancere en boks uden CI slot, når de jo ikke kan dekode vores kanaler, og de par stykker som virker uden kort, det var jo ikke nok til overbevise som om at Danmark havde et marked.. og jo, det var der.. bare ikke stort nok.

Sådan er det også med Panasonic og Samsung med deres BluRay HDD recordere som sælges i andre lande, vi har ikke noget marked for dem til det, så igen ingen officiel lancering.

Og hvornår var det lige at MPEG4 begyndte at virke? det er jo noget som burde virke fra dag1, når vi taler en HD DVBT modtager..
Så produktet fejlede fra dag1, og vil jo kun kunne bruges hvis de laver en CI version til det danske marked, og så er den gamle boks jo spildte penge..

kik du på den danske playstation side, du finder ikke playtv der..
Kun for de lande de har lanceret den i, altså Tyskland, UK osv...

Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 10:13
Jeg har svært ved at tro, at PlatTV for sjov skulle understøtte

English, Basque, Catalan, Danish, Dutch, Finnish, Flemish, French, French, Belgium, Gaelic – Scottish, Gaelic – Irish, Galician, German, Italian, Norwegian, Portuguese, Spanish, Swedish, Welsh

uden bagtanker...

Størrelsen af markedet er nok heller ikke problemet. Der sælges mange forskellige modeller af USB DVB-T modtagere til PC markedet i DK. Alle løsninger, som må kæmpe om PC - DVB-T markedet, mens Sony i sagens natur vil have hele PS3 DVB-T markedet for sig selv, og dermed også prismæssigt ligger højere.
Sony har i øvrigt allerede salgskanaler og fat i kunderne gennem deres PS3, så det er ikke en voldsom øvelse.

Måske stødte man bare meget hurtigt ind i problemer med et DVB-T marked, hvor standarderne ikke havde sat sig endnu. Man oplevede eksempelvis udbydere som skiftede lyddelen af signalet, så PlayTV stod uden lyd.

Ved at vente, sætter markedet og standarderne sig. Danmark og Norge får HD, og der flyder fejlmeldinger og ændringsønsker ind til Sony fra first-movers som selv har importeret produktet til nye markeder.

Så kunne man modne og teste produktet inden release. Man vil undgå en masse (kostbar) support.

Endelig kan der være forretningsmæssige hensyn til andre af Sonys produkter eller partnere.

/B

Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 10:50

Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Måske stødte man bare meget hurtigt ind i problemer med et DVB-T marked, hvor standarderne ikke havde sat sig endnu. Man oplevede eksempelvis udbydere som skiftede lyddelen af signalet, så PlayTV stod uden lyd.

´

Nu er ps3 markedet jo "stort" og en HE-AAC licens koster knaster.. så måske var Sonys tanke også at spare penge..

Og igen, den har været ude på markedet længe, og Sony har forklaret hvorfor de ikke ville lancere i norden. Så vi kan formode en masse. mens fakta taler for sig selv..og at den ikke er på deres danske hjemmeside siger også en hel del.

Skrevet den: 17-Oktober-2009 kl. 16:14
I forhold til PlayTV prisen på 700-800 kr, så har evt. HE-AAC licens ingen betydning.

Jeg forholder mig til at Sony har meldt ud at PlayTV kommer i New Zealand, og New Zealand benytter HE-AAC.
Dernæst forholder jeg mig til at softwaren i PlayTV hidtil har været ens for alle lande.

Hvis disse to vilkår holder, så vil et PlayTV produktlaunch i NZ hænge sammen med en SW opdatering, som også bringer HE-AAC hertil.

Hidtil har EPG og Subtitles for PlayTV virket i Danmark.
Altså bør der snart være et temmelig færdigt produkt.

Jeg har naturligvis læst de officielle forklaringer fra Sony. Både da de i første omgang lovede den til landet i december 2008, og da man kort efter trak i land igen. Men jeg læser det nok ikke så bogstaveligt.

Og hvilken del af det danske DVB-T marked er i øvrigt størst ?
Modtagere af DVB-T MED CI slot - altså betalende Boxer-kunder eller
Modtagere af DVB-T UDEN CI - De, som kun ser FTA

Tilsammen skulle dette marked være på mellem 400.000 og 500.000 husstande.

/B

Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 18:54

Tja - vi får jo at se.

Støtter op om B-CLG's syn på sagen og tror vi også med tiden får lyd på DR HD via PlayTv. Som sagt kan i da nyde bilederne indtil da....

Skrevet den: 20-Oktober-2009 kl. 21:55

Jeg forholder mig til at Sony har meldt ud at PlayTV kommer i New Zealand, og New Zealand benytter HE-AAC.
Dernæst forholder jeg mig til at softwaren i PlayTV hidtil har været ens for alle lande.

Nu er du helt med på at denne nyhed kom i aug 2008? og vi er i okt. 2009?

Så du har spændt ventet i 15 måneder og fortsætter?

Jeg ville da anbefale at nu hvor det bliver realitet at vi skifter om små 10 dag, så bør du nok overveje en anden HDD recorder til DRHD hvis det er korrekt at lyden også bliver HE-AAC på denne kanal. for ps3 får ikke meget ud af, undtaget hvis du ikke skal bruge lyden, og det "lyder" som om du satser på der er lyd på når du vil bruge din ps3?

btw, Så er det danske marked et lille marked, problemet er nok du kikker på makro volumer for DK, og ikke makro tal for europa..
500k hustande i DK? 40Mil. hustande  Tyskland.. altså ca. 1,25% af hustande , så Sony vælger kun at sælge til i Tyskland, og set udfra kravene/ønskerne til DVBT der som en tillægsgevinst for Sony.. jeg kan godt se hvorfor de vælger Danmark fra.. et enkelt regnestykke som fungerer fint på Sony's regnemaskine..

Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 10:08

Nu er du helt med på at denne nyhed kom i aug 2008? og vi er i okt. 2009?

Så du har spændt ventet i 15 måneder og fortsætter?

Ho ho ho

Skal man være sjov, så få i det mindste styr på fakta. PlayTV skulle oprindelig have været launchet i AU/NZ i 2008. Dette blev udsat, og seneste meldinger går - som jeg har anført - på slutningen af 2009. Muligvis Australien inden New Zealand.

Tag dagens avis:

http://www.heraldsun.com.au/news/national/movie-party-in-a-box/story-e6frf7l6-1225789057258 - http://www.heraldsun.com.au/news/national/movie-party-in-a-b ox/story-e6frf7l6-1225789057258

Jeg ville da anbefale at nu hvor det bliver realitet at vi skifter om små 10 dag, så bør du nok overveje en anden HDD recorder til DRHD hvis det er korrekt at lyden også bliver HE-AAC på denne kanal. for ps3 får ikke meget ud af, undtaget hvis du ikke skal bruge lyden, og det "lyder" som om du satser på der er lyd på når du vil bruge din ps3?

Tak for din anbefaling!

Nu er det bare sådan, at jeg ikke har det store optagebehov til andet end MPEG2 kanalerne. Derfor passer PlayTV mig fint, og da jeg anskaffede den, var der alligevel ikke andre reelle alternativer som kunne optage MPEG4 - og slet ikke flytte det. Mange mpeg4 recordere er i version 1.0, og kan ikke SW opgraderes på samme måde som PlayTV.

btw, Så er det danske marked et lille marked, problemet er nok du kikker på makro volumer for DK, og ikke makro tal for europa..
500k hustande i DK? 40Mil. hustande  Tyskland.. altså ca. 1,25% af hustande , så Sony vælger kun at sælge til i Tyskland, og set udfra kravene/ønskerne til DVBT der som en tillægsgevinst for Sony.. jeg kan godt se hvorfor de vælger Danmark fra.. et enkelt regnestykke som fungerer fint på Sony's regnemaskine..

Forkert igen!
Du sammenligner Danske husstande med DVB-T mulighed med det totale antal tyske husstande (ca 40 mio)
Tyskland har ca 40 mio husstande. Danmark har ca 2,5 mio.
Tyskland har ca 3,6 mio husstande med DVB-T mulighed.  Danmark har 400.000 - 500.000 alt efter kilde.

Som markedsansvarlig ville jeg dog også tænke på evt. mersalg af PS3, Aino og PSP GO.
Hvis PlayTV kan få nogle til at vælge PS3 frem for Xbox, Aino frem for iPhone etc.

Men jeg kender ikke Sonys planer på det danske marked. Er egentlig også ligeglad, så længe min PlayTV virker, og kommer den til at virke med HE-AAC og Mpeg4 optagelse også, så er det bare en bonus

/B

Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 10:42

Forkert igen!
Du sammenligner Danske husstande med DVB-T mulighed med det totale antal tyske husstande (ca 40 mio)
Tyskland har ca 40 mio husstande. Danmark har ca 2,5 mio.
Tyskland har ca 3,6 mio husstande med DVB-T mulighed.  Danmark har 400.000 - 500.000 alt efter kilde.

Undskyld men ser du selv fejlen i dit udsagn?

"Tyskland har ca 3,6 mio husstande med DVB-T mulighed" - forkert.

Der er idag 100% dækning af tyskland, og 40mil. husstande som KAN tage(med mulighed for) DVBT.   du henviser til de aktuelle købte bokse idag(3,6mil)..
som jo ikke er det samme med danmark, hvor der tales mulige købere, det var forkert i mit udsagn omkring 500k vs. 40mil.

Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 11:28

Bemærk, at Frankrig også sender HD med HE-AAC fra 3 kanaler, og der er derfor også store forventninger herfra til en opdatering af PlayTV. Sony har også lovet dette over for franske, new zealandske og andre brugere, men vil bare ikke sætte dato på release, hvilket betyder, at dette her ikke er et særligt "nordisk problem".

Det interessante ved Frankrig er, at den er markedsført her, så man må formode at en opdatering vil omfatte den eksisterende hardware - det ville tilgengæld ikke være tilfældet i forhold til Australien og New Zealand, hvor den endnu ikke er markedsført.

-------------
miri

Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 11:31
Hmmmm, tal er spændende

Men der er jo også 100 % dækning i Danmark. Så må langt over 500.000 have "mulighed" for at tage DVB-T i Danmark...?

Måske er ordet "mulighed" derfor ikke retvisende. Jeg brugte ordet fordi det er vanskeligt i disse dage at gøre op hvor mange der ER skiftet til DVB-T. Omvendt givet et tal for DVB-T modtagere i TV apparater ingen mening, da mange af disse ikke benyttes. Måske dækker tallet over husstande som ser TV men som ikke benytter kabel, Satelit eller IPTV.

Tilsvarende kan vi gå videre med de tyske tal.
Af de ca 40 mio husstande har ca 38 mio TV. Ca 19,5 mio har kabel og ca. 16 mio har satelitmodtager. 
Desværre 2007 tal. Ved at regne, kan det ses at nogle også må have flere løsninger.

Min pointe er blot, at hvis man af en eller anden grund vil sammenligne det potentialle danske PlayTV marked med det tyske (europas største TV marked) så giver det bedst mening at sammenligne de segmenter som i forvejen hverken har satelit-, kabel- eller IPTV modtagelse.

Men hvorfor sammenligne ?
PlayTV har menuer oversat til langt mindre sprogområder end de danske.
Baskisk (ca 1 mio talende), Walisisk (ca 700.000 talende) eksempelvis. Det er jo nok ikke fordi der sidder en sprognørd hos Sony og synes at det er vildt spændende. Det drejer sig nok nærmere om at disse områder på et tidspunkt er vurderet som markedspotentiale.

/B

Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 13:43

Men hvorfor sammenligne ?
PlayTV har menuer oversat til langt mindre sprogområder end de danske.
Baskisk (ca 1 mio talende), Walisisk (ca 700.000 talende) eksempelvis. Det er jo nok ikke fordi der sidder en sprognørd hos Sony og synes at det er vildt spændende. Det drejer sig nok nærmere om at disse områder på et tidspunkt er vurderet som markedspotentiale.

som eksempel;
Jeg har for flere satboks firmaer i asien og tyskland oversat deres tekster til Dansk.. ikke fordi de regner med en lancering i landet.
Det er primært fordi de ved der er brugere som køber fra udlandet til Danmark.
Tror lidt filosofien hos Sony er der henne.. de ved der er brugere fra alle lande selvom de ikke lancerede der, og dem som oversætter sidder nok med en stor fil til oversættelse, og ikke delt op på applikations niveau.
så om 50 ekstra sætninger oversættes, pga ptv integrationen. det dør oversætteren ikke af, eller udgiften ekstra de får fra personen.

men ja.. nok om hvordan og hvorfor. jeg mener bare Sonys forsøg på at sælge den boks er fejlet lidt, da den ikke er særlig godt egnet til markeder med kodet kanaler på dvbt, eller er de også lancerede den med mpeg2 og ikke nogen mpeg4 funktion oprindelig.. man blev lidt skuffet der..

Skrevet den: 21-Oktober-2009 kl. 14:41
Sony har fejlet. Helt enig.
Der er rigtig mange mennesker, som blev lovet noget som de så ikke fik alligevel.

Vi kan gætte på, og argumentere for forskellige årsager. Om produktet er ment offensivt eller defensivt. Om Sony kannibaliserer sig selv eller ej etc. Det spændende bliver dog udviklingen fremad.

Rent teknisk synes jeg løsningen er elegant. SW kan opgraderes, og selve HW delen er isoleret så den kan skiftes ud med en DVB-T2 tuner eller en tuner med kortlæser hvis man ville producere disse moduler. Her kunne andre producenter lære noget om modulopbygning.

Og helt korrekt at PlayTV ikke går i markeder med kodede kanaler.
Jeg tror bare, at rigtig mange mennesker faktisk ikke ønsker at betale for flere kanaler end de allerede har betalt via licensen. Ellers havde mange af disse vel allerede kabel eller satelit.
Så DVB-T "markedet" er faktisk delt i to segmenter, selvom man ikke hører så meget til "os kedelige" der ikke ønsker Boxer eller betaling.

Tilføjet kl 17:50:
Ifølge dagbladet Børsen i dag, er der "630.000 husstande med almindelig antenne" i Danmark
/B

Skrevet den: 23-Oktober-2009 kl. 09:57
For at lukke tråden, også for de som er googlet direkte hertil, så blev der 22 oktober udsendt ny SW v.1.21 til PlayTV.

PlayTV kan derfor nu vise, optage og afsplille DVB-T i MPEG4 med HE-AAC lyd.

/B

Skrevet den: 25-Oktober-2009 kl. 21:26

Hej B-CLG

Har netop opdateret min PlayTv.

Jeg glæder mig til "Forbrydelsen II" på søndag.....Nu med lyd

Skrevet af: Mdyrby
Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 16:47

Lige et enkelt spørgsmål fra en dødelig person, som ikke fatter alt det tekniske ??

Kan det betale sig at købe PlayTV, og hvilke kanaler kan man se i DK?

Skrevet den: 27-Oktober-2009 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Mdyrby Mdyrby skrev:

Lige et enkelt spørgsmål fra en dødelig person, som ikke fatter alt det tekniske ??

Jeg har ikke lige styr på hvad alternativer koster, men hvis du har en PS3 med plads på disken, og ikke ønsker flere (større) fysiske enheder, så kan du anskaffe PlayTV for ca 700 kr
Du vil kun kunne se og optage FTA kanalerne, dvs. de ukodede fra DVB-T, altså DR1, DR2, TV2, de nye kanaler etc. via antenne.

Se evt. her for tidligere gennemgang:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59269&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=59269& PN=1

/B

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Mdyrby Mdyrby skrev:

Du vil kunne modtage DR,DR2,TV2 og regionale tv kanaler og DR HD.Alle boxer kanaler vil ikke fungere, da de er kodet..

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 08:42

Jeg har ikke lige styr på hvad alternativer koster, men hvis du har en PS3 med plads på disken, og ikke ønsker flere (større) fysiske enheder, så kan du anskaffe PlayTV for ca 700 kr

Boxer alternativer ligger omkring 700kr... de kan optage og fuld EPG understøttelse altså 14+ dage frem. og kan agere media center i visee modeller og afspille diverse medie formater i hd.

Sagem boxen bruger en 25w når den kører, og 1w i standby..
PS3 bruger ca. 120/160w afhængig af model.

så når sagen boxen har brugt for 400kr strøm, så har din ps3 slugt ikke mindre end 2000kr af din lommepenge.. har man en følsom pengepung så skal dette ikke være årets overraskelse på el regningen.

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 10:12
@Pendec:
Kan du forklare hvorledes du kommer frem til et "Boxer alternativ"  til omkring kr 700, der kan optage ? evt. give et link.

Og så vidner dit eksempel om et overdrevet TV forbrug ;-)
For dine 400 kr, bør du kunne købe omkring 200 kWh, og med 200 kWh, kan din nævnte Sagem optage ca. 8000 timer. - altså 333 dage i træk.

Men bortset fra det, så giver det nok ikke mening at købe PlayTV hvis man vil bruge den til at se rigtig meget TV, og ikke har brug for optagefunktionen

/B

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 17:51

@B-CLG
Bid lige mærke i "boxer-alternativ".. de ligger jo omkring 7-1000kr afhængig af abbo.. ikke helt tilsvarende men forbrugsmæssigt stadig et godt alternativ.

Overforbrug? jeg mener da yousee boksen som eksempel.. står de tændt i et år, eller min Satbox (25w) kører 24/7 , da den desværre også skal være "tændt" da den kører linux, som mange andre linux satbox løsninger.. disse bokse "optager" sådan set hele tiden :-)  (husk på Timeshift funktionen, den kan jo ikke spole tilbage, hvis den ikke allerede gemte det på sin harddisk)

og ja, min pointe er til dagligdags brug, mener jeg PS3 vil blive en alt for dyr fornøjelse at bruge til TV. og så er der utallige noise problemer, som omtales konstant.. det må da også spille ind når man bare skal se tv. og lad noise problemet blive der, du kan have andre oplevelser, og vi er alle forskellige med forskellige lyd opfattelse og andre årsager.

Så en PS3 til daglig brug + støj faktor + strøm og det faktum at det også kræver en special modtager (bluetooth) for at kombineres i en all-in-one remote oplevelse, så er PS3 ikke min anbefaling. (og jo, en BT til IrDa kan jo købes men igen endnu en boks + 400kr i udgift)
og kan optagelser let og enkelt overføres? Min linux satbox kan, og sagem boksen med ekstern hdd kan...

PS3 all-in-one kunne være smart, der er bare mange uønsket sidegevinster..

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 19:43
@Pendec

Du bruger så bare TV og TV udstyr anderledes end mig.
Hvis jeg brugte PlayTV til at se TV, med et gennemsnits tvforbrug på 2 1/2 time/dag ville det koste mig ca 250 kroner i strøm/år.

Men eftersom jeg kun bruger enheden til at optage, og optager ca. 200 timer årligt, så ligger min el-udgift for optagelser på ca 50 kroner årligt - og 50 kroner når jeg ser de optagede programmer.
Det bekymrer mig ærligt talt ikke det mindste.

PS3 blæseren generer mig heller ikke, men der er sikkert forskelle på modellerne.
Betjeningen med eller uden ekstra BT fjernbetjening er ikke noget problem. Selv min kone kan finde ud af det.

Så i modsætning til dig, synes jeg at det er temmelig smart med en PS3 og PlayTV. Jeg slipper for en separat DB/DVD og en separat PVR.

Men hvorfor har du så travlt med at kloge dig på noget som du så tydeligt hverken bryder dig om, eller som passer ind i dit 24/7 satelit liv ?

Og kan du ikke lige få dokumenteret prisen på den optager til 700 kroner som du mener er et alternativ ? Links please!

/B

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 20:14

...Og kan du ikke lige få dokumenteret prisen på den optager til 700 kroner som du mener er et alternativ ? Links please!

Maximum T-1300 fås hos HM-SAT til lige under 100€, hvilket ca. er 750 DKK, men de kan presses i pris, så før fragt, så tror jeg faktisk, at det bliver under 700!

http://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-maximum/maximum-t-1300-fta-dvb-t-mpeg-4-hdmi.html - http://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-maximum/maximum-t-13 00-fta-dvb-t-mpeg-4-hdmi.html

Så selvom HDD mangler, så kan en optager skaffes til ca. den pris - Men det er et helt andet produkt end PLAY-TV, og jeg synes ikke, at de kan sammenlignes...   

-------------
miri

Skrevet den: 28-Oktober-2009 kl. 21:47
@Miri:
Fint link, og jo faktisk konstruktivt i forhold til hvad der ellers kan findes af problemer ved alting. Maskinen er testet af forbrugerstyrelsen, og burde være i orden. Dér står den til kr 1.100, så prisen på 100 EUR virker også fin.

Jeg tror nu også at man kan finde andre DVB-T tuner med mpeg4 og he-aac til nogenlunde samme pris i Danmark, men en PVR har jeg ikke set til en pris i nærheden.

/B

Skrevet af: tummes
Skrevet den: 29-Oktober-2009 kl. 18:25

Hej.

Dem af jer der har PlayTV.

Er der lyd på jeres DR Synsfortolkning?

Den i se de nye signaler som sorte billeder, eller kommer det først søndag?

Pft.

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 23:34

Og kan du ikke lige få dokumenteret prisen på den optager til 700 kroner som du mener er et alternativ ? Links please!

/B

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4129&n=30100 - http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4129&n=30 100

Fik den i anden tråd, og syntes da du skulle se en boks til 479,-

Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 02-November-2009 kl. 23:39

Og kan du ikke lige få dokumenteret
prisen på den optager til 700 kroner som du mener er et alternativ ? Links
please!/B

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?
varenr=4129&n=30100
- http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?
varenr=4129&n=30 100

det var godt nok billigt, hvis den altså virker til noget

Skrevet den: 02-November-2009 kl. 23:43

yepper..
Har da selv købt et par dumme ting, som ikke var meget værd i harald shoppen.

Men fungerer den og kan software opdateres, så er Denver ikke ringe..

Har selv en 7" analog denver skærm, perfekt til gamle datamater, som har virket godt i 5 år nu...

Skrevet den: 03-November-2009 kl. 07:54

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4129&n=30100 - http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4129&n=30 100

Nice, tak!
Med en eksisterende eller ny USB disk er vi i hus. Nogen der ved hvordan denne performer ?

/B

Skrevet den: 03-November-2009 kl. 08:35

Nice, tak!
Med en eksisterende eller ny USB disk er vi i hus. Nogen der ved hvordan denne performer ?

/B

skal teste denne boks senere idag, så tror jeg kan vurdere om den er sine 476,- kr værd.. eller om det bare er en ommer..

Skrevet af: Dr.W
Skrevet den: 03-November-2009 kl. 13:52
Venter spændt på resultatet........

Skrevet den: 04-November-2009 kl. 00:40
Jeg smider lige en link til anden tråd, dette er ikke særligt PS3 playtv relevant.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=69477&PID=700705#700705 - Denver DMB-105HD

Skrevet den: 04-November-2009 kl. 00:57

Nice, tak!

/B
er 100% på din playtv er smarter! og at menu'r ser bedre ud..
men skal du bruge den som du nævner , KUN til optagelser, så er denne nok praktisk nok.. vil jeg da mene..

Nu har jeg selv alternativer, så boksen var ikke til personligt brug, men en prøve og samtidig anbefaling til andre hvis den var ok.

Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 11:38
Hej, Denver boksen lyder som en ok løsning til at kunne se og optage de ikke kodede MPEG4 kanaler, men er der nogen der har erfaringer med PS3 PlayTV fra efter vi er overgået til de nye MPEG4 digitale kanaler? Jeg mener, jeg forstår man ikke kan købe en egentlig dansk model (den kommer vist fra UK den der sælges rundt omkring til godt 700 kr.) Kører det som det skal eller er der problemer med optagning, undertekster etc.?

-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)

Skrevet den: 24-November-2009 kl. 12:35
@Kaja69

Du vil komme godt rundt i hjørnerne hvis du gnaver dig gennem denne tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68554&title=playtv-med-heaac-og-mpeg4-optag - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68554&title=playtv-med-heaac-og-mpeg4-optag

Som det fremgår, er der pt. stadig problemer med DR Update, Folketingskanalen og DR HD.

Redigeret 1. december 2009:
De sidste to dage har DR HD også virket. Ud over Mpeg2 kanalerne, virker PlayTV altså nu også med DR K, Ramasjang og DR HD, som er Mpeg4 kanaler

/B

Skrevet af: kaja69
Skrevet den: 24-November-2009 kl. 13:41
Tak for input jeg er i gang med at læse på det. Som du skriver er det vist ikke en stabil løsning desværre (ville gerne undgå endnu en box med endnu et interface som jeg skal forklare konen...)

-------------
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)

Print side | Luk vindue