Print side | Luk vindue

Kanal5 flere reklameblokke?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: TV-stationer og kanaler
Forumbeskrivelse: Debat om TV stationerne og deres kanaler
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=49415
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 19:00

Emne: Kanal5 flere reklameblokke?
Skrevet af: fast2night
Emne: Kanal5 flere reklameblokke?
Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 21:45
Hvad er nu det for noget djævelskab Kanal5 er begyndt på?

Her under Criminal Minds har der været 3 reklameblokke. Er der ændret på reglerne for afbrydelser i udsendelser, eller gør de bare som det passer dem?

-------------
Mvh Hans

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 21:50

Er det ikke meget normalt, de sender jo fra England, og der er det helt normalt med 3 blokke i en udsendelse af en længde. 

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er det ikke meget normalt, de sender jo fra England, og der er det helt normalt med 3 blokke i en udsendelse af en længde. 

Det er første gang jeg ser det på kanalen, og jeg ser den dagligt da jeg følger nogle af deres serier.

Deres programflade er jo ikke tilrettelagt til engelske forhold, så det tror jeg ikke de lige sådan har ret til at ændre på. Hvis det virkelig var tilladt, så garanterer jeg for at Viasat omgående også fulgte trop på TV3 og TV3+.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 22:04

Jeg er sikker på, at det udnytter den lov de sender under maximalt, ellers kunne de jo lige så godt sende fra DK. TV3 og 3+ sender jo også fra UK som også K4 gør.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 22:09

Jeg er sikker på, at det udnytter den lov de sender under maximalt, ellers kunne de jo lige så godt sende fra DK. TV3 og 3+ sender jo også fra UK som også K4 gør.

Jeg vil prøve at lede, men jeg mener ikke de må lave mere end to afbrydelser i timen her i Danmark, hvilket de heller ikke gør, så derfor undrede jeg mig lidt over hvad Kanal5 havde gang i.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 22:15

Her i DK må der jo ikke laves afbrydelser i TV udsendelser, der må kun og bliver kun sendt reklamer mellem udsendelserne. Det er derfor, at alle danske kanaler udover naturligvis DR og så TV2 og deres kanaler sendes fra UK hvor reglerne tillader afbrydelser.

-------------

Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 22:23

Her i DK må der jo ikke laves afbrydelser i TV udsendelser, der må kun og bliver kun sendt reklamer mellem udsendelserne. Det er derfor, at alle danske kanaler udover naturligvis DR og så TV2 og deres kanaler sendes fra UK hvor reglerne tillader afbrydelser.

Det er vi helt enige om, men Kanal5 og Viasat kører under en dispensation med meget klare regler, og det er den jeg lige skal have støvet op.

Det ser dog ud til at reklameintervallet atter er blevet normalt igen her under Special Victims Unit, så det er muligt de var blevet nødt til at lave to meget korte reklameindslag plus et normalt under Criminal Minds, da de var forsinkede tidligere på aftenen.

Anyways - Jeg skal nok holde øje med dem.... De skal ikke... Grrrrrrrr.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 22:29

Hmmm jaså, anyway, jeg ser ikke de kanaler har dem ikke mere, for dyrt, skiftet til anden og billigere udbyder.

-------------

Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 22:34

Hmmm jaså, anyway, jeg ser ikke de kanaler har dem ikke mere, for dyrt, skiftet til anden og billigere udbyder.

Det ville jeg såmænd også gøre hvis jeg havde muligheden, men vi er nærmest stavnsbundne til YouSee i en årrække fremover, og der er lavet så mange klausuler og regler omkring opsætning af paraboler, at det i praksis er umuligt at få igennem, og da jeg befinder mig i stueplan med elendige antenneforhold er DTT heller ikke en mulighed.

YouSee?

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 29-Oktober-2008 kl. 22:43

Det er sgu surt show. jeg har 55 betalings kanaler for Kr 170 om måneden samt 35 gratis, en del af kanalerne udbydes også i DK. DR og TV2 tages via DTT.

-------------

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 30-Oktober-2008 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af fast2night fast2night skrev:

Hvad er nu det for noget djævelskab Kanal5 er begyndt på?Her under Criminal Minds har der været 3 reklameblokke. Er der ændret på reglerne for afbrydelser i udsendelser, eller gør de bare som det passer dem?

Jeg tror de tester en ny form (og mere amerikansk).

Det var en fornøjelse at have en afbrydelse på to reklamer den ene gang og 4 reklamer den anden gang inden serien fortsatte, i stedet for de normale 8-9 minutters pauser.

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 30-Oktober-2008 kl. 15:09

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvad er nu det for noget djævelskab Kanal5 er begyndt på?Her under Criminal Minds har der været 3 reklameblokke. Er der ændret på reglerne for afbrydelser i udsendelser, eller gør de bare som det passer dem?

Det var en fornøjelse at have en afbrydelse på to reklamer den ene gang og 4 reklamer den anden gang inden serien fortsatte, i stedet for de normale 8-9 minutters pauser.

Hvordan kan det du bruge ordet 'fornøjelse' ifm reklameafbrydelser

Jeg ser INGEN af de kanaler der afbryder deres udsendelser med reklamer. Det er til at få spat over...

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 30-Oktober-2008 kl. 15:32

Det er sgu surt show. jeg har 55 betalings kanaler for Kr 170 om måneden samt 35 gratis, en del af kanalerne udbydes også i DK. DR og TV2 tages via DTT.

Jeg har CD og er dybt afhængig af Discovery og Zulu. De skulle vel ikke være blandt dem du modtager hos Sky?

Skrevet den: 30-Oktober-2008 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg tror de
tester en ny form (og mere amerikansk). Det var en fornøjelse at have en afbrydelse på to reklamer den ene gang og 4 reklamer den anden gang inden serien fortsatte, i stedet for de normale 8-9 minutters pauser.

I forhold til 9 minutters reklamer er 1 minut en fornøjelse

Skrevet den: 30-Oktober-2008 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg har CD og er dybt afhængig af Discovery og Zulu. De skulle vel ikke være blandt dem du modtager hos Sky?

Zulu er dansk og er kun hos CD, og jeg tror heller ikke at den nordiske udgave af Discovery er tilgængelig via Sky.

Skrevet den: 30-Oktober-2008 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg ser INGEN af de kanaler der afbryder deres udsendelser med reklamer. Det er til at få spat over...

Så skulle de hellere eksperimentere med at samle alle reklameblokkene til tidsrummet 03-05, og holde resten af sendefladen helt fri.

-------------
Mvh Hans

Skrevet den: 30-Oktober-2008 kl. 18:35

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Zulu er dansk og er kun hos CD, og jeg tror heller ikke at den nordiske udgave af Discovery er tilgængelig via Sky.

Korrekt Zulu kan naturligvis ikke modtages der, jeg kan i øvrigt ikke se hvad jeg skal med den kanal, den viser sjældent noget man gider bruge tiden på. Den eneste kanal jeg mangler fra det som kan udbydes her i DK, det er TV2 Charlie, men mange af de serier får jeg alligevel fra SKY. Discovery kan modtages, både den vi kender fra før den blev for dansk samt alle de øvrige Discovery kanaler.

-------------

Print side | Luk vindue