DigitalStart - Zaptor
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48860
Udskrevet den: 07-April-2025 kl. 22:59
Emne: DigitalStart - Zaptor
Skrevet af: KissmeTiger
Emne: DigitalStart - Zaptor
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 10:54
Ny pakke lanceret idag. Se https://www.stofa.dk/showpage.php?mid=217 - her
Pause, spol tilbage, start forfra osv., troede jeg var en del af blot at have bestilt en Zaptor. Skal man nu betale ekstra for det ? hmmm... AdventureHD kender jeg ikke så godt.
Er de 49,-/md. givet godt ud ?
Indeholder den pakke andet ?
------------- Panta rei
|
Svar:
Skrevet af: detlef
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 13:15
Hva dælen er nu det... kan vi få en udmelding?
|
Skrevet af: filthat
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 14:30
Det er blevet udvidet til 9 kanaler vist nok nu.
DR, DR2, TV2, TV3, 3+, Kanal 4, Kanal 5, TV2Zulu og så en til, sikkert TV2 Charlie. Så må man vel forvente at det også kommer til at koste lidt.
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 14:59
filthat skrev:
Så må man vel forvente at det også kommer til at koste lidt.
|
Eh, det er første gang jeg løber på påstanden at disse muligheder skulle koste ekstra, det har da ( efter min opfattelse )altid været meningen at det skulle "følge med" zaptor at man kunne starte forfra ect....
....det værende sagt, HVIS man vil bestille det, hvor gør man så det, det er ikke at finde i shoppen på Zaptor....
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 15:01
detlef skrev:
filthat skrev:
Så må man vel forvente at det også kommer til at koste lidt.
|
Eh, det er første gang jeg løber på påstanden at disse muligheder skulle koste ekstra, det har da ( efter min opfattelse )altid været meningen at det skulle "følge med" zaptor at man kunne starte forfra ect....
|
Det har nu også været mit indtryk.
------------- Panta rei
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 15:02
Men set i lyset af at YouSee kræver månedlig leje for deres HDD boks, så var det vel uundgåeligt...
|
Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 15:22
Øhm... ikke for noget. Men så skal vi betale 79kr p. mdr for HD, 49kr for digital halløj, kort afgift og tv pakkerne som jo helt sikkert stiger igen til januar. Fårk det er sgu en dyr fornøjelse (ikke sagt det er dyrere end de andre udbydere.. ) Men i øvrigt synes jeg ikke det kan sammenlignes med at skulle betale for HDD leje. På nogen måder
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 15:25
Doose77Men i øvrigt synes jeg ikke det kan sammenlignes med at skulle betale for HDD leje. På nogen måder
[/QUOTE skrev:
Tja, som jeg ser det så er nogenlunde de samme muligheder man får som med YouSee boksen, dog i noget begræ |
Tja, som jeg ser det så er nogenlunde de samme muligheder man får som med YouSee boksen, dog i noget begrænset omfang, derfor sammenligningen.
Prøvede at logge på Mine Sider for at se om det kunne bestilles, men det virker ikke for mig... Er det ikke bare kundenummer og så kortnummer man skal indtaste?
EDIT: følger der ikke også nogle HD kanaler med for de 49,- eller har jeg misforstået det helt? Nogen der ved hvad der er i den AdventureHd pakke?
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 15:28
Nu er jeg ikke inde i hvad YouSee boxen kan, men i og med vi snakker og 1½ time programmerne gemmes så er det jo ikke det samme som at kunne optage programmerne. Jeg kan ikke bruge 1½ time til noget hvis jeg ikke er hjemme til at starte det forfra. Men det er bare min mening
EDIT: Deres plus pakker ser nu ok billige ud. Det tilbud kunne jeg godt være hoppet på hvis det ikke var fordi jeg skal binde mig i 12 mdr.
Det lyder til at det er Discovery og TV2 sport der ligger i Adventure HD. Set ud fra beskrivelsen i hvert fald.
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 16:14
Jeg kan lige prøve at uddybe med det jeg ved.
DigtialStart pakken giver en mulighed for startforfra på næsten alle de "danske" kanaler. Jeg ved ikke
præcist hvilke.
Derudover indeholder pakken også en Adventure HD som er en sVOD pakke, altså subscription VOD. Det betyder at
man får en hvis mængde video film i shoppen gratis og kan se dem så meget man vil, ganske som med CANAL+
Select i de store CANAL+ pakker. Adventure HD pakker er en lang række HD film primært nature og oplevelses
film, sikkert også nogle pejse og akvarie vidoer. ;)
Fremover kommer der hvis flere HD titler i shoppen - både sVOD og alm. VOD.
Lige pt. kan det ikke købes med mindre man køber en PlusPakke - men det lanceres først den 1.11 og derefter
kan det købes direkte på boksen sammen med de andre nye tiltag.
Læs mere om DigitalStart her:
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=217
----------------------
Andre nye tiltag:
FilmPakker: http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=88
-- Er kort fortalt det samme som Adventure HD - en række gratis film som man kan se alt det man vil - de
roteres hvis månedligt. Disse film kan også ses gratis på web hvis man samtidig har StofaNet.
PlusPakker: En bundling hvor man får rabat hvis man køber flere produkter hos dem.
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 16:23
Mike, tak for INFO, du er sgu bedre end deres hjemmeside! Ser frem til at kunne starte forfra på de danske, selv om det ikke huer mig at skulle ha muldvarpen op for det!
Hvis jeg forstår det rigtigt, så bliver det tilgængeligt 1-11, altså sammen med næste software opdatering, hvilket jo gir mening. Og alle delene kan så købes hver for sig, right? Ville være ked af at skulle rode sig ud i en af de plus pakker, når nu jeg er glad for mit Cybercity internet og telefoni....
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 16:30
detlef skrev:
Mike, tak for INFO, du er sgu bedre end
deres hjemmeside! Ser frem til at kunne starte forfra på
de danske, selv om det ikke huer mig at skulle ha
muldvarpen op for det!Hvis jeg forstår det rigtigt, så
bliver det tilgængeligt 1-11, altså sammen med næste
software opdatering, hvilket jo gir mening. Og alle
delene kan så købes hver for sig, right? Ville være ked
af at skulle rode sig ud i en af de plus pakker, når nu
jeg er glad for mit Cybercity internet og telefoni....
|
Du kan godt købe DigitalStart pakken løst ja... Uden at
købe noget af det andet.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet af: Mylle37
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 17:19
Er der bare bred accept af, at det skal koste ekstra?? Det er noget af en overraskelse at blive præsenteret for 1 år efter man fik boksen. Hvad bliver det næste? At det koster 1 kr. pr. klik på remoten?
Jeg er målløs - uanset, hvad YouSee gør med deres priser og produkter. Er der slet ingen grænser for, hvad man kan tillade sig?
For et år siden hed det i reklamen, at vi med Zaptor kunne pause og se tidligere programmer flere dage tilbage på alle kanaler.
I dag: udvalgte kanaler og udvalgte programmer (og nu koster det i øvrigt 588 om året).
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 17:47
Jeg troede for et år siden, ganske som dig, at Zaptor ville få disse funktionener som vi blev lovet ganske kvit og frit.
Det var nok naivt...
Mener ikke at det nogen steder hed sig at det ville blive gratis at benytte dem, kun at det ville kunne lade sig gøre. Ej heller hed det sig at det ville koste noget.
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 17:52
Dengang hed det (citat fra http://www.zaptor.dk - www.zaptor.dk inden den fik et andet indhold):
Men Zaptorboksen optager heldigvis alle programmer flere dage tilbage"(klar primo 2008)."
Når man skriver det sådan, kan man jo ikke andet end tro, at det har noget med Zaptorboksen at gøre - og at det er med i købet. Så kunne de have skrevet "heldigvis kan du abonnere på at kunne se flere programmer tidsforskudt"
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 18:25
Det har da aldrig stået at det var gratis vel?
Den anden funktionalitet som Mylle omtaler er ikke StartForfra.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 18:31
Mike S. skrev:
Den anden funktionalitet som Mylle omtaler er ikke StartForfra. |
Øhhh - hvad er meningen så med at optage alle programmer flere dage tilbage, hvis ikke man skulle kunne se dem??? Om det hedder StartForfra eller noget andet er vel ligegyldigt.
Men du har da ret i, at StartForfra er langt fra, hvad man lovede i reklamerne.
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 18:33
Tanken er nok den at man abonnerer på at kunne det... Ellers ved jeg det ikke.....
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 18:51
Mike S. skrev:
Det har da aldrig stået at det var gratis vel?
|
Der har ikke stået om det var gratis - ej heller at det var et ekstra abonnement. Men jeg tror mange har været af den opfattelse, at det var en del af Zaptor-konceptet og ikke et tillægsprodukt ud fra de reklamer man har set. Det er muligt, at du har set det stået bøjet i neon, at det var et tillægsprodukt - men for mig kom det som et lyn fra en skyfri himmel (bortset fra, at jeg med Stofa har lært, at man aldrig må tro, at himlen skyfri )
Grunden til mit muggeri er, at jeg for et år siden købte boxen pga. denne kommende funktion. I det mellemliggende år har vi brugt tid og kræfter på at være testdyr og haft en boks med svingende stabilitet. Jeg har ventet på funktionen, som er blevet et halvt år forsinket - og når det så endelig skal i drift... så kan de for første gang fortælle, at det er et ekstra abonnement hver måned (som i øvrigt stadig ikke lever op til det de lovede i reklamerne). Men det er måske bare Stofa, der har et afslappet forhold til at holde, hvad man lover.
|
Skrevet af: superkdx
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 19:33
Kan godt li at de siger man kan spole frem og tilbage og pause osv på de fleste kanaler. Øhh det kan man jo kun på 3 kanaler som er tv2 dr2 dr1. For helvede de lyver.
Og deres nye basicpakke mediumpakke og largepakke til at grine af.
Den største pakke til 699kr, ja så har man frit forbrug på bredbånd. hvis du så vælger at ta mediumpakken får du det til 399kr. men skal betale for at være på det mobilebredbånd. Øhh Hallo det koster jo normalt 299kr for ubegrænset forbrug på mobilt brebånd så man får det ikke engang billigere.
------------- Philips 52" 9703H/10 Philips 42" 5604H/12 Philips HTS 9540/12 Philips SRU8015 2 x AppleTv 3 iphone 5 16 GB MacBook Pro 13" Apple Time Capsule 2TB 2 x Airport Express
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 19:39
superkdx skrev:
Kan godt li at de siger man kan spole frem og tilbage og pause osv på de fleste kanaler. Øhh det kan man jo kun på 3 kanaler som er tv2 dr2 dr1. For helvede de lyver. |
Det er kun i testen lige pt. det kun er dr1 og dr2 - der kommer flere kanaler med i Start Forfra når det lanceres som betalingsprodukt i DigitalStart pakken.
Den anden funktion med at gå tilbage i "gamle" programmer arbejdes der stadig på afaik.
Det om det koster penge eller ej at bruge StartForfra - jeg er enig det burde være gratis men der har aldrig stået at det var gratis - det var bare min pointe.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 19:57
superkdx skrev:
Kan godt li at de siger man kan spole frem og tilbage og pause osv på de fleste kanaler. Øhh det kan man jo kun på 3 kanaler som er tv2 dr2 dr1. For helvede de lyver.
Den største pakke til 699kr, ja så har man frit forbrug på bredbånd. hvis du så vælger at ta mediumpakken får du det til 399kr. men skal betale for at være på det mobilebredbånd. Øhh Hallo det koster jo normalt 299kr for ubegrænset forbrug på mobilt brebånd så man får det ikke engang billigere.
|
Hvis ret skal være ret, skal man også se på, hvilke andre forskelle der er mellem medium til Large:
- 4mb ekstra hastighed
- HD pakke
- en del CANAL-pakker.
Så det er ikke kun mobilt bredbånd.
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 22:00
Mylle37 skrev:
superkdx skrev:
|
Hvis ret skal være ret, skal man også se på, hvilke andre forskelle der er mellem medium til Large:
- 4mb ekstra hastighed
- HD pakke
- en del CANAL-pakker.
Så det er ikke kun mobilt bredbånd.
|
Ja det rigtigt nok, men hvis du så lige regner på det er det det samme du betaler. Og deres mobile brebånd har de vist også sat ned til 149kr, da man kun højest får 3mbit som man så aldrig får alligevel. Hehe
------------- Philips 52" 9703H/10 Philips 42" 5604H/12 Philips HTS 9540/12 Philips SRU8015 2 x AppleTv 3 iphone 5 16 GB MacBook Pro 13" Apple Time Capsule 2TB 2 x Airport Express
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 22:02
Mike S. skrev:
superkdx skrev:
|
Det er kun i testen lige pt. det kun er dr1 og dr2 - der kommer flere kanaler med i Start Forfra når det lanceres som betalingsprodukt i DigitalStart pakken.
Den anden funktion med at gå tilbage i "gamle" programmer arbejdes der stadig på afaik.
Det om det koster penge eller ej at bruge StartForfra - jeg er enig det burde være gratis men der har aldrig stået at det var gratis - det var bare min pointe.
|
Nej, men der er sagt i tv, at hvis man købte/køber Zaptor kunne man gøre det bare ved at købe Zaptor. Der aldrig været nogen stjerne eller noget ved pause spole tilbage osv. Det plejer der at være, hvis det koster ekstra eller noget andet ordinært.
|
Skrevet af: summer
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 22:19
Start forfra funktionen har ganske rigtigt aldrig været lovet som en gratis funktion, men der har heller ikke været nogen som helst antydninger af, at det skulle koste penge. Det er lidt lusket markedsføring.
Funktionen skulle starte primo 2008 - I Hals antenneforening startede funktionen ultimo 2008 og reklamen/prøveperioden til nu, kan kun være negativ. Det har endnu ikke været muligt at bruge funktionen på både DR1 og DR2 som lovet - samtidig. Ofte slet ingen - af og til oplyses "at der er for mange brugere lige nu"
Det skal så retfærdigvis siges, at det er 1. gang der antydes det kommer til at koste penge. I Hals fik vi en folder udsendt ultimo 2008, hvor der om bl.a. Start Forfra stod: "I første omgang er det gratis og gælder udvalgte programmer på DR1 og DR2 i en testperiode"
Det var såsandelig heller ikke for tidligt at komme ud af busken med, at det ikke er gratis.
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 22:56
Jeg synes ideen om start forfra er super. Men derfra til og skulle betale 49kr for det.. tja så ville jeg heller slippe 30kr mere og få HD pakken. Eller investere i en HDD optager siden vi jo nok ikke ser den mulighed med Zaptor i den nærmeste fremtid. Jeg er egenligt stadig godt tilfreds med selve boxen. Den har ikke voldt mig problemer lige ud over lidt småting her og der. Jeg synes det at vi skal betale for start forfra er noget lusket og desuden er HD pakken ALT for ringe. Men sådan er det nu engang.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 23:00
Betaling for det der "smutter" kan da vel være fair nok, man skal jo også betale for at kunne optage med en sattelit PVR modtager.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 23:13
Da jeg bestilte DigitalStart i en Stofabutik, tidligere idag, undskyldte ekspedienten at Start forfra etc. kostede penge. Det siger vel det meste ... Jeg var i forvejen indstillet på, at det var sådan det var, så ingen mislyde fra mig. Jeg bestilte Zaptor, 3 temapakker, Canal+ Select, HD pakke og DigitalStart med et smil 
Men uanset hvordan man vender og drejer det, så har Stofa lanceret Zaptor som om de nævnte funktionaliteter var en integreret del. Men hey... den slags er set før, når man taler marketing.
------------- Panta rei
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 23:15
En PVR i en sattelit modtager er også en integreret del, men det koster at bruge den.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 23:26
Radiomanden skrev:
En PVR i en sattelit modtager er også en integreret del, men det koster at bruge den. |
Er det ikke temmelig begrænset hvor relevant det er ?, her i denne tråd, hvor det ikke handler om satellit-modtagere. Men af ren nysgerrighed: Bliver de så også markedsført sådan, at man tror, at det ikke koster penge at bruge PVR'en ? Hvis ja, så er det jo bare tilsvarende lusket - og hvad skal vi så bruge det til?
------------- Panta rei
|
Skrevet af: warfly
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 08:32
Jeg vil ikke betale 49 kr for start-forfra, og hvis det kan koste 49 kr kan jeg næppe forestille mig at det kommer til at koste under 99 kr at kunne gå "flere dage" tilbage i tiden på udvalgte kanaler og programmer.
Det må betyde farvel til zaptor, og goddag til en harddisk recorder med DVB-C tuner.
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 10:28
superkdx skrev:
Mike S. skrev:
superkdx skrev:
|
|
Nej, men der er sagt i tv, at hvis man købte/køber Zaptor kunne man gøre det bare ved at købe Zaptor. Der aldrig været nogen stjerne eller noget ved pause spole tilbage osv. Det plejer der at være, hvis det koster ekstra eller noget andet ordinært.
|
Er der nogen, der tidligere har set, om Stofa har sagt at følgende funktioner er gratis:
- Klik på remoten
- opdatering af software
- genstart af boxen
- gå i menu
- programoversigt
For hvis ikke det særskilt er nævnt, at det er gratis, kan Stofa i fremtiden tage penge for det.
|
Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 10:45
Hej Zaptor drenge,
Det her bliver sgu da bedre og bedre for hver dag, jeg vil ikke påduttes nye funktioner (betalbare eller ej) før deres basisprodukt virker.
Jeg har været betakunde i snart et år og det virker stadig ikke uden fejl, så er det sgu da smart at komme med ting som bare kan gøre ondt værre for nogle kunder i Danmark.
Har fået mail fra Stofa at de er ved at skifte udstyr i en række byer grundet problemer, men ikke noget konkret om hvilke byer og problemer der må blive løst med noget nyt udstyr.
------------- Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 11:42
MichaelA skrev:
Hej Zaptor drenge,
Det her bliver sgu da bedre og bedre for hver dag, jeg vil ikke påduttes nye funktioner (betalbare eller ej) før deres basisprodukt virker.
Jeg har været betakunde i snart et år og det virker stadig ikke uden fejl, så er det sgu da smart at komme med ting som bare kan gøre ondt værre for nogle kunder i Danmark.
Har fået mail fra Stofa at de er ved at skifte udstyr i en række byer grundet problemer, men ikke noget konkret om hvilke byer og problemer der må blive løst med noget nyt udstyr.
|
Helt enig.
Manglende info fra Stofa til kunderne, er netop fuldstændig absurd dårlig.
|
Skrevet af: kolmorgen
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 12:18
Hvilke kanaler omfatter DigitalStart?!?
KissmeTiger skrev:
Da jeg bestilte DigitalStart i en
Stofabutik, tidligere idag, undskyldte ekspedienten at
Start forfra etc. kostede penge. Det siger vel det meste
...Jeg var i forvejen indstillet på, at det var sådan
det var, så ingen mislyde fra mig. Jeg bestilte Zaptor,
3 temapakker, Canal+ Select, HD pakke og DigitalStart
med et smil Men uanset hvordan man vender og drejer
det, så har Stofa lanceret Zaptor som om de nævnte
funktionaliteter var en integreret del.Men hey... den
slags er set før, når man taler marketing.
|
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 12:57
Det er en halv snes af de største danske kanaler. Dr 1&2, Tv2, 3,3+ ... er dem jeg lige kan huske på stående fod.
------------- Panta rei
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 14:29
kolmorgen skrev:
Hvilke kanaler omfatter DigitalStart?!?
KissmeTiger skrev:
Da jeg bestilte DigitalStart i en Stofabutik, tidligere idag, undskyldte ekspedienten at Start forfra etc. kostede penge. Det siger vel det meste ...Jeg var i forvejen indstillet på, at det var sådan det var, så ingen mislyde fra mig. Jeg bestilte Zaptor, 3 temapakker, Canal+ Select, HD pakke og DigitalStart med et smil Men uanset hvordan man vender og drejer det, så har Stofa lanceret Zaptor som om de nævnte funktionaliteter var en integreret del.Men hey... den slags er set før, når man taler marketing.
|
|
Tillykke med dit nye køb, håber du bor et sted hvor Zaptor virker, for ellers kommer du hurtigt tilbage hertil...
------------- Beovision Avant 55" Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
|
Skrevet af: thomas_fogh
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 14:39
Hvis pause af tv kommer til at koste så meget som 1 kr, så forlanger jeg at få mine penge tilbage for zaptor'en iht. købeloven og alvorlige mangler. Jeg synes efterhånden vi har fundet os i meget fra Stofa side. Det her bliver dråben for mig!
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 15:05
MichaelA skrev:
Tillykke med dit nye køb, håber du bor et sted hvor Zaptor virker, for ellers kommer du hurtigt tilbage hertil... |
Jeg bor i Århus, men mest her på recordere.dk 
------------- Panta rei
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 16:06
Nu tillader jeg mig lige at sige noget - i må altså huske at den alm. stofa ansatte/supporter eller hvad nu IKKE har noget som helst af at gøre med hvad tingene koster eller hvorfor. Så hvis man er utilfreds med dette foreslår jeg man skriver direkte til ledelse hos Stofa enten via hjemmesiden eller via alm. post. Hvis man sviner en medarbejder til gør det ikke meget andet end give den medarbejder en dårlig dag.
Bare mit indspark - som også syntes at StartForfra skulle være gratis...
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 16:27
Mike S. skrev:
Nu tillader jeg mig lige at sige noget - i må altså huske at den alm. stofa ansatte/supporter eller hvad nu IKKE har noget som helst af at gøre med hvad tingene koster eller hvorfor. Så hvis man er utilfreds med dette foreslår jeg man skriver direkte til ledelse hos Stofa enten via hjemmesiden eller via alm. post. Hvis man sviner en medarbejder til gør det ikke meget andet end give den medarbejder en dårlig dag.
|
Hvem sviner Stofamedarbejdere til ?
------------- Panta rei
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 17:53
KissmeTiger skrev:
Mike S. skrev:
|
Hvem sviner Stofamedarbejdere til ?
|
Ikke nødvendigvis herinde - men jeg var i Stofa butikken og der stor der en tosse og råbte og skreg... Hvis man vil klage skal man ty til pen og papir det har alle chefer og virksomheder respekt for.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet af: cjoscar
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 17:58
Mike S. skrev:
|
Selvfølgelig skal man ikke svine nogle til, men medarbejderen må da sørge for at klager og andet kommer hen til de rette personer der kan forholde sig til dem. Men det er måske derfor at der stadig er så mange problemer med Zaptor fordi at den stakkels medarbejder ikke bringer klager og problemer videre.
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 18:03
cjoscar skrev:
Mike S. skrev:
|
Selvfølgelig skal man ikke svine nogle til, men medarbejderen må da sørge for at klager og andet kommer hen til de rette personer der kan forholde sig til dem. Men det er måske derfor at der stadig er så mange problemer med Zaptor fordi at den stakkels medarbejder ikke bringer klager og problemer videre.
|
Enig enig - men spørgsmålet er hvor meget "service" man har lyst til at yde en der kalder en for "en stor jubel idiot der burde fyres" ... Ville du selv sørge for hans saglige klage blev vidersendt?
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet af: cjoscar
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 18:11
Mike S. skrev:
cjoscar skrev:
Mike S. skrev:
|
|
Enig enig - men spørgsmålet er hvor meget "service" man har lyst til at yde en der kalder en for "en stor jubel idiot der burde fyres" ... Ville du selv sørge for hans saglige klage blev vidersendt?
|
Nej ham personligt ville jeg nok ikke hjælpe, men baggrunden for klagen kunne der jo være noget fornuft i og det kunne måske hjælpe andre der ikke er så højt-råbende. Vi kan jo alle se "via brugerne herinde" at der er et produkt som ikke kører helt fejlfrit, hvor mange utilfredse er der mon ude i de private hjem.
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 18:19
Ja og sjovt nok kender supportmedarbejderen hos Stofa ikke noget til en kommende Zaptor opdatering der skulle komme omkring 1. november og løse nogle lydproblemer som er blevet nævnt herinde.
Nu er det ikke os alle der har venner der arbejder hos Stofa, hvorfor man også har svært ved måske at se/erkende at Zaptor bare ikke spiller som den skal.
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 19:10
MichaelA skrev:
Ja og sjovt nok kender supportmedarbejderen hos Stofa ikke noget til en kommende Zaptor opdatering der skulle komme omkring 1. november og løse nogle lydproblemer som er blevet nævnt herinde.
Nu er det ikke os alle der har venner der arbejder hos Stofa, hvorfor man også har svært ved måske at se/erkende at Zaptor bare ikke spiller som den skal. |
Mon ikke medarbejderen har mundkurv på, der ville jo rejse sig et ramaskrig hvis de meldte ud at nu kommer opdateringen, og så blev nødt til at udskyde den....
...mener heller ikke at vi officielt fik dato på de seneste to opdateringer....
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 19:21
Det ved jeg nu ikke, hvis der var en opdatering på vej som kunne løse de problemer jeg skriver om til Stofa hver uge vil det da være fint.
Jeg kan iøvrigt ikke logge på den nye "Mine sider" på Stofa med adgang til mit Zaptor abonnement, virker det hos Jer andre?
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 19:23
MichaelA skrev:
Jeg kan iøvrigt ikke logge på den nye "Mine sider" på Stofa med adgang til mit Zaptor abonnement, virker det hos Jer andre?
|
Nej
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 19:29
Nå okay, den nye side kører måske Zaptor .
Ha-ha kunne ikke lade vær´.
|
Skrevet af: broeman
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 19:52
Lækkert at Stofa giver flere valgmuligheder med flatrate VoD (+ HD VoD, selvom det nok ikke ser særligt spændende ud for mig i øjeblikket ).
Ang. StartForfra, har jeg nu ikke regnet med at det var gratis; filmselskaber m.v. opkræver jo pr. visning. De har haft to muligheder: sætte den generelle afgift op for alle, eller lade dem betale som ønsker funktionen.
------------- Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 19:58
MichaelA skrev:
|
Ja, ingen probs med at logge på her.
|
Skrevet af: DjonDjoe
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 20:22
Er jeg den eneste der ikke fatter, hvorfor de ikke går samme vej som
YouSee og laver en harddisk baseret løsning i stedet for det fis med udvalgte kanaler og udvalgte programmer i en begrænset tid? Det er simpelthen så meningsløst. Man vil jo aldrig være sikker på, om det program man vil se senere nu er dækket.
Findes der en anstændig løsning med en DVB-C recorder, eller skal jeg
som uheldig Stofa kunde vente et par år mere for at digitalt tv? Skal i
hvert fald nægte at købe deres grinagtige Zaptor, som det er nu.
|
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 20:41
Nej det er du ikke. Som sagt er startforfra helt fint... hvis man er hjemme tli at sætte den til at starte forfra. Men at gemme programmer og optage når man ikke er hjemme kan det jo ikke. Så ja.. hvorfor Stofa som de eneste ikke tilbyder en box med HDD forstår jeg ikke.
|
Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 23:54
thomas_fogh skrev:
Hvis pause af tv kommer til at koste så meget
som 1 kr, så forlanger jeg at få mine penge tilbage for zaptor'en iht.
købeloven og alvorlige mangler.Jeg synes efterhånden vi har fundet os i
meget fra Stofa side. Det her bliver dråben for mig!
|
Hvilken del af købeloven har du så lige tænkt dig at bruge? Vildledning?
Start-forfra har altid været på prøvebasis, så Stofa har i deres gode ret til
at kræve penge for den, selvom den generelle holdning hos forbrugerne
er at den skal være gratis.
Så prøv du bare at trække sagen i forbrugerklagenævnet.
(jeg synes iøvrigt også at den burde være gratis)
|
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 09:34
WilliamP skrev:
thomas_fogh skrev:
Hvis pause af tv kommer til at koste så meget
som 1 kr, så forlanger jeg at få mine penge tilbage for zaptor'en iht.
købeloven og alvorlige mangler.Jeg synes efterhånden vi har fundet os i
meget fra Stofa side. Det her bliver dråben for mig!
|
Hvilken del af købeloven har du så lige tænkt dig at bruge? Vildledning?
Start-forfra har altid været på prøvebasis, så Stofa har i deres gode ret til
at kræve penge for den, selvom den generelle holdning hos forbrugerne
er at den skal være gratis.
Så prøv du bare at trække sagen i forbrugerklagenævnet.
(jeg synes iøvrigt også at den burde være gratis) |
Jeg ville bruge "alvorlige mangler". Man forventer noget, som ikke er der. Man køber f.eks. et 3G internet abonnement og får at vide at der er god dækning, der hvor man skal bruge det. Men man opdager, når man begynder at bruge det, at det ikke passer. => Man har ret til at få sine penge tilbage. Eller man køber en Zaptor, fordi man forventer at man kan pause/spole og endda se programmer som er flere dage gamle. Men det kan man ikke. => Man har ret til at få sine penge tilbage. Jeg købte Zaptor'en i december 2007, da den udkom, og der blev jeg lovet overstående i primo 2008. Jeg har endda en gammel brochure, hvor det står i. Jeg kunne jo lige så godt ha' købt et tv med dvb-c. Som jeg ser det, har jeg ikke fået ekstra ud af at have en Zaptor og et kabelmodem sat til... 
|
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 10:01
DjonDjoe skrev:
Er jeg den eneste der ikke fatter, hvorfor de ikke går samme vej som
YouSee og laver en harddisk baseret løsning i stedet for det fis med <span style="font-style:
italic;">udvalgte</span> kanaler og <span style="font-style: italic;">udvalgte </span> programmer i en <span
style="font-style: italic;">begrænset </span>tid? Det er simpelthen så meningsløst. Man vil jo aldrig være sikker
på, om det program man vil se senere nu er dækket.
Findes der en anstændig løsning med en DVB-C recorder, eller skal jeg
som uheldig Stofa kunde vente et par år mere for at digitalt tv? Skal i
hvert fald nægte at købe deres grinagtige Zaptor, som det er nu.
|
Der er jo ingen der siger de IKKE gør det. Men lige pt. arbejder de kun med den nuværende boks.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 12:34
Mike S. skrev:
Der er jo ingen der siger de IKKE gør det. Men lige pt. arbejder de kun med den nuværende boks. |
zulfo har tidligere afvist en zaptor model med harddisk i et svar til mig her på forum, men jeg kan ikke lige finde det igen.
|
Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 13:51
thomas_fogh skrev:
.... Jeg købte Zaptor'en i december 2007, da den udkom, og der blev jeg lovet overstående i primo 2008. Jeg har endda en gammel brochure, hvor det står i. Jeg kunne jo lige så godt ha' købt et tv med dvb-c. Som jeg ser det, har jeg ikke fået ekstra ud af at have en Zaptor og et kabelmodem sat til... 
|
Og alt det strøm disse 2 ekstra bokse bruger 
------------- OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 15:11
Det hedder "forventningsstyring" - jeg tror personligt at du får svært ved at vinde en sag på "alvorlige mangler", når det handler om at dine forventninger til produktet var for høje?
Hvis Stofa i reklamer hvad skrevet eller sagt at "nu kan du gratis pause, spole" osv. og du derefter finder ud af at du skulle betale for det, så kan vi snakke om vildledende, eller mangler - men produktet KAN altså udføre de funktioner på udvalgte kanaler = der er ingen mangel....
Men jeg synes du skal flytte den til Jura gruppen, og prøve at få nogle af "juristfyrene" ind over, i stedet for at du og jeg som lægfollk er uenige i hvad der er mangler, og ikke er....
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 17:37
zulfo skrev:
Det hedder "forventningsstyring" - jeg tror personligt at du får svært ved at vinde en sag på "alvorlige mangler", når det handler om at dine forventninger til produktet var for høje?
Hvis Stofa i reklamer hvad skrevet eller sagt at "nu kan du gratis pause, spole" osv. og du derefter finder ud af at du skulle betale for det, så kan vi snakke om vildledende, eller mangler - men produktet KAN altså udføre de funktioner på udvalgte kanaler = der er ingen mangel....
Men jeg synes du skal flytte den til Jura gruppen, og prøve at få nogle af "juristfyrene" ind over, i stedet for at du og jeg som lægfollk er uenige i hvad der er mangler, og ikke er....
|
Hej Zulfo
Du har sikkert ret i, at der ikke er noget at komme efter juridisk. Men jeg tror selv Stofa har erkendt, at man har markedsført det en anelse svagt. F.eks. i går (eller forgårs) stod der om Zaptoren på stofa.dk:
spole og starte forfra i udvalgte danske programmer
I dag er teksten ændret til
Mulighed for at spole og starte forfra i udvalgte danske programmer
Og det er endda i den nuværende markedsføring, at man har set sig nødsaget til at ændre teksten, da den giver indtryk af noget andet. Og det er altså først for nyligt, at markedsføringen har ændret sig. Dvs. siden 2007 har det ikke stået som en mulighed, men blot en integreret del af konceptet.
F.eks. funktionen TV guide, står på samme måde, som start forfra m.m. stod tidligere. "Tv-guide der går 7 dage frem". Betyder det så, at der også kan komme betaling for brug af TV-guide?
Personligt tror jeg, at der er en grund til, at StartForfra er "pakket" ind i en pakke med nogle ekstra kanaler. Og det er fordi, man godt ved, at det ikke har været markedsført særlig heldigt. Men dette er ren spekulation fra min side.
Feks. har det i tidligere markedsføring også heddet, at alle programmer blev optaget flere dage tilbage, og at dette blev sat i drift primo 2008. Dette er også fjernet nu, da man sikkert er blevet overrasket over rettigheder m.m.
Min fortolkning af hele "sagen" er, at Stofa har regnet med at kunne tilbyde denne funktion gratis, men har undervurderet rettighederne til dette. Dette har en pris, som nu sendes videre til forbrugen. Det er muligt, at det er fair - men jeg tror mange har haft forventningen om, at dette var en del af Zaptor-konceptet og en del af prisen. Og hvis mange har haft den opfattelse, kunne noget jo tyde på, at markedsføringen har været forkert (eller i det mindste meget uklar).
Men som sagt, er dette nok en juridisk dødssejler. Jeg tror dog ikke, at forholdet til kunderne er blevet forbedret ved denne sag. Jeg har været rigtig glad for Zaptoren og har glædet mig til de nye funktioner. Derfor var skuffelsen stor da jeg opdagede, at det pludselig skulle koste penge.
Det hjælper selvfølgelig ikke at beklage sin nød til Stofa (hverken her eller i telefonen), for de har "heldigvis" fundet ud af, at man blot kan sige, at forbrugerens forventninger har været for høje. Ingen anerkendelse af, at det er Stofa selv, der har skabt disse forventninger (men OK - det kan man nok heller ikke forvente af frontmedarbejderne). Jeg håber, at henvendelserne ryger højere op i systemet. Om ikke andet så for at lære noget til fremtidige kampagner.
|
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 17:44
Zulfo, rart at høre fra dig igen herinde.
Har du nogen Stofa bemærkning til oplysninger om en ny firmware til Zaptor omkring november og hvad med de lydproblemer der opleves flere steder?
|
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 20:04
MichaelA skrev:
Zulfo, rart at høre fra dig igen herinde.
Har du nogen Stofa bemærkning til oplysninger om en ny firmware til Zaptor omkring november og hvad med de lydproblemer der opleves flere steder?
|
Hej Michael
Jeg har ikke rigtig nogen nye oplysninger som ikke allerede er kommet frem, om opdateringen, men så snart min ferie er afsluttet vil jeg få lidt officielt om opdateringen, og bringe den herinde - og så skal jeg nok forhøre mig om lydproblemerne også!
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 20:13
Mylle37 skrev:
zulfo skrev:
|
Hej Zulfo
Du har sikkert ret i, at der ikke er noget at komme efter juridisk. Men jeg tror selv Stofa har erkendt, at man har markedsført det en anelse svagt. F.eks. i går (eller forgårs) stod der om Zaptoren på stofa.dk:
spole og starte forfra i udvalgte danske programmer
I dag er teksten ændret til
Mulighed for at spole og starte forfra i udvalgte danske programmer
Og det er endda i den nuværende markedsføring, at man har set sig nødsaget til at ændre teksten, da den giver indtryk af noget andet. Og det er altså først for nyligt, at markedsføringen har ændret sig. Dvs. siden 2007 har det ikke stået som en mulighed, men blot en integreret del af konceptet.
F.eks. funktionen TV guide, står på samme måde, som start forfra m.m. stod tidligere. "Tv-guide der går 7 dage frem". Betyder det så, at der også kan komme betaling for brug af TV-guide?
Personligt tror jeg, at der er en grund til, at StartForfra er "pakket" ind i en pakke med nogle ekstra kanaler. Og det er fordi, man godt ved, at det ikke har været markedsført særlig heldigt. Men dette er ren spekulation fra min side.
Feks. har det i tidligere markedsføring også heddet, at alle programmer blev optaget flere dage tilbage, og at dette blev sat i drift primo 2008. Dette er også fjernet nu, da man sikkert er blevet overrasket over rettigheder m.m.
Min fortolkning af hele "sagen" er, at Stofa har regnet med at kunne tilbyde denne funktion gratis, men har undervurderet rettighederne til dette. Dette har en pris, som nu sendes videre til forbrugen. Det er muligt, at det er fair - men jeg tror mange har haft forventningen om, at dette var en del af Zaptor-konceptet og en del af prisen. Og hvis mange har haft den opfattelse, kunne noget jo tyde på, at markedsføringen har været forkert (eller i det mindste meget uklar).
Men som sagt, er dette nok en juridisk dødssejler. Jeg tror dog ikke, at forholdet til kunderne er blevet forbedret ved denne sag. Jeg har været rigtig glad for Zaptoren og har glædet mig til de nye funktioner. Derfor var skuffelsen stor da jeg opdagede, at det pludselig skulle koste penge.
Det hjælper selvfølgelig ikke at beklage sin nød til Stofa (hverken her eller i telefonen), for de har "heldigvis" fundet ud af, at man blot kan sige, at forbrugerens forventninger har været for høje. Ingen anerkendelse af, at det er Stofa selv, der har skabt disse forventninger (men OK - det kan man nok heller ikke forvente af frontmedarbejderne). Jeg håber, at henvendelserne ryger højere op i systemet. Om ikke andet så for at lære noget til fremtidige kampagner.
|
Jeg vil ikke tage stilling til om man har markedsført funktionen forkert, om man kunne have gjort det anderledes, eller om jeg personligt synes at funktionen skulle være gratis - for det ville ikke ændre rigtig meget, men jeg kan love dig, og alle andre der skriver på recordere, at jeres skriverier, feedback og inputs bliver der lyttet til - så det er ikke omsonst at skrive sin mening...
Selvfølgelig bliver brugen af TV-guiden/EPG ikke noget man skal betale for - og de andre forslag om at tryk på fjernbetjening osv. er imho. et dårligt forsøg på at fremme forståelsen via overdrivelse 
Der er funktioner som er basale for en modtager som Zaptorboksen, dem betaler man ikke for, men så snart der er tale om ekstra ting som produktet skal kunne, så må man nok forvente at den ekstra funktion vil koste et eller andet, eller blive pakket med et eller andet så man også får dækket nogle af de omkostninger der vil være ved at tilbyde og udvikle funktionen...
------------- Lars B
|
Skrevet den: 22-Oktober-2008 kl. 21:34
zulfo skrev:
....., men jeg kan love dig, og alle andre der skriver på recordere, at jeres skriverier, feedback og inputs bliver der lyttet til - så det er ikke omsonst at skrive sin mening... |
Godt at høre !
Det animerer da til at komme med konstruktiv kritik.
------------- Panta rei
|
Skrevet af: warfly
Skrevet den: 23-Oktober-2008 kl. 08:50
Er det for meget om stofa så laver en ordning så man får "Start forfra" oven i hatten når man køber en af pakkerne ?
|
Skrevet den: 23-Oktober-2008 kl. 09:18
warfly skrev:
Er det for meget om stofa så laver en ordning så man får "Start forfra" oven i hatten når man køber en af pakkerne ?
|
Det er en rigtig god ide. Jeg opsagde eks. min HD pakke, da jeg synes at indholdet imod prisen ikke var i orden. Hvis man derimod lagde Start Forfra ind i samme pakke til samme pris, så ville det give større interesse for eks. denne pakke. Der er efterhånden mange som har smidt HD pakken ud af den grund.
|
Skrevet den: 23-Oktober-2008 kl. 12:06
warfly skrev:
|
Jeg skal meget gerne bringe forslaget videre....
------------- Lars B
|
Skrevet af: moweesteffen
Skrevet den: 23-Oktober-2008 kl. 12:53
zulfo, hvilke kanaler ligger i AdventureHD pakken?
Kan ikke bruge det til noget at høre hvad der vises på x antal kanaler! Jeg vil jo gerne vide hvilke og hvor mange!
|
Skrevet den: 23-Oktober-2008 kl. 14:28
Der ligger ikke nogle tv-kanaler i Adventure HD pakken - det er sVOD - læs evt. mere på stofa.dk
Men kort fortalt så er det en FilmPakke + StartForfra, hvor filmpakke giver dig gratis adgang til en række HD titler i video shoppen på boksen - alså video on demand ganske som de andre film - forskellen er bare her at du ikke skal betale da du har dem på abonnement
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet af: SorensenS
Skrevet den: 23-Oktober-2008 kl. 14:30
zulfo skrev:
Jeg har ikke rigtig nogen nye oplysninger som ikke allerede er kommet frem, om opdateringen, men så snart min ferie er afsluttet vil jeg få lidt officielt om opdateringen, og bringe den herinde - og så skal jeg nok forhøre mig om lydproblemerne også! |
Kan oplyse Stofa support idag pr. mail har oplyst mig at der kommer en opdatering den 30/10. Opdateringen skulle bl.a. løse HDMI problemer.
Se her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48738&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48738& PN=1
|
Skrevet af: SorensenS
Skrevet den: 23-Oktober-2008 kl. 14:36
Skrevet den: 04-November-2008 kl. 10:35
Jeg kan kun opfordre til, at man sender en mail eller ringer til Stofa Kundesupport for at give udtryk for sin "skuffelse" over, at vi pludselig skal betale for pause/play. Det hjælper sikkert ikke noget, men de burde da blive gjort opmærksomme på, at vi ikke er tilfredse med, at de ikke holder hvad de lover...
|
Skrevet af: sømanden
Skrevet den: 04-November-2008 kl. 12:58
thomas_fogh skrev:
Jeg kan kun opfordre til, at man sender en mail eller ringer til Stofa Kundesupport for at give udtryk for sin "skuffelse" over, at vi pludselig skal betale for pause/play. Det hjælper sikkert ikke noget, men de burde da blive gjort opmærksomme på, at vi ikke er tilfredse med, at de ikke holder hvad de lover...
|
Det kan jeg kun tilslutte mig. Hvad mon det næste bliver Stofa vil have ekstra-betaling for... Fordelende ved Zaptor er efterhånden begrænsede.
2346054
|
Skrevet af: jessgade
Skrevet den: 05-November-2008 kl. 15:37
Typisk Stofa ... Lige presse citronen en tand ekstra 
Sådan var/er det også med deres internet del, hvor muligheden for spamfilter _selvfølgelig_ skal koste ekstra. Medens andre tilbyder dette gratis ... Eks. Cybercity.
Deres oprindelige reklamer lagde klart op til at spol-tilbage-funktionalitet var en integreret del af Zaptor-konceptet - og det bla. var derfor man skulle vælge Zaptor ... "Få kontrol over dit TV" ... Ja, men det koster altså ekstra!
------------- Panasonic PZ85
|
Skrevet af: boxz
Skrevet den: 10-November-2008 kl. 21:18
heejsa
Er der nogle af jer, som har fået start forfra på andre kanaler end dr ?? og ellers hvornår kommer det??
|
Skrevet af: piaz
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 00:13
Gudskelov jeg ikke er den eneste der er sur over at jeg skal betale for denne service - og det er sgu dejligt at se at jeg ikke er den eneste der har læst det oprindelige reklamemateriale som om funktionen var gratis. Jeg fandt ovenikøbet det oprindelige brev jeg fik fra dem for et halvt år siden og nærlæste det igen - og endnu engang læser jeg det på præcis samme måde. Jeg har skrevet til Stofa og fik bare et elendigt standardsvar.
Hvor mange er egentligt blevet bondefanget af dem? Meld jer ind i gruppen på Facebook - så kan vi stå sammen (søg på zaptor)
Nedenfor følger mine mails til stofa og deres svar (det er for sent til at jeg gider omskrive det!)
Første mail (5/11)
Hej Da jeg for et halvt år siden købte min Zaptor-boks reklamerede I med at man kunne spole frem og tilbage i direkte programmer (noget der alligevel ikke har virket optimalt!) - og efter et halvt år bestemmer I jer for at man skal betale 50 kr for denne mulighed. Kan I virkelig tillade jer det? Man foranlediges til at købe et dyrt produkt med løfte om en masse fancy funktioner - og efterfølgende skal man betale for disse hvilket der intet stod om i det oprindelige reklamationsmateriale eller andre steder. Tillige er denne funktion åbenbart stærkt begrænset til nogle af DR\'s programmer - og ingen andre udover disse. Det svarer til, at jeg køber en bil og efterfølgende efter et halvt år skal betale for hjulene hvis jeg vil beholde dem.....
Stofas (ringe) svar 10/11
Tak for din henvendelse.
Det vi har reklameret med, omkring vores Zaptor produkt gruppe, er at man blandt andet på sigt kan få mulighed for at benytte det vi på daværende tidspunkt omtalte som TimeShift funktionalitet, ligeledes som at vi også talte om muligheden for at modtage HD-kanaler etc.
Det er selvfølgelig beklageligt hvis du har fået opfattelsen, at dette betød det automatisk var noget der blev inkluderet i din nuværende aftale, når funktionaliteten blev gjort mulig. Dette er ikke tilfældet, ligesom HD kanaler også er noget man kan tilvælge.
For at tage dit bil eksempel, er det ofte også muligt at tilvælge en Sports pakke (der er ved køb af bil, altså derfor mulighed for...), men det er per standard ikke implicit forstået at dette er inkluderet ved købet.
Og til sidst min sidste mail til dem (10/11) - som jeg ikke har fået svar på endnu
Jeg mener nu stadig, at det er forkert markedsføring og det er primært det jeg har ønsket at gøre opmærksom på, så man ikke bliver bondefanget igen.
Problemet er forkert formulering.
På jeres internet-side står der i øjeblikket "Mulighed for at spole og starte forfra i udvalgte danske programmer" - fair nok, her bliver man ikke bondefanget. Men i det oprindelige brev fra jer (og noget tilsvarende i den folder jeg har smidt ud) står der "Du får .....bla bla bla.......og snart kan du også selv bestemme, hvornår du vil se hvad og spole tilbage i direkte programmer" - dette står som om det er en service, der ikke kører endnu, men som snart kommer op at køre og som der vil være mulighed for bare man har en zaptor-pakke, og ikke som tilvalgsprodukt (andre features med zaptor står netop angivet som tilvalgsprodukter, fx "valgfrie tv-pakker....leje film direkte fra sofaen"). Tillige giver det grund til at tro at man kan gøre det ved mange (hvis ikke alle) programmer og ikke kun DR's programmer (og det er næsten endnu værre at det ikke er tilfældet, da jeg er blevet voldsomt skuffet over hvad jeg troede jeg købte og hvad jeg rent faktisk fik - jeg så frem til at man ville fx ville kunne spole tilbage i ens yndlingsserie og se starten hvis man missede den og jeg så det som et stort plus, at boksen ville kunne gøre dette.)
- men da jeg alligevel intet får ud af at klage (går ud fra at udenlandske tv-serier, film mm. er ophavsmæssigt beskyttet så det jeg primært ønskede at bruge TimeShift-funktionen alligevel ikke kan lade sig gøre) så må jeg vel lade det ligge, - og det dels også fordi de programmer man kan spole tilbage i alligevel ligger frit tilgængelige på nettet (og hvorfor så betale 49 kr om måneden for at se dem?) og tillige fordi skidtet (TimeShift-funktionen) alligevel aldrig virkede tilfredsstillende (dvs. virkede kun halvdelen af tiden).
|
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 12:17
piaz skrev:
Og til sidst min sidste mail til dem (10/11) - som jeg ikke har fået svar på endnu
Jeg mener nu stadig, at det er forkert markedsføring og det er primært det jeg har ønsket at gøre opmærksom på, så man ikke bliver bondefanget igen.
Problemet er forkert formulering.
På jeres internet-side står der i øjeblikket "Mulighed for at spole og starte forfra i udvalgte danske programmer" - fair nok, her bliver man ikke bondefanget. Men i det oprindelige brev fra jer (og noget tilsvarende i den folder jeg har smidt ud) står der "Du får .....bla bla bla.......og snart kan du også selv bestemme, hvornår du vil se hvad og spole tilbage i direkte programmer" - dette står som om det er en service, der ikke kører endnu, men som snart kommer op at køre og som der vil være mulighed for bare man har en zaptor-pakke, og ikke som tilvalgsprodukt (andre features med zaptor står netop angivet som tilvalgsprodukter, fx "valgfrie tv-pakker....leje film direkte fra sofaen"). Tillige giver det grund til at tro at man kan gøre det ved mange (hvis ikke alle) programmer og ikke kun DR's programmer (og det er næsten endnu værre at det ikke er tilfældet, da jeg er blevet voldsomt skuffet over hvad jeg troede jeg købte og hvad jeg rent faktisk fik - jeg så frem til at man ville fx ville kunne spole tilbage i ens yndlingsserie og se starten hvis man missede den og jeg så det som et stort plus, at boksen ville kunne gøre dette.)
- men da jeg alligevel intet får ud af at klage (går ud fra at udenlandske tv-serier, film mm. er ophavsmæssigt beskyttet så det jeg primært ønskede at bruge TimeShift-funktionen alligevel ikke kan lade sig gøre) så må jeg vel lade det ligge, - og det dels også fordi de programmer man kan spole tilbage i alligevel ligger frit tilgængelige på nettet (og hvorfor så betale 49 kr om måneden for at se dem?) og tillige fordi skidtet (TimeShift-funktionen) alligevel aldrig virkede tilfredsstillende (dvs. virkede kun halvdelen af tiden).
|
Jeg kan kun give dig ret i dine mails til Stofa - Synes også det er for dårligt, da det VAR en service fra starten. He He - har sågar 2 af mine venner som har droppet Zaptor pga. denne sidste dråbe, som fik bægret til at flyde over og er smuttet over til YouSee (også pga. deres mulighed for at optage på en Harddisk).
Vi har generalforsamling i vores grundejerforening i næste uge (her er vi "bundet" op på Stofa - små 100 husstande) - Her har der været så mange klager til bestyrelsen omkring Zaptor konceptet, så folk vil høre om alternativerne og omkostningerne. Så måske løser problemerne sig måske af sig selv.
Ville bare håbe at de snart ville løse problemerne og leverer det de har lovet !
Jeg synes at Stofa / Zaptor konceptet er super - hvis alt bare ville køre som det var planlagt og med de ting som var lovet. Dog med det store minus at der ikke er en HD tilkoblet.
|
Skrevet den: 12-November-2008 kl. 13:31
MikeOne skrev:
Jeg kan kun give dig ret i dine mails til Stofa - Synes også det er for dårligt, da det VAR en service fra starten. He He - har sågar 2 af mine venner som har droppet Zaptor pga. denne sidste dråbe, som fik bægret til at flyde over og er smuttet over til YouSee (også pga. deres mulighed for at optage på en Harddisk). | Jeg må også indrømme, at jeg har fået nok nu. Jeg smutter så snart jeg finder en anden mulighed for digital tv. Hvilket bliver senest okt. 2009, hvor DVB-T bliver udvidet.
MikeOne skrev:
Jeg synes at Stofa / Zaptor konceptet er super - hvis alt bare ville køre som det var planlagt og med de ting som var lovet. Dog med det store minus at der ikke er en HD tilkoblet. |
Jamen, vi behøver jo ingen harddisk. Vi kan jo gå tilbage i tv-guiden og se gamle programmer. Nå, nej... 
|
Skrevet af: leho
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 15:34
Jeg syntes også at det er helt fantastisk, at Stofa overhovedet kan få sig til at opkræve penge for dette produkt. Jeg har haft min Zaptor i et år, og må sige, at jeg virkelig har fået træning i at trække stikket ud og sætte det i igen. Et er at der er problemer, men at Stofa hver gang vælger at prøve at tie disse ihjel, virker på mig fuldtsændig absurd.
Jeg tilmeldt mig fra starten af en mailliste, så jeg kunne få driftssattus m.m. og det eneste jeg her har fået, er 2 mail emd en gang salgsgas. En ting er HELT SIKKER - jeg skal ikke købe tillægsprodukter overhovedetm, så længe deres grundprodukt ikke virker.
Ville være rart hvis man kunne får de hoveder der har ansvaret til at vågne, så der i det mindste kunne komme en dialog med kunderne.
MichaelA skrev:
Hej Zaptor drenge,
Har fået mail fra Stofa at de er ved at skifte udstyr i en række byer grundet problemer, men ikke noget konkret om hvilke byer og problemer der må blive løst med noget nyt udstyr. |
|
Skrevet af: piaz
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 21:03
Fik svar fra Stofa igen:
Tak for din henvendelse.
Det er beklageligt at du føler dig bondefanget og mener vi har markedsført vores produkt forkert. Men vi har aldrig reklameret med at de ekstra funktioner vi ville realisere, ville blive en gratis tjeneste.
Vedrørende din skuffelse over timeshift-funktion kan siger, at der på sigt er planer om at funktionen skal inkludere flere af de danske kanaler, bla. tv3 og 3+. Mht. udvælget af udsendelser hvor man kan benytte timeshift-funktionen er det meningen at det skal gælde alle udsendelser som den pågældende kanal har købt rettighederne til. Så vi vil arbejde efter at kunne gøre det muligt med serier og film fra udlandet.
Synes lidt jeg får nada ud at skrive til dem!
Er der nogen der tilfældigvis ligger inde med den reklame-folder de sendte ud til at starte med? Jeg mener også at der stod noget om harddisk funktion i den!
|
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 05:15
piaz skrev:
FMht. udvælget af udsendelser hvor man kan benytte timeshift-funktionen er det meningen at det skal gælde alle udsendelser som den pågældende kanal har købt rettighederne til. Så vi vil arbejde efter at kunne gøre det muligt med serier og film fra udlandet.
|
Det er da i det mindste positivt.
Men bryder mig ikke om at de "på sigt" vil få flere kanaler med, 49,- for de to DR er sgu for dyrt "på sigt". Ville være rart med en ETA, men det vover de sgu nok ikke!
|
Skrevet af: Jan T
Skrevet den: 12-December-2008 kl. 09:24
Lige et par ord om Stofa´s manglende oplysninger!!!!
Har været en tur nede hos min bror som har fået Digtalstart pakken, han er grumme skuffet over at Stofa ikke oplyser at filmene IKKE er tekstet han er ikke så god til engelsk så det er sku da lidt træls, de burde sku da informere om sådan noget!!!!
BONDEFANGERE 
|
Skrevet den: 12-December-2008 kl. 16:06
Jan T skrev:
Lige et par ord om Stofa´s manglende oplysninger!!!!
Har været en tur nede hos min bror som har fået Digtalstart pakken, han er grumme skuffet over at Stofa ikke oplyser at filmene IKKE er tekstet han er ikke så god til engelsk så det er sku da lidt træls, de burde sku da informere om sådan noget!!!!
BONDEFANGERE 
|
Er det kunDigtalstart pakken der ikke er undertekstet, eller gælder det andre også?
|
Skrevet den: 12-December-2008 kl. 17:41
Det er hvis de film du kan leje gratis i DigitalStart pakken.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 17:37
Lidt nyt fra en stofa-medarbejder:
Rettigheder for DR 1, DR2, TV2, Zulu, Charlie, Kanal 4, Kanal 5, Tv3, TV3+, ARD, Nrk1, Svt1 og Svt2 er tilsyneladende på plads. Han skriver, at der dog kan være enkelte udsendelser, hvor det ikke vil være muligt.
Desuden skulle det være på trapperne, at hvis man abonnerer på en digitalpakke (f.eks. en temapakke), bliver Digital Start gratis.
Så der er lys for enden af tunellen.
|
Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 19:10
Mylle se også den anden tråd ;)
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 22-Januar-2009 kl. 20:23
Mike S. skrev:
Mylle se også den anden tråd ;) |
Ja okey - jeg har bare en standardsøgning, der hedder Zaptor - alt andet følger jeg ikke med i. Så jeg har nok glippet den trad :-) Tak for info
|
|