Print side | Luk vindue

Debat om Sony RDR-HX710 & HX910

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=4876
Udskrevet den: 21-April-2025 kl. 04:11

Emne: Debat om Sony RDR-HX710 & HX910
Skrevet af: Lennon
Emne: Debat om Sony RDR-HX710 & HX910
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 11:06
Tak skal du da lige ha !!! SUPER !!

Svar:
Skrevet af: Beano
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 12:46

God anmeldelse, tak :)

Lige et spørgsmål : Hvor hurtig er maskinen til at "vågne" efter standby og begynde at optage ?

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 12:50

Hej Tim,

Super god mini-anmeldelse. Dog har jeg lige et par kommentarer til den (måske lidt forvirring indtil du får den engelske/danske manual).

Oprindeligt skrevet af Tim Tim skrev:

Den manglende manual er det største minus indtil videre.

Desværre helt almindeligt når optageren sælges på det tyske marked. Vi var nogle stykker i det tidligere HX900 fælleskøb hos Tape Connection der fik samme sæt af sprogmanualer - og senere fik eftersendt en fotokopi af den danske manual

Indstillingerne for kanalindstillingerne, var ikke umiddelbar nemt, men efter en del roden rundt i menuen var der et punkt der hed lynopsætning, og den blev igangsat, og søgte efter ca. 40 kanaler på Stofanet, dette tog små 5 minutter. Mange af kanalerne var navngivet, tak for det. Kanalerne kunne enkelt flyttes i mellem hinanden, til den rækkefølge man foretrak. Jeg kunne ikke finde en indstilling så TV’ets rækkefølge blev kopieret. Er mit TV for gammelt ?

Lynopsætning bør starte automatisk når optageren tilsluttes for første gang (men du afviste måske tilbudet om at søge efter kanaler?). Dit TV er ikke nødvendigvis for gammelt til at overføre rækkefølgen og indstillingerne fra TV - men der kan være begrænsninger på hvilken Scart forbindelse i dit Philips TV der udveksler EasyLink informationerne (du kan evt. prøve at skifte til andet scart stik på TV'et og se om du kan få 'Direct Rec' til at virke - altså hvor optageren starter optagelse af det program du ser på TV). På de tidligere Sony modeller var der også begrænsninger på at SmartLink ikke udveksles når RGB signal-type er valgt.

Timeshift eller som Sony kalder det syncro rec, fungerede ved 1 tryk på knappen, og udsendelsen blev pauset, og så kunne jeg gå ud og få varmet hvedeknopperne aftenen før Bededag. Knappen er gemt underklappen, og burde være mere fremtrædende.

Det har du vist misforstået. Synchro Rec betyder at en optagelse kan synkroniseres med f.eks. Satellit modtager. Sat modtageren times til at starte og stoppe i forbindelse med udsendelse og Sony optageren sættes derefter i 'Synchro Rec' tilstand. Når Sat modtageren tænder og viser det ønskede program starter Sony optageren optagelse.

Sony's betegnelse for det Panasonic kalder Time Shift er 'Chase play'. I HXx10 optagerne er der lavet en hurtig facilitet til at sætte pause af en igangværende optagelse og foretage chase play når det ønskes. Ved at trykke Pause på fjernbetjeningen startes optagelse og udsendelsen 'fryses', herefter kan enten trykkes play eller pause for at starte chase play (genoptage visning af udsendelsen).

På den gamle modelserie skulle Title list oversigten vises og afspilning af igangværende optagelse skulle herfra vælges for at starte chase play.

jeg kunne dog ikke indhente udsendelsen, så der var ca 20 sekunders forskel mellem det optagne og den faktiske udsendelse.

Helt identisk til HXx00 optagerne - andre fabrikanter kan gå lidt tættere på tiden for igangværende optagelse, men forskellige faktorer gør det svært og det er sikkert prioriteret af Sony at der ikke skal gøres yderligere for at tidsforskydningen kan gøre mindre.

Lørdag var jeg i gågaden for at finde en DVD-r skive, som jeg kunne anvende til svigerfars jazzudsendelse. Nøjsch det var dyrt, 35 kr. for en skive i Merlin, øv hader den butik, men tiden var knap. Jeg har set stk. prisen til 3 kr. på nettet for 100 stk. Jeg vil have kvalitet og holdbarhed. Hvad skal jeg købe?

Hold dig fra de helt billige skiver på nettet - og lyt til andres erfaring med hvad optageren 'har det godt med' (det er selvfølgelig noget begrænset på nuværende tidspunkt). Jeg bruger selv udelukkende Verbatim til mine optagelser på min Sony HX900 samt til PC brænderen. Igennem tiderne har jeg forsøgt med mange forskellige mærker af DVD'er - men synes at have konstateret at Verbatim er de mest problemfri og holdbare for mig.

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet af: Tim
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Beano Beano skrev:

God anmeldelse, tak :)

Lige et spørgsmål : Hvor hurtig er maskinen til at "vågne" efter standby og begynde at optage ?

Jeg har haft en skive siddende i maskinen hver gang jeg har startet den. Så har den loaded skiven i ca 6-8 sekunder, og jeg har ikke kunnet ejecte skuffen i mens.

Jeg har kunnet gå i menuen efter få sekunder, hvilket har været positivt

I aften tester jeg, hvor hurtigt maskinen vågner og kan optage, jeg forventer selv en 5-8 sekunder.

Skrevet den: 24-April-2005 kl. 13:47
[QUOTE=laursen]

Sony's betegnelse for det Panasonic kalder Time Shift er 'Chase play'. I HXx10 optagerne er der lavet en hurtig facilitet til at sætte pause af en igangværende optagelse og foretage chase play når det ønskes. Ved at trykke Pause på fjernbetjeningen startes optagelse og udsendelsen 'fryses', herefter kan enten trykkes play eller pause for at starte chase play (genoptage visning af udsendelsen).

Ja det er rigtig, i startforvirringen troede jeg at det var synchro rec der fungerede som chase play, men det er alene pauseknappen, smart.

For at det fungerer i en håndevending, skal man dog lige huske at vælge Videokanalen på TV'et og vælge kanalen for det sete program på Sonyen, inden der desperat tastes på pauseknappen 

Skrevet den: 24-April-2005 kl. 13:53

Hej Tim,

For at det fungerer i en håndevending, skal man dog lige huske at vælge Videokanalen på TV'et og vælge kanalen for det sete program på Sonyen, inden der desperat tastes på pauseknappen 

Alternativt skal du forsøge at få SmartLink (Sony)/EasyLink (Philips) til at fungere ordentligt, så vil jeg tro at der kan trykkes pause selvom optageren står i 'standby' og starter optagelse på den rigtige kanal (blot mit gæt).

Scart opsætning samt menupunkt for aktivering af SmartLink har betydning for om det fungerer på optageren (afventer stadig engelsk manual).

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet af: Snic
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 13:56

Rigtig god anmeldelse - TAKSmile.

Det kan dog godt virke lidt bekymrende, for budgettet, hvis det er nødvendigt at investerer 6 - 800 kr. ekstra i kabler. Er det nødvendigt?Ermm

-------------
Købte sidste år en DVD/HDD Recorder - en Sony 710 sølv - og er super glad for den

Skrevet den: 24-April-2005 kl. 14:18

Ikke mere nødvendigt end til alle andre DVD afspillere/optagere. Hvis man vil have det optimale ud af sin afspiller, dropper man det medfølgende kabel (som ofte er crap) og køber et kvalitets-kabel.

Skrevet den: 24-April-2005 kl. 14:18

I aften tester jeg, hvor hurtigt maskinen vågner og kan optage, jeg forventer selv en 5-8 sekunder.

Det lyder umiddelbart af lang tid :(

Skrevet den: 24-April-2005 kl. 14:44

Hej Beano og Snic,

Oprindeligt skrevet af Snic Snic skrev:

Det kan dog godt virke lidt bekymrende, for budgettet, hvis det er nødvendigt at investerer 6 - 800 kr. ekstra i kabler. Er det nødvendigt?Ermm

Ikke mere nødvendigt end til alle andre DVD afspillere/optagere. Hvis man vil have det optimale ud af sin afspiller, dropper man det medfølgende kabel (som ofte er crap) og køber et kvalitets-kabel.

Hvis det er ligesom med HX900/1000 optagerne, følger der intet Scart kabel med (så der er ikke noget kabel at droppe ). Hvor meget der så skal ofres på et sådan kabel for at få optageren tilsluttet TV, er vist et spørgsmål om temperament. Der kan købes udmærket billige kabler hos f.eks. http://www.thansen.dk/products.asp?c=453312169&n=507978318#xy - T.Hansen (guldbelagte til 149,-) som også kan fremføre RGB signaler - men hvis man går meget op farvenuance, støj etc. kan det være man skal ofre et par mærkevare kabler (f.eks. http://www.cinemagic.dk/index.php?cPath=63_79 - ProfiGold eller http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=73&ClassID=1 - Link+Tech ) - se evt. anmeldelse af Scart kabler hos http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid=600&zoneid=3 - Hifi4All .

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 15:02
Ja så glæder man sig stadigvæk over det kabel Aldi solgte til kun 78 kr, må håbe de gentager det på et tidspunkt, kabelt var identisk med et kabel til over 300 kr, godt man fik købt nogle stykker af dem.

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 15:13

Hej Alle

Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Ja så glæder man sig stadigvæk over det kabel Aldi solgte til kun 78 kr, må håbe de gentager det på et tidspunkt, kabelt var identisk med et kabel til over 300 kr, godt man fik købt nogle stykker af dem.

Hvis det er billige SCART kabler, men stadig med god afskærmning og guldbelagte stik, så er Clicktronic fra T.Hansen et bud:

http://www.thansen.dk/products.asp?c=453328410&n=507978318#xy - T.Hansen Radio & TV tilbehør

De fås fra 129,- og opefter - og der ligger efterhånden T.Hansen butiker mange steder i landet, så man kan afhente dem (og dermed spare forsendelsen).

Om de er ligeså gode som Tech+Link til 300 kr. tør jeg ikke sige, men de er ihvertfald mange gange bedre end de billige sorte SCART kabler.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 18:54

[Quote=Tim] Overførslen tog ca 5 minutter for 1,5 time af 3,2gb. [/quote]

Det vil altså sige, at det er muligt at højhastighedskopiere redigerede optagelser. I dette tilfælde med en tidsfaktor på 18. Det er jo fint!

Hvilken kvalitet anvendte du på originaloptagelsen hhv. på kopien?

Er der kvalitetsforskel fra den originale optagelse på HDD til den hurtigt kopierede kopi på DVD (ringere billedvalitet, f.eks.) ?

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet af: Snic
Skrevet den: 24-April-2005 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Der kan købes udmærket billige kabler hos f.eks. http://www.thansen.dk/products.asp?c=453312169&n=507978318#xy - T.Hansen (guldbelagte til 149,-) som også kan fremføre RGB signaler - men hvis man går meget op farvenuance, støj etc. kan det være man skal ofre et par mærkevare kabler (f.eks. http://www.cinemagic.dk/index.php?cPath=63_79 - ProfiGold eller http://av-connection.com/Functions/ProductView.asp?GroupID=73&ClassID=1 - Link+Tech ) - se evt. anmeldelse af Scart kabler hos http://www.hifi4all.dk/content/templates/test.asp?articleid=600&zoneid=3 - Hifi4All .

/Lars

Tak for svaret. det lyder overkommeligt.Smile Jeg kigger på HIFI4All.

-------------
Købte sidste år en DVD/HDD Recorder - en Sony 710 sølv - og er super glad for den

Skrevet den: 24-April-2005 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

[Quote=Tim] Overførslen tog ca 5 minutter for 1,5 time af 3,2gb.

Det vil altså sige, at det er muligt at højhastighedskopiere redigerede optagelser. I dette tilfælde med en tidsfaktor på 18. Det er jo fint!

Hvilken kvalitet anvendte du på originaloptagelsen hhv. på kopien?

Er der kvalitetsforskel fra den originale optagelse på HDD til den hurtigt kopierede kopi på DVD (ringere billedvalitet, f.eks.) ?

[/QUOTE]

Jeg optog i SP-kvalitet og overførte i SP-kvalitet.

Jeg valgte ikke højhastighedskopiering, det mener jeg ikke var en valgmulighed. Jeg havde egentlig forventet at det tog 1,5 time, men jeg var jo også vant til overførsel mellem VHS-bånd

Umiddelbart synes jeg at kvaliteten på skiven var lidt dårligere, men da jeg foretog min vurdering, var det ud fra et klip, da NHØP var ca 19, så originaloptagelsen var meget gammel, og derfor lagde jeg ikke mere i dette.

Jeg kunne måske have overført i HQ-kvalitet, men det må afprøves.

Jeg har lige testet, hvor hurtigt der kan optages fra standby.

Der går lige 3-4 sekunder før der kommer billede og så går der lige et par sekunder til, før at den røde lampe lyser for record. Min første tid var 10 sekunder, og efter 4 forsøg var jeg nede på 7 sekunder. Jeg har kun prøvet ved at trykke på power-knappen, og derefter på rec-knappen. Måske er der hurtigere genveje

Skrevet den: 24-April-2005 kl. 22:16

Hej Tim

Jeg har kun prøvet ved at trykke på power-knappen, og derefter på rec-knappen. Måske er der hurtigere genveje

Det er der mulighed. En fin detalje ved de tidligere modeller, var ihvertfald at man de reagerede direkte på tastetryk selv i stand-by.

Altså et tryk på EJECT, selvom den var i stand-by, fik den til at tænde og ejecte DVD skuffen.

Tilsvarende for PLAY, REC - ja sågar menu-knapperne vækker den til live uden at man skal trykke forskellige taster efter hinanden.

Så muligvis går det endnu hurtigere, hvis du blot trykker REC når den skal optage, uden at tænke på at tænde den først.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 24-April-2005 kl. 22:24

Hej Tim,

Jeg optog i SP-kvalitet og overførte i SP-kvalitet.

Jeg valgte ikke højhastighedskopiering, det mener jeg ikke var en valgmulighed. Jeg havde egentlig forventet at det tog 1,5 time, men jeg var jo også vant til overførsel mellem VHS-bånd

Umiddelbart synes jeg at kvaliteten på skiven var lidt dårligere, men da jeg foretog min vurdering, var det ud fra et klip, da NHØP var ca 19, så originaloptagelsen var meget gammel, og derfor lagde jeg ikke mere i dette.

Jeg kunne måske have overført i HQ-kvalitet, men det må afprøves.

Du kan enten overføre i high-speed hvor optagelsen ikke ændrer kvalitet (vælg 'fast' eller optagetilstand identisk til kildeoptagelsen i menuen for 'dub mode') eller 2 pass indkodning (Dynamic VBR dubbing) hvor kvaliteten kan maksimeres ved at udføre en flertrins-process på kildoptagelsen til en optimal billedkvalitet kan opnås (vælg ringere kvalitet i 'dub mode' end kildeoptagelsen). Det giver ingen mening at optage i en lavere kvalitet end der senere overføres i (derved opnås kun en forringelse!).

Altså: Til ting du vil arkivere på DVD med absolut bedste resultat lagres på HDD i HQ+ tilstand. Herefter overføres til DVD i den ønskede tilstand.

Alternativt lagres i HQ på HDD og overføres med 'fast' til DVD (hvis overførselshastigheden er vigtig).

Jeg har lige testet, hvor hurtigt der kan optages fra standby.

Der går lige 3-4 sekunder før der kommer billede og så går der lige et par sekunder til, før at den røde lampe lyser for record. Min første tid var 10 sekunder, og efter 4 forsøg var jeg nede på 7 sekunder. Jeg har kun prøvet ved at trykke på power-knappen, og derefter på rec-knappen. Måske er der hurtigere genveje

Eneste genvej jeg kender, er 'direct rec' funktionen. Det betyder, at du blot trykker 'Rec' knappen ned mens optageren står i Standby. Optageren starter umiddelbart optagelse på samme kanal som TV'et viser - ved at der modtages SmartLink information fra TV'et om den aktuelle kanal (det kræver selvfølgelig at SmartLink er konfigureret korrekt    )

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 25-April-2005 kl. 07:57
  1. Er der være flydende afspilning af optagelser overspillet til DVD? (Ingen kort frysning af billedet ved redigerede punkter). Dvs. – Freezeless redigering som på JVC?
  2. Frame-præcis redigering er det muligt?? Som på JVC?

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet den: 26-April-2005 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

1. Er der være flydende afspilning af optagelser overspillet til DVD? (Ingen kort frysning af billedet ved redigerede punkter). Dvs. – Freezeless redigering som på JVC?
  2. Frame-præcis redigering er det muligt?? Som på JVC?

Hej

1. Jeg har været meget tilfreds med splejsningen af de 2 optaglelser. Det kan ikke ses at der et break, man skal vide det, og det er endda i en klaversolo, så ikke en gang lyden bliver afbrudt.

2. Frame redigering ? jeg har kunnet pause programmet, og markere start og slut præcist.

Easy link / smart link

Det har jeg desværre ikke kunnet få det til at fungere med mit Phillips 32pw962B, jeg har skiftet scart stikket til de 3 indgange. Muligvis skal jeg finde en indstilling for at slå Easy link til, men jeg har ikke kunnet finde det i menuerne.

WAF-vurderingen er faldet. Min kæreste skulle se krimi og tændte apparatet. Hun fik at vide at der var "no disk" Hun ringede og jeg fik falsh back til NorthQ-tiden hvor harddisken nogle gange stod af. Med sved på panden guidede jeg hende rundt.

Da hun trykkede på HDD knappen var der gevinst. Den sidste handling var at afspille DVD, hvorefter jeg tog DVD'en ud og slukkede. Så "No disk" betød DVD. Hvis Easy link fungerede ville maskinen starte op i Titellist, som hun startede med.?!

Jeg vil lige sige at menuerne, ellers er nemt opbygget.

Min første brændte DVD, virkede ikke hos svigerfar, da den ikke var finalized. ØV

Jeg brændte en ny, og det er muligt at ændre fra Quick SP til SP eller andre kvaliteter, så jeg overførte i real time, og jeg mener at kvaliteten var lidt bedre.

Inden brændingen havde jeg ændret opsætningen så Finalizing skete automastisk, men da brændringen var afsluttet, var DVD ikke finalized. Men via Tools funktionen kunne jeg afslutte brændingen, og da jeg testede på min bærbare Dell, stod Sonny Rollins knivskarpt på skærmen.

Hilsen Tim  

Skrevet den: 26-April-2005 kl. 11:00

Hej Tim,

1. Jeg har været meget tilfreds med splejsningen af de 2 optaglelser. Det kan ikke ses at der et break, man skal vide det, og det er endda i en klaversolo, så ikke en gang lyden bliver afbrudt.

Er det en test på Harddisken du har foretaget (afspilning af redigeret optagelse på HDD skulle gerne være helt fin og flydende). Problemet opstår når der overføres til DVD.

Har du overført? - hvordan (real-time eller fast/quick?), yderligere - hvordan har du redigeret (A-B klippet i optagelsen eller med playlist).

Hvis du har overført - hvilken type DVD har du overført til (ved DVD-RW skal du være opmærksom på formatet - -VR kontra Video Mode - det er kun interessant med overgangen i Video Mode format). 

2. Frame redigering ? jeg har kunnet pause programmet, og markere start og slut præcist.

Jeg tror Thorvald spørger til om dine redigerings-punkter bevares helt præcis (eller klippene i den færdig-redigerede optagelse er foretaget en smule forskudt til hvordan du havde valgt punkterne da du klippede)

Easy link / smart link

Det har jeg desværre ikke kunnet få det til at fungere med mit Phillips 32pw962B, jeg har skiftet scart stikket til de 3 indgange. Muligvis skal jeg finde en indstilling for at slå Easy link til, men jeg har ikke kunnet finde det i menuerne.

Du skal være opmærksom på at SmartLink kun fungerer når 'Video' er valgt i scart opsætningen for AV-Udgang1 på Sony optageren (ingen S-Video eller RGB!).

De lader ikke til at SmartLink kan/skal (de-)aktiveres under system menuen på optageren som for HX900/1000 modellerne.

Måske du også lige skal skimme TV'ets manual igennem for opsætnings-muligheder.

Oprindeligt skrevet af Time Time skrev:

WAF-vurderingen er faldet.

Er det din vurdering af kæresten?  (nåeh nej, det er Wife  )

Da hun trykkede på HDD knappen var der gevinst. Den sidste handling var at afspille DVD, hvorefter jeg tog DVD'en ud og slukkede. Så "No disk" betød DVD. Hvis Easy link fungerede ville maskinen starte op i Titellist, som hun startede med.?!

Der er meget få ting man skal kende til for at bruge optageren problemfrit - valg af HDD/DVD er en af dem (men to store lamper lyser jo op på frontpanelet - så det er let at aflæse om den er i DVD eller HDD tilstand!)

Jeg brændte en ny, og det er muligt at ændre fra Quick SP til SP eller andre kvaliteter, så jeg overførte i real time, og jeg mener at kvaliteten var lidt bedre.

Jeg tror dine øjne spiller dig et puds. Ved at ændre i kvaliteten under overføslen bliver kvaliteten kun ringere - uanset at en bedre kvalitet vælges til resultatet på DVD'en(!)

Inden brændingen havde jeg ændret opsætningen så Finalizing skete automastisk, men da brændringen var afsluttet, var DVD ikke finalized. Men via Tools funktionen kunne jeg afslutte brændingen,

Kender ikke den funktion (eksisterer ikke på min HX900) - måske en anden med HX710 har prøvet?

Iøvrigt godt at høre dine erfaringer - bliv endelig ved med at skrive efterhånden som du får udforsket 'dyret'.

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 26-April-2005 kl. 11:05

Iøvrigt godt at høre dine erfaringer - bliv endelig ved med at skrive efterhånden som du får udforsket 'dyret'.

/Lars

Yep, vi er nogle stykker, der sluger alt vedr de nye Sony-recordere råt for tiden

Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 26-April-2005 kl. 13:21

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Yep, vi er nogle stykker, der sluger alt vedr de nye Sony-recordere råt for tiden

Ja, nogle "få" stykker

/Splinten

Skrevet af: filmtosse
Skrevet den: 26-April-2005 kl. 18:22

Snakkede med min lokale forhandler i dag, de havde haft kontakt til Sony i dag og fået at vide at den danske brugsanvisning var røget i trykken, så der skulle forhåbentlig ikke gå vildt længe inden man kan få en

/filmtosse

-------------
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.

Skrevet af: boink
Skrevet den: 26-April-2005 kl. 20:00

Eneste genvej jeg kender, er 'direct rec' funktionen. Det betyder, at du blot trykker 'Rec' knappen ned mens optageren står i Standby. Optageren starter umiddelbart optagelse på samme kanal som TV'et viser - ved at der modtages SmartLink information fra TV'et om den aktuelle kanal (det kræver selvfølgelig at SmartLink er konfigureret korrekt    )

Laursen, har du prøvet at trykke på f.eks.:

1. timer-tasten
  2. title-list tasten

Begge disse er en genvej der virker på hx-900. Og det er endda uden smartlink er aktiveret.

-------------
Henrik

Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 27-April-2005 kl. 07:48

hej,

Har også lige fået mig en HX710, men der er visse ting jeg ikke er helt

tilfreds med - f.eks.

1) er ca 20-30 sek. om at loade en DVD disk.

2) Kapittelskift (DVD) er forholdsvis langsom

3) Optagelse fra TDC KabelTV's Selector (RGB) bliver ofte stemplet som "Copy-Once", hvilket bla betyder at man ikke kan overføre til en DVD-skive. Heller ikke en DVD-RW i VR mode som der står i manualen.

Kun hvis jeg slukker/tænder Selector kan jeg optage normalt igen, men det virker som om at HX710 misfortolker nogle signaler fra Selectoren.

Har I andre samme erfaringer ?

/filmfreak

Skrevet den: 27-April-2005 kl. 11:21

Hej boink,

Oprindeligt skrevet af boink boink skrev:

Laursen, har du prøvet at trykke på f.eks.:

1. timer-tasten
  2. title-list tasten

Begge disse er en genvej der virker på hx-900. Og det er endda uden smartlink er aktiveret.

Ja, jeg bruger ofte disse genveje - faktisk rart at optageren i det hele taget er så fleksibel i menu-obygningen at man kan springe mellem menuerne uden at skulle afslutte igangværende menu først (KiSS kunne lære noget her).

I det referede indlæg svarede jeg udelukkende på genveje i forhold til at optage (spørgsmålet var, hvordan man hurtigst kunne igangsætte optagelse - og her er Direct Rec mig bekendt hurtigste genvej).

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet den: 27-April-2005 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Er det en hjemmebrændt DVD-R eller en original DVD Video ?

Har du evt. prøvet med andre medier også ?

Kan være at maskinen bare ikke er glad for den type DVD-R medier du bruger...

Skrevet den: 27-April-2005 kl. 15:42

Der er tale om en hel alm. dvd (film) som de ca 20 sek. DVD-R, DVD-RW osv. som maskinen selv har brændt tager ca 30 sek. om at loade !!

Skrevet af: Moef
Skrevet den: 27-April-2005 kl. 16:09

Der er tale om en hel alm. dvd (film) som de ca 20 sek. DVD-R, DVD-RW osv. som maskinen selv har brændt tager ca 30 sek. om at loade !!

20-30 sek. er efter min mening også lige i overkanten. En alm. DVD skulle ikke tage meget over 5-10 sek. at loade.

Det kunne være dejlig at høre fra andre vedr. dette. Hvis det er et generelt problem skal det jo løses. Har du prøvet andre medier, alle blot prøvet at brænde flere gange for at se om problemet stadig er der?

Moef

Skrevet den: 27-April-2005 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

20-30 sek. er efter min mening også lige i overkanten. En alm. DVD skulle ikke tage meget over 5-10 sek. at loade.

Det kunne være dejlig at høre fra andre vedr. dette. Hvis det er et generelt problem skal det jo løses. Har du prøvet andre medier, alle blot prøvet at brænde flere gange for at se om problemet stadig er der?

Moef

Næh men 20 sek. synes jeg er meget lang tid for en original DVD-film. Og som sagt tager et kapittelskift (via fjernbetjeningen) også forholdsvis lang tid.  Skift mellem lyd-formater (DD,DTS osv) er også noget sløvt i forhold til min gamle maskine.

/filmfreak

Skrevet den: 27-April-2005 kl. 16:22

20-30 sek. er sku' for lang tid :(

Jeg får min 710'er i dag (I hope !) så vil jeg lige teste det også...

Skrevet den: 27-April-2005 kl. 17:22

Hvis 710'eren generelt er sløv til forskellige normale funktion, så kan det ikke være normalt. Jeg håber at der hurtigt vil blive fuldt op på eventuelle problemer/fejl, inden alle 200 gruppekøb maskiner bliver udsendt. Nu skal vi lige se om der er generelle tilbagemeldinger vedr. dette problem!

Moef

Skrevet den: 27-April-2005 kl. 17:30

Ingen HDD recordere er efter min mening specielt gode som afspillere. Så lad være at forvente en high-end afspiller - det er andre ting som de er gode til. Afspillere i 700-1000 kr. klassen kan være væsentlig bedre som afspillere.

Jeg gælder mig dog til at høre mere om dette emne fra andre brugere.

-------------
Henrik

Skrevet den: 27-April-2005 kl. 17:46

For mig ville det være fint nok, hvis afspilningen svarede til en 700-1000 kroners afspiller. I dag findes der mange rigtig gode afspillere i den billige ende. Dog håber jeg selvfølgelig, at DVD drevet, samt billede kvaliteten er af det bedre i forhold til min billige 700 kroner Bilka Phillips DVD.

Men problemet er nu nok egentlig DVD recorderens svartider. Hvis forskellige normale funktion tage forholdsmæssigt lang tid, så må da der kunne gøres noget ved det?!

Moef

Skrevet den: 27-April-2005 kl. 19:11

Fik min 710'er i dag og kan bekræfte at DVD load er langsom med en original DVD skive... ca. 16-18 sekunder hos mig.

For langsomt IMO... men tror det er helt normalt for modellen.

Vender tilbage med flere info/test-resultater når jeg får leget mere med den ;)

Skrevet af: fc-andeby
Skrevet den: 27-April-2005 kl. 20:27
Jeg ved ikke om der har læst forkert omkring sony's RDR HX710, har lige fået den med posten.

Men jeg synes at have læst et sted, at mens man ser DVD kan man samtidig se et lille skærmbilled af hvad foregår på tv, oppe i hjørnet.

Er det rigtig eller er det en and....??

Skrevet den: 27-April-2005 kl. 20:31

Hej fc-andeby

Oprindeligt skrevet af fc-andeby fc-andeby skrev:

Er det rigtig eller er det en and....??

PIP - Picture in Picture.

Nej, det var godt en del af de første specifikationer fra Sony - men senere blev det rettet til at den funktion kun fandtes i RDR-GX210 (den lille DVD-optager).

Hvorfor den ikke er i de "store" også tør jeg ikke sige.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Naim
Skrevet den: 28-April-2005 kl. 09:10

hej,

Har også lige fået mig en HX710, men der er visse ting jeg ikke er helt

tilfreds med - f.eks.

2) Kapittelskift (DVD) er forholdsvis langsom

3) Optagelse fra TDC KabelTV's Selector (RGB) bliver ofte stemplet som "Copy-Once", hvilket bla betyder at man ikke kan overføre til en DVD-skive. Heller ikke en DVD-RW i VR mode som der står i manualen.

Kun hvis jeg slukker/tænder Selector kan jeg optage normalt igen, men det virker som om at HX710 misfortolker nogle signaler fra Selectoren.

Har I andre samme erfaringer ?

/filmfreak

Da jeg også skal bruge HX 710 sammen med Selector ville jeg lige høre om du havde fået det til at virke? Er det den gamle eller nye selectorbox vi snakker om?

Skrevet af: meltofte
Skrevet den: 28-April-2005 kl. 09:29

Jeg har lavet en lille bitte test af DVD-afspilleren på min 910'er, og jeg er ikke særlig tilfreds. Billedet ser ganske vist umiddelbart ganske fint ud sammenlignet med min Philips-afspiller (563 SA, så vidt jeg husker), men den støjer en del. 

Det lyder som om, både harddisk og blæser kører, og det virker jo noget unødvendigt.

Jeg fik i øvrigt SmartLink til at virke sammen med mit Philips tv, så jeg kunne downloade kanalindstillingerne fra tv'et. Det er dog ikke noget, jeg vil bruge til daglig, for det kræver, at man indstiller scart-udgangen på 910'eren til komposit-signal (kaldet video i opsætningsmenuen), og at man ikke bruger en RGB-indgang på tv'et.

Meltofte

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 09:33

Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Da jeg også skal bruge HX 710 sammen med Selector ville jeg lige høre om du havde fået det til at virke? Er det den gamle eller nye selectorbox vi snakker om?

Der er tale om den helt gamle Selector. Jeg tror 'problemet' hænger sammen med hvilke kanaler man har zappet forbi på Selector forinden? Hvis jeg f.eks zapper forbi 4:3 udgaven af DR1 og DR2 går den altid over i 'Copy-once' tilstand bagefter på alle selector-kanalerne og jeg er nødt til at genstarte Selector. Hvis jeg f.eks bare bliver på f.eks DR1 eller DR2 (programnr 1 og 2) har jeg heldigvis ikke oplevet problemet (endnu). Man kan iøvrigt slet ikke optage direkte til en DVD-disk hvis det modtagne signal er i Copy-once,  men kun på harddisken!

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 28-April-2005 kl. 09:40

Hej Meltofte

Oprindeligt skrevet af meltofte meltofte skrev:

Jeg har lavet en lille bitte test af DVD-afspilleren på min 910'er, og jeg er ikke særlig tilfreds. Billedet ser ganske vist umiddelbart ganske fint ud sammenlignet med min Philips-afspiller (563 SA, så vidt jeg husker), men den støjer en del. 

Det lyder som om, både harddisk og blæser kører, og det virker jo noget unødvendigt.

Hvor tæt sidder du på den når du ser tv, er det også generende på den afstand?

Mvh

Letten

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 10:04

Jeg sider ca. 4 meter fra tv og recorder, og jeg synes faktisk, at støjen er generende. Som recorder kan jeg godt acceptere det, for min JVC Super VHS støjer endnu mere (den er nok ved at være slidt), men jeg kommer ikke til at bruge den som DVD-afspiller.

For mig er det fede ved at se spillefilm med den store fede surround-lyd dynamikken i lyden, altså vekslen mellem kanonernes drønen og vindens sagte susen i træerne. Så gider jeg ikke have en konstant baggrundsstøj til at udtvære det hele. Det svarer til at høre klassisk musik i en bil - det dur i hvert fald ikke for mig.

Meltofte

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 10:07

Jeg fik i øvrigt SmartLink til at virke sammen med mit Philips tv, så jeg kunne downloade kanalindstillingerne fra tv'et. Det er dog ikke noget, jeg vil bruge til daglig, for det kræver, at man indstiller scart-udgangen på 910'eren til komposit-signal (kaldet video i opsætningsmenuen), og at man ikke bruger en RGB-indgang på tv'et.

Jeg har gjort ca. det samme. Satte maskinen op med "Video" (composite tilslutning) og fik 710'eren til at downloade kanalerne fra mit Sony TV via. SmartLink. Efter opsætning og indstilling af kanaler, skiftede jeg til RGB.

Det er ærgeligt at man ikke kan bruge SmartLink og RGB samtidigt da dette begrænser afspillerens funktionalitet. Sikkert en generelt begrænsning og ikke kun vores 710/910 :(

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 11:19

Fik som sagt min 710 i går... har dog et par spørgsmål som nogen af jer måske kan svare på :

1) Hvis man overfører en HDD optagelse med kapitel-inddeling til en DVD skive, så kommer kapitlerme ikke med på DVD'en ?

2) Opsætning af TTV sider til automatiske titler : er der nogen der har fundet en løsning så man kan fortælle optageren at den skal hente fra flere forskellige sider ? F.eks. Zulu hvor side 304-306 skal bruges. Det er fint nok at man kan angive bestemte sider hvor hver ugedag, men syntes ikke man kan angive flere sidenumere eller fortælle den at de ligger spredt ud over flere sider. Eller er der noget jeg helt har misforstået ?

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 11:33

Fik som sagt min 710 i går... har dog et par spørgsmål som nogen af jer måske kan svare på :

1) Hvis man overfører en HDD optagelse med kapitel-inddeling til en DVD skive, så kommer kapitlerme ikke med på DVD'en ?

2) Opsætning af TTV sider til automatiske titler : er der nogen der har fundet en løsning så man kan fortælle optageren at den skal hente fra flere forskellige sider ? F.eks. Zulu hvor side 304-306 skal bruges. Det er fint nok at man kan angive bestemte sider hvor hver ugedag, men syntes ikke man kan angive flere sidenumere eller fortælle den at de ligger spredt ud over flere sider. Eller er der noget jeg helt har misforstået ?

Jeg tror ikke at den tager kapitlerne med, eftersom man vidst nok kun kan have 99 kapitler på en DVD. Sony'en kan sikkert lave tonsvis af kapitler i dens eget format på harddisken. På den anden side set ville jeg nu heller ikke have en million tilfældige kapitler på min DVD, svarende til hver gang der sker et eller andet skift i billedet.

Lige mht. til selve 710/910 recorderen, så bliver jeg mere og mere ked af de meldinger som dukker op. Hvis den støjer for meget, så den ikke kan bruges som afspiller, ændre det noget på min valg af DVD HD recorder. Jeg begynder at tvivle lidt mere på, om man i virkeligheden først skulle prøve den lokalt, for derefter at bestemme sig. Også det med de lange load tider af DVD'en syntes jeg er dårligt.

Er der flere som har problemer ell. fundet andre mangler/fejl.

Moef

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 11:56

Moef :

Nu havde jeg kun 5-10 kapitler i den optagelse som jeg lagde på DVD'en, så det burde den kunne klare. Underligt for den brugte nogle andre/nye kapitler på DVD'en.

Vedr. støj - den er MEGET støjsvag i alm. brug, men har ikke lige lyttet så meget til den under DVD afspilning. Dette tester jeg lige senere :)

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 12:08

Moef :

Nu havde jeg kun 5-10 kapitler i den film som jeg lagde på DVD'en, så det burde den kunne klare. Underligt for den brugte nogle andre/nye kapitler på DVD'en.

Vedr. støj - den er MEGET støjsvag i alm. brug, men har ikke lige lyttet så meget til den under DVD afspilning. Dette tester jeg lige senere :)

Okay, jamen 5-10 kapitler skulle jo nemt kunne være der. Selv roder jeg lidt med videoredigering, og det er derfra jeg ved det med de 99 kapitler, som man jo godt kan komme op på i en flere timers film. Men det kommer selvfølgelig an på hvor følsom det med kapitel indelingen er?

Jeg havde nu tænkt mig og bruge recorderen til alm. afspilning af film ol. Det er derfor det bekymrede mig mht. støjen, load tiden på 20 sek. når en DVD isættes.

Moef

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 12:08

Der kan jo være forskel på støjniveaut fra 710'eren og 910'eren, da de jo ikke har samme harddisk, men jeg har ikke haft mulighed for at sammenligne.

Og så er det jo en gammel nyhed, at man opfatter støjen forskelligt. Når man kigger rundt i de forskellige tråde her på sitet, kan man jo se, at folk har noget svært ved at blive enige, om hvorvidt en bestemt maskine støjer meget eller lidt. Og om støjen i øvrigt opfattes behagelig eller ubehagelig. Jeg vil nok foretrække støjen fra slagboremaskine fremfor et tandlægebord

Meltofte

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 12:15

Der kan jo være forskel på støjniveaut fra 710'eren og 910'eren, da de jo ikke har samme harddisk, men jeg har ikke haft mulighed for at sammenligne.

Og så er det jo en gammel nyhed, at man opfatter støjen forskelligt. Når man kigger rundt i de forskellige tråde her på sitet, kan man jo se, at folk har noget svært ved at blive enige, om hvorvidt en bestemt maskine støjer meget eller lidt. Og om støjen i øvrigt opfattes behagelig eller ubehagelig. Jeg vil nok foretrække støjen fra slagboremaskine fremfor et tandlægebord

Meltofte

Enig, man må bare gå udfra, at de nye maskiner ikke støjer mere end de gamle, eftersom teknologien udvikles hele tiden og bliver mere støjsvag. Det værste er dog hvis en blæser finder på at lave bestemte højfrekvente hyletoner. Det er irriterende, meget

Moef

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 12:24

Jeg sider ca. 4 meter fra tv og recorder, og jeg synes faktisk, at støjen er generende. Som recorder kan jeg godt acceptere det, for min JVC Super VHS støjer endnu mere (den er nok ved at være slidt), men jeg kommer ikke til at bruge den som DVD-afspiller.

For mig er det fede ved at se spillefilm med den store fede surround-lyd dynamikken i lyden, altså vekslen mellem kanonernes drønen og vindens sagte susen i træerne. Så gider jeg ikke have en konstant baggrundsstøj til at udtvære det hele. Det svarer til at høre klassisk musik i en bil - det dur i hvert fald ikke for mig.

Meltofte

Jeg har det fuldstændig på samme måde som dig Meltofte. Så jeg besluttede også meget tidligt at anskaffe mig en "ordentlig afspiller", og ser på min recorder som en optager og ikke afspiller. Jo - hverdagsting optaget fra tv, kan jeg sagtens leve med, at de bliver afspillet fra recorderen. Men DVD film skal ses med ordentlig lyd ---> derfor ekstra afspiller og ingen summende baggrundsstøj i stille passager. Den loader også hurtigere m.m. Men jeg er meget glad for min recorder, for den kan jo så mange andre ting, en afspiller ikke kan.

-------------
Henrik

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 12:49

Har haft lige testet afspilleren mht. støj på HDD og DVD afspilning... kunne ikke høre nogen forskel på støjniveauet - overhovedet !

Det er en konstant men meget svag blæsen fra maskinen - forskellige fra person til person om dette generer og hvordan stue miljøet er, men jeg tvivler på flertallet vil finde det generende. Jeg sidder 3 meter fra afspilleren og har alle andre lydkilder slukket, og kan kun høre en svag summen fra blæseren. Både ved HDD og DVD afspilning.

Til sammenlidning er min PlayStation 2, Xbox og VHS video de rene traktorer i forhold til - så har man lidt at sammenligne med :)

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 13:06

Tak Beano, jeg er meget mere rolig nu

Man må også gå udfra, at Sony har gjort alt for at finde den mest støjsvage lownoise blæser til deres recordere. En meget svag summen vil man altid kunne høre, også selvom vi snakker 10-15db computer blæsere.

Moef

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 13:15

Og så mente jeg i øvrigt et tanlægebor

Meltofte

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 13:16
Det kniber åbenbart meget med stavningen i dag - det må være noget atmosfærisk.

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 13:31

Hej Meltofte

Hvis den står på en hylde, så prøv at sætte den op på et gummi-underlag.

Selv bruger jeg noget af det net, som man lægger under tæpper så de ikke skrider på glatte gulve. Det er af gummi, og så har jeg foldet det nogle gange for at få en vis tykkelse på.

En foreslog også at bruge er par af de bløde musemåtter, og det vil sikkert virke fint.

Gummi-underlaget fjerner vibrationsstøj fra især harddisken.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 28-April-2005 kl. 13:45

Jeg har placeret den på en solid hylde, der hænger på væggen, og jeg har placeret den på nogle dæmpefødder, så jeg tror, jeg har fjernet de værste vibrationer. Jeg havde først stillet den på gulvet (man var jo lidt utålmodig efter at prøve den af), og det gav en tydelig brummelyd.

Den lyd, jeg kan høre nu, er en susen. Og ja, jeg er meget sart, hvad støj angår, så der skal ikke meget til for at irritere mig.

Meltofte

Skrevet af: Sony-fan
Skrevet den: 28-April-2005 kl. 13:49

Jeg har placeret den på en solid hylde, der hænger på væggen, og jeg har placeret den på nogle dæmpefødder, så jeg tror, jeg har fjernet de værste vibrationer. Jeg havde først stillet den på gulvet (man var jo lidt utålmodig efter at prøve den af), og det gav en tydelig brummelyd.

Den lyd, jeg kan høre nu, er en susen. Og ja, jeg er meget sart, hvad støj angår, så der skal ikke meget til for at irritere mig.

Meltofte

Hej.

Du kan jo trøste dig med at det bliver bedre med tiden. (Alderen løser efterhånden problemet for dig)!

I øvrigt skal vi jo også være opmærksomme på, at der kan være forskelle på harddiskene - selvom det er samme mærke. Så det kan jo være noget, der falder ind under garantien. Det samme kan jo det jo være med blæseren i ventilatoren.

Skrevet den: 29-April-2005 kl. 11:12

meltofte : Er larmer maskinen lige fra du starter den eller begynder den på det efter et stykke tid ?

Jeg fik i går det problem at min 710'ers blæser begyndte at støje mere end normalt. Fandt så ud af at der i mit rack var opbygget for meget varme og at recorderen ikke kunne komme af med varmen fordi der ikke var nok luft bag blæseren - den var blevet ret "lun" !!

Det var i en situation hvor jeg optagede på HHD samtidig med at jeg at jeg så den fra start - så om det har være med at at belaste den ved jeg ikke.

Min Denon 1705 reciever der står på hylden nedenunder, har sikkert også medvirket til varmeobygningen da denne også bliver ret varm.

Regner selv med at skulle omarrangere mit rack så der kan komme mere luft til ;)

Skrevet af: Wester
Skrevet den: 29-April-2005 kl. 11:28
Det er stensikker at man, ( som står i manualen), ikke skal give maskinen for LIDT luft, da det altid slider på komponenterne med både for meget varme og for meget køling. Som jeg plejer at sige på en bilmotor, tilpas som fabrikanten har bygget apparatet til         &nb sp;         Allan, Odense

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers

Skrevet den: 29-April-2005 kl. 11:30
Ja, det er nemt at glemme - specielt når 710'eren er ret "dyb".

Skrevet den: 29-April-2005 kl. 11:50

Det er sådan stort set den samme støj hele tiden. Jeg kan godt høre, at blæseren kører lidt op og ned i hastighed, men jeg tror, at det meste af støjen kommer fra harddisken.

Jeg skal ved lejlighed ned og lytte til en anden 910'er i forretningen for at høre, om det er normalt, eller om mit eksemplar er deffekt. Bare for at få lidt ro i sindet.

Meltofte

Skrevet den: 29-April-2005 kl. 12:08

Jeg tror man skal tage det med varme udviklingen helt roligt. Selvfølgelig skal der ikke vare 70 grader inde i kabinettet, men det er jo også derfor blæseren sidder der. Problemet er, at der ikke er luftgennemstrømning i DVD recorder, ligesom der kan være i et computer kabinet, hvilke besværliggøre at komme af med varmen, når der blot sidder en enkelt blæser bagudtil. Og jo, varmeudvikling kan skade/ødelægge harddisken ell. forkorte levetiden på den. Men man må gå udfra, at Sony's forbruger elektronik er dimensioneret/lavet til at fungere i forskellige "normal" stue omgiverser. Jeg laver ihvertifald ikke om på min stue pga. en ny DVD optager

Moef

Skrevet den: 29-April-2005 kl. 12:40
Ja, men når støjen pludselig bliver 2 eller 3 dobbelt... så skal man nok overveje placering af afspiller og kabler - om man vil eller ej ;)

Skrevet den: 29-April-2005 kl. 14:00

Hey Beano, hvis den 910'er jeg får pludselig begynder at støje med det dobbelte ell. tredobbelte niveau, uden nogen egentlig grund (placeret i mit TV skab som min alm. Philips DVD afspille), så ville jeg overveje at få det lavet ell. tjekket. DVD Recorderen kabinet kan være dårligt lavet -materialer som nemt går i resonans. Men det kan jo også være en defekt blæser.

Det kunne også være, at den bare støjer så meget. Her vil jeg nok tænke lidt på, om recorderen går fra at være komplet lydløs, til at man kan høre blæseren en smule. I det tilfælde vil problemet være minimalt, og sikkert normalt for recorderen at den siger lidt når den bliver varm.

Men recorderen skal jo ikke ødelægge fornøjelsen af og se en god film, ell. bare det at være tæt når der er andre i lokalet.

Moef

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 29-April-2005 kl. 14:12

Meltofte

Husk på at alle recordere larmer mere end en almindelig DVD maskine.
Nogle mærker fokuserer på mange funktioner, andre på pris mens nogle fokuserer på noget helt andet.

Så hvis støj er en vigtig faktor for dig, så er det muligvis ikke en Sony du skulle have købt.

Skrevet den: 29-April-2005 kl. 14:23

Moef - Jeg er overbevist om at det ikke er resonans eller en dårlig blæser der er årsagen til det jeg oplevede.

Det var simpelt blæseren der gik op i hastighed for at følge med vil at få "luftet" inde i recorderen da den var blevet for varm.

Er overbevist om at jeg kan løse mit "problem" var at omarrangere kabler og sørge for at recorderen bare "kan få luft nok" :)

Skrevet den: 29-April-2005 kl. 15:16

Moef - Jeg er overbevist om at det ikke er resonans eller en dårlig blæser der er årsagen til det jeg oplevede.

Det var simpelt blæseren der gik op i hastighed for at følge med vil at få "luftet" inde i recorderen da den var blevet for varm.

Er overbevist om at jeg kan løse mit "problem" var at omarrangere kabler og sørge for at recorderen bare "kan få luft nok" :)

Okay, ja der kan selvfølgelig blive så varmt, at blæseren går amok

Jeg håber på mere feedback vedr. de nye Sony recordere vedr. eventuelle problem ol.

Moef

Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 30-April-2005 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Meltofte

Nogle mærker fokuserer på mange funktioner, andre på pris mens nogle fokuserer på noget helt andet.

Så hvis støj er en vigtig faktor for dig, så er det muligvis ikke en Sony du skulle have købt.

Der er åbenbart stadig for få der har støj som en vigtig faktor før pengepungen hives frem. Det virker da i hvert fald som om at Sony ikke har valgt at gøre noget ved dette der efter min mening også var et kæmpe problem ved deres 2004 modeller. Med Philips (720/725H) og Panasonic (E95) blev det jo ellers vist (i 2004) at det meste af støjen  kunne fjernes. Ved dog ikke om der har været flere problemer med disse maskiner efterfølgende p.g.a. manglende køling.

Claus   

Skrevet den: 01-Maj-2005 kl. 01:11
Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Meltofte

Der er åbenbart stadig for få der har støj som en vigtig faktor før pengepungen hives frem. Det virker da i hvert fald som om at Sony ikke har valgt at gøre noget ved dette der efter min mening også var et kæmpe problem ved deres 2004 modeller. Med Philips (720/725H) og Panasonic (E95) blev det jo ellers vist (i 2004) at det meste af støjen  kunne fjernes. Ved dog ikke om der har været flere problemer med disse maskiner efterfølgende p.g.a. manglende køling.

Claus   

Jeg har aldrig lyttet til en DVD recorder før, så jeg ved faktisk ikke hvor meget støj der kommer fra den

Men da Sony 710/910 efterhånden er 3/4. generations HD recordere, vælger jeg at tro på de har lavet et ordentligt stykke comsumer håndværk. Det med støj er jo som sagt rimelig forskelligt fra person til person, så det er svært at sige hvad der er for meget - for mit eget vedkommede.

Og så håber jeg virkelig på, at de har gjort bare en lille smule ud af selve DVD afspilleren. Det med, at DVD afspiller funktionerne ikke er så gode på DVD/HD recordere tror jeg ikke på mere. Det vil være fuldstændig tumpet, at man ikke kan montere et ordentligt DVD drev i en 5-6000 krones afspiller/recorder. Jeg har ikke tænkt mig og bruge min 700 kroners phillips model mere når Sony recorderen bliver stillet op. Hvis afspilleren er af dårlig kvalitet, så kunne jeg godt finde på at aflevere den igen.

Nå, så blev der lige fyret lidt op for brok kassen haha...

Men lortet skal jo være i orden!

Moef

Skrevet den: 01-Maj-2005 kl. 08:00

Hej Moef

Og så håber jeg virkelig på, at de har gjort bare en lille smule ud af selve DVD afspilleren. Det med, at DVD afspiller funktionerne ikke er så gode på DVD/HD recordere tror jeg ikke på mere. Det vil være fuldstændig tumpet, at man ikke kan montere et ordentligt DVD drev i en 5-6000 krones afspiller/recorder.

Det kommer an på hvad du forventer. Man får jo meget i en DVD-afspiller til 1000-1500 kr. i dag.

Selve DVD-drevet findes ikke nødvendigvis i en bedre udgave end det som allerede sidder i. Tænk på at det er et DVD-brænder drev, der findes ikke det samme udvalg af drev at tage af som indenfor de rene DVD-afspillere. Ydermere når de aldrig at blive forfinet, fordi det hele tiden er vigtige at de kan brænde de nyeste standarder end hvordan de afspiller CD-plader f.eks.

Det er derfor man siger, at til lyd er en almindelig harddisk-optager næppe bedre end en DVD-afspiller i 1000-kroners klassen. Man kan købe meget dyrere DVD-afspillere, hvor der er kælet for detaljerne, men det er ikke nødvendigvis muligt i samme omfang indenfor harddisk-optagerne. Eller rettere, da prisen også er en meget stor konkurrence-parameter i dag, så er det ikke der man ofrer udviklings-yen.

Men der findes harddisk-optagere som er god til lyd også. F.eks. Pioneer DVR-920H til 13.000 kr - den skulle kunne spille lyd som en DVD-afspiller i 5-6000 kr. klassen.

Jeg har ikke tænkt mig og bruge min 700 kroners phillips model mere når Sony recorderen bliver stillet op. Hvis afspilleren er af dårlig kvalitet, så kunne jeg godt finde på at aflevere den igen.

Jeg er sikker på at DVD-afspilleren i Sony'en er bedre end det, hvis man tager i betragtning at en DVD-afspiller ikke skal bruge 15-20 sekunder på at indlæse en disk.

Hvorfor DVD-optageren skal bruge så lang tid på en så simpel ting?  Nok fordi den skal checke en hel masse som DVD-afspilleren ikke behøver checke. F.eks. om det er en Double layer DVD+R9, en DVD+R, DVD-R, DVD+RW eller DVD-RW, om de er finalized, om de er VR mode eller videomode, hvad der er af lydspor, hvor meget plads der er tilbage til brænding ... og alt det skal den sikkert igennem også selv om det blot et en købt film.

Her kunne jeg iøvrigt forestille mig, at Sony'erne netop tager længere tid end de fleste andre fordi de understøtter så mange DVD-formater.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 02-Maj-2005 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Moef

Og så håber jeg virkelig på, at de har gjort bare en lille smule ud af selve DVD afspilleren. Det med, at DVD afspiller funktionerne ikke er så gode på DVD/HD recordere tror jeg ikke på mere. Det vil være fuldstændig tumpet, at man ikke kan montere et ordentligt DVD drev i en 5-6000 krones afspiller/recorder.

Det kommer an på hvad du forventer. Man får jo meget i en DVD-afspiller til 1000-1500 kr. i dag.

Selve DVD-drevet findes ikke nødvendigvis i en bedre udgave end det som allerede sidder i. Tænk på at det er et DVD-brænder drev, der findes ikke det samme udvalg af drev at tage af som indenfor de rene DVD-afspillere. Ydermere når de aldrig at blive forfinet, fordi det hele tiden er vigtige at de kan brænde de nyeste standarder end hvordan de afspiller CD-plader f.eks.

Det er derfor man siger, at til lyd er en almindelig harddisk-optager næppe bedre end en DVD-afspiller i 1000-kroners klassen. Man kan købe meget dyrere DVD-afspillere, hvor der er kælet for detaljerne, men det er ikke nødvendigvis muligt i samme omfang indenfor harddisk-optagerne. Eller rettere, da prisen også er en meget stor konkurrence-parameter i dag, så er det ikke der man ofrer udviklings-yen.

Men der findes harddisk-optagere som er god til lyd også. F.eks. Pioneer DVR-920H til 13.000 kr - den skulle kunne spille lyd som en DVD-afspiller i 5-6000 kr. klassen.

Jeg har ikke tænkt mig og bruge min 700 kroners phillips model mere når Sony recorderen bliver stillet op. Hvis afspilleren er af dårlig kvalitet, så kunne jeg godt finde på at aflevere den igen.

Jeg er sikker på at DVD-afspilleren i Sony'en er bedre end det, hvis man tager i betragtning at en DVD-afspiller ikke skal bruge 15-20 sekunder på at indlæse en disk.

Hvorfor DVD-optageren skal bruge så lang tid på en så simpel ting?  Nok fordi den skal checke en hel masse som DVD-afspilleren ikke behøver checke. F.eks. om det er en Double layer DVD+R9, en DVD+R, DVD-R, DVD+RW eller DVD-RW, om de er finalized, om de er VR mode eller videomode, hvad der er af lydspor, hvor meget plads der er tilbage til brænding ... og alt det skal den sikkert igennem også selv om det blot et en købt film.

Her kunne jeg iøvrigt forestille mig, at Sony'erne netop tager længere tid end de fleste andre fordi de understøtter så mange DVD-formater.

/Lars

Mht. den inspillet lyd, så bliver den næppe bedre end lyden fra kilden. Samtidig afhænger det også af hvor gode AD/DA konvertere som sidder i Sony'en. Men det er nu også helt fint til mig. Lyden er ikke det jeg er mest bange for, med derimod billedkvaliteten.

Jeg så DK4 (Dimser der du'r) udsendelsen omkring Phillips HD recorderen. Af det jeg så i fjernsynet, var jeg meget tilfreds med dens billedkvalitet. Så hvis bare sony'en gør det ligeså godt er jeg en tilfreds mand

Men det jeg frygter mest er: Billedekvalitet, HD/blæser støj/resonans, generel langsomt menusystem, langsom DVD boot, mindre gode redigeringsfasiliteter, DVD "hakker" ved edit points (HD -> DVD over. m. edits)

Moef

Skrevet den: 02-Maj-2005 kl. 23:21

Er der ellers nogen af jer, som har fået 710/910'eren - og kommet igen med at bruge den?

Hvad er jeres dom?

Moef

Skrevet den: 02-Maj-2005 kl. 23:25

Hej Moef

Lyden er ikke det jeg er mest bange for, med derimod billedkvaliteten.

Du bliver ikke skuffet.

HD/blæser støj/resonans, generel langsomt menusystem, langsom DVD boot, mindre gode redigeringsfasiliteter, DVD "hakker" ved edit points (HD -> DVD over. m. edits)

Ok, det bliver mere spændende hvad du forventer her

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 02-Maj-2005 kl. 23:34

Hej Moef

HD/blæser støj/resonans, generel langsomt menusystem, langsom DVD boot, mindre gode redigeringsfasiliteter, DVD "hakker" ved edit points (HD -> DVD over. m. edits)

Ok, det bliver mere spændende hvad du forventer her

/Lars

Yes my boys, jeg ville meget gerne høre fra folk som har fået 710 ell. 910.

Men det er nok ikke så mange der har fået endnu

Moef

Skrevet den: 03-Maj-2005 kl. 07:50

Jeg vil da godt sige, at selv om jeg er lidt skuffet over støjniveaut, så er jeg meget begejstret for maskinen. Den har en rigtig god billedkvalitet, og den er superlet at betjene.

Det er min første recorder, og jeg forstår slet ikke, at jeg har kunnet undvære den så længe. Sådan noget som, at man kan se DVD eller en tidligere optaget udsendelse, mens maskinen optager, er bare skønt. Det fungerer fuldstændig problemløst. Man lægger slet ikke mærke til det, hvis maskinen fx starter en timet optagelse, mens man ser noget andet. Den er også rimelig idiotsikker, for hvis man prøver på noget, man ikke har lov til, mens den optager, får man at vide, at det kan man ikke.

Var det egentlig ikke på tide at starte en fælles tråd for 710 og 910? Der er jo kun størrelsen til forskel.

Thomas

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 03-Maj-2005 kl. 08:17

Hej Lars,

/Lars

Min billige, og forholdsvis nye, Sony DVD-afspiller DVP-NS355 (600kr.) bruger også ca. 15-20 sek. på at loade en købeDVD, fra jeg trykker play (ved åben skuffe) til det første indhold toner frem på skærmen. Den har det nye Sony Precisiondrive 3 - drev.

Så det kan godt være nogle med andre mærker afspillere er bedre vant, men for os der har Sony i forvejen vil de nye HX710 og HX910 ikke opleves som en forringelse mht. loadtid.

/Letten

Skrevet den: 03-Maj-2005 kl. 10:18

Lige en opdatering til mine tidligere posts vedr. støj på 710...

Jeg har i mellemtiden fået omarrangeret kablerne i mit rack og endda boret et par 8cm huller på bagpanelet til at få ekstra luft ind til min forstærter og bedre plads til alle de kabler man efterhånden har.

Det hjalp gevaldigt : temperaturen holder sig fornuftigt og forstærkeren varmer ikke længere min 710'er op så dens blæser går amok.

Vil lige understrege at dette ikke var et problem med recorderen, men derimod min Denon forstærker der ikke fik luft nok - problemet blev bare kritisk da jeg fik min 710'er :)

Der er en masse snak om støj fra Sony's nye modeller og mit råd er at "klappe hesten" og ikke gøre det til et problem før man får sin afspiller og hører hvor meget den reelt støjer i ens setup. Det er mange elementer der har indvirkning på hvor meget recorderen vil støje : omgivelser, underlag, racktype, temperatur, luft, afstand til lytteren... og selvfølgeligt ens følsomhed overfor støjen. Man kan nemt også på en tendens til at ubevidst lytte efter en støj når man først har "leget" med den slags. Ens ører "tuner" sig ofte ind på støjen mere end man normalt ville.

Får man alligevel et problem med støjen, kan jeg anbefale at undersøge om det er maskinens svage vibrationer der forplanter sig i underlaget (specielt ved træ). Prøv at løfte afspilleren forsigtigt under afspilning og se om dette er problemet. Hvis dette er problemer, så anvend noget vibrations-dæmpende som underlag.

Skrevet den: 03-Maj-2005 kl. 11:55

Jeg vælger og tro, at medmindre alle HD/DVD recordere støjer forholdsvis meget, så tror jeg ikke på at Sony ville lave en consumer model som støjer mere end andre modeller. Hvis der er store problemer, kan det være en "mandagsmodel", ell. måske et generelt problem med de nye modeller.

Men det lader nu ikke til, at der er generelle støj problemer med Sony'en. Derimod er det nok mere folks immunitet ell. mangel på samme overfor støj der spiller ind.

Moef

Skrevet af: Dennis
Skrevet den: 03-Maj-2005 kl. 13:45

Jeg er en af de glade ventere, på en 710, Har med stor fornøjelse læst en del i brugsanvisningen,

Har lige et par tekniske spørgsmål:

Har et nyere Sony tv, 16-9, hviken overførselsforbindelse anser man for at være den bedste mellem 710 og mit tv.

Jeg har en ældre Sony receiver, hvor der er 5-1 indgang, formentlig uden dekoder, hvordan får jeg den bedste lyd fra 710,skal jeg anskaffe en løs ac-3- dekoder eller kan jeg bruge in video + audio L og R indgangen på receiveren, den er ikke udstyret med hverken optisk digital eller koaksial digitalindgang. min tidligere dvd havde formentlig ac-3 dekoder indbygget, det er der jo ikke i 710, vel?

Når man har lagt sine gamle videobånd, fra camcorder over på hd, for derefter at redigere dem, med playliste o.s.v. vil det så være muligt at brænde alt over på dvd-skive incl. playlist - titler.

Skrevet den: 03-Maj-2005 kl. 15:16

Hej Dennis

Oprindeligt skrevet af Dennis Dennis skrev:

Har et nyere Sony tv, 16-9, hviken overførselsforbindelse anser man for at være den bedste mellem 710 og mit tv.

Forbind dem sammen med et ordentligt SCART kabel. Vælg en indgang på TV'et med RGB, og sæt recorderen til RGB output.

Jeg har en ældre Sony receiver, hvor der er 5-1 indgang, formentlig uden dekoder, hvordan får jeg den bedste lyd fra 710,skal jeg anskaffe en løs ac-3- dekoder eller kan jeg bruge in video + audio L og R indgangen på receiveren, den er ikke udstyret med hverken optisk digital eller koaksial digitalindgang. min tidligere dvd havde formentlig ac-3 dekoder indbygget, det er der jo ikke i 710, vel?

Nej, der er ikke dekoder i HX710. Det er der næsten ikke i nogle recordere (den dyre Panasonic DMR-E500 undtaget) for den måde man forbinder DVD-afspillere til surround-forstærkere i dag er via en digital lydforbindelse (digital coax eller optical) og så sidder dekoderen til Dolby Digital 5.1 / 6.1 / 7.1 og DTS inde i forstærkeren.

Det giver også den fordel, at man kun behøver den éne dekoder (fremfor at betale licens til en masse dekodere - hvis man har flere DVD-afspillere, recordere, sat-forbindelser eller andre 5.1 kiilder).

Når man har lagt sine gamle videobånd, fra camcorder over på hd, for derefter at redigere dem, med playliste o.s.v. vil det så være muligt at brænde alt over på dvd-skive incl. playlist - titler.

Ja.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Enfen
Skrevet den: 03-Maj-2005 kl. 16:17

Hvis du forbinder via et scart til RGB, så vil du ikke kunne benytte SmartLink funktionen. Er det ikke korrekt forstået?

Selv tror jeg, at jeg må nøjes med at forbinde recorderen til normal composite, da jeg ikke vil gå glip af SmartLink funktionen, så jeg kan optage det, jeg ser på tv'et netop nu.

-------------
Kim

Skrevet af: vigo
Skrevet den: 03-Maj-2005 kl. 19:12

Jeg går også i spænding, og venter på min HX710, min første HD recorder.

Kan i sige mig hvordan jeg bedst forbinder den til min ældre B&O - ca. 8 år

mod. MX6000. Skal jeg investere i et super SCART kabel, eller er det uden betydning til en sådan ældre sag?

Hvad betyder de forskellige tilslutnings muligheder - f.eks hvad betyder RGB ?

Den uvidende

Vigo

Klog er den tosse, som ved han er dum.

Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 05-Maj-2005 kl. 00:38
RGB betyder RødGrønBlå, de 3 basale farver et farvespektrum er sammensat af. Med RGB tilslutning går man den mest direkte vej til billedrøret. Hver farve har deres egen leder i kablet. Et kompositsignal har kun een leder i kablet, det hele er blandet sammen. Du bør købe et godt scartkabel, f.eks. Clicktronic fra THansen 150,-kr. Det kan ikke betale sig at købe scartkabler til 5-800,-kr til et ældre TV.
Det er ikke sikkert du får det skarpeste billede via RGB på så gammelt et TV. S-VHS kan give bedre resultat. Prøv dig frem.

Skrevet af: Martinb
Skrevet den: 05-Maj-2005 kl. 01:25

Jeg er også total noob mht hd recordere og tv's osv.

Jeg har lige købt en sony hx710 og den virker super cool umiddelbart.

Mit spørgsmål til jer kloge mennesker er om jeg kan få smartlink (eller hvad det hedder) til at virke med mit tv. Det er et ca. 2 år gammelt 16:9 samsung tv?

Lige nu har jeg et RGB kabel (tror jeg..sådan et med scart i den ene ende og 3 stik i den anden). Og det virker ihvertfald ikke med at optage når man bare ser tv alm. Altså uden at skulle gå over på dvd'en og vælge den samme kanal.

Men som sagt kan det lade sig gøre?

Mvh

Martin

Skrevet den: 05-Maj-2005 kl. 01:35

Hej Martinb,

Oprindeligt skrevet af Martinb Martinb skrev:

Mit spørgsmål til jer kloge mennesker er om jeg kan få smartlink (eller hvad det hedder) til at virke med mit tv. Det er et ca. 2 år gammelt 16:9 samsung tv?

Lige nu har jeg et RGB kabel (tror jeg..sådan et med scart i den ene ende og 3 stik i den anden). Og det virker ihvertfald ikke med at optage når man bare ser tv alm. Altså uden at skulle gå over på dvd'en og vælge den samme kanal.

Ja, det er da sandsynligt at det kan virke med dit Samsung TV - men det kræver at du  bruger Scart udgangen på optageren (Line 1) og en scart indgang (der understøtter EasyLink/SmartLink) på dit TV. Du kan evt. læse i TV'ets manual først, for at checke at teknikken understøttes.

Det er iøvrigt ikke et RGB kabel du benytter, men derimod composite til Scart. Du foveksler formentlig din forbindelse med component. Component er 'ægte' RGB, overført i tre separate coaxial kabler. Der findes en lidt anden (europæisk) RGB standard som kan overføres mellem Scart forbindelser og som HX710/910 optagerne understøtter (men hvis du bruger den, kan du ikke bruge SmartLink )

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 05-Maj-2005 kl. 01:39
Oprindeligt skrevet af Martinb Martinb skrev:

Men som sagt kan det lade sig gøre?

Ikke med det kabel. Du skal bruge et scart-scart kabel. TVet skal selvfølgelig understøtte SMARTlink. Det aner jeg ikke om Samsung gør.

Skrevet af: Sony-fan
Skrevet den: 05-Maj-2005 kl. 08:53

Der har været nogle indlæg omkring SmartLink contra Komponent, hvor det fremgår, at det drejer dig om et valg med enten eller.

Jeg mener dette afhænger af TV-et og indgange.

F.eks. kan jeg på mit Sony tilsluttet selvfølgeligt ti Scart (RGB) og Komponent via et komponentvideokabel - altså et kabel for hver farve. Godt nok nævner manualen for mit TV at det skalv være et 576p signal, mens manuallen for 730'eren skriver 525/625 p (men det er måske ment som et interval?).

Så unden maskinen i huset (ligger nu på posthuset), så mener jeg at jeg - i Videoopstæningen  - skal vælge:

Video i Line1-udgang (herved mistes adgangen til RGB-signal via Scart)

Komponentudgang i "Video" opsætningen sættes til "Til".

Til ovenstående løsning skal det således være både et Scartkabel og kabler til RGB-vidoe og Audio!

Når jeg vil benytte SmartLink foregår dette via Line1-udgang og når jeg vil benytte Komponent, så foregår det når jeg - via fjernbetjeningen - ved valg af knappen "Progessiv".

Gad vide om det er rigtigt forstået? Jeg har ihvertfald købt kabler efter dette.

Skrevet af: håkon
Skrevet den: 06-Maj-2005 kl. 09:56

HJÆLP !!!

Kan nogen hjælpe mig ??? Hvoffor kører blæseren i 710'ern  hele tiden , ( også i stand-by ) når den er sat op til Video / smartlink i Line 1 ???

Hvis man vælger RGB i opsætningen til Line 1, stopper blæseren når optageren slukkes ( sættes på stand-by )

Det virker ikke særlig logisk - Hvad gør jeg galt ???? 

Skrevet den: 06-Maj-2005 kl. 12:13

Hej håkon

Oprindeligt skrevet af håkon håkon skrev:

Kan nogen hjælpe mig ??? Hvoffor kører blæseren i 710'ern  hele tiden , ( også i stand-by ) når den er sat op til Video / smartlink i Line 1 ???

Hvis du ikke bruger PDC til programmering af timer, men eneste forskel er at der er valgt Smartlink - så må det skyldes at Smartlink skal kunne starte apparatet og det derfor står med strøm på altid - altså er tændt, også i Standby.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Enfen
Skrevet den: 06-Maj-2005 kl. 14:15

Der er noget, der har undret mig lidt.

På 710/910 kan man sætte en tekstTV side, hvorfra oplysninger om program kan hentes. Det er der vist intet nyt i.

Spørgsmålet er så, om recorderen selv kan finde ud af, at aftenprogrammet vises på side 303 på eks. TV2 og ikke 301, som ellers er angivet i recorderen.

Jeg ved ikke, om der er tale om samme teknik på 900/1000, men måske nogle af førnævnte ejere kan komme på banen her?

-------------
Kim

Skrevet af: håkon
Skrevet den: 06-Maj-2005 kl. 15:20

Hej Lars !

Tak for svaret ! skal det forstås sådan, at " prisen " for at bruge smart-link funktionen/ hurtigstart er, at maskinen skal stå og " knurre " i  døgndrift ??? - dybest set burde der være en termostat på køleren der kunne styre det ??

Og så op med humøret til dig og Thorvald, og stor tak for jeres indsats.Tongue

Lidt kedeligt at en tråd man selv har startet, ender sådan Dead

/ Arne 

Skrevet den: 06-Maj-2005 kl. 15:28

Hej Enfen

Oprindeligt skrevet af Enfen Enfen skrev:

Spørgsmålet er så, om recorderen selv kan finde ud af, at aftenprogrammet vises på side 303 på eks. TV2 og ikke 301, som ellers er angivet i recorderen.

Jeg har ikke sat mig ind i teknikken, men det er vist noget med at den titel som recorderen opfanger ikke læses fra selve tv-oversigterne. Men at det er nogle usynlige data på siden. Hvis det er rigtigt kunne man have valgt en vilkårlig side til at udsende de data, men bruger den første side i tv-oversigten for nemheds skyld. Så det er side 301 på de fleste TV-kanaler, men side 304 for Zulu.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 06-Maj-2005 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af Enfen Enfen skrev:

Det kan den - jeg mener den manuelle indstilling kun skal benyttes hvis recorderen skal kigge på forskellige/andre sider for de enkelte ugedage. Anvendes det ikke, virker det ihvertfald fint med de fleste danske kanaler, inkl. Zulu, uden at man sætter noget specielt op.

Skrevet den: 06-Maj-2005 kl. 15:31

Hej håkon

Tak for svaret ! skal det forstås sådan, at " prisen " for at bruge smart-link funktionen/ hurtigstart er, at maskinen skal stå og " knurre " i  døgndrift ???

Måske...

- dybest set burde der være en termostat på køleren der kunne styre det ??

Det er der. Men hvis den står tændt altid, vil den på et tidspunkt være nødt til at køre hele tiden for at køle apparatet ned.

Men check også at apparatet står et sted, hvor der er god luft rundt omkring. Især at den ikke står ovenpå et andet apparat som varmer meget, samt at der er god luft bagved og henover (måske 10 cm luft).

Og så op med humøret til dig og Thorvald, og stor tak for jeres indsats.Tongue

Tak tak

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 06-Maj-2005 kl. 17:29
I manualen til Sony RDR HX-710/910 står der (side 64) at maskinen kun understøtter MP3 lydfiler op til 160kbps bitrate.

Er der nogen af jer, som allerede har en HX-710/910, som kan be- eller afkræfte, at maskinen i praksis ikke kan spille MP3 over 160kbps?

99% af mine MP3 filer er variabel bitrate der svinger mellem 128kbps og 320kbps igennem et nummer, så denne begrænsning er for mit vedkommende det samme som ingen MP3 support.

Skrevet den: 07-Maj-2005 kl. 06:54

Hej Alle

Billeder

Der var på et tidspunkt nogen som efterlyste billeder af bagsiden på HX710 / 910 modellerne. Jeg har lagt et op i http://www.brugermanualer.dk/billeder/gallery.asp?categoryid=233 - HX910 billeder .

Udseende

Jeg syntes iøvrigt at de nye Sony modeller er langt flottere i virkeligheden end på billeder. De er utroligt svære at fotografere, da den sorte stribe på fronten har spejl-effekt. Når man holder den i hånden, ser man en flot slimline recorder som næsten virker helt eksklusiv.

Fjernbetjeningen

Fjernbetjeningen har plastic-look. Men hvis det kan være nogen trøst, så har Sony forbedret den i forhold til sidste års modeller. Der var nemlig nogle taster som var for små, og de er gjort større. Samtidig virker midten med navigerings-tasterne bedre organiseret - muligvis fordi knapperne nu er sorte.

Støj

HX910 siger en smule når den kører. Der er en svag susen fra blæseren. Dette er en del mindre end på sidste års modeller, og det virker som om Sony har arbejdet meget med støj-reduktion i de nye modeller. Den svage susen høres ikke her, når TV'et er tændt.

Lige når den tænder for den så spinner blæseren op på fulde omdrejninger, kort efter falder den på plads i et mere konstant leje. Hvis apparatet får "åndenød" - vil blæseren også gå op i hastighed og dermed larme mere.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 07-Maj-2005 kl. 08:23
Glæder mig til,at høre om nogle erfaringer mht Sony og DL medier ?

Skrevet af: Splinten
Skrevet den: 07-Maj-2005 kl. 17:31

Er der nogle der har prøvet at kopiere en tiel fra en DVD brændt på 710/910'eren og tilbage til HDD'en?

Og i givet fald - er det real-time eller high-speed?

/Splinten

Skrevet den: 07-Maj-2005 kl. 20:57

Er der nogen det er lykkedes for at få HX710 til at læse en CD-RW brændt med jpeg's eller mp3-filer ? Jeg får hele tiden 'Disc Error'

Skal de mon brændes på en særlig måde ?

/filmfreak

Skrevet den: 07-Maj-2005 kl. 21:01

Jeg ville prøve med nogle andre CD medier.

Prøv også, at brænd en "ægte" Kodac picture CD, eventuelt fra Nero. Men jeg ved ikke om der er forskel på om man bare lægger filerne i en mappe og brænder en alm. ISO format CD, ell. om man vælge "Kodac" CD formatet? Det er sikkert det samme.

Mvh. Moef

Print side | Luk vindue