Print side | Luk vindue

Onkyo 875 opskalering

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=49397
Udskrevet den: 06-Oktober-2024 kl. 14:28


Emne: Onkyo 875 opskalering
Skrevet af: Twingoen
Emne: Onkyo 875 opskalering
Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 16:39

Hej derude

Jeg står og skal købe en forstærker til min hjemmebiograf.
Ved at læse lidt frem og tilbage er jeg nået frem til Onkyo 805 og 875.

Mit setup derhjemme er bl.a. en nintendo wii og en dvd-afspiller med hdmi.
Hvis jeg valgte 875, vil den så kunne opskalere signalerne fra begge afspillere til 1080p? Hvorimod en 805, kun vil lave en pass though i det signal f.eks. wii'en selv sender ud?



-------------
Samsung 40M86
Samsung DVD-HD870
Dali Concept 8
Dali Concept 2
Audio Pro 12" sub
Onkyo 875
Nintendo Wii
Samsung HD-boks
Logitech Harmony 1000



Svar:
Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 17:08
805 kan godt opskallere til 1080i, men chippen i skaleren i 875 er bedre

-------------


Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 17:11
Men hvis du vælger 875, så er det chippen i skaleren du betaler for. Effektmæssigt er forskellen kun målbar og ikke hørbar.
Vær lige opmærksom på at begge recievere er ved at være udsolgte, så du skal nok skynde dig lidt


-------------


Skrevet af: Twingoen
Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 20:37

Jaja ikke noget stress, så venter jeg bare :)

Så jeg kan ikke se forskel på mit fjernsyn om det er en 805 eller 875 der opskalere et billede fra f.eks. en dvd med hdmi eller en wii?

A_Nielsen, hvorfor har du lige netop valgt 805 i stedet for 875?



-------------
Samsung 40M86
Samsung DVD-HD870
Dali Concept 8
Dali Concept 2
Audio Pro 12" sub
Onkyo 875
Nintendo Wii
Samsung HD-boks
Logitech Harmony 1000


Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 21:11
Ved ikke lige om du kan se forskel - du kan sende en PM til brugeren Zirio herinde og spørge ham - han har en 875.
Valgte 805, da jeg ikke ville betale 2000 mere for at få scaleren - Har kun brug for at scalere DVD og det klarer PS3'en eller mit PX80

-------------


Skrevet af: Twingoen
Skrevet den: 30-Oktober-2008 kl. 17:33

Jeg har smidt en pm til ham, så må vi se hvad han har af erfaringer.

Dvs. der sidder også en scalere i mit fjernsyn (samsung M86) der kan konvertere signalerne eller hvordan?
Det primære formål er at få et bedre billede på min wii, tilsluttet via component og min dvd m/hdmi.



-------------
Samsung 40M86
Samsung DVD-HD870
Dali Concept 8
Dali Concept 2
Audio Pro 12" sub
Onkyo 875
Nintendo Wii
Samsung HD-boks
Logitech Harmony 1000


Skrevet af: zirio
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 08:40
Twing din PM er besvaret.

Jeg ser først nu, hvad for en afspiller du har. Men du vil helt sikkert, kunne vinde noget ved chippen.

btw jeg er rigtig misundelig på din Remote, kunne rigtig godt tænke mig den


/Zirio
forum_posts.asp?TID=40992&PN=1 - CineZirio
Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra


Skrevet af: Twingoen
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 09:30

Ja er ikke i tvivl om at lige meget hvilken en af dem, 805 eller 875 jeg køber, vil jeg få meget i forhold til min gamle.

Den remote er super lækker! Kan sagtens anbefales ;)

Efter lidt snak med Zirio, tyder det på at blive en 875 for at få muligheden for at opskalere wii'en samt dvd afspilleren.



-------------
Samsung 40M86
Samsung DVD-HD870
Dali Concept 8
Dali Concept 2
Audio Pro 12" sub
Onkyo 875
Nintendo Wii
Samsung HD-boks
Logitech Harmony 1000


Skrevet af: aulkjaer
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Twingoen Twingoen skrev:

Ja er ikke i tvivl om at lige meget hvilken en af dem, 805 eller 875 jeg køber, vil jeg få meget i forhold til min gamle.

Den remote er super lækker! Kan sagtens anbefales ;)

Efter lidt snak med Zirio, tyder det på at blive en 875 for at få muligheden for at opskalere wii'en samt dvd afspilleren.

Har selv en 875 og scaleren i den er ikke noget at skrive hjem om..

Hellere købe 805 og spare de par tusind, så kan du evt. spare lidt op og købe dvdo edge.. Havde tidligere en dvdo vp30, og kunne mærke stor forskel ved skiftet til en 875. Billedet blev mærkbart dårligere.... Især tvsignal er dvdo helt forrygende til..

 



-------------
John K :o)


Skrevet af: Twingoen
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 09:51

Oprindeligt skrevet af aulkjaer aulkjaer skrev:

Oprindeligt skrevet af Twingoen Twingoen skrev:

Ja er ikke i tvivl om at lige meget hvilken en af dem, 805 eller 875 jeg køber, vil jeg få meget i forhold til min gamle.

Den remote er super lækker! Kan sagtens anbefales ;)

Efter lidt snak med Zirio, tyder det på at blive en 875 for at få muligheden for at opskalere wii'en samt dvd afspilleren.

Har selv en 875 og scaleren i den er ikke noget at skrive hjem om..

Hellere købe 805 og spare de par tusind, så kan du evt. spare lidt op og købe dvdo edge.. Havde tidligere en dvdo vp30, og kunne mærke stor forskel ved skiftet til en 875. Billedet blev mærkbart dårligere.... Især tvsignal er dvdo helt forrygende til..

Har nu hørt meget godt om Reon chippen, så nået må den gøre. Det er klart den ikke er på høje med en dvdo edge, men den koster også lige de ca. 7.000 ekstra udover en receiver.
Hvis jeg skal ud i dvdo edge, burde jeg først fremskaffe en projekter osv..
Så langt er jeg ikke nået endnu ;)
Men burde 875'eren ikke gøre lidt ekstra for mit system?



-------------
Samsung 40M86
Samsung DVD-HD870
Dali Concept 8
Dali Concept 2
Audio Pro 12" sub
Onkyo 875
Nintendo Wii
Samsung HD-boks
Logitech Harmony 1000


Skrevet af: zirio
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af aulkjaer aulkjaer skrev:

Oprindeligt skrevet af Twingoen Twingoen skrev:

Ja er ikke i tvivl om at lige meget hvilken en af dem, 805 eller 875 jeg køber, vil jeg få meget i forhold til min gamle.

Den remote er super lækker! Kan sagtens anbefales ;)

Efter lidt snak med Zirio, tyder det på at blive en 875 for at få muligheden for at opskalere wii'en samt dvd afspilleren.

Har selv en 875 og scaleren i den er ikke noget at skrive hjem om..

Hellere købe 805 og spare de par tusind, så kan du evt. spare lidt op og købe dvdo edge.. Havde tidligere en dvdo vp30, og kunne mærke stor forskel ved skiftet til en 875. Billedet blev mærkbart dårligere.... Især tvsignal er dvdo helt forrygende til..

 



Det er ikke fair at sammenlign en Reon chip, men en ekstren scaler som decideret er bygget til at forbedre billedet. Selvfølgelig er en DVDO bedre end den chip, der sidder i Onkyoen, men den koster så også over dobbelt så meget, som det ville gøre med differencen mellem 06 og 76.

Men selvfølgelig Twing, hvis du har pengene så gå efter en DVDO. Jeg ville dog hellere købe en Onkyo 875 også købe nogle ordenlige kabler (HDMI, højtalerkabler, Component) i stedet for at bruge det på en DVDO, men det er vel hvordan man ser på det.


/Zirio
forum_posts.asp?TID=40992&PN=1 - CineZirio
Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, CSN-Custom Cables, Nordost, Supra


Skrevet af: Twingoen
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 17:56

Er enig med dig zirio, er ikke ude efter en så dyr ekstern scaler..
Mere en ordentlig kvalitet, og har læst at 875 leverer en god kvalitet til den almindelige hjemmebiograf, min wii f.eks.

Så må jeg ofre lidt ekstra penge på en god reciever, men nu ser vi lige hvad CSN-teknik siger :)



-------------
Samsung 40M86
Samsung DVD-HD870
Dali Concept 8
Dali Concept 2
Audio Pro 12" sub
Onkyo 875
Nintendo Wii
Samsung HD-boks
Logitech Harmony 1000


Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Twingoen Twingoen skrev:

Er enig med dig zirio, er ikke ude efter en så dyr ekstern scaler..
Mere en ordentlig kvalitet, og har læst at 875 leverer en god kvalitet til den almindelige hjemmebiograf, min wii f.eks.

Så må jeg ofre lidt ekstra penge på en god reciever, men nu ser vi lige hvad CSN-teknik siger :)


Ham siger KØB.......

Hilsen Ole


-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126


Skrevet af: Twingoen
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af kokkeole kokkeole skrev:

Oprindeligt skrevet af Twingoen Twingoen skrev:

Er enig med dig zirio, er ikke ude efter en så dyr ekstern scaler..
Mere en ordentlig kvalitet, og har læst at 875 leverer en god kvalitet til den almindelige hjemmebiograf, min wii f.eks.

Så må jeg ofre lidt ekstra penge på en god reciever, men nu ser vi lige hvad CSN-teknik siger :)


Ham siger KØB.......

Hilsen Ole

Ja det gør han helt sikkert, men skal lige være sikke på det opskalering ;)
Har hørt det er servicen han udkonkurrer andre på.

Ole, hvad synes du ellers om din 875, og hvorfor ikke en 805?



-------------
Samsung 40M86
Samsung DVD-HD870
Dali Concept 8
Dali Concept 2
Audio Pro 12" sub
Onkyo 875
Nintendo Wii
Samsung HD-boks
Logitech Harmony 1000


Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 31-Oktober-2008 kl. 22:45
Jeg er meget tilfreds med den. Jeg var ellers varm på 905'eren, da den har internetradio.
Lydmæssigt ville jeg ikke kunne høre nogen forskel på de højttalere jeg har(sagde Christian), altså 905 vs. 875. Desuden var den på tilbud.
Jeg kan kun sammenligne med den Denon AVR3805 jeg havde før, og her er der en markant lydforbedring.
Jeg kører det hele via HDMI hvor den famøse chip gør et fremragende stykke arbejde. Mine gamle dvd'er har fået et stort løft, på både lyd og billede. Men Christian kan bedre forklare dig om forskellen.

Hilsen Ole


-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126


Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 02-November-2008 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af aulkjaer aulkjaer skrev:

Oprindeligt skrevet af Twingoen Twingoen skrev:

Ja er ikke i tvivl om at lige meget hvilken en af dem, 805 eller 875 jeg køber, vil jeg få meget i forhold til min gamle.

Den remote er super lækker! Kan sagtens anbefales ;)

Efter lidt snak med Zirio, tyder det på at blive en 875 for at få muligheden for at opskalere wii'en samt dvd afspilleren.

Har selv en 875 og scaleren i den er ikke noget at skrive hjem om..

Hellere købe 805 og spare de par tusind, så kan du evt. spare lidt op og købe dvdo edge.. Havde tidligere en dvdo vp30, og kunne mærke stor forskel ved skiftet til en 875. Billedet blev mærkbart dårligere.... Især tvsignal er dvdo helt forrygende til..

 


Ja en DVDO EGDE Scaler er fantastisk, men hvis signalet er et standard analogt signal på 576i, så er det svært for en Reon chip at gøre mirakler, men hvis det er et digitalt tv signal så kan den godt forbedre det væsentligt, så det er de par tusinde mere værd

John du er gået fra en ekstern scaler til en intern scaler og du har analogt tv signaler på et 100" lærred, der vil du ikke opnå et perfekt billede, heller ikke ved en DVDO Egde. Det kræver væsentligt dyrere udstyr, og så er det bedre bare at få et ordentligt tv signal ind i huset via kabeltv eller satellit bokse mm.
Så bliver resultatet meget bedre.


-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.



Print side | Luk vindue