Print side | Luk vindue

Prison Break

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48880
Udskrevet den: 23-Maj-2025 kl. 19:16

Emne: Prison Break
Skrevet af: hopgreve
Emne: Prison Break
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 17:42

Hej , det afsnit der kommer i aften kl 22 er det nye afsnit eller hvad ?...

MVH

-------------
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 18:48
Yep, første afsnit af sæson 4...

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 18:51

Sæson 4 er den bedste sæson so far efter 1'eren.

Skal helt klart se det iaften. Tak for "påmindelelsen"

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 18:54

Tusind tak skal i have , det var et rent tilfælde at jeg så at den kom i dag , og da jeg læste om afsnittet synes jeg ikke at det var noget jeg kunne huske....

MVH

-------------

Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 22:12

ØV hvor jeg hader reklamer...

MVH

-------------

Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 22:32
Arh, pokkers.. hvornår genudsendes dette afsnit???

Skrevet af: ptheglev
Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , det afsnit der kommer i aften kl 22 er det nye
afsnit eller hvad ?...

MVH

Ja, og den er fan'me startet med et brag! Lover godt ...

Skrevet den: 20-Oktober-2008 kl. 23:00

Ja hold da op hvor skete der meget i det afsnit... @mortenkn jeg ved ikke hvornår det genudsendes , men det er altså " must see "...

MVH

-------------

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 19:31

Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Arh, pokkers.. hvornår genudsendes dette afsnit???

Kl. 02:40 - 03:25 natten mellem tirsdag 21. og onsdag 22. oktober (altså i nat) på TV3.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 21-Oktober-2008 kl. 20:55
TAK, det bliver min optager glad for 

Skrevet den: 01-December-2008 kl. 19:16

Hej , det ser ikke ud til at der kommer Prison break i dag , det synes jeg ellers at de sagde sidste mandag?...

MVH

-------------

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 19:11

Hej , det ser ikke ud til at der kommer Prison break i dag , det synes jeg ellers at de sagde sidste mandag?...

MVH

På tv3's forum, har flere sagt at Prison Break holder juleferie, sidste afsnit var den 23/11, men informationerne er ikke officielle (tjekkede her til morgen, så der kan godt være kommet noget officielt senere).

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 19:25
Det må være lokalt så? For i US kører den stadig.

Skrevet den: 02-December-2008 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Det må være lokalt så? For i US kører den stadig.

Nu kører serier i Danmark jo aldrig efter samme plan som i USA. De er altid forsinket herhjemme

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 02-December-2008 kl. 21:53

Skal helt klart have denne sæson på bd eller dvd når den kommer. Bedste sæson efter 1'eren

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 02-December-2008 kl. 22:26

Hej og tak for jeres svar , så må vi jo væbne os med tålmodighed til efter jul...

MVH

-------------

Skrevet den: 02-December-2008 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Nu kører serier i Danmark jo aldrig efter samme plan som i USA. De er altid
forsinket herhjemme

Ja det ved jeg. Men jeg forstod det som at Prison Break holdte pause.. og det
gør de jo ikke umiddelbart - det er bare TV3 der holder pause med det.

Jeg blev bare lidt forvirret, det er alt

Jeg ser dem slet ikke på TV3 - dels fordi jeg ikke har kanalen og dels fordi
de få gange jeg flygtigt har set et afsnit hos de gamle har kvaliteten været
så ringe på det broadcastede signal jeg helt mistede fokus fra handlingen.

Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 15:49
Så er det med at nyde dennes sæsons Prison Break for FOX har http://ausiellofiles.ew.com/2009/01/breaking-fox-ca.html - svinget øksen over serien som altså slutter med sæson 4.

-------------

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 16:20

Kan de ikke snart lade med overhovedet at producere serier mere.
der kommer jo aldrig en afslutning.
har holdt meget af prison break, battlestar galactica og lost.

battlestar galactica kommer der en afslutning.
lost kunne der ske det samme.

Så vist det er rigtig at der ikke kommer sæson 5 og 6, så jeg helt færdig med at se nogle serier overhovedet.
de er jo med til at begrave deres egen forretning.

Skrevet af: dj_jellyfelz
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Så er det med at nyde dennes sæsons Prison Break for FOX har http://ausiellofiles.ew.com/2009/01/breaking-fox-ca.html - svinget øksen over serien som altså slutter med sæson 4.

Ja de holder os pause nu i USA og så vender de tilbage med 4 eller 6 afsnit som er de sidste. derefter en ekstra udsendelse på 2 timer om prison break så vidt jeg har forstået

-------------

Philips 47PFL9632D/10
Phillips SRU8015
Dali Ikon 7
Dali Vokal 2 Center
Dali W2 Bag
Audio Pro Evidence MKII Sub
Samsung SMT-H3106PVR
Harman Kardon AVR 630
Denon Pladespiller
PS3

Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

1. Du kan jo lade være med at se serier.

2. Nu har FOX jo ikke besluttet om der kommer 4 eller 6 afsnit mere, så de kan jo snildt bruge de 2 ekstra til at lave en ordentlig afslutning.

-------------

Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

har holdt meget af prison break, battlestar galactica og lost.

Synes ofte det virker som om de kører i det uendelige uden noget andet formål end at generere størst mulig indtægt. Den ene serie mere søgt end den anden. Fulgte med i starten af "Prison Break" men stod af da jeg blev træt af deres unuancerede skuespil og ansigtsudtryk. Dette link http://ausiellofiles.ew.com/2009/01/breaking-fox-ca.html - svinget øksen  viser ganske godt de ansigtsudtryk jeg blev træt af .

Spoiler hvis man er meget bagud:

Kunne da godt lige tænke mig at høre hvordan de formåede at få fanger, fangevogtere og agenter til at havne i det samme mellem-/sydamerikansk fængsel? 

Skrevet den: 14-Januar-2009 kl. 22:52

Du skal ikke tænke så meget over det.. bare nyde serien

Har en kammerat der også sætter spørgsmålstegn ved _alt_ der ikke lige er 100% logisk.. får fnat af det  der bruges sq for meget energi på at "holde øje med det" istedet for at slappe af.

Synes samtlige personer spiller genialt og har aldrig set en federe serie.. der skal nok ikke så meget til, at tilfredsstille en jyde som mig

Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 00:55

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Du skal ikke tænke så meget over det.. bare nyde serien

Har en kammerat der også sætter spørgsmålstegn ved _alt_ der ikke lige er 100% logisk.. får fnat af det  der bruges sq for meget energi på at "holde øje med det" istedet for at slappe af.

Desværre har du nok ret  (nej "nok" er nok overflødigt i denne sætning ). Må se om jeg kan lære at koble den kritiske sans fra .

Hvordan havnede de alle i samme fængsel i Sydamerika kan det siges kort (måske på PM)? Er alligevel lidt nysgerrig.

Tilføjelse: Men nogle serier må I vel også synes kan køre liiiiiiige lovligt langt uden et egentligt formål eller hvad?. Var der nogen der sagde "Glamour"?

De konstante flashbacks i "Lost" virkede altså som irriterende fyld på mig.

Skrevet af: Strange
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 12:50
Vi er enige om at der ellers var planlagt 6 sæsoner ikke?

Men det er fint nok hvis de har vurderet at kvaliteten ville dale... Det ville være synd og skam for sådan en god serie.

Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Nej, hvor har du læst at Prison Break var planlagt til 6 sæsoner?

I USA planlægger man slet ikke en series længde alene af den grund at det er seertal der 90% styrrer (de sidste 10% indflydelse giver jeg til den ene eller 2 store stjerner i serien) hvor længe en serier bliver ved.

-------------

Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 15:17
Det har stået mange steder, om så productions selskabet har haft samme planer er en anden sag.
Efter at have tænkt lidt over det, så er det vil i orden at de afslutter den. Håber bare afslutning bliver god, skal selv have sæson 4 på blueray.

Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 17:19
Som Xcardman skriver har det stået flere steder, jeg selv mener i sin tid at have læst det på Wikipedia, men det er ændret nu kan jeg se...

Skrevet af: Abaddon
Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 18:54

Men det er fint nok hvis de har vurderet at kvaliteten ville dale... Det ville være synd og skam for sådan en god serie.

Jeg er ret sikker på at du forveklser Prison Break og Lost, det er planen at der skal være 6 sæsoner af Lost, der har aldrig været nogen planer om at der skal være 6 sæsoner af Prison Break.

Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 18:57

Som Xcardman skriver har det stået flere steder, jeg selv mener i sin tid at have læst det på Wikipedia, men det er ændret nu kan jeg se...

Der er ikke noget der er blevet ændret, måske skulle du tjekke Lost på wikipedia.

Jeg synes selv at Prison break burde være stoppet efter 2 sæsoner hvor Michael og Sara finder sammen, men der var for mange penge i det så de lavede den horrible 3. sæson hvor de allesammen sider i et fængsel i Panama.

4. sæson er udemærket og jeg håber at de kan lave en god afslutning på serien nu da de ved at det er sidste sæson.

Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 19:19

Er sæson 1-2 overhovedet udgivet på Blu-ray ? , eller kommer de på et givent tidspunkt med dk-tekst?...

MVH

-------------

Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 19:34
Jeg er meget sikker på at have læst den skulle have kørt i 6 sæsoner... Er godt klar over det med Lost. hvor jeg har læst det kan jeg som sagt ikke med 100% huske, men er åbenbart ikke ene om at have set det.

Skrevet den: 15-Januar-2009 kl. 21:46

nå , hos moviezoo kan man sætte de første episider på overvågning ( DK-tekst ) så jeg går ud fra at de ikke er til levering med dk-tekst nogen steder endnu?... http://www.moviezoo.dk/blu-ray-film/Prison-Break-saeson-1-high-def_mzov2007607 - http://www.moviezoo.dk/blu-ray-film/Prison-Break-saeson-1-(h igh-def)_mzov2007607 ..

MVH

-------------

Skrevet den: 17-Januar-2009 kl. 02:51

Jeg er meget sikker på at have læst den skulle have kørt i 6 sæsoner... Er godt klar over det med Lost. hvor jeg har læst det kan jeg som sagt ikke med 100% huske, men er åbenbart ikke ene om at have set det.

Jeg er til gengæld 100% sikker på at der aldrig har været nogen som helst planer om at der lige præcist skulle være 6 sæsoner, de ville selvfølgeligt malke den serie for alt den var værd som de gør med de fleste amerikanske tv serier indtil folk ikke gider at se på dem længere, men den burde have været afsluttet efter sæson 2.

Skrevet af: bhoejte
Skrevet den: 17-Januar-2009 kl. 03:21

Og jeg synes at have læst ( http://www.tv.com/story/12107.html - link til tv.com ) at den kun skulle køre som een sæson, eller som en miniserie. Den blev bare så populær at de strakte den laangt længere.

Skrevet den: 17-Januar-2009 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af bhoejte bhoejte skrev:

Og jeg synes at have læst ( http://www.tv.com/story/12107.html - link til tv.com ) at den kun skulle køre som een sæson, eller som en miniserie. Den blev bare så populær at de strakte den laangt længere.

Jeg siger bare jeg mener at have læst det og er vist ikke den eneste.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 17-Januar-2009 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af bhoejte bhoejte skrev:

Jeg er meget sikker på at have læst den skulle have kørt i 6 sæsoner... Er godt klar over det med Lost. hvor jeg har læst det kan jeg som sagt ikke med 100% huske, men er åbenbart ikke ene om at
have set det.
Og jeg synes at have læst ( http://www.tv.com/story/12107.html - link til tv.com ) at den kun skulle køre som een sæson, eller som en miniserie. Den blev bare så populær at de strakte den laangt
længere.

Jeg gad heller ikke se mere efter sæson 1, så den burde nok have været en miniserie i stedet.

Skrevet af: dj_jellyfelz
Skrevet den: 17-Januar-2009 kl. 21:20
synes nu denne sæson her, har sine  op og nedture. synes bare de alle bytter roller hele tiden, så de bad guys så de ikke. det en skrue uden ende. man kan side og forudsige alt hvad der vil ske næsten. så mister det lidt underholdningsværdien.. men man bliver jo ved med at se det, skulle nødig gå glip af noget alligevel.

det skal lige siges jeg har set til og med episode 16...

Skrevet den: 17-Januar-2009 kl. 22:45

What?? Man kan da ikke forudsige en skid...?

Ellers er jeg nok bare for dum til det..

Men ja den har delt vandene i to efter sæson 1 - der er dem der har droppet den pga. "skruen uden ende" og dem der følger trofast med

Men synes godt nok ikke der kan forudsiges ret meget.. jeg og konen sidder ihvertkfald tit og tænker "what the f..." ... på den gode måde - gode twists, action og spænding

Skrevet den: 18-Januar-2009 kl. 00:18
Hvornår kan man mon forvente at sæson 4 kommer på dvd herhjemme?

Skrevet den: 18-Januar-2009 kl. 00:41

Hvornår kan man mon forvente at sæson 4 kommer på dvd herhjemme?

Et godt bud er nok efter sommeren, måske september-oktober. Resten af sæson 4 starter i april i USA, dvs. det må slutte ultimo maj eller nogen i den stil.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 19-Januar-2009 kl. 15:47

Super, tak.

Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 19-Januar-2009 kl. 17:25
Ej man kommer der ikke en sæson fem, synes jeg har læst hvis sæson 4 havde nok seertal?

Skrevet den: 19-Januar-2009 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Ej man kommer der ikke en sæson fem, synes jeg har læst hvis sæson 4 havde nok seertal?

Ifølge sædvanligvis pålidelige The Futon Critic er sæson 4 den sidste, se http://thefutoncritic.com/news.aspx?id=20090113fox02 - her .

-------------

Skrevet den: 20-Januar-2009 kl. 12:48
okay har ellers lige læst at hvis fox gerne vil have en season 5 så bliver den lavet, dvs. er seertallene gode for season 4 vil fox self lave en til season

Skrevet den: 20-Januar-2009 kl. 13:02

okay nu har jeg også læst at fox stopper den. fucking øv  ;(

Her er link til promo afsnit 17 i season 4 http://prisonbreakseason4.wordpress.com/2008/12/27/prison-break-season-4-episode-17-preview-4%C3%9717-trailer/ - http://prisonbreakseason4.wordpress.com/2008/12/27/prison-br eak-season-4-episode-17-preview-4%C3%9717-trailer/

Skrevet den: 26-Januar-2009 kl. 21:59

Øv , det var sidste afsnit i denne omgang , nu skal vi vente helt til efteråret på nye afsnit...

MVH

-------------

Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 00:53
ja og derefter er det helt slut :(

Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 00:57

Ja det er en skam, men hellere en god slutning end et dårligt langdrag...

Bliver spændende her til April om de formår at lave en god krølle på slutningen så vi ikke sidder tilbage og tænker WTF?? :-)

Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 13:23
det ser sådan ud på dette preview man  ser, ligner at burrows og scofield bekæmper hinanden :D

Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 13:24
De er jo også brødre, så hvad kan man forvente?

Skrevet den: 27-Januar-2009 kl. 13:29
haha yeah :D Synes bare ikke kan man nå at lave en god afslutning på kun 6 afsnit taget i betragtning hvor meget der pt. er sket, dvs man får højt sandsynlig ikke lukket alle huller desværre.

Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 22:20

Er der nogen der ved hvornår de næste afsnit kommer på TV3?...

MVH

-------------

Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 22:50

Er der nogen der ved hvornår de næste afsnit kommer på TV3?...

MVH

Ja http://www.prisonbreak.dk/ - 13. Juli

-------------

Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 22:56

Tak for info , det bliver spændende....

MVH

-------------

Skrevet den: 16-Juni-2009 kl. 23:06

Tak for info , det bliver spændende....

MVH

Ja jeg glæder mig helt vildt, og for engang sin skyld midt i en ellers rædselsfuld TV tid.

-------------

Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 11:33
*slet*

-------------

Skrevet den: 17-Juni-2009 kl. 21:42
så er der nogen som er helt færdig med serien :D.. nedern at det er slut nu.

Skrevet af: Gelardi
Skrevet den: 03-Juli-2009 kl. 09:20
jeg har set den færdig...inkl. afslutning..

men jeg synes den sidste season er slet ikke i nærheden af den første og så ender den med at ....nå, jeg vil ikke spolere det for jer

-------------
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000
ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1
SONY PS3 500 GB
PANASONIC DMP-BDT310
iPhone 5+5s16+32 GB
iMac 27"
iPad4,32GB3G,white
iPad Air 64GB3G,white

Skrevet den: 03-Juli-2009 kl. 09:25

Oprindeligt skrevet af Gelardi Gelardi skrev:

jeg har set den færdig...inkl. afslutning..

men jeg synes den sidste season er slet ikke i nærheden af den første og så ender den med at ....nå, jeg vil ikke spolere det for jer

Har os set hele den sidste sæson.. For lang tid siden. Synes den var fed og en af de bedre sæsoner. Den trækker lidt ud osv, men for satan det var jo spændende

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet den: 11-Juli-2009 kl. 18:25

2 dage endnu , og så glæder jeg mig til at man kan få hele serien på BD med DK-tekst....

MVH

-------------

Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 12:18

2 dage endnu , og så glæder jeg mig til at man kan få hele serien på BD med DK-tekst....

MVH

Hvor kan du købe dem? syntes ikke jeg kan finde dem nogen steder.

Skrevet af: Willum
Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

MVH

Hvor kan du købe dem? syntes ikke jeg kan finde dem nogen steder.

Tror bare at han mener at serien vender tilbage på dansk tv i aften og at han så glæder sig til at de engang kommer med dk tekst.

4. sæson udkommer i øvrigt sidst i juli i USA, så de er på vej.

Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 16:40

De kommer med DK-tekst på Blu-ray til oktober ,  http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62911&PN=1&TPN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62911& PN=1&TPN=1

MVH

-------------

Skrevet den: 13-Juli-2009 kl. 16:59
Man skal være opmærksom på at PB sæson 4 består af 24 afsnit. Kun 22 afsnit blev sendt på Fox, og sæson 4 DVD/BD udgivelsen i USA inkluderer kun disse 22 afsnit. Derudover er der lavet 2 ekstra afsnit, som ikke blev sendt på TV, men som kommer på en special DVD+BD udgivelse ultimo juli (så vidt jeg husker) i USA.

PB producenten lavede dog andre aftaler med TV stationer i andre lande, så Sky UK sendte de to ekstra afsnit i HDTV i umiddelbar forlængelse af de 22 normale afsnit.

Jeg er ikke klar over om den danske BD udgave er 22 eller 24 afsnit.

EDIT: jeg kan se at UK DVD udgivelsen på Amazon er alle 24 afsnit (incl The Final Break), og den er udgivet 6. juli dvs 14 dage før amerikanerne får de sidste 2 afsnit (officielt i hvert fald).

-------------

Print side | Luk vindue