Print side | Luk vindue

PC til TV, hvordan?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=49875
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 05:03

Emne: PC til TV, hvordan?
Skrevet af: Attitude
Emne: PC til TV, hvordan?
Skrevet den: 06-November-2008 kl. 14:37

Hey

Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg vil gerne forbinde min computer til mit TV, således at jeg kan se div. ting jeg downloader fra nettet på mit TV.

Jeg er udemærket klar over, hvordan dette gøres vha. grafik-kortet.. Jeg er bare i en lidt anden situation! Jeg har et grafikkort (som der ikke er TV-out) på, og så har jeg et ekstra kort, et Hauppauge WinTV kort, som jeg har fået til at fungere med et TV-kabel, således jeg kan optage programmer på min PC.. Mit spørgsmål er så:

Hvordan forbinder jeg min PC til mit TV, ved brug af mit andet kort?

Håber nogle derude er hjælpsomme, ville være rart :)

Med venlig hilsen, Mads J

Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 06-November-2008 kl. 14:47

Der er formentlig kun indgang på dit Hauppauge kort, og så kan du ikke tilslutte det til dit TV. Det kræver en udgang. Hvis der mod min forventning er udgang på kortet, kan det nemt tilsluttes med et Phono>Scart kabel.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 06-November-2008 kl. 14:54

Nej der er også en udgang, til et A/V-kabel, og jeg har også et sådant kabel sat til. Jeg ved bare ikke hvordan jeg "aktivere" kablet, jeg mangler en slags software til dette tror jeg.. Eller en guide gennem "kontrolpanelet" :)

Tak for det hurtige svar forresten!

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 06-November-2008 kl. 15:11

Hvis der er et output på selve WinTV kortet kræver det noget WinTV software for at aktivere dette output - det er ikke noget du kan gøre gennem windows kontrol panel.

Men hvorfor vil du benytte denne - er det ikke lettere bare at koble din PC til din skærm med VGA eller DVI/HDMI ?

A/V Outputs fra TV kort og mpeg2 hardware decodere var mest noget man brugte i "gamle dage" hvor det ikke var sådan lige til at koble en PC til sit TV

Du har måske ikke en fladskærm men en CRT skærm ?

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 06-November-2008 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Attitude Attitude skrev:

Nej der er også en udgang, til et A/V-kabel, og jeg har også et sådant kabel sat til. Jeg ved bare ikke hvordan jeg "aktivere" kablet

Det gør du med det medfølgende WinTV program, og der kan kun afspilles MPEG1 og -2 filer, så det begrænser dine muligheder for at afspille downloadet materiale.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 06-November-2008 kl. 15:19

hmm, bittert, havde også gang i en rimeligt øko-løsning.

Men tak for hjælpen, det var træls, men shit happens :)

Go' dag !

Skrevet af: HarBrug for 32
Skrevet den: 11-December-2008 kl. 18:33

Har I kendskab til en god lille skærm, der er god til at vise billede fra PC. 1:1 ?

Skærmen må gerne være omkr. de 19" da den primært skal bruges til PC-arbejde, officepakken samt en smule spil - ikke shoot em up, mere old time classic som heroes of might and magic og andre gode gamle spil. samt football manager

Også lidt dr og tv2 i ny og næ.

-------------
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...

Print side | Luk vindue