PS3 sendes fra UK?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=50088
Udskrevet den: 01-November-2024 kl. 02:27
Emne: PS3 sendes fra UK?
Skrevet af: AlexSmedegaard
Emne: PS3 sendes fra UK?
Skrevet den: 10-November-2008 kl. 17:49
Hej alle
Vil lige høre om det er en fordel at bestille en PS3 80 GB fra eks. Amazon.co.uk eller dvd.co.uk? Er der noget i selve konsollen som er bedre/ringere end hvis man køber den i DK?
Og mht. told/moms/gebyrer, hvordan ser det så ud mht. konsollen? Kan se at man da kan spare gode penge ved at bestille fra de ovenstående sider :)
På forhånd tak,
hilsen Alex
|
Svar:
Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 10-November-2008 kl. 19:18
Konsolen er magen til den danske, pånær du skal bruge et dansk strøm kabel ( ganske alm kabel magen til det man bruger på en PC )
Med hensyn til køb kan der vidst spares nogle hundrede, eller fås lidt ekstra spil, kabler med i prisen i forhold til den danske, mod et lidt større besvær skulle man få brug for garantien.
Du skal ikke betale told når du handler i et EU land, men du skal betale moms i det pågældende land, men de priser de opgiver på amazon.uk er vidst inclusiv moms anyway.
|
Skrevet af: A_Nielsen
Skrevet den: 10-November-2008 kl. 20:49
AlexSmedegaard skrev:
Hej alle
Vil lige høre om det er en fordel at bestille en PS3 80 GB fra eks. Amazon.co.uk eller dvd.co.uk? Er der noget i selve konsollen som er bedre/ringere end hvis man køber den i DK?
Og mht. told/moms/gebyrer, hvordan ser det så ud mht. konsollen? Kan se at man da kan spare gode penge ved at bestille fra de ovenstående sider :)
På forhånd tak,
hilsen Alex |
Bestil du bare derfra - bestilte selv min PS3 hos amazon.co.uk uden problemer, og levering skete efter to dage
-------------
|
Skrevet den: 10-November-2008 kl. 21:57
Tak for svarene :)
Er det danske strømkabel inklusiv?
|
Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 10-November-2008 kl. 22:01
Nej det skal du selv sørge for. Men hvis du ikke har et kan de købes for 25 kr eller der omkring.
Husk også at HDMI kabel heller ikke medfølger som standard.
|
Skrevet den: 10-November-2008 kl. 22:05
AlexSmedegaard skrev:
Tak for svarene :)
Er det danske strømkabel inklusiv?
|
Nej det er det ikke, men du har sikkert et liggende i forvejen - kablet er nemlig det samme som man bruger til sin computer
-------------
|
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 16:31
Kanon :) Takker og bukker :)
|
Skrevet af: birddog
Skrevet den: 11-November-2008 kl. 16:42
Bestilte også fra amazon, og der fik man et gratis HDMI kabel med, du skal bare lige selv huske at smide det i din kurv.
|
Skrevet af: madbox
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 01:10
dagen idag har jo også været perfekt til køb i UK deres kurs faldt jo ;)
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 15-November-2008 kl. 10:57
Ja, kursen falder og falder!
De sidste 2 dage er pundet faldet med 38 point ift. den danske
|
Skrevet den: 17-November-2008 kl. 10:26
Ja det er bare kanon, men synes da godt nok det driller når jeg skal købe PS3, gratis spil+gratis HDMI kabel.. Den trækker det ikke fra selvom jeg gør som den siger.. Er der nogen der kan hjælpe mig på rette spor?
Skal man ind og indtaste kontooplysninger før den trækker det fra?
Mvh. Alex
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 17-November-2008 kl. 11:09
Disse bliver først trukket fra lige inden du skal bekræfte dit køb.
Husk at Amazon afregner dansk moms, som reglerne foreskriver.
Dette er medregnet i den pris du bekræfter, du skal bare lægge mærke til den er blevet højere!! Jeg mener det er 7% højere (momsdifferencen imellem UK og DK)
|
Skrevet den: 17-November-2008 kl. 11:35
Okay, dvs at man kun betaler i alt 7% moms eller 25% + 7%?
Er der evt en anden side man kan få gratis tilbehør til samme lave pris, dog uden moms?
Mvh. Alex
|
Skrevet den: 17-November-2008 kl. 11:48
Jeg prøvede lige at gå helt til sidste side hvor man skal udføre købet, og kan se at de trækker de gratis ting fra, tak for hjælpen. Jeg kan også se at man skal betale 25% i moms :) Hvordan er det så med told mm.? Kan jeg risikere at skulle af med endnu mere hvis den bliver snuppet?
|
Skrevet af: Rekvium
Skrevet den: 17-November-2008 kl. 12:03
Du betaler ikke told når du handler i et andet EU land.
|
Skrevet den: 17-November-2008 kl. 15:47
Sorry, mig der ikke kan finde ud af at læse i toppen hvor der står det samme :)
Mange tak for hjælpen alle
Mvh. Alex
|
Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 20-November-2008 kl. 08:29
Jeg har også tænkt meget på at købe der fra. Det eneste der holder mig tilbage, er forholdene hvis man skal have noget dækket under garantien!
|
Skrevet af: Clinten
Skrevet den: 20-November-2008 kl. 14:29
Jeg har lige handlet hos Amazon.co.uk - En PS3 inkl. Little Big World - release 28/11-2008 til £ 289,95 - og dertil et spil (BioShock) for £ 10.
Sammenligner jeg prisen med danske web-shops er forskellen tæt på 1.000 kr. - også når fragt og moms er betalt.
|
Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 20-November-2008 kl. 19:27
jeg nåede lige at handle før de ændrede betingelser for deres "get a free
game when buying a PS3" promotion, som nu ikke længere gælder bundles.
Fik lissom Clinten PS3 til 289 pund inkl. Little big planet.
Oven i det 'Rambo' på Blu-ray - 7 pund
Motor Storm Pacific Rift - 10 pund
Fifa 09 - Gratis
HDMI kabel - Gratis
Alt i alt 2933,- DKK inkl. forsendelse... det er sgu smukt..
------------- An a day...
|
Skrevet den: 20-November-2008 kl. 19:42
fandme en lækker pris - tillykke
-------------
|
Skrevet den: 21-November-2008 kl. 05:24
DarkStar skrev:
jeg nåede lige at handle før de ændrede betingelser for deres "get a free
game when buying a PS3" promotion, som nu ikke længere gælder bundles.
Fifa 09 - Gratis
HDMI kabel - Gratis
Alt i alt 2933,- DKK inkl. forsendelse... det er sgu smukt.. |
Det gælder da stadig, så vidt jeg kan se?
|
Skrevet af: Clinten
Skrevet den: 21-November-2008 kl. 08:55
Vil det sige at jeg har bummet et gratis spil - fx Fifa 09 - og jeg gik lige og var så begejstret for mit køb...
|
Skrevet af: DarkStar
Skrevet den: 22-November-2008 kl. 00:38
Henrik Nygaard skrev:
DarkStar skrev:
jeg nåede lige at handle før de ændrede betingelser for
deres "get a free
game when buying a PS3" promotion, som nu ikke længere gælder
bundles.
Fifa 09 - Gratis
HDMI kabel - Gratis
Alt i alt 2933,- DKK inkl. forsendelse... det er sgu smukt.. | Det
gælder da stadig, så vidt jeg kan se? |
De har ændret deres betingelser for det igen.. Men hvis man klikker på
'terms' og så klikker på 'Sony PLAYSTATION 3 Console (80 GB) ("Qualifying
Item").' bliver man ledt hen til standalone udgaven.
------------- An a day...
|
Skrevet den: 24-November-2008 kl. 15:16
DarkStar skrev:
Henrik Nygaard skrev:
DarkStar skrev:
jeg nåede lige at handle før de ændrede betingelser for
deres "get a free
game when buying a PS3" promotion, som nu ikke længere gælder
bundles.
Fifa 09 - Gratis
HDMI kabel - Gratis
Alt i alt 2933,- DKK inkl. forsendelse... det er sgu smukt.. | Det
gælder da stadig, så vidt jeg kan se? |
De har ændret deres betingelser for det igen.. Men hvis man klikker på
'terms' og så klikker på 'Sony PLAYSTATION 3 Console (80 GB) ("Qualifying
Item").' bliver man ledt hen til standalone udgaven. |
Ja det må de da have, for jeg har lige bestilt: PS3 incl. Little big planet.
Superbad Blu-ray GTA IV Resistence 2 HDMI kabel
Alt i alt 335£ = 2932.32DKR. incl. forsendelse. Det er fandme et røverkøb!
|
Skrevet af: Henrik S-A
Skrevet den: 30-November-2008 kl. 19:39
Så har de ændret tilbuddet igen.
Jeg er meget tæt på at bestille følgende:
PS3 + Batman Begins Resistance 2 Prince of Persia Blu-ray Remote HDMI kabel Spiderman 3
for i alt: 330,14 (lige under 3000 dkr)
(for ca 6 pund ekstra kan man få I Am Legend eller 300 i stedet for Batman)
(ville ellers hellere have haft LBP end Batman + remote, men man kan vel ikke være kræsen med de priser)
|
Skrevet af: APB1
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 10:09
Henrik S-A skrev:
Så har de ændret tilbuddet igen.
Jeg er meget tæt på at bestille følgende:
PS3 + Batman Begins Resistance 2 Prince of Persia Blu-ray Remote HDMI kabel Spiderman 3
for i alt: 330,14 (lige under 3000 dkr)
(for ca 6 pund ekstra kan man få I Am Legend eller 300 i stedet for Batman)
(ville ellers hellere have haft LBP end Batman + remote, men man kan vel ikke være kræsen med de priser)
|
Har nu kigget på dette. Jeg har endda prøvet at bestille, men min pris vil løbe op i 370pund, når forsendelsen skal med.
Ved ikke om jeg gør noget galt.
------------- APB1
4 stk SA1280mkII, 1 stk. SA720AV,SVS PB12-plus, Onkyo TX SR 804E, Sanyo PLV Z4, LISSAU,
|
Skrevet af: ATR72Driver
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 11:52
APB1 skrev:
Har nu kigget på dette. Jeg har endda prøvet at
bestille, men min pris vil løbe op i 370pund, når
forsendelsen skal med.
Ved ikke om jeg gør noget galt.
|
Hej, er bange for at deres tilbud sluttede igår, nåede
selv lige at få bestilt, og fik ps3 +2 spil +2 Film +
remote og kabel til 330£
|
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 12:11
Jeg får idag prisen til 337,13, så en lille stigning. Men til gengæld koster de tre pakker det samme. Det gør nu ikke så meget da jeg hellere ville have I Am Legend end Batman som jeg har på HD-DVD i forvejen. Jeg fik ikke bestilt igår, da jeg stadig tænker så det brager!
APB1: Er du sikker på du vælger den rigtige bundle? Ellers prøv at skrive 'game4ten' som 'promotion-kode'. Hvor meget rabat får du? (Kan man se på 'order summery' på sidste side).
Tror i forresten det engelske pund kommer til at stige i den nærmeste fremtid?
|
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 12:39
Henrik S-A skrev:
Jeg får idag prisen til 337,13, så en lille stigning. Men til gengæld koster de tre pakker det samme. Det gør nu ikke så meget da jeg hellere ville have I Am Legend end Batman som jeg har på HD-DVD i forvejen. Jeg fik ikke bestilt igår, da jeg stadig tænker så det brager!
APB1: Er du sikker på du vælger den rigtige bundle? Ellers prøv at skrive 'game4ten' som 'promotion-kode'. Hvor meget rabat får du? (Kan man se på 'order summery' på sidste side).
Jeg får lige under 70 pund i rabat.
Tror jeg løser mit problem på anden måde, jeg får det sendt til en engelsk adresse, tager det så selv med hjem derfra, der må være noget at spare på det. :-)
Tror i forresten det engelske pund kommer til at stige i den nærmeste fremtid? |
------------- APB1
4 stk SA1280mkII, 1 stk. SA720AV,SVS PB12-plus, Onkyo TX SR 804E, Sanyo PLV Z4, LISSAU,
|
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 13:04
Ja, det tror jeg du kan spare en del på. Især nu, hvor den engelse VAT er blevet sat ned.
Jeg får ca. 111 i rabat (men det er også efter den nye VAT som betyder jeg vil 'spare mere' på de ting der følger gratis med. Har du prøvet med 'game4ten' koden og har du valgt alle tingene inde fra 'bundle-siden' (i så fald burde du kunne tjekke det ved at alle tingene bliver solgt af amazon EU s.a.r.l)
Nogle der ved hvor længe der går fra man bestiller til UPS leverer ved ens dør? Jeg er nemlig ikke hjemme før slutningen af denne uge, så lurer lidt om jeg evt. skal bestille i dag eller i morgen.
|
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 13:05
APB1 skrev:
Henrik S-A skrev:
Jeg får lige under 70 pund i rabat.
Tror jeg løser mit problem på anden måde, jeg får det sendt til en engelsk adresse, tager det så selv med hjem derfra, der må være noget at spare på det. :-)
Prøvede lige det der med game4ten promotion kode, og vupti så røg det ned med 30 pund
Tror i forresten det engelske pund kommer til at stige i den nærmeste fremtid? |
|
------------- APB1
|
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 16:49
hej
Ja så kom jeg jo til at bestille en tidlig julegave.
------------- APB1
|
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 18:26
Jep, også her
|
Skrevet den: 01-December-2008 kl. 23:44
Henrik S-A skrev:
Jep, også her |
Spændende at se hvem der får den først
------------- APB1
|
Skrevet af: dannemand
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 19:06
Jeg må lige høre. Er det sådan et tilbud man skal stige på nu?
Eller kan man forvente noget lignende efter jul/nytår?
For med eksamen på vej er det nok ikke så sundt endnu, plus der kunne ønske tilskud til den i julegave :D
|
Skrevet af: joff
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 19:43
Undskyld, jeg lige låner tråden, er der nogen der ved hvorfor jeg kan købe en PS3, men ikke en BLURAY (sony.pana,samsung) på amazon uk?
Jan
|
Skrevet den: 02-December-2008 kl. 20:09
dannemand: De har kørt med gode tilbud det sidste lange stykke tid, så de stopper nok ikke med det lige med det samme. Dog er det ekstra fordelagtigt med den lave pund i øjeblikket. Jeg har dog ikke overblik nok til at turde spå noget som helst om hvordan valutaen arter sig de næste par måneder.
joff: Det er vidst noget med, at konsoller går under spil/spillekonsoller og derfor kan sendes til udlandet. Det kan dog også være, at de afspillere du kigger på bliver solgt af 3. parts forhandlere. Det er f.eks. KUN amazon der sender spil og konsoller til DK. Du kan se hvilken forhandler du bestiller hos ved at se efter 'Dispatched from and sold by' hvor der skal stå Amazon S.a.r.l. eller noget i den retning.
|
Skrevet af: dannemand
Skrevet den: 03-December-2008 kl. 21:40
Nå, men har lige hørt den gamle og han mener at at pundet bliver nede
ind til ihvertfald januar. Så ham retter jeg mig efter. Han sagde at
det godt kunne svinge med op til 50 kr. Bare hvis andre gik i samme
tanker:)
Jeg prøver at holde igen til efter jul.
|
Skrevet den: 04-December-2008 kl. 13:47
Puha jeg mister helt pusten.
for amazon uk, bestillte PS3, 1. december, og allerede med posten den 4. Det er gået så stærkt at de ikke engang har trukket pengene endnu .
------------- APB1
|
Skrevet af: Rtorp
Skrevet den: 10-December-2008 kl. 20:43
Kan I venligst lige ridse op:
1) Skal man ikke kun betale engelsk moms ved køb? Hvorfor bliver det til dansk moms som en nævner ovenfor? Sendes varerne ikke fra England?
2) Hvis jeg tjekker deres tilbud i dag er prisen ca. 284 £ for konsol og en film. Man får så et spil og et hdmi kabel med som gave. Skal man "lade som om" man vil købe spillet og kablet, og så fratrækker de bare beløbet til sidst?
3) Hvad kommer typisk oven i de 284£? Hvor meget i fragt og forskelsmoms og ??
4) Det ser ud til at dette tilbud ikke kan hamle op med dem der er nævnt. Skifter de jævnligt ud, så det kan betale sig at tjekke det op en gang i mellem?
Det var vist det
|
Skrevet den: 10-December-2008 kl. 20:45
Rtorp skrev:
Kan I venligst lige ridse op:
1) Skal man ikke kun betale engelsk moms ved køb? Hvorfor bliver det til dansk moms som en nævner ovenfor? Sendes varerne ikke fra England?
2) Hvis jeg tjekker deres tilbud i dag er prisen ca. 284 £ for konsol og en film. Man får så et spil og et hdmi kabel med som gave. Skal man "lade som om" man vil købe spillet og kablet, og så fratrækker de bare beløbet til sidst?
3) Hvad kommer typisk oven i de 284£? Hvor meget i fragt og forskelsmoms og ??
4) Det ser ud til at dette tilbud ikke kan hamle op med dem der er nævnt. Skifter de jævnligt ud, så det kan betale sig at tjekke det op en gang i mellem?
Det var vist det |
Lige netop hos amazon SKAL man betale dansk moms, fordi er en stor butik og har en stor omsætning i Danmark. Momsken kommer automatisk på ved bestilling.
-------------
|
Skrevet den: 10-December-2008 kl. 20:53
OK.
Jeg glemte lige:
5) Er der mulighed for dansk menu på konsolen og kan man vælge danske undertekster på Blu-Ray filmene?
|
Skrevet den: 10-December-2008 kl. 21:02
Rtorp skrev:
OK.
Jeg glemte lige:
5) Er der mulighed for dansk menu på konsolen og kan man vælge danske undertekster på Blu-Ray filmene? |
SAgtens
-------------
|
Skrevet den: 10-December-2008 kl. 21:06
Tak for dine svar.
Kan du også hjælpe med punkt 2-4?
|
Skrevet den: 10-December-2008 kl. 21:13
2) Mener at have læst at rabatten bliver fratrukket, når man bestiller. Ellers kan du jo selv prøve, og så bare lade vær med at godkende bestillingen, hvis ikk det er tilfældet.
4) Ud fra hvad jeg har læst, virker det sådan. Men så kan man jo blive ved med at vente, og det tilbud der nu, er da også meget godt
-------------
|
Skrevet den: 10-December-2008 kl. 21:18
Hva så, nu udlignede Aab
|
Skrevet den: 10-December-2008 kl. 21:26
Rtorp skrev:
Hva så, nu udlignede Aab |
Ganske flot må man sige, men kan nu godt unde dem det, da kampen er betydningsløs.
-------------
|
|