Print side | Luk vindue

PS3 Firmware 2.50

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48595
Udskrevet den: 27-April-2025 kl. 00:55

Emne: PS3 Firmware 2.50
Skrevet af: broeman
Emne: PS3 Firmware 2.50
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 07:38
Så har Sony igen lavet en firmware-update, som indholder nogle interessante forbedringer:

• Understøttelse til det officielle PS3 Bluetooth Headset. HQ-mode, on-screen indicator til batteri, volume m.v.

• Forbedringer til PlayStation Trophies (bedre integration til venneliste).

• Friend status – Du kan se hvor længe en ven har været offline.

• Nyt video-interface - ligner PSPens scene search (brug Firkant-tasten)

• PlayStation Store: nemmere at bruge købekort

• Strømsparefunktion: Du kan nu indstille controller (10 min) og maskinen (1-5 timer) til at automatisk at lukke ned

• Background Downloading - Du kan nu sætte alle downloads til at slukke maskinen efter færdig download.

• In-game screenshots - Hvis producenten af spillet har bygget det ind, kan du nu tage screenshots inde fra spillet.

• Flash 9 understøttelse

• mere?

-------------
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC

Svar:
Skrevet af: jesper christia
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 07:56
 hej BROEMAN...ved  du om man kan se klip og fim fra evt. på dr1 online med den nye flash understyttelse?

Skrevet af: fumper
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 08:36
jeg siger bare, hvornår kommer der strøm på usb i standby?? øv øv øv

-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 08:51

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

jeg siger bare, hvornår kommer der strøm på usb i standby?? øv øv øv

Sjovt, det har jeg faktisk også savnet - er lidt noller at man glemmer at man har smidt en controller til opladning, og så kommer til at sætte PS3'en på standby :)

Der ud over kunne jeg godt tænke mig at man fik bl.a. Matroska med under understøttede medie formater...

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

• In-game screenshots - Hvis producenten af spillet har bygget det ind, kan du nu tage screenshots inde fra spillet.

Det kunne man da også med den gamle firmware. Vi er da i hvert fald kommet til at tage et screenshot i WipeOut HD ved et rent uheld.

Men der er mange ting på listen, som jeg har savnet.

Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det kunne man da også med den gamle firmware. Vi er da i hvert fald kommet til at tage et screenshot i WipeOut HD ved et rent uheld.

Men der er mange ting på listen, som jeg har savnet.

I WipeOuts tilfælde er det en feature i selve spillet, ikke noget der er understøttet af PS3'en operativsystem - jeg kunne forestille mig at den nye funktion er noget man aktivere ved at pause spillet, og gå i XMB....

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: deepmagic
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 09:34
Nice med en ny firmware!  Sku fedt at have en konsol hvor der stadig bliver lavet nye forbedringer til

-------------
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895

Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 09:39

Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Nice med en ny firmware!  Sku fedt at have en konsol hvor der stadig bliver lavet nye forbedringer til

MicroSoft er nu heller ikke helt uefne til at komme med opdateringer

-------------
Lars B

Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

I WipeOuts tilfælde er det en feature i selve spillet, ikke noget der er understøttet af PS3'en operativsystem

Så situationen før opdateringen var (baseret på det, du lige skrev):
Hvis producenten af spillet har bygget det ind, kan du tage screenshots inde fra spillet.

Efter opdateringen er situationen (citeret fra første indlæg i tråden):
Hvis producenten af spillet har bygget det ind, kan du nu tage screenshots inde fra spillet.

Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

I WipeOuts tilfælde er det en feature i selve spillet, ikke noget der er understøttet af PS3'en operativsystem

Så situationen før opdateringen var (baseret på det, du lige skrev):
Hvis producenten af spillet har bygget det ind, kan du tage screenshots inde fra spillet.

Efter opdateringen er situationen (citeret fra første indlæg i tråden):
Hvis producenten af spillet har bygget det ind, kan du nu tage screenshots inde fra spillet.

Ja :)

Det jeg mener er at Sony nu giver udviklerne et værktøj de kan anvende, som er indbygget i firmwaren/operativsystemet, så udviklerne bare skal trigge XMB - i stedet for at udviklerne selv skal lave en photo-funktion, som set i WipeOut...

-------------
Lars B

Skrevet af: Mestah
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 13:17
Sjovt at Sony endelig har fået browseren opdateret til at understøtte det 3 år gamle Flash 9 format samme dag som Adobe frigiver Flash 10, mon der så kommer understøttelse for det om 3 år

Ellers altid dejligt med nogle nye funktioner, kommer i hvert fald til at bruge strøm spare funktionen i controller.

Skrevet af: Per Korshøj
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 14:24
Min kan så ikke vise noget fra min Diskstation mere , men jeg er åbenbart ikke den eneste øv øv, eneste grund til at jeg har Synologyen..

-------------
Per Korshøj

Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 15:08
Allan Olsen:

det var måske ikke rigtigt skrevet, men det er nok mere et nyt udviklingsværktøj der er udgivet. Så udviklerne har et nyt værktøj til at lave screenshots, så de ikke selv skal skrive koden. Ligesom de sidste gang fik et værktøj til at uploade til youtube.

Jeg har ikke selv taget screenshots førhen, så jeg vidste ikke at det muligt overhovedet (udover at journalister jo må have haft et værktøj, da de har diskuteret ægte 1080p i spil).

-------------
Samsung LE40M86BDX
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC

Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 16:28
Der er også nyheder til video-fronten:

• "Mosquito Noise Reduction" til video på harddisken

• 9 volume-levels (5 eller 7 førhen?)

• Ny "Chroma upsampling" til BD og DVD, som er sat til som standard

• DivX Video On Demand registering (ved ikke om man kan bruge det i Danmark, kræver vidst en Windows maskine med DivX Player)

Ændringen til PSN er ikke kun overfladisk, men en noget bedre kontohåndtering, der virker direkte i XMB (og ikke i browser længere). Man skal ikke engang i Store for at se sine downloads længere

-------------
Samsung LE40M86BDX
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC

Skrevet af: plouger
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 17:30

Er der nogen der ved om PS3 egentlig kan spille film der ligger som VOB filer?
Og så selvfølgelig stadighave menu og det hele med, på samme måde som hvis det var en alm. DVD Film

Der er også nyheder til video-fronten:

• "Mosquito Noise Reduction" til video på harddisken
  • 9 volume-levels (5 eller 7 førhen?)
  • Ny "Chroma upsampling" til BD og DVD, som er sat til som standard
  • DivX Video On Demand registering (ved ikke om man kan bruge det i Danmark, kræver vidst en Windows maskine med DivX Player)

Ændringen til PSN er ikke kun overfladisk, men en noget bedre kontohåndtering, der virker direkte i XMB (og ikke i browser længere). Man skal ikke engang i Store for at se sine downloads længere

-------------
Hilsen

Plouger

Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 18:31

Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

Min kan så ikke vise noget fra min Diskstation mere , men jeg er åbenbart ikke den eneste øv øv, eneste grund til at jeg har Synologyen..

Samme her

Skrevet af: birddog
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 18:41
shit, og det læser jeg først efter jeg lige har opdateret.!!

Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 22:12
Ja så er det lige om man skal banke på Sonys Dør, eller Synology. Men tror jeg vil prøve sony i morgen. Det virkdede jo før update 2.50 så mon ikke der er smuttet noget hos sony.

-------------
Per Korshøj

Skrevet af: JBay
Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 22:13

Pyyh, tak for oplysningen,, var sku li igang med at hente opdateringen... Den springer jeg venligt over så. De må vel lave et fix rimelig hurtigt alligevel

Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 22:20
ja jeg sidder og overvejer om jeg tør "downgrade" til firmware version 2.43 igen, hvis det kan lade sig gøre. Er der nogle der har erfaringer med dette ??

-------------
Per Korshøj

Skrevet den: 15-Oktober-2008 kl. 22:37

Ved vi om der er nogen der har rettet henvendele til sony om det her?

jeg mener fra de store ps3 forums?

Skrevet af: JBay
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 00:23

ja jeg sidder og overvejer om jeg tør "downgrade" til firmware version 2.43 igen, hvis det kan lade sig gøre. Er der nogle der har erfaringer med dette ??

Gælder det her også hvis man bruger Twonky til at streame fra sin synology boks?. for eller kan jeg da roligt opgradere :)

Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 06:27
2.50 virker på Qnap 109 med Twonky

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 07:24

Background Downloading - Du kan nu sætte alle downloads til at slukke maskinen efter færdig download.

Hvor henne/hvordan gør du dette? Jeg ville prøve det af i går, men kunne ikke finde metoden...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: deepmagic
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 08:34
Ingen problemer med firmware 2.50 på min Qnap 201

-------------
Samsung LE40M86BD
Samsung SMT-H3106
Pioneer VSX-LX51
Pioneer S-V50 7.1 Højttalersystem
PS3 40gb
Qnap TS-209 Pro II (2x 750GB)
Logitech Harmony 895

Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 08:39

Oprindeligt skrevet af deepmagic deepmagic skrev:

Ingen problemer med firmware 2.50 på min Qnap 201

Jeg har heller ikke problemer med Tversity fra min pc...

-------------
Lars B

Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af plouger plouger skrev:

Er der nogen der ved om PS3 egentlig kan spille film der ligger som VOB filer?

Det kan den, uden problemer....

-------------
Lars B

Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Background Downloading - Du kan nu sætte alle downloads til at slukke maskinen efter færdig download.

Hvor henne/hvordan gør du dette? Jeg ville prøve det af i går, men kunne ikke finde metoden...

Jeg ved det heller ikke, men jeg bemærkede, at opdateringsrutinen tilbød at slukke maskinen, når den var færdig. Det skete vist ikke ved den foregående opdatering. Måske foregår sluk ved download på samme måde - man får tilbuddet, når man igangsætter en download.

Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 09:47

man får tilbuddet, når man igangsætter en download.

Det er rigtigt.

Det var skidt det med Synology, men saa kan det vaere at den vil virke med min D-Link NAS, som jeg slet ikke kan faa til at virke med PS3.  Det betyder dog ikke det store for mig, for jeg har HDMI fra PC'en til TV'et allerede foert igennem...

-------------

BORING!

Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 09:55

det er kun et problem med Synology´s firmware og Sonys version 2,5 Begge firmaer er opmærksomme på problemet nu, da vi i lille danmark jo ikke er de eneste (heldigvis).

Emnet er top topic på synologys forum, og sony vil også kikke på det, så vi må håbe på en hurtig løsning.

Jeg vil poste noget her, så snart der er en workaround eller ny firmware (hvis nogen ikke kommer mig i forvejen)

-------------
Per Korshøj

Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 09:59

Mon ikke snart Synology kommer med en opdatering

http://www.synology.com/enu/forum/viewtopic.php?f=50&t=10967 - http://www.synology.com/enu/forum/viewtopic.php?f=50&t=1 0967

Skrevet af: bony
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 10:26

Hvordan vil du gøre det? Så vidt jeg ved så kan man ikke vende tilbage til tidligere versioner af sin firmware. Men det kan være at jeg tager fejl?

Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

Hvordan vil du gøre det? Så vidt jeg ved så kan man ikke vende tilbage til tidligere versioner af sin firmware. Men det kan være at jeg tager fejl?

Jeg ved heller ikke om der er en "sikker" måde at gøre det på. men jeg har alle firmware versioner liggende helt fra 1.00 til 2.50. Men jeg ved ikke om jeg tør prøve via USB stick. skulle jo nødigt ende op med at have en totalt ubrugelig PS3, det er jo en dejlig maskine trods alt.

-------------
Per Korshøj

Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 11:01

Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

Jeg ved heller ikke om der er en "sikker" måde at gøre det på. men jeg har alle firmware versioner liggende helt fra 1.00 til 2.50. Men jeg ved ikke om jeg tør prøve via USB stick. skulle jo nødigt ende op med at have en totalt ubrugelig PS3, det er jo en dejlig maskine trods alt.

Det hjælper dig nok ikke så meget, men jeg ville personligt IKKE gøre det hvis jeg stod i sitiuationen.

Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 11:07

Nej jeg venter og ser hvad synology finder ud af.

Jeg var bare af den opfattelse at UPNP og DNLA var standarder som man skulle overholde, men igen man kan jo bare se på tv siden med CEC også videre... der er altid mulighed for at "fortolke"

-------------
Per Korshøj

Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

man får tilbuddet, når man igangsætter en download.

Det er rigtigt.

Det ser det nu ikke ud til her (selv om det var mit eget gæt).

Jeg får ikke tilbuddet, når jeg igangsætter en download, men hvis jeg slukker via XMB-menuen, får jeg et afkrydsningsfelt, når jeg skal bekræfte, at jeg virkelig vil slukke.

Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 11:57

Maerkeligt. Jeg fik et felt inden den begyndte at hente.

Hvad mener du naar du slukker fra XMB? Naar du holder PS knappen nede kommer der det der Turn off the system vel?

-------------

BORING!

Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Hvad mener du naar du slukker fra XMB? Naar du holder PS knappen nede kommer der det der Turn off the system vel?

Øverst til venstre i XMB-menuen kan man slukke maskinen, og her er der mulighed for at vælge, at den skal slukke, når downloads er gennemført.

Man får ikke tilbuddet, hvis man bare holder PS-knappen nede. Det giver et andet bekræftelses-skærmbillede, end hvis man slukker via XMB-menuen.

Skrevet af: PSkyum
Skrevet den: 16-Oktober-2008 kl. 22:39
Er der nogen af jer der har haft problemer med GH3 efter opdatering?

Jeg kan spille et par sange og så bliver dårlig og forvrænget. Troede først det var mit forstærker, men hvis man kvitter GH og starter igen, så er lyden fin.

Anden der har spillet GH efter opdatering?

Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 00:34

Oprindeligt skrevet af PSkyum PSkyum skrev:

Er der nogen af jer der har haft problemer med GH3 efter opdatering?

Jeg kan spille et par sange og så bliver dårlig og forvrænget. Troede først det var mit forstærker, men hvis man kvitter GH og starter igen, så er lyden fin.

Anden der har spillet GH efter opdatering?

Nu er min kæreste desværre gået i seng, så kan ikke teste det nu. Men jeg skal nok teste som det første i morgen formiddag når jeg står op. :)

Skrevet af: iljazz
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 09:47
Jeg får en netværksfejl når jeg prøver at logge på playstation store

Skrevet af: PSkyum
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 12:37

Oprindeligt skrevet af iljazz iljazz skrev:

Jeg får en netværksfejl når jeg prøver at logge på playstation store

Den fik jeg også i aftes (kl. ca. 23).

Var på shoppen lidt tidligere hvor det virkede, men i aftes var der fejl.

Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 13:35

PSN var nede i går aftes pga. vedligeholdelse.

PSkyum - Jeg får desværre ikke muligheden for at teste om GH3 virker alligevel. Beklager.

Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 13:36

Så prøver jeg med firmware version 726 fra synology. Melder tilbage om det virker..

Dl hastighed 20 kbit i øjeblikket så der går lige en times tid. (det er langsomt når man sidder med 20mbit)

-------------
Per Korshøj

Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 15:57

Jeps.. firmware 2.0.726 virker.. Så er jeg glad for min synology igen..

-------------
Per Korshøj

Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 16:04

Jeps.. firmware 2.0.726 virker.. Så er jeg glad for min synology igen..

Hvor fandt du den? Jeg mangler til min 106J

Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 16:06

fik mail fra synology.. lige 2 min så skal jeg se om jeg kan finde en til dig

-------------
Per Korshøj

Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 16:23
nope ligger ikke på deres server.. forhører mig lige

-------------
Per Korshøj

Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 16:36

Jeg må vel bare vente på en officiel opdatering.

Og så se på Vild med Dans iaften istedet for at streame en god film

Skrevet af: kazz
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 16:43

lånt fra synology forum

ftp://ftp.synology.com/on-line/Version726/ - ftp://ftp.synology.com/on-line/Version726/  til 207+ 106 107e 508

508 er http://rapidshare.com/files/154840807/s ... 8_0726.pat

http://rejected.se/files.php?dir=ds207plus hurtig

Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af kazz kazz skrev:

lånt fra synology forum

ftp://ftp.synology.com/on-line/Version726/ - ftp://ftp.synology.com/on-line/Version726/  til 207+ 106 107e 508

508 er http://rapidshare.com/files/154840807/s ... 8_0726.pat

http://rejected.se/files.php?dir=ds207plus hurtig

Fint kazz, kunne bare ikke lige fnde en til 106 j (sådan offcielt ihvertfald)

-------------
Per Korshøj

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 19:10
så er vi ved at opdatere

Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 14:14
Kunne være man skulle få sin boks opdateret nu så :)

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 14:26
kører som den skal efter  synology'en også blev opdateret

Skrevet af: Vinther
Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 17:20
Er der nogen som kunne teste "SingStar"... Mit spil bliver ved med, at selv justere volumen af mikrofonerne... Og selvom jeg synger fantastisk, kunne man godt ønske, at man selv kunne styrer hvor højt man skal lyde i højttalerne...  Jeg kan gå ud at spillet og justere mikrofonerne under tilbehørsindstillinger, men der går maksimalt 5-10 sekunder og så er mikrofonerne tilbage til indstilling på maksimal (altså 5)... Lidt irreterende... Men jeg undres om det kun er mig, som har et problem... 

Skrevet af: Bornholmeren
Skrevet den: 18-Oktober-2008 kl. 19:10
Og "recovery" funktion:

http://www.ps3fanboy.com/2008/10/18/firmware-2-50-adds-hidde n-recovery-menu/

Hvis den af en eller anden grund skulle "bricke" eller lign.

Bare til info.

-------------
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,

Skrevet af: mattias.dk
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 19:43
Jeg har lige opdateret til 0722 på min 207+, men min PS3 kan stadig ikke se
nogle filer

Har prøvet at reindeksere min Disk Station

Nogle andre?

Skrevet af: kazz
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 18:51

Oprindeligt skrevet af mattias.dk mattias.dk skrev:

nogle filer

Nogle andre?

Du skal opdatere til 0726. Den har jeg linket til længere oppe tråden

Skrevet af: KissmeTiger
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af kazz kazz skrev:

Oprindeligt skrevet af mattias.dk mattias.dk skrev:

nogle filer

Nogle andre?

Du skal opdatere til 0726. Den har jeg linket til længere oppe tråden

0726 firmware kan findes http://www.synology.com/enu/forum/viewtopic.php?f=120&t=11067 - her

Bemærk det er en uofficiel firmware (use at your own risk!)
Gennemtestet version først i næste uge.

-------------
Panta rei

Skrevet den: 24-Oktober-2008 kl. 20:48
Hvis man vil vide lidt om chroma upsampling, så har der været et interview på http://www.thesixthaxis.com/2008/10/24/ps3-firmware-interview/ - thesixthaxis.com :

SCE (Takase) on Chroma Up-sampling:

Even up to now we have been doing 4:2:0-to-4:2:2 up-sampling. But we introduced features to produce an even higher quality output this time. While this will of course have some effect on HD picture quality, since HD by nature is higher quality, it will not be that noticeable. For SD, however, you will clearly see the effects of the improved picture quality.

Q: Specifically what kind of algorithm processing is being carried out?

A (Takase): When converting from 4:2:0 to 4:2:2, we carry out a kind of chroma upsampling processing that adjusts to movement in the footage. A special method unique to the PS3 is used to process the video. However, please allow me to keep the technical specifics of this undisclosed.

Q: Why can’t Blu-Ray discs recorded with the BDMV format use the chroma upsampling function?

A (Takase): If this is requested by customers we will consider supporting it, but as always, we do not intend to implement features as console functions if users cannot experience any benefits from those features.

-------------
Samsung LE40M86BDX
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC

Print side | Luk vindue