Print side | Luk vindue

Argh!! Proshop "problem"

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=49958
Udskrevet den: 04-Maj-2025 kl. 00:07

Emne: Argh!! Proshop "problem"
Skrevet af: furious jt
Emne: Argh!! Proshop "problem"
Skrevet den: 08-November-2008 kl. 09:11

Godmorgen folkens.

Jeg bestilte d. 2.november et kamera til min far som har fødselsdag imorgen, søndag. Kameraret står til at være på lager og til en yderst venlig pris.

Jeg sendte lige en mail til proshop samme dag som ordren for lige at bekræfte at jeg har varen inden weekenden, da den skal bruges til gave. De svare tilbage at jeg brude have varen dagen efter bestilling.

Fint tænker jeg. Og et par dage senere ligger der en seddel i min postkasse om at der ligger en pakke fra proshop på mit posthus.

Jeg har så først mulighed for at hente pakken idag, lørdag, og har lige været nede og hente pakken. Kan med det samme se at det IKKE er et digitalkamera og ganske rigtigt, det er et memory card som jeg bestilte sammen med kameraet.

Pis tænker jeg og skynder mig hjem og tjekker deres hjemmeside. Synes ikke jeg kan se kameraet derinde og min ordre står til at være under behandling.

WTF!! Så kunne de sq da have kontaktet mig, hvis de alligevel ikke havde kameraet på lager. Så havde jeg jo muligheden for at bestille det et andet sted.

De har dog ikke trukket nogle penge!

De åbner først på mandag igen, så der har jeg selvfølgelig tænkt mig at ringe til dem.

Hvis der er det mindste problem med dem, så afbestiller jeg skidtet og køber det et andet sted.

Kender i tilfældigvis et andet sted, hvor jeg så kan få et Canon Powershot s5i til 2.300kr??

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 08-November-2008 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Kender i tilfældigvis et andet sted, hvor jeg så kan få et Canon Powershot s5i til 2.300kr??

http://kortlink.dk/edbpriser/5y6f - http://kortlink.dk/edbpriser/5y6f

Men om forhandlerne er noget værd, ved jeg ikke...

Skrevet af: Bruger slettet
Skrevet den: 22-November-2008 kl. 14:29
Jeg ved godt at tråden ikke er helt ny mere, men det problem har jeg faktisk også oplevet med proshop.
Jeg fandt ud af at årsagen var at Proshop benytter et svensk lagerhotel og om det er fordi de ikke har styr på lagersituationen, ved jeg ikke, men i hvert fald, gik der ca. 14 dage før jeg havde min MP3 afspiller med tilbehør, selvom varen var på lager.

Proshop er ellers en fin butik med gode priser, men den beskrevne lagersituation er helt hen i vejret og kan ikke bruges til noget som helst, de kunne ligeså fjerne den.

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 22-November-2008 kl. 15:01

Det samme hér:

I lang tid havde jeg kig få en billig projektor-lampe på Proshops hjemmeside. Den stod dog ikke som lagervare, men man kunne godt få information om, hvornår varen igen kom på lager.

Så gik der syv lange og syv brede, inden der endelig kom en mail fra Proshop om, at lampen nu igen var lagervare. Prisen var jo fin, så jeg bestilte omgående et eksemplar. Siden er der så gået omkring fire uger, hvor jeg i den periode også har modtaget et par beklagende mails fra Proshop om, at varen desværre alligevel er forsinket fra leverandøren.  Flot!

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet af: enand
Skrevet den: 22-November-2008 kl. 21:53

Efter at Getmore fik en bøde for at svindle med lagerstatus, proklamerede ferbrugerombudsmanden faktisk, at han gerne ville ha' en mail fra folk, der oplevede det samme hos andre forhandlere. Så vil han komme efter dem, hvis han ser et mønster.

Mvh.

Skrevet af: diazz
Skrevet den: 28-November-2008 kl. 19:27
Troede ikke internetbutikker kunne få bøde for at have en forkert lagerstatus medmindre det kan bevises at det gjort med vilje for er ret sikker på at der de fleste steder står at det er vejledende og at der tages højde for fejl?

Skrevet af: Maestro
Skrevet den: 28-November-2008 kl. 19:36
Nu er der mange forhandlere der ikke selv har lager, men spejler deres leverandørs lager.

Dvs at du bestiller hos wupti justbuyit eller en anden, er ikke en garanti for at den bliver sendt fra forhandleren, selvom der bliver reklameret på siden at varen er på lager. Når leverandøren ikke har varen på lager længere er det ikke altid at forhandleren for pillet varen af sortimentet.

Dette er disse forudsætninger der er for mange mindre webshops, da det simpelthen er for dyrt med et indestående lager hvis varerne skrider i pris og omsætningshastigheden bare ikke er høj nok.

Print side | Luk vindue