TDC TV og HDTV
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48712
Udskrevet den: 12-December-2024 kl. 14:35
Emne: TDC TV og HDTV
Skrevet af: mtolesen
Emne: TDC TV og HDTV
Skrevet den: 17-Oktober-2008 kl. 00:46
Hej,
Er der nogen som ved om/hvornaar der kommer HD kanaler paa TDCTV?
mvh mtolesen
|
Svar:
Skrevet af: beamer
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 12:33
På kabel-TV er der ca. 5 HD kanaler. Mener du internet-TV ? Der er der næppe båndbredde til HD kanaler, selv med 20 Mbit. Det kræver vist fiber.
|
Skrevet af: slate
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 12:53
ADSL kan trække 720P, men her er problemet at du skal bo rimeligt tæt på centralen.
VDSL har masseraf plads; TDC ruller det ud og burde være klar i de 20-30 største byer sidst på året. VDSL udstyret er normalt beregnet til at skulle installeres i det enkelte kvarter.
Hvornår de så begynder at tilbyde HD på TDC TV... tja det er så en anden sag.
------------- Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo
DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
|
Skrevet af: BorgHammer
Skrevet den: 25-Oktober-2008 kl. 00:10
Jeg så det stod på TDC TV hjemmeside for uger tilbage, det er korrekt.
Men da jeg gik ind i går for at søge linket til at poste den i denne tråd, var det væk. Kan ikke finde det nogen steder.
------------- Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec. ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
|
Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 23:20
Så fandt jeg det...!
Det er svært at finde, men det står faktisk på TDC TV hjemmeside at de tilbyder HD kanaler i 2008
http://kundeservice.tdc.dk/privat/tv/faq.php?id=11423 - http://kundeservice.tdc.dk/privat/tv/faq.php?id=11423
PS Beamer du er da vist ny??? Han skrev TDC TV... Én HD kanal trækker 20 Mbit. Når DSLAM rykkes ud i villakvarterene kan vi alle få 50 Mbit via TDC kobber, og HD bliver en realitet
------------- Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec. ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
|
Skrevet af: ifish
Skrevet den: 01-November-2008 kl. 16:24
Jeg kan se at TDC TV tester en HD film man kan leje.
Under lej film meny, vælg Sputnik film.
Der kan man leje scary movie 5 HD TEST.
Så der er vel ved at ske noget.
Så burde de da sende kanal 5 HD nu som test!!
|
Skrevet den: 04-November-2008 kl. 23:18
Så godt Scary movie 5 ligge derinde i HD test.
Forsøgte at køre den, men der kom en fejl om at der ikke var flere HD strømme tilgængelig... Det er også korrekt, jeg har ikke HD strømme.
|
Skrevet af: mien
Skrevet den: 30-November-2008 kl. 23:54
Hej alle sammen.
Jeg kan se at der er lidt forvirring omkring tdc tv, og hd, så tænkte at jeg lige ville forklare lidt
Først vil jeg svare på mtolesen's spørgsmål.: Der kommer desværre ikke hd kanaler på tdc tv i år. Der er ikke en præcis dato, men det bliver helt sikkert ikke i år. Jeg ved at det står skrevet på hjemmesiden, men det holder desværre ikke stik.
Årsagen er ikke, at det ikke kan køre. Det bliver testet, og kører faktisk rigtig godt. Problemet består i, hvor mange der kan modtage det... For at kunne se HD, skal du have min. en 8 mbit dedikeret til dit tdc tv. Dette er der en del der har. Problemet ligger i, at der lige er blevet lanceret multiroom. Hver boks bruger en 4 mbit kanal. så har du 3 bokse, skal du bruge 12 mbit. hvis du så vil se HD på alle bokse, skal du gange med 2... (altså 24 mbit.)
Man kunne selvfølgelig lancere det, men for den almindelige bruger, er alt dette for teknisk, og HR og Fru Jensen vil ikke godtage, at signalet ryger i soveværelset, hvis der ses HD i stuen... (boksen hugger de andre kanaler for at sende i HD...)
Jeg arbejder ved tdc, så spørg løs hvis i har nogle spørgsmål!
|
Skrevet af: #Henrik#
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 22:47
mien skrev:
Først vil jeg svare på mtolesen's spørgsmål.: Der kommer desværre ikke hd kanaler på tdc tv i år. Der er ikke en præcis dato, men det bliver helt sikkert ikke i år. Jeg ved at det står skrevet på hjemmesiden, men det holder desværre ikke stik.
|
Hej mien
Kan du ikke løfte sløret lidt mere for hvornår HD tilbydes? Snakker vi f.eks. 1. kvartal af 2009, 2. halvår af 2009 eller først i 2010+?
/Henrik
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 13:54
Hvad er lige det epokegørende hvis man kun kan modtage eet HD program ad gangen. Når man har været vant til have alting på Kablerne?
Og her tænker jeg på man alligevel skal betale for fuldpakker selvom det ikke lige er det man sådan f å r! Man skal betale det samme som hos YouSee, men hvad FÅR MAN?
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet den: 05-December-2008 kl. 00:15
Mht. dato, er planen 1 kvartal... MEN der er en masse faktorer der spiller ind. Som tidligere skrevet af slate, afventer man i første omgang udrulningen af vdsl. På den måde, kommer man over problemet med den manglende kapasitet (HD på flere tv)...
Derudover er der en stor faktor...: Efterspørgsel.
Jeg ved at vi alle herinde er vilde med HD, men hvad med Hr og Fru Jensen?
Mange har mulighed for HD via f.eks. stofa eller YouSee...
TDC TV er et super produkt, og der er ingen tvivl om at det er fremtiden. Menuerne er flydende, der er en komplet guide over alle udsendelser, Du kan optage et program mens du ser et andet osv. Men er folk klar, eller ønsker de bare et billigt produkt, og en standard opløsning?
Når alt kommer til alt, er TDC en virksomhed ligesom alle andre, og det handler om at få et overskud. Jo flere der efterspørger produktet, jo hurtigere kommer det på markedet!
Mht dit spørgsmål moho, så er der rigtig mange som f.eks kun kan få stofa, og ikke YouSee, men som gerne vil ha' en TV løsning gennem TDC. Det kan være pga. et ønske om en samlet regning, eller at man måske bare vil prøve noget andet. Hvis du har mulighed for det, så syntes jeg du skal gå i din lokale TDC butik, og få en hurtig gennemgang af TDC TV. Du bliver forbløffet over den flydende menu, og den hurtige opdateringshastighed! Derudover er der en rigtig god opskaleringsenhed i boksen (720p/1080i), som gør SD kanalerne meget skarpere.
Håber det var svar på spørgsmålene
|
Skrevet af: kolmorgen
Skrevet den: 06-December-2008 kl. 12:53
Dejlig med lidt "insider" viden - det er jo ikke så
meget man får ud af kundeservice :)
Jeg har gentagende gange overvejet om jeg skulle skifte
til TDC TV, men hver gang har jeg dog droppet det -
hovedsageligt fordi at det er lidt dyrere end den
løsning jeg har nu, og fordi at jeg skal give afkald på
nogle af de kanaler jeg har i dag.
Men det er 100% sikkert at jeg ville skiftet hvis enten
at HD kanaler blev en fast del af TDC TV eller at man
kan vælge Canal+ som alternativ til TV1000.
Ligger TDC TV ikke inde med samme kanalrettigheder som
Yousee?!? For det er lidt en skam der ikke er flere
valgmuligheder...
Men du har nok ret i, at det har noget med målgruppen at
gøre, og de krav jeg stiller (og andre her på
recordere.dk) ikke er de samme om hr. og fru. Danmark.
Følger 24 Nordjyske, Aalborg+ mv. egentlig med, hvis man
bestiller TDC TV i Storaalborg?
|
Skrevet den: 16-December-2008 kl. 23:35
mien
Kender du "slagplanen" for opgradering til vdsl ud i landet?
Tænker på om TDC har en tidsplan?
Hvordan kan det være at TDC kun skal bruge 8 Mbit til at køre HD når andre udbydere alle minimum sætter 20-24 Mbit pr. HD stream ???
|
Skrevet af: Lord_Shiva
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 00:22
Jeg har hørt et rygte, om at der skulle blive lanceret et eller andet d. 1 feb!! Jeg har dog ingen anelse om hvad det skulle være andet end en af de største sats i TDC's historie. Men det er vist noget med TDC TV også, så det kunne meget vel være noget HD noget :)
Men som sædvanlig med TDC, det kan også sagtens være menu'er, optager funktioner en udbygning af TDC play til også at gælde film osv...
|
Skrevet den: 17-December-2008 kl. 15:19
Kære Mien
Uanset hvad TDC udbyder da har jeg ikke Råd! Det med kvaliteten glæder andre, glæder også mig, men derfor skal jeg ikke havde det.
Men hvorfor TDC ikke fra starten satte en HD kanal ind i deres Net, vil altid forfølge mig!
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet den: 19-December-2008 kl. 01:22
Etableringen af vdsl skulle, hvis alt går vel, begynde allerede i januar.
Mht. HD og hastighed, så skal du huske på, at linien er 100% dedikeret til TV brug. Når 480p kan køre upåklageligt med 4 mbit, så må den dobbelte hastighed vel også være nok til 720p!? Det er mit gæt, for jeg ved det ærlig talt ikke! Ved bare at det virker
Lord_Shiva, det er rigtigt at der er noget i "kogegryderne". Jeg kan ikke fortælle dig mere end det, da der endnu ikke er lavet en officiel udmelding...
|
Skrevet den: 28-December-2008 kl. 10:17
mien du har åbenbart ikke selv TDC TV derhjemme, ellers har du ikke set signalet nok, eller har ikke set digitale signaler fra andre udbydere.
For båndbredden på TDC TV er mindre end det jeg havde på Fiber TV fra EnergiMidt. Og hvis det går igen for TDC's HD signal, at båndbredden er for lav, som giver sig udslag i pixileringer på specielt billeder der bevæger sig meget, så er det ikke noget HD signal jeg gider betale for.
Som jeg skrev i min anmeldelse, er TDC TV et fedt produkt, men hvis ikke HD signalet bliver ordentlig, så er det ikke pengene værd at betale for HD hos TDC TV.
Er ret sikker på HD tager 4-5 gange så meget båndbredde som SD. Tror der er andre herinde der kan bekræfte det??
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 28-December-2008 kl. 13:11
BorgHammer skrev:
Er ret sikker på HD tager 4-5 gange så meget båndbredde som SD. Tror der er andre herinde der kan bekræfte det?? |
HD og SD tager den båndbredde (bitrate) som der bliver allokeret til det, så du kan ikke stille det op på den håndfaste måde. Men hvis vi taler om H.264 encodning, har du nok ikke lyst til at se SDTV under 2-3 Mbps og HDTV under 8-10 Mbps. Kvaliteten ville være for ringe.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 28-December-2008 kl. 19:33
BorgHammer skrev:
Som jeg skrev i min anmeldelse, er TDC TV et fedt produkt, men hvis ikke HD signalet bliver ordentlig, så er det ikke pengene værd at betale for HD hos TDC TV. |
BorgHammer: Er du stadig tilfreds med TDC TV og navnligt billedkvaliteten? Kan du give en kort update af dine erfarigner?
HD og båndbredde: Jeg ved ikke hvad jeg snakker om, men jeg har set NFL Game Pass i HD, hvilket tilsyneladende tilpasses til båndbredden, og kan kører på alt fra 6MBit og op. Her er kvaliteten på et 42" er helt i top, selv med en 8MBit forbindelse.
/Henrik
|
Skrevet den: 28-December-2008 kl. 19:49
Jeg Googlede lige hurtigt efter H.264 bandwitdh requirement og faldt over denne statement:
The latest H.264/AVC (MPEG-4) encoding technology, able to deliver a quality HD picture in 6Mbps or less (the same sort of bandwidth required by MPEG-2 for SD today), and a quality SD picture in 1Mbps or less.
Citatet er fra en producent af encoding chips: http://www.telairity.com/solutions.html - http://www.telairity.com/solutions.html
jeg ved selvfølgelig ikke hvad TDC TV bruger, men det kan åbenbart lade sig gøre med relativt lav båndbredde...
|
Skrevet den: 12-Januar-2009 kl. 23:59
Først ser vi lige bort fra prisen...
Ja klart er jeg tilfreds med TDC-TV. Det er stadig absolut det fedeste TV produkt på markedet pt., når det handler om hastighed (zapping, menu surfing og hop mellem optagede programmer) og slet og ret bare selve måden det hele er bygget sammen og virker. FEDEST!
Stadig til dato har jeg kun rebootet én gang...... Og det var pga. en setup ændring som tvang mig til det. Ellers kører skidtet bare ROCK steady!!
Mangler? HD kanaler
Prisen?? For dyrt. Håber Boxer's tyvstart 1 Feb 2009 kan banke priserne ned. For hvis jeg køber en Boxer godkendt Sagem box med 2 tunere og 160 Gb HDD i til 3000 dkr, så kan jeg spare 115 dkr om måneden ved at vælge at tage mine kanaler via luften.....
|
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 09:19
Så fik jeg også endelig TDC TV - og jeg kan ikke andet end lovprise dette fantastiske produkt.
Jeg var en del nervøs for kvaliteten på mit 42" Samsung plasma, men jeg må sige at det ser super godt ud. Jeg har gennem det seneste år både lånt og prøvet diverse signalkilder for at se hvad der passede bedst til mit behov. Jeg har prøvet parabol fra Canal Digtial og Viasat, DVB-C fra min antenneforening (dog kun HD kanaler) og must-carry DVB-T kanalerne som også sendes ud af min antenneforening. Nu er jeg så sprunget på TDC TV - mest fordi min antenneforening ikke tilbyder digital spejling - men også fordi jeg ikke gider parabolantennen og de besværligheder der er ved at Viasat og Canal Digital ikke kan finde ud af at udveksle kanaler.
På billedkvaliteten falder TDC TV på ingen måde igennem. Det er for det meste fuldt på højde med DVB-T signalet. Jeg oplever enkelte udsendelser hvor pixeleringer er tydelige hvis man sidder tæt på TV'et, men det er på ingen måde et irritationsmoment. DVB-S signalet fra Canal digital er det bedste jeg har prøvet, men den bedre billedkvalitet opvejer simpelthen ikke de fordele der er ved TDC-TV og de ulemper der ved parabol TV. F.eks. kan man slet ikke sammenligne Canal Digital's PVR HD boks med TDC TV-boksen - CD-boksen er ganske udemærket, men det hele er bare 100x bedre på TDC-TV boksen: - Lynhurtige kanalskift - PiP når man browser kanaler hvilket virker super godt! - Timeshift der virker uden at hakke - PVR funktion som er meget intuitiv og som selv konen lovpriser! - EPG og programinfo som opdateres hurtigt og er meget overskueligt - Nemt og hutigt skift af zoom-indstillinger (savner dog at den kan huske indstillinger på kanal-niveau) - Fjernbetjening som kan styre både TV og boks
Dertil kommer at jeg nu har Viasat og CD-kanaler samlet på én boks og dermed kan styre hele setup'et med en remote :-)
Anyways - man skulle nærmest tro jeg var ansat af TDC - men det er jeg altså ikke. Og der findes også negative sider: F.eks. prisen som er i den dyre ende når man også vil have Viasat. Og endelig formålet med dette indlæg: De manglende HD kanaler! Håber snart de kommer. Jeg kan se at man kan leje en HD-film, så teknikken ser ud til at være på plads.
Mien: Har du hørt mere angående HD siden dit seneste indlæg?
/Henrik
|
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 11:05
Borghammer
Er ret sikker på HD tager 4-5 gange så meget båndbredde som SD. Tror der er andre herinde der kan bekræfte det?? unquote
Når HD tager 4-5 gange så meget båndbredde som SD, hvilket udelukker HD via Bredbånd. Og mængden af information i forhold til et PAL signal maksimalt andrager 85%, da kan jeg kun ryste på hovedet over der skal anvendes 5 gange så meget. Jeg kan kun konkludere noget er helt galt men lige HVOR? Medmindre det kan være fejlretningen i MPEG4 systemet?
|
Skrevet af: amoll
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 12:16
På baggrund af lovprisningerne af TDC TV i dette forum og ikke mindst Borghammers anmeldelse (super god) bestilte jeg TDC TV og fik det installeret igår.
Jeg er helt enig i at det kører formidabelt, selv om billedkvaliteten er lidt ringere end på den Stofa Samsung boks, jeg havde før: Man kan godt se at signalet er en del komprimeret (billedet minder lidt om streaming til en pc via internettet), men det er til at leve med og opvejes af helt klart af fordelene (enig med #Henrik# ovenfor).
Der er dog ét irritaitionsmoment: Sorte bjælker hele vejen rundt på nogle kanaler, f.eks. TV2 News, TV3, TV3+, Kanal 5 og 6'eren. DR og de andre TV2-kanaler m.fl. kan godt fylde hele skærmen.
Jeg er med på at der er sorte bjælker i siden, hvis kanalen sender i 4:3-format, men hvorfor i alverden skal der være hele vejen rundt? Det ser ud som om formatet er korrekt 16:9, men det fylder blot ikke hele skærmen.
Man kan selvfølgelig zoome ind, så det kommer til at passe, men skal man virkelig sidde og zoome ind og ud hele tiden, når man zapper?
Jeg har prøvet diverse indstillinger i menuen, 16:9, 720 og 1080, alle med samme resultat.
Har I andre samme problem eller har jeg misset noget?
|
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 12:29
amoll skrev:
Der er dog ét irritaitionsmoment: Sorte bjælker hele vejen rundt på nogle kanaler, f.eks. TV2 News, TV3, TV3+, Kanal 5 og 6'eren. DR og de andre TV2-kanaler m.fl. kan godt fylde hele skærmen.
Jeg er med på at der er sorte bjælker i siden, hvis kanalen sender i 4:3-format, men hvorfor i alverden skal der være hele vejen rundt? Det ser ud som om formatet er korrekt 16:9, men det fylder blot ikke hele skærmen.
Man kan selvfølgelig zoome ind, så det kommer til at passe, men skal man virkelig sidde og zoome ind og ud hele tiden, når man zapper?
Jeg har prøvet diverse indstillinger i menuen, 16:9, 720 og 1080, alle med samme resultat.
Har I andre samme problem eller har jeg misset noget?
|
Det skyldes måden tv-kanalerne sender signalet på. Udsendelsen er i 16:9, men fordi kanalen kun sender i 4:3 så proppes der sorte bjælker i top/bund. Dette ville på et 4:3 tv betyde at du fik sorte bjælker i top/bund og det ville se rigtigt ud. På et 16:9 er dit billede bredere. Derfor, når du modtager et 4:3 signal vises dette med sorte bjælker i siden. Når udsendelsen så også er i 16:9 så får du de sorte bjælker i top/bund og du står derfor med et billede med sorte kanter hele vejen rundt. Løsningen for dig er at zoom'e. Der burde være en måde at boksen eller TV'et kan zoom'e automatisk når den modtager signalet.
Den "rigtige" løsning er den som du oplever hos bl.a DR og TV: Nemlig at de sender signalet i ægte 16:9. Dette betyder at du får et fuldt billede uden at zoom'e og du får fuldt udbytte af SD-opløsningen, fordi der ikke går noget til spilde i sorte bjælker.
|
Skrevet den: 23-Januar-2009 kl. 12:59
amoll skrev:
Man kan selvfølgelig zoome ind, så det kommer til at passe, men skal man virkelig sidde og zoome ind og ud hele tiden, når man zapper? |
Jeg er enig i at det er irriterende. Jeg havde håbet på at boksen kunne huske zoom-indstillinger pr. kanal, så den f.eks. kunne huske de indstillinger der blev brugt, sidst man så TV2 News - men det kan den altså ikke... Heldigvis kommer TV2 News i ægte 16:9 fra 2. februar :-)
Havde du ikke samme problem på Samsung boksen?
|
Skrevet af: amoll
Skrevet den: 24-Januar-2009 kl. 11:32
Tak for tilbagemeldingerne.
Samsung-boksen tilpassede automatisk billedet til at fylde hele
skærmen, så det var kun på 4:3 udsendelser, man kunne se at formatet
ikke var korrekt (NFL-spillere er ikke bare høje, de er også enormt
bredde).
Men der er tilsyneladende ikke en tilsvarende automatisk zoomfunktion
på TDC's boks?
Jeg har et Panasonic tv, som har en automatisk zoom-funktion, men det
ser ikke ud til at det virker, når signalet kommer fra en ekstern boks.
Det er egentligt utroligt, at nogle kanaler stadig udsendes i 4:3, i
betragtning af at vi nu i rigtig mange år har haft 16:9 tv'er.
Hvad med TV3, TV3+ og de øvrige Viasat-kanaler, Kanal 5, 6'eren og
CNN: Er der nogen info om hvornår de skifter til 16:9?
|
Skrevet af: Bobben
Skrevet den: 24-Januar-2009 kl. 15:12
#Henrik# skrev:
The latest H.264/AVC (MPEG-4) encoding technology, able to deliver a quality HD picture in 6Mbps or less (the same sort of bandwidth required by MPEG-2 for SD today), and a quality SD picture in 1Mbps or less.
Citatet er fra en producent af encoding chips: http://www.telairity.com/solutions.html - http://www.telairity.com/solutions.html
|
Man skal ikke tro alt man leser. Når til og med uttalesen kommer fra en produsent av H.264 utstyr så bør man ta det med en klype salt. Det overdrives gjerne litt for å få solgt mer. Har også sett info som sier at 3Mbps er tilstrekkellig for MPEG2 SDTV. Det er ikke jeg helt enig i men det er en annen sak, faktisk er ikke 3Mbps tilstrekkelig for H.264 SD en gang. De fleste H.264 SD kanalene i Norsk DVB-T sender variabel bitrate opp til 5Mbs. Dvs. behovet for 5Mbps vil av og til være tilstede(spesielt under sportsending). 3Mbps gjennomsnitt er trolig ok for H.264 SD TV. At HDTV skulle kunne kjøres på 6Mbps(sannsynligvis 720p) går nok men trolig ikke uten sterkt redusert kvalitet.
Bitrate behovet vil også avhenge veldig av innholdet som skal sendes. En film er f.eks. noe av det som krever minst bitrate mens en fotball kamp krever betydlig mer. Er innholdet krevende (som f.eks. fotball) så er ikke H.264 like effektiv som den f.eks. vil være på filmbasert materiale.
Hvis man er likeglad med kvaliteten så kan H.264 og MPEG2 benytte svært lave bitrater.
I øyeblikket sendes HD sport kanaler som regel med minimum 15Mbps. Canal+Sport HD benytter f.eks. opp til 20Mbps. Sky sender også sine sportshd kanaler med ca. 18Mbps.
Jeg ser FA Cup på ITV HD (via parabolen) nå og bildene er liksom ikke så klare som de pleier å være på f.eks. Canal+Sport HD. Når jeg sjekket H.264 bitraten til ITV HD så er den kun på 10.6Mbps.
|
Skrevet den: 29-Januar-2009 kl. 01:13
Hej alle sammen.
Først vil jeg lige sige, at det er dejligt at høre så mange som har positive oplevelser med TDC TV!
Det er lidt tid siden jeg har skrevet sidst, og der er kommet en del kommentarer til div emner.
Først vil jeg sige, at det som var i kogegryderne (og som de fleste af jer nok har regnet ud) var det nye TDC Home Trio som er en samlet pakke til en stærk pris.
Mht. antal mbit for at køre HD på TDC TV, så har jeg forhørt mig (og det skal siges at jeg ikke selv er meget teknisk) men det er noget med at signalet bliver udsendt "interlaced" som gør at det fylder mindere...!?
Inden i spørger mig om hvilket type signal det bliver sendt ud i, skal jeg sige at jeg ikke ved det.
Lanceringen for HD er endnu ikke fastsat, men der er forventet en sommerlancering.
VDSL dato er endnu ikke fastsat, og jeg har ingen relevant info. Desværre!
Håber det kan hjælpe lidt
|
Skrevet af: bang_22
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 10:03
mien skrev:
Hej alle sammen.
Først vil jeg lige sige, at det er dejligt at høre så mange som har positive oplevelser med TDC TV!
Det er lidt tid siden jeg har skrevet sidst, og der er kommet en del kommentarer til div emner.
Først vil jeg sige, at det som var i kogegryderne (og som de fleste af jer nok har regnet ud) var det nye TDC Home Trio som er en samlet pakke til en stærk pris.
Mht. antal mbit for at køre HD på TDC TV, så har jeg forhørt mig (og det skal siges at jeg ikke selv er meget teknisk) men det er noget med at signalet bliver udsendt "interlaced" som gør at det fylder mindere...!?
Inden i spørger mig om hvilket type signal det bliver sendt ud i, skal jeg sige at jeg ikke ved det.
Lanceringen for HD er endnu ikke fastsat, men der er forventet en sommerlancering.
VDSL dato er endnu ikke fastsat, og jeg har ingen relevant info. Desværre!
Håber det kan hjælpe lidt |
Hej mien og andre,
Jeg står og skal til at bestille TDC Home Trio, og har i den forbindelse lige et par stpørgsmål.
1) Du skriver at der forventes en sommerlancering af HD til TDC TV. Ved du om det stadig holder stik?
2) Derudover vil der så være en fordel i at vente med at få TDC TV indtil HD lanceres? Det kunne være man skal have ny boks eller der kommer kampagnetilbud kun for nye kunder?
3) Hvis jeg bestiller Home Trio med 10Mbit, kan jeg så senere opgradere til de 20Mbit for samme beløb som hvis jeg bestiller det med det samme (altså +49kr/md)? Ved nemlig ikke om jeg får brug for det.
4) Jeg bor ca. 2,5km (fugleflugt) fra en TDC telefoncentral, og jeg har fået bekræftet at jeg kan få TDC TV. Er der nogen der kan give et bud på hvilken båndbredde jeg kan hive i land?
Jeg håber på svar på trods af dette er en forholdsvis gammel tråd. Super forum iøvrigt!
/Christian
|
Skrevet af: culrich
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 12:00
Hejsa Christian,
4)
du skal ikke regne med at kunne hive meget mere end 8 Mbit ud af din linie, da du skriver 2,5 km. Det er nok nærmere 3 km for kobberparret.
http://en.wikipedia.org/wiki/ITU_G.992.1 - http://en.wikipedia.org/wiki/ITU_G.992.1
Så det vil ganske givet ikke have en reel værdi at opgradere til 20 Mbit.
/Christian
|
Skrevet af: arkivaren
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 12:44
49,00 kroner er korrekt. Du kan til enhver tid op- og nedgradere. Der er ingen gebyr.
Du vil også med nuværende boks kunne modtage HD.
Desuden fortalte teknikeren mig, at der snart kom "start forfra".
Har TDC Home Trio i 14 dage nu, og er meget tilfreds. Kører væsntligt bedre end Zaptor.
Du kan ved at ringe til TDC få at vide nøjagtigt, hvilken hastighed, der er mulig hos dig.
------------- Kerteminde Antenneforening
Kunde nr. 9319826
|
Skrevet af: bang_22
Skrevet den: 23-April-2009 kl. 16:44
culrich skrev:
Hejsa Christian,
4)
du skal ikke regne med at kunne hive meget mere end 8 Mbit ud af din
linie, da du skriver 2,5 km. Det er nok nærmere 3 km for kobberparret.
http://en.wikipedia.org/wiki/ITU_G.992.1 - http://en.wikipedia.org/wiki/ITU_G.992.1
Så det vil ganske givet ikke have en reel værdi at opgradere til 20 Mbit.
/Christian |
Ja jeg kan godt se det ikke giver meget mening med en opgradering.
Desuden ser det så også ud til at jeg ikke vil få glæde af VDSL i
fremtiden!
arkivaren skrev:
49,00 kroner er korrekt. Du kan til enhver tid op- og nedgradere. Der er ingen gebyr.
Du vil også med nuværende boks kunne modtage HD.
Desuden fortalte teknikeren mig, at der snart kom "start forfra".
Har TDC Home Trio i 14 dage nu, og er meget tilfreds. Kører væsntligt bedre end Zaptor.
Du kan ved at ringe til TDC få at vide nøjagtigt, hvilken hastighed, der er mulig hos dig.
|
Ingen gebyr hos TDC! Det er jo super, men nu ser det så alligevel ud til at jeg ikke kan få så meget ud af en opgradering alligevel.
Lyder også godt at jeg ikke skal ud og investere i ny boks lige foreløbig. Hvad vil "start forfra" sige?
Jeg må hellere få ringet og oplyst præcis båndbredde.
Tak for hjælpen!
|
Skrevet af: arkivaren
Skrevet den: 04-Maj-2009 kl. 00:47
Lidt sent svar.
"Start forfra" vil sige, at du kan se en udsendelse som er startet forfra uden at have optaget den. Altså hvis du er hjemme 19.15 pg vil se nyhederne, vælger du "start forfra" og kan så se udsendelsen fra begyndelsen.
------------- Kerteminde Antenneforening
Kunde nr. 9319826
|
Skrevet af: Marco
Skrevet den: 28-Maj-2009 kl. 18:33
TDC melder igen ud af HDTV og Start Forfra kommer til TDV TV "i løbet af 2009" - men denne gang i en ny omtale, så der er sikkert noget om snakken :-)
"I løbet af 2009 kommer der bl.a. HDTV som giver en helt unik oplevelse af både billede og lyd. Du får også mulighed for at starte forfra i en udsendelse, hvis du kommer for sent ind i et program."
Citat fra http://privat.tdc.dk/publish.php?id=21333&dogtag=f5_p_tv_kamp - http://privat.tdc.dk/publish.php?id=21333&dogtag=f5_p_tv _kamp
|
Skrevet den: 28-Maj-2009 kl. 20:59
Ja *GG* det skrev de osse i 2008.... at HDTV kommer på TDC-TV.
Lad os nu se, fedt bliver det ihvertfald når.... det kommer.
|
Skrevet den: 28-Maj-2009 kl. 21:55
Marco skrev:
TDC melder igen ud af HDTV og Start
Forfra kommer til TDV TV "i løbet af 2009" - men denne
gang i en ny omtale, så der er sikkert noget om snakken
:-)
"I løbet af 2009 kommer der bl.a. HDTV som giver en
helt unik oplevelse af både billede og lyd. Du får også
mulighed for at starte forfra i en udsendelse, hvis du
kommer for sent ind i et program."
Citat fra http://privat.tdc.dk/publish.php?
id=21333&dogtag=f5_p_tv_kamp -
http://privat.tdc.dk/publish.php?id=21333&dogtag=f5_p_tv
_kamp |
Haha - bemærk at den Zaptor de har til at teste på fejler
da han skal starte forfra og de springer hurtigt videre
:)
I øvrigt en skam, at det næsten fremstår som om at Zaptor
har harddisk - den kredit skulle den ikke have!
|
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 00:58
Rygte: TDC TV kommer til at tilbyde en HD-pakke indeholdende de fleste nuværende HD-kanaler på markedet med undtagelse af TV2 Sport HD.
Pris: 79 kr./mdr.
Lancering: Denne sommer.
Kilde: En kammerat ansat hos TDC.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 01:54
Marco skrev:
Rygte: TDC TV kommer til at tilbyde en HD-pakke indeholdende de fleste nuværende HD-kanaler på markedet med undtagelse af TV2 Sport HD.
Kilde: En kammerat ansat hos TDC. |
Og hvor meget båndbredde vil der være på din internetforbindelse når du ser HD kanaler?
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 06:46
Marco skrev:
|
NEEEJ!!! Hvorfor lige TV2 Sport HD, det er den vigtigste af dem alle! Tilmed har alle andre udbydere den kanal, så den er tilsyneladende ikke ret svær at forhandle hjem. Øv øv...
Men bortset fra det, så glæder jeg mig til HD endelig rammer TDC TV :-)
/Henrik
|
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 14:00
JesperLund skrev:
Og hvor meget båndbredde vil der være på din internetforbindelse når du ser HD kanaler?
|
Det ved jeg ikke endnu, men min kilde mener at en HD-kanal kommer til at optage 2 sessions, så gætter på at det er okay. Det svarer jo til at vise og optage 2 forskellige SD-kanaler samtidigt...
|
Skrevet den: 12-Juni-2009 kl. 14:06
Marco skrev:
|
Kanon! Håber på Discovery og National Geo i HD og måske også History i HD
|
Skrevet af: skyblue
Skrevet den: 15-Juni-2009 kl. 03:26
#Henrik# skrev:
Marco skrev:
Rygte: TDC TV kommer til at tilbyde en HD-pakke
indeholdende de fleste nuværende HD-kanaler på markedet
med undtagelse af TV2 Sport HD.
| NEEEJ!!! Hvorfor lige TV2 Sport HD, det er den
vigtigste af dem alle! Tilmed har alle andre udbydere den
kanal, så den er tilsyneladende ikke ret svær at
forhandle hjem. Øv øv...Men bortset fra det, så glæder
jeg mig til HD endelig rammer TDC TV :-)
/Henrik |
Enig og uenig. Det ku være rigtig godt, men den sender
stort set kun genudsendelser. Selv når man har hd
signalet, sendes det senere af uvisse grunde.
Det eneste jeg har set live var NFL, hvor man så
tilgengæld havde cuttet Falkeøje og NFElming. Personligt
kan jeg godt lide dem, så jeg så det på normal alligevel.
Men lad os da få den med alligevel. Hvad er pointen i
ikke at have den? Har de overvejet at spørge deres
kunder?
BBC HD også tak :)
|
Skrevet af: Newliving
Skrevet den: 24-Juni-2009 kl. 19:40
JesperLund skrev:
Marco skrev:
|
|
En HD kanal vil fylde 8,5 mbit, dermed 2 sessioner.
Udbuddet af HD-kanaler kommer an på hvor meget TDC skal give for "HD-licensen" for hver enkel HD kanal. Desværre er der visse kanaler på HD siden som der vil mangle kontra HD-pakken hos YouSee.
------------- LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
|
Skrevet af: SuperBilleN
Skrevet den: 28-Juni-2009 kl. 12:22
Øv så også frem til TV2sport hd. Så ingen SAS Liga i hd. Så kan vi
håbe på eurosport hd. Er ligeglad med resten ;(
|
Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 13:24
Så kom nyheden vi har ventet på: TDC TV er klar med 4 HD-kanaler til august. Sådan!! Spændt på at høre prisen...
- BBC HD
- TV2 Film HD
- MTV HD
- Kanal 5 HD
Læs nyheden fra vores egen side her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2956&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2956&zoneid=5
|
Skrevet af: Willum
Skrevet den: 29-Juni-2009 kl. 13:43
Marco skrev:
Så kom nyheden vi har ventet på: TDC TV er klar med 4 HD-kanaler til august. Sådan!! Spændt på at høre prisen...
- BBC HD
- TV2 Film HD
- MTV HD
- Kanal 5 HD
Læs nyheden fra vores egen side her: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=2956&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=2956&zoneid=5 |
Jeg vil næsten sige at det er synd for alle TDC TV kunder.
Jeg har selv Yousee med HD-pakke og i skal nok ikke glæde jer for meget.
BBC HD er nok den værste kanal, som jeg længe har oplevet. Billedet er fremragende, men de sender de samme 4-5 programmer hver eneste dag. De har INTET nyt at byde på.
TV2 Film HD sender det samme som den almindelige TV2 Film bare i en smule bedre kvalitet. Størstedelen af deres film er ikke lavet i HD og derfor er denne kanal generelt spild af tid.
MTV HD sender i hvert fald hos Yousee kun fra 19-06. De sender INGEN af de serier osv som kommer på den alm MTV. Deres musikvideoer er ikke altid lige dem som er fremme i tiden.
Kanal 5 HD er den eneste som i kan glæde jer til. Den er fremragende og jeg ville nødigt undvære den.
Men betale 49 eller 79 som det nok kommer til at koste for 1 brugbar kanal er for meget efter min mening. Derfor ville jeg nu ikke glæde mig for tidligt.
Men okay, det kan da godt være at der er nogen som kan bruge evige genudsendelser på BBC HD til noget. Det her er jo blot min mening.
|
Skrevet den: 02-Juli-2009 kl. 16:52
Gad vide hvornår TDC begynder at informere om de nye HD-kanaler samt Start Forfra på deres hjemmeside? Det står jo nærmest intet ud over "I løbet af 2009 tilbyder vi tv-kanaler i HD kvalitet med TDC TV."...
Bring it on...
|
Skrevet den: 16-Juli-2009 kl. 16:35
Så begynder der at ske noget... Denne side findes under Priser under "Om TDC TV"... spændende!
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_tv_fut_hdt - http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_tv_fut_hdt
Men man kan endnu ikke fuldføre bestillingen. De 79 kr./mdr. bliver til 0 kr. allerede på 2. trin i bestillingen. Hmm.... "Under construction"?
|
Skrevet af: Enfen
Skrevet den: 20-Juli-2009 kl. 19:52
Det er også en sindsyg pris for 4 kanaler, hvor alt, der bliver sendt, ikke engang er i HD.
En ommer :(
------------- Kim
|
Skrevet den: 20-Juli-2009 kl. 22:10
Samme pris som hos YouSee, så vidt jeg er blevet fortalt, ikke?
|
Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 21:13
mien skrev:
TDC TV er et super produkt, og der er ingen tvivl om at det er fremtiden. Menuerne er flydende, der er en komplet guide over alle udsendelser, Du kan optage et program mens du ser et andet osv. Men er folk klar, eller ønsker de bare et billigt produkt, og en standard opløsning?
|
Det er vel så som så. Vi har en del gange oplevet at en antenne kunne give væsentlig bedre billede, så det afhænger nok af lidt forskellige ting. Har dog godt nok på fornemmelsen, at det i mange tilfælde hænger på dårlige modtagerbokse.
Det med at optage og se noget andet kan du også på så meget andet end TDC TV.
|
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 21:30
Jeg er bange for du ikke har set og prøvet markedets fedeste og så absolut førende TV produkt. Lige bortset fra de mange HD kanaler til YouSee, så er TDC TV produktet markant bedre på alle områder.
Og inden et ½ år kan du sætte optagelser igang fra alle TV i huset du end måtte have TDC TV på og se denne optagelse i et andet rum osv. Efter at have set første halvdel af den optagede Die Hard i stuen, slukker I TV og går ned i sengen for at se resten.... DET.... er bare porno og uden sidestykke blandt denne verdens TV produkter
Min boks har ikke været genstartet andet end 2 gange siden efteråret, og de dårlige billeder? er klart resultat af kunder der har for dårlig båndbredde, hvilket desværre sker for tit TDC lover dem deres båndbredde er go nok.
|
Skrevet af: Smurf
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 21:32
Syntes også der er andre aspekter i det for hvor mange kan reelt få hd delen i tdc's adsl linier, hvis man i forvejen har 2 bokse en i stue og fx soveværelse og internet linie ved siden af, det vil jo kræve en del af linien at kunne tage de hd kanaler i forhold til sd med mindre de vil komprimerer billedet til et punkt hvor det kan være ligemeget. Men priser har de så aldrig været direkte konkurrence dygtige på
------------- PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
http://www.itrends.dk - Itrends.dk
|
Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 21:38
BorgHammer skrev:
Samme pris som hos YouSee, så vidt jeg er blevet fortalt, ikke? |
Jo, men ved YouSee får du også DiscoveryHD, National Geographic HD samt Eurosport HD med i pakken .
Kanal5 HD og TV2 Sport HD er derudover med 'uden beregning' hvis man har fuldpakken i forvejen.
Så alt i alt en rimelig pricey pakke sammenlignet med YouSee.
|
Skrevet den: 21-Juli-2009 kl. 22:19
YouSee har uden tvivl de laveste priser
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 14
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 11:03
Så vidt jeg ved er HD på TDC TV gratis indtil dec.
Det fungerer fint og jeg kan tilføje at steams optager 12 mbit for en HD og 1 SD. Jeg synes ikke der er mega stor forskel på fx. Kanal 5 med/uden HD men det kan godt ses.
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 12:19
well gratis er godt men for 79 kr om måneden de 4 meget ehem lidt bruget kanaler? nej tak det er i forvejen dyrt nok med fuld pris på viasat delen -,d
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 12:48
Det er gratis indtil årets udgang da TDC godt er klar over man ikke kan tage 79 kr for 4 kanaler. Der kommer mere end en håndfuld kanaler til i løbet af efteråret og så kan det det da godt konkurere med fx. Canal digital HD el. Viasat HD
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 12:58
Muligvis men altså priserne for at have familiepakke osv inden med fuld abonnement er godt nok ikek billigt i forvejen så man skal da virkelig mene man får noget ud af det og tja forskellen er nu ikke vild stor sikkert fordi det er komprimeret signal man så dekomprimerer fx hvis man ser på Kanal 5 i HD og uden, men smag og behag, godt til dem der ikke kan leve uden.
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
|
Skrevet af: avh
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 13:02
#borghammer Det er ikke nogle af de funktioner, du nævner, man ikke i flere år har kunnet udføre på anden vis (via en HTPC)...
En undtagelse vil være start forfra funktionen, som kræver koordinering med serversiden.
Yderlig er optagelse udfra timer-styret (dog via EPG) egentlig en ret ynkelig funktion.
Det er data og netværk, det drejer sig om, og der kunne være meget bedre med regulære informationer om de enkelte programmer (start og stop og metadata). I den henseende er HTPC-en ligeså ynkelig..
Men det mest irriterende ved dette produkt fra TDC er dets propriotære natur, totalt lukket af for andre muligheder... HTPC-løsninger kan ikke integreres ordentlig..
Desværre går tingene i den retning med lukket bokse på alle platforme og TV-produktet bliver mere og mere på udbyderens præmisser...
I stedet burde der være åbne standarder for den type TV-nettrafik, som selvfølgelig også skulle tilgodese copyright problematikken...
------------- DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 13:39
Mht. priser så koster TDC TV løsningen ca. det samme som parabol løsningerne fra Canal digital og Viasat. TDC TV er skabt til at konkurrere med netop parabol løsningerne og derfor er priserne også ca. ens. 79 kr for 11 HD kanaler er ikke dyrt sammenlignet med tilsvarende hos Canal D eller Viasat.
ATT AVH. Hvorfor er en løsning ynkelig hvis den virker??? Der er da ingen grund til at gøre noget så simpelt som optagelse til rocket science bare fordi man måske kan??? Er der nogle fejl ved at det er EPG styret i forhold til metadata??
Såvidt jeg ved er TDC TV lavet på en standard platform så en særlig proprietær løsning er det vel ikke?
Pga. rettigheds beskyttelse kan det jo ikke være anderledes med den nuværende lovgivning.
Du skriver TV mere og mere er på udbydernes præmisser, jamen alle varer/ydelser du køber er på en eller anden vis på sælgers/udbyders præmisser og jeg kan ikke se hvordan det bliver mere på udbyders præmisser end det altid har været, forklar?
|
Skrevet af: cloudy
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 14:06
tohmahawk skrev:
Du skriver TV mere og mere er på udbydernes præmisser, jamen alle varer/ydelser du køber er på en eller anden vis på sælgers/udbyders præmisser og jeg kan ikke se hvordan det bliver mere på udbyders præmisser end det altid har været, forklar? |
Mere og mere....i forhold til tidligere...
- Skal købe boks (eller selector abonnement) for hvert TV i hustanden - Kan ikke se optagelser på anden boks, medmindre man nøjes med SD - Kan ikke bruge 3.parts løsninger, HTPC eller andre modtagere/optagere
Altsammen noget der maksimere profitten hos udbydere og hardware producenter, da man er tvunget til at bruge bestemte bokse (monopol).
Kunne man nøjes med at få et HD-TDC abonnement med kun de 4 HD kanaler ?
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 14:21
Jeg kan ikke se hvordan du ellers vil få et signal i den kvalitet vores skræme i dag kræver rundt i et alm. hus?
Men du kan da sagtens sætte en RF modulator efter din boks og så sende signaler rundt til alle skærme i dit hus. Jeg tror bare du bliver ked af at se på det hvis du har andet end CRT skærme.
1. Det er klart at et komprimeret data baseret signal kræver et eller andet til af/de-kodning. Jeg tror Hr og Fru Danmark hellere vil leje/købe en boks end de skal ud og investere i en HTPC el. lign. for at dekode disse signaler.
2. Selvfølgelig kan du ikke flytte optagelse da det jo er ulovligt, det kan jeg slet ikke forstå du overhovedet gider skrive.
Af samme årsag som ovenfor kan du self. ikke bruge HTPC eller andre til modtagelse.
Du er ikke tvunget til noget, du kan jo nøjes med "gratis" kanaler på DVB T.
PS du skal også betale licens, det er også noget svineri ikke?
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 14:49
Undskyld mid lige en gang, men DU spurgte hvad man ikke kan mere som man kunne førhen ... (betal mere for mindre end hvad man kunne før)....
Vil DU spille politimand så er det ikke den rette DU henvender dig til!
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 14:50
tohmahawk skrev:
ATT AVH. Hvorfor er en løsning ynkelig hvis den virker??? Der er da ingen grund til at gøre noget så simpelt som optagelse til rocket science bare fordi man måske kan??? Er der nogle fejl ved at det er EPG styret i forhold til metadata??
Såvidt jeg ved er TDC TV lavet på en standard platform så en særlig proprietær løsning er det vel ikke? |
------------- DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 14:58
det hjælper da ikke at pive sådan bare fordi man fyrer noget sludder af...
jeg sprøger hvad det er man kunne før som man ikke kan nu og det var så sådan set heller ikke dig jeg spurgte men AVH (så vil du spille emsig så har DU henvendt dig det forkerte sted)
det eneste du så kommer op med er en sang fra de varme lande om afspilning af optaget materiale????
jeg siger det ikke er udbyderens skyld at man ikke kan flytte digitale kopier frit, derfor holder sådan en gang venstre orienteret sludder om profit maksimering heller ikke....
du kan iøvrigt sagtens optaget noget fra TDC TV og så kopiere det ud på et vhs bånd så sådan set kan man nøjagtig det samme som man "altid" har kunnet
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 15:05
tohmahawk skrev:
Såvidt jeg ved er TDC TV lavet på en standard platform så en særlig proprietær løsning er det vel ikke?
|
IPTV er jo en netværkløsning oven i købet 2 vejs. Dvs. det må være muligt at benytte en protocol, der entydigt har hold på datatrafikken i form af programmer og metadata om programmerne (EPG), altså så man f.eks. optager programmerne rent, uden diverse "rester" fra foregående og kommende programmer...
En sådan standard skal så helst være åben og anerkendt og benyttes af mange, det er i sig er et problem....
Det vi anvender i dag er "overførte" simple funktonalitet fra videoen. Infrastukturen er ikke ajourført...
Jeg mener ikke, der overhovedet er noget standard over TDC's løsning. Det er lukket protocoller og måske særudgaver af codecs. (ingen konkret kendskab og ingen faktuelle informationer kan man få fra TDC) Det svarer til at hvert elselskab havde sin egen private udgave af stikkontakterne i et hus..
HTPC løsninger ser jeg brugers muligheder for at sammensætte sig en løsning på trods af hindringer fra udbydernes side.
Jeg synes HTPC løsningerne er ved at tabe kampen, men jeg vil i så lang tid det er muligt forsøge at finde udbydere, der har et HTPC-egnet udbud...
Det her har ikke noget at gøre med frit at kopiere copyrightet materiale, man betaler også abonnemnet når man ser kodet kanaler på en HTPC...
Også den anden del af hometrio lider af det samme, ip-telefoni kan man udnytte med en telefon efter 1870-standarden. De muligheder IP-telefoni giver kan ikke udnyttes og de særlige Ip-telefoni apparater kan ikke anvendes. Nej der skal stadig trækkes ekstra kabler rundt i huset efter 1870-standarden, i stedet for at kunne tilslutte telefonen et almindeligt netstik.
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 15:18
TDC TV er bygget på IPTV platformen og der kodes/dekodes med mpeg2/4. Der findes mange andre bokse der principielt kunne bruges istedet for den KISS brandede boks de hovedsagligt bruger.
Jeg har aldrig oplevet at en optagelse ikke er 100% som den skal være så derfor undrede jeg mig over ønsket om en anden løsnings metode....
Men det står jo også folk frit for om de vil have denne løsning. Jeg siger en HTPC løsning ikke er til masserne (det er simpelthen ikke plug&play nok)
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 15:25
avh skrev:
Jeg synes HTPC løsningerne er ved at tabe kampen, men jeg vil i så lang tid det er muligt forsøge at finde udbydere, der har et HTPC-egnet udbud...
Det her har ikke noget at gøre med frit at kopiere copyrightet materiale, man betaler også abonnemnet når man ser kodet kanaler på en HTPC... |
Ja, specielt når IPTV synes at være den nemmeste distributionsmåde i fremtiden, vi har jo næsten alle internet, så hvorfor også have kabeltv stik/antenner på taget/paraboler ? (svar:fordi man kan mere med dem!)
Mht. optagelser, så ser jeg næsten alt via PC. Min CD/DVD samling er bortrangeret på loftet. Ikke at kunne overføre HD optagelser til computeren samt lave backup er generende og gør at jeg satser på andre løsninger. Tror heller ikke Hr. og Fru. Danmark bryder sig om at optagelserne forsvinder skulle der ske boksen noget. Hov, måske kan man få en kopi fra nabo'en, hmmm måske ikke alligevel
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 20:16
AVH
Jeg står desværre total uforstående overfor dit indlæg, men smag og behag .
Men optagefunktion via EPG er da den smarteste, simpleste set til dato, og det kan da kun være fordi du absolut vil have den skal være mere avanceret som tohmahawk skriver, bare for den skal være det? For mig og konen er det vigtig at rulle gennem EPG for en lørdag og vælge det, og det og det vil vi se, og med færreste klik sætte optagelser igang. Det er i sin simpelste form en genial EPG med optagerunktion, ikke set bedre.
Hvorfor vil du lave om på noget der er så genialt lavet? Eneste årsag ud over at smide det hele igennem en HTPC løsning for at forsøge at omgå kodning osv
HTPC er igen smag og behag, for Bill Gates MCE skal ikke på en PC ind i min stue det er det bare for skod til (jeg har rodet meget med MCE), og TDC TV er MCE langt overlegen. Må jeg spørge om du har TDC TV? Eller har haft?
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 20:17
Tohmahawk?
Har du allerede de 4 HD kanaler? Hvordan?
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 20:25
Jeg har bestilt dem i forgårs og i går aftes var de der efter en genstart af systemet. Men som allerede sagt så synes jeg ikke der er kæmpe forskel mellem Kanal 5 og K5 HD. De andre 3 kanaler er ikke noget værd som sådan (det er MTV, TV2 Film og BBC) men jeg ved der kommer 7 mere til inden årsskiftet.
I forvejen er kanal 5 den kanal der står suverænt flottest på TDC TV. Jeg har sammenlignet med en full HD film (I am Legend) og jeg vil sige billedet på K5 HD fremstår ligeså roligt og støjfrit men måske knapt så kontrastfyldt.
Clody, jeg betvivler ikke du har ret som sådan men for noget kan sælges i DK til tilstrækkeligt mange til det kan betale skal det altså være lidt mere brugervenligt og nemt end en HTPC løsning
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 20:43
Hvis man ser på selve brugerinterfacet i windows 7 media center, mener jeg ikke, på nogen måde står tilbage i forhold til disse propriotære bokse... Selvom der kan siges noget mindre fordelagtigt om Microsoft, så er de ikke helt tosset til at lave et ordentlig brugerinterface...
Jeg vil medgive at TDC faktisk udbyder et setup der i modsætning til andre udbydere, der virker OK...
Bare fordi det er forbruger-elektronik er det pr. definition ikke enklere at bruge end en HTPC. Faktisk vil jeg påstå at der er flere der kan bruge en PC, end en tilfældig forbrugerelektronik "kasse"..
Tit skal diverse producenter opfinde deres egen måde at lave et brugerinterface på...
Ydermere synes jeg ikke det er brugervenligt at byde folk en stak "kasser" med tilhørende antal fjernbetjeninger, her klarer HTPC-en trods alt sig med kun en "kasse" og kun en fjernbetjening til det hele... Endvidere de fine muligheder for at organisere sine medier..
Men det kan sådan set alt sammen være ligegyldigt.... HTPC-løsningen får det svært...
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 20:52
avh skrev:
Hvis man ser på selve brugerinterfacet i windows 7 media center, mener jeg ikke, på nogen måde står tilbage i forhold til disse propriotære bokse... |
Jeg ved ikke om i er klar over det, men TDC TV er baseret på Microsoft Mediaroom, som i bund og grund (så vidt jeg kan læse mig frem til) er en udbyder-platform baseret på samme interface som MCE - en slags Windows MCE med server backend. Så i snakker jo stort set om det samme produkt og det samme brugerinterface :-)
http://www.microsoft.com/mediaroom/ - http://www.microsoft.com/mediaroom/
/Henrik
|
Skrevet den: 23-Juli-2009 kl. 20:52
Jeg synes det lyder fortrinligt med HD muligheden med TDC-TV. Jeg er fristet til at opsige min bredbåndsforbindelse og få en samlet pakke hos TDC-TV, men de før omtalte gener holder mig tilbage...jeg håber de andre internet leverandører hopper på HDTV vognen, måske er de mindre restriktive! Indtil videre nøjes jeg med gratis kanalerne på Astra19.2 samt DVB-T, men film og musik i HD ville da være dejligt...og VSDL2 med 50mbit båndbredde...
|
Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 26-Juli-2009 kl. 12:57
jeg har også bestilt hd , fra tdc for en uges tid siden - har lige genstartet systemet, men de er ikke kommet -- endnu... hvilke kanaler ligger dine hd kanaler på.
------------- LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
Skrevet af: jnvir
Skrevet den: 26-Juli-2009 kl. 15:40
cloudy skrev:
Jeg synes det lyder fortrinligt med HD muligheden med TDC-TV. Jeg er fristet til at opsige min bredbåndsforbindelse og få en samlet pakke hos TDC-TV, men de før omtalte gener holder mig tilbage...jeg håber de andre internet leverandører hopper på HDTV vognen, måske er de mindre restriktive! Indtil videre nøjes jeg med gratis kanalerne på Astra19.2 samt DVB-T, men film og musik i HD ville da være dejligt...og VSDL2 med 50mbit båndbredde...
|
Ville bestille HDTV i fredags, men de venlige/ærlige TDC-medarbejdere syntes, jeg skulle vente lidt...
|
Skrevet den: 26-Juli-2009 kl. 18:43
Jeg bestilte i torsdags og de var der efter en genstart lørdag aften. Fornøjelse!! Dybdeskarpheden på alle kanaler kan klart ses! Det kan en scaler ikke hamle op med! Super, glæder mig til at teste det noget mere!
|
Skrevet den: 26-Juli-2009 kl. 18:44
hvilke kanaler ligger de på ?
|
Skrevet den: 26-Juli-2009 kl. 18:54
De aller sidste (44-48 ca.) efter Optaget TV og alle radiokanaler.
|
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 18:20
Jeg bestilte HD-pakken omkring d. 20. juli, men i TDC's ordrebekræftelse står der at ordre først bliver ført ud i livet d. 7. august, da jeg har valgt at beholde min 14 dages fortrydelsesfrist ved bestillingen.
Jeg husker ikke at have krydset af, at jeg ville beholde min fortrydelsesfrist - og nu har jeg lige været inde på bestillingssiden igen. Der er da ingen steder i bestillingen, hvor man skal tage stilling til en fortrydelsesfrist. Hmmm....
Hvad har jeg gjort gal? Jeg vil jo gerne have HD-pakken til 0 kr. pr. mdr. fra nu...
|
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 22:05
Marco skrev:
Jeg bestilte HD-pakken omkring d. 20. juli, men i TDC's ordrebekræftelse står der at ordre først bliver ført ud i livet d. 7. august, da jeg har valgt at beholde min 14 dages fortrydelsesfrist ved bestillingen.
Jeg husker ikke at have krydset af, at jeg ville beholde min fortrydelsesfrist - og nu har jeg lige været inde på bestillingssiden igen. Der er da ingen steder i bestillingen, hvor man skal tage stilling til en fortrydelsesfrist. Hmmm....
Hvad har jeg gjort gal? Jeg vil jo gerne have HD-pakken til 0 kr. pr. mdr. fra nu...
|
Med al respekt er du nok nød til at spørge TDC om det, da ingen jo kan gætte sig til hvad TDC syntes osv. Hvis du ikke har fået det du mente du bestilte skal du jo kontakte sælger :)
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
|
Skrevet den: 27-Juli-2009 kl. 22:45
CSI på Kanal 5 har sltid været en klasse for sig, med super godt billede (kan ses kilden er HD) men...... Kanal 5 HD er bare så meget bedre i dybde skarphed så det gør helt ondt....!
Har taget mig flere gange her til aften i at sige "Hold kæft det er i orden!"
Jeg vil have flere HD kanaler NUUUUUUU!!!!!!!!!!
Dem der ikke kan se den store forskel har et seriøst problem med deres udstyr.
|
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 10:10
Jeg tror ikke der er nogle prob. med mit udstyr som er listet herunder... men kæmpe forskel er der altså ikke... skal lige sige at TDC TV boksen lige fra starten har været sat til at scalere op til 1080i.
Jeg sad i går og zappede frem og tilbage.. jeg synes det er mest tydeligt fx på ansigter hvor man bedre kan se detaljer i hudoverflader fx rynker på HD versionen. Men igen, kæmpe forskel synes jeg altså ikke der er!
PS de ligger på kanal 61 til 64
|
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 13:19
Smurf skrev:
Marco skrev:
|
Med al respekt er du nok nød til at spørge TDC om det, da ingen jo kan gætte sig til hvad TDC syntes osv. Hvis du ikke har fået det du mente du bestilte skal du jo kontakte sælger :)
|
Som skrevet - så gjort. Jeg kontaktede TDC på 80808010 og en venlig dame hjalp mig med at annullere min 14 dages fortrydelsesfrist pr. tlf. - og bingo - så kommer ordren sørme i gennem systemet nu her i dag mellem kl. 13.50-14.50. Altså skal jeg bare genstarte boksen når jeg kommer hjem og så vil jeg kunne kigge de 4 nye HD-kanaler. Jeg takker!
|
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 13:22
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
|
Skrevet den: 28-Juli-2009 kl. 20:49
tohmahawk det er jo bare så nemt at det jo ikke er pengene værd for dig så, men jeg vil til enhver tid betale for det. Ikke kun den bedre detalje i ansigter, hud overgange og hårstrå, men så absolut i billedets dybde er skarpheden markant. Baggrunde i landskaber er himmel bedre.
TDC boksen kan ikke skalere et SD signal op til HD, sådan er det bare!
Den kan udjævne kantovergange, men aldrig genskabe en detalje fra et ansigt eller noget i landskabet bag der aldrig har været på et SD signal, sådan er det bare. Så derfor undre det mig stadig du ikke syntes det er markant bedre. Ikke i alle udsendelser vel og mærke, for sender de noget der ikke er HD ud som HD, vil det stadig ikke blive HD, korrekt der er ikke meget forbedret signal. Jeg skrev om Kanal 5 CSI programmerne som er HD optaget. Ligesom andre udsendelser er kanon bedre, så findes der ældre TV programmer der ikke er en krone bedre. Men alt i alt, SÅDAN! Kanon billede.
PS der hvor kanalerne ligger har at gøre med om man har Viasat eller ej. Jeg har ikke og så ligger de hvor jeg skrev. Ellers så ligger de som tohmahawk skriver.
|
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 08:50
Jeg har ikke skrevet det ikke er pengene værd... bare at forskel i mine øjne måske ikke er så stor som du virker til at synes. Men jeg vil bestemt beholde det ingen tvivl om det.
Boksen kan skalere eller hvad man nu skal kalde det(jeg ved dog ikke hvilket chipsæt der sidder i) da man kan vælge 720p og 1080i som video output. Så den kan "skalere" et SD signal til Hd format/output men klart ingen SD signaler bliver til HD bare fordi de skaleres. Men et rigtig godt SD signal som Kanal5 bliver ok skaleret til 720/1080. Forskellen er for mig at se, detaljerne der bliver mere skrape/klare.
Jeg sidder 3½ m fra min 50" og kaster du et hurtigt blik hen over CSI henholdsvis i og uden HD er jeg ikke sikker på man ved første øjekast opdager at det er HD og ikke-HD.
PS jeg har slået alle filtre/billeoptimerings kredsløb osv. fra mit tv og der er skruet godt ned for kontrast og lys. Var der nu skruet godt op for alt dette og sat "billedoptimerings" funktioner til er det muligt forskellen bliver mere tydelig
|
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 12:05
Hej igen
Er der nogen der ved hvilke HD kanaler der ellers er på vej til TDC TV ?
Hørte noget med en 6-7 stykker der var på nippet, eller inden årsskiftet skulle lanceres. Nogen der har hørt lidt nærmere omkring dette ?
|
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 12:31
Jeg har også altid haft alle disse FX indstillinger slukket.
Jeg kan se at kanal 48 (den sidste plads hvis du ikke har ViaSat) indeholder EuroSport HD. Men der er sort skærm, altså ikke noget signal endnu. EPG virker dog, så man kan se program, så måske det ikke er så langt væk med den femte HD kanal?
YouSee kan levere 8 HD kanaler. Hvis vi fjerner dem TDC TV har incl. at EuroSport HD ligger på vippen, så "kan" de sidste 2 være:
Nat. Geo HD Discovery HD
Som den sidste HD kanal hos YouSee ligger TV2 Sport HD. Den kommer nok ikke bare med på TDC TV HD pakke. Men sikkert (forhåbentlig) på sigt.
|
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 13:05
Jeg fik som tidligere skrevet åbnet for min HD-pakke igår, men det har desværre haft den bivirking, at mine 3 SD-sessions er blevet forvandlet til 1 HD-session, men kun 1 SD-session.
Jeg ved godt at min HD-session trækker flere ressourcer, men at den skal "stjæle" fra antallet af mine SD-sessions, var ikke en del af planen! Tidligere kunne jeg med mit Plus abonnenment se DR1 i stuen og samtidigt optage TV2 i stuen og se en helt tredje kanal på min Multiroom boks i soveværelset.
Nu kan jeg kun kigge én SD-kanal i stuen (og evt. optage den samme kanal) og se en anden SD-kanal i soveværelset. Den sidste mulighed for at se en tredje SD-kanal fungerer ikke længere - og det er endda på trods af, at ingen HD-kanaler er i spil.
Til min store skræk kunne supporteren hos TDC TV oplyse mig om, at det ikke kunne lade sig gøre at mixe Plus-abonnementet (hvor man kan se én kanal og optage en anden) sammen med HD-pakken. Ergo betaler jeg for det samme (69,-/mdr. for Plus abonnement og 59,-/mdr. for Multiroom), men jeg får et ringere produkt, da 3 SD-kanaler ikke længere kan være i brug samtidigt, hmm....
Tidligere stod der i min systemmenu at jeg havde: Sessions SD/HD: 3/0
Nu står der kun: Sessions SD/HD: 1/1
Jeg var sikker på at der efter en genstart af begge mine bokse ville stå: Sessions SD/HD: 2/1
Altså holder jeg på at produktet er blevet ringere og ovenikøbet informerer TDC intet om dette, når man bestiller HD-pakken!! What to do?
|
Skrevet den: 29-Juli-2009 kl. 21:53
Marco
Nej der bør stå korrekt så som TDC skriver 1/1.
Da en HD kanal tager 2 SD sessioner, passer det.
Men se også mit indlæg til TDC efterår 2008...
|
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 00:58
Marco skrev:
Nu kan jeg kun kigge én SD-kanal i stuen (og evt. optage den samme kanal) og se en anden SD-kanal i soveværelset. Den sidste mulighed for at se en tredje SD-kanal fungerer ikke længere - og det er endda på trods af, at ingen HD-kanaler er i spil. |
Hej Marco - håber du kan afklare et spørgsmål:
Kan du, hvis du ikke bruger TV'et i soveværelset, stadig se en SD kanal i stuen, og samtidig optage en anden? Med andre ord - kan du stadig have 2 SD sessions på harddisk-boksen i stuen?
Mvh Henrik
|
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 01:10
#Henrik# skrev:
Hej Marco - håber du kan afklare et spørgsmål:Kan du, hvis du ikke
bruger TV'et i soveværelset, stadig se en SD kanal i stuen, og
samtidig optage en anden? Med andre ord - kan du stadig have 2 SD
sessions på harddisk-boksen i stuen?Mvh Henrik |
Hej Henrik! Jo, det virker heldigvis fint nok. Men før kunne jeg optage
2 SD-kanaler og se en tredje SD-kanal på harddiskboksen i stuen.
Men der stod også 3/0 anført under SD/HD i menuen...
|
Skrevet den: 01-August-2009 kl. 09:22
Marco skrev:
Hej Henrik! Jo, det virker heldigvis fint nok. Men før kunne jeg optage
2 SD-kanaler og se en tredje SD-kanal på harddiskboksen i stuen.
Men der stod også 3/0 anført under SD/HD i menuen... |
Det var altid noget. Jeg har nemlig også fået HD kanalerne, og mistet mine 2 SD sessions. Jeg har modtaget en ordrebekræftelse, hvor der står anført:
Nedtagning af 1 plus abonnement: -69,- Oprettelse af 1 plus abonnement 1 kanal: +49,-
Hvis jeg havde vidst at jeg mistede mit fulde plusabonnement, havde jeg måske ikke bestilt HD, selv om jeg er glad for Kanal 5 HD, og glæder mig til Eurosport HD. Men ud fra dit svar, går jeg ud fra at problemet delvist kan løses ved at købe multiroom.
Jeg kan iøvrigt se, at det nu står anført på TDC's website:
TDC's Web skrev:
Bemærk, ønsker du HD pakken sammen med et Plus abonnement, får du ikke længere
mulighed for at se ét program, mens der optages ét andet. I stedet får du
mulighed for at optage det samme program, som det du ser. Dette gælder også,
hvis din linje ikke kan trække den fornødne kapacitet.
|
/Henrik
|
Skrevet den: 10-August-2009 kl. 18:38
...og TDC uddyber:
TDC TV support skrev:
Hej Marco
De ting du lister i din mail er "desværre" rigtige nok. En HD session tager den dobbelte båndbredde af en SD, og da du "kun" har båndbredde til i alt 3 sessioner virker det sådan her.
Vi arbejder på, at det bliver muligt at levere en session mere, til kunder som dig, således at du kan få 2 SD og 1 HD session. Men det er desværre ikke muligt p.t. Jeg lover dig, at jeg vil holde fast i sagen og presse på for at den mulighed bliver åbnet.
Jeg håber du kan leve med dette indtil videre, ellers er løsningen desværre at opsige HD tv, så du igen kan få 3 SD sessioner.
Du er meget velkommen til at skrive til mig, hvis du har yderligere spørgsmål.
Venlig hilsen
Michael
TDC TV
|
|
Skrevet af: SysMan
Skrevet den: 11-August-2009 kl. 10:11
Hej alle,
Har lige fået opgraderet til TDC TV HD, så jeg browsede rundt for at se andres oplevelser, og faldt over denne interessant tråd. Er superærgerlig over at jeg har mistet muligheden for 2 samtidige kanaler - den oplysning kom vist først på TDCs hjemmeside after jeg havde bestilt
Er der i øvrigt nogen der har et bud på hvad den sidste sætning herunder betyder? Lyder som noget ævl.
/SM
Bemærk, ønsker du HD pakken sammen med et Plus abonnement, får du ikke længere mulighed for at se ét program, mens der optages ét andet. I stedet får du mulighed for at optage det samme program, som det du ser. Dette gælder også, hvis din linje ikke kan trække den fornødne kapacitet.
|
Skrevet den: 11-August-2009 kl. 10:23
SysMan skrev:
Hej alle,
Har lige fået opgraderet til TDC TV HD, så jeg browsede rundt for at se andres oplevelser, og faldt over denne interessant tråd. Er superærgerlig over at jeg har mistet muligheden for 2 samtidige kanaler - den oplysning kom vist først på TDCs hjemmeside after jeg havde bestilt
Er der i øvrigt nogen der har et bud på hvad den sidste sætning herunder betyder? Lyder som noget ævl.
/SM
Bemærk, ønsker du HD pakken sammen med et Plus abonnement, får du ikke længere mulighed for at se ét program, mens der optages ét andet. I stedet får du mulighed for at optage det samme program, som det du ser. Dette gælder også, hvis din linje ikke kan trække den fornødne kapacitet.
|
Den virker nu ellers ret ligetil. Hvor du før kunne se 1 tvstrøm og optage med en anden dvs. 2 i alt, kan du nu kun optage det program du ser pga. den manglende ekstra tvstrøm som hd delen åbenbart bruger.
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
|
Skrevet af: SysMan
Skrevet den: 11-August-2009 kl. 10:27
Smurf skrev:
SysMan skrev:
Hej alle,
/SM
|
Den virker nu ellers ret ligetil. Hvor du før kunne se 1 tvstrøm og optage med en anden dvs. 2 i alt, kan du nu kun optage det program du ser pga. den manglende ekstra tvstrøm som hd delen åbenbart bruger.
|
Ja det er klart nok, men hvad vil det sige at min "linie ikke kan trække den fornødne kapacitet"?
|
|